• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Ook de Clio RS is in het nieuw gestoken

Auteur: Author, gepost 5 juli 2016 om 15:34 – 34 Reacties

Afbeelding Ook de Clio RS is in het nieuw gestokenAfbeelding Ook de Clio RS is in het nieuw gestokenAfbeelding Ook de Clio RS is in het nieuw gestokenAfbeelding Ook de Clio RS is in het nieuw gestokenAfbeelding Ook de Clio RS is in het nieuw gestoken

Ook de Clio RS is in het nieuw gestoken
Nadat de gewone Clio werd strakgetrokken is het nu de beurt aan z’n hetere zusjes.

Grootste nieuws: de vernieuwde verlichting in de voorbumper van de Clio RS. Deze wijzigingen kenden we echter al van de Renault Clio R.S. 16 conceptcar. De gewone versie herbergt 200 pk onder de kap waar de Trophy-versie er nog eens 20 paarden bovenop doet. In beide gevallen schakel je met een zestraps ‘bak met dubbele koppeling, uiteraard bediend met flippers achter het stuur.

Verder kan de Clio RS worden besteld met een drietal verschillende chassis. De sterkste versie staat op het Trophy-chassis, dat vooral is gericht op circuitgebruik. De gewone RS kan worden uitgerust met een Cup-chassis dat zowel geschikt is voor een rondje op de gesloten omloop als voor weggebruik, terwijl het Sport Chassis meer comfort biedt voor gebruik op de openbare weg.

Nog even over de Trophy: dit ding gaat van 0-100 km/u in 6,6 tellen en de top bedraagt en fikse 235 km/u. Verder kun je deze versie laten uitrusten met een uitlaatsysteem van Akrapovic en staat ‘ie aan de voorzijde 2 cm en aan de achterzijde 1 cm lager op de veerpoten.

Prijzen zijn vooralsnog niet bekend. Renault Nederland heeft al wel aangegeven dat de vernieuwde Clio RS vanaf deze zomer te bestellen is.

Ook interessant!

  • Project Clio VI
    Project Clio VI voorbode nieuwe Renault Clio?
  • Niet eerder leverde een Renault Clio V6 zoveel geld op
    Niet eerder leverde een Renault Clio V6 zoveel geld op
  • Zo onsterfelijk is de Renault Clio II
  • Vooruit met die Clio V6
    Deze überdikke Renault Clio V6 kan binnenkort van jou zijn

Nieuwste artikelen

  • Citroën komt met een eigenwijze, kleine versie van de ID Buzz
  • Kia EV4, GEWAAGD uiterlijk maakt het een gedurfde keuze #test
  • Bugatti krijgt een keiharde primeur van Rimac
  • Volvo XC60 Executive Edition
    Volvo maakt van de XC60 een heerlijke dikzak
FacebookTweetPinLinkedIn

clio, clio-rs, facelift, Renault, renault-sport, trophy

Vorig bericht: « Dit is de hypercar van Aston Martin en Red Bull!
Volgend bericht: BREEK: dit is de LaFerrari Spider! [updated] »

Lees Interacties

Reacties

  1. Stefan-Venema zegt

    5 juli 2016 om 15:38

    Er staan foto’s van de RS (geel) en GT (blauw) door elkaar.

    Login om te reageren
  2. baap zegt

    5 juli 2016 om 15:38

    Mooi spul

    Login om te reageren
  3. viezefreddyw zegt

    5 juli 2016 om 15:44

    Stukken fraaier is hij zo geworden zeg met als eyecatcher de nieuwe LED-verlichting in de voorbumper in RS-style. Gaaf ding! Nu nog een handbak.

    Login om te reageren
  4. cossiekiller zegt

    5 juli 2016 om 15:46

    Ik wacht op het 2.0L blok van de Megane.

    Login om te reageren
    • sr20det zegt

      5 juli 2016 om 15:53

      @cossiekiller: Mwa ik denk dat het huidige (kleinere = lichtere) turbo blok leuker is. Je zou m eventueel nog kunnen chippen/tunen naar evenveel vermogen als de megane.

      Login om te reageren
      • JanJansen zegt

        5 juli 2016 om 16:44

        @sr20det: chippen kan, maar dan moet je wel een sterk verkorte levensduur accepteren.
        Dit euvel is ook bekend bij de huidige Fiësta ST bij chippen.

        Login om te reageren
      • cossiekiller zegt

        5 juli 2016 om 17:00

        @sr20det: Renault heeft toch zelf onlangs het 2.0L turboblok van de Megane in de Clio gestopt. Een gezonde 275pk! Maar ze gaan hem toch niet uitbrengen.

        Die 2.0 NA die in de vorige Clio rs zat was wel een fijn blok, maar had echt te weinig koppel. Nogal vermoeiend om daar veel km mee te doen.

        Login om te reageren
        • AMV8Bart zegt

          5 juli 2016 om 17:52

          @cossiekiller: vermoeiend?

          Login om te reageren
          • rodger zegt

            5 juli 2016 om 18:16

            @amv8bart: ik gok veel poken en hoog in de toeren houden.

            Login om te reageren
          • cossiekiller zegt

            5 juli 2016 om 19:47

            @AMV8Bart: Veel schakelen en in toeren houden om de vaart erin te houden. En dat cupchassis is leuk voor een funauto, maar ook weer niet voor elke dag. ;-)

            Login om te reageren
        • thefmanl zegt

          5 juli 2016 om 18:19

          @cossiekiller: de Clio rs16 komt er wel hoor

          Login om te reageren
          • cossiekiller zegt

            5 juli 2016 om 19:49

            @thefmanl: Ik hoop het echt, maar ik twijfel er toch heel hard aan hoor. De concurrentie zit momenteel op een 210pk (Fiesta, Corsa, Polo wrc,…) Dat zou ineens wel een grote stap zijn.

            Login om te reageren
            • willeme zegt

              6 juli 2016 om 09:11

              @cossiekiller: Audi S1 en Cooper JCW zitten al rond 230-240pk. Beide uit 2-liters. Het zou kunnen als een soort overtreffende trap.

              Login om te reageren
  5. Dutchdriftking zegt

    5 juli 2016 om 15:47

    Nu nog een driedeurs met handbak. Komop Renault!

    Login om te reageren
  6. berlinetta zegt

    5 juli 2016 om 15:54

    Dit ding vind ik bijna de lekkerste hatch uit het segment, maar een ding gooit roet in het eten. Namelijk de automaat. Deze autootjes lenen zich perfect voor lekker zelf roeren met die pook. En dan kom je al snel uit bij de concurrent met de blauwe ovaal.

    Login om te reageren
    • edjehaze zegt

      5 juli 2016 om 16:06

      @berlinetta: nieuwe Focus RS is echt lekker ja!

      Login om te reageren
      • choi zegt

        5 juli 2016 om 16:12

        @edjehaze: ik denk dat hij de Fiesta bedoelt, aangezien dat de klasseconcurrent is. Verder heb ik het idee dat de RS uit de vorige generatie populairder was dan deze nu.

        Login om te reageren
        • edjehaze zegt

          5 juli 2016 om 16:14

          @choi: ehhh, bedoel ik!

          Login om te reageren
  7. patrick zegt

    5 juli 2016 om 16:15

    Vorige maand nog een Clio RS gereden van de huidige generatie in de mooie geel / goude kleur. Rijdt erg goed alleen ben ik niet z’n fan van de flippers. Dit is een auto die een handbak moet hebben

    Login om te reageren
    • PunicaOase zegt

      5 juli 2016 om 18:56

      @patrick: hoe klinkt ie?

      Login om te reageren
      • patrick zegt

        5 juli 2016 om 19:03

        @PunicaOase: als je rustig rijdt hoor je vrij weinig en als je het gaspedaal goed indrukt klinkt het wel Nice. Het terug schakelen geeft een heerlijke roffel. Als ik er eentje zou hebben dan zou ik wel een andere uitlaat laten monteren die wat meer lawaai maakt, maar dat is smaak.

        Login om te reageren
      • patrick zegt

        5 juli 2016 om 19:09

        @PunicaOase: vorige week ook de vorige clio RS gereden met handbak, dat was een stuk gaver kwa gevoel. Een heerlijk zware koppeling. Dan heb je veel meer het idee dat je een leuk circuitmonster rijdt

        Login om te reageren
        • PunicaOase zegt

          5 juli 2016 om 19:19

          @patrick: klinkt dus wel oke :-) Akrapovic maakt het waarschijnlijk nog wat beter :-)

          Ik had de vorige versie en die reed idd echt heerlijk en klonk natuurlijk ook wel gaaf bij accelereren naar hoge toeren… snelweg 120 was wel erg vermoeiend qua geluid constant 3500rpm…

          Login om te reageren
          • patrick zegt

            5 juli 2016 om 19:30

            @PunicaOase: dat denk ik ook!

            De huidige Clio RS is een prima auto. In mijn ogen wat meer geschikt voor dagelijks gebruik. Iets meer comfort en wat meer ruimte.

            Puur voor het sturen en trackday’s zou ik het type nemen welke jij had.

            Heb jij een foto van je RS die jij had? Ben wel benieuwd.

            Login om te reageren
          • cossiekiller zegt

            5 juli 2016 om 19:52

            @PunicaOase: idd. In 6e versnelling tegen de 4000 toeren op de snelweg… HEEL leuke wagen die vorige RS, daar niet van, maar niet echt relaxed als je eens een rustige rit wil. Met die nieuwe zal dat veel beter zijn, maar met die flippers zou ik die zowieso al niet willen.

            Login om te reageren
  8. jordydeknecht zegt

    5 juli 2016 om 16:22

    JA! Ik ben om, heb nu zelf de GT versie maar van de RS wordt ik té hebberig van

    Login om te reageren
  9. ds3thp zegt

    5 juli 2016 om 17:10

    Gaaf hoor, zeker een potentiële auto voor over een paar jaartjes.
    Tegen die tijd heeft Renault vast weer één of andere “hetere” versie maar voor nu zou ik kiezen voor de Trophy versie met optionele Akrapovic uitlaat!!

    Login om te reageren
  10. Graafke zegt

    5 juli 2016 om 17:14

    Heel gaaf die akropovic-uitlaten

    Login om te reageren
  11. ghost zegt

    5 juli 2016 om 17:51

    Waarom geen handbak, heerlijk om zelf te roeren!

    Login om te reageren
  12. boxergt zegt

    5 juli 2016 om 19:42

    Wie kan me uitleggen waarom ze wel 3 verschillende chassis varianten hebben en geen 3 onderstel varianten?

    Of zullen ze hetzelfde bedoelen?

    Login om te reageren
    • JanJansen zegt

      5 juli 2016 om 20:29

      @boxergt: ding heeft geen chassis. Dus ze zullen het wel over het onderstel hebben.

      Login om te reageren
  13. tvr1974 zegt

    5 juli 2016 om 23:34

    Als ze nou ook een snelle estate uitbrengen en dan nog liever met een snelle diesel dan ben ik voor.. Clio estate RS-D lijkt me wel wat.. 180-200pk 400-450nm in een auto van ca 1100kg lijkt mij wel wat.. Helaas alleen in de klasse hoger verkrijgbaar(golf gtd // focus st-d, Leon fr diesel enz)

    Login om te reageren
  14. pinut187 zegt

    6 juli 2016 om 02:28

    Doe maar zo’n Trophy, voor de vrouw.

    Login om te reageren
  15. thomasthomas zegt

    6 juli 2016 om 13:42

    Ik wacht op de 3.0 V6, motor achterin en achterwielaandrijving. Ik wacht nog een uur.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North