• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Opel Astra Ecodinges: zuinig, maar niet zuinig genoeg

Auteur: ricardo, gepost 28 juni 2011 om 17:09 – 39 Reacties

Afbeelding Opel Astra Ecodinges: zuinig, maar niet zuinig genoegAfbeelding Opel Astra Ecodinges: zuinig, maar niet zuinig genoegAfbeelding Opel Astra Ecodinges: zuinig, maar niet zuinig genoegAfbeelding Opel Astra Ecodinges: zuinig, maar niet zuinig genoeg

Opel Astra EcoFlex

Opel heeft de meest zuinige variant van de Astra in een nieuw jasje gestoken. Voortaan geen 1.3 dieselmotor, maar een 1.7 CDTI-turbodiesel met 130 keiharde muesli-pk’s!

En tot zover onze enthousiasme. Want in plaats van een leasetopper met 14% bijtelling is dit een leasetobber in spé die net buiten die categorie valt. De CO2-uitstoot komt namelijk uit op 99 gram per kilometer. En dat maakt van deze Astra wellicht de zuinigste ooit, het is nog steeds meer dan 95 g/km, dus dat betekent een enkeltje richting de 20-procent-categorie.

Opel heeft deze uitstootcijfers weten te halen door de Astra uit te rusten met een start/stop-systeem, regeneratie van remenergie, verbeterde aerodynamica (inclusief actieve lamellen achter de grille), banden met lage rolweerstand, een wrijvingsarme motor en handgeschakelde zesbak. En laten we die hippe & energiezuingie LED-dagrijverlichting natuurlijk niet vergeten! Dan nog even de droge cijfers: 96 kW/130 pk, 99 g/km CO2 en 3,7 l/100 km. Prijzen beginnen bij €25.345.

Ook interessant!

  • Opel Astra Stationwagon
    Opel Astra Stationwagon maakt crossovers overbodig
  • Duurste Astra GSI
    Duurste Astra GSI van Marktplaats is gave tijdmachine
  • Compleet nieuwe Opel Astra
    [Update] Compleet nieuwe Opel Astra, elektrisch pas in 2022
  • Prijzen Opel Astra
    Prijzen Opel Astra bekend (nog scherp ook!)

Nieuwste artikelen

  • Koop deze puike Aston Martin voordat het te laat is
  • Superschattig Kevertje heeft een geweldenaar onder de kap
  • Kijk, deze moderne auto heeft geen verblindende koplampen
  • Meest ongepaste auto voor vleugje F1 krijgt een vleugje F1
FacebookTweetPinLinkedIn

20%-bijtelling, astra, Diesel, Opel

Vorig bericht: « Greenpeace beschuldigt VAG van CO2-maffiapraktijken
Volgend bericht: BMW M5 SuperSport! »

Lees Interacties

Reacties

  1. RubenPriest zegt

    28 juni 2011 om 17:13

    Wij worden doodgegooid met die Ecoflex reclames. Volgens mij zijn alle Autoblog/Autojunk bezoekers die Ecoflex meer dan zat. Thuis heb ik adblocker maar op mijn werk niet:P

    Login om te reageren
    • Dikke man zegt

      28 juni 2011 om 17:26

      @rubenpriest: precies wat ik dacht, rot op met je ecoflex

      Login om te reageren
    • El-Loco zegt

      28 juni 2011 om 17:42

      @rubenpriest: Hoor je niet gewoon te werken op je werk?

      Login om te reageren
      • RubenPriest zegt

        28 juni 2011 om 19:57

        @El-Loco: Ligt eraan wat voor werk je doet he :P

        Login om te reageren
    • costyn zegt

      28 juni 2011 om 22:27

      @rubenpriest: Idd, Opel Astra komt me helemaal m’n neus uit.

      Login om te reageren
  2. Lan_Evo zegt

    28 juni 2011 om 17:26

    De Astra Ecoflex op Autojunk in 3,2..1…

    Login om te reageren
  3. mrbones zegt

    28 juni 2011 om 17:28

    Prima prestaties

    Login om te reageren
  4. blo3to3t zegt

    28 juni 2011 om 17:34

    een 130pk sterke diesel is toch niks mis mee? stomme gebash altijd zodra er eco op de achterklep staat.

    Login om te reageren
    • mout zegt

      28 juni 2011 om 18:52

      @blo3to3t: Mee eens.
      Al snap ik wel dat mensen 14% verwachten als er eco achterop staat.

      Login om te reageren
      • bobb zegt

        28 juni 2011 om 19:16

        @mout: In Engeland valt deze motor bv wel in fiscaal gunstige tarieven, wordt het wel een Vauxhall.

        Login om te reageren
  5. stefstuntpiloot zegt

    28 juni 2011 om 17:55

    Oke bedankt nu weten we dat ook weer. Stop nu maar met die reclame.

    Login om te reageren
  6. gt5guidenl zegt

    28 juni 2011 om 17:59

    Wie maakt zich nog zorgen over co2, als er een storm op komst is die ons hele land gaat wegvagen. Donder, bliksem en hagelstenen zo groot als een opel astra ecoflex!

    Login om te reageren
  7. KaCh1ng zegt

    28 juni 2011 om 18:01

    eindelijk! die 1.3 CDTI 95pk is net iets te weinig imo ( 15% overheidspremie op die 1.7 CDTI 130pk)

    Login om te reageren
  8. bozewolf zegt

    28 juni 2011 om 18:04

    Met 130pk kun je prima uit de voeten toch?

    Niks mis mee.

    Login om te reageren
    • KaCh1ng zegt

      28 juni 2011 om 18:42

      @bozewolf: 11-11.5s 0-100

      Login om te reageren
  9. Johnnnyboy15nl zegt

    28 juni 2011 om 20:18

    Corsa of Astra Ecoflex, ik wil nooit meer een Opel straks, ik zie de auto te veel, het nieuwe is er vanaf!

    Login om te reageren
    • blo3to3t zegt

      28 juni 2011 om 20:22

      @Johnnnyboy15nl: Joh echt? Astra’s zijn naast golfjes en focussen natuurlijk ontzettend exclusieve auto’s

      Login om te reageren
  10. Northwestern zegt

    28 juni 2011 om 20:33

    Al die ecoflut dingen trekken voor geen meter onder 2000 rpm.

    Login om te reageren
  11. lincoln zegt

    28 juni 2011 om 21:39

    ecoflex stinkt .. en greenpeace nog harder ..

    Login om te reageren
  12. norge zegt

    28 juni 2011 om 21:58

    Wrijvings arme motor ?

    Login om te reageren
    • rechercheur zegt

      28 juni 2011 om 23:46

      @norge:

      stukje techniek wat je misschien niet helemaal snapt… maakt niet uit, over tien jaar ook bij Hyundai te koop.

      :-)

      Login om te reageren
      • norge zegt

        29 juni 2011 om 06:41

        @rechercheur: Tja ik zal het wel niet snappen ,is elke motor niet vrijvingsarm ? Of is dit bij de Duitse merken nieuw?
        Is mijn VAG diesel dan niet vrijvingsarm?Zou het bijna denken zoveel teringherrie die TDI maakt.

        Login om te reageren
        • rechercheur zegt

          29 juni 2011 om 08:41

          @norge:

          vrijwingsarm?
          Nee, dat ken ik inderdaad ook niet … :-)

          Login om te reageren
          • norge zegt

            29 juni 2011 om 16:55

            @rechercheur: Lees probleem? :P

            Login om te reageren
            • rechercheur zegt

              29 juni 2011 om 18:48

              @norge:

              Ik raak altijd in de war als mensen de Nederlandse taal niet beheersen en consequent schreifvauten maken, dus inderdaad dat leest erg lastig ….

              Login om te reageren
              • norge zegt

                29 juni 2011 om 19:06

                @rechercheur: Har du lyst å prøve i et annet språk? :P

              • rechercheur zegt

                29 juni 2011 om 19:12

                @norge:

                Neen, want we zijn hier op een Nederlandse website, dus dan mag je op z’n minst verwachten dat bezoekers de Nederlandse taal redelijk tot goed beheersen ….

              • norge zegt

                29 juni 2011 om 21:14

                @rechercheur: Zo slecht is het nou ook weer niet ,dus vind dat je eigenlijk gewoon aan het zeuren bent .Doet me eigenlijk aan iemand denken ….zou het ?

  13. tkmedia zegt

    28 juni 2011 om 23:50

    Nou, Opel is met deze motor behoorlijk verder dan VW met eco-horor. Ik vind het maar niks, maar dit is absoluut top in de zakelijke markt!

    Bovendien dacht ik dat de overheid meer categorieën ging verzinnen..

    Login om te reageren
    • KaCh1ng zegt

      29 juni 2011 om 00:16

      @tkmedia: lol ? 1.6TDI , 105pk/250nm , 11.5s 0-100 , ong zelfde als deze opel

      Login om te reageren
      • tkmedia zegt

        29 juni 2011 om 02:17

        @KaCh1ng: Das toch 25 PK verschil… Over acc. kan ik niet oordelen, die cijfers zijn er nog niet.

        Login om te reageren
        • Citrofiel zegt

          29 juni 2011 om 02:29

          @tkmedia: De 125 pk niet-eco-Astra doet het in 11,5s. Ik denk dat je dus wel kunt zeggen dat het dicht bij elkaar gaat liggen. De Golf is dan ook 200 kg lichter dan de Astra… :o

          Login om te reageren
          • KaCh1ng zegt

            29 juni 2011 om 16:57

            @Citrofiel: idd, maar opel diesel motors zijn ook bekend dat ze niet het allersnelste zijn

            Login om te reageren
      • Citrofiel zegt

        29 juni 2011 om 02:29

        @KaCh1ng: Maar meer CO2-tjes. The horror! ;)

        Login om te reageren
        • KaCh1ng zegt

          29 juni 2011 om 16:56

          @Citrofiel: meer? neen allebei 99 .. enkel de golf had het al veel eerder

          Login om te reageren
  14. mashell zegt

    29 juni 2011 om 00:41

    Maar misschien is het volgend jaar wel de enige diesel die nog in de 20% regeling valt. De regering gaat immers de grenzen bijstellen.

    Login om te reageren
  15. stefman zegt

    29 juni 2011 om 23:41

    En weer slaat Opel de plank finaal mis, net als bij de Insignia.
    Prachtige motoren, maar niet leverbaar als tourer.
    De Nederlandse papa’s willen een station en geen sedan of een hatchback.

    Login om te reageren
  16. phaedros zegt

    12 juli 2011 om 00:35

    Lijkt mij een prima motor! Alle pogingen om motoren zuiniger te maken zonder al te veel in te boeten aan vermogen hebben mijn waardering. Zuinig en toch niet zo traag als stroop.

    En ja, in Nederland valt ie net boven de grens, maar als je als autofabrikant rekening moet gaan houden met al die verschillende ‘labels’ in evenzoveel landen, dan is het einde zoek. Zoals gezegd valt deze Astra in andere landen juist wél weer in een gunstige categorie.

    Login om te reageren
  17. F1Tim zegt

    31 augustus 2011 om 14:03

    Jongens toch: alle discussies worden tegenwoordig gedomineerd door die bijtelling. Het zou compleet onredelijk zijn om hieruit te concluderen dat deze Astra geen goede auto zou zijn…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North