• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Ook Maserati gaat breed met SUV en Diesel

Auteur: autoblogger, gepost 27 maart 2006 om 12:42 – 27 Reacties

Maserati Kubang

Niet alleen Porsche zoekt de breedte op, ook het exclusieve Maserati wil natuurlijk meer gaan verkopen. De geruchten over een baby-Maser en een 4×4 zijn er al een tijdje, maar er is echter nog niets officieel. Het Engelse WhatCar? laat weten dat de Italianen nu ook overwegen om diesel power te gaan gebruiken.

Alhoewel Maserati een stijgende verkoop kent wil men meer. Er moeten nieuwe modellen komen en de prijs moet omlaag. Dus je weet het, over een paar jaar is een tweedehands Maser even exclusief als een afgeragde bimmer, jammer hoor…

Ook interessant!

  • nieuwe Maserati crossover
    Nieuwe Maserati crossover niet te stoppen (behalve door...)
  • Maserati Grecale krijgt styling van de MC20
  • Ferrari SUV mag buitenspelen, vermomd als Maserati
  • Maserati gaat weer racen
    Macaroni! Maserati gaat weer racen!

Nieuwste artikelen

  • Deze iconische auto’s brachten dit weekend miljoenen op
  • Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Staat de toekomst van de eigen auto op het spel?
  • Max Verstappen staat er voortaan alleen voor
FacebookTweetPinLinkedIn

Diesel, kubang, Maserati, SUV

Vorig bericht: « Nieuwe Dodge reclames; Moonen met je hond…
Volgend bericht: Vrouwen en experts kiezen Aston Martin »

Lees Interacties

Reacties

  1. Christoff zegt

    27 maart 2006 om 13:11

    zo gaan ze maserati naar da klote helpen. minder exclusief. als ze zo door gaan hebben we binnen 20 jaar geen sportmarken meer.

    Login om te reageren
  2. W0od0y zegt

    27 maart 2006 om 13:19

    kan Michiel van den Brink niet een keer een betere impressie maken van de Maserati SUV? Dat “Kubang”-apparaat lijkt nergens op. Ik zit te denken aan een raampartij die veel lijkt op de quattroporte en wellicht een aflopende achterkant, een beetje zoals bij de Gransport Coupé…

    Login om te reageren
  3. Marco zegt

    27 maart 2006 om 13:34

    een Quattroporte met een stevige V8 tdi kan nog wel eens heel interesant zijn.

    Login om te reageren
  4. w0o0dy zegt

    27 maart 2006 om 13:42

    Een beetje jammer dat er geen echt dikke diesel voorhanden is in het Fiat concern…. het maximum is de 200pk 2.4JTDm vijfcilinder…. maar misschien dat ze van twee 175pk JTDm 1.9 blokken een 3.8liter V8 met ongeveer 350pk kunnen maken??

    Login om te reageren
  5. w0o0dy zegt

    27 maart 2006 om 13:53

    V10 biturbo diesel..?

    Login om te reageren
  6. Jan zegt

    27 maart 2006 om 13:55

    Elk merk wilt een SUV. Zelfs nu al maserati en er waren vroeger toch ook reeds foto’s van een Ferrari SUV (Enzo Ferrari moet zich omdraaien in zijn graf!)

    Wat is de volgende stap, een monovolume of een compact stadwagentje?

    Login om te reageren
  7. w0o0dy zegt

    27 maart 2006 om 13:59

    ik bedoelde een 3.8 v8 twin turbo. Maar een V10 zou ook kunnen (al denk ik dat ie te zwaar wordt)

    Login om te reageren
  8. Christoff zegt

    27 maart 2006 om 14:53

    Ze zouden op zijn minst een V8 dieselmotoren gebruiken om in de buurt te komen van de top diesels van bmw en audi die een 4.0 en een 4.2 hebben.maar ik vind dat er geen diesel in een sportwagen hoort maar een grote benzinemoter. Met die SUV zou ik nog kunnen leven. Zou er iemand zijn egen kunnen voorstellen dat er in een ferrari enzo een diesel komt???? ik niet

    Login om te reageren
  9. lu zegt

    27 maart 2006 om 16:26

    Een Quattroporte met een diesel sound… Dat zou echt een schande zijn…..

    Login om te reageren
  10. Marco zegt

    27 maart 2006 om 16:40

    Denk dat we 10 jaar geleden ook niet hadden verwacht dat er nu een Audi R10 Tdi is, die dit jaar mee gaat doen aan de 24 uur van Le Mans en waarschijnlijk ook nog gaat winnen.

    Login om te reageren
  11. Christoff zegt

    27 maart 2006 om 16:42

    neen misschien niet maar daar zit nog een logische reden achter (verbruik van een F1 is 70l/100km)

    Login om te reageren
  12. JeffreyG zegt

    27 maart 2006 om 17:24

    iedereen gaat SUV, dat is wel duidelijk
    dan kan zo’n merk als Maserati natuurlijk niet achter liggen
    hoe staat het trouwens met een SUV van Aston Martin, daar heb ik nog niks over gehoord :P

    Login om te reageren
  13. C30 CDI AMG zegt

    27 maart 2006 om 17:38

    @Woody,

    hoezo te zwaar?? je bedoelt echt in gewicht? of in kracht? want de touareg heeft ook een V10 diesel. Die hoef je maar te kietelen en de 4×4 sprint weg

    Login om te reageren
  14. w0o0dy zegt

    27 maart 2006 om 17:45

    teveel gewicht. Dat is een SUV misschien minder erg, maar past slecht bij Maserati. Die maken vooral snelle, mooie en goed sturende auto’s en dan moet je geen enorm zwaar motorblok hebben, dan stuurt het ding als een varken in de modder…..

    Login om te reageren
  15. C30 CDI AMG zegt

    27 maart 2006 om 17:47

    knor knor!!! haha

    Login om te reageren
  16. Ejay zegt

    27 maart 2006 om 17:54

    SUV´s kunnen ook best snel zijn, bijvoorbeeld een Cayenne Turbo S of een X5 V12 LeMans

    Login om te reageren
  17. dekster(de echte) zegt

    27 maart 2006 om 18:08

    geen tdi’s in sportwagens(eigenlijk spijtig van de R10) als je zoveel geld uitgeeft denk ik toch dat je ook dat je benzine kunt kopend

    Login om te reageren
  18. milan zegt

    27 maart 2006 om 19:20

    ik vind het niet passen bij de steil auto’s net als de spyker SUV is gewo0n n spyker c8 die is uitgerekt

    Login om te reageren
  19. tim zegt

    27 maart 2006 om 20:54

    neen misschien niet maar daar zit nog een logische reden achter (verbruik van een F1 is 70l/100km)

    Christoff

    het gaat natuurlijk niet om het brandstofverbruik bij f1, de brandstofkosten zijn maar een heel klein deel van de totale kosten.
    ik denk eerder dat die R10 een dieselmotor heeft omdat je uit een diesel veel meer Nm’s en pk’s kunt halen. ik denk niet dat dit ook zo is in de racerij, maar ik denk dat het elkaar niet zo heel veel zal ontlopen, en audi gewoon probeert te stunten met een diesel, wat natuurlijk perfecte reclame is voor dieselauto’s van audi.

    Login om te reageren
  20. w0o0dy zegt

    27 maart 2006 om 21:04

    voor LeMans geldt dat niet alleen de snelheid op de baan bepaalt hoe goed de auto het doet, maar ook de tijd dat de auto in de pits staat. De diesel zal minder verbruiken dan de benzine auto’s dus dat zal tijd schelen. Verder is het natuurlijk zo dat een lager toerental ook minder belasting op de motor legt. Dus als het goed is gaat ie minder snel stuk….. De kosten spelen totaal niet mee bij Le Mans…

    Login om te reageren
  21. Jan zegt

    27 maart 2006 om 22:01

    Daar heb je wel een punt WOoOoOoOdy

    Daar kijken ze niet op kosten, net zoals bij Formule 1 en het WRC

    Login om te reageren
  22. tim zegt

    27 maart 2006 om 22:26

    ik denk toch ook dat het audi vooral te doen is om zichzelf in de kijker te spelen

    Login om te reageren
  23. C30 CDI AMG zegt

    27 maart 2006 om 22:27

    nee, ook niet als je twee- drie keer de auto total-loss rijdt ??

    Login om te reageren
  24. Ejay zegt

    28 maart 2006 om 14:35

    Dan is het gewoon een kwestie van Jos Verstappen uit de auto en een andere coureur erin…

    Login om te reageren
  25. C30 CDI AMG zegt

    28 maart 2006 om 21:11

    Jos is best een goede coureur! heeft alleen in de verkeerde teams gezeten…

    Login om te reageren
  26. stephan zegt

    29 maart 2006 om 12:12

    Ik heb tenminste nog een echte.

    Login om te reageren
  27. sjors zegt

    10 december 2007 om 09:55

    Hij is mooi. die kubang. Veel beter dan dat Cayenne gedrocht.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North