• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Snelwegen met “scheur-imago” extra gecontroleerd

Auteur: Dennis, gepost 3 mei 2006 om 23:03 – 12 Reacties

A6 Flevoland

De snelwegen met een “scheur-imago” zullen door de politie extra worden gecontroleerd. Ik denk dan: waren dit niet al lang de incasso-posten van het CJIB? Berucht is de snelweg A6 door Flevoland. Bijna de helft van de automobilisten rijdt daar te hard. Maar ja, met zo’n heerlijk lang recht stuk asfalt langs de windmolens van Nuon…

…is het erg lastig om je in te houden (voor mij zelfs niet te doen). Rijkswaterstaat heeft op verzoek van het Algemeen Dagblad de snelwegen in kaart gebracht waar te hard wordt gereden. Op de A6 is de gemiddelde snelheid 134 kilometer per uur. Van alle verkeersslachtoffers valt tien tot vijftien procent daar op de A6. Op basis van gegevens van Rijkswaterstaat zal een actieplan worden gemaakt waarbij er extra zal worden gecontroleerd op op plaatsen waar veel te hard wordt gereden (hoe briljant?). Ook de snelweg A27 bij Maartensdijk en de A2 bij Den Bosch komen op de lijst voor.

Deze week werd ook bekendgemaakt dat het verkeer in 30-kilometerzones de komende jaren intensiever zal worden gecontroleerd. De reden daarvoor is dat de daling van het aantal verkeersslachtoffers in woonwijken lager is dan landelijk (bron: nu.nl).

Ook interessant!

  • gefacelifte Audi A6 L
    Gefacelifte Audi A6 L voorbode op 'onze' facelift A6
  • kaatsheuvel audi a6 brand
    Audi A6 brandt volledig af in Kaatsheuvel
  • Deze lekker samengestelde Audi A6 heeft een basismotor
  • onthulling elektrische Audi A6
    Onthulling elektrische Audi A6 komt eerder dan verwacht

Nieuwste artikelen

  • Video: Automobilist doet Dukes of Hazzard op rotonde
  • Jonge automobilisten zijn een stel angsthazen op de weg
  • Lotus Eletre PHEV krijgt een teleurstellende motor
  • Je betaalt wegenbelasting, maar waarvoor eigenlijk
FacebookTweetPinLinkedIn

a6-rijksweg, politie, Verkeer

Vorig bericht: « Opel Meriva wordt Steinmetz Merifast
Volgend bericht: Porsche Cayenne volgens Lumma »

Lees Interacties

Reacties

  1. Mark zegt

    3 mei 2006 om 23:59

    Hmm gister nog even de top aangetikt daar,radio538 en flitsservice gaven mij groen licht. zelfs een vrouwtje in een Starlet reed al 150 haha.

    Login om te reageren
  2. maartenunplugged zegt

    4 mei 2006 om 00:06

    zolang ze de A7 vanaf hoorn richting afsluitdijk maar niet meepakken >:D

    Login om te reageren
  3. Ejay zegt

    4 mei 2006 om 07:42

    Goed, A6 en A7 tot Delfzijl kun je knallen. A58 Vlissingen-Bergen op Zoom is ook een dragstrip.

    Login om te reageren
  4. Niels van der Weiden zegt

    4 mei 2006 om 08:34

    ,,Op de A1 Bij Muiden en de A2 rond Den Bosch liggen drie tot vier rijstroken. De weg kan technisch makkelijk 120 aan, maar de politiek heeft bepaald dat de limiet 100 is,’’ aldus het hoofd van de onopvallende snelwegsurveillance.

    Ofwel, in veel van de gevallen is de snelheidslimiet niet in overeenstemming met het wegbeeld ter plaatse. Dan vraag je om ‘scheurende’ mensen.

    Login om te reageren
  5. Tjerk zegt

    4 mei 2006 om 09:12

    Ik ben het helemaal eens met Niels.

    Login om te reageren
  6. Steve zegt

    4 mei 2006 om 09:58

    …voor mij gaan 134km/h en “scheuren” niet samen…maar, ja – wie ben ik…het zal mij benieuwen hoe lang het gaat duren voordat we snelheidsremmende drempels in autobanen gaan krijgen…

    greetingz,

    Login om te reageren
  7. Robin zegt

    4 mei 2006 om 10:02

    Eerst mag je 50 in woonwijken. Vervolgens wordt daar 30 van gemaakt. Omdat nu de daling in verkeers slachtoffers in woonwijken niet groter is dan het gemiddelde moet dat dus liggen aan het feit dat niemand 30 rijdt daar?

    Verder wordt nu gecontrolleerd op snelwegen waar men te hard rijdt (dat deden ze dus al, maar dan voor de poen). Want nu ineens vallen er veel verkeersdoden op de compleet lege/rechte stukken? Volgens mij las ik laatst dat het aantal verkeersdoden gelijk gebleven is of afgenomen is (http://www.nieuwszicht.com/nieuws/25/04/2006/aantal-verkeersdoden-weer-gedaald).

    Dit is een gemiddelde, wat blijkbaar niet geldt voor lege/rechte wegen waar 120 voor het gevoel te langzaam is. Misschien gebeuren er wel ongelukken omdat men niet geconcentreerd rijdt daar? Is er degelijk onderzoek gedaan (niet door de graaiers) dat de ongelukken door te hoge snelheid veroorzaakt worden?

    Login om te reageren
  8. JR zegt

    4 mei 2006 om 10:36

    Ik wordt niet echt vrolijk van dit soort berichten. De A6 door Flevoland is een stuk asfalt waar ik regelmatig over heen zoef..en zelden onder de 140 %-) Het wordt allemaal wel steeds lastiger om eens lekker door te rijden. Stinger mag al niet meer, trajectcontrole wordt steeds meer gebruikt en dan nu dan ook de laatste stukjes ‘freeway’ …
    waar eindigt dit?!

    Login om te reageren
  9. Jan zegt

    4 mei 2006 om 15:07

    Wat ze zouden moeten doen is op zo’n banen na 20u savonds tot 5u smorgens geen snelheidslimiet opgeven of een limiet tot 180of200 km/u.

    Login om te reageren
  10. david zegt

    4 mei 2006 om 20:29

    @Jan@

    180 of 200km/H we dromen er allemaal van, maat werkelijkheid zal het nooit worden (in Nederland en België) dan. Maar 140 à 160km/H daar geloof ik nog in, want in Oostenrijk zijn daar nu ook mee bezig voor tests tot 160km/H maar dan krijg je zoals ginder ook weer last met die mannen die zich Groenen noemen, denken alleen maar aan het milieu maar niet aan een vlotte doorstroming van het verkeer en ellendige files die véééééééééééééééééééééél vervuilender zijn dan een troep 16àkm/h rijdende auto’s.

    Login om te reageren
  11. david zegt

    4 mei 2006 om 20:31

    Effe verbetering dat maatste moet 160km/H zijn en die maat moet maar zijn.

    Login om te reageren
  12. Zoef zegt

    30 augustus 2006 om 00:47

    Ik denk dat er niets anders opzit dan een Autopartij oprichten en het gescheld en gekrijs van de linkerkanters over kindermoordenaars en zo naast je neer te leggen.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North