• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Opel Astra OPC – Golf R killer met 280 pk!

Auteur: robbie, gepost 4 november 2011 om 10:58 – 65 Reacties

Opel Astra OPC
We hebben er even op moeten wachten, maar de lekkerste Astra variant is dan eindelijk onthuld! En wie had ooit gedacht dat Opel er maar liefst 280 pk in zou proppen.

De nieuwe Astra OPC komt volgend jaar zomer op de markt en heeft de beschikking over een geblazen viercilinder die 2 liter groot is. Uit dat blok hebben de techneuten van Opel maar liefst 280 pk en 400 Nm weten te peuteren. Dat is sowieso genoeg voor een topsnelheid van 250 km/u en een sprintje van 0 naar 100 km/u in waarschijnlijk minder dan 7 seconden. Hoe snel de Astra OPC precies accelereert houdt Opel nog even een verrassing, maar daar zullen we ongetwijfeld nog wel achter komen.

The whole chassis of the sports car is designed to deliver power, without comprise. In line with the finest OPC traditions, the car was put through its paces and polished on the Northern Loop (“Nordschleife”) of the Nürburgring race track in Germany under the supervision of the Opel brand ambassador Joachim (“Jockel”) Winkelhock. It is geared especially towards lateral dynamics and superb handling qualities. The high tech front-wheel suspension, HiPerStrut (High Performance Strut) of the Astra GTC helps to achieve this. In addition to the HiPerStrut feature, the OPC also enjoys all the benefits of the fully-adaptive FlexRide chassis control system. The FlexRide chassis lets the driver sharpen the characteristic shock absorber line, the steering and the gas pedal responsiveness. He can do that at the touch of a “Sport” and “OPC” button. However, the OPC model goes one major step further: it has been fitted with a limited slip differential on the front axle. This gives the OPC even more stability and better handling, in other words the car has more grip when exiting bends at high speeds – even in wet conditions.

Ook interessant!

  • Jongste Astra OPC
    Jongste Astra OPC van Marktplaats: dit is 'm!
  • Opel Astra Stationwagon
    Opel Astra Stationwagon maakt crossovers overbodig
  • Nieuwe Astra
    Nieuwe Astra L (inclusief OPC) is al bijna klaar
  • Nieuwe Astra
    Nieuwe Astra met 300 pk: dit is de koplamp!

Nieuwste artikelen

  • Video: Automobilist schrikt zich het apezuur
  • Gespot – De enige echte Rimac op Nederlands kenteken
  • Ford maakt standaard onderdeel een betaalde optie (en met een goede reden)
  • Automerk maakt revven bewust onmogelijk in deze sportcoupé met verbrandingsmotor
FacebookTweetPinLinkedIn

astra, geneve-2012, opc, Opel

Vorig bericht: « Lastige keuze? Mercedes G55 AMG vs Lambo Aventador
Volgend bericht: Afscheidsmodelletje: BMW 3 Serie Carbon Sport Edition »

Lees Interacties

Reacties

  1. XRI6 zegt

    4 november 2011 om 11:00

    Opel is goed bezig. Erg stakke bak!!

    Login om te reageren
    • euro95 zegt

      4 november 2011 om 12:52

      @XRI6: Zo, jij wilde wel erg graag de eerste reactie? Je slaat er spontaan een paar letters voor over ;)

      Login om te reageren
      • mazdarx8 zegt

        4 november 2011 om 15:44

        @euro95: volgens mij ben je jaloers…

        Login om te reageren
      • XRI6 zegt

        4 november 2011 om 17:46

        @euro95: Nee hoor. Ben geen FP hunter!
        En idd, ik miste de r.. Sorry he!

        Login om te reageren
        • euro95 zegt

          4 november 2011 om 18:22

          @mazdarx8:
          Nee hoor mazda ;) Het viel me alleen vies goed op!

          @XRI6: Haha, Geen probleem hoor! Ik weet nooit wat een FP hunter is. Normaal doe ik het ook niet zoveel hoor, het verbeteren. Alsof mijn spelling / begrijpend lezen ALTIJD zo perfect is? NOT!

          Login om te reageren
  2. meneersander zegt

    4 november 2011 om 11:00

    Golf R doet 0-100 in 5.5sec…? En deze zal niet veel goedkoper zijn, aangezien Opel er ongeveer 4 jaar testen uit moet halen, we zijn al bijna toe aan de eerste facelift van de 5deurs Astra…

    Login om te reageren
    • jvthof zegt

      4 november 2011 om 11:10

      @meneersander: Golf R, heeft 4motion, dus is logisch dat die zijn krachten beter kwijt kan op het asfalt…

      OT Mooie astra, opel begint hiermee weer serieus mee te spelen in dit segment

      Login om te reageren
      • meneersander zegt

        4 november 2011 om 11:29

        @jvthof: Scirocco R met voorwiel andrijving 6.1 sec geloof ik?

        Login om te reageren
        • mightymike zegt

          4 november 2011 om 13:26

          @meneersander: heeft ook 4 wiel aandrijving. Elke R uitvoering heeft dat

          Login om te reageren
          • Stief3 zegt

            4 november 2011 om 13:40

            @mightymike: Gast, Scirocco R heeft voorwiel aandrijving..

            Login om te reageren
          • Freewarefreak zegt

            4 november 2011 om 16:46

            @mightymike: Even terug naar de schoolbanken Mike.. de Golf R heeft 4-motion.. de Rocco niet.. die laat het allemaal los op de voorwielen.

            Login om te reageren
  3. sebasjuhh zegt

    4 november 2011 om 11:03

    Heerlijk karretje, handbak er op en nog even langs duitsland voor wat gekietel en je hebt een rappe opel!

    Login om te reageren
    • mightymike zegt

      4 november 2011 om 13:27

      @sebasjuhh: ja want 280pk is wel heel weinig, ga jij naar duitsland om er 330pk van te maken?

      Login om te reageren
    • Freewarefreak zegt

      4 november 2011 om 16:50

      @sebasjuhh: “..nog even langs duitsland voor wat gekietel en je hebt een rappe opel!”

      Dus je gaat er op voorhand vanuit dat een Astra OPC met 280 PK niet snel genoeg is? Ik denk dat het heel erg af zal hangen van de mechanische grip, de afstelling van het onderstel enz. 280 PK is geweldig veel.. mits je het kwijt kan.

      Ik herinner mij de test van Jezza met de Vectra OPC. Die auto kreeg de dikste plussen voor het blok. Er was niks sneller. Wat een kanon. Maar owee.. daar komt een bocht.. ik zie die blauwe schicht nog gillend over zijn voorwielen full lock rechtdoor de bocht uit zeilen..

      Ik hoop dus dat Opel nu wel zijn huiswerk af heeft.

      Login om te reageren
  4. hefmen zegt

    4 november 2011 om 11:21

    Zeker een dikke wagen!

    Login om te reageren
  5. Benjamin1 zegt

    4 november 2011 om 11:24

    Toch liever een groene focus RS..

    Login om te reageren
  6. karreman zegt

    4 november 2011 om 11:26

    Nee laat maar hier wil ik nog niet dood in gevonden worden

    Login om te reageren
    • pininfarina zegt

      4 november 2011 om 12:14

      @karreman: Ik wil voorlopig uberhaupt niet dood gevonden worden.

      Login om te reageren
    • euro95 zegt

      4 november 2011 om 12:49

      @karreman: Waar wil je wel dood gevonden in worden? In de Hurtan ook al niet..

      Login om te reageren
  7. daffy zegt

    4 november 2011 om 11:36

    lekker hoor!

    Login om te reageren
  8. ericc zegt

    4 november 2011 om 11:40

    En te denken dat de Lotus Evora ook 280pk heeft (atmosferische versie) maar wel een pak duurder is waarschijnlijk. En meer dan de instapversie van de Boxster/Cayman.

    Login om te reageren
    • robbie zegt

      4 november 2011 om 11:49

      @ericc: en een Evora heeft ook een 3.5 V6 ipv een geblazen viercilinder.

      Login om te reageren
    • tvrspeedsix zegt

      4 november 2011 om 13:34

      @ericc: liever een Evora dan een As(tra)bak

      Login om te reageren
  9. Stender zegt

    4 november 2011 om 11:45

    Ik was bang dat ‘ie te flashy zou worden maar ik vind ‘m mooi! Ik hoop dat er een goed differentieel inzit.

    Login om te reageren
    • euro95 zegt

      4 november 2011 om 12:51

      @Stender: Opel flashy? Ik denk dat ze wel wat meer “flashy” kunnen gebruiken.

      Login om te reageren
  10. Dimglor zegt

    4 november 2011 om 11:47

    Ziet er nog redelijk goed uit, maar hoe zal het zitten met onderstuur?
    Ze hebben daar nogal last van….
    En eigenlijk zou ik toch liever een Megane Rs hebben…. Is misschien iets minder krachtig, maar is een verdomd goede wagen!

    Login om te reageren
    • Svenska_Aeroplan_AB zegt

      4 november 2011 om 11:59

      @Dimglor: HiPer Strut is het magische woord hier! Is een nieuw type ophanging, heeft bijv. de Focus RS ook, en die word alom geprezen… De Saabs Aero hebben het ook.

      Login om te reageren
      • Freewarefreak zegt

        4 november 2011 om 17:08

        @Svenska_Aeroplan_AB: Hyper strut? Volgens mij is dat niet helemaal goed. Correct me if i’m wrong..

        Hyper strut en Revo Knuckle (ongeveer hetzelfde alleen het ene is van GM en het andere van Ford) zorgen er voor dat er minder torque steer optreedt. Dus dat het stuurwiel naar één kant gaat trekken onder acceleratie. Heeft te maken met de verschillende lengten in de reactiestangen waardoor de ene meer flext als de andere. Met deze systemen wordt dat weggefilterd.

        Maar dat heeft niks te maken met onderstuur. Dat moet Opel er uit filteren met een goede Camber setup. Zo zit het volgens mij..

        Maar goed.. ik ben IT-er.. ik beheer server parken.. er zijn hier vast een hoop auto-monteurs die mij verbeteren als ik zwets.. ;)

        Login om te reageren
    • ds3thp zegt

      4 november 2011 om 12:04

      @Svenska_Aeroplan_AB: nieuw?? Renault gebruikt dit al sinds 2002 voor de Megane RS. Alleen loopt Renault hier niet mee te koop! Ford en Opel denken dat ze het wiel opnieuw hebben uitgevonden, echter is het gewoon afgekeken!

      Login om te reageren
      • Sciurida zegt

        4 november 2011 om 17:20

        @ds3thp: ga jij maar lekker in die Franse meuk rijden, dan neem ik de Astra wel, dan doen mijn na i en elektrische ramen het tenminste…
        Oftewel: hou op met auto’s vergelijken, zeg eens iets positiefs over Opel, dat hebben ze wel verdient met de pareltjes van de laatste tijd.
        Het enige nadeel is dat over 2-3 jaar de petjes deze auto overnemen, maar dat is met de Golf ook zo…

        Login om te reageren
      • Svenska_Aeroplan_AB zegt

        4 november 2011 om 21:48

        @ds3thp: dat wist ik niet. het technische verhaal ken ik niet. Weet alleen dat de pers er enthousiast over is.

        Login om te reageren
    • pininfarina zegt

      4 november 2011 om 12:13

      @Dimglor: “Ze” hebben hier nogal last van. Wie zijn “ze”? De vorige generaties Astra? Of zijn huidige directe concurrenten?

      Login om te reageren
      • Dimglor zegt

        4 november 2011 om 12:15

        @pininfarina: De Opc modellen van Opel….
        Filmpje!
        http://www.youtube.com/watch?v=yy4kPODqv58

        Login om te reageren
        • Laue zegt

          4 november 2011 om 12:34

          @Dimglor: Filmpje van tien jaar geleden……………

          Login om te reageren
        • Sm0keGun zegt

          4 november 2011 om 12:51

          @Dimglor:

          280 pk op een verouderde voorophanging … wat had je verwacht …

          Login om te reageren
          • Dimglor zegt

            4 november 2011 om 12:59

            @Sm0keGun: Mja misschien wel, de nieuwe Insignia Opc met zijn 4wd is al beter, maar die heeft soms ook nog last van onderstuur… De vorige Astra Opc had er ook last van…

            Login om te reageren
            • Dimglor zegt

              4 november 2011 om 13:00

              @Dimglor: was natuurlijk voor @Laue bedoelt…

              Login om te reageren
            • pininfarina zegt

              4 november 2011 om 14:47

              @Dimglor: Rijdt via de zaak (loop stage bij een Opel/Chevy dealer) welleens de Corsa OPC uit 2009. Valt prima mee te leven hoor. Wanneer gebruik je zo’n auto nu voluit? De meeste mensen die zo’n auto kopen komen uberhaupt niet verder dan de stoplicht sprintjes.

              Login om te reageren
              • Dimglor zegt

                4 november 2011 om 20:15

                @pininfarina: Daar heb je inderdaad ook een punt ;-)

        • Freewarefreak zegt

          4 november 2011 om 16:57

          @Dimglor: Jep.. dit filmpje bedoelde ik in mijn bovenstaande comment. En oke.. de ophanging e.d. is oud t.o.v. nu.. laten we hopen dat de Astra dat dus nu wel voor elkaar heeft.

          Login om te reageren
  11. birdboy zegt

    4 november 2011 om 11:51

    Ziet er goed uit! Hopelijk zit er ditmaal geen graflelijk dashboard/middenconsole in zoals we van Opel gewend zijn.

    Login om te reageren
  12. agera zegt

    4 november 2011 om 11:52

    Een heerlijke Opel hier kijkt Volkswagen met jaloerze ogen naar. Een mooi interieur overzichtelijk dashboard en een lekker stuurtje.
    Voor het eerst prefeer ik de Astra boven de Golf!

    Login om te reageren
    • CasperH zegt

      4 november 2011 om 11:54

      @agera: in feite moet je deze auto vergelijken met een Scirocco hè… Coupé op basis van, de Astra OPC is natuurlijk gewoon een Astra GTC OPC.

      Login om te reageren
      • agera zegt

        4 november 2011 om 12:04

        @CasperH: Ja oke op dat punt heb je gelijk, maar ik doelde meer qua uiterlijk de 4-deurs Astra vs Golf en dan vind ik de nieuwe Astra er gelikt uitzien.

        Login om te reageren
      • mashell zegt

        4 november 2011 om 13:01

        @CasperH: dit is toch gewoon de 3 deurs Astra? De verschillen tussen Golf en Scirocco zijn veel groter dan tussen de 3 en 5 deurs Astra.

        Login om te reageren
  13. jgo1 zegt

    4 november 2011 om 12:00

    Golf 7 komt er ook aan
    Dan kan deze weer inpakken

    Login om te reageren
    • pininfarina zegt

      4 november 2011 om 12:11

      @jgo1: Ja, want de Golf VI was óók zo’n GIGANTISCH succes! Face it, de Golf is allang niet meer wat het geweest is. Vanaf de V ging het hard achteruit met de verkopen, en terecht want je gaat geen nieuwprijs voor een gefacelifte auto betalen.

      Login om te reageren
  14. motherlover zegt

    4 november 2011 om 12:12

    Mooi ding om te zien, opel is goed bezig qua design de laatste tijd! :)

    Login om te reageren
  15. theblackdude zegt

    4 november 2011 om 12:18

    lekker uiterlijk, ziet er dreigend uit,hopelijk klaart het die r.

    Login om te reageren
  16. euro95 zegt

    4 november 2011 om 12:46

    Go R, hello opel :)

    Login om te reageren
  17. Tommy2 zegt

    4 november 2011 om 13:30

    Golf R heeft vierwielnaadrijving dus die heeft zowiezo de voorkeur. Desalnietemin zijn het beide saaie bakken met een viercilinder. Geef mij maar zo’n lekker VR6-blok!

    Login om te reageren
  18. jeanclaude zegt

    4 november 2011 om 14:52

    @pininfarina Aa eens naar de europese autoverkopen kijken, Volkswagen heeft tot en met september 2011 maarliefst 360.000 golfjes verkocht en staat met 100.000 voor op de nummer 2 de Ford Fiesta. en jij roepen dat het geen succes is hahaha.

    Login om te reageren
  19. speedzz zegt

    4 november 2011 om 15:10

    Waarom alleen voorwielaandrijving? Heb je lekker zoveel pk’s gepropt in je opel en dan ga je ze nog beperken met voorwielaandrijving. Gewoon 4wiel en lekker blazen, veel veiliger en sneller met optrekken. Jammer

    Maar hij is super gaaf, 1 voor opel

    Login om te reageren
  20. speedzz zegt

    4 november 2011 om 15:11

    1 :-)

    Login om te reageren
    • euro95 zegt

      4 november 2011 om 20:44

      @speedzz: Waarschijnlijk te lui voor het plus (+) teken ;)

      Login om te reageren
  21. mazdarx8 zegt

    4 november 2011 om 15:47

    hij ziet er dik uit, is snel en stuurt waarschijnlijk erg fijn.
    maar als ik een auto uit ga zoeken in dit segment,
    zal ik nooit voor een opel kiezen…. sorry.

    Login om te reageren
  22. alfamannetje zegt

    4 november 2011 om 15:59

    benieuwd naar het gewicht , zijn ze nu al kampioen mee. Veel te veel dus …..

    Login om te reageren
  23. adyton zegt

    4 november 2011 om 16:00

    Knap. Heel knap. Opel begint steeds meer indruk te maken. Die designers zijn fantastisch bezig!

    Login om te reageren
  24. Ram-G-maN zegt

    4 november 2011 om 17:00

    Superwreed! Hij ziet er vrijwel exact hetzelfde uit als de Opel GTC Paris Concept. Love those exhausts! :D




    @robbie: Is het niet eerder een Scirocco killer?

    Login om te reageren
  25. bozewolf zegt

    4 november 2011 om 17:30

    280pk in een Astra?

    Haha, lekker bezig, Opel!

    Login om te reageren
  26. NLBUURMAN zegt

    4 november 2011 om 20:27

    haalt volkswagen niet 210 pk en minder koppel uit hun gti-blok? in your face! ziet er wel nice uit

    Login om te reageren
    • zakar36 zegt

      4 november 2011 om 21:19

      @NLBUURMAN:

      Je zegt het zelf: GTI Blok. Dat is appels met peren vergelijken. De Golf R haalt er 270 pk uit maar dat blok levert wel minder koppel(350 nm).

      OT: Ik wacht wel op de rijtest :D

      Login om te reageren
  27. phaedros zegt

    4 november 2011 om 21:06

    Prachtig! Wat een supervette bak. Ziet er heerlijk dik en stoer uit, maar is tegelijkertijd niet heel erg schreeuwerig. Mooi staaltje design en qua rij-eigenschappen zal het ook wel snor zitten. Dit is nou een auto waar ik wel hebberig van word…

    Login om te reageren
  28. tvr1974 zegt

    5 november 2011 om 00:53

    Concurentie genoeg; Golf R / Scirocco R, Renault Megane RS, Ford Focus ST(RS = duur), Mazda 3 MPS / Alfa Giulietta 1750 TB / Seat Leon Cupra R / Audi S3 (& RS3 = stuk duurder vermoed ik) / Volvo C30 T5R ….. Hij zal dus al deze auto’s moeten verslaan en uitgangspunt moet zijn de Megane naar mijn mening. Die rijdt op een track day, waar deze auto’s het beste tot zijn recht komen, het lekkerst… Iemand andere suggesties?

    Login om te reageren
    • agera zegt

      5 november 2011 om 00:55

      @tvr1974: Je hebt ze volgens mij allemaal opgenoemd ;)

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North