• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Opnieuw gespot: Bentley Continental GTZ

Auteur: ricardo, gepost 21 februari 2010 om 21:03 – 47 Reacties

Bentley Conti GTZ

De bijzondere Bentley Continental GTZ (by Zagato) die in België rondtuft is weer eens opgedoken tussen de uploads op Autojunk.

Goed. Eerst even een financiële indruk van dit coachbuildgeweld: €800.000 is wat men (ex oer-Hollandse BPM) kwijt is voor deze “Brit in een Italiaans maatpak”, zoals Robbie het ooit treffend wist te omschrijven. Dit opmerkelijke stuk automobiel is gebaseerd op de GT Speed en was een van de laatste projecten van wijlen Elio Zagato.

Maar wat is er zoal verandert bij de conversie van GT Speed naar GTZ? Wel, aan de buitenkant alles. De tien omgebouwde Bentley’s hebben namelijk een compleet andere carrosserie aangemeten gekregen. Motorisch blijven ze ongewijzigd en dat is beslist geen straf: W12, 650pk, 750 Nm. Fotoos van de GTZ in het wild op Autojunk.nl

Met dank aan Lukas272 voor de upload!

Ook interessant!

  • Bentley Continental is officieel geen ouwelullenbak meer
  • Bentley Continental GT Gymkhana
    Bentley Continental GT Gymkhana video is ongepast
  • Urban Bentley Continental is subtiel bruut
  • De Bentley Continental GT Speed is terug

Nieuwste artikelen

  • Europese specs Tesla Model Y L bekend, dit moet je weten
  • Welke Porsche met turbo kies jij?
  • Goedkopere Tesla Standard-modellen hebben niet het gewenste effect
  • Alfa Romeo gooit Ferrari-sausje over de Junior
FacebookTweetPinLinkedIn

Bentley, coachbuilding, continental-gt, Gespot, zagato

Vorig bericht: « Komt er een Saab-fabriek in Rusland?
Volgend bericht: Argh! ASMA Design doet ook de G-klasse »

Lees Interacties

Reacties

  1. tommelotte zegt

    21 februari 2010 om 21:04

    nummerplaat mss referentie naar nummertje 42? :p

    Login om te reageren
    • Dimglor zegt

      21 februari 2010 om 21:14

      @tommelotte: Mja nummer 42 van “De tien omgebouwde Bentley’s”
      Staat in het artikel… Misschien eerst lezen voor het reageren..
      Ot: Ik vind het geen verbetering tegenover de standaard bentley gt….
      En dan die standaard velgen eronder…. Al die moeite om het uiterlijk zoveel te veranderen, maar dan wel de standaard velgjes eronder….
      Ik wist zelf niet dat er een Belg in rond reed…. :)

      Login om te reageren
  2. Megakix zegt

    21 februari 2010 om 21:05

    Is dit niet de Bentley van die Nederlander die Koning is in een afrikaans staatje…en nu in Belgie woont ? Is namelijk een Bentley-liefhebber (en schatrijk)

    Login om te reageren
  3. Hupke zegt

    21 februari 2010 om 21:08

    Hijg hijg hijg hijg…

    Login om te reageren
  4. TimmiX zegt

    21 februari 2010 om 21:09

    Wat ziet dat ding er verschrikkelijk uit zeg. Net een getjoende Bentley..

    Had zo van een voetballer kunnen zijn.

    Login om te reageren
  5. Donstil zegt

    21 februari 2010 om 21:13

    Gadverdamme zeg. Doe maar een normale val je al genoeg op. Beter rijden zal deze niet doen toch.

    Login om te reageren
  6. P1m zegt

    21 februari 2010 om 21:14

    Het is in principe natuurlijk een getunede Bentley. Echt een vreselijk ding, dit.

    Login om te reageren
  7. Andrew zegt

    21 februari 2010 om 21:15

    Hahaha, is 420 niet ‘slang’ voor….

    Login om te reageren
  8. Pieter_H zegt

    21 februari 2010 om 21:21

    Volgens mij hangt z’n achterste nummerplaat vooraan en omgekeerd, gezien het stempeltje…

    Login om te reageren
  9. The360box zegt

    21 februari 2010 om 21:25

    Super lelijk natuurlijk, je hoeft helemlaa geen 8 ton neer te leggen voor een verneuking. EN hij lijkt een beetje op een imitatie C6, wilden ze vast laten zien hoe mooi de C6 is en hoe lelijk de GT.

    Login om te reageren
  10. 911GT2 zegt

    21 februari 2010 om 21:30

    Lelijk in het kwadraad dit! voor dat geld heb je mooier spul!

    Login om te reageren
    • bpc zegt

      21 februari 2010 om 21:48

      @911GT2: kan je van een gt2 ook zeggen he kwestie van smaak , al vindt ik dit ook een auto voor echt die-hards fans exclusief is het wel…

      Login om te reageren
  11. Jeroen zegt

    21 februari 2010 om 21:43

    Brit in een Italiaans maatpak?

    Nee, eerder Brit in een lelijk confectiepak.

    Login om te reageren
  12. kowalsk zegt

    21 februari 2010 om 21:49

    Die Zagato kan beter stoppen, hij heeft geen één auto gemaakt niet van alle kanten mooi is :roll:.

    Login om te reageren
    • G zegt

      22 februari 2010 om 14:54

      @kowalsk:

      Nog nooit een DB4 GT Zagato gezien dan waarschijnlijk.

      Login om te reageren
  13. Jesper zegt

    21 februari 2010 om 21:55

    Smaak is heel persoonlijk, deze auto is dus niet ‘mooi’ of ‘lelijk’, dat wordt hij hooguit gevonden. Persoonlijk vind ik het iets goddelijks. In het zelfde straatje als de DB4 Zagato. Iedere euro waard. :D

    Login om te reageren
  14. petervd3 zegt

    21 februari 2010 om 22:01

    Ik zeg NIET doen!
    Wat een lelijke auto zeg. Ik zou mijn geld gewoon ergens anders in hebben gestoken.

    Login om te reageren
  15. Falco zegt

    21 februari 2010 om 22:05

    Laten we het maar op 610 pk houden ;)

    Login om te reageren
  16. Camaro zegt

    21 februari 2010 om 22:05

    Oooohh wat LELIJK!!! Niet doen!

    Login om te reageren
  17. DavidZ zegt

    21 februari 2010 om 22:15

    Ik heb hem in Knokke gezien, ook irl een gedrocht. Zonde van het mooie origineel.

    Login om te reageren
  18. P1m zegt

    21 februari 2010 om 22:27

    @ DavidZ: Er zijn er toch genoeg :P

    Login om te reageren
  19. wouter75 zegt

    21 februari 2010 om 22:32

    volgens mij stond deze vorig jaat op het Spettacolo Sportivo (scarb) vanwege de zagato special.

    Login om te reageren
  20. Hupke zegt

    21 februari 2010 om 22:33

    Hij is net prachtig, magnifiek. Zagato slaagt er altijd in om een wagen iets speciaals te geven. Op zich is de voorkant niet zo mooi maar als je dan de rest ziet kan het alleen maar die snuit zijn die erbij hoort.

    Login om te reageren
  21. Fout zegt

    21 februari 2010 om 23:11

    @Megakix
    Is niet van die slavendrijver die je bedoelt maar een vlaamse bouwondernemer. Vind er zelf niet zoveel aan, eerder lelijker dan het origineel. Om dat nog eens te zeggen dat ie meer dan een miljoen kost vind ik maar wacko. Exclusief is het wel, en in bepaalde kringen geapprecieerd.

    Login om te reageren
  22. frans zegt

    22 februari 2010 om 00:16

    Zie ik een single frame gril? En zie ik twee v6 blokken aanelkaar gelast omdat ze geen echte 12 cylinder kunnen ontwikkelen?

    Login om te reageren
  23. LaurensVD zegt

    22 februari 2010 om 01:16

    @kowalsk
    Echt veel schrik moet je niet hebben voor meer projecten van ‘wijlen Elio Zagato’

    Login om te reageren
  24. super458 zegt

    22 februari 2010 om 08:43

    Groen is British Racing Green, een van mijn favorite kleuren maar… deze kleur past gewoon niet bij deze Bentley GTZ

    Login om te reageren
  25. Tonnie zegt

    22 februari 2010 om 09:47

    Echt superlelijk. Die voorkant gaat nog wel, maar dat dak wtf?! is daarmee gebeurd? en die achterkant is ook mislukt..

    Login om te reageren
  26. Eric zegt

    22 februari 2010 om 10:06

    @Thijsj,
    Het dak met z’n 2 bulten is een Zagato kenmerk. Deze coachbuilt dwingt meer respect af dan een getunde GT van één of andere tunerd. Dit is echt vakwerk en veel meer klasse. Ik vind hem prachtig,net zoals Zagato bij Aston Martin DB7 heeft gedaan. Er staat zo’n AM bij de verdeler in Wijnegem/Antwerpen!

    Login om te reageren
  27. y.master zegt

    22 februari 2010 om 10:15

    De achterlampen lijken mij een beetje te veel op die van de Lancia Delta:

    http://static.autoblog.nl/images/wp/Lancia%20Delta%20concept%20achterkant.jpg

    Login om te reageren
  28. Jan-Henk zegt

    22 februari 2010 om 11:32

    Voor dat geld zou ik een Veyron kopen. Maar waar hebben we het over, 8 ton ex-BPM voor de ene of de andere Volkswagen, het blijft veel geld…

    Login om te reageren
  29. Thijs zegt

    22 februari 2010 om 12:20

    @ Eric

    Tis niet alleen het dak maar ook de achterruit, de double bubble. Zie bijvoorbeeld ook de DB7 Zagato

    Login om te reageren
  30. integralechubasco zegt

    22 februari 2010 om 12:58

    De double bubble is in de jaren ’50 bedacht om meer stijfheid aan de koets mee te geven, een typerende kenmerk van Zagato, Abarth maakte er ook gebruik van. Je kunt dit wel lelijk vinden maar met domme uitspraken wis je geen decennia lange historie uit. Je accentueert hooguit de onbenulligheid van je generatie.

    Login om te reageren
  31. killioq zegt

    22 februari 2010 om 13:21

    lelijk, niks meer over te zeggen

    Login om te reageren
  32. Den zegt

    22 februari 2010 om 15:33

    Eentje kopen? Regel ’t via mij en je hebt ‘m: slechts 1,8 miljoen + wat tipgeld http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showDetails.html?id=126272165&__lp=47&scopeId=C&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&sortOption.sortOrder=DESCENDING&makeModelVariant1.makeId=3100&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&vehicleCategory=Car&segment=Car&siteId=GERMANY&negativeFeatures=EXPORT&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&export=NO_EXPORT&customerIdsAsString=&lang=de&pageNumber=1

    Login om te reageren
  33. frarissimo zegt

    22 februari 2010 om 17:10

    Wat een stijlbak.

    Login om te reageren
  34. Benz.. zegt

    22 februari 2010 om 17:24

    Voor ongeveer 260.000 euro bezit je een ‘standaard’ Continental Speed.

    540.000 euri’s ben je dus kwijt voor een gewijzigd interieur (het oude wordt weggegooid) en een ander foeilelijk jasje..

    Voor dat geld kun je kopen:

    1. Mercedes S600L W221
    2. Mercedes C63 AMG
    3. Range Rover Supercharged Voque (510 pk)

    But that’s just me.. :)

    Login om te reageren
  35. koekepan zegt

    22 februari 2010 om 18:11

    DT-fouten, mensen!!
    Verandert, veranderd!

    Login om te reageren
  36. Rob zegt

    22 februari 2010 om 18:30

    Maar goed dat Elio Zagato niet langer in staat is om nog meer mooie auto’s te verpesten met zijn wansmaak.

    Login om te reageren
  37. CrazyHenkie zegt

    22 februari 2010 om 21:29

    @ Frans

    Een W12 is zeer zeker geen twee aaneengezetten V6´en, maar twee VR6-en, dat is nogal een verschil!

    Login om te reageren
  38. frans zegt

    22 februari 2010 om 23:18

    @ crazyhenkie.

    essentie: het blijft pruts- en plakwerk. Nobelprijzen zul je er niet mee winnen in de Natuurkunde.

    Login om te reageren
  39. Cantago zegt

    24 februari 2010 om 20:00

    Vreselijk duur en lang niet mooi genoeg…

    Login om te reageren
  40. sami zegt

    1 maart 2010 om 14:16

    Imposante wagen als je hem ziet rijden is van een Brugse zakenman hij gebruikd de wagen voor dagelijks vervoer en reed voordien met een aston.

    Login om te reageren
  41. jeffrey zegt

    5 maart 2010 om 21:52

    mij pa heeft er een

    Login om te reageren
  42. Jaguar1994 zegt

    3 april 2010 om 09:36

    Zonder twijfel een van de mooiste auto’s ooit gemaakt en bereden op moedertje aarde !!!

    Login om te reageren
  43. blackseriesz zegt

    6 april 2010 om 20:46

    daklijn net als de peugeot rcz!

    Login om te reageren
  44. Wbhks zegt

    27 augustus 2010 om 16:49

    Punt 1: Mensen hier hebben geen verstand van auto’s; zowel, dan kon je deze auto waarderen om andere redenen dan het wellicht controveriële uiterlijk.
    Punt 2: Het Nederlands op deze fora is werkelijk abominabel

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North