
Opel heeft officieel het doek getrokken van de Manta GSe ElektroMOD. Vanuit alle hoeken kunnen we de elektrische auto goed bekijken.
Wat drinken ze daar bij Stellantis? Eerst was het Peugeot die de wereld een stukje mooier maakte met de e-Legend. Nu trekt Opel het doek van de Manta GSe ElektroMOD. Beide auto’s hebben gemeen dat ze er ontzettend goed uitzien, maar niet verkocht gaan worden aan consumenten.
De Manta die je op de foto ziet is de enige en blijft ook de enige. Het is een one-off project van de Duitse autofabrikant om onder meer het GSe label onder de aandacht te brengen. Ook staat het merk stil bij 50 jaar Manta. Zuur dat er maar eentje is, want deze elektrische coupé wil je toch gewoon hebben?! Twee maanden geleden had Opel al een teaser van dit model, nu is het nieuws officieel.
Handbak
En daarmee kunnen we ook wat meer vertellen over de aandrijflijn van de elektrische auto. Voor zover dat er toe doet bij een one-off. De Opel Manta GSe ElektroMOD is uitgerust met een 147 pk sterke elektromotor. Deze motor levert 225 Nm aan koppel. Opvallend is dat er niet gekozen is voor een automatische tranmissie, maar een handmatige versnellingsbak met vier verzetten. Er is wel een automatische stand. Dan moet je de auto in z’n vierde versnelling zetten en laten. Maar dat ga je nooit doen. Want er is verdikkeme maar één Manta GSe ElektroMOD.
Het accupakket bestaat uit een 31 kWh groot lithium-ion batterij. De opgegeven actieradius is 200 kilometer. Dat is niet zo denderend. De batterij volledig opladen is in minder dan vier uur gedaan.
Allemaal leuk en aardig, dit hebbedingetje. Misschien dat in een parallel universum elektrische coupé’s wel verkopen. In onze wereld zijn elektrische crossovers en SUV’s die de dienst uitmaken. En daarmee krijgen we niet zulke toffe dingen, zoals deze Opel Manta GSe ElektroMOD. Snik.
Als je nou mij een een elektrische auto wilt hebben, dan moet je met zoiets uitkomen!
Wat een super vet ding! Uiteraard dan wel met Vossenstaart aan de binnenspiegel.
Tof wagentje, nu nog normaal gewicht en bruikbare range en ik begin er eens over na te denken. Oei, gaat niet in productie…
@estoque: dat was bij de Manta B, dit is een Manta A. Een VW Golf 8 heeft toch ook geen golfballetje op de versnellingspook.
En dan hiermee naar de Benzinepomp rijden en heel hard roepen:
” Ik betaal helemaal nergens meer voor!”
@MrHyde: jonge!
Ze hebben daar nochtans lekkere broodjes voor een schappelijke prijs.
Broodje bapao
@MrHyde: hahaha
Afgezien van de koplampen (waarom zijn die niet gewoon rond? de achterlichten zijn toch ook niet rechthoekig gemaakt, beetje inconsequent) en die afgrijselijke velgen een tof karretje.
@joosstra: mee eens! Die wielen kunnen eigenlijk niet. Setje sts classic eronder zou zoveel beter staan
@joosstra: ze hebben er veel te veel hun huidige designtaal in willen steken dat zich niet echt laat vertalen in deze oude wagen. Die velgen zijn daar het perfecte voorbeeld van en een gigantische designmisser. Al bij al niet echt geslaagd. Die hyundai pony was dan een leuker ding eigenlijk.
Die velgen vind ik juist een prachtige moderne interpretatie van jaren 70 velgen.
@mashell: ja, ze zijn leuk, maar hadden wel een inch of twee, misschien zelfs drie kleiner gemogen. Nu is het iets teveel alsof Xzibit hem langs West Coast Customs heeft gebracht en er een juicebar in de kofferruimte schuilgaat
@joosstra
Die koplampen zijn zo gedaan om de link tussen het oude Manta front en het nieuwe front van Opel te benadrukken (welke dus op de Manta gebaseerd is) Kijk maar even naar de nieuwe Mokka.
Wat een heerlijkheid. Kom maar door.
Wat een leuke bak. 1 of 2 inch kleinere velgen er onder en gaan.
@Henkie: ATS 7Jx13
Dat mag ook.
Prachtig, ik zou hem kopen.
Toepasselijk trainingspakkie!
Tof apparaat. Wel jammer van de velgen inderdaad.
Loscheller heeft nog geen definitief nee gezegd over een mogelijke bouw.
Kijk daar had ik met plezier deze ochtend de boodschappen mee gedaan…
De actieradius van 50km (met mijn zware rechtervoet) was daarvoor perfect toereikend…
Gaaf ding! Zo jammer dat niemand dit soort wagens nieuw kan/wil kopen maar wel valt voor een fantasieloze compacte crossover.
Hebben ze niets beters te doen daar? Gewoon in (beperkte) productie brengen..
Versnellingen zowel handmatig als automatisch zijn trouwens kansloos in een EV. Enkel boven de 200 km/u heb je er iets aan.
ik denk dat als ze deze zo uitbrengen, met een beetje bereik, ze werkenlijk over de spreekwoordelijke toonbank vliegen, dit zou echt een succes worden
Dj Paul Elstak opleggen en gaan!
Eigenlijk is het raar dat zowel Peugeot met hun e-Legend, als Hyundai en Opel op oud design menen te moeten teruggrijpen om elektrowagens te vermarkten.
Dé natte droom van elke boomknuffelende, duurzaam groen bewuste Maaskantje bewoner …….