• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Opel+Magna+GAZ+Lada+Renault = World domination?

Auteur: autoblogger, gepost 17 juni 2009 om 17:20 – 31 Reacties

Lada C-Cross Concept


De Russen komen! Men heeft plannen om de grootste autoproducent te worden?

De belangrijkste nieuwe aandeelhouders van Opel overwegen een alliantie met het Russische Avtovaz, de fabrikant van Lada, zo schrijft de Russische krant Kommersant. Bij de overname van Opel wordt Magna financieel gesteund door de Russische Sberbank, Ruslands grootste bank. Sberbank en Magna willen op die manier een groot centrum voor autoproductie creeeren. De CEO van Sberbank heeft gezegd dat als Lada/AvtoVAZ wil overleven er twee keuzes zijn:

1) Of Renault krijgt het daar voor het zeggen (Renault heeft nu 25% in handen)
2) Of AvtoVAZ sluit zich aan bij Opel/GAZ, of fuseert met GAZ (werd al gesuggereerd)

Renault schijnt echter weinig zin te hebben om Lada te gaan runnen: “A spokeswoman for Renault, Oksana Nazarova, said there were no plans being discussed about managing AvtoVAZ.”

Oftewel, de Russen proberen op een goedkope manier moderne Westerse techniek binnen te slepen, om zo hun lachwekkende autoindustrie op niveau te brengen. Het is echter wel interessant, aangezien Rusland na China de meest booming markt is. Alleen is het vervelend voor de Russen om te zien dat er lokaal vooral importauto’s worden gekocht…

Ook interessant!

  • Opel Vivaro miljonair
    Opel Vivaro is vandaag een jarige miljonair
  • De comeback van de Renault 4 is nabij!
  • Nederlandse stichting klaagt Renault en Dacia aan
    Nederlandse stichting klaagt Renault en Dacia aan
  • Renault 5 is live met al zijn broertjes
    Nieuwe Renault 5 is live met al zijn broertjes

Nieuwste artikelen

  • Welke Porsche met turbo kies jij?
  • Autoblog-lezer showt z’n dikke Fiesta
  • Video: BMW X5 koppen voelt zo
  • Deze Bentley is de beste wintersportbeuker, hier is het bewijs
FacebookTweetPinLinkedIn

Lada, magna, Opel, Renault, rusland

Vorig bericht: « Mercedes E-klasse Estate, Touring, Avant, Station of TE gespot
Volgend bericht: Prius knuffelt boom »

Lees Interacties

Reacties

  1. Dan zegt

    17 juni 2009 om 17:23

    Over de rug van andere MET ZULKE AUTO’S! de wereld HOPELIJK gaan veroveren? NEE!

    Login om te reageren
  2. Simpson zegt

    17 juni 2009 om 17:28

    Als ze zulke dames naast de auto’s blijven zetten moest dat goedkomen.

    maar ik denk niet dat wij er iets van gaan zien, ik denk eerder dat rusland en china afzetmarkt worden voor oudere modellen (de auto’s, niet de dames)

    Login om te reageren
  3. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    17 juni 2009 om 17:28

    ‘Wake up and smell the slime’, zou ik zeggen…
    Natuurlijk gaat dit gebeuren, heeft niet zozeer met commercie te maken, als wel met productie! Als een Duitse Opel-werknemer zeg 2.500,- per maand kost, kost het Russische equivalent 3,- per maand. Tel uit je winst!

    De term lage lonen landen gaan we nog veel horen in de toekomst, totdat we er zelf 1 zijn! Ga maar na, bijv ook VW produceert al erg veel in India, en ga zo maar door. Topje van de ijsberg! Ik denk namelijk dat veel merken gaan volgen…

    Behalve Saab natuurlijk!
    ;)

    Login om te reageren
  4. Lekker Belangrijk zegt

    17 juni 2009 om 17:35

    ziet er lekker uit..

    Login om te reageren
  5. Lekker Belangrijk zegt

    17 juni 2009 om 17:38

    Svenska_Aeroplan_AB schrijft:
    Saab-Adept in Optima Forma… Maar ook auto-fan in het algemeen, met een zwak voor anders-dan-anders en klassiekers.

    17 June 2009 om 17:28

    O jee, weer een wereldvreemde…
    een rus die 3 euro per maand kost, ja ja,
    HET IS 2009 hè, geen 1977 meer
    De overhead kosten zijn veeeeelen malen lager, en er zijn ietsje minder regels, dan in west europa en zo zijn er nog vele voordelen.

    Login om te reageren
  6. eeuhm.. zegt

    17 juni 2009 om 17:40

    hij heeft wel wat weg van de xc60

    Login om te reageren
  7. robbie zegt

    17 juni 2009 om 17:43

    De hele combinatie zou in staat moeten zijn om binnen een paar jaar 3 tot 6 miljoen auto’s op jaarbasis te produceren. Niet verkeerd lijkt mij zo.

    AvtoVAZ (Lada) stribbelt nog een beetje tegen, maar als Putin iets in zijn hoofd heeft dan zal het echt wel gebeuren. Het is hem (en ongetwijfeld een heleboel andere Russen) natuurlijk een doorn in het oog dat de Russische autoindustrie de afgelopen jaren is afgegeleden tot een hopeloze trieste zooi.

    Andere Oost-blok merken zoals Dacia en Skoda is het gelukt om met Westerse hulp er weer bovenop te komen, maar die eigenwijze Russen hebben het verknalt.

    Nu kunnen ze mooi die ouwe Russische fabrieken en beetje oplappen (en wat oude Russische GM fabrieken kopen) en samen met de moderne techniek van Opel en Magna werken aan een autoconcern dat miljoenen auto’s kan verkopen.

    In eerste instantie zullen ze waarschijnlijk gaan experimenteren op de Russische en Chinese markt om vervolgens via het Opel netwerk de rest van de wereld ook van auto’s te gaan voorzien.

    Login om te reageren
  8. Simpson zegt

    17 juni 2009 om 17:45

    @SAAB: die russische arbeider kost dan wel 3 euri, maar de russische directeur moet natuurlijk wel een opgeleukte cayenne rijden, dus dat doet de winst weer enigzins teniet. :-)

    Maar ik denk idd ook dat Rusland het nieuwe India wordt.
    wat een goeie ontwikkeling kán zijn, omdat ze nu voornamelijk afhankelijk zijn van de olie en gas en al hun aandacht daarop vestigen.

    Login om te reageren
  9. hp zegt

    17 juni 2009 om 17:57

    Opel+Magna+GAZ+Lada+Renault = Kwalitatief Uitermate Teleurstellend:p

    Login om te reageren
  10. AMG Powerrr zegt

    17 juni 2009 om 17:58

    Oftewel, de Russen proberen op een goedkope manier moderne Westerse techniek binnen te slepen, om zo hun lachwekkende autoindustrie op een nog lager niveau te brengen.

    Login om te reageren
  11. donzobar zegt

    17 juni 2009 om 18:12

    tot grote woede van vele russen heeft Putin/Medvedev de import tax op auto’s verdubbeld om zo meer russiche auto’s verkocht te krijgen.

    Login om te reageren
  12. Gummen zegt

    17 juni 2009 om 18:13

    @SAAB

    Ik weet niet waar jij je rekenmachine gehaald hebt, maar Russische arbeiders in autoindustrie verdienen ongeveer 15-20000 rub per maand (zeg maar 400 euro)

    Login om te reageren
  13. Timmie zegt

    17 juni 2009 om 18:20

    Ik ben benieuwd naar de verdere ontwikkeling hiervan. Het wordt stilaan tijd dat het wagenpark daar in Rusland gemoderniseerd wordt. En het milieu zal er ongetwijfeld wel bij varen. Bij Renault reageren ze blijkbaar avers, maar eens men inziet dat Rusland een booming markt is (of wordt), dan is het weer basisles economie: grote vraag trekt aanbod aan.

    Login om te reageren
  14. HyperTeHK zegt

    17 juni 2009 om 18:35

    @Robie Alsof een Dacia beter is als een lada.

    Ik neem 3x liever een priora als een logan, maar goed geen van bijde is nog beter natuurlijk.

    Login om te reageren
  15. VivelaFRANCE zegt

    17 juni 2009 om 19:00

    Brrr… Ik hoop voor geen goud dat a) de Russische auto’s massaal naar Europa komen en b) Renault (nog meer) betrokken bij de Russische automarkt.

    Ik krijg er nachtmerries van…

    Login om te reageren
  16. opelsintrafreak zegt

    17 juni 2009 om 19:50

    jullie mogen die auto hebben ga ik er wel met die vrouwtjes vandoor

    Login om te reageren
  17. Robert zegt

    17 juni 2009 om 20:13

    AMG Powerrr wat wil je met die comment zeggen ? Rusland is nog steeds technisch in vele gebieden for, niet met auto’s naturelijk ..maar toch ( nou behalve met trucks and shit) die russen kunnen goeie shit bouwen als ze moeten.

    Dus best en flinke domme comment van jouw.

    Login om te reageren
  18. Mikeee zegt

    17 juni 2009 om 20:25

    Hubba Bubba! :-D
    Baby… you can come and dominate my world ANY day.

    Login om te reageren
  19. MC zegt

    17 juni 2009 om 20:38

    @hp,

    Wat is er eigenlijk zo slecht aan Renault? Noem eens een merk wat jij dan goed vindt

    @Simpson en hier dan? Woningbouwverenigingen, onze minister-president, BEATRIX!

    En wat nou China als test-land? Het zou wel kunnen dat de wagens daar komen, maar niet echt als test product, anders krijg je alleen maar “Commies” producten.

    Login om te reageren
  20. GTR zegt

    17 juni 2009 om 21:00

    Wtf. ik zie van alles in die auto. Die velgen zijn in iedergeval van volkswagen. Achterraam doet me denken aan de Focus uit 2002. Die hele auto bestaat uit losse dingen!

    Login om te reageren
  21. WieAndersDasAuto zegt

    17 juni 2009 om 21:08

    Hopelijk wordt je niet vermoord als je een beetje negatief over de auto bent…

    Login om te reageren
  22. JohanCelica zegt

    17 juni 2009 om 21:45

    al die merken bij elkaar stoppen en dat failliet laten gaan!!!

    Login om te reageren
  23. Lancia Lover zegt

    17 juni 2009 om 22:00

    Hmh, eigenlijk financieren de Duitsers dus de ‘opstanding’ van de Russische autoindustrie…

    Login om te reageren
  24. Citrofiel zegt

    18 juni 2009 om 00:23

    GM slankt af, Ford loost al langer merken… Er zal vast wel een nieuwe gigant op gaan staan, is mijn niet onderbouwde en onlogische conclusie. ;)

    Login om te reageren
  25. Tedje zegt

    18 juni 2009 om 08:43

    Yummy. Die blonde dan :)

    Login om te reageren
  26. E zegt

    18 juni 2009 om 11:02

    Kom maar op met die Russische wagens….no, chicka’s ! Whow, hoe meer Russisch hoe mooier !

    Login om te reageren
  27. Majinstar zegt

    18 juni 2009 om 13:25

    Die blonde staat er ook echt zo bij van: Pak me dan als je kan.

    Login om te reageren
  28. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    18 juni 2009 om 21:24

    @ degenen die dachten dat ik echt dacht dat een Russische werknemer 3,- per maand verdient: als je overdrijft, moet je het goed doen…

    Lees net dat het 400,- per maand is, nog altijd zeg 1500,- minder per maand dan prodcutie in Duitsland. Hoeveel werknemers zou zo’n fabriek hebben? Laten we zeggen 5000. Nou 5000 x 1500,- x 12 maanden, en dat ieder jaar!

    Dat was mn punt…
    Snappie?

    Login om te reageren
  29. auke feenstra zegt

    19 juni 2009 om 11:29

    een goede ontwikkeling, komt lada eindelijk eens in het volle daglicht te staan,en dat verdienen ze, ik rijd al 25 jaren in een Lada en tot volle tevredenheid ik wil niet meer anders ,wat wil je ook het is goed van kwaliteit en erg voordelig. maak je vele kilometers , laat dan gas inbouwen, een geschiktere motor is er niet op de markt….
    Lada gewoon goed en niet meer zeuren.

    Login om te reageren
  30. auke feenstra zegt

    8 juli 2009 om 15:01

    ze komen eraan , de russen samen met de alliantie opel of toch nog renault?
    Auke een blijde lada rijder….

    Login om te reageren
  31. bengelke zegt

    11 september 2009 om 11:50

    nu, die blonde zou het wel waart zijn, da ik een lada koop (op voorwaarde da ik haar derbij krijg……) :D

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North