• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Ook Skoda snijdt banden door met wielerploegen?

Auteur: ricardo, gepost 19 oktober 2012 om 13:05 – 76 Reacties

Skoda met gekoeld dashboardkastje, handig voor zakjes bloed

De Tour de France is voor sponsors een lucratieve manier om je in de kijker te rijden bij 2 miljard TV-kijkers, maar wanneer de wielersport onder vuur ligt en bewezen wordt dat spelersbussen rijdende apotheken zijn, met die van Lance voorop, kán het een marketingnachtmerrie worden. Skoda Nederland had echter al maatregelen genomen.

Vandaag maakte de Rabobank bekend om te stoppen met de wielerploeg die zij voor 100% in handen hebben. Dit naar aanleiding van het rapport van USADA omtrent de dopingperikelen in de internationale wielerwereld. Ironisch wel, bankiers die een tak van sport ‘verziekt‘ noemen.

Dit zou natuurlijk de eerste dominosteen kunnen zijn waardoor meer sponsors afhaken. Skoda bijvoorbeeld, al sinds 2004 autoleverancier van de Tour de France met zo’n 350 wagens. Of zij er ook tabak van hebben op mondiaal niveau is ons niet bekend, maar Skoda Nederland stopt per 31 december wel met de sponsoring van wielerploegen. Skoda laat weten dat dit niets met doping te maken heeft, en schermt met het feit dat ze dit al in augustus hebben besloten. Tja, net op tijd dus.

Skoda Nederland blijft nog wel actief bij individuele wielrenwedstrijden. Of we de de bekende Skoda’s vol reservefietsen ook dit jaar weer in de Tour de France zullen zien? De tijd zal het leren.

Wat vinden jullie: moet Skoda ook op wereldwijd niveau de stekker uit alle wielrenactiviteiten trekken, of standvastig achter de sport blijven staan?

PS. Zou Jaguar nog steeds zin hebben om auto’s aan Team Sky te leveren?

Ook interessant!

  • Vernieuwde Skoda Karoq
    Vernieuwde Skoda Karoq gaat er ZO uitzien
  • Gefacelifte Skoda Karoq
    Gefacelifte Skoda Karoq is alleen voor petrolheads
  • Clarkson, Hammond en May trekken stekker uit autoplatform
    Video: The Grand Tour Presents: Carnage A Trois
  • Skoda Enyaq rijtest en video

Nieuwste artikelen

  • Hoeveel zakelijke youngtimers zijn er eigenlijk?
  • Duurste Nissan van Marktplaats kan er maar eentje zijn
  • WTF: Invalidenplek rondom auto geverfd, parkeerder krijgt toch boete
  • Autoblog-lezer bezoekt prachtige verzameling
FacebookTweetPinLinkedIn

drugs, fiets, Skoda, tour-de-france

Vorig bericht: « Opnieuw in beeld: Kepler Motors Motion [800 pk]
Volgend bericht: Schumacher ruilt F1 in voor paardensport? »

Lees Interacties

Reacties

  1. fep739 zegt

    19 oktober 2012 om 13:09

    Laat ze dan nu maar allemaal met die Jaguar XF station rijden zoals team SKY , veel beter !

    Login om te reageren
  2. benzinehoofd zegt

    19 oktober 2012 om 13:12

    Snijden ze de fietsbanden door of de autobanden?

    Login om te reageren
  3. VeniVidiVici zegt

    19 oktober 2012 om 13:13

    Dat gewoon die hele Tour de France opgedoekt wordt, want het is toch een groot vies corrupt wereldje geworden. Het gaat allang niet meer om de mooie eerlijke top prestatie van de sporters!!! En de tourwinner wordt meteen beschuldigd van dopinggebruik!

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      19 oktober 2012 om 13:25

      @VeniVidiVici: “groot vies corrupt wereldje”.. is de atletiek of het voetbal nou zo zuiver? Ik denk dat het bij het top aspect van topsport hoort dat er langs en over de randjes van de regels gegaan wordt. Ook met je lijf vol EPO en wekelijkse bloedtransfusies bij Dr. Ferrari (familie van?) is de Tour uit fietsen een prestatie. Misschien moet je wel een deel van het doping gebruik gedogen/toestaan/reguleren om de extreme gevallen te kunnen opsporen en tegengaan. De wielersport als enige de schuld toeschuiven is je kop in het zand steken.

      Login om te reageren
      • VeniVidiVici zegt

        19 oktober 2012 om 13:52

        @mashell: Gaat nu over Tour de France, maar voetbal is net zo\’n vies wereldje. Ik vind het bij wielrennen alleen jammer dat daar de hard trainende individuele sporter de dupe ervan wordt.

        Login om te reageren
        • mashell zegt

          19 oktober 2012 om 13:57

          @VeniVidiVici: we zijn het roerend eens. Ik vind de corruptie en omkoping schandalen in het voetbal eigenlijk veel erger, dat gaat over ordinaire hebzucht (vooral van te dikke managers in maatpakken). Sporters die doping gebruiken doen dat om een prestatie te leveren, dat is is toch nog wel een beetje dichter bij het hart van de sport, hoe fout het ook is.

          Login om te reageren
          • VeniVidiVici zegt

            19 oktober 2012 om 16:55

            @mashell: De sporter wil helemaal géén doping gebruiken, maar MOET het helaas gebruiken om aan alle hoge eisen van de hebzuchtige mannen met jasje en dasje te kunnen voldoen. Zo niet dan vliegt de sporter eruit en is het einde carrière!!!

            Login om te reageren
    • desjonnies zegt

      19 oktober 2012 om 13:31

      @VeniVidiVici:
      Geld verziekt alle sporten.

      Login om te reageren
      • VeniVidiVici zegt

        19 oktober 2012 om 13:57

        @desjonnies: Helaas wel! Sporters zijn alleen maar pionnetjes van de heren met geld en macht. Was in de gladiatortijd in de ring niet anders!

        Login om te reageren
      • Orichy zegt

        19 oktober 2012 om 14:11

        @desjonnies: Niet geld, maar hebzucht en jaloezie verziekt de sport!

        Login om te reageren
        • jack_abarth zegt

          19 oktober 2012 om 15:14

          @Orichy:

          Geld verziekt een sport ook. Wanneer jij bijvoorbeeld wilt gaan karten op jonge leeftijd en je hebt potentie maar niet het geld om je cilinder maandelijks te vervangen dan is dat toch klote.

          Dus ja, geld kan het ook goed verzieken.

          Login om te reageren
          • jrk68 zegt

            19 oktober 2012 om 17:15

            @jack_abarth:
            1 keer per maand een cilindertje vervangen?
            Daar redde je het 15 jaar geleden al niet meer mee…
            Toen had je voor een NK al 2 frames en 3 verse motoren nodig om een beetje mee te doen. En dan nog 4 setjes banden.
            En ik kan je uit ervaring vertellen dat het er alleen maar erger op geworden is….

            Login om te reageren
  4. ThomasBol zegt

    19 oktober 2012 om 13:14

    Toch zonde dat de Tour ineens zo veel negatieve aandacht krijgt. Het is een hartstikke leuk evenement om te volgen.

    Login om te reageren
  5. mrdj zegt

    19 oktober 2012 om 13:15

    Dat fiets niet heel lekker met kapot gesneden banden.

    Login om te reageren
  6. solmatje zegt

    19 oktober 2012 om 13:16

    Skoda SuperB Station.. Prachtige auto! Als ik later groot ben, wil ik er zo eentje!

    Login om te reageren
    • sdk16420 zegt

      19 oktober 2012 om 14:35

      @solmatje: Kijk, jij bent tenminste realistisch en wenst geen garage vol super cars

      Login om te reageren
    • gerbie zegt

      19 oktober 2012 om 15:22

      @solmatje: helemaal met je eens. Mijn pa rijd deze wagen en als ik hem gebruik is het een genot. Enorm veel beenruimte en rijd net zo goed als een passat.

      Login om te reageren
  7. E34M5Touring zegt

    19 oktober 2012 om 13:19

    En toch heeft die reclame wel gewerkt. Kijk maar, ze volgen allemaal de Skoda rijder. Inmiddels weten we ook waarom….Daar ligt de dope achterin.

    Login om te reageren
  8. raphael zegt

    19 oktober 2012 om 13:19

    Haha 2 miljard tv-kijkers, geloof je het zelf? Ik denk dat je met 10% daarvan nog veel te ruim denkt.

    Login om te reageren
    • ricardo zegt

      19 oktober 2012 om 13:23

      @raphael: Je hebt gelijk, 2 miljard klopt niet. Het zijn er zelfs 3,5 miljard. http://www.vn.nl/Bladwijzers/Bladwijzer/Tour-de-France.htm

      Login om te reageren
      • raphael zegt

        19 oktober 2012 om 13:31

        @ricardo: Haha wat een ongelooflijke onzin, jij denkt echt dat 50% van de mensen in India, China, de VS en Europa naar de Tour de France kijken.. Man je bent echt de weg kwijt.
        Hier een WETENSCHAPPELIJKE bron die niet aan schattingen doet: http://initiative.com/sites/default/files/ViewerTrack_2010.pdf

        Gemiddeld keken 18 miljoen mensen naar de best bekeken etappe, en 44 miljoen totaal naar de best bekeken etappe. Misschien dat die ‘bronnen’ van jou denken dat ze dat aantal gewoon x het aantal etappen kunnen doen maar dat werkt dus niet zo. Dus ga er vanuit dat max. 50 miljoen verschillende mensen de Tour volgen.

        Login om te reageren
        • ricardo zegt

          19 oktober 2012 om 13:45

          @raphael: Een event van drie weken. 4.700 uur aan TV-materiaal dat -deels- in 190 landen wordt uitgezonden. 3,5 miljard kijkers. http://www.roadbikeaction.com/Presenting-The-2012-Tour-de-France/content/277/5645/Le-Tour-Breaking-Down-The-Numbers.html

          Login om te reageren
          • raphael zegt

            19 oktober 2012 om 14:04

            @ricardo: Haha wauw, ik begrijp dat je journalist kon worden en dus maar voor autoblog.nl bent gaan werken maar dit is een van de allerdomste dingen die ik iemand ooit heb horen zeggen. Maak je nu een grapje of is het serieus? En bedankt voor je super wetenschappelijke bron! Gewoon een site met een nummer, geen bronvermelding, hoe het berekend wordt etc.
            Heb je voor de grap mijn WETENSCHAPPELIJKE bron gelezen? Nee zeker. Maar lieve ricardo, dit is toch iets wat elk mens door logisch te denken zelf wel kan begrijpen? Ik hoop voor je dat het een grap is, anders ben je zelfs te dom om voor autoblog te werken vriend..

            Login om te reageren
            • ricardo zegt

              19 oktober 2012 om 14:16

              @raphael: Rustig vriend, ik ben nog aan het zoeken waar de nuance ligt, hoe ze aan die miljarden kijkers komen en wat ze verstaan onder ‘kijkers’. Maar ik begrijp dat het je te doen is om AB opnieuw een veeg uit te pan te geven. In dat geval wil ik je vragen ergens anders te gaan flaunten met je permanente staat van ongesteldheid.

              Login om te reageren
              • raphael zegt

                19 oktober 2012 om 14:27

                @ricardo: Rustig? Elk normaal functionerend brein begrijpt dan niet 1 op de 2 mensen op deze planeet kijkt naar mannen op fietsen. Als jij dat wel denkt moet je niet rustig maar heel snel op zoek naar hulp.. En in plaats van stug volhouden dat je gelijk hebt kun je beter mijn bron lezen, daar staat heel duidelijk beschreven wat voor onderzoek ze hebben gedaan en hoe ze aan hun aantallen komen..

              • sdk16420 zegt

                19 oktober 2012 om 14:37

                @raphael: Hij haalt aan wat de bron zegt, niet of hij zelf denkt dat het realistisch is.

              • jrk68 zegt

                19 oktober 2012 om 17:21

                @raphael:
                Knul het gaat om de kijkers over alle uitgezonden uren van het hele evenement.
                Stel ik kijk alle etappes en de samenvattingen dan tel ik in dit geval voor 42 kijkers.

                Zo werkt dat ook met bezoekers aantallen bij meerdaagse evenementen, daar tellen ze de mensen die in totaal door de poort zijn gekomen. Ook bij de F1 zijn er dus mensen die 3 keer geteld worden.

                Dit had je zelf ook kunnen bedenken ipv als een kip zonder kop tegaan schreeuwen.

              • Megakix zegt

                20 oktober 2012 om 12:36

                @jrk68: exact…zat de non-discussie te lezen…en kwam ook direkt op die gedachte…de formmule is ongeveer alsvolgt:

                aantal uren op de fiets x aantal kanalen die het uitzenden (inclusief samenvattingskanalen) x kijkdichtheid van het bewuste kanaal = 3,5 miljard…ofzo… ^^

          • stihl zegt

            19 oktober 2012 om 15:47

            @ricardo: hahah 3.5 miljard kijkers. Geloof je het zelf? Raphael komt tenminste met een onderbouwing. Jij haalt een willkeurige website naar voren, die tevens gaat over de tour de france, zonder enkele referentie naar waar die cijfers vandaan komen. Gewoon uit de lucht gepakt. Wellicht was het een typfoutje op die website, Ricardo, dat ze 3.5 miljoen bedoelde ipv miljard. Hahah wat een kul.

            Login om te reageren
        • E34M5Touring zegt

          19 oktober 2012 om 17:23

          @raphael: India en China zijn beide wel echt fietslanden :)

          Login om te reageren
      • raphael zegt

        19 oktober 2012 om 13:32

        @ricardo: Oh dat was overigens over het jaar 2009, een van de meest populaire jaren van de Tour dus het zou me niet verbazen als dit jaar minder dan 30 miljoen mensen de tour volgen.

        Login om te reageren
      • rijbewijzer zegt

        19 oktober 2012 om 18:18

        @ricardo:

        Het is wel een beetje moeilijk te geloven dat er 2 (of zelfs 3,5 miljard!) mensen naar de Tour hebben gekeken, zoveel mensen hebben niet eens een televisie! Laat ik de vrouwen en kinderen die het geen neuq interesseert nog even buiten beschouwing..

        Ik durf zelfs te beweren dat er een miljard mensen zijn die überhaupt nog nooit van de Tour de France hebben gehoord :)

        Login om te reageren
  9. potver7 zegt

    19 oktober 2012 om 13:20

    Als Skoda stopt, dan is er altijd wel een volgend merk bereid op die fiets te stappen. Misschien iets voor Opel? Die kan wel wat pepmiddelen gebruiken…

    Login om te reageren
    • StijnB zegt

      19 oktober 2012 om 13:33

      @potver7:
      En ze hebben genoeg stockwagens staan. Maar of ze ook nog de vetpotten van de A.S.O. willen of kunnen vullen…

      Login om te reageren
  10. the-budel-guy zegt

    19 oktober 2012 om 13:37

    Als skoda stopt met wielrennen is er straks geen een ploeg meer. Iets met volg de skoda rijder.

    Login om te reageren
  11. Dennis zegt

    19 oktober 2012 om 13:42

    Lance Armstrong was voor velen een icoon, een boegbeeld en een held die teelbalkanker met uitzaaiingen naar de longen en hersenen overwon en bewees dat je nog altijd topprestaties kunt leveren. Ik snap heel goed dat velen die enorm tegen de man opkeken, zich nu behoorlijk belazerd voelen.

    Helaas wordt in nagenoeg iedere tak van sport doping gebruikt, dus het probleem is veel groter dan Lance Armstrong alleen. Terecht dat sponsors zich distantiëren van sporten met een vervuild imago door vele dopingpraktijken. Alleen erg spijtig dat de eerlijke sporters hier de dupe van worden.

    Login om te reageren
    • raphael zegt

      19 oktober 2012 om 13:49

      @dennis: Hij overwon kanker? Hoe dan? Door heel hard z’n spieren aan te spannen? Niemand overwint kanker, sommigen hebben geluk anderen niet.

      Login om te reageren
      • Dennis zegt

        19 oktober 2012 om 14:09

        @raphael: Je hebt ook vooral geluk nodig, maar tegelijkertijd evengoed de wil en het uithoudingsvermogen om te blijven vechten tegen je ziekte. Ook dan heb je het niet zelf in de hand, maar ik ben er absoluut van overtuigd, dat de wijze waarop je in het leven staat en de wijze waarop je met je ziekte omgaat, van invloed (kunnen) zijn op je herstel.

        Login om te reageren
        • raphael zegt

          19 oktober 2012 om 14:28

          @dennis: Ok ik waardeer je mening, maar dat is feitelijk gewoon niet zo. Je state of mind heeft geen invloed op de kankercellen in je lichaam. 0,0. Dus niemand vecht en wint, niemand overwint, en niemand de strijd tegen.. nee men heeft geluk.

          Login om te reageren
          • xilver zegt

            19 oktober 2012 om 14:45

            @raphael: Er is al redelijk vaak aangetoond dat mensen die effectief de wil hebben om te overleven en te genezen van een ziekte ook meer kans hebben herstel (heeft met iets neurologisch te maken, ik ben geen dokter dus ik kan daar niet veel over zeggen). Weliswaar is het zo dat je een grote factor van geluk nodig hebt, maar eigen volharding kan toch nog dat klein beetje extra geven… natuurlijk… je gaat niet ineens genezen van lymfeklierkanker, dat is gewoon je reinste onzin.

            Login om te reageren
          • StijnB zegt

            19 oktober 2012 om 15:14

            @raphael:
            Hoe je jezelf voelt en je lichaam blijft verzorgen, wat mensen hier omschrijven als vechten, kan ervoor zorgen dat je lang genoeg in leven blijft (niet zelden raakt het lichaam gewoon uitgeput en weerloos) om therapieën de kans te geven aan te slaan en de ziekte te overwinnen.

            Login om te reageren
    • StijnB zegt

      19 oktober 2012 om 13:51

      @dennis:
      Tja kijk naar Landis in 2006, de ene dag 8 min verliezen en deze meer dan goed maken een dag later… Zo’n immens verschil kan doping bieden, geen wonder dat velen de verleiding niet kunnen weerstaan…

      Login om te reageren
  12. mout zegt

    19 oktober 2012 om 13:57

    Het afhaken van sponsoren is zelfs de oplossing voor het hele doping-probleem. Zolang er miljarden omgaan in de sport, zijn de belangen te groot. Sporten zonder media-circus zijn er genoeg. Daar is het geld niet voor zo’n doping-circus, en ook de drive ervoor ontbreekt.

    Login om te reageren
  13. mout zegt

    19 oktober 2012 om 14:02

    O ja – over doping en sporten, zeer zwaar off topic: Voor denksport go (www.gobond.nl) was ook een pot NOC*NSF subsidie beschikbaar. Maar voorwaarde was een werkend doping beleid. De doping-lijst is hetzelfde voor alle sporten. Hoeveel beter denk je dat je denksport wordt van epo of amfetaminen?
    Geen enkele stof heeft een bewezen positieve werking, tenzij je cafeïne mee telt. En ook dat helpt maar zeer beperkt.

    Login om te reageren
    • notsobig zegt

      19 oktober 2012 om 14:24

      @mout: Heel veel pakjes boter eten…. toch? :P

      Login om te reageren
  14. berlinetta zegt

    19 oktober 2012 om 14:07

    Geef gewoon alle wielrenners wat van die rotzooi en dan is iedereen weer gelijk.

    Login om te reageren
    • xilver zegt

      19 oktober 2012 om 14:49

      @berlinetta: Lol, die pissen dan knalblauw binnen de kortste keren…volgepompt met pillen.

      Login om te reageren
  15. Tommy2 zegt

    19 oktober 2012 om 14:07

    Ja aanpakken die dopingslikkers.

    Login om te reageren
  16. norge zegt

    19 oktober 2012 om 14:27

    Ik vond de “sport” wel bij VAG passen,onderlinge afspraken, de boel belazeren enz…

    Login om te reageren
    • xilver zegt

      19 oktober 2012 om 14:48

      @norge: Moet je mij toch eens onderbouwd uitleggen hoe VAG de boel zit te belazeren… en meer (heeft) belazerd dan …o laat me eens denken…GM

      Login om te reageren
      • jrk68 zegt

        19 oktober 2012 om 17:28

        @xilver:
        Nu loopt er hier nog een onderzoek naar illigale praktijken van PON bij de “openbare” aanbesteding van politie voertuigen….
        Ook is het greenwheels programma, (die gebruikte jaren Peugeot’s) op een nogal vijandige manier in handen van PON gevallen.
        Ik snap dat een Fanboy niks verkeerds wil horen maar aan deze 2 zaken kleeft nog steeds een heel vies luchtje….

        Login om te reageren
        • xilver zegt

          19 oktober 2012 om 19:34

          @jrk68: Ben niet echt een fanboy, heb alleen nog geen slechte ervaring gehad bij VAG. Ik wil gewoon zijn mening onderbouwd horen zodat ik hem kan volgen…

          Login om te reageren
  17. flippert zegt

    19 oktober 2012 om 14:27

    Sinds de e-bikes is dit toch sowieso achterhaald qua sport? Waarom zou je je helemaal lens een berg optrappen in een rare maillot als je links en rechts door bejaarden wordt ingehaald..

    Login om te reageren
    • sdk16420 zegt

      19 oktober 2012 om 14:40

      @flippert: Ik vindt sport sowieso onzin (gewoon af en toe de fiets pakken), maar wielrennen kent tenminste nog dagelijks nu itt voetbal of hockey of whatever. Ik zie vaak genoeg mensen met een aktetas achterop een sportfiets de files vermijden.

      Login om te reageren
      • berlinetta zegt

        19 oktober 2012 om 14:42

        @sdk16420: Dus jij bent een papzak die niet zo goed is in Nederlands?

        Login om te reageren
    • SanderB zegt

      19 oktober 2012 om 14:52

      @flippert:
      Volgens mij hebben ze eind 19de eeuw een uitvinding gedaan die de fiets, als middel om grote afstanden te overbruggen, al lang overbodig heeft gemaakt: De auto, kan geen e-bike tegenop.

      Login om te reageren
    • henrie zegt

      19 oktober 2012 om 15:28

      @flippert: Die bejaarden gaan maximaal 25km/h want daarboven helpt de elektromotor niet meer mee en moeten ze het zelf doen en dat lukt ze niet. Want laat dat nou net rond een snelheid zijn waarbij de luchtweerstand (zeker met een beetje tegenwind) voor de meeste bejaarden onoverkomelijk wordt. Een beetje amateur wielrenner daarentegen moet gemakkelijk 30km/h gemiddeld kunnen. Tenminste, als ik dat kan, moet iedere gezonde fietser dat kunnen. Pieksnelheden liggen nog veel hoger (tegen de 40km/h lukt makkelijk; bergaf uiteraard nog veel sneller). Dus dan is er geen bejaarde die je voorbij rijdt. Zelfs bergop ben ik regelmatig bejaarden op een e-bike voorbij gereden…

      Login om te reageren
  18. xilver zegt

    19 oktober 2012 om 14:42

    De sport is gewoon een hypocriete boel… het zal me niet veel kunnen schelen moest dat nu morgen van de televisie verdwijnen… in tegendeel zelfs… meer ruimte voor sesamstraat…

    Login om te reageren
  19. erwh zegt

    19 oktober 2012 om 15:08

    Ik hoop dat dit ook een eind maakt aan al die amateur pelotons op de weg, dat is beter voor de lak.

    Login om te reageren
    • jack_abarth zegt

      19 oktober 2012 om 17:01

      @erwh:

      Nou inderdaad, dit jaar ook weer. Tussen 2 dorpen hier in de buurt ligt een prachtige weg met een behoorlijk breed fietspad er naast van pakweg een meter of 3,5-4. Rijd ik terug van het werk, is toch zo’n klote groep van ca. 20 man van mening dat zij op de weg kunnen gaan rijden. En niet op 1 baan, nee de volledige breedte kwamen ze me tegemoet. Het was een wedstrijdje wie houdt z’n poot het langst stijf. Ik met 80-90km/h en zij met 35km/h.
      Uiteraard was ik koppiger :)

      Login om te reageren
      • lincoln zegt

        19 oktober 2012 om 17:21

        @jack_abarth:

        goed zo .. nu ben je 2 minuten eerder thuis .. gefeliciteerd ..

        Login om te reageren
  20. kevinbergwerff zegt

    19 oktober 2012 om 15:16

    Is het niet wat voor brabus of een anderen tuner. Sporters met anabolen met auto\’s met anabolen..

    Login om te reageren
  21. Citrofiel zegt

    19 oktober 2012 om 15:17

    Misschien moet Citroën maar in dat gat springen. Van de weg met al die fietsers!! ;)

    http://www.youtube.com/watch?v=guSRWbLMCRs

    Login om te reageren
  22. lincoln zegt

    19 oktober 2012 om 17:25

    tour de France uitrijden is het enige werk dat je “topsport” mag noemen ..
    zelfs al staan die lui helemaal strak van de coke en pillen meuk ..

    3 weken lang je lichaam uitputten !!

    dat maakt alle andere “sporten” ouwe wijven bezigheden ..

    Login om te reageren
    • sir_smokalot zegt

      19 oktober 2012 om 17:32

      Ja, zoals Rugby bijvoorbeeld. Stelletje mietjes.

      Login om te reageren
      • lincoln zegt

        19 oktober 2012 om 17:36

        @sir_smokalot:

        da,s in een uurtje afgelopen ..
        kunnen ze weer lekker douchen met elkaar ..

        Login om te reageren
    • slaapmutsje zegt

      19 oktober 2012 om 18:36

      @lincoln: Elke dag weer na een gezellig toertochtje, in een strakzittend lycra-pakje op een fiets zonder terugtraprem, met een ploegleider die zo gezellig zit te klessebessen in je oor, jezelf uitgebreid door een vent laten masseren en vervolgens mogen smikkelen van een versbereid bordje groente, fruit en ander voedzaam voedsel alvorens samen met je beste ploegmaat het licht uit te mogen doen, topsport?

      Ieder zijn ding blijkbaar..

      Login om te reageren
      • henrie zegt

        19 oktober 2012 om 19:11

        @slaapmutsje: Zijn er nog fietsen met terugtraprem?

        Login om te reageren
        • xilver zegt

          19 oktober 2012 om 19:36

          @henrie: Lang leve de fiets met terugtraprem…kan je je nooit vergissen bij het bruusk inknijpen van de voorrem met kopje-over als gevolg.

          Login om te reageren
        • slaapmutsje zegt

          19 oktober 2012 om 19:54

          @henrie: Jazeker, snap niet dat ze inmiddels niet populair zijn bij de huidige jeugd. Ideaal dat je nog kan remmen terwijl je met je smartphone in de weer bent.

          Login om te reageren
          • henrie zegt

            19 oktober 2012 om 20:09

            @slaapmutsje: Haha… Nou ja, misschien komt het doordat ik geen smartphone heb, maar ik zou nooit weer een fiets met terugtraprem willen hebben. Veel te lastig bij het weer optrekken (bij een stoplicht bijvoorbeeld). Altijd staan je trappers verkeerd…

            @xilver: Remmen met alleen je achterwiel, dat is pas levensgevaarlijk. Met een auto zou je meteen achterste voren staan, met een fiets glijd je meteen onderuit. Met handremmen kun je dat voorkomen, door mee te blijven trappen (bij een noodstop met kracht meetrappen!). Dan rem je wel (door je rem heen trappen lukt niet), maar blokkeert je achterwiel nooit, dus je blijft overeind…

            Over de kop vliegen met handremmen is echt heel moeilijk. Ik heb 3 fietsen, allemaal met handremmen (2 met schijfremmen, 1 met velgremmen), maar het is mij nog nooit gelukt. Zelfs niet met m’n racefiets, waarop je toch redelijk diep voorover zit. En bij mijn mountainbike is het alsof je een anker uitgooit als je een noodrem maakt. Toch is m’n voorwiel nog nooit geblokkeerd. Het achterwiel blokkeren is daarentegen een fluitje van een cent…

            Login om te reageren
            • rogierrs zegt

              19 oktober 2012 om 21:03

              @henrie: je kunt ook niet met je mountainbike of racefiets voorover gaan omdat ze op die manier zijn ontworpen. ze doebn precies wat jij zegt, ze remmen verschrikkelijk hard

              Login om te reageren
      • lincoln zegt

        19 oktober 2012 om 19:38

        @slaapmutsje:

        heb een tyfushekel aan “sport” ..
        ken al die drama meuk en soap-achtige achtergronden niet ..

        3 weken lang je lichaam uitputten is wat ik weet ..

        een meer blanco mening bestaat niet ..

        Login om te reageren
        • slaapmutsje zegt

          19 oktober 2012 om 20:01

          @lincoln: Alleen watjes als Armstrong reden maar 3 weken per jaar. De echte mannen fietsen bijna het hele jaar door. Maar verder zal ik je blanco mening niet beïnvloeden ;)

          Login om te reageren
  23. rogierrs zegt

    19 oktober 2012 om 20:02

    laat het hier bij blijven, anders blijft er niks meer van over

    Login om te reageren
  24. jje003 zegt

    20 oktober 2012 om 18:16

    Tis wel een beetje dubbel. Het is toch wel allang bekend dat de hele wielersport toch wel een grote dopingbende is. Alleen is het de truc om niet gepakt te worden. Nu het ‘officieel’ is trekken opeens veel sponsors en merken zich terug om gezichtsverlies te voorkomen.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North