• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Opel Meriva wordt Steinmetz Merifast

Auteur: Dennis, gepost 3 mei 2006 om 22:40 – 9 Reacties

Opel Meriva Steinmetz


Opel tuner Steinmetz heeft zich gebogen over Opel’s brave gezinsauto de 2006 Opel Meriva. Steinmetz pakte de Meriva van binnen en van buiten aan en doopte deze opvallende verschijning om tot de Merifast…

Wat van buiten meteen in het oog springt is de rood-zilveren lak combinatie en de dikke 18 inch sloffen (mensen met een nauwkeurige blik: in het echt zijn ze wel alle vier hetzelfde). De grille werd aangepast en de verplichte nummertjes aan spoilerwerk moeten de aerodynamica en downforce ten goede komen.

Leuk natuurlijk die aerodynamica en downforce, maar als je niets aan de motor doet, win je hier niet verschrikkelijk veel mee en blijft het bij uiterlijk vertoon. Vandaar dat de motor rigoureus werd vervangen door een Z20LET turbo motor met Steinmetz performance upgrade. Hiermee heeft de Merifast 230 pk en 265 Nm koppel ter beschikking (hopelijk zitten die kinderzitjes op de achterbank goed vast). Met zoveel vermogen moest ook de versnellingsbak worden versterkt, is de vering aangepast waardoor de auto 30 mm lager ligt en zijn de remmen vergroot.

Het interieur werd van het nodige aluminium voorzien. Denk hierbij aan de vernellingspook, de handrem, de pedalen, etc. Het stuur werd vervangen door een (zowaar) ergonomisch sportstuur gehuld in geperforeerd suede leer (via).

Opel Meriva Steinmetz

Ook interessant!

  • Dit is de sufste Opel OPC van Marktplaats
  • Deze Opel Corsa maakt zijn naam wél waar
  • Dit is de Opel Grandland voor mensen met hoogtevrees
  • Opel Mokka is eindelijk cool genoeg voor goede oude tuning

Nieuwste artikelen

  • Lexus LFA is terug als gelikte coupé
  • Zo stel je de goedkoopste Tesla Model 3 Standard van je dromen samen
  • Toyota GR GT is hier: V8, 650 pk, 850 Nm en een aluminium frame
  • Wat als je een supercar als schilderij gebruikt?
FacebookTweetPinLinkedIn

meriva, Opel, steinmetz, tuning

Vorig bericht: « Saab 9-1 komt
Volgend bericht: Snelwegen met “scheur-imago” extra gecontroleerd »

Lees Interacties

Reacties

  1. silasse zegt

    3 mei 2006 om 22:54

    de beste gezinsauto ooit

    Login om te reageren
  2. Slager Korrel zegt

    3 mei 2006 om 23:00

    Een schaap in wolfskleren.
    Wat een verschrikkelijk ongepast ding.

    Login om te reageren
  3. AlexZjuH zegt

    3 mei 2006 om 23:02

    Nee sorry, had dan wat leuke pakketjes ontwikkeld voor andere modellen… dit is de plank misslaan in mijn ogen

    Login om te reageren
  4. Dana zegt

    3 mei 2006 om 23:21

    Ach ja, hoeveel eer valt er te behalen aan deze hut…..

    Login om te reageren
  5. Ejay zegt

    4 mei 2006 om 07:41

    Goed, rugbybaltuning, what’s next? Xsara Picasso?
    Knal er dan een Astra OPC blok in en ga die opfokken.

    Login om te reageren
  6. w0o0dy zegt

    4 mei 2006 om 08:07

    met 230pk en 265nm zal het aan snelheid niet al teveel tekort komen, maar de rest vd auto doet dat pluspuntje meer dan teniet….[-(

    Login om te reageren
  7. bram zegt

    4 mei 2006 om 10:30

    maar het blijft een opel

    Login om te reageren
  8. chris zegt

    12 augustus 2006 om 02:22

    hoi kan er iemand mij soms helpen heb meriva 17 cdti 100 pk maar kan niet getuned worden daar er een denso gemonteerd is rechtstreeks op de pomp zelfs een power box gaat niet en zou er graag wat kracht bij willen ben er voor de rest heel kontent van als kleine gezinswagen mag hij er wezen.

    Login om te reageren
  9. Ruudjen zegt

    25 april 2007 om 14:05

    De Meriva heb ik ervaren als een rijdende doodskist. De, ondertussen beruchte, dode hoeken aan de voorkant versperren het uitzicht. Gedvolg: een aantal bijna-botsingen. Weg met dat ding. Ik rijd nu een Subaru Forester; een verademing. De ANWB is het schriftelijk met mij eens dat de dode hoeken gevaarlijk zijn, maar wil er in de publiciteit niet meer aan doen dan wat ze er al over gepubliceerd hebben. (Dat is een andere aanpak dan bij de Wind die opeens uit het Land China woei en dan de actie bij de dode hoeken van vrachtwagens.) Wel is de ANWB van plan om criteria te gaan vaststellen voor het uitzicht naar voren. De ongevalsstatistiek van mijn verzekeraar laat zien dat de meriva beduidend hoger scoort dan andere ruimteauto’s.
    En ondertussen rijdt dat ongeleide projectiel gewoon door, tot gevaar voor alle weggebruikers die de pech hebben een meriva te ‘ontmoeten’. Nu hoorde ik via via dat op de RAI door Opel gezegd zou zijn dat het model vanwege zijn dode hoeken uit de markt genomen gaat worden of aanzienlijk aangepast. Wie weet het fijne daarvan? Voor nu: “kijk uit voor de opel meriva!”

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North