
Bij elkaar opgeteld kost onderhoud aan je Aston Martin Valkyrie meer dan 400.000 euro.
Een hypercar kopen is één. Voor het onderhouden van je speeltje moet ook de portemonnee getrokken worden. Van de Bugatti Veyron is bekend dat dit icoon met W16 enorm prijzig is om rijdend te houden. Anno 2023 is ook een moderne hypercar als de Aston Martin Valkyrie een peperduur ding om te onderhouden.
Ben je bijgekomen van de aanschaf van zo’n drie miljoen euro? Goed, want de volgende stap is het enorm prijzige onderhoud. Over een tijdsbestek van drie jaar kost het bij elkaar opgeteld 464.000 dollar om onderhoud uit te voeren op een Aston Martin Valkyrie. Dat bedrag is gebaseerd op een gelekt onderhoudsschema, waar tevens de prijzen bij stonden.
onderhoud Aston Martin Valkyrie: kosten
De eerste servicebeurt moet na 1.000 gereden kilometers uitgevoerd worden. Of na zes maanden. Het ligt er maar net aan wat eerder komt. Kosten? Een slordige 29.000 euro. Daarna volgt de 5.000 km/ 12 maanden beurt á 98.255 euro. Alsof dit nog niet prijzig genoeg is de 10.000 / 24 maanden beurt. Huilen met de pet op, deze onderhoudsbeurt kost meer dan 174.000 euro. Dan valt de 15.000 km / 36 maanden beurt voor ongeveer 110.500 euro wel weer mee hè.
Of het echt zo prijzig is om onderhoud te laten uitvoeren aan je Aston Martin Valkyrie? Dat is niet bekend. Een woordvoerder van Aston Martin ontkende tegenover The Drive dat er prijzen zijn gecommuniceerd over het onderhoud. De ‘gelekte’ prijzen zouden speculatief zijn.
Mochten de prijzen kloppen dan kan ik me voorstellen dat het toch even slikken is. Zelfs als je enkele miljoenen hebt stukgeslagen op zo’n hypercar. Moet je voorstellen dat dit regulier onderhoud is. Mocht er iets gerepareerd worden dat buiten de garantie valt dan ben je helemaal aan de beurt. Dan is een nieuwe Ferrari met 7 jaar onderhoud inclusief toch geen gekke deal..





die eerste beurt na 1000km is vrij normaal, dat is bij de BMW M auto’s ook. Maar is meestal niet meer dan alleen de eerste olie vervangen.
Bij BMW is het ook normaal onderhoud om je krukaslagers te vervangen. Dat heet bij een ander merk een revisie.
Vergelijk dat eens met Sylvie Meis bestolen: dief nam tassen ter waarde van 800.000 euro mee
If it flies, floats or f*cks… renting is cheaper… 🤷🏻♂️
Nu ook van toepassing op uw hypercar… ✨
Bizar, dan merk je wel dat deze klasse hypercars je niet kan rijden als je een “paar miljoen” hebt, hier moet je echt 100+ miljoen voor hebben
En ik maar denken dat ze er bij Volvo een potje van maakten. Daar betaal je 400,- voor een klein beurtje. Olie en oliefilter. Was een half uurtje werk
Da’s precies de reden waarom ik merkdealers al jaren links laat liggen.
Nutteloze info als er niet bij gespecificeerd wordt waar die kosten dan uit zijn opgebouwd.
Dat is wss de reden dat de Italiaanse neven van KIA zoveel auto´s verkopen.
7 jaar onderhoud inbegrepen.
Wat kosten een Rimac Nevera in onderhoud?
Dure v12 soundtrack in ieder geval…
die is elektrisch dus een stuk minder.
Ik heb dit soort bedragen ook wel eens voorbij zien komen bij andere hypercars. Bij de McLaren F1 de benzinetank vervangen na zoveel jaar omdat de goedkeuring dan verloopt. Dan moet zo’n beetje de halve auto uit elkaar. Jay Leno heeft daar wel eens een filmpje overgemaakt.
Of bij een hypercar, volgens mij ook de McLaren F1, waarbij na een bandenwissel de auto op een circuit opnieuw afgesteld moet worden.
Een veel dingen die je na een bepaalde tijd sowieso moet vervangen, of je er nu meegereden hebt of niet.
Waarschijnlijk moet heel de auto uitelkaar om een olie beurt te doen ofzo
Naar Ik heb begrepen gaat bij de 24 maanden service het blok er uit voor revisie. Wat dat betreft vallen de kosten dus wel mee.
Ik doe t voor 2 ton en 100g haze. DM me.
100G en 2 ton Haze klinkt ook niet verkeerd als je het mij vraagt
Ookal zou ik miljardair zijn zou me dit toch echt tegenzitten. Vraag me ook sterk af of dergelijke beurten echt noodzakelijk zijn als je er tussentijds nauwelijks in gereden hebt.
Ik vermoed dat hier in elk geval een heerlijke marge op zit. Anderzijds moet je wel een monteur hebben die hiervoor opgeleid is en die 1x per jaar zn kunstje kan uitvoeren.
Dit zegt meer iets over het product zelf. Als onderhoud zo duur is is het echt rommel of te wel nul kwaliteit. Ze hebben dus duidelijke een auto boven hun macht gebouwd.
Mee eens. Dit is het resultaat van niet voldoende doordachte ontwikkeling.
In other news: water is nat, een banaan smaakt naar banaan en Donald Trump is een baviaan. Als je schrikt van dit soort prijzen van onderhoud, dan ben je niet de doelgroep voor dit soort auto’s. Een Volkswagen Golf kun je bij de Volkswagen dealer onderhouden, bij de Quickfit, de beunhaas om de hoek of je kijkt zelf YouTube filmpjes en koopt wat gereedschap om het zelf te doen. Maar een auto van miljoenen laat je onderhouden bij het merk zelf en dan kunnen zij vragen wat ze willen, want je betaalt het toch wel.
Daarnaast staat er nergens bij wat er gebeurt voor die prijs. Misschien moet de motor er wel uit en zijn er maar enkele Valyrie-specialisten die er speciaal voor ingevlogen moeten worden.
Is gewoon oplichterij, zag ooit op tv een onderdeel van een Maseratie wat vervangen moest worden, precies hetzelfde onderdeel uit een alfa Romeo was 5x goedkoper.
Ja, maar Maserati’s zijn ook gepimpte Alfa’s, dus dat is een heel verschil met merken als de huidig Aston Martin Valkyrie, of een Bugatti.
Wat je waarschijnlijk ook voor die prijs krijgt, is de haal en breng service en een vervangende Aston Martin ten tijde van het onderhoud. Al met al minder schrikbarend.