• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Skoda Slavia heeft 150 pk en 521 liter

Auteur: willeme, gepost 18 november 2021 om 11:06 – 22 Reacties

Skoda Slavia

Precies wat je wil toch? De Skoda Slavia is weer eens een typisch Tsjechisch hoogstandje.

Het is op zich wel grappig dat in de Volkswagen Group er een merk is dat Volkswagen heer, maar dat dat niet de heuse wagen voor het volk is. Want dat is ontegenzeggelijk Skoda. Het begon ooit als een zuiver budgetmerk van Volkswagen, maar groeide uit tot een volwaardig automerk.

De tactiek van het merk is eenvoudig doch effectief. Strakke, ietwat sobere auto’s met voldoende ruimte, handige voorzieningen en meestal net iets oudere techniek van Volkswagen. Combineer dit met een aantrekkelijk prijskaartje en het mag geen verrassing zijn dat Skoda’s in veel landen populair zijn.

Skoda Slavia

‘Opvolger’ Rapid

Een van die landen is, eh, India! Daar wordt namelijk vandaag de nieuwe Skoda Slavia onthuld. De Slavia is een typische sedan zoals je ze mag verwachten van de Tsjechische fabrikant. Je zou de auto kunnen zien als een soort opvolger van de Skoda Rapid. De naam Slavia komt van de eerste fiets die Laurin & Klement (die oprichters van Skoda Auto) produceerden.

  • Skoda Slavia
  • Skoda Slavia
  • Skoda Slavia
  • Skoda Slavia

De Skoda Slavia is een soort sedan-versie van de Skoda Fabia, die onlangs voor Europa onthuld is. Mocht de Slavia je bekend voorkomen aan de zijkant, dan kan dat kloppen. Stiekem is het een Volkswagen Virtus met een Skoda-neus erop geplakt. Om even een idee te krijgen van de auto. De Slavia is 4,54 meter lang, 1,72 meter breed en 1,49 meter hoog. De wielbasis bedraagt 2,65 meter. Voor de broodnodige context, dat is aanzienlijk meer dan de eerste generatie Skoda Octavia.

  • Skoda Slavia
  • Skoda Slavia

Bagageruimte Skoda Slavia

Die grote sedan-kont is niet bijzonder fraai, maar wel functioneel. Er is namelijk 521 liter beschikbaar! Als je de banken neerklapt, is er zelfs 1.050 liter beschikbaar. Dat is niet verkeerd voor een B-segment sedan. Alhoewel, je kunt je afvragen nog een auto van vierenhalve meter en een wielbasis van 1,65 meter nog wel een B-segmenter is.

  • Skoda Slavia
  • Skoda Slavia
  • Skoda Slavia
  • Skoda Slavia

In technisch opzicht zijn er twee aandrijflijnen mogelijk voor de Skoda Slavia. Het begint met een 1.0 TSI driecilinder. Deze is goed voor 115 pk en 175 Nm. Deze kun je krijgen met een handgeschakelde zesbak of zestraps automaat. Een stapje hoger staat de 1.5 TSI viercilinder. Deze levert 150 pk en 250 Nm. Standaard heb heeft deze Skoda Scala een zesbak, een zeventraps DSG is optioneel. Of de Skoda Slavia naar Nederland komt, is niet bekend. Waarschijnlijk niet, B-segment sedans hebben het traditioneel erg zwaar in Nederland.

Ook interessant!

  • Skoda Octavia Sportline
    Skoda Octavia Sportline is RS-Light met 190 pk
  • Vernieuwde Skoda Karoq
    Vernieuwde Skoda Karoq gaat er ZO uitzien
  • Gefacelifte Skoda Karoq
    Gefacelifte Skoda Karoq is alleen voor petrolheads
  • Skoda Enyaq rijtest en video

Nieuwste artikelen

  • Lexus LFA is terug als gelikte coupé
  • Zo stel je de goedkoopste Tesla Model 3 Standard van je dromen samen
  • Toyota GR GT is hier: V8, 650 pk, 850 Nm en een aluminium frame
  • Wat als je een supercar als schilderij gebruikt?
FacebookTweetPinLinkedIn

India, sedan, Skoda

Vorig bericht: « Vind de weg omhoog met de gefacelifte Hyundai Creta
Volgend bericht: Deze Chinese Model S komt de Nederlandse markt bestormen »

Lees Interacties

Reacties

  1. bernoulli zegt

    18 november 2021 om 11:14

    Ik kan er weinig op aanmerken. Als een sedan je keuze is, dan kun je je er geen buil aan vallen. Denk dat hij het in (Zuid)-Europa ook nog best aardig had gedaan.

    Login om te reageren
    • basman147 zegt

      18 november 2021 om 12:03

      Seat neusje erop, onderstel aanpassen voor West Europa (40mm naar beneden, zo te zien) en je hebt een nieuwe Toledo.

      Login om te reageren
  2. mashell zegt

    18 november 2021 om 12:02

    De perfecte auto voor als je van lang en smal houdt.

    Login om te reageren
  3. r3fl3x zegt

    18 november 2021 om 12:06

    Wielbasis van 1,65? Lijkt me vrij kort.

    Login om te reageren
  4. kenner zegt

    18 november 2021 om 12:07

    Zou hier ook veel verkopen denk ik, gezien het succes van de A3 limousine, CLA en Clio Station

    Login om te reageren
    • sportabgasanlage zegt

      18 november 2021 om 12:15

      De CLA zie ik nog wel eens rijden, maar A3 limo toch vrij zeldzaam. Clio station is natuurlijk veel praktischer dan voorgenoemde sedans en een heel andere categorie auto.

      Login om te reageren
      • mashell zegt

        18 november 2021 om 15:55

        De eerste CLA met banaan vorm was nog wel populair maar is inmiddels amper nog in het straatbeeld te zien (opperwezens zij dank). De nieuwe heeft er in de vorm van de A-klasse sedan al een goede concurrent en die zie je beide bijna nooit. De A3 sedan daarentegen lijkt bijna net zo populair als de A3 hatchback.

        Login om te reageren
  5. usmurf zegt

    18 november 2021 om 12:19

    Binnenkort in uw linker-buitenspiegel.

    Login om te reageren
  6. Michel-GR zegt

    18 november 2021 om 12:46

    150pk..mijn toenmalige fiësta uit 2005 had dat al…anno 2021 is dat veel te weinig natuurlijk

    Login om te reageren
    • Johanneke zegt

      18 november 2021 om 13:10

      Ja dit wordt heel lastig invoegen. Ik hoop niet dat deze auto naar Nederland komt. Heb je allemaal van die skoda’s op de linkerbaan die geen 130 halen.

      Login om te reageren
    • potjak zegt

      19 november 2021 om 01:53

      @Michel-GR: die fiesta was ook veel te zwaar en log, gelukkig is de Skoda lichtvoetig en rank. Ziet er niet uit, maar dat deed de fiesta ook niet.

      Login om te reageren
      • Michel-GR zegt

        19 november 2021 om 08:00

        150pk 1137kg 0-100kph 7,9s.. ja is echt log en zwaar..deze auto was de benchmark destijds
        https://www.autoweek.nl/autotests/artikel/ford-fiesta-20-16v-st-2005/

        Login om te reageren
  7. Johanneke zegt

    18 november 2021 om 12:58

    De grote vraag is, kan je deze ook met 4 nepuitlaten krijgen, of is dat voorbehouden aan VW en Audi.

    Login om te reageren
  8. lecomte zegt

    18 november 2021 om 13:05

    Wie bij VAG verzint die namen? Krijgen we binnenkort ook een VW Germanica?

    Login om te reageren
    • Johanneke zegt

      18 november 2021 om 13:11

      Skoda gebruikt namen uit het verleden. Vind ik wel grappig. Zo was de Rapide halverwege de vorige eeuw ook een model van Skoda.

      Login om te reageren
  9. Dutchdriftking zegt

    18 november 2021 om 13:11

    Kan deze niet als station naar Europa komen? Hebben we toch een opvolger voor de Fabia Combi.

    Login om te reageren
  10. st33fie zegt

    18 november 2021 om 14:32

    De echt vraag is, kan je gehurkt achter het stuur zitten

    Login om te reageren
  11. tinnemans zegt

    18 november 2021 om 14:55

    Stiekem een van de mooiste gewone auto’s die de afgelopen maanden is langsgekomen.
    Triest heh?

    Login om te reageren
  12. potjak zegt

    18 november 2021 om 15:48

    Brrrr wat een hok… gevalletje Rapid sedan. Verhoudingen zijn alles behalve lekker.

    Login om te reageren
  13. burb zegt

    18 november 2021 om 16:39

    Mooie gelegenheid om Yugo een nieuw leven in te blazen; de Yugo Slavia.

    Login om te reageren
  14. dijan zegt

    18 november 2021 om 18:15

    Wielbasis 1,65 mtr
    ????

    Login om te reageren
  15. jippie zegt

    19 november 2021 om 07:43

    Wat is dat nou weer voor een woke naam?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North