• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Ongeluk in Utrecht met gehuurde AMG tijdens ‘straatrace’

Auteur: willeme, gepost 1 april 2018 om 19:45 – 154 Reacties

Afbeelding Ongeluk in Utrecht met gehuurde AMG tijdens ‘straatrace’Afbeelding Ongeluk in Utrecht met gehuurde AMG tijdens ‘straatrace’Afbeelding Ongeluk in Utrecht met gehuurde AMG tijdens ‘straatrace’Afbeelding Ongeluk in Utrecht met gehuurde AMG tijdens ‘straatrace’Afbeelding Ongeluk in Utrecht met gehuurde AMG tijdens ‘straatrace’Afbeelding Ongeluk in Utrecht met gehuurde AMG tijdens ‘straatrace’Afbeelding Ongeluk in Utrecht met gehuurde AMG tijdens ‘straatrace’Afbeelding Ongeluk in Utrecht met gehuurde AMG tijdens ‘straatrace’

Mercedes-AMG GLA45
Meer vermogen is niet alle gevallen beter, helaas.

With great power comes great responsibility. Het is een cliché, maar in dit geval helaas wel waar. Dat bleek ook vanmiddag in Utrecht op de Rio Brancodreef, ter hoogte van de Bostondreef. Daar voltrok zich een waar drama vanmiddag op het begin van de middag. Een Mercedes GLA 45 AMG reed, naar grote waarschijnlijkheid, veel te snel en botste daarbij frontaal op een witte Volkswagen Caddy bestelbus.

Het ongeluk liet een behoorlijke ravage achter, zoals je kunt zien op de foto’s in de gallery. De hele straat lag onder brokstukken van beide auto’s. De hulptroepen waren gelukkig snel ter plekke. De brandweer stond klaar om beide auto’s te blussen, daar ze nog behoorlijk aan het naroken waren van de klap. Gelukkig is dat niet gebeurd. Wel bijzonder treurig is dat de zwaargewonde persoon zich in de Caddy bevond. Dankzij omstanders is de gewonde bestuurder uit de Caddy gehaald. De betreffende bestuurder is naar een nabijgelegen ziekenhuis overgebracht. Zijn toestand is vooralsnog onzeker.

Eveneens vervelend is de oorzaak. Volgens omstanders was de Mercedes GLA45 betrokken bij een straatrace. Opmerkelijk is ook dat de 87.949 kostende AMG gehuurd is. Het was de bestuurder van de Mercedes die de macht over het stuur verloor en frontaal botste op de witte Caddy. De politie kon op het moment bevestigen noch ontkennen dat het om een straatrace ging. Op dit moment wordt dat onderzocht. De bestuurder van de Mercedes AMG bleef ongedeerd en is aangehouden door de politie.

Fotocredit: Ginopress, met dank aan Dennis voor de tip!

Ook interessant!

  • Nederlandse Mercedes-AMG GLA45 pakt stukje offroad mee
  • Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
    Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
  • Video: Mercedes AMG One in het wild!
  • Video: Het F1-geluid van de Merces-AMG One!
    Video: Het F1-geluid van de Mercedes-AMG One!

Nieuwste artikelen

  • Max Verstappen heeft het weer voor elkaar
  • Deze Hummer is van een Bekende Nederlander geweest
  • Dit moet wel de allerleukste auto ter wereld zijn
  • Checklist: zo maak je je auto vuurwerk-proof
FacebookTweetPinLinkedIn

amg, caddy, crash, gla, gla45, Mercedes, utrecht, Volkswagen

Vorig bericht: « Daniel Ricciardo wil terug naar 2014
Volgend bericht: De leukste autogerelateerde 1-April grappen van 2018 »

Lees Interacties

Reacties

  1. jaso013 zegt

    1 april 2018 om 19:55

    Achterlijke idioot! Nooit meer auto laten rijden.

    Login om te reageren
    • volvov90 zegt

      1 april 2018 om 20:13

      @jaso013: Pleonasme my friend

      Login om te reageren
      • gove zegt

        3 april 2018 om 16:58

        @volvov90: tautologie

        Login om te reageren
        • volvov90 zegt

          3 april 2018 om 17:03

          @gove: Daar zit je toch even mis, tautologie is twee synoniemen gebruiken(nimmer nooit), pleonasme is bijv het gebruik van een bijvoeglijk voornaamwoord voor een woord wat die betekenis al in zich heeft, witte sneeuw, achterlijke idioot.

          Login om te reageren
    • kruimel zegt

      2 april 2018 om 00:13

      @jaso013: keurige auto, keurige buurt, keurige mensen.

      Login om te reageren
  2. rufctr01 zegt

    1 april 2018 om 19:56

    De bestuurder van de AMG was 21 jaar, welk verhuurbedrijf verhuurt zo’n auto aan een 21 jarige?

    Login om te reageren
    • Silverarrow zegt

      1 april 2018 om 20:42

      @rufctr01: Verhuurbedrijven die veel met witte was te maken hebben.

      Login om te reageren
    • jmeverts zegt

      1 april 2018 om 20:43

      @rufctr01: zn neef waarschijnlijk

      Login om te reageren
    • peug206 zegt

      1 april 2018 om 20:52

      @rufctr01: zodra betaald wordt… anders was er ook geen markt voor ‘snelle’ huurauto’s….

      Login om te reageren
    • MaartenD zegt

      1 april 2018 om 21:40

      @rufctr01: autoverhuurbedrijven worden tegenwoordig veelvuldig gebruikt om zwart geld wit te wassen…

      Login om te reageren
    • bamfspotter zegt

      2 april 2018 om 00:13

      @rufctr01: Deluxe Autoverhuur in Utrecht is een hele bekende, zoek maar op Instagram op

      Login om te reageren
      • MaartenD zegt

        2 april 2018 om 10:38

        @bamfspotter: haha..deluxe bet ff gegoogled.. bij reviews alleen maar reacties van Turken en Marokkanen, duidelijk verhaal

        Login om te reageren
        • tonebon zegt

          2 april 2018 om 14:29

          @maarten020: als je op Hollanders wacht ken je lang wachten, op huurders met een gepantserd slot op hun portemonnee.

          Login om te reageren
      • reneole zegt

        2 april 2018 om 11:25

        Klopt daar kwam deze ook vandaan

        Login om te reageren
    • reneole zegt

      2 april 2018 om 11:25

      @rufctr01: gehuurd in overvecht

      Login om te reageren
  3. dromedaris zegt

    1 april 2018 om 20:01

    “Dankzij omstanders is de gewonde bestuurder uit de Caddy gehaald.”

    Lesson nr. 1: nooit doen. Laat dit aan de hulpdiensten over.

    Login om te reageren
    • stephane8200 zegt

      1 april 2018 om 20:05

      @dromedaris: zeker gezien de lading die naar voren is komen zetten.

      Login om te reageren
    • volvov90 zegt

      1 april 2018 om 20:07

      @dromedaris: tenzij er vuur is natuurlijk.

      Login om te reageren
    • hplh zegt

      1 april 2018 om 20:13

      @dromedaris: ben jij er zo 1?
      Die gaat filmen?

      Login om te reageren
      • erwine60 zegt

        1 april 2018 om 20:22

        @hplh: zou het wel raar vinden dat jij door omstanders uit je auto getrokken wilt worden terwijl je rug of nek gebroken is, gegarandeerd succes voor meer letsel of dood tot gevolg.
        Laat mij maar zitten tot de professionals komen en me eruit knippen en met alle zorg eruit halen.
        Heeft niks met ramp toerisme te maken, gewoon logisch nadenken.

        Login om te reageren
        • hplh zegt

          1 april 2018 om 21:01

          @erwine60: ja bij nader inzien heb je wel gelijk.

          Login om te reageren
      • deora zegt

        1 april 2018 om 20:51

        @hplh: dus je gaat automatisch filmen als je professionals hun werk laat doen? Het is gewoon niet slim om iemand uit de auto te halen in zo’n situatie. Tenzij de auto in de brand vliegt.

        Login om te reageren
  4. shadowbroker zegt

    1 april 2018 om 20:04

    Zeker een licht getinte man die de GLA bestuurde? Dit is een vraag mensen hé!

    Login om te reageren
    • utregcity zegt

      1 april 2018 om 20:07

      @shadowbroker: Nee, was een Fin.

      Login om te reageren
      • bmwfreak038 zegt

        1 april 2018 om 20:11

        @utregcity: yeah right.

        Login om te reageren
        • henk_he zegt

          1 april 2018 om 22:20

          @bmwfreak038: https://www.geenstijl.nl/2262001/finnen_waar_komen_ze_vandaan/

          Login om te reageren
    • hplh zegt

      1 april 2018 om 20:14

      @shadowbroker: nee hoor.
      Dit is toch geen opsporing verzocht?

      Login om te reageren
      • Edge zegt

        2 april 2018 om 01:44

        @hplh: Dan had er wel Turkse of Poolse ondertiteling onder gestaan

        Login om te reageren
        • wimof zegt

          2 april 2018 om 14:58

          @edge: Er is gisteren nog een 45AMG verongelukt samen met zijn 23 jarige Turkse bestuurder, recht onder een truck. (stilstaand)

          Login om te reageren
    • potjak zegt

      1 april 2018 om 21:03

      @shadowbroker: er rijdt morgen in elk geval 1 auto minder in de gebruikelijke ‘trouwoptocht’. Welke kleur deze persoon heeft doet er niet heel veel toe ?

      Login om te reageren
      • iliaselm02 zegt

        1 april 2018 om 22:39

        @potjak: niu er is een ding wat je in jullie cultuur niet hebt: gezelligheid en kom op man wie houd er nou niet van een beetje gassen op de snelweg alsof jullie dat nog nooit hebben gedaan

        Login om te reageren
        • dromedaris zegt

          2 april 2018 om 08:15

          @iliaselm02: tuurlijk, maar een blokkade vormen, desnoods uitstappen en ter plekke “vieren” is om het zacht uit te drukken nogal egoïstisch en marginaal. Daar dienen feestzalen voor.

          Login om te reageren
          • bmwe46m3balling zegt

            2 april 2018 om 11:05

            @dromedaris: ja klopt die uit Dokkum ook.

            –edit: rest van de discussie hieronder is weggehaald, ontopic aub!–

            Login om te reageren
        • braapp zegt

          2 april 2018 om 08:48

          @iliaselm02: regels zijn er voor orde en structuur… Daarom zijn we in Nederland zo ver gekomen. En we houden wel van plezier, daarom bouwen we circuits en vieren we sinterklaas

          Login om te reageren
        • AstonMartinDriver zegt

          2 april 2018 om 10:32

          @iliaselm02: precies op de snelweg slimmerd ? dit ziet er uit als bebouwde kom ?

          Login om te reageren
    • iniesta zegt

      1 april 2018 om 22:15

      @shadowbroker: een blanke puur Hollander.

      Login om te reageren
    • iliaselm02 zegt

      1 april 2018 om 22:31

      @shadowbroker: beetje rare vraag

      Login om te reageren
      • moveyourmind zegt

        1 april 2018 om 23:03

        @iliaselm02: Helemaal mee eens!

        Login om te reageren
      • shadowbroker zegt

        1 april 2018 om 23:27

        @iliaselm02: Gezien de aantal likes niet echt

        Login om te reageren
        • bmwe46m3balling zegt

          2 april 2018 om 10:59

          @shadowbroker: dus dan is het normaal? Al staat heel de focking wereld achter je, het blijft een rare opmerking

          Login om te reageren
          • shadowbroker zegt

            2 april 2018 om 11:03

            @bmwe46m3balling: ‘Ze’ hebben het er gewoon zelf naar gemaakt. Feitelijke cijfers laten zien dat het bijna altijd ‘die’ mensen zijn. Dus dan is het niet zo gek om er over te beginnen. Ik respecteer iedereen hoor ongeacht afkomst. Maar bij sommige culturen gaat het soms gewoon te ver

            Login om te reageren
            • bmwe46m3balling zegt

              2 april 2018 om 11:17

              @shadowbroker: als jij zegt feitelijke cijfers die laten zien dat het altijd die mensen zijn, wat bedoel je daarmee. Stelen? Racen? Verkrachtten of mishandelen?

              Login om te reageren
              • rhellema zegt

                2 april 2018 om 11:33

                @bmwe46m3balling: ja, dat wordt altijd door kutturken, kutmarokkanen, kutpolen, moffen, kutnederlanders gedaan ja! Turken, Marokkanen, Polen, Duitsers, Nederlanders doen zulke dingen namelijk niet.

              • bmwe46m3balling zegt

                2 april 2018 om 11:44

                @rhellema: ongecontroleerde opmerking, geen stress bro.

              • rhellema zegt

                2 april 2018 om 11:48

                @bmwe46m3balling: geen stress hoor, en de opmerking is heel gecontroleerd of heb je na het woord kutturken niet meer verder gelezen?

              • bmwe46m3balling zegt

                2 april 2018 om 11:56

                @rhellema: ik bedoelde meer van dat het niks toevoegt aan mijn opmerking

              • shadowbroker zegt

                2 april 2018 om 11:53

                @bmwe46m3balling: Alles wat je opnoemt. Maar vooral het verzamelwoord “Patser”. Dat zijn ze graag. Ze willen graag baasje spelen omdat ze zich anders klein voelen. En ze versterken elkaar alleen maar in de groep. Ze uiten in mijn ogen zeer primitief gedrag.

              • bmwe46m3balling zegt

                2 april 2018 om 12:08

                @shadowbroker: ja dat klopt en ben ik volledig mee eens, en dat moet ook aangepakt worden vind ik zodat de saamhorigheid in Nederland verhoogd word zodat we elkaar accepteren en ook onszelf accepteren. Alleen zo’n opmerking had ook anders geplaatst kunnen worden snap je. Het had toevallig ook een Surinamer kunnen zijn of een Nederlander.

                We hebben het hier over afkomsten en bepaalde mensen terwijl dit niet zo relevant is. Het gaat erom dat er iemand frontaal op iemand anders botste, vanuit moraal oogpunt kunnen we toch gewoon stellen dat dit heel erg is wat er gebeurd is en hopen dat die man die zwaargewond is niks eraan overhoudt en dat de “bestuurder” een passende straf krijgt en hopelijk hieruit leert.

          • rhellema zegt

            2 april 2018 om 11:17

            @bmwe46m3balling: als de hele wereld achter hem staat en jij vind het een rare opmerking dan ligt dat gewoon aan jou interpretatie van het woord “raar”.

            Login om te reageren
            • bmwe46m3balling zegt

              2 april 2018 om 11:52

              @rhellema: nee klopt niet, en dat weet je zelf ook heel goed. Het gaat nergens over om zo’n opmerking te plaatsen en jij die dat probeert te verdedigen is ook kansloos.

              Login om te reageren
              • rhellema zegt

                2 april 2018 om 12:11

                @bmwe46m3balling: ik verdedig helemaal niets in tegenstelling tot jou.

              • bmwe46m3balling zegt

                2 april 2018 om 12:23

                @rhellema: uhh toch wel neef.

              • rhellema zegt

                2 april 2018 om 12:39

                @bmwe46m3balling: ik ben je neef niet maar vertel me eens wat ik verdedig dan?

              • bmwe46m3balling zegt

                2 april 2018 om 16:25

                @rhellema: is goed meid, jij verdedigt zijn stelling.

              • rhellema zegt

                2 april 2018 om 16:31

                @bmwe46m3balling: waar verdedig ik zijn stelling dan?

      • piebepost zegt

        1 april 2018 om 23:48

        @iliaselm02: Hoezo?

        Login om te reageren
    • arias12 zegt

      4 april 2018 om 20:36

      @shadowbroker: Wat maakt het uit of dit een licht getint iemand is of niet. Wie het ook doet is achterlijk en idioot en een gestoord mens. Draagt niks bij en verandert ook niks behalve dat je stigmatiserend bezig bent. Door deze vraag te stellen suggereren je namelijk dat het altijd de licht getinte mensen zijn die dit soort domme zaken verrichten. Gefrustreerd en zielig ventje ben jij.

      Login om te reageren
  5. romeoalfa zegt

    1 april 2018 om 20:04

    De Caddy is helemaal opgevouwen van binnen terwijl de MB intact lijkt. Heeft dit een reden of komt t puur door het verschil in materialen en kwaliteit?

    Login om te reageren
    • speedygonzalez zegt

      1 april 2018 om 20:22

      @romeoalfa: lijkt er op de foto’s op dat de lading nog wat massasnelheid over had en zich naar voren heeft gedrukt.. tussenschot zit in ieder geval niet meer op zijn plek.

      Login om te reageren
      • wimof zegt

        1 april 2018 om 20:53

        @speedygonzalez: Caddy heeft een kunststof mazen net.

        Login om te reageren
    • tge1 zegt

      1 april 2018 om 20:23

      @romeoalfa: Geen idee. Dit soort debielen zou helemaal niet in een Mercedes of wat dan ook moeten rijden. Hij zal wel weer doodgeknuffeld worden door ons justitieel apparaat, maar hopelijk wellicht wel binnen zijn familiekringen uitgespuugd worden.

      Login om te reageren
    • desjonnies zegt

      1 april 2018 om 20:34

      @romeoalfa:
      Nee dat heeft met zoveel factoren te maken dat je er boeken over vol kunt schrijven en dd grote factor die geluk heet en die je niet beredeneren kunt.
      Vast staat wel dat de bestuurder van de gehuurde Mercedes de sjaak is.
      Daarmee bedoel ik dat nu er gesuggereerd wordt dat er een straatrace gaande was de vezekering van de verhuurder de schade zal gaan verhalen op de huurder, omdat er in ieder huurcontract staat dat je de huurwagen niet voor wedstrijd doeleinden mag gebruiken.
      En de huurder mag bewijzen dat hier geen sprake van was.

      Login om te reageren
    • wimof zegt

      1 april 2018 om 20:51

      @romeoalfa: Het motorblok van de A klasse heeft het wiel van de Caddy naar binnen geduwd.

      Login om te reageren
    • rolov zegt

      2 april 2018 om 20:23

      @romeoalfa: gla ligt wat hoger , ik denk dat het daaraan ligt.

      Login om te reageren
  6. mcstradale zegt

    1 april 2018 om 20:07

    Racen binnen de bebouwde kom… Nu is een worst-case scenario uitgekomen, en is er nog maar weinig om stoer mee te doen. Sterkte aan de inzittenden!

    Login om te reageren
  7. utregcity zegt

    1 april 2018 om 20:07

    Vraag me af, waar kun je die dingen huren? Bestuurder was volgens RTV-Utrecht pas 21. Sterkte voor bestuurder van de Caddy.

    Login om te reageren
  8. baklava zegt

    1 april 2018 om 20:08

    Een gehuurde AMG in Overvecht. Goh….Welkom, welkom! Lekker knuffelen!

    Login om te reageren
    • detroitv8 zegt

      1 april 2018 om 20:15

      @baklava: zolang Utrecht op GL en D666 stemt verandert dit niet.

      Login om te reageren
      • wimof zegt

        1 april 2018 om 20:56

        @detroitv8: GL, houden die in Nederland van auto’s , in België niet.

        Login om te reageren
        • piebepost zegt

          1 april 2018 om 23:49

          @wimof: Nee, die houden van allochtonen (vooral uit islamitische kuultoeren).

          Login om te reageren
  9. rts911 zegt

    1 april 2018 om 20:13

    Stond vorig jaar nog in Marokko: https://www.autogespot.nl/mercedes-benz-gla-45-amg-edition-1/2017/09/10
    Geen verrassing wat voor figuur er dus achter het stuur zat. Structureel probleem in Overvecht. En volgens RDW gewoon op naam van een particulier….

    Login om te reageren
    • tge1 zegt

      1 april 2018 om 20:34

      @rts911: En geloof me, (drugs?)patsertjes als dit zien ze in Marokko zelf liever komen dan gaan… Ze houden daar niet zo van de mentaliteit van de “Hollandse” Marokkanen…

      Login om te reageren
      • phaeton zegt

        1 april 2018 om 20:46

        @tge1: Dus liever gaan dan komen…

        Login om te reageren
        • tge1 zegt

          1 april 2018 om 20:47

          @phaeton: Oeps. Je hebt gelijk.

          Login om te reageren
      • draadloos zegt

        1 april 2018 om 20:54

        @tge1: klopt helemaal. In Marokko zeggen ze zelf dat de rotte appels in Nederland, Belgie en Frankrijk wonen..

        Login om te reageren
        • boxergt zegt

          1 april 2018 om 23:06

          @draadloos: Wij zien dus een beetje het Almere van Amsterdam ….

          Login om te reageren
      • piebepost zegt

        1 april 2018 om 23:50

        @tge1: Dan wil dus helemaal niemand ze.

        Login om te reageren
        • tge1 zegt

          2 april 2018 om 00:05

          @piebepost: Als ze een beetje fatsoenlijk doen, heb ik er geen moeite mee.

          Login om te reageren
    • sportevo zegt

      1 april 2018 om 20:50

      @rts911: duidelijk verhaal. Zag een foto waar het kenteken nog enigszins leesbaar was (op 1 positie na) en er zullen weinig GLA 45 AMG’s zijn met bijna eenzelfde kenteken.

      Login om te reageren
    • stephane8200 zegt

      1 april 2018 om 21:05

      @rts911: ook in buiten Utrecht komt er genoeg voor. Huurauto constructie is vanwege Plukze wet. Google dat maar.

      Dat de auto op naam van een particulier staat zou kunnen betekenen dat er een stroman als eigenaar van de auto bekend staat waarvan deze GLA dan van gehuurd wordt. Er van die huurbedrijven waar je dan ‘zonder creditcard’ een auto kan huren. Dus met cash geld. In steden zoals Den Haag, Amsterdam en Rotterdam zie je dat soort bedrijven volgens mij wel.

      Login om te reageren
      • utregcity zegt

        1 april 2018 om 21:11

        @stephane8200: Aha, duidelijk. Wist ik niet.

        Login om te reageren
      • rts911 zegt

        1 april 2018 om 21:22

        @stephane8200: huurauto’s komen veel voor ja, ik trek regelmatig een kenteken na als ik zoiets tegen kom. Daarnaast ook veel schadebakken die geïmporteerd worden en in korte tijd veel eigenaren kennen (recente Golf GTI’tjes o.a., met lage BPM volgens RDW).

        Login om te reageren
        • stephane8200 zegt

          1 april 2018 om 21:45

          @rts911: ook zoiets inderdaad.

          Login om te reageren
    • driver28 zegt

      1 april 2018 om 22:32

      @rts911: gehuurd van “particulier”… als dat zo is dan wordt dat wel opgelost met de bestuurder denk ik

      Login om te reageren
  10. RiKe zegt

    1 april 2018 om 20:14

    Ik heb het eerder gezegd, en doe het nog maar een keer. Langdurige al dan niet permanente rijontzegging, plus iedere cent volledig uit eigen zak laten betalen! Bovendien, welke halve tamme verhuurt zo’n auto aan een 21 jarige?

    Login om te reageren
    • deora zegt

      1 april 2018 om 20:21

      @rike: idd! Toen ik 20 was kon ik niet eens een VW Touran huren.

      Login om te reageren
      • phaeton zegt

        1 april 2018 om 20:47

        @deora: Bij veel bedrijven moet je minimaal 23 zijn.

        Login om te reageren
  11. deora zegt

    1 april 2018 om 20:15

    21 jaar dus, dus max 4 jaar een rijbewijs. Nooit weer een rijbewijs geven! Hopelijk komt de bestuurder van de Caddy er weer bovenop.

    Login om te reageren
    • sulobb zegt

      1 april 2018 om 22:22

      @deora: 3

      Login om te reageren
      • deora zegt

        1 april 2018 om 23:28

        @sulobb: 4 kan, als hij/zij op zijn 17e het rijbewijs heeft gehaald. Ik geef toe dat het krap is.

        Login om te reageren
  12. frank2b zegt

    1 april 2018 om 20:17

    OMG…

    Login om te reageren
  13. tge1 zegt

    1 april 2018 om 20:26

    In mijn woonplaats is vorig jaar ook zo een idioot ongeval gebeurd met een equivalente Audi. Gelukkig was dat eenzijdig. Hier zijn alleen de twee inzittenden overleden. Ik lag er in ieder geval niet wakker van.

    Login om te reageren
    • iliaselm02 zegt

      1 april 2018 om 22:35

      @tge1: is er iemand overleden dan

      Login om te reageren
      • tge1 zegt

        1 april 2018 om 22:41

        @iliaselm02: Hier niet toch? Althans ik hoop dat de chauffeur van de Caddy het heeft overleefd. Bij het ongeval in mijn woonplaats in ieder geval wel, chauffeur en passagier.

        Login om te reageren
        • tge1 zegt

          1 april 2018 om 22:43

          @tge1: Chaffeur en passagier waren overleden dus. https://www.google.nl/amp/s/amp.omroepbrabant.nl/nieuws/amp/2629891503/Twee-doden-bij-ernstig-auto-ongeluk-omgekomen-bestuurder-is-34-jarige-man-uit-Roosendaal

          Login om te reageren
      • MaartenD zegt

        2 april 2018 om 10:42

        @iliaselm02: begrijpend lezen is ook een kunst

        Login om te reageren
  14. techniekmeneer zegt

    1 april 2018 om 20:52

    En er staan uiteraard een paar kansenparels omheen, waarschijnlijk zat er ook een achter het stuur..

    Login om te reageren
    • amgsoixanttrois zegt

      1 april 2018 om 21:42

      @techniekmeneer: ja want elke niet-westerse Nederlandse Staatsburger staat gelijk aan geen kansen en/of nutteloos zijn….

      Word wakker joh en open je bekrompen visie.

      Login om te reageren
      • piebepost zegt

        1 april 2018 om 23:55

        @amgsoixanttrois: Mwah, ik heb me net even hierzo inlezen: https://www.cbs.nl/nl-nl/dossier/dossier-migratie-en-integratie. Blijkt verdomd, wie had het kunnen denken, dat die bewering niet ver naast de waarheid zit!

        Login om te reageren
        • mopar zegt

          2 april 2018 om 21:14

          @piebepost: ik denk dat jij nuttigere dingen met je tijd moet gaan doen

          Login om te reageren
          • piebepost zegt

            2 april 2018 om 21:30

            @mopar: Het was eigenlijk ook een beetje een leugentje, eigenlijk heb ik me hier niet vandaag maar 2 weken geleden al in ingelezen. Ik denk dat het een burgerplicht is om je goed te verdiepen in de staat van de maatschappij voor je het stemhokje betreedt.

            Login om te reageren
    • 750i zegt

      1 april 2018 om 22:47

      @techniekmeneer: mischien hebben deze omstanders wel de gewonde persoon uit de caddy gehaald, dus oordeel aub niet te snel.

      Login om te reageren
      • michaelb zegt

        2 april 2018 om 00:16

        @750i: Waardoor de beste man meer letsel aan over heeft gehouden. Altijd aan hulpdiensten overlaten. Niet zo snel oordelen dus he.

        Login om te reageren
        • 9000cse zegt

          2 april 2018 om 04:06

          @michaelb: In het artikel hierboven staat: “De brandweer stond klaar om beide auto’s te blussen, daar ze nog behoorlijk aan het naroken waren van de klap.” Al waren de hulpverleners snel ter plaatse, toch neem ik aan, dat de omstanders er eerder waren. En natuurlijk heb je gelijk om niet aan gewonden te gaan sjorren. Maar als de boel nou eens echt in de fik gaat? Zou je dan nog willen dat er gewacht wordt totdat de hulpverleners aanwezig zijn? Al eens gezien hoe iemand, gewond maar wel bij kennis, levend in z’n auto verbrandt? Ik wel! En ook wel meer dan eens! Dat beeld staat vast op je netvlies en vergeet je nooit meer! Daar heb je jarenlang nachtmerries van en je vergeet ’t gevoel van machteloosheid nooit meer!

          Login om te reageren
          • michaelb zegt

            2 april 2018 om 10:20

            @9000cse: Maar als, Maar als. Altijd makkelijk praten. Maar goed: Als die arme man zijn nek of rug heeft gebroken dan was hij nu verder van huis door de ‘lieve’ omstanders.

            Login om te reageren
  15. draadloos zegt

    1 april 2018 om 20:56

    Ik begrijp nog steeds niet dan mensen naar een ongeluk gaan kijken.. ik begrijp dat echt niet..

    Login om te reageren
  16. cappie zegt

    1 april 2018 om 21:04

    Overvecht en Kanaleneiland zitten er vol mee met zulke figuren de meesten zijn jonge criminelen in dure auto’s dan denken ze niet meer aan Allah en aan de Moskee vuile schijnheiligers zijn het. De goede Marokkanen wonen in Marokko .

    Login om te reageren
    • moveyourmind zegt

      1 april 2018 om 22:26

      @cappie: Bij SBS-S hebben ze binnenkort een nieuw programma, een soort van K3 zoekt K3…

      Misschien wat voor jou, je kan je geloof ik nog inschrijven voor de audities:

      http://www.sbs-sgeefjenuopvoorkkkzoekkkk.com

      Misschien

      Login om te reageren
      • rhellema zegt

        2 april 2018 om 11:36

        @moveyourmind: maar @cappie heeft wel gelijk, of ga je nu ook nog beweren dat het in kanaleneiland wel meevalt met de overlast van genoemd tuig?

        Login om te reageren
  17. TimD zegt

    1 april 2018 om 21:29

    Een ding is zeker! Deze GLA zien wij niet meer terug op toeter bruiloften. veel sterkte voor de Caddy bestuurder…. AMG bestuurder ( als hij aan het straat racen was ) mag van mij blijvend letsel overhouden.

    Login om te reageren
  18. delaney zegt

    1 april 2018 om 21:29

    Volgens mij werd dezelfde huur GLA45 ook al eens misbruikt voor een Zweedse trouwstoet in België die een hele snelweg platlegde. https://m.hln.be/nieuws/binnenland/trouwstoet-veroorzaakt-chaos-op-a12-weyts-weerzinwekkend-straat-is-niet-van-hen-die-is-van-ons~ad855eb3/

    Login om te reageren
  19. zwafra zegt

    1 april 2018 om 21:30

    Laat de verzekering de schade maar op deze “coureur ” verhalen …door dit soort acties worden de premies elk jaar verhoogd.

    Login om te reageren
    • audirijder zegt

      1 april 2018 om 21:44

      @zwafra: er is een reden waarom verhuur bedrijven geen snelle auto’s verhuren aan jonge mannen. Dit heeft alles te maken met dat geen verzekering hier zich anders aan waagt.

      Login om te reageren
  20. davelepeef zegt

    1 april 2018 om 21:44

    Hierbij zijn alleen maar verliezers… Het lullige is alleen dat de Caddy-rijder dat nu is geworden en de sukkel in de MB dat waarschijnlijk al een poosje was…

    Login om te reageren
  21. sidelo zegt

    1 april 2018 om 22:02

    Heb ze zien rijden op de A2 iets na 10 als gek racen en er zat o.a. een golfje achteraan met een Turkse vlag over de achterruit gespannen.

    Login om te reageren
  22. drommedaris zegt

    1 april 2018 om 22:37

    Ik weet wel zeker dat het om dit kenteken gaat. Zie filmpje en als je zoekt in google afbeeldingen op “ongeval mercedes amg straatrace” dan zie je het kenteken goed zitten. Idioten die denken dat ze alles kunnen maken. Als de verzekering dit filmpje ziet is het betalen geblazen. Waarschijnlijkt geen huurovereenkomst of men is nu druk doende dit te maken. Maar dan nog, particulier geregistreerd dus ook de belastingdienst komt even langs. https://www.pzc.nl/video/production/trouwstoet-zorgt-voor-gevaarlijke-chaos-op-snelweg~vp29451

    Login om te reageren
  23. iliaselm02 zegt

    1 april 2018 om 22:40

    En dat er een mogolische marokkaan dat doet wil niks zeggen over derest

    Login om te reageren
    • kareljansen zegt

      1 april 2018 om 23:53

      @iliaselm02: Je hebt helemaal gelijk. Helaas wordt een bepaald vooroordeel wel keer op keer bevestigd.. Uiteraard een kleine groep die het voor de rest verpest.

      Login om te reageren
      • hehe zegt

        2 april 2018 om 08:36

        @kareljansen: vooroordelen zitten in je hoofd. Kijk maar eens in de reacties hierboven, hoe het er eigenlijk op lijkt dat het een Turk was. Maar we hebben het nog steeds over vooroordelen over Marokkanen…

        Login om te reageren
        • piebepost zegt

          2 april 2018 om 11:12

          @hehe: In Friesland zegt men dan “It is de boer allike folle, oft de ko skyt of de bolle”: Het maakt de boer niet uit of nou de koe of de stier schijt, beide keren heb je er evenveel gedoe van.

          Login om te reageren
          • hehe zegt

            2 april 2018 om 12:42

            @piebepost: haha, heel poëtisch

            Login om te reageren
  24. iliaselm02 zegt

    1 april 2018 om 22:42

    Maar tis alsnog wel zielig voor die caddy bestuurder

    Login om te reageren
  25. iannuzi zegt

    1 april 2018 om 22:55

    De verhuurder zal wel een rekeningetje te vereffenen hebben met het jonge bestuurder.

    Sterkte aan de bestuurder van de Caddy. Wrong time wrong place :-(

    Login om te reageren
  26. Wat_een_gezeik zegt

    1 april 2018 om 23:44

    Toevallig heb ik de auto’s op een bergingsvoertuig zien staan. Er was een Turkse bruiloft vlak bij met nog meer dikke AMG apparaten. Hoogst waarschijnlijk hoort de auto bij die stoet.

    Login om te reageren
    • drommedaris zegt

      2 april 2018 om 08:54

      @wat_een_gezeik: was die niet ook op de A2, antwerpen…..

      Login om te reageren
  27. schuiftrompet zegt

    2 april 2018 om 00:26

    Wahed merkedesh gehuurd.. Jatochhhh

    Login om te reageren
  28. dafmaf zegt

    2 april 2018 om 00:58

    Iedere keer als ik door Overvecht rijd maak ik minimaal één rare verkeerssituatie mee. Haaientanden negeren, van links een voorrangsweg oprijden zonder te kijken, door rood rijden, rechts voorgesorteerd staan en met een spuit gas toch naar links zwiepen, tachtig rijden binnen de bebouwde kom, fietsers afsnijden… Vermoeiend hoor.

    Login om te reageren
    • 9000cse zegt

      2 april 2018 om 04:32

      @dafmaf: Merkwaardig! Ik kom zelden in Overvecht, maar herken heel erg goed ’t beeld dat je schetst. Ik vind ’t dan ook meer ’n schets van de manier van verkeersdeelname in ons landje. En zelfs niet daartoe beperkt! Dus ook in ’t buitenland. De hufterigheid kent namelijk geen grenzen! Wen er dus maar aan. En ’t heeft ook echt helemaal niets van doen met de oorspronkelijke afkomst van zulke hufters! Da’s gewoon ’n fabel! Ik heb met >5.000.000km aan rijervaring genoeg expertise om te weten, dat RASechte Nederlanders, RASechte Belgen, RASechte Duitsers, RASechte Fransen en ga zo maar door, zich bepaald niet onthouden van buitengewoon hufterig rijgedrag! Die expertise heeft ervoor gezorgd, dat ik m’n rijgedrag heb weten aan te passen. Zonder te sukkelen rijd ik nu al meer dan 30 jaar schadevrij (= >3.500.000km). Het is niets anders dan ’n mentaliteitskwestie! En of die ooit nog veranderd kan worden? IK denk van niet! Maar ’t zal mijn tijd wel duren………….

      Login om te reageren
      • f31bmw320d zegt

        2 april 2018 om 11:49

        @9000cse: 5 miljoen kilometer ervaring waarvan 3.5 miljoen schadevrij. Merkwaardig dat je beelden uit de media en dergelijke niet herkent. Je reactie lijkt haast op die van een ‘gut-mensch’, gezellig kopje thee drinken en vooral geen uitspraken doen. Iedereen is immers gelijk en het is echt niet waar dat bepaalde bevolkingsgroepen over vertegenwoordigd zijn in bepaalde statistieken. Dat lijkt zelfs op stigmatisering en foei dat mag niet.

        Login om te reageren
        • 9000cse zegt

          2 april 2018 om 14:54

          @f31bmw320d: Ik betreur het, dat je ’n “ouwe zak van 70 jaar” wegzet als ’n “gut-Mensch”, omdat hij jouw aangehaalde statistieken niet zou kennen. Natuurlijk ken ik die! Maar wat jij nu doet, is het projecteren van criminaliteitscijfers op het rijgedrag. Met ook nu nog gemiddeld zo’n 120.000km per jaar met m’n Mondeo door bijna heel Europa, zie ik meer dan genoeg! Hufterigheid in ’t verkeer is niet aan afkomst te koppelen! Daar maken afstammelingen van ALLE nationaliteiten zich schuldig aan! En ook ik heb ’n mening! Een héél uitgesproken mening zelfs! Maar daarover ga ik hier niet met jou in discussie. Ik kan namelijk niet zo goed overweg met hokjesgeesten.

          Login om te reageren
          • f31bmw320d zegt

            2 april 2018 om 21:11

            @9000cse: hokjesgeesten, mooi gevonden maar een drogreden. De reactie van jezelf waar ik dan weer op reageer is ook niet vrij van hokjesgeest. Er wordt daar gezegd dat het dagelijkse kost is in Overvecht door iemand die daar klaarblijkelijk ervaring heeft. Dat wordt door jou categorisch ontkend omdat alle nationaliteiten dat doen. Ik durf dat te betwijfelen en denk dat finnen daar zeker in Overvecht en andere wijken van vooral grote steden oververtegenwoordigd zijn. Maar als dat niet waar kan zijn dan hoor ik dat graag.

            Login om te reageren
    • drommedaris zegt

      2 april 2018 om 08:51

      @dafmaf: en waar is de politie dan? Die moet dit tuig toch aanpakken of zijn die bang?

      Login om te reageren
  29. svdnick zegt

    2 april 2018 om 03:24

    Ik vraag me af hoe achterlijke hard je gereden moet hebben om de controle te verliezen over een 4 wiel aangedreven auto zoals de foto hierboven de situatie schetsen

    Gezond verstand is schijnbaar lastig op moment dat je achter het stuur van AMG stapt, laat we eerlijk wezen als je gas geeft doe het waar het kan en de gouden regel is nog steeds op een plek waar niemand je ziet ?

    Sterkte voor de caddy bestuurder !

    Login om te reageren
    • drommedaris zegt

      2 april 2018 om 08:50

      @svdnick: waarschijnlijk 160. Die denken toch dat ze alles mogen? Het wordt tijd dat Grapperhaus ons rechtssysteem aanpakt. Straffen moeten veel een veel zwaarder.

      Login om te reageren
  30. tge1 zegt

    2 april 2018 om 08:28

    Mensen die dit soort achterlijke ongevallen nuanceren gun ik eigenlijk een soortgelijke situatie. Hoe kan je dit nu nuanceren? Moedwillig als een beest rondrijden en dan frontaal op de verkeerde weghelft op een tegenligger klappen. En dan roepen dat het “lastig is rustig te rijden als je in een AMG stapt.” Ik rijd dagelijks een hothatch met 280pk onder de motorkap en kan me meer dan prima beheersen.

    Login om te reageren
    • drommedaris zegt

      2 april 2018 om 08:46

      @tge1: het had inderdaad andersom moeten zijn. Door deze achterlijke actie is een man nu zwaargewond door toe doen van een sukkel. Maar ons rechtssysteem zal wel zeggen “ach hij heeft een moeilijke jeugd gehad” dus hij hoeft niet de cel in. De Mercedes bestuurder moet gewoon de cel in, zeker als je meedoet met een trouwerij op de snelweg en alles stilleggen. Het is klaar nu. Grapperhaus….doe iets…..en heel zwaar berechten

      Login om te reageren
  31. ikleesookoverautos zegt

    2 april 2018 om 09:37

    Dat is een flinke klapper geweest. Hoop dat de bestuurder van de AMG een dikke straf krijgt en dat de Caddy bestuurder er niks aan over houdt.

    Login om te reageren
    • michaelb zegt

      2 april 2018 om 10:22

      @ikleesookoverautos: Dat hoop ik ook. Op z’n minst 12u taakstraf…

      Login om te reageren
  32. tstile zegt

    2 april 2018 om 10:03

    Dat de auto particulier op naam staat hoeft niks te betekenen. Bij een eenmanszaak kan dit gewoon. Dus niet te snelle conclusies trekken.

    De Caddy dat is wel foute boel. Mijn Peugeot Partner heeft niet alleen een kunststof schot maar OOK een stevig buizenframe om de bestuurder te beschermen. Dus in een Partner was deze bestuurder er waarschijnlijk een stuk beter vanaf gekomen.

    Dit soort acties verpest het wel voor de normale verhuurbedrijven. De premies zijn momenteel skyhigh. Als er al een offerte wordt gemaakt… want de meeste verzekeraars doen helemaal geen verhuur meer. Het verhuurbedrijf zelf krijgt ook een flinke knauw, als het tenminste echt op naam van een verhuurbedrijf staat. Als de Caddy rijder letselschade heeft dan gaat de verzekering dit echt wel uitpluizen. Grote kans dat dit bedrijf dus einde looptijd geroyeerd wordt en ergens anders 3x zoveel kan gaan betalen voor een polis waardoor het beter kan opdoeken.

    Login om te reageren
    • wimof zegt

      2 april 2018 om 15:14

      @tstile: Caddy is een foute boel ! heb je al eens een crashtest gezien met een beladen wagen?
      En die holle ijzeren buizen van je Peugeot zullen niet in staat zijn om je last van 2à 400kg met een snelheid van +- 30 km/ en een tegenpartij die tegen je aan knalt tegen te houden.

      Login om te reageren
  33. tstile zegt

    2 april 2018 om 10:06

    Trouwens, mensen die een hekel hebben aan rijke jonge drugsdealers moeten eens ophouden om drugs te kopen! Want die lui krijgen aan de lopende band briefjes van 50,- van studenten, kantoormensen etc etc etc. Dus dat is een keuze die veel Nederlanders maken, om daar geld aan uit te geven en die sector dus te steunen. Dus kijk om je heen voor de oorzaak van dit probleem.

    Login om te reageren
    • shadowbroker zegt

      2 april 2018 om 11:17

      @tstile: Als er ergens vraag naar is, hoef je er toch niet in te handelen?!

      Login om te reageren
      • tstile zegt

        2 april 2018 om 11:27

        @shadowbroker: Waar vraag is, zal aanbod ontstaan. Als het product verboden is dan zal het aanbod ontstaan door criminelen die wel willen leveren zolang er maar goed te verdienen valt.

        Dus jij wilt hiermee zeggen dat criminelen geen drugs moeten leveren ondanks dat er vraag is… Dat is nou juist waar het misgaat, criminelen hebben niet die moraal om iets niet te doen omdat het niet mag. Dat hebben gewone mensen al weinig, laat staan criminelen.

        Iedereen die drugs koopt moet beseffen dat hij daarmee de criminaliteit steunt.

        Login om te reageren
        • shadowbroker zegt

          2 april 2018 om 11:50

          @tstile: Ja nee ik ben het volkomen met je eens. Maar dat is inderdaad het probleem, dat ze geen normen en waarden hebben.

          Login om te reageren
    • TimoBac zegt

      4 april 2018 om 10:04

      @tstile: Extreem goed punt. Ik weet niet waar een gemiddelde jonge dealer zijn geld mee verdient, maar als het cocaine/XTC betreft dan is jouw punt valide. Als het wiet is mogen we ook naar de overheid kijken. Haal die zooi uit de criminaliteit!

      Login om te reageren
  34. kermit123 zegt

    2 april 2018 om 10:33

    Ach de AMG is flink onderstuur. Dus niet meer te houden als het fout gaat.

    Login om te reageren
    • f31bmw320d zegt

      3 april 2018 om 16:50

      @kermit123: afgekeken bij Audi zeker :-)

      Login om te reageren
  35. MaartenD zegt

    2 april 2018 om 10:50

    Bij ons kan je zonder creditcard huren staat veelvuldig op de site en insta van het verhuurbedrijf…verrassend;) ik gok dat iedereen daar cash geld op tafel neerlegd.

    Login om te reageren
  36. tstile zegt

    2 april 2018 om 11:31

    Er wordt in Overvecht trouwens bovenmatig onverantwoord gereden. Ik kom er al jaren en het is een stuk gevaarlijker en asocialer dan in de meeste delen van het land. Er gebeuren daar regelmatig zware ongelukken. Niet voor niks de laagste huizenprijzen van Utrecht.

    Login om te reageren
    • f31bmw320d zegt

      3 april 2018 om 16:53

      @900cse: nog een ervaringsdeskundige, hier wordt ook gezegd dat in Overvecht bovenmatig veel ongelukken gebeuren. Ik denk dat een groot gedeelte dan ook uit Overvecht of omstreken komt.

      Login om te reageren
  37. amersfoorter zegt

    2 april 2018 om 11:35

    Toch altijd weer jammer dat die 97% het voor die 3% verkloot. Dom inteelt volk zonder moraal en met totaal gebrek aan zelfreinigend vermogen.

    Login om te reageren
  38. wilgraagbmwmaarwordtaltijdgolf zegt

    2 april 2018 om 18:35

    Jammer:-(Sterkte aan nabestanden

    Login om te reageren
  39. lincoln zegt

    3 april 2018 om 09:15

    Maakt het uit joh ..

    Caddy rijder was toch maar een belastingplichtige ..

    Login om te reageren
  40. arias12 zegt

    5 april 2018 om 09:23

    Wat een reacties zeg. Het gaat om een ernstig ongeluk en reageerders hebben het hier over hele andere dingen.

    Wat maakt het uit wat voor iemand zo een ongeluk heeft veroorzaakt. Natuurlijk is het een domme actie lul van een bestuurder (gla) en had hij zich aan de verkeersregels moeten houden.

    Het is de taak van politie en justitie om dit op te onderzoeken. Hier worden zulke stigmatiserende uitspraken gedaan. Aan de reacties kun je al het niveau zien van sommige mensen. Dat zijn namelijk de zwakzinnigen die niks meekrijgen van wat er om zich heen gebeurt en zelf zo gek als een deur zijn. En dan wel wijzen naar Marokkanen en Turken. Hypocriet en asociaal. Jammer dit. Gelukkig zijn er ook intelligentere mensen. Die kijken niet wat voor iemand het is maar naar de daad en wat er aan te doen is.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North