• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Op de beursvloer: Nissan GT-R 2012

Auteur: CasperH, gepost 8 maart 2012 om 10:00 – 18 Reacties

Nissan GT-R in Genève
Uiterlijk vrijwel ongewijzigd maar nog meer een Porsche 911 killer dan ooit. En opgeleukt door vrolijke Nissan meisjes, ook dat nog.

De Nissan GT-R is voor 2012 opgefrist en is daarbij voorzien van liefst 550 pk. Daarmee schijnt de GT-R naar de honderd te kunnen sprinten in een verbijsterende 2,84 seconden. Dat zijn supercar prestaties in een soort van betaalbare sportwagen.

Afijn, het potentieel van de nieuwe GT-R ten opzichte van de vorige kennen jullie als trouwe lezers al, en anders kan je het allemaal makkelijk teruglezen. Zie hier de foto’s die we voor jullie knipten in Genève!

Ook interessant!

  • Video: Nissan GT-R rijdt pionnen omver
  • Video: Nissan GT-R neemt drempel veel te hard
    Video: Nissan GT-R neemt drempel veel te hard
  • hightech Nissan GT-R
    Hightech Nissan GT-R wordt níet elektrisch
  • Nissan GT-R Nismo Special Edition, inbegrepen bij de NFT
    Nieuwe Nissan GT-R Nismo voegt echt wat toe

Nieuwste artikelen

  • Leuke Kia’s op benzine uitgestorven: “vanwege CO2-regels”
  • Nederlanders blijven maar campers en caravans kopen
    Trekauto van het jaar-award gaat naar oude bekende
  • Volkswagen viert 50 jaar Polo op een tegenvallende manier
  • De mooiste F40 ter wereld gaat onder de hamer
FacebookTweetPinLinkedIn

Autoshows, geneve, geneve-2012, grijs, gt-r, Nissan

Vorig bericht: « Mansory CLS63 AMG: iets minder stijlvol
Volgend bericht: Renault Mégane: niet alleen de RS is opgefrist »

Lees Interacties

Reacties

  1. kaasboerin zegt

    8 maart 2012 om 10:03

    Ongelofelijk dik, en dan die prestaties..

    Login om te reageren
  2. rijbewijzer zegt

    8 maart 2012 om 10:07

    Blijft heerlijk dat Nissan zo´n ´betaalbare´ auto met supercar cijfers in de markt heeft gezet :)
    zie hiernaast een adv. staan van een 2e hands gtr voor 80k, nou dan heb ik die 100x liever dan die A1 van gister à 70k

    Login om te reageren
    • toyotafortuner zegt

      8 maart 2012 om 11:23

      @rijbewijzer: true that man!
      OT: Fear the GODZiLLA! Now even more!
      GTR=Baas!

      Login om te reageren
  3. Carreza zegt

    8 maart 2012 om 10:17

    Heerlijke wagen!

    Ik ben eens benieuwd hoelang Nissan nog met deze GT-R doorgaat… ik hoop alvast nog enkele jaren.

    Login om te reageren
  4. lincoln zegt

    8 maart 2012 om 10:22

    dat ding degradeert samen met de Corvette ZR1 alle “concurrentie tot sneue handtasjes ..

    Login om te reageren
  5. bpc zegt

    8 maart 2012 om 10:23

    de bovenste luchtinlaat vanvoor staat ondersteboven tegenover het vorig model en hij ziet er gelijk een stuk agressiever uit , mooi gedaan nissan

    Login om te reageren
  6. barry zegt

    8 maart 2012 om 10:32

    Super brute wagen! Ben niet zo een fan van de buitenkant maar wat erin ligt gelepeld is buitengewoon maf voor zen prijs.

    Login om te reageren
  7. TSI-tje zegt

    8 maart 2012 om 10:51

    Blijft dik. Jammer dat het zo lang geduurd heeft dat Nissan de ‘Skyline GTR’ eindelijk met het stuur aan de goede kant naar Europa gebracht heeft. Ik had graag zo’n R34 willen kopen, maar ja, dat stuur rechts…hmmm, nee. Gelukkig zien ze nu toch het markt potentieel in. Mooie toevoeging aan het Europese auto gamma !

    Login om te reageren
    • Joerek zegt

      8 maart 2012 om 10:57

      @TSI-tje: Lekker boeiend. Daar wen je zo aan

      Login om te reageren
      • TSI-tje zegt

        8 maart 2012 om 16:07

        @Joerek: Moet je eens proberen op een landweggetje een tractor in te halen. Daar zit je dan met je snelle bolide, met 20Km/u. achter een trekker. Ik rij regelmatig in de U.K., maar het stuur aan de ‘verkeerde kant’ voor het overige verkeer went absoluut, maat blijft naadje ! En zeker als je 40K neer moet tellen voor zo’n ‘oude’R34.
        Dus toch maar een 2003 RS6 geworden. (Nu alleen nog ff opbouwen, kán nog even duren ;) )

        Login om te reageren
  8. mrs250 zegt

    8 maart 2012 om 11:07

    Tja, de buitenkant is nou niet mijn smaak, maar de prijs/performanceverhouding van dat ding is wel erg goed. Weinig Porsche’s die het je echt moeilijk kunnen maken, maar wel voor minder geld.

    Login om te reageren
  9. Ram-G-maN zegt

    8 maart 2012 om 12:54

    Sinds de update in 2011 heeft de GT-R achterlichten waarbij alle vier lichtunits oplichten zodra je verlichting aanzet. De voorgaande GT-R deed dat alleen bij het remmen zodat bij de reguliere verlichting uitsluitend de buitenste twee lichtunits verlichtte. Het ziet er nu dus stukken beter uit! :D
    Bovendien kun je nu kiezen voor blauwe interieuraccenten i.p.v. rood voor de Black Edition uitvoering. Staat wel zo goed met het nieuwe blauwe exterieur kleurtje. ;)

    Login om te reageren
  10. james125 zegt

    8 maart 2012 om 14:13

    Als ze slim waren geweest, hadden ze er Japanse banes bij gezet!

    Login om te reageren
  11. jeffreym3 zegt

    8 maart 2012 om 17:18

    Haha lach me dood hier!

    Eigenlijk moeten de heren bij porsche, ferrari, lamborghini zich dood schamen toch. BMW, Mercedes, Audi reken ik niet eens mee. Die worden helemaal zoek gereden.

    Login om te reageren
    • robinhoewt zegt

      8 maart 2012 om 20:25

      @jeffreym3: Yup Yup! Nissan doet het met een ‘simpele’v6 met twinturbo’s, terwijl de concurrenten er v8 en v10en in wippen… en die hebben meestal ook nog wat pk’s meer. Nissan is lekker bezig! Volgens mij kan Nissan het nog wel beter doen :) Zoiets als de Veyron? Dat zal wel leuk zijn.

      Login om te reageren
  12. robinhoewt zegt

    8 maart 2012 om 20:33

    Het is alleen zo jammer dat deze wagen zo belachelijk duur is hier in Nederland. In België of Duitsland heb je een 2e hands GT-R voor 40k-80k… Is nog wel aardig wat geld maar toch!

    Login om te reageren
  13. mellie zegt

    9 maart 2012 om 20:18

    dit is ook weer typiche in wagen waaraan het uiterlijk niet veel hoefd te veranderen om spannend te blijven. nice work nisan

    Login om te reageren
  14. janklaassen zegt

    18 maart 2012 om 20:13

    Doe dan tenminste een nummerbord/oid op de voorkant!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North