• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Opel Insignia krijgt een premium krachtkuurtje

Auteur: sir_smokalot, gepost 10 augustus 2011 om 18:40 – 45 Reacties

2012 Opel Insignia
Alsof de duvel er mee speelt. Gisteren werd er in Detroit aangekondigd dat Opel meer premium neergezet gaat worden, en prompt wordt de daad bij het woord gevoegd. Hier worden spijkers met koppen geslagen, en heet ijzer gesmeed. Geen woorden maar daden, zo mogen we het zien. Behalve een vracht extra pk’s voor de 2.0 Turbo wordt er ook aan de luxekoper gedacht.

Laten we beginnen met de vermogensstijging: de 2.0 Turbo had altijd 220 pk / 350 Nm. Dit wordt 250 pk / 400 Nm. Een fijne vermogensstijging, die bovendien maar tot een conclusie kan leiden: de (non-opc) 2.8 V6 (met 260 pk) gaat er aan. In het kader van de downsizing vallen er nou eenmaal slachtoffers, en als je als motorblok meer dan 4 cilinders hebt ben je je leven in Europa vaak niet meer zeker. Wel is de Turbo voorlopig alleen als 4×4 verkrijgbaar. Desalniettemin stoot ‘ie wat minder CO2’s uit, wat de aankoopprijs weer drukt.

Om nog milieuvriendelijker te zijn wordt de toepassing van het start-stop-systeem uitgebreid. Daarnaast wordt in het pb (waarin Opel volgens mij voor het eerst in zijn bestaan het woord ‘premium’ kaapt) flink uitgepakt mbt de 1.4 liter turbomotor (140 pk). Deze ligt al sinds jaren in de Sports Tourer, maar kennelijk is hij nieuw ontwikkeld.

Naast wijzigingen onder de motorkap zien we ook een meer premium uitrusting. Dit uit zich in onder andere nieuwe infotainmentsystemen met veul meer functies en een camera aan de voorzijde met aanvullende functies. Als je premium dode koeien in je interieur wilt kan je nu ook kiezen voor een uitrusting met “Indian Night” nappaleer (zwart met cognackleurige stiksels). Aan het uiterlijk verandert verder niet overigens.

Ook interessant!

  • Irmscher Opel Insignia iS3
    Irmscher Opel Insignia iS3 heeft bijzondere inspiratiebron
  • Nieuwe Insignia
    Nieuwe Insignia maakt comeback als... crossover!
  • Dít is de duurste Opel van Marktplaats!
  • Wie wint? Ferrari 488 Pista 800 pk vs Opel Kadett 800 pk
    Wie wint? Ferrari 488 Pista 800 pk vs Opel Kadett 800 pk

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Een lekker gekke TVR op Nederlands kenteken
  • Audi RS6 met 1.100 pk is hypercar voor het hele gezin
  • Video: je auto verliezen door een dom ongeluk
  • Nieuwe wankelmotor komt uit onverwachte hoek
FacebookTweetPinLinkedIn

insignia, Opel

Vorig bericht: « Rolls-Royce breidt Bespoke-divisie uit
Volgend bericht: Video: drift harder, sneller en beter #awesomefest »

Lees Interacties

Reacties

  1. Imom zegt

    10 augustus 2011 om 18:43

    Niks mis met Opel maar ze kunnen nooit premium worden want Opel zal altijd wel een beetje boers blijven.

    Login om te reageren
    • alcantara zegt

      10 augustus 2011 om 18:46

      Wat houdt ‘premium’ in? Zelfde kwaliteit als een Audi A4?

      Login om te reageren
      • jensdm zegt

        10 augustus 2011 om 21:53

        @alcantara: nee zelfde kwaliteit als een bmw.

        Login om te reageren
      • lambo4all zegt

        11 augustus 2011 om 14:05

        @alcantara: premium houdt helemaal niks in, het is hetzelfde als zeggen dat gucci beter is als stuff dat je bij de hema koopt, er zit geen standaard aan maar is gewoon een term. het hoeft ook niet per se beter te zijn, anders was de vorige audi a6 zeker geen premium en een VW golf wel.

        Login om te reageren
    • jeanbest zegt

      10 augustus 2011 om 18:47

      Juist jij begrijpt het@Imom:

      Login om te reageren
  2. dennisr zegt

    10 augustus 2011 om 18:47

    het uiterlijk hoeft ook niet te veranderen, die is wat mij betreft al perfect, extra prestaties is natuurlijk nooit verkeerd dus helemaal prima :D zwart met bruine stiksels zou ik zelf niet zo snel voor kiezen.. maar misschien moet ik dat eerst een keer met eigen ogen zien..
    Persoonlijk zou ik voor een Sports Tourer gaan als ik een insignia nam, vind ik mooier dan de sedan :D (is voor mij zeker een goede optie om een insignia te kopen)

    Login om te reageren
  3. mbman zegt

    10 augustus 2011 om 18:50

    Premium en opel.WAt een grap.Je ziet ze trouwens helemaal niet zo veel rijden.De gefacelifte passat daarintegen wel.

    Login om te reageren
    • dennisr zegt

      10 augustus 2011 om 18:53

      @mbman: een Insignia is dus unieker dan een Passat bedoel je ?

      Login om te reageren
    • Maurice16 zegt

      10 augustus 2011 om 22:25

      @mbman: Ik zie juist meer Insignia’s dan gefacelifte Passat’s. Vooral de sedan zie ik erg vaak, de Sports Touer wat minder..

      Login om te reageren
  4. smoked zegt

    10 augustus 2011 om 18:53

    Schakel bitter in voor een ”premiumkuur” ;)

    Login om te reageren
  5. autobart zegt

    10 augustus 2011 om 18:55

    Premium? Is dit PREMIUM? Kijk eens naar het interieur van de nieuwe A6, dat is premium, ik zie hier niks premium’s aan het zou zo een B-merk kunnen zijn

    Login om te reageren
    • smoked zegt

      10 augustus 2011 om 19:02

      @autobart: daar heb je gelijk in, samen met bmw maken ze de mooiste interieurs vind ik!

      Login om te reageren
  6. Alexke zegt

    10 augustus 2011 om 19:00

    Opel kan het voor mij niet . Ik vind een Golf namelijk meer stijl en luxe hebben dan een insignia

    Login om te reageren
    • stihl zegt

      10 augustus 2011 om 19:59

      @Alexke: hahahaha een golf; luxe en stijl? hahahahha

      Login om te reageren
    • BmwMPower zegt

      10 augustus 2011 om 20:06

      @Alexke: Kneusje, een Golf en een Insignia vallen toch beide in een heel andere categorie?!

      Login om te reageren
    • speedlimit zegt

      10 augustus 2011 om 20:54

      @Alexke:

      Weet jij wel wat luxe is…zelfs een radio is niet eens standaard bij de golf.
      Uitermate saai is het interieur maar da’s iets wat synoniem staat aan vag.

      Login om te reageren
  7. bobb zegt

    10 augustus 2011 om 19:09

    Wel gek dat een merk ineens premium kan worden/zijn. Voor mensen die al een Opel hebben wel leuk.

    Login om te reageren
  8. dondeboer zegt

    10 augustus 2011 om 19:12

    Wat noem je boers… Audi was 20 jaar geleden zo ongeveer het meest duffe merk op aarde en heeft zich ook aardig in de kijker weten te spelen. Ik geef Opel een goede kans.

    Login om te reageren
    • dondeboer zegt

      10 augustus 2011 om 19:15

      @dondeboer: Overigens geldt ook hier voor een hoop mensen: lezen -> nadenken -> typen. Als opel vandaag aankondigt dat ze een premium merk willen WORDEN, dan is het vrij logisch dat ze het niet aan het eind van de dag ZIJN. Dus roepen dat de Insignia niet prie-mie-um is, is een open deur intrappen.

      Login om te reageren
      • robskilov zegt

        10 augustus 2011 om 19:30

        Misschien de Senator of de Omega weer terug.. Maarja een ‘premium’ Opel is voor mensen met een gouden ketting, en voor mensen met een dubbelas Tabert caravan. Voor volkszangers die zo lekker gewoon zijn gebleven.
        Jaah vooroordelen..

        Login om te reageren
  9. drentje zegt

    10 augustus 2011 om 19:15

    alle premium is dikke onzin. als of een audi premium is. premium auto’s zijn de supercars, verder niet.
    en iedereen die deze ‘premium’ beter vind moet even 2x na denken. ik heb toch echt liever een nieuwe ford mondeo dan een nieuwe a6……. en met opel is echt niets mis hoor. en wat nou boers ? wat is een boeren auto ? kijk dan maar naar landrovers etc..

    Login om te reageren
  10. janklaassen zegt

    10 augustus 2011 om 19:16

    Zo hee, 2.0L met 250pk is lekker!
    Ik gun het Opel wel dat ze zgn premium willen worden maar het imago vebetert gewoon niet zo snel, dat is gewoon zo t o v Audi Mercedes en BMW

    Login om te reageren
  11. bacchus zegt

    10 augustus 2011 om 19:21

    Pff, als ik dooie koeien in mijn interieur wil, ga ik wel over de A7 scheuren. :-P Serieus: Opel is goed bezig, zeker met de Astra en Insignia. Als ze de afwerking van Audi kunnen combineren met hun eigen betrouwbaarheid en het prijsnivo van VW, hebben ze een mooi segment voor zichzelf.

    Login om te reageren
    • KaCh1ng zegt

      10 augustus 2011 om 20:15

      @bacchus: onmogelijk :) prijsniveau vn vw icm afwerking audi

      Login om te reageren
  12. Orichy zegt

    10 augustus 2011 om 19:31

    En de 1.8 gaat ook met pensioen, daar komt een 1.4T met 140pk voor terug.

    Login om te reageren
  13. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    10 augustus 2011 om 19:38

    Supermotor is dat, die 2.0 Twin Turbo! Mede door Saab ontwikkeld he… DE Turbospecialist! Met name het koppel is fenomenaal.

    Login om te reageren
    • koenmb zegt

      10 augustus 2011 om 23:37

      @Svenska_Aeroplan_AB: Is dat zo? Nou goed:
      opel.be zegt mij (gegevens van automaat tussen haakjes):
      Insignia 2.0 Turbo Manueel 6 (Automaat 6):
      1998 cc
      220pk – 350Nm
      7.6sec – 242 km/u (7.8sec – 240 km/u)
      Gemiddeld verbruik: 8.4 L/100km (9.6 L/100km)
      Leeggewicht: 1503 kg

      mercedes.be zegt mij:
      E 250 BlueEFFICIENCY 7G-TRONIC PLUS:
      1796 cc
      204pk – 310Nm
      7.7sec – 240km/u
      Gemiddeld verbruik: 6.6 – 7.0 L/100km
      Leeggewicht: 1.650 kg

      De wagens hebben vergelijkbare afmetingen.
      De Mercedes heeft lagere technische gegevens en hoger gewicht, maar is toch even goed in topsnelheid en versnelling. Bovendien is het verbruik een pak lager dan de Opel. Zo wonderbaarlijk is deze motor dus helemaal niet. ;-)

      Login om te reageren
      • bozewolf zegt

        11 augustus 2011 om 11:40

        @koenmb: Weet je wat een versnellingsbak is?

        Login om te reageren
        • koenmb zegt

          11 augustus 2011 om 20:05

          @bozewolf: Zeer zeker, en wat voegt jouw reactie toe aan de discussie? Dat deze motor eigenlijk beter is, maar niet tot zijn recht komt in deze auto omdat hij niet zo snel schakelt als de Mercedes? Of omdat hij een zevende versnelling mist om 250km/u te halen?

          Login om te reageren
  14. G-Ammo zegt

    10 augustus 2011 om 19:54

    Ja nu gaat het wel heel erg ver he… met dat ”premium” gedoe. Opel… kamper auto’s.

    Login om te reageren
  15. luuktb zegt

    10 augustus 2011 om 20:34

    ik weet niet opel premium zeg nooit nooit maar ik heb de insignia gereden het rijd opzich goed voor FWD alleen als je verder kijkt dan het weg gedrag het interieur is waardeloos dat stuur het is lachwekkend en dan hebben we het nog niet eens over de materialen die gebruikt worden. Als je het mij vraagt gaat premium om degelijkheid en niet per definitie om alle opties en snufjes dat is meer de marketing truck van de 3 premium Duitsers die een waslijst opties proberen te slijten .

    Login om te reageren
    • Svenska_Aeroplan_AB zegt

      10 augustus 2011 om 21:35

      @luuktb: Zo, jij hebt ook wat gehoord…

      Login om te reageren
      • luuktb zegt

        10 augustus 2011 om 22:35

        @Svenska_Aeroplan_AB: Ok en waar slaat dat op ?

        Login om te reageren
  16. love4sportcars zegt

    10 augustus 2011 om 20:40

    ze zullen nooit bij de duitse 3 horen, en trouwens de duitse 4 klinkt niet..

    Login om te reageren
  17. super zegt

    10 augustus 2011 om 21:18

    “Desalniettemin stoot ‘ie wat minder CO2?s uit, wat de aankoopprijs weer drukt.”

    hoe top versnelling fan boi kun je zijn?

    Login om te reageren
  18. PeugeotGTI zegt

    10 augustus 2011 om 21:20

    Een model halverwege de levenscyclus ineens “premium” maken gaat nooit lukken.
    De Insignia heeft nu al een imago, daar veranderen dooie koeien op je stoelen niets aan.
    Als Opel zonodig “premium” wil worden moeten ze dat met nieuwe modellen gaan invoeren.
    Oja, en betere auto’s gaan maken met betere motoren die beter rijden

    Login om te reageren
  19. ferrarikiller09 zegt

    10 augustus 2011 om 21:23

    eumm, ik vind het heel vreemd dat autoblog zo achterloopt inmiddels is de Toyota Avenis al gefacelift!

    Login om te reageren
  20. jippie zegt

    10 augustus 2011 om 21:37

    Iedere autofabrikant wil wel premium gevonden worden want dan kunnen ze er ook een premium prijskaartje aan hangen.

    Login om te reageren
  21. karaya zegt

    10 augustus 2011 om 22:09

    bij het woord premium moet ik altijd aan zo’n clown denken in een bmw van drie generaties oud, met “dikke” aftersales velgen. of zo’n walmende tdi-boer met z’n snelle chip.

    en als je die afgezaagde term dan toch gebruikt, premium slaat op de bouwkwaliteit. niet op een rijk uitrustingsniveau. bij de premium merken moet je daar veelal voor bij betalen.

    Login om te reageren
  22. Tommy2 zegt

    10 augustus 2011 om 22:36

    Met de aanhoudende imagoproblemen zal Opel nooit premium worden. Laat ze eerst maar weer eens echte auto’s gaan bouwen zoals ze voorheen deden!

    Login om te reageren
  23. amateur zegt

    11 augustus 2011 om 00:46

    Dus een audi A1 is ook premium. Ik begin het te begrijpen….. maar een Golf R is het niet, nu begrijp ik het niet meer.

    Login om te reageren
  24. fiatsco zegt

    11 augustus 2011 om 09:40

    Brrr… Bij het woord premium denk ik aan 14/15 jarige kids die deze website net hebben ontdekt, omdat ze auto’s echt VET COOL vinden en overdag met een camera over straat rennen om een audi s6 op video vast te leggen.

    Enfin: ik heb laatst in de Insignia gereden en qua afwerking kan menig autofabrikant daar een voorbeeld aan nemen. Maar wat maakt een auto premium?(als het woord al een betekenis heeft). De Audi A6 heeft een mooi interieur (niet spannend daarentegen), maar de stuurbekrachtiging is flut. Hierdoor heb je weinig gevoel in het stuurwerk van de auto. Voor mij vervalt dan al een premium-beleving. Een auto moet daarvoor gewoon strak en degelijk aanvoelen. Dat deed de Insignia wel! Maar goed, daar hebben ze net iets minder gevoel voor het inrichten van het interieur. Welke auto er meer premium is? Ach, laat die 14/15 jarige pubertjes het maar zeggen.
    Ik koop een auto op basis van gevoel en rij-eigenschappen. Ik bepaal zelf wel wat premium is. En op dat gebied doet de Insignia het wel goed!

    Login om te reageren
    • bozewolf zegt

      11 augustus 2011 om 11:42

      @fiatsco: Holy shit, een onderbouwde mening van iemand die niet meedoet aan het premium-gezeik?

      *checkt of de varkens al vliegen*

      ;)

      Login om te reageren
  25. chelle2 zegt

    11 augustus 2011 om 11:31

    @luuktb : leestekens ftw! :)

    Login om te reageren
  26. jeanclaude zegt

    11 augustus 2011 om 14:26

    @Svenska_Aeroplan_AB wat zeg jij nou over die zogenaamde supermotor? een vergelijkbare Audi A4 2.0 tfsi met 211 pk rijdt rondjes om deze auto, en niet te vergeten is deze veeeeeeeeele male zuiniger. zelfs de atmosferische 6 cilinder de 325i met 218pk is zuiniger en sneller hahaha. wat een supermotor zeg. OT leuke vermogenstijging maar het blijft een zuipbak. maar voor de rest wel mooie auto natuurlijk.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North