![Groot, groter, JEEP!](https://static.autoblog.nl/images/wp2010/jeep_wrangler_big.jpg)
Het Amerikaanse merk blijft vrolijk doorgaan met het bouwen van grote en lompe auto’s. Het laatste bewijs hiervoor was de vernieuwde Grand Cherokee. Maar deze Wrangler Jeep CJ-3 slaat natuurlijk alles.
Over het hoe en waarom van deze vierwieler hebben we werkelijk geen idee. Feit is wel dat zelfs Leonid Stadnik -recordhouder Langste Mens op Aarde- te klein zou zijn om hierin fatsoenlijk te kunnen rijden. Niet dat dit apparaat ook daadwerkelijk rijdt, maar toch iets om in je achterhoofd te houden.
De Wrangler staat bekend als een lekker veelzijdige no-nonsense alleskunner. Bergtoppen van 6.646 meter zijn dan ook geen probleem voor de Jeep. Deze mastodont in legergroen kan dit allemaal echter niet, toch blijft het een indrukwekkend bouwwerkje. (via jeepinthenews.com)
Wow, hoe veel zou hij kwijt zijn aan wegenbelasting?
is dit niet een willy’s jeep uit de 2e wereld oorlog?! een wrangler is daarvan toch de opvolger..
was minder werk geweest als je dit met photoshop gemaakt had
@ Jipp,
Dat was ook mijn eerste gedachte.
dak eroverheen en je hebt een camper
Het originele artikel linkt ook door naar een wikipedia pagina over de Willys jeep.
@ wes,
zeg maar gerust een 3 sterren camping
Dat is geen Jeep Wrangler maar een Willys-Overland GP.
70 inch onder auto
@mohtje: daar kan je idd niet tegenop met je Hummer!
Op de achtergrond van de tweede foto zie je waar hij de wielen vandaan heeft denk ik!
En het moge duidelijk zijn dat het een Willys is.
Stoer!
@Wes
Dak eroverheen en je hebt een huis zul je bedoelen ;)
Ja dit is duidelijk een een Jeep Lully’s, eeuuggh willy’s. en dat zullen inderdaad vliegtuigwielen zijn:P
0 – 100?
ik vind het een mooie bak aleen vraag ik me af wat voor een motor erin zit
die wielen zijn ook voor vliegtuigwielen wel heel groot.
Vliegtuigwielen zijn volgens mij zo’n 2 meter in doorsnee. Dus die vent is heel klein of hij heeft er een heel bijzonder vliegtuig voor gebruikt.
dan zou ik eerder denken aan de wielen van die dumptrucks uit mijnen. Die wielen zijn iets van 3 – 4 meter hoog
Gejat van de Regenboog – Sheik?
Sorry geinspireerd door de Regenboog-Sheik?
Zal wel niet door de keuring heen komen met zo’n slappe achterband.
Geweldig ding. Waarom bouw je zoiets? Gewoon omdat het kan. Hulde! :)
In Dubai of UAE is er ook een Dodge Ram Pick Up die net zo groot is…
Echt heel bizar en kan nog rijden ook!
jeep is Italiaans nu…
En ondertussen bezuinigen op personeelskosten… ;-)
Maarreh, groot issie, en de koppeling zal wel een hele toer zijn om te bedienen (alssie zou kunnen rijden).
Netjes gemaakt, maar idd IETS te groot!
@Megakix,
zal wel elektronisch aangepast zijn.
Doet mij meteen hieraan denken;
http://www.youtube.com/watch?v=8jm4oBui_QQ
@magux:
dat was het eerste waar ik aan moest denken geniaal bij Motorworld geniaal
Dat is een transformer.
Is geen Jeep Wrangler maar een Willy’s-Overland GP; ff kop aanpassn AUB.
@magnux
Haha dat ding staat ook echt op kenteken:D
Stoer.. Wedstrijdje.. I wanna have the biggest ;)
Het is een Willys MB, geen GP, dat waren de Fordjes. Ook geen Overland, want die hadden geen Jeeps.
Op basis van de Willys MB kwam de CJ (Civilian Jeep) waar de Wrangler weer een opvolger van is.
Wat een awesome bouwwerk. Waarvan gemaakt?
Dit is geen Wrangler, het is een na-oorlogs (jaren ’50) model van de Willys MB. ;)
Ok, de volgende die zegt dat het geen Wrangler is wordt verkracht. Nu weten we het wel, hoor. En @ AB, pas dat nou ff aan dan.
@bozewolf: wat is het dan wel?
Volgens mnewcourt is het een Cj-3, heb het aangepast.
http://twitter.com/mnewcourt/statuses/11633088544
@autoblogger: iig geen Wrangler! Die debuteerde pas in jaren 80. Zn voorvader mag dan wel het Jeepje zijn, maar het is niet hetzelfde. Daarom staat het ook in 1/3e van de comments.
@ sacha: tel no’s uitwisselen?
@bozewolf:
Jij wil zeker bakkerst pesten? ;)
@autoblogger: Even mijn eerdere reactie herhalen:
Het is een Willys MB, geen GP, dat waren de Fordjes. Ook geen Overland, want die hadden geen Jeeps.
Op basis van de Willys MB kwam de CJ (Civilian Jeep) waar de Wrangler weer een opvolger van is.
Zeg, is dit geen GP i.p.v. een Wrangler?
Sacha, jij geile donder. ;)
Zo’n grote willy kunnen ze wel bouwen..
Maar een steiger fatsoenlijk opbouwen, ho maar..
Amateurs..
Wat zinloos zeg, een Ford-Overland-MB van na de oorlog in oorlogskleuren, zo lang bezig voor iets dat volkomen zinloos is en dan ook nog niet historisch kloppend. Ik zou iets beter voorstudie doen voor ik aan zo’n projekt zou beginnen.
@magux , ik wou het net zeggen en het linkje plaatsen. Deed me meteen denken aan Top gear met die auto ;)
stoer
De banden zijn ongeveer net zo groot als die van een Caterpillar 797 dumptruck, dus dit zijn zeer zeker geen vliegtuigbanden.
De 797 dat is pas een grote voertuig :D die slaat echt alles
The Caterpillar 797B and 797F run on the largest tire in the world, the 4.28 meter tall, 5,300 kg Michelin 59/80R63 XDR.
Six tires are required per truck at a cost in 2009 of approximately USD $42,500 per tire.
@Something: lijkt me niet dat dit dump truck banden zijn, dan hadden ze en een ander profiel gehad en waren ze een stukje breder! Ook van de mega mijnen dumptrucks zullen ze niet zijn.
@Jipp: Ik zei ook niet dat het dumptruck banden zijn, ik zei ongeveer even groot.
Mijn fout ik bedoelde qua hoogte, maar zelfs dan zijn deze klein stukje korter dan dumptruck banden, en 3x minder breed
Zeker dat dit geen te laat geposte 1-aprilgrap is?
Wat is de reden om dit ding te maken? Je doet dat toch niet zomaar. Reclame voor Jeep, of een film over klein duimpje maar dan in een modern jasje of zo…
Laat ik subtieler zijn. De volgende die zegt dat het geen Wrangler is wordt gespietst. :shock:
@RenesisHP: Wanneer kan ik die spies verwachten?
@Wessee:
De link is helaas te grof om te plaatsen. ;)
Aan de steiger en de man te zien is dit ergens in Azië, waarschijnlijk India. Ik zal eens even googlen.
is fotoshop, want sukkels zijn op 2de plaatje vergeten da ter ook nog een vliegtuig op staat dat dezelfde schaal heeft. L
Of is het niet gewoon een heel klein mannetje….. ;)
gewldige auto de onze is iets kleiner: