• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Opel Corsa facelift (niet)

Auteur: autoblogger, gepost 20 november 2009 om 11:07 – 34 Reacties

Kiek em goan!
De Opel Corsa is eigenlijk een heel lelijke auto, het is dus niet vreemd dat men gekozen heeft om de boel wat te faceliften. Zelf noemt Opel het overigens geen facelift, maar een soort interne update. Dat komt doordat de complete range aan motoren is vernieuwd, waaronder een nieuw Corsa ecoFLEX ding met 98 g/km CO2. Nu kunnen Corsa-rijders ook genieten van onze hilarische belastingregels.

De Corsa ecoFlex heeft een 1.3 CDTI met 90 pk en verbruikt slechts 3,7 liter per 100 kilometer. Dat is zuiniger dan de Opel Corsa Hybrid concept car uit 2007. Toch leuk om te zien dat er in de afgelopen jaren wel vooruitgang is te bespeuren.

De nieuwe Corsa staat vanaf januari 2010 in de showroom en moet een nieuwe boost geven aan de verkoopcijfers. De Corsa is namelijk verantwoordelijk voor 30% van alle verkopen. Als geste geven we daarom nog even een copy-paste uit de wervende reclametekst:

The Corsa stays faithful to its exciting design, with sporty contours and one of the roomiest and most flattering interiors in its class. It also features innovative technologies that remain exceptional in the small car segment. These include the halogen AFL curve and cornering lights, a heated steering wheel and the integrated bicycle carrier system FlexFix which is unique to Opel.

Ook interessant!

  • Deze Opel Corsa maakt zijn naam wél waar
  • Opel Corsa-e livery
    Opel Corsa-e livery maakt de blitz, nietwaar?
  • Opel maakt de prijs van de vernieuwde Grandland bekend
    Ingrijpende facelift doet Opel Grandland veel goeds
  • duurste Opel Omega B
    Dit is de duurste Opel Omega B van Nederland

Nieuwste artikelen

  • Autoblog-lezer showt z’n dikke Fiesta
  • Video: BMW X5 koppen voelt zo
  • Deze Bentley is de beste wintersportbeuker, hier is het bewijs
  • Europese specs Tesla Model Y L bekend, dit moet je weten
FacebookTweetPinLinkedIn

corsa, Opel

Vorig bericht: « Olietankers weigeren te lossen (AKA prijsmanipulatie)
Volgend bericht: Gespot + video: de CL600 van Fat Joe »

Lees Interacties

Reacties

  1. bpc zegt

    20 november 2009 om 11:09

    wat is er uiterlijk veranderd :s???

    Login om te reageren
  2. Benjamin1 zegt

    20 november 2009 om 11:15

    Nog niet helemaal wakker?

    Verkeerde foto’s?

    Of ben ik gewoon scheel?

    Login om te reageren
  3. Bart_V zegt

    20 november 2009 om 11:16

    Mijn Astra leswagen had die motor ook met 6 bak.
    het is wel fijne combinatie in de stad.
    120 en 1700 toeren is ook leuk maar doortrekken naar 130 kan je wel vergeten en een verzet terug schakelen

    Login om te reageren
  4. erce zegt

    20 november 2009 om 11:17

    Wat een sneu stukje. De Corsa is kwa uiterlijk geen exoot, maar heel lelijk kun je hem met de beste wil niet noemen. Het is gewoon een nette compacte auto. Niets meer en niets minder.

    Login om te reageren
  5. hanz zegt

    20 november 2009 om 11:17

    van alle corsa’s is dit toch de lelijkste, en de traagste ook in standaard uitvoering.

    wij hebben op de zaak van die dingen, maar echt gewoon geen gas respons, helemaal plat en gewoon met geen stok voorruit te krijgen, pas boven de 4000 rpm begint het ergens op te lijken.
    de 1.3 benzine noem ik ook niet zuinig met 1 op 15 a 16
    (mijn 1.8 haalt dat ook)

    wanneer komt de opvolger? nieuwe ronde, nieuwe kansen..

    Login om te reageren
  6. Nickett zegt

    20 november 2009 om 11:19

    Ik zie inderdaad geen uiterlijke aanpassingen?
    Hmm, het binnenwerk van de koplampen ziet er iets anders uit, of lijkt dat maar zo?

    Login om te reageren
  7. rob zegt

    20 november 2009 om 11:20

    Inderdaad. dit is niets saaier dan de meeste andere auto’s in de B-klasse. Keurig nette auto om van A naar B te torren. Voldoet aan de wensen van heel veel mensen. Ik moet wel zeggen dat kanariegeel de auto niet mooier maakt.

    Login om te reageren
  8. HDM zegt

    20 november 2009 om 11:26

    Wtf…als het geen facelift is, ga dan niet lope miepen dat er uiterlijk niets veranderd is en noem het gewoon gelijk een technische update.

    En zo lelijk vind ik hem niet, vooral niet in vergelijking met een VW polo of de vorige Corsa’s.

    Login om te reageren
  9. Handsome zegt

    20 november 2009 om 11:26

    Geef mij maar een Corsa OPC met 192 pk.;)

    Login om te reageren
  10. Rick dos zegt

    20 november 2009 om 11:29

    “Nu kunnen Corsa-rijders ook kunnen genieten van onze hilarische belastingregels.”
    –edit: check, is inmiddels aangepast–

    Vind de Corsa trouwens wel een leuk autootje. Niks mis mee in mijn optiek.

    Login om te reageren
  11. dijkie80 zegt

    20 november 2009 om 11:58

    @Hanz

    dat je de 1.3 niet zuinig vind, vind ik apart, aangezien de 1.3 benzine in de Corsa helemaal niet bestaat, het is een 1.0,1.2,1.4 of 1.6 Turbo met 150 en 192 pk.Zelf vind ik de 1.4 niet vreselijk zuinig,maar dat vind ik van meerdere auto’s die in hetzelfde segment vallen

    Login om te reageren
  12. Nickett zegt

    20 november 2009 om 12:00

    Ik rij 7.0 op 100 km met de 1.4, maar dat kan ook met mijn rechtervoet te maken hebben :)

    Login om te reageren
    • troublesome88 zegt

      20 november 2009 om 14:01

      @Nickett: Vind best zuinig, ik rijd 10.0 op 100km in een Grande Punto 155pk, 1.4! Zal ook wel aan m’n rechtervoet liggen..
      Ik twijfelde eerst tussen deze en de Corsa, maar een proefrit gemaakt te hebben in beide auto’s was de keuze snel gemaakt, en ik heb er echt nog geen seconde spijt van gehad!

      Login om te reageren
  13. Brum zegt

    20 november 2009 om 12:06

    Dit is toch geen heel lelijke auto? Een facelift is het idd ook niet

    Login om te reageren
  14. ChicoAbelino zegt

    20 november 2009 om 12:14

    Een van de traagste auto’s waar ik ooit in gereden heb :D

    Login om te reageren
  15. GND zegt

    20 november 2009 om 12:28

    Wat is er nou zo lelijk aan de corsa, speciaal is die niet maar lelijk is iets anders. En het enige wat er aan de buitenkant is veranderd is de stoot strip op de zijkant die weg is

    Login om te reageren
  16. Nickett zegt

    20 november 2009 om 12:47

    @GND dat is niets nieuws hoor.. dat ligt aan de uitvoering, ik heb die stootstrip ook niet.

    Login om te reageren
  17. Laurens zegt

    20 november 2009 om 12:58

    Voordeel van de kilometerheffing lijkt te zijn, dat er een einde komt aan CO2 discriminatie. Duurt wel nog zo’n 10 jaar, tot die tijd kan NL zich op de borst kloppen om hybriden een 10-voudig marktaandeel te geven voor zo’n 200 miljoen Euro per jaar. Wie is er gek?

    Login om te reageren
  18. Laue zegt

    20 november 2009 om 13:01

    de A,C,D,cora zijn best te pruimen, de B Corsa is een ware fail.

    Login om te reageren
  19. Snickers zegt

    20 november 2009 om 14:08

    Mooi toch

    Login om te reageren
    • DRK zegt

      20 november 2009 om 23:33

      @Snickers: Die black & white edition is inderdaad gaaf. Hier zie je ze helaas niet zo vaak, in Duitsland is hij behoorlijk populair.

      Ik moet zeggen dat ik het model van deze Corsa altijd zeer geslaagd vind, zeker als je hem vergelijkt met de Corsa C. In zijn klasse is dit toch wel één van de mooiere auto’s evenals de niet gefacelifte Punto (zelfde platform).

      Aan de facelift zie ik vrij weinig vandaar waarschijnlijk dat ze het geen facelift noemen.

      Login om te reageren
  20. Maarten zegt

    20 november 2009 om 14:17

    ik vind een corsa zeker geen lelijke auto.

    Login om te reageren
  21. jack zegt

    20 november 2009 om 14:46

    @troublesome88,

    Jij rijdt toevallig ook een Abarth?

    Btw vindt overigens niet dat je de 1.4T van fiat moet vergelijken qua gebruik t.o.v. een N/A 1.4 De fiat motor levert namelijk 65pk (72% dus) meer.

    Login om te reageren
  22. enveekaa zegt

    20 november 2009 om 15:08

    @troublesome88 die MiTo zou je kwa gebruik moeten vergelijken met de 1.6 Turbo (150pk), de 1.4 heeft 90pk.
    De 1.4 heeft trouwens ook een uitstoot van 139g/km, leuk voor leaserijders (waaronder ikzelf).

    Volgende kandidaat is de nieuwe Astra 1.4 140pk of Golf VI 1.4 122pk, ook beide onder de 139g/km grens.

    Login om te reageren
  23. enveekaa zegt

    20 november 2009 om 15:09

    1 op 10 is trouwens best veel met een MiTo :)

    Login om te reageren
  24. enveekaa zegt

    20 november 2009 om 15:11

    Hmm ik lees niet goed, je hebt een Grande Punto.

    Login om te reageren
  25. Maurice16 zegt

    20 november 2009 om 15:37

    Een Rodius, een Multipla en een Actyon, dat zijn lelijke auto’s. Maar daar past een Corsa toch zeker niet tussen?

    Login om te reageren
  26. NLBUURMAN zegt

    20 november 2009 om 16:27

    de corsa is zeker niet lelijk? foei autoblog :P spannend is de corsa misschien niet, maar hij is mooier dan de Wolksvagen Polo :D

    Login om te reageren
  27. Wieldopje zegt

    20 november 2009 om 18:18

    98 gram diesel co2tjes per kilomter, precies 3 teveel voor 14 % bijtelling. Doe dan iets meer je best joh. Lui…

    Login om te reageren
  28. PimKo. zegt

    20 november 2009 om 22:31

    Het is ook gewoon niet te doen om een mooie promo-foto van de Corsa te maken volgens mij

    Login om te reageren
  29. wow zegt

    20 november 2009 om 23:07

    wow ik vind hem niet mooier dan de polo

    Login om te reageren
  30. norman zegt

    21 november 2009 om 00:36

    ouderwets

    Login om te reageren
  31. Windhoos zegt

    30 november 2009 om 11:12

    @Maurice16,

    Helemaal mee eens, al is het wel een pré om een driedeurs te nemen. De vijfdeurs oogt imo een beetje oudbollig ;-)

    Login om te reageren
  32. Paul zegt

    27 maart 2010 om 15:04

    Hoezo lelijk? Vraag me af wie dit geschreven heeft. Je moet de auto beslist eens een keer bekijken in de showroom. Met een OPC line 1 pakket ziet ie er nog strakker uit. Alleen motorisch houdt ie niet over. De laatste 14.16V heeft welliswaar 100 pk, maar moet er toch nog zo’n 11,9 seconden over doen naar de honderd. Dat heeft vooral te maken met zijn gewicht van 1100 kg. Qua rijgedrag is ie beter dan de nieuwe Polo. Vind ze alle twee trouwens mooi, maar de Opel Corsa rijdt beter. Heb eens gelezen in anti Opel Autoweek dat ze het onderstel van de Astra beter vonden dan de Golf. Dit vind ik ook bij de Corsa vs Polo. Corsa scoort alleen wat minpunten bij de motoren en het zicht rondom. Verder een prima auto!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North