• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Onthuld: Spyker D12 Peking-to-Paris SSUV

Auteur: Wouter, gepost 28 februari 2006 om 13:05 – 234 Reacties

Spyker D12 Peking-to-Paris SSUV
Vandaag was het zover: onze nationale trots Spyker onthulde in Geneve zijn meest recente model: de Spyker SSUV ofwel de D12 Peking-to-Paris.

Spyker D12 Peking-to-Paris SSUVDe D12 Peking-to-Paris met doek overheen onthult toch al heel wat van de vorm. De typische Spyker neus is aanwezig, maar is voor de SUV (sorry; Super-SUV) forser en intimiderender. Zoals we wisten is de de D12 Peking-to-Paris uitgerust met suicide doors, waarbij de achterste deuren in tegengestelde richting open gaan.

Spyker ontgint hiermee een totaal nieuw segment, de D12 Peking-to-Paris wordt de koning van de SUV’s. De kale prijs (zonder belastingen dus) zal ongeveer 235.000 euro bedragen, een Nederlandse prijs van een kleine 4 ton is dus realistisch.

De D12 Peking-to-Paris wordt aangedreven door een W12 motor afkomstig van VW. Deze levert voor Spyker 500 pk wat een top van 295 km/u en een sprint naar de 100 in 6.0 seconden oplevert.

Spyker D12 Peking-to-Paris SSUV
Spyker D12 Peking-to-Paris SSUV
Spyker D12 Peking-to-Paris SSUV

Ook interessant!

  • BREEK! Spyker komt terug in 2022
    BREEK! Spyker keert terug in 2022
  • hoogtepunten uit Spyker historie
    Deadline voor Victor Muller: betalen of Spyker definitief kwijt
  • Wie haalt deze brute Spyker weer terug naar Nederland?
  • Video: nieuwe trailer Drive to Survive 3

Nieuwste artikelen

  • Autoblog-lezer showt z’n dikke Fiesta
  • Video: BMW X5 koppen voelt zo
  • Deze Bentley is de beste wintersportbeuker, hier is het bewijs
  • Europese specs Tesla Model Y L bekend, dit moet je weten
FacebookTweetPinLinkedIn

d12, geneve-2006, Spyker, w12

Vorig bericht: « Foto’s van de BMW 320si
Volgend bericht: 200 pk voor de Renault Clio Sport »

Lees Interacties

Reacties

  1. mongoose zegt

    28 februari 2006 om 13:29

    wat doet een trekhaak op de optie-lijst?

    Login om te reageren
  2. Jaap zegt

    28 februari 2006 om 13:30

    Zum Kotzen, wat een gedrocht! Voor die centen koop je toch liever een Aston Martin Vantage, een X5 4.8i, een leuke Ducati en voor de rest ga je heeeel zwaar op vakantie!

    Login om te reageren
  3. Martin zegt

    28 februari 2006 om 13:31

    Ik vind de spyker sportwagen prachtig, maar ik weet nou niet echt wat ik hier van moet vinden…

    Login om te reageren
  4. Sacha zegt

    28 februari 2006 om 13:37

    De primeur is mooi jongens. Als eerst op het Nederlandse (en globale?) internet. De auto is alleen wat minder :-)

    Login om te reageren
  5. Donny zegt

    28 februari 2006 om 13:41

    Tsja, ik denk dat dat komt omdat Maarten de Bruijn weg is…

    Login om te reageren
  6. Paul zegt

    28 februari 2006 om 13:44

    Beetje jammer, luxe uitstralind binnen maar van buiten is het een omhoog gekrikte C12 die ook nog eens her en der vervormd is jammer maar wel leuk om te zien

    Login om te reageren
  7. Sacha zegt

    28 februari 2006 om 13:45

    Als je dit ziet is het misschien niet zo verwonderlijk dat Maarten de Bruijn is weggegaan.

    Login om te reageren
  8. Stefan zegt

    28 februari 2006 om 13:47

    mja wel echte spyker vormen en lol wie gaat er rond de 290 rijden met een SUV:P kan niet wachten op de race versie voor
    Le Dakar 2007

    Login om te reageren
  9. A.r zegt

    28 februari 2006 om 13:48

    Ik denk dat het uiteindelijke model er echt anders gaat uitzien. Ze hebben deze auto onder zo’n hoge tijdsdruk moeten maken en een ontwerper die opstapte en weet ik veel wat voor gezeik allemaal. In Geneve wordt een hoop feed-back verzameld (en een hoop vroege bestellingen hopen ze bij Spyker op basis van dit prototiepje) en dan back to the drawing board.

    Login om te reageren
  10. SamSam zegt

    28 februari 2006 om 14:02

    Het lijkt wel een opgeblazen kikker..wahhahaha

    Je moet wel hele aparte smaak hebben om zoiets aan te schaffen, en laat ik niet over de prijs beginnen

    Login om te reageren
  11. Floor zegt

    28 februari 2006 om 14:04

    vind het helemaal niks…

    Login om te reageren
  12. autoblogger zegt

    28 februari 2006 om 14:08

    Vind em toch wel erg geslaagd, en erg indrukwekkend! Hij is echt huge!
    Of je em nu mooi vindt of niet, denk dat Spyker hiermee een hele grote slag gaat slaan. Zoals CEO Victor ook zei tijdens de onthulling; er is geen SUV boven de Cayenne Turbo S. Wil je een beetje exclusief doen dat koop je deze! Mannen die in supersportwagens rijden worden ook oud en willen ook weleens hun benen strekken;) Denk dat ze die extra productiehal wel kunnen gebruiken…

    Login om te reageren
  13. stiggie zegt

    28 februari 2006 om 14:11

    ik vind hem super zijn er nog meer foto’s en zo jah waar dan???

    Login om te reageren
  14. Sacha zegt

    28 februari 2006 om 14:12

    Hij zal het ongetwijfeld goed doen in de P.C. Hooft en in de Emiraten.

    Login om te reageren
  15. mark zegt

    28 februari 2006 om 14:14

    Het bovenaanzicht zoals te zien bij Autovisie is toch wel heel erg mooi.

    Login om te reageren
  16. Nou dat dus zegt

    28 februari 2006 om 14:16

    Wat zeggen ze ook alweer? De beste stuurlui staan aan….

    Login om te reageren
  17. Eddow zegt

    28 februari 2006 om 14:20

    Dat ding is PIMP
    Die voorkant!! Daar is de Cayenne Techart niets bij!!

    Login om te reageren
  18. Klaas zegt

    28 februari 2006 om 14:21

    erg suf… euh super-suv

    Login om te reageren
  19. Ossie zegt

    28 februari 2006 om 14:22

    Fucking great!!!!!!!

    Login om te reageren
  20. Patrick zegt

    28 februari 2006 om 14:22

    ik vind um ook wel geslaagd nu ik er ff naar kijken en btw de spykersite is ook meteen aangepast :D vanochtend nog niet ook daar een hele verbetering en als je de foto’s op http://www.autovisie.nl/redactioneel/nieuws/archief/in_beeld_spyker_d12_pekin/index.xml kijkt vanaf de zij kant echt werkelijk prachtig
    ow ja de spyker site http://www.spykercars.com

    Login om te reageren
  21. Bishop zegt

    28 februari 2006 om 14:23

    Dit is echt de gruwelijkste SUV van allemaal. De D12 peking to Paris vaagt gewoon alle andere SUV’s van de kaart. Echt overweldigend.
    Go Spyker!!!

    Login om te reageren
  22. Patrick zegt

    28 februari 2006 om 14:26

    @eddow zkrs PIMP gozer en wat boeit het of wij um mooi of lelijk vinden wij kopen um nie maar rappers als 50 enzo wel en de sjeiks natuurlijk wees gewoon trots op ons Hollands Merk en zoals hun lijfspreuk al zegt Voor de volhouder is geen weg ongaanbaar(Nulla tenaci invia est via) :P

    Login om te reageren
  23. SupahFlY zegt

    28 februari 2006 om 14:29

    Overweldigend mooi!!!!!!!!!!!!!!!!1

    Login om te reageren
  24. autoblogger zegt

    28 februari 2006 om 14:30

    Leuk inderdaad dat de Spyker site is ge-update,
    check die gallery: http://www.spykercars.com/?pag=18&album=11

    Login om te reageren
  25. Mazzic zegt

    28 februari 2006 om 14:31

    Niet echt mijn ding. Voor die prijs moet je toch beter kunnen… Ik houd het voorlopig dan maar bij mijn Range.

    Login om te reageren
  26. Patrick zegt

    28 februari 2006 om 14:33

    ook leuk weer om te zien hoe crap de site van autoweek is die hebben nog steeds een dacia suv ding op de homepage staan:P

    Login om te reageren
  27. Daniël zegt

    28 februari 2006 om 14:43

    weer iets om te kopen als ik de loterij win

    Login om te reageren
  28. Martin zegt

    28 februari 2006 om 14:44

    Een SUV hoort toch ruim te zijn? Volgens mij kan je hier maar met 4 mensen in. En dan nog hebben de mensen het op de achterste 2 stoelen het moeilijk als je het mij vraagt. Het is gewoon een in de hoogte uitgerekte C8

    Login om te reageren
  29. TjA zegt

    28 februari 2006 om 14:46

    ik koop m zelfs zonder t winnen van die loterij!!!! Wat een prachtwagen!! A true piece of art!!!!

    Login om te reageren
  30. PuB zegt

    28 februari 2006 om 14:59

    Ik vind hem ontzéttend mooi!

    Login om te reageren
  31. Patrick zegt

    28 februari 2006 om 15:04

    @ martin bij deze wagen boeit dat niet echt hoor dat je maar met ze 4-en erin kan koop dan een xc-90 ofzo maar niet deze en achterin zit je volgens mij wel toppie

    Login om te reageren
  32. Sjors zegt

    28 februari 2006 om 15:05

    Wel een erg heftig ding!
    Er zitten wel iets teveel glimmertjes aan, dus zou ik hem zelf bestellen in het zwart met antraciete velgen.

    Login om te reageren
  33. tim zegt

    28 februari 2006 om 15:06

    ik vind het interieur echt fantastisch! ik vind alleen die neus gek, die had wat mij betreft wel wat verder naar beneden door mogen lopen, en dan de grill ook wat lager, dan ziet ie er agressiever uit.
    ze gebruiken het principe van volvo met hun crosscountry, een auto die ontworpen is om laag bij de grond te staan op hoge poten zetten, wat ervoor zorgt dat de verhoudingen niet meer kloppen.

    Login om te reageren
  34. Patrick zegt

    28 februari 2006 om 15:09

    en profil komt de neus erg goed uit de bus hoor check site spyker

    Login om te reageren
  35. Jeroen zegt

    28 februari 2006 om 15:11

    Zou wel wachten denk ik op de Bentley SUV, vind het wel zekers een vette car en zeker met zo’n heerlijke Audi motor :D

    Login om te reageren
  36. tim zegt

    28 februari 2006 om 15:11

    ik vind het interieur echt fantastisch! ik vind die neus alleen zo gek, die had wat mij betreft wel wat verder door mogen lopen naar beneden, en dan die grill wat lager, dan ziet ie er agressiever uit.
    ze gebruiken het principe wat volvo (en trouwens ook audi) gebruikt met hun crosscountry. eerst ontwerpen ze een auto die dicht bij de grond staat en dan zetten ze hem op hoge poten. dat zorgt ervoor dat de verhoudingen niet meer kloppen. wat ik ook niet snap is waarom spyker zo’n grote bodemruimte (hoe noem je dat?) heeft gemaakt. een ssuv is een super sports utility vehicle, dat lijkt me dus voor op de weg en dus hoeft die auto niet de bodemruimte van een jeep te hebben.

    Login om te reageren
  37. tim zegt

    28 februari 2006 om 15:12

    shit 2 keer (ongeveer) dezelfde reactie :-P

    Login om te reageren
  38. stiggie zegt

    28 februari 2006 om 15:17

    die auto moet me vader kopen maar denk wel dat ie een lange levertijd heeft

    Login om te reageren
  39. hallo zegt

    28 februari 2006 om 15:21

    sweet

    Login om te reageren
  40. dekster zegt

    28 februari 2006 om 15:47

    de neus is niet per see om van de daken af te schreeuwen

    Login om te reageren
  41. dekster zegt

    28 februari 2006 om 15:59

    ik neem mijn woorden terug nu pas zie ik de pracht van die neus

    Login om te reageren
  42. danger zegt

    28 februari 2006 om 15:59

    dit is echt de lelijkste auto tot dusver

    Login om te reageren
  43. Ejay zegt

    28 februari 2006 om 16:01

    Ik weet niet of ik moet glunderen of moet huilen, het is een auto waar ik gemengde gevoelens bij heb. Aan de ene kant prachtig, maar aan de andere kant spuuglelijk. En ik denk dat dat vertaalt kan worden naar voor en achterkant. De voorkant vind ik schitterend, maar de achterkant. Alsjeblieft zegt. Als ze iets gemaakt hadden met eendoorlopende achterkant (X5, XC90, Cayenne) ipv deze sedan achtige optie. Bovendie lijkt de bodem clearance een beetje te hoog.

    Login om te reageren
  44. dekster zegt

    28 februari 2006 om 16:01

    waneer is de onthulling van de 599 ferrari?

    Login om te reageren
  45. Butler zegt

    28 februari 2006 om 16:15

    eerste waaraan ik moest denken bij die voorkant:
    Dit is een porsche cayenne gekruisd met de C12

    Login om te reageren
  46. Klaas zegt

    28 februari 2006 om 16:16

    Interieur mooi? Het is een hoop bling bling, maar niet mooi. Waarom moeter er twee trussen midden in de auto staan? Zakt het dak anders in? Wat een raar rond ding met een globe in het dashboard. Zouden ze het zelfde navigatiesysteem gebruiken als op de mini?

    Verder is het, zoals eerder gemeld, geen SUV. Het is een normale sedan die iets hoger op de wielen staat. Beetje zoals de Polo Fun en de Volvo V70 Cross Country. Er zal vast wel publiek zijn voor deze auto, maar mooi is ie niet.

    Login om te reageren
  47. remy zegt

    28 februari 2006 om 16:27

    wat een lelijk ding! een sedan-achtige SSUV, hoe halen ze het in hun hoofd! Ik schaam me voor m’n nationaliteit.

    Login om te reageren
  48. JPM zegt

    28 februari 2006 om 16:28

    Hmm.. je moet er aan wennen maar er zijn zeer fraaie maar ook zeer minder mooie details.
    Positief: Zeer mooi interieur, gelukkig zijn ze niet in c8 stijl verder gegaan want dat hoort niet bij een SUV. Het dak is overigens ook zeer indrukwekkend.
    Negatief: De stoelen zijn gewoon fout. Er horen geen sportstoelen in een SUV zeker niet achterin. Hij is handgeschakeld en de schakelstang loopt helemaal door tot naar de andere stoelen.
    Verder is het ontwerp nog erg onzeker. Er zijn veel grote lege vlakken. Veel minder chroom dan bij de c8 wel jammer.
    Ik moet er nog erg aan wennen, maar ik houdt hoop. Nulla tenaci invia est via!

    Login om te reageren
  49. Jeremy zegt

    28 februari 2006 om 16:29

    Kijk eens hoe weinig profiel de banden hebben. Ik denk niet dat je hier mee op ruw terein kan komen. Maar als we eerlijk zijn, wie deze (suv) koopt gaat er toch niet mee van de weg komen.

    Login om te reageren
  50. JPM zegt

    28 februari 2006 om 16:30

    Owja de grille is veeel te extreem groot. En nog wel het ergste van alles is dat er nog steeds die c8 achtige ramen in zitten.

    Login om te reageren
  51. dekster zegt

    28 februari 2006 om 16:33

    ik denk dat ik verliefd ben endan op een hollandse wagen dan wel.
    je moet het zo bekijken als je dit in je spiegel ziet opduiken weet je dat je eraan bent voor de moeite
    het heeft niks te maken met prestaties maar met presentse het ziet er gwn uit als een monster and I love it for that

    1nadeel die achterste stoelen geven niet veel steun aan de benen omdat ze laag tegen de grond zijn en je je benen niet kan strekken omdat er een andere zetel voor jou staat

    Login om te reageren
  52. stiggie zegt

    28 februari 2006 om 16:50

    die luchtinlaten bij de spiegels zijn ook erg mooi weet iemand of het een automaat is of handschakelt want ik zie flippers maar ook een versnellingpook of is het allebij

    Login om te reageren
  53. 2 x Ferrari, 1 x Aston zegt

    28 februari 2006 om 16:56

    Dit moet een grap zijn.

    Of een hoax.

    Of een test:
    Zullen we eens kijken wat een reppert of een arrebier nog pikt zonder dat hij beseft dat hij zichzelf belachelijk maakt? De nieuwe kleren van de keizer anno 2006.

    Wie kan me zeggen aan welk 70s model Toyota of Datsun me dit vod doet denken? Peking – Parijs? Schubbekutteveen – Mestwoude zal je bedoelen.

    Spijker was al wansmaak ten top, nu zijn ze de grens van lachwekkendheid gierend overgegaan. Blingproleten.

    Login om te reageren
  54. jeetje zegt

    28 februari 2006 om 16:56

    hebben ze nou gewoon het onderste deel van het bodywork van een c12 gestreched in de compu?! dit is echt haastwerk met desastreus resultaat!

    Login om te reageren
  55. MotorSportElise zegt

    28 februari 2006 om 17:02

    Ik vind um lelijk, lelijk en nog eens lelijk, het enige positive aan deze auto is de 6.0L 12cyl. van audi..(en de uitlaten:-)), ik wil niet negatief overkomen, maar het is gewoon een verhoogde c8…heb toch liever wel een cayenne turbo s..:-)

    Login om te reageren
  56. MotorSportElise zegt

    28 februari 2006 om 17:04

    foutje: geen verhoogde c8 :-)…….sorry daarvoor..:-)

    Login om te reageren
  57. Jeremy zegt

    28 februari 2006 om 17:20

    Ik kan gewoon niet begrijpen waarom de suv’s zo populair zijn. Elke autoconstructeur wil er minstens één in zijn gamma hebben. OK, Porsche heeft de succesvolle Cayenne. Maar nu Spyker en zelfs Lamborghini begint mee te doen met de suv rage, vind ik het gewoon te ver gaan. Iedere autoconstructeur moet zijn plaats kennen vind ik, en Spyker als exclusieve sportwagen bouwer hoort nu éénmaal geen suv te hebben vind ik. En om eerlijk te zijn denk ik dat spyker dit alleen maar doet om een winstgevend project te hebben.
    Ik ben fan van Spyker, maar niet van de D12. En ik hoop dat de suv rage maar tijdelijk is want ik vind er maar niets aan.

    Login om te reageren
  58. Solstice zegt

    28 februari 2006 om 17:31

    Wat een gebrek aan originaliteit… dit valt me zwaar tegen. Alsof er een balpomp op een C8 is gezet. Heb medelijden met Maarten de Bruin, het is zijn kindje dat hier ernstig is verkracht. Maar goed dat deze Quasimodo zo gruwelijk veel geld kost, hoeven we ‘m hier in Europa in ieder geval niet zovaak tegen te komen…

    Login om te reageren
  59. Steef zegt

    28 februari 2006 om 18:02

    dit doet me trouwns een beetje denken aan de lamborghini Lm001 mensen kopen die gewoon omdat er lamborghini op staat en zekr als nederlander zouk een spyker kopen gewoon als trots

    “as the finishing touch, GOD created the dutch”

    Login om te reageren
  60. JeffreyG zegt

    28 februari 2006 om 18:24

    behalve zijn iets te grote muil vind ik er niks mis mee hoor :/
    ik vind hem zelfs mooi ;)
    ik snap niet wat iedereen er zo lelijk aan vind :(

    Login om te reageren
  61. dekster zegt

    28 februari 2006 om 19:06

    ik vind hem niet lelijk

    Login om te reageren
  62. heidekonijn zegt

    28 februari 2006 om 19:09

    Interieur is idd mooi. Zou onderstel ook VW zijn?
    Als Porsche het al niet alleen kan, hoe zou Spyker dan…?

    Login om te reageren
  63. maartenunplugged zegt

    28 februari 2006 om 19:59

    dat ding laag bij de grond is echt de shit. Noem het gewoon SSUV en heb daarna schijt aan hoogte en flikker dat ding op zijn gat zoals elke spyker. Maar wel met die Banden eronder :D. DAN heb je een gave bak

    Login om te reageren
  64. JR zegt

    28 februari 2006 om 20:10

    volgens mij typisch zo’n auto die je in het echt moet zien om echt goed te kunnen waarderen. Ziet er iig exclusief uit..that’s 4 sure

    Login om te reageren
  65. Harrie zegt

    28 februari 2006 om 20:14

    Peking to paris slaat nergens op. Peking is nederlands en paris is engels :S

    Login om te reageren
  66. Harrie zegt

    28 februari 2006 om 20:15

    Ik vind het overigens wel prachtig

    Login om te reageren
  67. Richard zegt

    28 februari 2006 om 21:43

    Peking to Paris is de naam van ‘s-werelds eerste internationale rally in 1907. Niet geheel ontoevallig nam daar ook een Spyker aan deel. Daar zal de naam dus wel vandaan komen.

    Login om te reageren
  68. SamSam zegt

    28 februari 2006 om 21:45

    Spyker heeft het al moeilijk, gooien ze dit nog d`r bij..
    Al dat geld voor niks.

    En ze hebben hem al in de mooiste( eigen mening ) kleurencombinatie gezet, zwart met creme/beige bekleding.

    Login om te reageren
  69. Ejay zegt

    28 februari 2006 om 21:53

    Hoe langer ik er vandaag naar kijk, hoe mooier ik hem vind. Al die details. Die toerenteller en snelheidsmeter bij de achterpassagiers. De excentrieke normaal handgeschakelde versnellingsbak is nu gewoon een automaat, maar nog dezelfde stijl. Die zuilen middenin zijn wat minder, maar hebben toch ook wel weer wat. Die luchthappers bij de spiegels. Het is eigenzinnig, maar hoe langer hoe mooier. De spykersite geeft een goede indruk met al die foto’s hoe hij er uit ziet. Ik denk dat deze wel succes krijgt en niet alleen in het middenoosten.

    Login om te reageren
  70. SamSam zegt

    28 februari 2006 om 21:56

    @ Ejay…

    Hoe langer je ernaar kijkt hoe meer het op een opgeblazen kikker lijkt.

    Login om te reageren
  71. w0o0dy zegt

    28 februari 2006 om 22:04

    mijn vriendin zegt dat het een stofzuger op wielen is…. hmm wie had achter dit lieve meisje een ware kenner gezocht? lol ik ben er nog niet uit, ja ehm over die spyker dan hè!

    Login om te reageren
  72. PT zegt

    28 februari 2006 om 22:13

    Nou, nee, ’t is inderdaad niet veel bijzonders [-(

    Login om te reageren
  73. dekster zegt

    28 februari 2006 om 22:16

    voor alle mensen die hem lelijk vinden stop met aan functionaliteit te denken en stop met hem te vergelijken met een uitgerekte C8

    Login om te reageren
  74. stiggie zegt

    28 februari 2006 om 22:26

    ga met me pa naar geneve en ik wil hem wellis in het echt zien kijken of hem net zo mooi vind of zelfs mooier

    Login om te reageren
  75. Patrick zegt

    28 februari 2006 om 22:30

    juist dekster en al dat gelul over een hype/rage klopt opzich wel maar spyker was de allereerste fabrikant die met permanente 4wiel aandrijving kwam in 1906/1907 en deed ook echt mee aan de ries peking to paris dus zeik niet een bedrijf als spyker heeft dit gewoon nodig om te overleven

    Login om te reageren
  76. autoliefhebber zegt

    28 februari 2006 om 22:58

    Spyker fabriceerde in 1898 de Gouden Koets. Misschien een leuke naam als ze nog eens een Sport Utility Truck uit gaan brengen.

    Login om te reageren
  77. tim zegt

    1 maart 2006 om 00:06

    @ JPM

    “Hij is handgeschakeld en de schakelstang loopt helemaal door tot naar de andere stoelen. ”

    het is een automaat en dat met die stang helemaal naar achter dat heb je in alle spijkers, dat is een soort “stijlelement”

    Login om te reageren
  78. Michiel van den Brink zegt

    1 maart 2006 om 00:14

    De website http://www.autogekken.nl/nieuws/?p=13 vermeldt het volgende:
    “In het FD schetst Muller ook de Werdegang van de SSUV, waarbij hij zichzelf presenteert als de hoofdontwerper.
    En de andere ontwerpers wegzet als slechts de whizzkids die de modellen in de computer zetten.”

    Dit klopt.
    Victor Muller is weldegelijk de hoofddesigner van Spyker.
    Ik gun hem dan ook alle eer voor dit model en hoop van harte voor Spyker dat dit model de beloofde successen waar zal gaan maken.

    Dat de auto waar ik, onder regie van Victor Muller, voor getekend heb nu op Genève staat verheugt mij zeer.
    Naar mijn mening hebben de mannen van CPP en Ellermeyer een topjob geleverd wat betreft het interieur.
    Ik ben echter wel bijzonder teleurgesteld over het uiteindelijke resultaat van het exterieur van de Spyker D12 Peking to Paris.

    De overgang van mijn 2D-tekeningen naar 3D-design heb ik niet meer mee mogen maken.
    Een carrosserie met deze proporties is helaas niet wat ik voor ogen had, maar het was op dat moment mijn werk niet meer.

    Het is een conceptcar die onder hoge tijdsdruk is gebouwd, dus waarschijnlijk zal er nog wel het één en ander worden fijngeslepen voor de productieversie.
    Ik wens het Spykerteam bijzonder veel succes.

    Login om te reageren
  79. Valetparker zegt

    1 maart 2006 om 01:23

    Kijk dat zijn nog eens opbouwende berichten, daar heb je tenminste wat aan. Niet een bericht van ik heb gehoord dat enzovoorts. Gewoon uit de eerste hand.

    Nu over de auto, ik zie dat de inkopper nog niet is gemaakt:
    deze wagen slaat de Spyker op zijn kop!

    Login om te reageren
  80. mjmd zegt

    1 maart 2006 om 01:54

    Wat een onzin, deze auto is gewoon lelijk.

    Login om te reageren
  81. w0o0dy zegt

    1 maart 2006 om 08:45

    kan Michiel vd Brink zijn 2D tekening niet op de (/zijn) website zetten? Ben wel benieuwd..

    Heeft Victor Muller ook daadwerkelijk dingen bedacht getekend of is hij alleen maar de hoofdverantwoordelijke?
    (kan me voorstellen dat Michiel deze vragen niet zomaar mag beantwoorden, dat is dan jammer. Het is niet van levensbelang, ben gewoon nieuwsgierig)

    De auto heeft wel uitstraling en hij is behoorlijk afwijkend ten opzichte van andere SUV’s en dat is dus goed. De voorkant en de achterkant vind ik persoonlijk wat lomp overkomen (geen tijd, “ok, doe het maar zo, zien we later wel wat we ermee doen”)

    Login om te reageren
  82. Victor's moeder zegt

    1 maart 2006 om 08:59

    Waaaaanzinnige car! Briljant! Nog nooit vertoond in Nederland!

    Login om te reageren
  83. autoblogger zegt

    1 maart 2006 om 09:05

    @W0o0dy: de achterkant is misschien lomp (kan ik het wel mee eens zijn) maar past wel geheel in het design van Spyker, kijk naar de achterkant van de C8…

    Login om te reageren
  84. Kariboe zegt

    1 maart 2006 om 09:09

    Jammer van de van Alfa gejatte sleuven in de grille. En Jeremy Clarkson zal nu helemaal wel vallen over de fish mouth die hij bij de Spyder al overgeprononceerd vond. Niet dat JC nou bepaald een design goeroe is, maar hij heeft wél een punt vind ik.

    Login om te reageren
  85. Wu Da zegt

    1 maart 2006 om 09:45

    Reactie: 2 x Ferrari, 1 x Aston
    ??Wie kan me zeggen aan welk 70s model Toyota of Datsun me dit vod doet denken? Peking – Parijs? Schubbekutteveen – Mestwoude zal je bedoelen.??

    Zowel en profile als van achteren op zo’n Datsun 120 Y lijkt, maar dan op belachelijk grote wielen! Dat klimrek voor de kids is overigens optioneel.

    “NULLA TENACI INVIA EST VIA” m’n r33t…deze weg is onbegaanbaar met de *SS*-uv. Heb me laten vertellen dat er nu “ABEIT MACHT FREI” op de demper staat.

    Login om te reageren
  86. Maarten de Bruijn zegt

    1 maart 2006 om 09:57

    Ik vind ‘m gewoon LELIJK! Victor ga toch kleding ontwerpen ofzo!

    Login om te reageren
  87. bart zegt

    1 maart 2006 om 10:02

    de voorkant is gewoon prachtig maar ze hebben de achterkant gewoon verneukt!

    Login om te reageren
  88. dirk zegt

    1 maart 2006 om 10:12

    ik denk dat het grote voordeel bij suv’s zoals deze is dat als je over een voetganger rijdt die onder de wagen wordt gezogen en er langs de defuser uitvliegt zonder een schrammetje

    Login om te reageren
  89. Sjors zegt

    1 maart 2006 om 10:30

    @ “Maarten de Bruijn”:
    Victor gaat inderdaad ook kleding ontwerpen.
    Hij is onlangs weer mede-eigenaar geworden van McGregor en aangezien hij zichzelf een goede hoofdontwerper vindt, zal hij ongetwijfeld prachtige pakken gaan ontwerpen!
    Waarschijnlijk voornamelijk zwarte pakken met veel grote verchroomde knopen en grote zakken om veel geld in te kunnen laten verdwijnen.
    Dit moet dan worden gedragen door iemand die net zo’n grote bek en dikke reet heeft als die SUV.

    Login om te reageren
  90. Anna Theodora Isabella Tuthola zegt

    1 maart 2006 om 10:32

    Zo jammer…. Nederlands product en dan zo schoppen… BAH! We zouden misschien één keer trots kunnen zijn, het is per slot van rekening een prachtbak!

    Login om te reageren
  91. autoliefhebber zegt

    1 maart 2006 om 11:48

    @Tuthola, ik ken zat Nederlandse auto’s die ik wel de moeite waard vond: Volvo 480ES, de originele Spyker, de Daf 55 Coupé Marathon, enz.

    Login om te reageren
  92. w0o0dy zegt

    1 maart 2006 om 11:55

    dan wil ik de Donkervoort ook wel even voordragen…. al is die niet van origine nederlands

    Login om te reageren
  93. De autogek zegt

    1 maart 2006 om 12:09

    Wat een enorm lelijk mormel!

    Login om te reageren
  94. 2 x Ferrari, 1 x Aston zegt

    1 maart 2006 om 12:39

    @ Wu Da: dank, de 120Y, dat was wat ik bedoelde

    @ Michiel vd Brink, dank voor toelichting, interessant.

    Achtergrond: Victor Muller is een geweldige vent! Hij heeft het familiekapitaal verpatst, toen Wijsmuller in problemen gebracht, zit in justitiële perikelen wegens koersorchestratie bij McGregor en leeft nu ruim op kosten van de Spyker-aandeelhouders.

    Geweldig toch als je zonder morele problemen zo kan leven?

    Login om te reageren
  95. Sjors zegt

    1 maart 2006 om 13:04

    @2xFerrari 1xAston:
    Je slaat de Spyker op zijn kop!
    Cliché, maar ik moest het gewoon even zeggen.

    Login om te reageren
  96. Annette zegt

    1 maart 2006 om 13:57

    aan alle kansloze personen die opmerkingen maken over Victor Muller…

    Mogen duidelijk zijn dat 99% van de posters hier nooit maar dan ook nooit zullen bereiken in het leven wat hij heeft gepresteerd….. Allemaal linkse proleten welke alleen maar thuis in hun rijtjeshuis of tweeondereenkapper achter de beeldbuis hangen en tussentijds een keer een zielige opmerking posten op dit blog…. Zielige mannetjes zijn jullie zeg….

    Commentaar kan elke gek geven, daar hebben we immers stembanden voor gekregen, maar commentaar geven met inhoud blijft voor vele Nederlanders toch moeilijk, toch?! Of krijg ik nou meteen weer van die haat reacties…. ;)

    Spyker blijft een mooie auto, maar ben zelf trouwens ook niet zo weg van de SSUV!

    Login om te reageren
  97. w0o0dy zegt

    1 maart 2006 om 14:02

    @Annette: als mensen voor simpel verslijten en beledigen jouw idee is van commentaar met inhoud dan zijn we snel klaar….. Je komt zo wel heel erg arrogant over. Oordeel niet over mensen die je niet kent.

    Login om te reageren
  98. autoliefhebber zegt

    1 maart 2006 om 14:02

    @Anette, zielig zijn diegenen die op zielige mensen reageren!

    Login om te reageren
  99. MotorSportElise zegt

    1 maart 2006 om 14:18

    @annette, je kan het ook gwn normaal varagen, als iemand hier kansloos is, ben jij dat wel..

    Login om te reageren
  100. Victor's moeder zegt

    1 maart 2006 om 14:31

    @Annette

    Bedankt dat je het voor mijn zoon opneemt! Hij heeft inderdaad heel wat bereikt en mag daar trots op zijn! Ik hoop dat hij met beide benen op de grond blijft staan en deze SSUV ook met veel succes in productie zal brengen!

    Login om te reageren
  101. Mandark! zegt

    1 maart 2006 om 15:39

    Wahahaha

    Das een goeie

    Nu jij weer Dexter!

    Login om te reageren
  102. 2 x Ferrari, 1 x Aston zegt

    1 maart 2006 om 17:43

    @ Annette

    1. Dus je mag alleen wat zeggen als je succesvoller dan het onderwerp bent? Dan wordt het erg stil in Nederland. Mag Bea dan nog wat zeggen.

    2. mijn pointe was juist dat Hr. Muller alleen maar kapitaal vernietigt.

    @ Victor’s moeder

    Zijn echte moeder kan geen computer bedienen. TROLL!

    Login om te reageren
  103. Jan Goordonk zegt

    1 maart 2006 om 18:16

    @2 x Ferrari, 1 x Aston

    Explain het kapitaal vernietigen!

    @ Victor’s moeder, wanneer mag ik langskomen voor een proefrit in uw AIXAM wagentje?

    Login om te reageren
  104. Jeremy zegt

    1 maart 2006 om 18:41

    He Autoblog, wat is het record aantal reacties? Komt dit niet in de buurt? Jah, zo zie je maar hoe populair Spyker wel is.:-)

    Login om te reageren
  105. 2 x Ferrari, 1 x Aston zegt

    1 maart 2006 om 19:07

    @ Jan G.

    Lees de eerste post: familiekapitaal (dat uit verdachte activiteiten kwam) weg, Wijsmuller eigen vermogen = aandeelhouderskapitaal omlaag, McGregor: andere aandeelhouders benadeeld ten eigen voordele, Spijker: racen en blunderen op kosten van aandeelhouders, dus EV omlaag. Tekenend is deze SSUV: geen schijn van een goed ontwikkelde en fatsoenlijke auto. Is plak- en knipwerk, doorstaat geen botsproef.

    Per saldo is het patroon steeds hetzelfde: leven op andermans kosten zonder waarde toe te voegen. Mooi als je het kan en er zelf geen wroeging aan overhoudt.

    Login om te reageren
  106. dekster zegt

    1 maart 2006 om 19:19

    het gaat over de wagen en niet over de persoon die hem ontwierp

    Login om te reageren
  107. heidekonijn zegt

    1 maart 2006 om 19:48

    Polariserend autootje, nee?

    Login om te reageren
  108. @ ferarimannetje zegt

    1 maart 2006 om 20:54

    @ 2 x ferrari, 1 x Aston;

    LUISTER HEEL GOED!!!

    Dit is nog maar een concept! Dus wordt nog doorontwikkeld!

    Hoezo zou deze geen botsproef doorstaan???? GROOTSTE ONZIN!

    Heb je er al ingezeten? Heb je al een botsproef meegemaakt? NEE! Mond houden dus!!

    Dus over de Spyker kunnen we alleen nog maar discusieren over het model zelf!

    Wat betreft muller, onzin wat betreft die racerij, heb je ooit een Le Mans team gezien welke bij de eerste keer meteen succes had? NEE! Ga eens kijken in de formule 1…. jaren van ervaring en ontwikkeling moeten daar aan vooraf gaan!!

    Ik ben trots op Victor, hij heeft Nederland weer prachtig automerk gegeven! Mijn steun heeft Spyker!

    Login om te reageren
  109. sinasappel@zanzibar zegt

    1 maart 2006 om 21:27

    @ferarimannetje

    krasse taal vriend! je hoeft je niet zo op te winden hoor! Je hebt gelijk dat dit een concept is en dus zijn botsproeven geen issue. Echter als je een beetje verstand hebt van auto’s en alles eromheen zal je toe moeten geven dat de trussen tussen de passagiers als een patatsnijder gaan fungeren bij een crash. Niet zo blazen dus maar ff nadenken. Verder is het inderdaad alles wat Spyker laat zien in de racerij verre van slecht! Het is heel goed zelfs gezien het budget. Hulde aan Squadron! Ik denk dat er dit jaar een potentiele Porsche-killer op de grid staat.
    Of de SSUV mooi is? Ieder z’n smaak. Ik vind het in ieder geval gedufd en indrukwekkend.
    Wat Victor betreft(@2xferrari, 1xaston): dit is niet de plek om de beste man te bespreken. Zeker niet door mensen die slechts de helft weten zoals jij.

    @Annette
    Als ik jou was maakte ik me ook iets minder druk…

    Login om te reageren
  110. 2 x Ferrari, 1 x Aston zegt

    1 maart 2006 om 21:41

    @ sinasappel@zanzibar: weet ik maar de helft? Ik dacht toch zeker 60%! Het is dus allemaal nog veel erger dan ik al wist?

    OK, OK, laten we het maar over auto’s hebben, is veel interessanter. Waar is toch de klasse van de P4 en de Bristol 406 gebleven? Er zijn toch ook mensen met smaak die niet voor de ordinaire bling gaan. Zelfs Audi krijgt nu een proleterig front.

    Login om te reageren
  111. heidekonijn zegt

    1 maart 2006 om 22:04

    Da’s lang geleden; iemand op autoblog die gewoon auto’s wil praten. Bij deze dan (bedoeld als keuvel dus, en niet betweterig of kwetsend); de bedoeling van het ‘proleterig’ (euhm?) front van de Audi is een evocatie aan de V16 Auto Union ‘Bergwagen’ waarmee Stuck en Rosemeyer in de dertiger jaren succes haden in de competitie. Tenslotte is Audi van een VW-kloon in de tachtiger jaren opgeklommen naar een BMW en Mercedes rivaal, en werd gezocht naar een even imposant rooster als die merken hebben.
    Spyker heeft op enorm korte tijd een aantal stijlkenmerken de hunne gemaakt, en gebruikt die nu allemaal in deze wagen. Knap. Maar alhoewel ik het niet beter zou kunnen vind ik het geheel niet erg mooi. Dat komt dan vooral omdat ik dit type auto nu eenmaal erg plomp vind. Enkel de exemplaren die ‘form follows function’ zijn gemaakt, zoals de Umm, originele V-hummer en de Lambo 002 en 004 slagen er in niet als volslagen belachelijk voor de dag te komen, mijns inziens dan toch. Het interieur is echter wat mij betreft verheven boven kritiek.

    Login om te reageren
  112. dekster zegt

    1 maart 2006 om 23:01

    @heidekonijn
    “Da’s lang geleden; iemand op autoblog die gewoon auto’s wil praten. Bij..” ik denk dat het licht aan het feit dat er om de een of andere reden iedereen kort na elkaar comments geeft. Ik ga een kwartiertje weg ofzo en als ik op mijn laptop kijk zie ik 14e-mails van comments
    zo krijg je een chat en zoals velen weten wijkt dat dirrect af van de kern zaak. (de auto’s dus)
    dus geef nu nog gwn comments over de spyker suv en niet over dat zijn ontwerpers familie fortuinen opmaken (of over vrouwen bij de babes)

    Login om te reageren
  113. heidekonijn zegt

    1 maart 2006 om 23:22

    @dekster
    En over welke auto had jij het?:-)

    Login om te reageren
  114. autoblogger zegt

    1 maart 2006 om 23:39

    Laten we inderdaad even ontopic blijven, heb een aantal van de bovenstaande reacties ingekort. Bleek dat het tijdens onze trip naar Geneve wat uit de hand liep;) zie ook de disclaimer onderaan het reactieformulier…

    @Jeremy: Spyker lijkt inderdaad erg populair, iedereen heeft er in ieder geval wel een mening over;) Meeste reacties tot nog toe staan echter bij het artikel van de BMW M6 vs MB CLS…

    Login om te reageren
  115. d_vdm zegt

    1 maart 2006 om 23:44

    Dit monster gaat het geweldig doen: Bentley, RR, Maybach, Aston Martin, Ferrari, Maserati, Lamborghini: niemand heeft zoiets. Alleen Porsche. Maar ja, die gaan binnenkort 100.000 auto’s per jaar maken. Weg exclusiviteit. En die Cayenne is te zwaar.
    Deze SSUV is de Coupe onder de Sport Utility’s. Succes gegarandeerd in Dubai/Marbella/Malibu/Moskou/HongKong/Fort-Lauderdale/Monaco/Koeweit etc.
    Oprechte felicitaties aan Victor Muller. Deze leemte in het exclusieve segment heeft hij goed doorzien.

    Login om te reageren
  116. 2 x Ferrari, 1 x Aston zegt

    1 maart 2006 om 23:51

    @ heidekonijn

    dank voor het exposé over Audi. Ik was altijd fan van hun exterieur (binnen hield het niet over), juist om de ingetogenheid t.o.v. BMW & Mercedes. De nieuwe grilles maken de auto opdringerig, en brengen de A4 en A6 uit balans door het verschil met de simpele klasse die de achterkanten wel hebben.

    Login om te reageren
  117. heidekonijn zegt

    2 maart 2006 om 09:35

    Volledig mee eens, Audi is niet langer de ‘subtiele’ keuze als je een Duitse auto uit dat segment wil. Ik vraag me overigens nog steeds af waar het onderstel van die Spyker vandaan komt. Ik vermoed namelijk dat het gaat om het Audi/VW/Porsche 4×4 frame (ik kan me moeilijk voorstellen dat een firma zo jong en klein als Spyker de kosten voor een volledig nieuwe auto zelf zou kunnen dragen).
    Als dat zo is namelijk, dan zou je de styling moeten vergelijken met deze autos, en de Castagna die op Porsche basis is gemaakt. Dat maakt het al wat makkelijker om de Spyker geslaagder te vinden, vind ik toch.

    Login om te reageren
  118. Niels zegt

    2 maart 2006 om 09:41

    Spyker doet mijn hart sneller kloppen, maar bij deze SUV valt het mee… Het is even wennen, nu ik hem al 10 x heb bekeken begin ik hem steeds mooier te vinden.

    Interieur is weer de heerlijke Spyker Style met wat nieuwigheden. Wat zijn trouwens die meters achterin????

    Exterieur is verassend! Vind het glazen dak echt uber, alleen de kont valt me enorm tegen, maar dat is bij de C8 Spyder en LaViolette ook het enige wat ik ietwat minder vindt…. Maar ja, dat is Spyker, en zo mag je hem mooi vinden, anders houd het op.

    Mijn liefde voor het merk blijft er!

    Login om te reageren
  119. Victor's moeder zegt

    2 maart 2006 om 11:35

    @ d_vdm

    Helemaal mee eens! Mijn zoon heeft inzicht!

    Login om te reageren
  120. autoliefhebber zegt

    2 maart 2006 om 12:04

    Ja Castagna, ik wist niet dat het nog erger kon dan de Phantom en de Imperial….zucht

    Login om te reageren
  121. GlenNVD zegt

    2 maart 2006 om 13:35

    Ik vind hem maar niets, precies een in elkaar geramde C8, als je hem zou verkleinen heb je een matchbox. Het spreekt dan wel voor zich dat hij in Dubai en dat soort plaatsen goed zal verkopen, maar geef mij dan toch maar een C8…

    Login om te reageren
  122. autoblogger zegt

    2 maart 2006 om 16:39

    In de persruimte hebben we een tijdje met de mannen van Carros/Readershouse zitten kletsen. Ze waren bezig met filmpjes van oa de Spyker SSUV. Zie zojuist dat de filmpjes inmiddels op het web staan: http://www.carros.nl/specials/geneve/movieplayer.htm

    Login om te reageren
  123. grandmasta zegt

    2 maart 2006 om 20:15

    hahahaha, wat een ongelofelijke show was dat in geneve zeg. de hele beurs heeft het over deze BOM. Montezemello, Piech allemaal zijn ze op bezoek geweest bij de Spyker gang. En allemaal heavy impressed. Ok wel een stel mafkezen die CEO Muller, Racer van de Laar en CTO Kist. Maar wat n power heeft dit bedrijf. Het vertrek van de Bruin was right on time denk ik. Ik begreep dat ze inmiddels meer dan 60 opdrachten hebben geschreven in 2 dagen dus dat beloofd nog wat. Ongekende klasse, iedereen heeft het er over. Nee Muller heeft een megaklapper achtergelaten met een nog niet te overziene krater.

    Login om te reageren
  124. Sjors zegt

    3 maart 2006 om 17:11

    @Grandmasta. Volgens mij werk jij bij Spyker ofzo.
    Vertrek van de Bruijn right on time?
    Ben jij wel helemaal lekker?
    Dat was het begin van het einde voor Spyker!
    Best mogelijk dat deze bak succesvol gaat worden, maar voor mij is het merk Spyker overleden.
    Het merk heet nu “Muller”. Jammer jammer.

    Login om te reageren
  125. grandmasta zegt

    3 maart 2006 om 19:39

    @Sjors
    Nee mispoes, wel een journalist met int. exposure. Niet dat ik het dan voor het zeggen heb, maar journalisten die laten zich informeren en schrijven daarover. De bronnen zijn legio, chief designers van BMW, Mercedes etc. Maar die zullen er volens jou ook wel geen kijk op hebben. De Bruin was overigens best een aardige jongen ben ik van mening. Maar kon nooit het niveau ontstijgen van een auto ontwerpen in een boerenschuur. Een merk bouwen is iets anders en dat doens ze dus bij Spyker. Daar is iedereen met een klein beetje verstand van automotive het roerens over eens, vooral de concurrenten trouwens!

    Login om te reageren
  126. knaller zegt

    3 maart 2006 om 19:45

    Wees verdikkie blij met mensen als Muller. Kneihard knokken voor iets moois vanuit vaderlands initiatief. Intelligente insteek om het vanuit brandmarketing te doen want daarmee verkoop je in dit segment, en als je de produktie beter kan uitbesteden vooral doen. Overigens hoop ik van ganzer harte dat het produktiemodel betere proporties heeft dan deze proto. En laten we hopen dat ze succesvol zijn in de autosport, goed voor het merk en mijn aandeeltjes (9,5 euro). Overname kandidaat voor een groot merk…………

    Login om te reageren
  127. grandmasta zegt

    3 maart 2006 om 20:05

    @knaller
    9,50 ??? 15,80 !!!! zal je bedoelen
    aan alle kanten krijgen ze gelijk dus en jij ook trouwens.

    Login om te reageren
  128. knaller zegt

    4 maart 2006 om 11:33

    @grandmasta
    leuk rendementje sinds september toch?

    Login om te reageren
  129. henkie zegt

    9 maart 2006 om 17:09

    Echt wel een vette auto, vooral van de buiten kant en de binnen kant is nog mooier

    Login om te reageren
  130. autoblogger zegt

    13 maart 2006 om 22:59

    Flinke stapel images op http://www.worldcarfans.com/photos.cfm/country/ecf/photoID/3060313.001/spyker/spyker-d12-peking-to-paris

    Login om te reageren
  131. Jacco zegt

    14 maart 2006 om 20:20

    ik vind t wel n stoer ding maar k denk niej dat die komt

    Login om te reageren
  132. JPM zegt

    15 maart 2006 om 17:47

    @ Jacco

    Hij komt dus wel.

    Login om te reageren
  133. Js zegt

    16 maart 2006 om 12:55

    Ten eerste moet ik zeggen dat het een lelijk ding is. Het is een gewoon een normale Spijker met een grotere intake en vier deuren dat op wat Range Rover travel suspension is geplaatst. Ziet er niet uit. Het is messchien wel lux van binnen, maar hoeveel mensen zullen ooit de binnenkant bereieken ? (vooral met die prijs sticker)Maar goed, wat ik eigenlijk wou zeggen was dat ik dit niet een al te slimme zet vind van onze Nederlandse bedrijf. De Sport SUV markt wordt al druk genoeg; ten eerst de Porche Cayenne, maar Lamborghini is ook al een tijdje bezig met een SUV en Lotus heeft ook al een 7-zits ontwerp laten zien. De echte grote namen hebben de “gat” in de markt al gezien en zijn al bezig deze te vullen. Spijker is net iets te klein om tegen de “big boys” op te gaan (niet helemaal hun schuld natuurlijk, de NLD’se belasting helpt ook niet mee). Als echte auto fanaat zou ik niet snel een Spijker kopen. Ja, ze zijn heel mooi maar daar houdt het ongeveer op. Natuurlijk kunnen we niet met 300km per uur de snelweg af dus is vermogen niet het enigste wat telt, maar toch vindt ik dat je voor de prijs van een Spijker een veel betere auto kan kopen. En dat is hier met die SUV net zo. Het is messchien wel een mechanisch goede auto, maar net iets te duur voor wat je krijgt. En eerlijk gezegd vindt ik het jammer, omdat het lijdt naar minder verkopen en groei voor onze NLD’se bedrijf. Een echte idee zou zijn de “everyman’s sportscar” zoals een soort Corvette.. $50,000 en je hebt iets wat kop aan kop loopt met een Porsche… Iets wat messchien minder exclusief is maar veel meer verkoopt versterkt alleen het bedrijf (niet alleen financieel maar ook op andere manieren)… (gewoon even mijn gedachtes)

    Login om te reageren
  134. knaller zegt

    16 maart 2006 om 13:38

    @Js
    Jij snapt er niks van. Alle argumenten die je geeft spreken in het voordeel van Spyker ipv ertegen. De Nederlandse markt doet Spyker nix, dus lekker belangrijk die belastingen hier. Maar van bvb het midden oosten moeten ze het van hebben. De sjeiks zitten te wachten op een veel duurdere en exclusievere SUV dan een gewone Cayenne Turbo. Die heeft iedereen al. En dan zo’n corvette….. Spyker zit in een heel andere categorie, past zo’n 50.000 ding totaal niet in. Je koopt een Spyker om de sfeer er omheen, niet omdat ie technisch beter is ofzo. De markt die ze willen bedienen maalt daar totaal niet om. Anders zijn, dat is het. Dus nogmaals, het concept van Spyker snap je nix van!

    Login om te reageren
  135. w0o0dy zegt

    16 maart 2006 om 13:52

    @knaller: klopt.
    Spyker opereert in een segment waar een hogere prijs betekent dat de auto exclusiever wordt en alleen daardoor al voor bepaalde kopers aantrekkelijker wordt. Koppel dat aan het feit dat je bij Spyker veel meer vrijheid hebt om de auto naar eigen wens aan te kleden dan bij de grote spelers en je hebt een succesformule te pakken. De Cayenne is geen concurrent want dat is een massaproduct, geen maatwerk. Je kunt een maatpak kopen of een confectiekostuum uitzoeken bij de Bijenkorf, da’s duidelijk wat anders….

    Login om te reageren
  136. Js (@knaller &W0o0dy) zegt

    17 maart 2006 om 12:34

    W0o0dy en knaller, jullie hebben waarschijnlijk gelijk. Ik snap het niet. Ik ben meer een Ferrari/Lambo/Porsche vent. Ik ben niet de type die een auto zou kopen omdat anderen het mooi vinden of omdat het exclusief is en niemand anders hem heeft, maar omdat ik er zelf van hou. Omdat het een passie van mij is. Ik dacht alleen messchien iets te kunnen bijvoegen van mijn gedachtes hoe een kleinere bedrijf zoals Spijker zich meer kon uitbreiden (en daarmee bedoel ik niet 2 extra auto’s per jaar maar messchien wel 20). Maar ja, als het doel is om exclusief te zijn dan hebben ze dat aardig voor elkaar.

    PS- Mijn eerdere komentaar was ook niet bedoeld om Spijker te beledigen of zo. Juist om wat positieve kritiek te leveren. Messchien was dat niet duidelijk (Nederlands is niet mijn eerste taal; zoals jullie messchien al aan de spellings fouten hebben kunnen zien.)
    En even een vraagje, als de Nederlandse belasting Spijker niet raakt, en de markt ook niet, waarom zijn ze dan zo duur ? De onderdelen waarvan ze worden gemaakt zijn echt niet zo kostbaar, dus dat de eind sticker zo hoog is begrijp ik dan niet. Messchien kunnen jullie mij dit uitleggen, gezien jullie meer kennis hiervan hebben ?

    Login om te reageren
  137. w0o0dy zegt

    17 maart 2006 om 12:53

    @JS we waren ook niet boos hoor :-)
    Ik denk dat juist de klasse waarin veel sportwagens worden verkocht (tussen 45.000 en 100.000) voor een klein bedrijf als Spyker geen goede keuze zou zijn. Je moet dan dealers hebben, monteurs voor onderhoud, ellende met garantie op onderdelen…… allemaal dingen waar Spyker heel ver achterligt op de concurrenten. (Alfa Romeo, Audi, BMW, Chrysler, Lotus, Mazda, Mercedes, Nissan, Opel, Toyota maken allemaal concurrerende auto’s in die klasse) Dus exclusief is een goede keuze, waarbij ik denk dat in de prijscatergorie van Aston Martins nog wel ruimte zou zijn voor een “baby spyker”.
    Volgens mij betaal je over een Spyker ook gewoon BPM en BTW dus daar zit geen voordeel voor een Nederlandse auto. De auto’s zijn duur omdat er veel man-uren in zitten, heel veel handwerk en dure materialen. En de algemene kosten (reclame, bedrijfspand, ontwikkelingskosten en directie etc) moeten ook nog een door een klein aantal auto’s worden terugverdiend….dat maakt de kostprijs van de auto ook hoger.

    Login om te reageren
  138. knaller zegt

    17 maart 2006 om 16:39

    @Js
    Vrijwel de gehele afzet van Spyker gaat naar het buitenland, dus hoeft er geen BPM door deze klanten betaald te worden. Scheelt toch zo’n 40% t.o.v de nederlandse bruto prijs. Dit bedoelde ik te zeggen met dat die belasting Spyker vrijwel niet raakt. Toch zijn ze flink duur vanwege de kleine productie en het vele handwerk wat W0o0dy prima schrijft. Overigens zie ik ze niet snel een “baby Spyker” maken. Ze hebben hun handen al vol aan de huidige modellen en straks ook nog de D12. Voorlopig geloof ik dus niet aan uitbreiding aan de onderkant. Kan natuurlijk veranderen als ze worden overgenomen door een grote autofabrikant die kan zorgen voor extra capaciteit……

    Login om te reageren
  139. knaller zegt

    22 maart 2006 om 00:12

    @grandmasta
    Van 9,50 naar 15,80 en nu 19,00 sinds september (200% op jaarbasis), leuk hè. Er zijn naast ons dus nog velen die geloven in dit staaltje vaderlands trots en daar mogen we best trots op zijn. Toch voor de zekerheid mijn aandeeltjes maar verkocht voor de cijfers die vrijdag gaan komen, je weet maar nooit en ik kan er altijd weer instappen. Viva Spyker.
    Overigens moet ik bekennen dat ik na mijn eerste schrik over de D12 de auto steeds aantrekkelijker begin te vinden. Gevalletje BMW 5-serie…….

    Login om te reageren
  140. Martijn zegt

    24 maart 2006 om 12:42

    Mijn mening: ALLER LELIJKSTE AUTO DIE BESTAAT>>>>!!!!!! BAH!!!!

    Login om te reageren
  141. autoblogger zegt

    30 maart 2006 om 02:11

    Nog een video via onze Italiaanse collega’s:
    http://youtube.com/watch?v=kwAAKrApmqY

    Login om te reageren
  142. autoblogger zegt

    14 april 2006 om 16:47

    Video met veel Spyker, nu op de NY autoshow:
    http://www.amny.com/entertainment/am-cars0413-video,0,3127459.wmvfile

    Login om te reageren
  143. Putain zegt

    20 mei 2006 om 07:06

    HOLLY SHIT!!!

    Login om te reageren
  144. Pieter van Hoeven zegt

    27 mei 2006 om 15:29

    Deze nieuwe spyker D12 Peking To Paris is een supper auto.
    Het dezign is een ware top voor Spyker.
    Wat vele zeggen van de neus dat hij met z’n gril te hoog of te groot is,
    Dat hoor tog bij een SSUV of niet soms ?
    Ik vind zelf van wel maar dat is een persoonlijke mening.
    En waar De SSUV van Spyker zich echt helemaal mee afmaakt is het interior.
    Dat zo gaaf met dat leder is afgewerkt tot in de laatste puntjes.
    En die snelheids + De toeren meter achterin, met dat chroom afgewerkt.
    Deze Auto is helemaal top.
    Als Hij in de Branche is Ga ik hem halen.
    Die levertijd is de moeite echt waard !!!

    Pieter van Hoeven

    Login om te reageren
  145. db zegt

    17 juni 2006 om 22:24

    de achterkant is echt niet mijn stijl wat SUV ’s achterkanten betreft maar dat is nu eenmaal spyker, maar dat interieur, dat straalt toch luxe uit , als je daarnaast staat voor het stoplicht, dan denk je er nog niet aan om hem lelijk te vinden

    Login om te reageren
  146. Tom zegt

    27 juli 2006 om 17:42

    wat moet die gaan kosten weet iemand dat ????

    Login om te reageren
  147. autoblogger zegt

    27 juli 2006 om 19:40

    Zoals wouter al schrijft waarschijnlijk een kleine 4 ton.
    Ik hoorde laatst ook iets van 350.000 eur maar weet het niet zeker…

    Login om te reageren
  148. Nick zegt

    8 augustus 2006 om 14:19

    Neus en grille zijn best mooi juist.
    Alleen de kont is wat té sportief voor een SUV.

    Ik weet dat een SUV sportief moet zijn, maar dit is iets té.
    Voor de rest een prachtige wagen! Neerlands trots!

    Volkswagen W12 blijft ook een prachtige motor! :D
    Jammer dat de 5.8L W12 met 600 pk van de Nardo concept car niet de 450-500 pk 6L W12 heeft vervangen.

    Login om te reageren
  149. oihg zegt

    26 augustus 2006 om 20:26

    hij kost rond de 250 000 eur

    Login om te reageren
  150. chrizzzie zegt

    13 november 2006 om 11:25

    Spyker hun afzet zit toch vooral in China (azie) & Arabië en daar willen ze graag Auto’s hebben die opvallen met hun design. Daaraan voldoet deze wagen precies en daarom zal deze auto wel een succes worden.

    Login om te reageren
  151. Armani zegt

    14 november 2006 om 01:59

    ~s Achterkant van Cayenne prachtig (geen ML od X5 voor mij)
    ~s Voorkant van Spyke de voorlopige oplossing, practical and visual+, prachtige SUV DB9. Zijkant van SLR.
    ~s Combineer deze eigenschappen en mijn SUV bestaat ~s

    Login om te reageren
  152. joris zegt

    14 november 2006 om 12:47

    Ik vind het wel een erg mooie auto dat interieur WOOWWW dat is erg mooi en overal leer!.
    ik ben nog dus ik lijkt me erg stoer om achterin in die kuipstoelen te zitten!!

    ik hoop dat ik hem wel een paar keer ga zien Victor Muller woont vlakbij mij>

    Login om te reageren
  153. Dennis zegt

    5 december 2006 om 11:35

    Wat een ongelovelijk wanproduct. Ik ben erg benieuwd wat dit geval presteert in het terein in vergelijking met bv een landrover die een fractie kost van wat dit ding moet opbrengen. En vervolgens zit je vast en mag je na wat pogingen om los te komen met je modderpoten weer fijn je design interieur in. Het enige dat je als koper van dit ding uitstraalt is dat het hebben van geld absoluut geen garantie is voor het hebben van smaak.

    Login om te reageren
  154. Makka zegt

    19 december 2006 om 17:37

    Geen smaak en geld te veel?? koop nu de ”Spyker D12 Peking to Paris”

    Login om te reageren
  155. rik zegt

    24 december 2006 om 11:57

    ik vind hem zeer mooi maar je zou voor dat geld nog veel mooiere tecniek en design kunnen kopen. Ik vind voor een W12 500 pk nogal mager ter vergelijking: een 6 cilinder boxer uit de 911 turbo heeft 480 PK

    Login om te reageren
  156. Henry zegt

    1 januari 2007 om 14:29

    Wat een gedrocht!

    Login om te reageren
  157. michie4life zegt

    2 januari 2007 om 01:58

    wt een spuuglelijke auto zeg

    Login om te reageren
  158. joop zegt

    2 januari 2007 om 13:47

    ik geef je gelijk michie4life kapot lelijk ding zij moeten het bij lage raceauto’s houden want suv’s zijn niet hun ding

    Login om te reageren
  159. Bo zegt

    3 januari 2007 om 13:47

    neeeee!!! ongelooflijk lelijk… die sportwagen is een van de mooiste ooit, maar het lijkt wel of ze hem gewoon naar boven hebben uitgerekt en het een SUV hebben genoemd. WEG ERMEE!!

    Login om te reageren
  160. jeroen zegt

    6 januari 2007 om 11:25

    ik vind hem VEEL te groot als hij kleiner was geweest was hij veel mooier en dat interior is mooi al dat leer behalve de versnellingspook dat hadden ze weg moeten doen

    Login om te reageren
  161. Fransoosje zegt

    9 januari 2007 om 00:31

    ik vind hem ondanks zijn grootte naar verhouding elegant! Beetje opgetilde stationwagon. Hartstikke mooi, alleen hij mag nog wel wat sneller zijn, zo richting de 4,5-5 seconden naar 100 zou de markt beter aanspreken (lexus gs450h gaat zelfs een 10de sneller naar 100)

    Login om te reageren
  162. C30CDIAMG zegt

    10 januari 2007 om 17:55

    wat ik wel grappig vind is dat die Q7 V12TDI beter specs heeft dan deze SUPERSUV…? lol. Maarja, het is een Nederlandse auto, en daar mag niet mee getort worden!

    Login om te reageren
  163. cardesigner zegt

    16 januari 2007 om 15:46

    weeeeer zo eentje de cayenne was bagger, de lamborghini suv die binnenkort uitkomt word bagger en deze spyker is ook bagger, sportauto lijnen voelen gewoon raar op een suv
    en lenen zich er daarom ook niet voor …..
    zonde had een mooie sportauto kunnen worden nu is het gewoon een hoop verspilt materiaal

    Login om te reageren
  164. C30CDIAMG zegt

    17 januari 2007 om 17:28

    Kan me niet voorstellen dat je niet omkijkt wanneer deze voorbij rijdt…

    Login om te reageren
  165. BM zegt

    18 januari 2007 om 16:10

    maar wanneer wordt de eerste eigenlijk geleverd?

    Login om te reageren
  166. autoblogger zegt

    18 januari 2007 om 16:12

    Uit een recent persbericht: Expected date of introduction is December 2007. The expected USA retail price is USD 287,500 ex tax.

    Login om te reageren
  167. Aaron_NL zegt

    20 januari 2007 om 11:53

    dit slaat echt nergens op, het is gewoon een normale spyker op stelten XD

    Login om te reageren
  168. Schell zegt

    25 januari 2007 om 11:01

    Wat een schurftige proletensloep…

    Login om te reageren
  169. rob zegt

    13 februari 2007 om 21:18

    dit bewijst maar weer dat spyker totaal geen smaak heeft , ze jatten van alles wat ,ach ja wie waren onze bondgenoten de chineze toch die jatten ook alles .hahahahhaa

    Login om te reageren
  170. Rick zegt

    17 februari 2007 om 12:57

    @ Rob

    Jij bent degene die geen smaak heeft, niets aan die auto is gejat, dit is een van de meest exclusieve auto’s op de wereld en nog wel van Nederlandse makelij. Dan ga jij het vervolgens af lopen zeiken, sorry dat ik het zeg, maar zo’n mening die zo kort door de bocht is en zo incorrect is duidt op totaal geen auto kennis.

    Ga je lekker nu weer in je golf met uitlaatopzetstukje en je powerfilter 80 rijden door be bebouwde kom. Of even met je 316i met M embleem erop stoer gas geven voor het stoplicht?! Jij bent echt zo super cool man, was ik maar zoals jij, maarja helaas…
    –edit: nutteloze bijdrage–

    Login om te reageren
  171. spykerlover zegt

    7 maart 2007 om 12:20

    de auto is niet voor de westerse markt bedoelt, er zijn er al 130 verkocht en dit is niet het prototypje maar zo wordt hij echt!

    Login om te reageren
  172. Heaheah zegt

    11 maart 2007 om 08:25

    ik kan me moeilijk voorstellen dat een firma zo jong en klein als Spyker de kosten voor een volledig nieuwe auto zelf zou kunnen dragen.

    @ heidekonijn: onzin.. Spyker zit al vele jaren in het vak en tegenwoordig hebben ze een eigen F1-Team voor het geval dat je het nog niet wist…

    verder over de auto… ziet er grappig uit als bootje :)

    Login om te reageren
  173. appengaap zegt

    14 maart 2007 om 13:39

    ik wil hem wel hebben doe er maar 2

    Login om te reageren
  174. jantje zegt

    14 maart 2007 om 18:14

    super wagen als je het geld hebt wrom niet

    Login om te reageren
  175. BM zegt

    20 maart 2007 om 12:28

    Vrolijk, met 300 per uur tussen bomen door en over modderige zandpaadjes… Wie wil dat nu niet? Verder zou ik zeggen: ik denk dat hij wel mooi is als ze hem 20 tot 30cm omlaag brengen. Maar dat is een kwestie van smaak en daar valt over te twisten ;)

    Login om te reageren
  176. dekster zegt

    20 maart 2007 om 20:23

    Menig afrikaans dictator ;)

    Login om te reageren
  177. Fred zegt

    23 maart 2007 om 20:31

    Deze auto doet me om de 1 of andere reden aan Tante Sidonia denken!

    Login om te reageren
  178. Nemephis zegt

    25 maart 2007 om 17:31

    ik kan die ontwerpen van Spijker niet mooi vinden… het is gewoon niet mijn ding I guess (doe mij maar Italiaanse ontwerpen).

    Login om te reageren
  179. michael zegt

    7 april 2007 om 15:16

    Ik ben best wel trots op het feit dat Spyker weer tot leven is gebracht, maar als je dit ziet, gaat dat niet lang meer duren. Wat een ongelooflijk lelijke auto is dit zeg.

    Login om te reageren
  180. William zegt

    10 april 2007 om 15:07

    hahahahahha fuk sake that thing is ugly! voor dat ik op de link klikte wist ik zelfs ni dat het een suv was :d afschuwlijk gewoon weg! Porsche Cayenne Turbo love!

    Login om te reageren
  181. William zegt

    10 april 2007 om 15:14

    nee serieus, is dit een grap dat die spyker er by staat?

    Login om te reageren
  182. audi fan zegt

    19 april 2007 om 19:17

    Ik had liever gezien dat spyker met een luxe limo op de markt kwam ipv een ssuv.

    Login om te reageren
  183. Sander zegt

    24 april 2007 om 14:36

    vanaf de foto niet zo geweldig, maar in het echt is het een bijzonder mooie verschijning. “Hoeveel? Doet u er maar drie!”

    Login om te reageren
  184. Jorrit zegt

    28 april 2007 om 18:49

    Mooie SUV! en het is ook een echte Spyker! maar hij ziet er niet zo zuinig uit,En hij weegt ook nog Super Zwaar!!! spijtig…ik zou hem niet willen hebben.

    Login om te reageren
  185. Paul Hendriks zegt

    29 april 2007 om 09:52

    De Spijker SUV ziet er uit als een ontplofte sigarendoos.
    Spijker is er in geslaagd iets te maken dat nog lelijker is dan de AUDI Q7 met gebruik making van de Q7 techniek.

    Victor Muller was een hele handige advocaat laat hij het ontwerpen van auto’s overlaten aan mensen die daar talent voor hebben.

    Login om te reageren
  186. fun_master zegt

    29 april 2007 om 20:48

    ik vind het echt te veel lijken op een omhoog en ingedrukte spyker C8
    maar verder wel mooi hoor :P mooi van binnen.

    Login om te reageren
  187. luc zegt

    2 mei 2007 om 23:42

    niks voor spyker een SUV

    Login om te reageren
  188. Gerard zegt

    13 mei 2007 om 00:08

    Dit is gewoonweg ’n automobiel die uitblinkt in zijn categorie

    Login om te reageren
  189. florisferrari zegt

    18 mei 2007 om 15:04

    ga toch weg het is gewoon een lelijk ding.

    ( sorry Spyker )

    Login om te reageren
  190. LC zegt

    26 mei 2007 om 13:11

    Waarom niet de gouden koets vervangen door een gouden D12?:p

    Login om te reageren
  191. ricardo zegt

    20 juni 2007 om 23:57

    tja… Extravagant. En er zal nooit een rapper in zijn hoofd halen om hier de wielen van 248″ velgen te voorzien.

    Login om te reageren
  192. wideman zegt

    6 juli 2007 om 17:16

    haa, de idiaale PC hooft tractor

    Login om te reageren
  193. Tinos zegt

    9 juli 2007 om 15:48

    die raampjes doen me iets teveel denken aan een oude subaru van begin jaren 90, de SVX ( http://www.autoweek.nl/carbaseimages.php?furl=8303&naam=&ref=&fgr=&fid=20228 ). Ook al zo’n pottebreker. De in ruitjes gestikte binnenbekleding doet me denken aan een oude winterjas, al was dat geen leer overigens.
    Persoonlijk zou ik er een bull bar opzetten en wachten op de grijs kenteken versie…

    Login om te reageren
  194. Ronald zegt

    10 juli 2007 om 22:42

    Als ze deze auto nu eens verlagen en er een 4 deurs sportwagen van maken zoals Aston martin, Jaguar, Porsche en andere al doen doen hebben ze ook in dat segment een mooie auto.

    Login om te reageren
  195. Erik zegt

    21 juli 2007 om 14:03

    dit is echt een geweldige auto

    toen ik dit jaar naar de autorai ging
    was dit serieus echt de vetste auto die ik heb gezien

    de vele orders die voor deze auto zijn geschreven kan ik heel goed begrijpen

    Login om te reageren
  196. Ad zegt

    10 augustus 2007 om 23:54

    Wat een afgrijselijke auto, doodzonde van de ontwikkelkosten, die centen had Spijker beter kunnen besteden.

    Login om te reageren
  197. hittepettit zegt

    11 augustus 2007 om 18:11

    wat een prachtige wagen…………me je ogen dicht
    vooral de kleur doet het goed, zwart voor je ogen

    Login om te reageren
  198. JW zegt

    19 augustus 2007 om 19:56

    -edit-
    het is gewoon de c8 op 22 inch wielen een grote bagger grill en wat niewe leuke snufjes:P

    Login om te reageren
  199. japie zegt

    23 augustus 2007 om 02:41

    “Spyker ontgint hiermee een totaal nieuw segment, de D12 Peking-to-Paris wordt de koning van de SUV’s”

    Koning van een rijk in verval.
    En andermaal gaat Spijker onderuit.
    dus; binnenkort (nogmaals) te koop: het merk Spijker.
    Oproep aan de rest van de wereld: niet kopen! Tenzij U het genie van het oude Spijker kunt evenaren danwel overtreffen. Het huidige Spyker is slechts meer van hetzelfde.
    Dus niet kopen, dan kan de familie Spijker ook weer rustig over straat.

    Login om te reageren
  200. jeroen zegt

    18 september 2007 om 17:01

    ik vind hem echt mooi, maar voor het geld zou ik ook echt wel iets beters weten.

    Login om te reageren
  201. DD zegt

    3 november 2007 om 17:03

    Fraaie auto die sportscar van Spijker, maar dit slaat de plank een beetje mis. Denk niet dat het slim is om je als Spijker zijnde te begeven op de SUV-markt. Erg riskant voor een bedrijf met zwakke financiele prestaties. Het zou misschien een jongensdroom zijn geweest om dit merk nieuw leven in te blazen, maar af en toe heb ik echt het idee dat emoties het winnen bij Spijker van de ratio. Neemt niet weg dat ik als autoliefhebber veel respect heb voor het vakmanschap waarmee deze auto’s worden vervaardigd.

    Login om te reageren
  202. Sven zegt

    8 november 2007 om 21:12

    Spyker staat financieel zwak, en kan een oppepper gebruiken zoals deze speciale SUV.
    Ze moeten um bouwen, daarna is het merk failiet. Maar deze concept SUV bestaat dan nog. prima, want ik heb zo’n SUV nog nooid eerder gezien. Nou maar hopen op rijke olie sjeiks, want die houden van zo’n speciale auto’s.

    Login om te reageren
  203. jurjen zegt

    2 december 2007 om 19:41

    ik snap niet dat sommige dit geen mooie auto vinden.
    kijk nou een goed hij heeft een mooie uitstraling en is van alle luxe voorzien.
    je ziet er echt een spyker in terug dus waarom andere spykers wel mooi en deze niet.

    Login om te reageren
  204. Don zegt

    11 februari 2008 om 19:13

    -edit: nutteloze bijdrage-

    Login om te reageren
  205. mattie zegt

    24 februari 2008 om 17:45

    Ja daar was hij weer een lelijk suv die maar niet de weg op wil. Elke keer laten ze dat ding zien maar wanneer gaat hij rijden???????????????????
    of heeft hij zelf kennis en durft hij gewoon niet

    Login om te reageren
  206. Oddball zegt

    28 februari 2008 om 15:11

    en de award voor meest kitcherige interieur gaat naar…

    wat een misbaksel, het is precies een amfibievoertuig met die gigantische grill vooraan.
    Een uit de kluiten gewassen c8 zeg ik daartegen

    Login om te reageren
  207. anne van der meer zegt

    6 maart 2008 om 12:25

    Na het Formule-1-debacle is dat wat Spijker in Geneve nu laat zien een fantastische nieuwe basis (en een 1e stap) om het bedrijf weer goed op de rit te krijgen. Nu de 2e stap: maken en verkopen. En met deze simpele strategie cash-in genereren. En zodoende financieel de poten weer onder je kont krijgen, in de media en in de financiele wereld je slechte imago wegwerken, en bij je klanten de angst wegnemen dat je misschien over enkele tijd failliet bent. Deze nieuwe hollandse “straight” strategy tot 1 van je PR-kernboodschappen maken. En verder nu even geen rare/andere grappen en grollen, denk aan je imago.

    Login om te reageren
  208. robert de groote zegt

    7 april 2008 om 16:05

    dit is ultra gaaf ,kunnen we mooi trots op zijn ,victor goed gezien kerel in deze auto ben je teminste er zeker van dat je gezien word verre weg de mooiste suv of hoe je haar ook noemt .hoop hem in topgear gezien

    Login om te reageren
  209. Frasker (Maserati MC12) zegt

    20 april 2008 om 15:04

    ik vind het iterieur en exterieur nogsteeds het mooiste van alle suv’s.

    Login om te reageren
  210. Chris zegt

    24 april 2008 om 23:07

    Nee, Spyker verlaag je niet tot dit Porsche cayenne niviea :/

    Login om te reageren
  211. Yves zegt

    19 juni 2008 om 14:07

    Ik vind het maar een lelijk geval. Hij heeft precies iets weg van de robuustheid van die nieuwere Mustangs, alleen is deze verkloot in design. Ok, het is een SUV en geen sportwagen maar toch. Hopelijk is het maar een concept en niet het definitieve model, niet dat ik hem ga kopen ofzo:p

    Login om te reageren
  212. C30CDIAMG zegt

    15 juli 2008 om 10:02

    Wanneer komt ‘ie nou?! Ze zijn al meer dan 2 jaar bezig dit model te lanceren….

    Login om te reageren
  213. a. zegt

    22 augustus 2008 om 17:06

    wat een lelijke buitenkant zeg

    Login om te reageren
  214. Reservoir_Dog zegt

    23 augustus 2008 om 01:35

    Wat een ultra lelijk gedrocht zeg!

    Login om te reageren
  215. rutger zegt

    22 september 2008 om 17:59

    hij is wel cool om de dood een voudige reden:hij is en blijft een spyker en dus een nederlander om trots op te zijn.
    maar houd het toch maar op sportwagens, spyker

    Login om te reageren
  216. mike zegt

    13 oktober 2008 om 14:12

    spijker verkracht zichzelf!

    Login om te reageren
  217. willie zegt

    1 november 2008 om 18:27

    is wel te hopen dat ze bij spyker falliet gaan voor dat maar een zo’n kermisattractie afgeleverd wordt.

    Login om te reageren
  218. Harm zegt

    11 december 2008 om 08:58

    Die moeten ze aan een kruis vastspykeren

    Login om te reageren
  219. Kenner zegt

    13 februari 2009 om 15:17

    Lelijkste auto ooit.
    Dit is het bewijs van de smakeloosheid van ons land, een DAF is nog mooier.
    Ga Hollandse films regiseren…

    Login om te reageren
  220. Supra600BHP zegt

    27 februari 2009 om 15:05

    -edit: nutteloze bijdrage-

    Login om te reageren
  221. mike zegt

    11 april 2009 om 19:45

    mooie monstertruck…

    Login om te reageren
  222. Peter zegt

    12 april 2009 om 20:28

    Wat een lillekers, enne wat doet die halve eifeltoren op de achterbank?

    Login om te reageren
  223. Thom zegt

    5 mei 2009 om 16:32

    vind eigenlijk dat Spykers gwn sportauto’s moeten blijven en geen SUV’s moeten worden

    Login om te reageren
  224. Wodka Loves Bier zegt

    9 mei 2009 om 13:19

    De enige reden waarom ik het zo vette bak vind is omdat hij zoooo lelijk is!! Die ontwerper stond volgens mij stijf van de drugs!!=D

    Login om te reageren
  225. john deere zegt

    1 juli 2009 om 19:30

    mooie auto en inderdaad een trekhaak hoort standaard
    en als ik mocht kiezen tussen deze of een BMW x6 zou ik voord de x6 gaan

    Login om te reageren
  226. john deere zegt

    1 juli 2009 om 19:48

    ik snap niet dat jullie hem allemaal zo afkraken.
    tis ja een donders mooi ding

    Login om te reageren
  227. isabelleee zegt

    5 juli 2009 om 19:13

    Buiten kant vind ik niet zo mooi maar de binnekant is prachtiig.!

    Login om te reageren
  228. raoulkroes zegt

    29 juli 2009 om 10:26

    hij heet D8 peking-to-paris… maar ik heb er gister een witte gezien bij de spyker fabriek: http://www.autojunk.nl/pix/view/161280

    Login om te reageren
  229. Headhunterz zegt

    29 juli 2009 om 10:29

    zou dat misschien nog het concept kunnen zijn?

    Login om te reageren
  230. Flapkees zegt

    6 januari 2010 om 23:51

    Wat een belachelijke auto.. Echt geweldig.. Deze zou ik nou kopen als ik veel geld had gewonnen en dat ook wou laten zien..

    Login om te reageren
  231. Mbaas zegt

    30 maart 2010 om 13:33

    ongelooflijk dikke wagen, als je tog het geld hebt om zo een te kopen doen want een heldenbak

    Login om te reageren
  232. qwerty zegt

    5 oktober 2010 om 09:50

    fucking triest misbaksel

    En damn wat een hoop comments

    Login om te reageren
  233. sandervdl zegt

    31 januari 2012 om 19:54

    waarom hebben ze een c8 op suv wielen gezet???

    Login om te reageren
  234. gerbie zegt

    25 mei 2012 om 02:01

    Dit is en blijft toch een schoonheid.

    Iedere week lees ik het artikel weer. Damn wat hoop ik dat hij er komen gaat.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North