• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Polen voert maximumsnelheid op naar 140

Auteur: sir_smokalot, gepost 22 november 2010 om 12:12 – 61 Reacties

Poolse snelweg

Terwijl hier in Nederland meteen iedereen over je heen valt als je de Vmax naar 130 wilt verhogen, en er door 280 bureaus voor ongeveer een miljoen pagina’s aan rapporten wordt geschreven aangaande vervuiling, verkeersdoden en fileleed, pakken ze in andere Europese landen tenminste wél door. Zoals in Polen, waar vanaf januari 2011 de Vmax op de snelweg omhoog gaat van 130 naar 140 km/u.

Het jammere is alleen dat er niet zoveel snelweg is in Polen. De laatste keer dat ik er was (zomer 2009) lag er niet veel meer dan de A4, en werd er ter hoogte van Katowice nog flink gebouwd, met de nodige files als gevolg.

Op de autowegen wordt de maximumsnelheid van 110 naar 120 opgevoerd. Hiermee zijn de, al dan niet bezopen, in Nederland werkende Polen (die je op bepaalde tijdstippen op de Duitse snelwegen meer ziet dan Duitsers) net even wat vlotter thuis voor de feestdagen of weekends (want in Nederland kan het pedaal ook ongestraft tot de bodem ingetrapt worden). Na even graven kwamen we bij dit Poolse nieuwsbericht uit, dat bovenstaande beweringen lijkt te staven.

Naast de ophoging van de Vmax voorziet de nieuwe Poolse wegenverkeerswet ook in het verwijderen van alle nep-flitskasten die langs de weg zijn geplaatst, en moeten de werkende kasten duidelijk herkenbaar zijn, om zo de preventieve werking boven de kassa-werking te doen prevaleren. Leest u even mee Koos Spee? Zo kan het dus ook!

Ik blijf het knap vinden hoe we hier niet verder komen dan discussies over luchtkwaliteit en verkeersdoden, terwijl dit kennelijk in landen als Italië, Oostenrijk, en Polen geen probleem is.

Met dank aan wheels voor de tip!

Ook interessant!

  • Maximumsnelheid Duitsland
    "Maximumsnelheid Duitsland na verkiezingen 130 km/u"
  • Hitte auto
    Parijs verlaagt maximumsnelheid naar 30 km/u
  • Nederlanders willen hogere maximumsnelheid
  • Maximumsnelheid stoeploze straten
    'Maximumsnelheid stoeploze straten naar 15 km/u.'

Nieuwste artikelen

  • Max Verstappen gaat echt voor Mercedes
  • Dit zijn de hoogtes van de boetes in 2026 (snelheid, telefoon, parkeren)
  • Video: Met een motor van de trap rijden
  • Hierom worden auto’s in 2026 nog duurder
FacebookTweetPinLinkedIn

flitsen, maximumsnelheid, Verkeer

Vorig bericht: « Opel introduceert vernieuwde Antara
Volgend bericht: Conciërge ramt Maybach, is 2 ton armer »

Lees Interacties

Reacties

  1. Lelijk eendje zegt

    22 november 2010 om 12:14

    Dat moeten ze in belgië ook doen,en flitspalen afschaffen!

    Login om te reageren
  2. Thomaz zegt

    22 november 2010 om 12:17

    Ongelofelijk die Polen op de autobahn. Gistermiddag uit Berlijn gekomen en op de autobahn richting Enschede, man man man. Zit je lekker in een treintje met 4 man 180 à 200km/h, komt er zo’n malloot met één of andere verlepte transporter of trafic met zo’n debiele antenne op het dak ‘m er weer lekker tussengooien. En daarna nog lachen ook. Het zijn bijna nog grotere terroristen dan die vrachtwagenchauffeurs op de weg. Ohnee, het overgrote deel van dat tuig is ook Pools…

    *zucht*

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      22 november 2010 om 16:33

      @Thomaz: wat moeten die Polen eigenlijk met die antenne’s? Verder weet ik helaas maar al te goed wat je bedoeld.

      Login om te reageren
    • Polak Maly zegt

      22 november 2010 om 19:30

      @Thomaz:
      @Thomaz
      Heb ik ook een aantal van zo’n gevallen met de Nederlandse randdebiel in Duitsland gehad. Vooral in zomer zie ik zo’n kaaskoppen in Corollas met NL (Nur Links) kentekenplaat met een kamper die 80 km/h op linke baan braaf schuren.
      Lange antennes gebruiken we om met elkaar gezellig onderweg te babbelen me CB radio. Een soort van chat maar dan met radio.

      Login om te reageren
  3. Jochempie zegt

    22 november 2010 om 12:20

    Levensgevaarlijk!

    Login om te reageren
    • agarde zegt

      22 november 2010 om 13:06

      @Jochempie: Levensbehoefte ja.

      Login om te reageren
      • tom307 zegt

        22 november 2010 om 13:39

        @agarde: 1-0

        Login om te reageren
  4. Bob zegt

    22 november 2010 om 12:21

    @Thomaz

    Vanwaar die haast?

    Login om te reageren
    • Burdy zegt

      22 november 2010 om 14:41

      @Bob: Omdat het kan/mag in duitsland

      Login om te reageren
    • Pordon zegt

      22 november 2010 om 16:37

      @Bob: Haast? 180-200 rijden heeft toch niks met haast te maken? Als het gewoon lekker rustig is en er zijn meerdere om je heen met die snelheid en je auto het toelaat is het gewoon erg lekker rijden.

      Login om te reageren
  5. Faalhaas zegt

    22 november 2010 om 12:22

    Nouja we kunnen ook beredeneren, hoe meer er daar … hoe minder ongelukken hier..

    Login om te reageren
  6. Rob zegt

    22 november 2010 om 12:27

    Ik mag graag erg hard rijden, maar toch is een lage maximum snelheid toch een stuk beter voor de verkeersveiligheid. Sterker nog, ik denk dat de meeste mensen zo slecht rijden dat een automatische piloot over het algemeen een stuk veiliger zou zijn (-:

    Login om te reageren
  7. Drent zegt

    22 november 2010 om 12:43

    Kunnen de auto’s daar 140 dan?

    Login om te reageren
  8. rikkon zegt

    22 november 2010 om 12:46

    @ sir smokalot: zit = ziet

    Login om te reageren
  9. E34M5Touring zegt

    22 november 2010 om 13:17

    Hoorde op het nieuws dat de poolse president een wet getekend had die er voor zorgt dat radarcontroles niet meer uitgevoerd mogen worden, Ik zeg Rutte ff cursus naar Polen

    Login om te reageren
  10. Arie op Safarie zegt

    22 november 2010 om 13:21

    Nou prima toch, van mij mogen ze de maximumsnelheid verhogen tot 200 km/h, waar misschien verlagen tot 60 km/h logischer en noodzakelijker is gezien de Poolse rijkunst en dito wegen. Bij verhoging tot 200 km/h is de kans kleiner namelijk dat ze de boel hier komen verstieren

    Login om te reageren
  11. Dennis zegt

    22 november 2010 om 13:39

    Hier kan het ook makkelijk naar 140 km/u. Maar Nederland heeft nog teveel boomknuffelaars die zwaar links stemmen. als het aan links lag reden we met zn allen 80 km/u over de snelwegen en betalen we 5 euro per liter voor benzine. De auto’s van tegenwoordig zijn veel veiliger dan 20 jaar terug en nog steeds rijden we 120km/u.

    Login om te reageren
    • Harie zegt

      22 november 2010 om 13:56

      @Dennis: Er rijden nu ook 10 keer zoveel auto’s op diezelfde weg dan 20 jaar terug….

      Login om te reageren
      • tomofbelgium zegt

        22 november 2010 om 14:37

        @Harie: dus als jij je zwembad moet vullen met de tuinslang, zet jij de kraan wat zachter :-)

        Login om te reageren
    • Vince zegt

      22 november 2010 om 13:59

      @Dennis: Het kan, op bepaalde momenten. Behalve het milieu zijn er natuurlijk ook zaken als verkeersveiligheid en milieuregelgeving. Een tegenhanger dat de auto’s veiliger zijn dan 20 jaar geleden is dat er nu ook meer auto’s zijn. En hoe veiliger de auto’s, des te onveiliger mensen gaan rijden (ze vertrouwen op veiligheidssystemen). Als de politiek er nou eens voor zorgt dat we >5 min. 120km/h kunnen rijden op de snelwegen, schieten we er veel meer mee op dan die 10 kilometer extra maximumsnelheid waarbij het enige verschil is dat je harder moet remmen i.p.v. eerder thuis komt.

      Login om te reageren
      • DeSjaak zegt

        22 november 2010 om 14:06

        @Vince: Waar rijdt jij? Ik rijd dagelijks op de A2 altijd 30/40 km te hard op de stukken waar geen file staat. Gewoon collectief met de andere productieve mensen van Nederland. Die 10 km scheelt mij in bekeuringen mijn daadwereklijke snelheid veranderd er niet door, dat rem verhaal zie ik niet helemaal?!

        Login om te reageren
        • Vince zegt

          22 november 2010 om 14:24

          @DeSjaak: Door heel Nederland, met uitzondering van het echte noorden. Oké veel spits, maar in veel situaties als je 140 wilt rijden, moet je elke paar minuten wel een keer afremmen. Vrachtwagentje die met 86 een andere inhaalt, wegwerkzaamheden, langzamere weggebruikers etc etc. Ik rijd liever 120 gemiddeld door continue 120 te rijden dan 110 gemiddeld door na zulke situaties 140 te moeten rijden.

          Login om te reageren
    • Jochempie zegt

      22 november 2010 om 15:44

      @Dennis: Ik vind boomknuffelaars eigenlijk een titel die meer past bij dronken bestuurders die met aftanse auto’s 140 gaan rijden…

      Login om te reageren
    • mashell zegt

      22 november 2010 om 16:56

      @Dennis: dat 80km/h verhaal is een milieudefensie standpunt. En ja die zijn links. Dat is echter nogal niet het standpunt van de linkse partijen. Het hele 10km/h sneller is een schijnmaatregel om iets “postiefs” te doen terwijl voor de rest je sociale zekerheid flink wordt uitgekleed, fijn zo’n rechtse regering. Ik ben er van overtuigd dat een totaal inhaalverbod van alle vrachtwagens, bussen, voertuigen met aanhangers en grijskenteken voertuigen een enorme verlichting van de filedruk zal geven. Maar ja, daar zijn de rechtse “ondernemers” weer tegen.

      Login om te reageren
      • Vince zegt

        22 november 2010 om 20:52

        @mashell: Ook hier iemand voor het inhaalverbod. Overigens is Pvv niet echt rechts, alleen op het immigratiebeleid zijn er ‘rechtse’ standpunten.

        Login om te reageren
  12. Megakix zegt

    22 november 2010 om 13:41

    Straks nog wat Albaniërs en wat Joego’s erbij (geen visum meer…) en we hebben een algebraatje aan tuig hier.

    Login om te reageren
    • Oul@ zegt

      22 november 2010 om 14:54

      @Megakix:
      maar dat zeggen zij ook van ons toen onze soldaten een andere kant opkeken bij de genocide. Of die paar soldaten die niet van voormalig Joego-slaven af konden blijven.
      “Oul@ mompelt iets over balk in oog”

      Login om te reageren
  13. jos zegt

    22 november 2010 om 14:13

    De ontwerpsnelheid van alle nederlandse autosnelwegen is 160 km/uur, uitgezonderd de op en afritten. Bij die ontwerpsnelheid van 160 is het nog veilig rijden. Dus we kunnen rustig naar de 140, dan voelen de Polen zich ook meer thuis.

    Login om te reageren
    • Oul@ zegt

      22 november 2010 om 14:58

      @jos:
      Weet je het zeker dat dit geldt voor alle snelwegen? Moet je voor de grap eens over de A15 met 160 rijden van Spijkenisse naar Gorinchem. Het lijkt wel of daar supermollen onder leven want de snelweg komt op deze snelweg dermate omhoog dat je er met “vlinders in je buik” over heen rijdt.

      Login om te reageren
    • mashell zegt

      22 november 2010 om 16:38

      @jos: was het ook niet dat de autosnelwegen waren ontworpen voor pakweg een derde van het huidige verkeersaanbod? Volgens mij is de hoeveelheid verkeer een veel grotere belemmering dan de fysieke staat van de weg.

      Login om te reageren
  14. tarquesh zegt

    22 november 2010 om 18:47

    Die gigantische antennes op Poolse auto’s is om met vrachtwagenchauffeurs te praten. In dit geval Poolse vrachtwagenchauffeurs. De Polen zijn van oudsher schiebers. Dat houdt in dat het een volk is dat dingen bij elkaar handelt verhandeld. Dat heeft allemaal nog te maken dat Polen vroeger onder de invloedssfeer van de Sovjet Unie viel, en de Polen niks konden kopen en je als Pool ook niet iets uit het vrije westen kon kopen. Maar omdat een Pool ook een goed leven nastreeft deden ze alles in het geheim zonder dat de communisten er van af mochten weten. Zo hadden ze een armoedig huisje, en als je achter hun huisje kwam dan kwam je in een woning waar het je aan niets ontbrak.

    Met die gigantische antennes praten ze met de vrachtwagenchauffeurs die in Diesel handelen. De chauffeurs sparen de Diesel door veel in colonne te rijden, en verkopen de gespaarde Diesel aan Poolse autorijders. Het schieben.

    Login om te reageren
  15. potver7 zegt

    22 november 2010 om 19:20

    Laatste keer dat ik in Polen was, stond er vaak geeneens een vangrail in de middenberm van de snelweg; zal je mensen gewoon even keren als er een file stond!
    En voor benzine moest je ook vaak even linksaf slaan op de snelweg (compleet met een uitvoegstrookje met haaientanden!).

    Toegegeven, da’s 15-20 jaar geleden, ik hoop dat ze dat aangepakt hebben in de tussentijd anders lijkt 140 me niet zo’n goed idee…

    Login om te reageren
  16. bmw760li zegt

    22 november 2010 om 19:26

    @ thomaz
    iets verkeerd met polen ?

    Login om te reageren
  17. igorn zegt

    22 november 2010 om 19:26

    @targuesh, ik ben een pool, maar daar heb ik echt nog *nooit* van gehoord.
    Oja, ik rijd ook als een gek, heerlijk :)

    Login om te reageren
  18. Wollie zegt

    22 november 2010 om 19:31

    In tegenstelling tot bovenstaande verdachtmakingen dienen de antennes op Poolse wagens niet om zaakjes te doen, maar voor een heel nobel doel, nl. mekaar waarschuwen voor snelheidscontroles. Solidariteit dus !
    Op de secundaire wegen kom je normaalgezien veel te traag vooruit, en in Polen zijn de secundaire wegen vaak ook de enige, dus moet je als automobilist inventief zijn.
    Waren de Nederlandse chauffeurs maar zo solidair !

    Login om te reageren
  19. Cantago zegt

    22 november 2010 om 19:46

    Respect voor de Polen! Dat geeft maar weer aan hoe veel Nederlanders zitten te zeuren om 3x niks. Gewoon ophogen die snelheid, niet miepen!

    Login om te reageren
    • Jochempie zegt

      22 november 2010 om 23:15

      Ik voel me vreemdgenoeg wat beter na de reacties van #Cantago en #midasracer, thanks! :)

      Login om te reageren
  20. tarquesh zegt

    22 november 2010 om 21:19

    @igorn

    Ik heb het gehoord van mijn Poolse collega. Die een flinke antenne op de auto heeft met de mededeling daar mee in contact te komen met vrachtwagen chauffeurs om Diesel te kopen. Maar het heeft een reden zo vertelde mijn Poolse collega. Zij rijden in hun vrije tijd om auto’s op te kopen. Daarbij is het natuurlijk handig bij zoveel kilometers dat je kan tanken bij iemand die het verkoopt.

    Maar niet iedere Pool zal zo zijn uiteraard, en dan heb je gelijk.
    Ik hoef niet iedereen over 1 kam te scheren natuurlijk.

    Login om te reageren
  21. Beetje Verward zegt

    22 november 2010 om 21:24

    Kijk, die Polen die hebben dus echt verstand van verkeer.
    Net zo veel als de VVD en de PVV bij elkaar.
    Heel goed voorbeeld.

    Login om te reageren
    • Vince zegt

      22 november 2010 om 22:42

      @Beetje Verward: Ik mag hopen dat je dat sarcastisch bedoelt? Polen is een van de onveiligste landen op het gebied van verkeer in Europa en er sterven gemiddeld 3 keer zo veel mensen in het verkeer per miljoen inwoners dan in NL…

      Login om te reageren
  22. midasracer zegt

    22 november 2010 om 21:49

    Yep, Nederland is kapot gebureaucratiseerd, terwijl de echte VOC mentaliteit nu in andere landen te vinden is. Een MP die op geen enkele vraag een normaal antwoord kon geven en geen daadkracht toonde, is geen goed voorbeeld geweest. Ik hoop dat de huidige regering weer wat common sense en beweging in het geheel kan brengen.

    Login om te reageren
  23. HDM zegt

    22 november 2010 om 23:04

    Fijn, zijn ze nog sneller hier, merken ze nog sneller dat het hier niet rozengeur en manenschijn is, en gaan ze weer sneller naar huus.

    Beters.

    Login om te reageren
  24. Thomaz zegt

    23 november 2010 om 13:04

    @ Wollie:

    Wat een solidariteit, constant die stinkbusjes en vrachtwagens ervoor gooien als jij met 200 eraan komt op de autobahn… En ellenlange inhaalacties op ons Nederlandse wegennet waardoor file ontstaat… jeeuh..

    Login om te reageren
  25. Motion&Emotion zegt

    23 november 2010 om 15:39

    wat bereiken we hier mee , we zijn in nederland niet in polen

    Login om te reageren
  26. Beetje Verward zegt

    23 november 2010 om 22:52

    @vince

    o’cours

    Login om te reageren
  27. Daniel zegt

    6 december 2010 om 12:31

    What a hypocrite wrote this article? A couple of things to point out:
    1. Germany has no speed limits on a large part of their autobahns. Are they stupid too? Have you ever seen a Dutchman driving on a German highway? They look like they have just got a new toy and test their cars to limits.
    2. 120km/h in the Netherlands is a joke. 90% of drivers drive at around 130-140 km/h when there is no speed cameras.
    3. Go to Greece, Italy, Portugal, Croatia and see how they drive there. I can assure you, that you would loose more hair there, than in Poland.
    4. Those giant antennas are for CB radio. Personally, I think this is a “redneck” invention and never going to use it, but I can see how it could be helpful in getting out of traffic situations.
    5. Start signaling maneuvers, stop changing lanes even when there is no room for you and then you can start bitching about Polish reckless drivers.

    Good bye, a Pole from Delft

    Login om te reageren
  28. drewus zegt

    6 december 2010 om 13:18

    This is not your country, this is not your business

    Login om te reageren
    • Daniel zegt

      6 december 2010 om 15:15

      @drewus: Well, it is my business as long as I pay taxes here.

      Login om te reageren
  29. pedaly zegt

    6 december 2010 om 13:38

    If poles are pirates and thiefts, than dutch are gays and junkies.

    Login om te reageren
    • autoblogger zegt

      6 december 2010 om 14:11

      @pedaly: true that!

      Login om te reageren
  30. sir_smokalot zegt

    6 december 2010 om 14:07

    Oh leuk, boze Polen. Weest welkom!
    http://www.youtube.com/watch?v=E9jEvjBhqJc

    Login om te reageren
    • Daniel zegt

      6 december 2010 om 15:18

      @sir_smokalot: Are you showing your family here? Smashing!

      Login om te reageren
  31. TallAndDumb zegt

    6 december 2010 om 19:23

    Why do us, Poles, install CB-radios in passenger cars? Here’s the answer: Driving conditions in Poland are badly affected not only by lack of highways or low quality local roads (this actually improves, believe me or not) but also by narrow-minded local government representatives who believe blindly, that lowering speed limit to 50 or 60 km/h wherever possible is always the best way of improving safety on the road.
    As a result we are often forced to drive many kilometres through non-urban areas where speed limit has been lowered to 50 or 60km/h without any reason except mentioned above. It is also very likely to meet a police speed check in such places.
    A remedy is of course CB-radio: drivers travelling through Poland warn themselves of local speed checks, police patrols etc., which leads some drivers to the state of ignoring every speed limit – if there’s no police present every road becomes a highway… every truck registered in Poland is also equipped with cb-radio for exactly the same purpose.
    By the way – recent speed limit rise in Poland is a pure madness, considering our attitude to driving, as if every road trip was a battle that needs to be won…

    Login om te reageren
    • Daniel zegt

      6 december 2010 om 21:49

      @TallAndDumb: Fantastic, CB radio – an early warning system for criminals. As I said, what a retarded invention.

      Login om te reageren
  32. TallAndDumb zegt

    6 december 2010 om 23:06

    In Poland primary task for mobile cb-radios is to help avoid police speed checks/patrols. Truckers don’t even consider longer journeys without this “retarded invention”. It is cheap and efficient yet information given to you by other road users is precise and accurate. In Holland cb antenna mounted on a car looks a bit weird, in Poland it has its purpose.

    Login om te reageren
  33. Observer zegt

    12 december 2010 om 09:54

    Yesterday I read this article and most of commentaries.
    The most important problem in Poland are stereotypes about us. People as I can read sometimes must samthing say but not often know what they say.

    Poland is normal country where the motorways have excelent quality. Maybe there are not so many motorways but as you know every country in Europe has own Marshal Plan ;-) We have it right now ;-) There will be more… 140 km/h is not dangerous. Such speed improves concentration and attention. Speed ca 100-110 is extremely dangerous because most of drivers almost sleeping in the car. I was
    in Germany, French, Italy, Austria and there is no problem with driving ca 140-150 km/h.
    But answer to yourself. When you drive through Germany live is better then in Holland. Nobody stears you and nobody tells you how you should live in order to live better.

    What is correct? Law for people or People under law. However it is.

    Login om te reageren
  34. Georg zegt

    18 december 2010 om 19:34

    I was in The Netherlands about a year ago. I’ve crossed the border from Germany and was heading towards Amsterdam. It was a about 7:30 – 8:00 AM, the road was full of cars. I was driving 120/h, just as the rules in The Netherlands say. Do you know how many Dutch drivers I managed to overtake? None. Because everybody was driving at least 130-140/h and some of the drivers were going even faster. So please stop whining about Polish drivers. I have to drive in Poland quite often and I have to tell you that: Poles are quite good drivers. Of corse they do stupid things sometimes, but everybody does. They drive way better than the Germans, the Dutch or the French. I have a friend from Poland with whom I went to Italy this year. He was driving when we were entering Milan. I was shocked with the traffic there (if you ever visited Italy then you know what I’m talking about) and he managed to drive there for the whole day without a single horn sign from the Italians and that’s something!
    You probably had to deal with polish workes who – I have to admit – are quite difficult, I had some experience with them in the UK. But this is a minority. Please keep in mind who left Poland after they joined the EU? Those, who couldn’t find a job in Poland. Most of the smart guys stayed and are doing quite fine. So please keep your frustrations to yourself and try not projecting prejudices on everybody.

    Login om te reageren
  35. Polen zegt

    27 december 2010 om 22:34

    Concerning this artikel. It’s sad that you critisize Polish choice to increase the speed limit to 140km/h on highways. You can not drive so fast in Holland, because you are on drugs. I’m really sorry about that :)

    Login om te reageren
  36. Andrzej zegt

    28 december 2010 om 18:31

    Concerning his artikel and author. It’s sad that you critisize so much polish people, you are not allowed to drive faster so you complain. Honestly you should not be alloved to enter other european coutry if you can buy a drugs in the store. You should have a speed limit 50 km/h, driving faster and taking drugs is dangerous. Serdecznie pozdrawiam.

    Login om te reageren
  37. Marek zegt

    30 december 2010 om 14:20

    Oh ja Hollandse bestuurders en sneeuw dat wordt lachen! Ze weten helemaal niks wat ze moeten doen dan net als een beetje gehandicapte mensen ja sorry :)
    en een tip dan: meer zout kopen en dan ook STROOIEN ! :)

    Wat betreft de commentaren onder artikel ik neem deze al lang niet serious,Hollanders zijn gewoon zeurpieten volk zeker als het gaat over buitenlanders.
    En ik moet zeggen dat wij Polen vinden dat leuk om iets te zeuren over NL jullie dit echt dik verdienen! :)
    Daaag

    Login om te reageren
  38. 205zonderdak zegt

    25 februari 2011 om 20:22

    Als ze alle Nederlandse busjes en bestelauto’s zouden voorzien van Luxemburgse kentekenplaten, zouden wij steen en been klagen over de Luxemburgers…..

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North