• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

One V8 to rule them all: 10,4 liter twinturbo 2000+ pk

Auteur: Alwood, gepost 26 november 2011 om 18:00 – 65 Reacties

Nelson Racing V8 meesterwerk


Meestal wordt er voor bepaalde auto’s een juiste motor gezocht. Niet in dit geval. Sterker nog, Nelson Racing Engines heeft nog even niks gevonden wat deze kracht uberhaupt kan verwerken. Zelfs de dyno begaf het tijdens testen.

Nelson Racing Engines is heel erg goed in het bouwen van motoren. Niet het schroeven van turbo’s op bestaande motorblokken maar het volledig ontwikkelen van motoren (vooral V8) die werkelijk alles zoek rijden. Projecten die je misschien nog kan herinneren zijn de Keating supercar en een wel heel potente Mosler MT900S.

Het zijn kunstenaars met turbo’s maar ze liepen tegen een probleem aan. Het is soms heel lastig om twee turbo’s bij twee cilinderbanken weg te werken. Het benodigde leidingwerk kan hopeloos in de knoop raken en aan het eind zit je altijd in de knoei met verschillende uitlaat-lengtes. Bij normaal gebruik maken deze kleine verschillen weinig uit, wil je alle pk’s uit een gegeven motorblok halen dan tellen de kleinste verschillen mee.

Daarom bedachten ze bij NRE iets nieuws: gespiegelde turbo’s. In plaats van twee identieke turbo’s aan weerszijden van de V8 te hangen maakten ze een linker- en rechter-turbo. Zo ver zijn ze zelfs bij Bugatti nog niet.

Zonder overgecompliceerde brandstofsystemen en tien miljoen koelers heeft NRE hiermee een motor die echt alles van de weg blaast. Zelfs uit de gigantische 10,4 liter weten ze een ongekend hoog specifiek vermogen te peuteren. Met 1 bar turbodruk halen ze al 1600pk op “pump gas”, dat is in de VS meestal niet meer dan 93 of 95 octaan.

Uiteindelijk produceert het blok zo’n 2400Nm koppel bij 5200 toeren en meer dan 2000pk. Toen ging de testbank stuk. Ook bij 3000 toeren is al een heftige 1200Nm beschikbaar. Op racebrandstof, dat wel. Stop dat eens in je pickup.

Ook interessant!

  • 10.35 liter blok
    10.35 liter blok is compleet nieuw zonder turbo's
  • Video: Mercedes V-klasse met twin-turbo V8 op de dragstrip
    Video: Mercedes V-klasse met twin-turbo V8 op de dragstrip
  • Heet! Land Rover Defender V8 met 525 pk is hier
  • Skoda Slavia
    Skoda Slavia heeft 150 pk en 521 liter

Nieuwste artikelen

  • Video: en daarom bezuinig je niet op banden en remmen
  • Deze optie heb je nog niet eerder gezien op een Porsche
  • Koop een Brabus SLS AMG op Marktplaats
  • Gespot – Deze Ferrari 512 TR is om te smullen
FacebookTweetPinLinkedIn

nelson-racing-engines, Techniek, turbo, Video

Vorig bericht: « Techart in Essen: geel is ook hot?
Volgend bericht: Toyota GT 86, de rwd coupe is af! »

Lees Interacties

Reacties

  1. beckerbauer zegt

    26 november 2011 om 18:05

    Leuk, maar waar ga je zo’n ding inleggen?

    Login om te reageren
    • iloveastonmartin zegt

      26 november 2011 om 18:07

      @beckerbauer: misschien tractor :D ?

      Login om te reageren
      • beckerbauer zegt

        26 november 2011 om 18:10

        @iloveastonmartin: Misschien wel de beste oplossing ja!

        Login om te reageren
      • vale46 zegt

        26 november 2011 om 18:39

        @iloveastonmartin: Dat ding trekt je hele traktor aan gort!
        Traktoren (in NL) gaan tot 450pk, torque weet ik nie, ik gok 1500Nm.
        Zelfs een traktor kan zo’n motor niet aan :D
        Misschien kan een heel stevige trekker(vrachtwagen)het net aan?

        Ik wens de mannen van NRE véél succes met het vinden van een auto die dit beest aan kan..

        Login om te reageren
    • technopatat zegt

      26 november 2011 om 18:17

      @beckerbauer: die hotrod van jay leno lijkt me wel een kandidaat…
      Maar dan heb je weer een tankmotor op overschot…

      Ot: leuk project, als mensen eens volledig los gaan en het uiterste eruit proberen te halen bekom je meestal wel leuke resultaten! Ik heb wel een beetje moeite om te geloven dat dit een volledig zelf ontwikkeld blok is… Een motor kost bij de giganten een paar miljoentjes! En zij hebben er hier 1 ontwikkeld waarvoor ze niet eens een koper hebben? Hoezo crisis?

      Ze zullen toch wel ergens een basis gebruikt hebben? Een corvette motor, of misschien 1 van hun vorige projecten?

      Login om te reageren
      • bozewolf zegt

        26 november 2011 om 18:25

        @technopatat: Het bedrijf heet Nelson Racing Engines :)

        Racing Engines. Hint! This is what they do!

        Blok zelf zal vast wel ergens geleend zijn, maar mssn ook gewoon zelf ontworpen. Ik moet het filmpje nog zien :)

        Login om te reageren
      • lemster zegt

        27 november 2011 om 00:54

        @technopatat: Dat zijn verschillende doelstellingen. Deze motor hoeft niet 200k aan kilometers te draaien of onderhouden te kunnen worden door de lokale ANWB monteur. Ook hoeven deze blokken niet te voldoen aan de honderden regeltjes die gesteld worden aan een motorblok. Het zal niemand interesseren hoe zuinig dit blok is, maar ik vermoed dat er een behoorlijke draaikolk in de tank zat tijdens het draaien van het blok. En natuurlijk kosten. Als je een onbeperkt budget hebt kun je veel meer doen met een blok, maar het moet allemaal zo goedkoop mogelijk tegenwoordig en vervolgens in massa geproduceerd worden (=grotere toleranties).

        Dit is daar het tegenovergestelde van. Dit is waarschijnlijk detailwerk van het hoogste niveau waarbij elk blok met de hand gemaakt wordt en zuinigheid wel het laatste is waar aan gedacht wordt.

        Login om te reageren
        • technopatat zegt

          28 november 2011 om 15:50

          @lemster: MAW het soort blokken dat wij liefhebbers HEEL graag zien ;)!

          Login om te reageren
    • faalhaas zegt

      26 november 2011 om 18:24

      @beckerbauer: Wubbo Okkels zn bus.

      Login om te reageren
      • bruinbeer zegt

        27 november 2011 om 13:43

        @faalhaas: 1 ;)

        Login om te reageren
  2. bozewolf zegt

    26 november 2011 om 18:10

    Holy shit

    …

    Holy shit!

    Login om te reageren
  3. vale46 zegt

    26 november 2011 om 18:37

    ” The $60.000 NRE Dyno has been repaired” :lol:
    Dat is nu eens echt het schoolvoorbeeld van een über vrachtwagenmotor.
    Dat in een auto lepelen is alleen weggelegd voor mensen met een zieke geest :D
    BTW: check die uitlaten!! 2X diameter +-120mm

    Login om te reageren
  4. celicatwincam zegt

    26 november 2011 om 18:39

    hier in?
    http://www.youtube.com/watch?v=bHWpmbPF4WI

    Login om te reageren
    • vale46 zegt

      26 november 2011 om 18:46

      @celicatwincam: Ben je in elk geval al van die rookpluimen af , maar aan de buiging van het chassis te zien kan die vrachtwagen niet veel meer aan…

      Login om te reageren
    • vale46 zegt

      26 november 2011 om 18:47

      @celicatwincam: Bij het filmpje staat er ergens dat deze ‘maar’ 600 pk hebben. Voor een vrachtwagen toch al behoorlijk veel. Dus bij 2000pk, gegarandeerd dat je truck het begeeft.

      Login om te reageren
      • Northwestern zegt

        26 november 2011 om 19:23

        @vale46: PK’s hebben daar niets mee te maken.

        Login om te reageren
        • vale46 zegt

          26 november 2011 om 20:03

          @Northwestern: Idd, foutje. Moest Nm’s zijn.
          Maar dan nog, bij 2000pk horen nu eenmaal veel Nm’s, dus kapot moet het bij zo’n krachten

          Login om te reageren
      • jzaero zegt

        26 november 2011 om 19:36

        @vale46: pk’s hebben daar inderdaad veel minder mee te maken, veel belangrijker is het koppel, een normale aandrijfstang diametertje F1 bijvoorbeeld kan maar 1750Nm aan, met koolstofvezel wordt dit al verhoogd naar 4750-5000Nm. Afhankelijk van de diameter van de aandrijfstang en aantal Nm koppel zal je truck het wel of niet begeven. Als je aandrijfstang het niet begeeft, dan misschien wel je complete chassis die dit koppel moet weerstaan. Torsie in je chassis is erg belangrijk.

        Login om te reageren
        • vale46 zegt

          26 november 2011 om 20:04

          @jzaero: Ik had het inderdaad over het chassis dat het zal begeven.

          Login om te reageren
  5. lincoln zegt

    26 november 2011 om 18:45

    zal wel voor powerboats zijn of andere meuk waar NLers gewoonweg nooit mee geconfronteerd worden ..

    Login om te reageren
    • mout zegt

      26 november 2011 om 19:23

      @lincoln: Dat is wel wat ik me afvraag. Iemand heeft opdracht gegeven voor de bouw van dat ding. Heeft ie er ook plannen mee?
      Bij power en boat denk ik meer aan pakweg een Wartsila Sulzer RTA96. Hier bijvoorbeeld een plaatje van de krukas. Let op de trappetjes voor de schaal.

      Login om te reageren
      • lemster zegt

        27 november 2011 om 01:01

        @mout: Dit is geen bruikbaar blok voor een auto. Dit zijn motoren gemaakt voor schepen. Die dingen draaien op diesel en zijn gemaakt om langdurig zwaar belast te kunnen worden en dat efficient te doen. Ik geloof dat dit ding ergens rond de 100 rpm maakt voor het maximale vermogen. De vereisten zijn totaal anders dan de eisen die je stelt aan een blok voor een auto of motor.

        Login om te reageren
      • lincoln zegt

        27 november 2011 om 12:01

        @mout:

        you just scared the shit out of me dude ..

        Login om te reageren
    • bozewolf zegt

      26 november 2011 om 19:36

      @lincoln: Boh, Nelson maakt toch echt autorace motoren…

      het zijn Amerikanen, they’ll get it done :)

      Login om te reageren
  6. Rohrl-fan zegt

    26 november 2011 om 18:46

    Stop deze motor in de Batmobile!!! (De Tumbler ‘Lambo tank’ uit de laatste 2 films) :-D

    Login om te reageren
  7. norge zegt

    26 november 2011 om 19:04

    Stop maar in mijn Caddy….ik zal voorzichtig rijden :P

    Login om te reageren
  8. Schnor zegt

    26 november 2011 om 19:04

    Chassis van een topfuel dragster?

    Login om te reageren
    • vale46 zegt

      26 november 2011 om 20:10

      @Schnor: Die topfuel dragsters halen 8.000pk en 1.500Nm (ongeveer hé).
      Aangezien de motor van NRE er 2.400Nm uit braakt zal zelfs een topfuel dragster het niet aan kunnen. :lol:

      Login om te reageren
      • ts46 zegt

        26 november 2011 om 20:31

        @vale46: Die vrachtwagen motor heeft geen 20.000 Nm koppel, dat koppel staat op de aandrijfassen ná de versnellingsbak (vertragingsbak).

        Je verhaal over die tractoren houdt ook niet echt steek want ik zit toevallig in die wereld en in Flevoland rijden grotere beesten rond. Zoek maar eens op ‘Challenger MT800C’

        En als je dan toch met stoere getallen aan het slingeren bent, tractoren beschikken over zulke grote vertragingsverhoudingen van bijvoorbeeld 1:80 dat ze gemakkelijk ver over de 80.000 Nm koppel aan de wielen gaan.

        Ja, stoer met getallen slingeren kan ik ook.

        Login om te reageren
        • vale46 zegt

          26 november 2011 om 23:16

          @ts46: Nu ben je wel mijn 2 reacties door elkaar aan het halen hé…
          & ja ok, er bestaan grotere traktoren, in amerika rijder er van die 1000+pk traktoren rond. Zal er wel eentje overgewaaid zijn, maar geef toe, de gemiddelde traktor in de lage landen gaat niet vlug over de 450pk.
          Ik probeer de mensen een idee te geven, anders denken ze dat elke boer 500+pk in zn traktor heeft.
          & idd, ik ‘kruipversnelling’ kan een tractor héél veel Nm’s op de baan zetten.

          Ik ken er toevallig ook wel wat van aangezien we thuis zelf trekkers hebben…

          Nog een getalletje dat niet tot op de komma correct was?

          Login om te reageren
          • ts46 zegt

            27 november 2011 om 12:56

            @vale46: Ik weet dat je voor het grootste gedeelte gelijk had, viel me gewoon op dat je in verschillende reactie’s probeerde zoveel mogelijk stoere nummers op te noemen. Heb ik verder niks op tegen, maar ik vond het een beetje ‘nerd-erig’ .. ;)

            Login om te reageren
            • vale46 zegt

              27 november 2011 om 13:44

              @ts46: Het zijn gewoon ongeveer de maximale waarden van zo’n dingen.
              Alles hier in het artikel en in de reacties staat vol met ‘stoere’ waarden. Het was niet mijn bedoeling lekker stoer over te komen hoor.

              BTW: Als ik de specs van Topfuel dragsters lees dan valt mijn mond nog steeds open :P Voel ik mij terug een beetje kind worden ^^

              Login om te reageren
          • timberleek zegt

            28 november 2011 om 12:27

            @vale46:

            grote motoren zijn vaak ook ongewenst in tractoren. die brandstof moet immers ook betaald worden.

            Hier in de buurt zie je vaak zat gewoon een klein ding rijden met een klein 4 pittertje. icm die vertragingsbak heeft hij koppel zat, maar hij kan ook een nacht aan blijven staan (om bijvoorbeeld een pomp aan te drijven) zonder dat je bankroet gaat

            Login om te reageren
            • vale46 zegt

              28 november 2011 om 20:28

              @timberleek: De grootte van de motor speelt geen rol bij een traktor, zolang hij maar power levert en zuinig is.
              Het was ook maar om te zeveren hé, wie zou er nu een 10.4 liter biturbo in zijn trekker leggen…

              Onze trekker(tjes) hebben een 3cil, als ze op hun goeie banden staan sleuren die een 3schaar ploeg vooruit.
              Ik wil maar zeggen dat power niet alles is.

              Login om te reageren
  9. Vanquish zegt

    26 november 2011 om 19:15

    Bruut! Ik ben benieuwd naar het eerste filmpje van iemand die z’n moeder meeneemt in een auto met deze motor! :D

    Login om te reageren
  10. JaxDryke zegt

    26 november 2011 om 19:18

    ziet er uit als een bankstel..

    Login om te reageren
  11. hjkort zegt

    26 november 2011 om 19:20

    Een DAF XF105 levert zo’n 2500Nm aan koppel
    De sterkste truck diesel is geloof ik een scania V8 met 3500Nm.
    Bovenstaande, waarschijnlijk gemodificeerde, race trucks zouden best 4000Nm aan de krukas kunnen hebben.
    Met een transmissie ratio van zo’n 1:14 betekent dat dat er een kleine 20.000Nm koppel aan de achteras aangeboden wordt.
    Ter vergelijking; een Bugatti Veyron transmissie heeft een verhouding van 1:3,18. 2500Nm van deze uber V8 levert dan slechts 8000Nm aan de achteras.

    Login om te reageren
    • jzaero zegt

      26 november 2011 om 19:43

      @hjkort: wel denk ik dat het vermogen hier een stuk feller wordt opgebouwd dan in de gemiddelde truck. Die gaan maar tot 3000 toeren, wanneer er bij deze motor de turbos erin komen wordt er tot dik 6000-7000toeren vermogen geleverd. Een truck verspreidt die krachten volgens mij meer dan bij deze motor waar het een explosie van vermogen en koppel wordt.

      Login om te reageren
    • vale46 zegt

      26 november 2011 om 20:19

      @hjkort: 20.000Nm(vrachtwagen) vs 8.000Nm (auto-motor)
      Nu besef ik juist dat die auto-motor hélemaal ziek is!
      Hij heeft namelijk de helft van de kracht van de sterkste vrachtwagenmotor.

      Login om te reageren
    • Zjonnie zegt

      26 november 2011 om 22:06

      @hjkort: en dan?, steekassen bij elkaar rapen?.. volgens mij zit Volvo op dit moment het hoogste qua pk en nm.. mss dat je een hoog koppel met naafreductie kan overbrengen maar dat heeft ook een maximum.. dat zal geen 10.000’en nm zijn..

      Login om te reageren
  12. bozewolf zegt

    26 november 2011 om 19:37

    Deze motor kost je 52000 dollar, maar ik hoorde op tv net een aanbieding voor de Hello Kitty kinderfiets voor maar 89,25!

    Nou, ik zou het wel weten. Dikke spinners op Kitty en gaan!

    Login om te reageren
    • fiets zegt

      26 november 2011 om 19:38

      @bozewolf:
      dit blok op je hello kitty fietsje bouwen lijkt me een heel verstandig plan.

      Login om te reageren
      • bozewolf zegt

        26 november 2011 om 19:43

        Login om te reageren
  13. JvT zegt

    26 november 2011 om 20:03

    De titel is ironisch. Tolkien had een enorme hekel aan de verbrandingsmotor.

    Login om te reageren
    • Megakix zegt

      26 november 2011 om 23:27

      @JvT: hahaha, true…hoewel zelfs zijn boeken naroken in mijn boekenkast ! :lol:

      Login om te reageren
  14. leko zegt

    26 november 2011 om 20:38

    De basis van deze motor wordt genoemd als BBC wat staat voor Big Block Chevy, waarschijnlijk zijn de internals wel vervangen om een en ander aan te kunnen.
    Wat het octaan getal van de brandstof betreft in de States geven ze het echte octaangetal aan bij de pomp of te wel MON en niet zoals in Nederland RON. Het veschil tussen Motor Octane Number en Research Octane Number is 11 punten dus wat in Amerika 87 Octane is is in Nederland 98 RON.

    Leen

    Login om te reageren
    • Alwood zegt

      26 november 2011 om 22:29

      @leko: nee, us gebruikt aki, 87 staat ongeveer gelijk aan 91 in NL. Waarschijnlijk gebruikt filmpje 91 AKI, 95RON (logisch met ~1bar boost)

      Login om te reageren
  15. timberleek zegt

    26 november 2011 om 21:11

    En wat nog het leukste is.

    Die gespiegelde turbo’s is duidelijk iets waar men nooit aan gedacht heeft, maar als je er over nadenkt is het eigenlijk een ontzettend simpele oplossing.

    Natuurlijk lijkt alles achteraf simpel, maar dan nog.

    Login om te reageren
    • vale46 zegt

      27 november 2011 om 09:13

      @timberleek: bestond al langer, maar het is een zeer dure oplossing. Je moet nu 2 verschillende turbo’s maken. Anders moet je er maar eentje maken en er gewoon 2 op schroeven.

      Login om te reageren
  16. 343bhp zegt

    26 november 2011 om 21:55

    Duurde best lang voordat ik in de gaten had wat ze nu precies bedoelde met mirror/gespiegelde turbo’s. Ze zijn inderdaad hoe simpel ’t ook is gewoon gespiegeld, maar het verbaast me dat dit blijkbaar nog niet eerder is gedaan.
    Voor logistieke redenen kan dat wel handig zijn, maar om nu van iets revolutionairs te spreken…

    Ik dacht in eerste instantie dat ze in beide turbo’s twee compressorwieltjes gebruiken die in tegengestelde richting draaien (zoals bij sommige propellorvliegtuigen) en dat dit een kickass, of zoals zij zeggen ‘freakin’ meatballs’ power delivery geeft.

    Wel heel gaaf allemaal maar zoals meestal in de USA gaat is het weer een gevalletje groter, meer en lomper. Je moet wel de kennis en kunde hebben om het heel te houden, maar als je dat ding in het filmpje stationair hoort roggelen op de achtergrond is het volgens mij echt alleen geschikt om ass te kicken op de dragstrip en verder niets.

    Totaal niet te vergelijken met de Veyron, dat is pas engineering at it’s finest.

    Maar ik zie liever iets innovatiefs zoals ze bij Gomecsys ontwikkelen. Dan kun je d.m.v. variabele compressieverhouding en hoge vuldruk ook tot extreme pk’s komen, maar tegelijkertijd bij lage last toch normaal en efficient rijden met een hoge compressieverhouding.

    Login om te reageren
    • w1ck3d zegt

      27 november 2011 om 00:12

      @343bhp: wat is er dan specifiek gespiegeld?

      Login om te reageren
      • 343bhp zegt

        27 november 2011 om 21:01

        @w1ck3d: De turbo’s zijn precies elkaars spiegelbeeld waardoor het dus symmetrisch wordt.

        Login om te reageren
        • w1ck3d zegt

          30 november 2011 om 22:13

          @343bhp: ah lol ik dacht iets ingewikkelder.. , dacht dat dit bijna altijd gedaan werdt.. bijna alles aan een blok is al symmetrisch dus waarom niet de turbo’s hé..

          Login om te reageren
    • amateur zegt

      28 november 2011 om 00:40

      @343bhp: Jij zegt veyron, maar is er al iets bekend hoe deze motor zich gedraagt na 100.000 km.
      Tuurlijk met onderhoud om de 2000 km, houdt iedere motor het lang uit, maar zonder?

      Login om te reageren
      • 343bhp zegt

        28 november 2011 om 11:55

        @amateur: Nee ok daar is nog weinig over bekend, maar zo’n auto is wel net zo ‘foolproof’ als een normale gezinsauto (ongeveer).

        Het is dan onvermijdelijk dat het dan wel een dure aangelegenheid wordt. Maar als ik het geld zou hebben dan heb ik liever dat je om de zoveel tijd de velgen en banden moet vervangen a €70.000 dan dat je een Ultimate Aero o.i.d. koopt en alles eigen risico is (bij wijze van spreken).

        Ik heb bij Schrick gewerkt waar in die tijd de Veyron motor deels is ontwikkeld, dan kun je niets anders dan respect hebben voor de prestaties ervan. In die tijd kwam er wel elke week(!) een tankwagen brandstof brengen voor de proefstand:)

        Login om te reageren
  17. Onehp zegt

    26 november 2011 om 22:00

    Best een, relatief, compact blok, past waarschijnlijk in veel standaard motorruimtes van (grote) amerikaans bakken – waar ik weinig van ken.

    Toch ben ik meer onder de indruk van deze done-it-myself:
    http://www.youtube.com/watch?v=849FEfK7-V4

    Login om te reageren
    • dotternetta zegt

      26 november 2011 om 22:50

      @Onehp: Je was me voor! Ik zag het net op tv en zou het hier linken haha

      http://www.youtube.com/watch?v=KPc7nyZiGds

      Login om te reageren
    • masterstig zegt

      27 november 2011 om 12:16

      @Onehp: Ik moest ook aan deze denken, meesterlijk ding. Ook leuk dat het zijn hobby was.

      Login om te reageren
  18. realcar zegt

    26 november 2011 om 23:39

    Bak is grootste probleem. Neem een ZF 5HP-604 maximum input torque of 1,750 newton metres. Klaar……..

    Login om te reageren
  19. realcar zegt

    26 november 2011 om 23:42

    Sorry nog niet klaar nog te klein die bak… kan geen 2400 newton aan

    Login om te reageren
  20. T16 zegt

    27 november 2011 om 02:36

    http://www.nelsonracingengines.com/assets/images/pdfs/dynosheets2010/572-tt-cdd.pdf
    $40,000 dus. 25 dollar per pk.

    Login om te reageren
  21. jbw89 zegt

    27 november 2011 om 10:07

    waar is de uitlaat? zorgt dit niet voor extra weerstand?

    Login om te reageren
    • vale46 zegt

      27 november 2011 om 13:54

      @jbw89: Die is er niet, maar aangezien bij echte racewagens dat toch gewoon een open rioolbuis is gaat je dat geen 100pk kosten. Hoogstens 50, en dan moeten er nog flinke bochten in zitten.

      Login om te reageren
  22. 21turbo zegt

    27 november 2011 om 10:09

    Volgens mij gaan we hier voorbij aan het feit dat dit natuurlijk een mooi staaltje vakmanschap is…

    Login om te reageren
  23. euro95 zegt

    27 november 2011 om 15:50

    Like a boss! :D

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North