• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Opel Astra GTC – de eerste officiële beelden

Auteur: ricardo, gepost 26 april 2011 om 14:52 – 55 Reacties

Opel Astra GTC

Met de onthulling van de Astra GTC Paris Concept was het eigenlijk geen verassing meer hoe de aanstaande driedeurs Astra eruit zou gaan zien. En het volledig naakte GTC-model dat onlangs werd gesnapt nam de laatste twijfels weg. Maar om te benadrukken dat ‘ie er echt aankomt heeft Opel vandaag nog een tweetal renders en een filmpje van het definitieve productiemodel vrijgegeven.

De onthulling van het driedeurs hatchbackje uit Rüsselsheim staat gepland voor 7 juni. Dan zullen we ook alle specs te weten komen. Toch mochten ze van papa GM alvast twee virtuele foto’s van het productiemodel de wereld inslingeren: De voorkant. De achterkant.

Wie de Astra GTC voor het eerst in het echt wil begluren zal zich richting de autoshow van Frankfurt moeten begeven, die medio september van start gaat. Hopelijk staat er tegen die tijd ook iets van een 290pk-sterke versie op de bestellijsten. Bewegende beelden hierrr.

Ook interessant!

  • Opel Astra Stationwagon
    Opel Astra Stationwagon maakt crossovers overbodig
  • Duurste Astra GSI
    Duurste Astra GSI van Marktplaats is gave tijdmachine
  • Compleet nieuwe Opel Astra
    [Update] Compleet nieuwe Opel Astra, elektrisch pas in 2022
  • Prijzen Opel Astra
    Prijzen Opel Astra bekend (nog scherp ook!)

Nieuwste artikelen

  • De stationwagon van Dacia komt eraan: dit weten we tot nu toe
  • Video: Achtervolging politie vs Porsche Macan
  • Laadprijzen in Nederland: dit zijn de duurste en goedkoopste tarieven in jouw gemeente
  • De Bentley van Ali B is verkocht: zoveel leverde hij op!
FacebookTweetPinLinkedIn

astra, astra-gtc, Opel

Vorig bericht: « Er komen twee Renault-modellen op basis van de Captur
Volgend bericht: Luxgen Neora EV Concept is Taiwanees en nieuw »

Lees Interacties

Reacties

  1. sirmustang zegt

    26 april 2011 om 15:06

    die achterkant vind ik jammer
    met die zwarte bumper

    Login om te reageren
  2. buzzertnl zegt

    26 april 2011 om 15:32

    Je moet het Opel nageven: ze maken de laatste tijd ongelofelijk mooie auto’s!

    Login om te reageren
  3. neal zegt

    26 april 2011 om 15:47

    achterbumper heeft een hoog BMW 1 (met M kit) gehalte

    Login om te reageren
    • jack_abarth zegt

      26 april 2011 om 15:49

      @neal:

      Normaal gesproken is het meningen verschillen, maar dit lijkt absoluut niet op de 1M.

      Login om te reageren
      • jack_abarth zegt

        26 april 2011 om 18:30

        @jack_abarth:

        Poging 2

        Login om te reageren
      • Flamingo zegt

        26 april 2011 om 21:02

        @jack_abarth: nee p 308 ofzo eerder of alfa mito

        Login om te reageren
        • Flamingo zegt

          26 april 2011 om 21:03

          @Flamingo: mazda3 mps

          Login om te reageren
          • Flamingo zegt

            26 april 2011 om 21:08

            @Flamingo:

            Login om te reageren
            • Flamingo zegt

              26 april 2011 om 21:18

              @Flamingo: ds4 ook, ze hebben allemaal zo’n soort dikke achterbumper zeg, seat leon cupra.. lekker origineel

              Login om te reageren
              • Atenza zegt

                26 april 2011 om 21:45

                @Flamingo: bijna alle auto’s lijken zo’n ‘diffuser’ te hebben. Niks gejat aan. Gewoon modebeeld.

              • As_long_as_it_is_fast zegt

                27 april 2011 om 19:46

                @Atenza: Zo hoef ik het niet meer te zeggen, danku.

  4. Tommy2 zegt

    26 april 2011 om 15:53

    Heeft wel iets Mazda-achtigs. Ben iig geen fan, maar dat ben ik nooit van dit soort auto’s. :P

    Login om te reageren
  5. super zegt

    26 april 2011 om 16:03

    Mooi om te zien dat Opel toch weer een beetje levensvatbaar is geworden, misschien kunnen ze er bij SAAB wat van leren.

    Login om te reageren
  6. kets zegt

    26 april 2011 om 16:14

    bij opel zijn ze de laatste tijd erg goed bezig

    Login om te reageren
  7. KaCh1ng zegt

    26 april 2011 om 16:25

    ziet er goed uit , maar wat als he 17inch pakt ipv 20 ..

    Login om te reageren
  8. rufctr01 zegt

    26 april 2011 om 16:32

    Opel is goed bezig! Ik vind dit een mooie auto. Je kutn zien dat de kwaliteit ook flink verbeterd is. Vroeger(jaren 90) waren ze niet echt best, slechte motoren en veel roest.

    Login om te reageren
  9. Freewarefreak zegt

    26 april 2011 om 16:37

    Ze zijn ook vreselijk trouw gebleven aan de concept.
    Het scheelt bijna niks.. netjes Opel!

    Concept:

    Productie model:

    Login om te reageren
    • As_long_as_it_is_fast zegt

      27 april 2011 om 19:47

      @Freewarefreak: En dan zie je dat zo een nummerplaat toch lelijk doet aan een auto…

      Login om te reageren
  10. Yeelen zegt

    26 april 2011 om 16:49

    Natuurlijk is dit wel de top-of-the-line versie met de krachtigste motor en full-option. In het echt zul je’m waarschijnlijk meer tegenkomen met 16″ jetsers en een ecoflex dieselblokje.

    Login om te reageren
  11. Atenza zegt

    26 april 2011 om 17:04

    In z’n geheel vind ik de ‘oude’ mooier hoor. Veel strakker gelijnd. Opel is idd wel goed bezig maar bijna alle auto’s hebben tegenwoordig kenmerken van andere auto’s wat voorheen niet bij Opel was. En qua rijden vallen ze nog wel eens tegen

    Login om te reageren
    • Sm0keGun zegt

      27 april 2011 om 21:02

      @Atenza: ik rij nu met een zafira 1.6 van 2000
      en ik moet zeggen die rijd strak zelfs voor een mpv
      heb al in nieuwere gezeten en het werd er alleen maar beter op .
      het is ook geen bmw of mercedes in rijgedrag en veringen maar ik ben tevreden .

      Login om te reageren
  12. rufctr01 zegt

    26 april 2011 om 17:08

    @ atenza: Hoe ze nu rijden heb ik geen ervaring mee. Vroeger vond ik het niet veel soeps.

    Login om te reageren
    • Atenza zegt

      26 april 2011 om 18:25

      @rufctr01: ze zijn te zwaar, diesels en automaten zijn ouderwets. de compacte benzine turbomotoren zijn prima maar verbruiken teveel

      Login om te reageren
      • Sciurida zegt

        26 april 2011 om 20:44

        @Atenza: Over die automaten ben ik het met je eens. Maar ik heb gisteren 2 uurtjes mogen rondtouren in een 1.4turbo cosmo (niet die van die irritante reclames), en dat stuurt geweldig! Met 50km/h geeft hij echt heel veel respons hoor, ik durf het sportief te noemen. + hij ziet er in het zwart retegoed uit!

        Login om te reageren
        • Atenza zegt

          26 april 2011 om 21:44

          @Sciurida: Ik heb de Astra 1.6T 180pk gereden. De Golf 1.4T 160pk was in bijna alle opzichten beter (sowieso sneller en zuiniger). De Insignia 2.0 diesel automaat viel me zwaar tegen

          Login om te reageren
          • Freewarefreak zegt

            27 april 2011 om 00:32

            @Atenza: Klopt, word ook steeds gezegd in allerlei testen (AutoVisie duurtester, Autoweek, etc) De diesels zijn te ouderwets. Qua geluid en laufcultur zeker, qua souplesse, verbruik, etc, niet top of the bill. Dat moeten ze aanpakken. Plus de afwerkingsmissers. De AutoVisie duurtester had toch een x aantal punten die in een auto van dit allooi niet meer voor mogen komen.

            Toch gun ik Opel succes. Hoop dat deze Astra weer echt een kiloknaller wordt. Net als vroeger de Kadett voor de gewone man was. Opel komt er weer bovenop. Zal nog even duren, maar denk het wel. Zullen de gloriedagen herleven?
            “..mee munne Manta jonguh!”

            Login om te reageren
          • Sm0keGun zegt

            27 april 2011 om 21:03

            @Atenza: de golf is niet sneller …

            Login om te reageren
            • Atenza zegt

              27 april 2011 om 22:29

              @Sm0keGun: echt wel. Ik heb beide gereden afgezien van de echte cijfers is de Golf ook in de praktijk sneller. vooral met tussensprint. http://www.autogetest.nl/autotests/dubbeltests/item/dubbeltests/opel-astra-16-turbo-vs-volkswagen-golf-14-tsi.html?elementtabs=&elementtabs=0

              Login om te reageren
  13. norge zegt

    26 april 2011 om 17:26

    Gewoon, een mooie wagen.

    Login om te reageren
  14. Sjonny zegt

    26 april 2011 om 17:35

    @rufctr01
    Welke motoren waren dan slecht in de jaren 90 ?, voor zover ik weet zijn aleen de turbo’s slecht

    Login om te reageren
    • jack_abarth zegt

      26 april 2011 om 18:25

      @Sjonny:

      De ecotec motoren zijn oliegebruikers.
      Overigens moet je dit niet zien dat je er jaarlijks liters en liters moet bij gooien.

      Verder hebben de ecotec 8v motoren nog wel 1 voordeel. De zuiger komt niet hoog genoeg om de klep te kunnen stoten wanneer de distributieriem breekt.
      Dan is het nieuw riempje, klokken en lopen maar weer…

      Oudere techniek, heerlijk…

      Login om te reageren
  15. Stino zegt

    26 april 2011 om 17:49

    ben ik nu de enige die hem te braaf vind :D

    Login om te reageren
  16. Nico94 zegt

    26 april 2011 om 18:01

    Wel een mooie auto. Veel mooier dan de 5-deurs!

    Login om te reageren
  17. Imom zegt

    26 april 2011 om 18:22

    Mag zeker gezien worden,mooi.

    Login om te reageren
  18. Esprit_de_Flandre zegt

    26 april 2011 om 18:24

    Miljaar. Weer die vette kont. Alle nieuwe Opels hebben een kont als een McJunkie…

    Login om te reageren
    • Citrofiel zegt

      26 april 2011 om 21:23

      @Esprit_de_Flandre: In het geval van auto’s vind ik dikke konden wel lekker. ;)

      Login om te reageren
      • Esprit_de_Flandre zegt

        26 april 2011 om 23:31

        @Citrofiel: IK NIET! Ben sowieso al geen liefhebber van Opel, en ik ben in feite ferm in mijn gat gebeten nu. Ik dacht even dat de Insignia een keerpunt zou zijn, dat ik eindelijk eens wat mooie Opels zou zien en mijn mening wat kon matigen. Tot ik het ding in het echt zag. Afschuwelijk, Grote, Kont! En het ergst van al is dat ze dat nu ook nog eens op alle modellen doortrekken. Das dus weer een volledige Opel-generatie die ik moet verafschuwen…

        Login om te reageren
        • As_long_as_it_is_fast zegt

          27 april 2011 om 19:49

          @Esprit_de_Flandre: Hoe bevalt de renault laguna je dan?

          Login om te reageren
          • Esprit_de_Flandre zegt

            27 april 2011 om 21:49

            @As_long_as_it_is_fast: Nog niet echt op gelet eigenlijk. Je ziet ze niet veel. Laguna Coupé vind ik wel super…

            Login om te reageren
            • As_long_as_it_is_fast zegt

              27 april 2011 om 22:30

              @Esprit_de_Flandre: Daar doelde ik op. Die coupé ziet er idd geweldig uit, hoewel die ook een stevige achterkant op heeft…

              Login om te reageren
              • Esprit_de_Flandre zegt

                27 april 2011 om 22:52

                @As_long_as_it_is_fast: Valt goed mee vind ik. Misschien dat de scherpere lijnen ook veel doen, om de feitelijke dikheid wat te maskeren…

                Nu moet ik toegeven dat de Insignia sedan ook nog wel meevalt, maar de break is afschuwelijk. Dat gigantische overgewicht, die lompe massa, die overhangende Vetkwabben, dat merk je pas echt goed als je er achter staat aan de lichten. Ik google ‘Opel Insignia station rear’, en raad eens! Geen enkele foto te vinden die Recht op de Achterkant aankijkt. Opel WEET gewoon dat het lelijk is, dus hebben ze geen foto’s van die kant gemaakt.

                Een Auto-ontwerper (weet niet meer wie) zei eens dat ie altijd bij de eerste 1:1 kleimodellen op een stoel ernaast gaat zitten. Omdat dat de manier is waarop je de auto het meest ziet: zittend in je eigen auto. Van op die stoel moet het er dus goed uitzien. Niet van langs boven, of in kikkerperspectief, of helemaal schuin. Gewoon van op een stoel…

              • As_long_as_it_is_fast zegt

                28 april 2011 om 01:00

                @Esprit_de_Flandre:
                Dit is het beste dat ik kon vinden.

                overigens niet slecht gezien van meneer de ontwerper, hoewel ik vind dat je je ontwerp onder zoveel mogelijk hoeken moet bekijken en aan zoveel mogelijk meningen moet onderwerpen. ;)

              • Esprit_de_Flandre zegt

                28 april 2011 om 22:53

                @As_long_as_it_is_fast: Je moet idd uit alle hoeken bekijken, maar die stoel is echt belangrijk! Dat zal me altijd bijblijven. De pure logica die erachter zit. 95% van de mensen ziet je nieuwste ontwerp voor het eerst vanachter hun stuur. Als je die mensen kan verleiden, wordt die auto dus een succes…

  19. Lucb zegt

    26 april 2011 om 18:27

    Ziet er goed uit, nu wachten op de OPC.

    Login om te reageren
  20. rufctr01 zegt

    26 april 2011 om 18:28

    @Sjonny: de zg Ecotec motoren stonden bekend als Ecolek ivm het hoge olieverbruik.
    1 ltr per 800 km was niet ongebruikelijk…

    Login om te reageren
    • Sm0keGun zegt

      27 april 2011 om 21:05

      @rufctr01: nee hoor . heb de 1.6 ecotech in een zafira van 2000

      geen abnormaal olie verbruik , mijn olie blijft zelfs bruin omdat ik op lpg rij … hij heet ondertussen 140.500 km niet echt veel maar versleten is hij zeker nog niet .

      Login om te reageren
  21. rufctr01 zegt

    26 april 2011 om 18:30

    @Atenza: Ik dacht dat Opel wel redelijk bij was met hun automaten en Diesel techniek.

    Login om te reageren
  22. Chriskeeh zegt

    26 april 2011 om 18:46

    mooi :d heb net het oude H model gekocht, heb nu wel spijt als ik dit zie :(

    Login om te reageren
  23. HDM zegt

    26 april 2011 om 18:48

    Mazda gehalte van heb ik jou daar in die voorkant maar niet slecht, het ziet er goed uit.

    Login om te reageren
    • Atenza zegt

      26 april 2011 om 19:39

      @HDM: tja ze hebben paar jaar geleden de vijfhoekige grille van Mazda gejat. Alleen geen kip rept er over..

      Login om te reageren
  24. straatpiraat zegt

    26 april 2011 om 19:00

    @jack_abarth: Hij zegt BMW 1 met M-kit, dat is wat anders dan een 1M vriendelijke vriend.

    http://pimheijmeriks.nl/afbeeldingen/auto/bmw1/achterkant.jpg

    Login om te reageren
  25. phaedros zegt

    26 april 2011 om 19:46

    Prachtig! Goed om te zien dat ‘ie maar amper afwijkt van de conceptcar. Opel maakt weer spannende auto’s, doen ze goed. In het filmpje zie ik andere achterlichten dan op de afbeelding hierboven, maar evengoed een zeer geslaagd ontwerp. Ik zou ‘m in ieder geval graag op de oprit hebben staan (en niet alleen staan natuurlijk… ;))

    Login om te reageren
  26. geertjuh zegt

    26 april 2011 om 20:46

    Opel is de laatste jaren goed bezig. Dit wordt ook gezien door de Mercedes ontwerpers die veel kopieren met name de voorkanten, onderspoilers en het lijnenspel van Opel. Vergelijk de Mercedes A concept maar eens naast deze GTC

    Login om te reageren
  27. E34M5Touring zegt

    26 april 2011 om 23:57

    dus de komende maanden krijgen we deze met Jeroen van 538 als reclame

    Login om te reageren
    • Freewarefreak zegt

      27 april 2011 om 09:29

      @E34M5Touring: http://www.autoblog.nl/archive/2011/04/23/video-is-annabel-het-leukste-meisje-van-de-autorai#comment-2678531

      ;)

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North