• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Opel introduceert vernieuwde Antara

Auteur: sir_smokalot, gepost 22 november 2010 om 11:36 – 26 Reacties

Opel Antara 2011
Opel heeft zijn SUV-model, de Antara, een facelift gegeven. Hiermee moet de Chevrolet Captiva Antara, die sinds 2007 meegaat, weer een aantal jaartjes vooruit kunnen. Van een einde productie in 2011, waar eerder over werd gespeculeerd, is dus geen sprake.

Niet alleen het uiterlijk heeft een update gekregen, ook het motorengamma is vernieuwd. Uiteraard is alles weer schoner en krachtiger: de Antara heeft nu louter beschikking tot motoren die aan de Euro5-norm voldoen. Dieselaars krijgen een sterkere 2.2 CDTI turbodiesel: met 163 pk of 184 pk levert deze krachtbron respectievelijk 36 en 34 pk meer dan het 2 liter grote dieselblok in de oude Antara. Heb je geen zin in een zelfontbrander, dan ga je voor de 2,4 liter viercilinder benzinemotor, welke nu 170 pk levert, ten opzichte van 140 pk in het vorige model.

De koper kan kiezen uit een handgeschakelde zesversnellingsbak of een automaat. Bij de sterkste diesel is vierwielaandrijving standaard, bij de andere modellen optioneel. Wil je goed voor de dag komen, vink dan ook de optionele 19″ velgen aan, dat vult toch een stukje beter.

Naast een gemoderniseerd (en uiteraard luxer) interieur behoren een elektrische parkeerrem en een Hill Assist System nu ook tot de mogelijkheden bij de kleine SUV. Potentiële klanten kunnen ‘m aan het eind van dit jaar in de Opel showroom bekijken.

Ook interessant!

  • Einde voor Opel Karl
    Einde voor Opel Karl nu eindelijk daar
  • Dit kost de Opel Grandland met een frisse neus
  • Opel is binnen een paar jaar compleet anders
    Opel is binnen een paar jaar compleet anders
  • Irmscher Opel Insignia iS3
    Irmscher Opel Insignia iS3 heeft bijzondere inspiratiebron

Nieuwste artikelen

  • BREEK: BMW iX3 komt volgend jaar ook met echte premium
  • Biem! Hoe vaak crasht die Tesla Robotaxi nu eigenlijk?
  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
FacebookTweetPinLinkedIn

antara, Opel, SUV

Vorig bericht: « Nieuw: Autoblog Android app
Volgend bericht: Polen voert maximumsnelheid op naar 140 »

Lees Interacties

Reacties

  1. Flamingo zegt

    22 november 2010 om 11:39

    lol wouden ze m op de gl van merc laten lijken ofzo. nee heb dat ding altijd vreselijk gevonden en dit verandert er niet veel aan :lol:

    Login om te reageren
  2. Vreddy_B zegt

    22 november 2010 om 11:41

    Volgens mij zijn de verkopen niet heel hoog. Wat ik apart vind want ik zie die Captiva toch regelmatig rijden maar de opel nooit. Of is het prijs verschil zo groot?

    Login om te reageren
    • Citrofiel zegt

      22 november 2010 om 13:43

      @Vreddy_B: Nieuwverkopen in NL zijn 3200 voor de Antara en 5400 voor de Captiva. En de Antara is zo’n 5000 euro duurder dan de Captiva. Op een prijs vanaf 30k is dat stevig…

      Login om te reageren
      • Dimglor zegt

        22 november 2010 om 19:40

        @Citrofiel: Mja ik zou sowieso de Captiva kopen.. Vind ik mooier ;-)

        Login om te reageren
        • Citrofiel zegt

          22 november 2010 om 19:53

          @Dimglor: Ik zou nu heel hard na kunnen gaan denken over welke ik zou kiezen, maar veel efficiënter is om dat niet te doen. Het is toch een keuze waar ik nooit voor zal komen te staan, als ik een SUV zou moeten kiezen komen beide niet in beeld.

          Login om te reageren
  3. Faalhaas zegt

    22 november 2010 om 11:58

    Die neus!
    Hebben ze de onderbumper(zwart) laten zakken,en de grille wat naar boven verplaatst? Om vervolgens nog maar de breedtestralers erin te plakken die ze zijn vergeten en een leuke extra 2e grille er tussen te proppen.

    Login om te reageren
  4. Simpson zegt

    22 november 2010 om 12:14

    Ik heb het nut van deze wagen nooit zo goed begrepen.
    ik vind het toch een beetje of je een poster van de veerkampjes boven je bed hebt hangen.

    volgens mij heb je twee soorten SUV klanten: diegene die iets voor de trailer willen dat niet duur is en de klant die het breed wil laten hangen. deze opel is te duur voor de eerste categorie en te goedkoop voor de tweede.

    of zie ik dat verkeerd?

    Login om te reageren
  5. Vincent van B zegt

    22 november 2010 om 12:31

    Als je kop was geweest ‘Opel gaat nauwe samenwerking aan met Peugeot’ had ik je ook geloofd. Zijn ze bij Peugeot eindelijk aan het kappen met die wijd opengesperde muil, begint Opel ermee…

    Login om te reageren
  6. alexx zegt

    22 november 2010 om 12:52

    wat een afgrijslijk lelijk apparaat

    Login om te reageren
  7. Dirt McGurt zegt

    22 november 2010 om 13:04

    Ik vind het wel mee vallen de voorkant, de achterkant heb ik meer moeite mee. Ik heb een paar keer in het huidige model gereden en ik moet zeggen dat ik het best een leuk karretje vind.

    Login om te reageren
  8. Lucb zegt

    22 november 2010 om 13:33

    De auto is niet slecht, maar ze hadden gewoon de Antara GTC concept moeten uitbrengen als productiemodel.

    Login om te reageren
  9. Citrofiel zegt

    22 november 2010 om 13:45

    Wat een verouderd apparaat is het toch. Zowel de Antara als de Captiva zitten dit jaar op een marktaandeel van 0,02%. Zo’n facelift zal het verschil niet meer maken, in NL is het gewoon over.

    Login om te reageren
  10. Jokkebrok zegt

    22 november 2010 om 13:52

    Wat een koekblik zeg! Verschrikkelijk!

    Login om te reageren
  11. agarde zegt

    22 november 2010 om 13:56


    Vergeleken met de oude is die nog lelijker geworden.

    Login om te reageren
  12. Poll zegt

    22 november 2010 om 16:00

    Brr.

    Login om te reageren
  13. agarde zegt

    22 november 2010 om 16:04

    Is ’t iemand al opgevallen dattie geen LED’s heeft.

    Login om te reageren
  14. Tom zegt

    22 november 2010 om 16:36

    Anders lijkt hij even heel veel op de volvo xc90!

    Login om te reageren
  15. jer-ome zegt

    22 november 2010 om 17:56

    ik vond een smile op de antara al genoeg
    nu heeft hij er twee
    dit gaat te ver

    Login om te reageren
  16. DannyHoff zegt

    22 november 2010 om 18:08

    Hoe lelijk kun je een Antara maken? Zo dus. :shock:

    Login om te reageren
  17. rollsroycebsnron zegt

    22 november 2010 om 18:30

    die neus doet me denken aan een opel meriva
    ( en dat is totaal niet leuk om aan te denken )

    Login om te reageren
  18. KaCh1ng zegt

    22 november 2010 om 18:35

    niet mooi, voor de facelift was die ook niet mooi :/

    Login om te reageren
  19. Cantago zegt

    22 november 2010 om 19:43

    Beetje jammer dat ze de neus van de kleinste Opel op de grootste Opel gezet hebben, dat ziet er niet uit! Waarom zien ontwerpers dat nou niet? Ben ik de enige die zich daar druk om maakt? Het lijkt wel een Meriva op een te breed onderstel of zo, bah! Ik knap daar echt meteen op af, dan maar een andere auto. Ik vind het dan ook niet gek dat ze flink verlies draaien de laatste tijd.

    Login om te reageren
  20. Atenza zegt

    22 november 2010 om 20:45

    Jammer, de huidige ziet er toch beter uit. Net als de Captiva trouwens

    Login om te reageren
  21. Ceekay zegt

    22 november 2010 om 22:42

    We hebben de huidige Antara hier thuis op de stoep staan. Echt een heerlijke auto. Moet zeggen dat ik de oude eigenlijk mooier vind…. Zal er nog wel aan moeten wennen, heb ik bij de meeste modellen van Opel.

    Login om te reageren
  22. Melvin_OPL zegt

    23 november 2010 om 10:55

    Opel heeft met de Antara een kans gemist. De laatste modellen van de frontera zie nog wel regelmatig rijden. En deze was terreinwaardig, en kan gezien worden als een van de eerste SUV’s. Het was eigenlijk een ”poor man’s range rover” En zo had de antara ook neergezet moeten worden. De SUV die bijna iedereen wil is namelijk een Range Rover. De techniek was er bij Hummer om hem terreinwaardig te maken. Maar ook op het gebied van motoren is er een kans gemist. Waarom een 2.4 die verder niet in een opel gebruikt word in plaats van eigen compcte turbo motoren(1.6/2.0)? Waarom een 2.2 diesel als de eigen 2.0 diesel 3pk minder leverd en er volgend jaar een 2.0 biturbo diesel komt met 190pk. Dan was er meer een opel gecreeerd en was er meer onderscheid tussen de captiva en de antara. Dit is precies de reden dat GM onderuit ging.

    Login om te reageren
  23. duckje zegt

    23 november 2010 om 13:02

    nu is hij nog lelijker!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North