Wil je nog een BMW 3 Serie hebben met een fijne zescilinder onder de motorkap? Dan moet je vooral nu je slag slaan!
Als je de afgelopen weken onder een steen hebt geleefd is het je misschien ontgaan, maar ieder ander persoon op de wereld weet inmiddels dat BMW afscheid heeft genomen dat de huidige 3 Serie (E90/E91) en dat de nieuwe generatie (F30) staat te trappelen van ongeduld. Om dit niet helemaal ongemerkt voorbij te laten gaan heeft de Nederlandse importeur een leuk afscheidsmodel bedacht. Namelijk de 3 Serie Carbon Sport Edition. Of zoals ze zelf zeggen: “een uiterst complete en sportieve BMW”. Met een automaat.
Die automaat is een beetje jammer, maar verder klinkt het wel aantrekkelijk. Zeker omdat de Carbon Sport Edition alleen maar leverbaar wordt met benzinegestookte zescilinders. En juist die motoren zullen we straks nauwelijks meer aantreffen in de nieuwe 3 Serie. Alleen de 335i zal nog beschikken over een zescilinder (en waarschijnlijk de M3), maar de rest van de modellen krijgt een viercilinder of zelfs een driecilinder onder de motorkap.
De BMW 3 Serie Carbon Sport Edition zal leverbaar worden als 325i, 330i en als 335i en je kan kiezen tussen de sedan en touring. Daarnaast is hij voorzien van 19″ lichtmetaal van BMW Performance en een M Sportpakket. Verder zijn er nog ‘sportieve en luxe’ opties te vinden zoals xenonverlichting, automatische airconditioning, navigatiesysteem Professional, lederen bekleding, M Sportstuurwiel met schakelpaddles en een hifi-systeem van Harman Kardon.
En als klap op de vuurpijl kan je voor de lak ook nog eens kiezen tussen 2 kleuren metallic zwart: Saphirschwarz en Azuritschwarz. En de prijzen? De 325i kost 49.995 euro, 330i kost 54.495 euro en de 335i kost 61.995 euro. Heb je liever en Touring dan en sedan? Dan moet je nog eens 2.000 euro extra betalen. In totaal zullen slechts 150 exemplaren naar Nederland komen dus wees er snel bij.
agera zegt
Dit soort dingen snap ik niet, oke het zal exclusief zijn maar de gloednieuwe 3-serie is op de markt en koop je een verouderd model.
GTR zegt
@agera:
Uitmelkerij. Er zijn mensen die liever exclusiviteit willen. Een editie die maar 150x is geproduceerd is redelijk aantrekkelijk voor deze mensen. Die verkiezen het wel boven een nieuw model.
Inmiddels maakt BMW alleen meer winst op des betreffende 3 serie. Dus ze kunnen het zelfs missen wanneer deze 150 niet verkocht willen worden; wat ik betwijfel dat dat zal gebeuren.
gregorius zegt
@GTR: 150 naar Nederland.
En als alle, zeg 3000, carbon sports gelijk worden verkocht, komen ze gewoon met een ECHT aller laatste model.
GTR zegt
@gregorius:
Hahaha inderdaad!
bempi zegt
@GTR:
Dit kan je geen exclusiviteit noemen. Je krijgt onderdelen erbij die je ook als optie kan krijgen. M sport pakket – 19″ lichtmetaal. Het enige wat exclusief is, zal de carbonschwarz kleur zijn ?
En verder betaal je gewoon de instap prijzen voor elk model, waar je normaliter voor al die extra meuk nog wat extra’s kan afdragen. En dat is ook gelijk je korting.
GTR zegt
@bempi:
Exlusiviteit in kwantiteit: 150.
Dat behoort er ook bij.
robbie zegt
@agera: de nieuwe 3 komt pas in februari. En als het jou niks uitmaakt of je in het allernieuwste model rijdt dan koop je zoiets als dit. Er is niks mis met deze 3 Serie en je sluit een hele goed deal (veel goodies voor weinig).
En uiteraard als je graag een 6 cilinder wil hebben ipv een geblazen viercilinder.
GTR zegt
@robbie:
Ik denk dat het ook deels aansluiting is. Even de spanning opbouwen met paar leuke uitvoeringen voordat de nieuwe er daad werkelijk is. Het is gewoon een hele succesvolle manier van uitmelken, vind het wel leuk om te zien hoe elk merk dit toepast.
robbie zegt
@GTR: uiteraard is het gewoon overbrugging. De huidige 3 Serie is volgens mij namelijk al uit productie. En dus moet de tijd overbrugt worden tot de nieuwe auto’s arriveren.
Een paar dik aangeklede actiemodellen zijn dan nog wel te slijten.
BananaMan zegt
@agera:
welke is kwalitatief beter denk je? een nieuwe of een waar al een paar jaar alle kinderziektes uitgehaald zijn? ik zou ook voor een nieuwe gaan, maar bij zo’n uitzwaaimodel heb je minder kans op probleempjes.
agera zegt
@BananaMan: Daar heb je gelijk in, je weet wat je koopt en de kans op mankementen en kinderziektes is minder. Maar als je zoveel moet betalen(vermeld in de tekst) zou ik veel liever voor een nieuwe auto gaan.
BananaMan zegt
@agera:
Klopt, maar ik weet uit eerste hand dat bijvoorbeeld de duitse taxibedrijven gek zijn op uitzwaaimodellen van bijvoorbeeld een e-klasse. Daar telt de degelijkheid natuurlijk zwaarder mee…
DennisS65B40 zegt
@agera: ik vroeg me dat ook altijd af.. Merkte in de showroom dat er mensen zijn die het totaal niet boeit. Zij willen perse nieuw (hoeft niet laatste model) rijden en dit soort uitvoeringen schelen al gauw €7000 met eenzelfde aangeklede nieuw model 3.
tuning zegt
een uitmelk editie, goh….
agera zegt
@tuning: BMW in de voetsporen van VAG :)
glashelder zegt
Prachtig ding. Maar het gekke is dat een BMW echt overjarig is zodra het nieuwe model er staat.
Komt misschien door het sjonnie imago van oudere BMW’s.
Bij Audi heb je dat gewoon niet.
Dus om hier nou 50 tot 60 duizend aan te spenderen? Anyway, ze zullen ze wel slijten.
DennisS65B40 zegt
@glashelder: Bij Audi heb ik dat gevoel nog veel sterker dan bij BMW…
Vreddy_B zegt
@audir8v10:
Ben ik mee eens. Ik vind een Audi ook eerder gedateerde. Tevens heeft het verouderde er uit zien van een auto ook te maken met de kleur die je hem geeft. Een frisse lichte kleur kan een auto veel moderner laten ogen.
DennisS65B40 zegt
@Vreddy_B: Ja over het algemeen wel, zilver bijv.. Maar een maat van me zit te kijken voor een oude SL500 eentje uit 91 ofzo en toen kwamen we op een donkerblauwe met lichtgrijs lederen interieur en die zag er opeens waanzinnig uit. Ligt misschien ook aan de velgen die eronder zitten (in dit geval een relatief dichte veel spaak 18″)…
Vreddy_B zegt
@audir8v10:
Velgen en kleur maken de auto. Ondanks dat veel mensen zwart kiezen, maakt het een auto ook snel gedateerd en de lijnen komen er nooit mooi uit.
Zo’n oude SL is echt een waanzinnig gave auto ;-)
jzaero zegt
@glashelder: Uhhh, de nieuwe Audi’s hebben een moderne gril en dat krikt het uiterlijk wel op, maar als je 10 jaar teruggaat in de tijd.. dan krijg je ook zo’n gevoel?
bempi zegt
@glashelder:
De E46 ziet er anders niet bepaald overjarig uit en blijft nog altijd leuk om terug te zien op de weg. De E90 verschilt niet veel van de F30 op na vormgeving voor en achter en formaat.
Bij Audi krijg je niet echt het gevoel dat je elk model nog wilt terug zien met name de A4 in vergelijking met de 3 serie.
agera zegt
@bempi: 3-serie is een legende wat de A4 nog lang niet is.
wouteraerox zegt
Lekkere dikke diesel, ziet er goed uit. Maar ik zou toch liever nog even wachten op de nieuwe 3.
Off topic; Iemand nog taarten besteld?:lol:
DennisS65B40 zegt
@wouteraerox: Jammer dat ze geen diesel aanbieden, 335d blijft een topmotor.
audi18 zegt
@wouteraerox: even de tekst lezen, hij is alleen leverbaar met benzinegestookte 6 cilinders
ot, gwn nog even de laatste voorraad voor weinig wegdoen..
wouteraerox zegt
@wouteraerox:
O sorry, lettertje in de war haha.
pvs1 zegt
Wel jammer dat de kleur carbonzwart dan weer geen optie is op de carbon edition…
theblackdude zegt
nogal prijzig, maar wel leuk bedacht.
bempi zegt
Vrij prijzig voor een afscheidsmodelletje, – €5000 op elk model was het nog de moeite waard geweest om erover na te denken.
Regelrechte miskoop voor de extra’s die ze erbij aanbieden en al helemaal als je tot Februari kan wachten.
bempi zegt
@bempi:
Correctie:
Regelrechte miskoop voor de extra’s die ze erbij aanbieden en al helemaal als je tot Februari NIET kan wachten.
euro95 zegt
@bempi:
Dubbele Dosis Correctie:
Regelrechte miskoop voor de extra’s die ze erbij aanbieden en al helemaal als je NIET tot Februari kan wachten. ;)
Hubert zegt
Maar wat heeft carbon er nu mee te maken?
Gewoon omdat het lekker bekt of worden er enkele stripjes op het dashbord geplakt?
d15b2 zegt
@Hubert: Carbon tjoening op een premium burger auto. Ik snap het ook niet zo. Zal wel stoer staan ofzo.
steinheeren zegt
Laatste kans op de overheerlijke zescilinder. Heb zelf een 325i (2006) en kan je verzekeren dat het geweldig lekker rijdt, maar om nu nog een oud modellteje te doen….? Bij latere inruil zul je dat ook wel merken denk ik.
Nino zegt
Vindt het wel een mooi pakketje, en de prijs ervoor vind ik ook wel netjes eigenlijk. Als je kijkt hoe duur de opties los zijn, scheelt het wel een klap geld. De kleur Azuritschwarz is bijvoorbeeld al een Individual lak (2.200 euro), M pakketje 4.500, Harman Kardon 1400, Navi Prof 3.300, leer 2.000, xenon 800 en de automatische airco van 900… kom ik al gauw richting de 15/16 duizend aan opties. Oh en niet te vergeten de 19 inch velgen die eronder zitten. Basisprijs van de 325i automaat is 47000 euro. Dan vind ik 49.995 toch een schappelijke prijs.
Initial_D zegt
Die 335i kost even 7,5 mille meer dan de 330i. Ik vind de 330i veel beter bij het karakter van BMW passen, meer toeren, betere respons. Ik zou wel weten welke het wordt.
VeniVidiVici zegt
Laatste kans op een 6 cilinder… :? Nou ja voor de benzinelijn misschien, maar zit toch te wachten op de F31 330d en dat is een 6 cilinder diesel.
jeremymignolet zegt
Als je de afgelopen weken onder een steen hebt geleefd is het je misschien ontgaan, maar ieder ander persoon op de wereld weet inmiddels dat BMW afscheid heeft genomen dat de huidige 3 Serie
Moet het niet zijn : afscheid heeft genomen van de huidige Serie 3 ?
Of klopt de zin toch ? :o
euro95 zegt
@jeremymignolet: Who cares? We snappen allemaal wat er bedoeld wordt.
VeniVidiVici zegt
@jeremymignolet: Jij bent volgens mij leraar nederlands :)
jeremymignolet zegt
@VeniVidiVici: Haha neen :p
rechercheur zegt
Tsja, wel een beetje jammer AB.
Die 3-serie Carbon Sport Edition staat al ruim een week op de homepage van BMW.nl, en is jullie verder totaal ontgaan. Heden ochtend stuurt BMW hun pers-nieuwsbrief uit, en jullie tikken het klakkeloos over ….
En … 150 stuks voor Nederland. Jaja …
Je bedoelt eigenlijk dat BMW Nederland zelf een beetje wat accessoires bij elkaar heeft geklikt in de configurator bij BMW AG, en dat vervolgens zelf betiteld heeft als limited edition.
norge zegt
@rechercheur:zucht wat een gezeur ;)
norge zegt
Carbon ? Hoeveel kilo gewicht is er bespaard dan? :mrgreen:
maxx1 zegt
jullie trappen ALLEMAAl in deze simpele marketingtruc. De fabriek heeft gewoon nog een stel 3-series staan en wil die gewoon kwijt!?
NOU hoe doe je dat? Stiekem ging deze auto door het leven als een normale 3-serie en nu leuken ze hem alsnog op met dit pakketje zodat ze hem kwijtraken. Hoogst waarschijnlijk krijg je op dit ding ook nog een dikke korting.
slim,slim,slim
rechercheur zegt
@maxx1:
Als je nu eens iets hoger gelezen had wat ik al schreef, dan had je al door dat je opmerking overbodig is ….
maxx1 zegt
@rechercheur: oke.
RoT___ zegt
Automaat jammer? Jammer dat er kortzichtig naar gekeken wordt. Ik snap niet waarom je in het drukke Nederlandse verkeer zo vaak zou willen schakelen. Automaat is heerlijk rustig rijden.
DennisS65B40 zegt
@RoT___: ieder zijn ding, mijn vorige auto was een C dieselautomaat en in juni bewust ingeruild voor een handgeschakelde 3 serie.. Ik rij 50.000 per jaar en sta natuurlijk ook vaak in de file, maar het plezier dat ik ervan heb als er geen file is weegt voor mij zwaarder. Ik geniet er dan ook van om te schakelen, sportief en je doet nog eens wat… Zelfs in de file boeit het me niet, ik zet hem bijna altijd in zijn vrij zodra ik stil sta, ook voor stoplichten.. Dus voor mij geen automaat meer.
potjak zegt
Mooie wagen alleen die achterlichten hebben mij nooit kunnen bekoren en zal absoluut wachten op het nieuwe model. Ziet er toch beter uit dan deze versie en al die opsmuk kun je er altijd bij bestellen of later erop laten zetten. De mensen die hiervoor kiezen zijn mensen die niet in de gelegenheid zijn om te wachten (lease contract e.d.) en hebben hier een fanrastische auto aan.
diesel78 zegt
Bij de Beier staan er al een tijdje 2 te koop…. Beetje laat nieuws dus.
diesel78 zegt
Bij de Beier staan er al een tijdje 2 te koop…. Beetje laat nieuws dus.
rechercheur zegt
@diesel78:
Inderdaad, staat ook al een tijdje op de homepage van BMW.nl, maar AB reageert pas als ze een nieuwsbrief van BMW Nederland over kunnen tikken ….
rechercheur zegt
Let op, AB gaat binnen 24 uur na nu aankondigen dat ze in de USA een limited edition van de M3 krijgen, namelijk de M3 Competition Edition in Frozen Silver.
Emile_Benz zegt
Ach, en de prijzen van de opties voor de F30 zijn ook al bekend…