• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Originele Tucson nu een stuk sportiever (265 pk)

Auteur: willeme, gepost 27 januari 2021 om 11:10 – 5 Reacties

Met deze dikke Tucson maak je de blits. Je kan ‘m zelfs krijgen met 265 briesende paarden!

Met de Tucson had Hyundai in 2004 een briljante zet gedaan. Alle voordelen van een crossover als de Santa Fe, maar dan kleiner. Om een of andere reden duurde het vrij lang voordat de (met name Europese) concurrentie het idee zelf toe ging passen.

Hyundai Tucson N-Line

Inmiddels zitten we op de vierde generatie van de populaire crossover. De vorige generatie was keurig, doch een tikkeltje generiek. Dat kun je van de huidige Tucson niet zeggen. Dat is een welhaast unieke auto geworden. De sportieve Hyundai Tucson N-Line doet daar nog een schepje bovenop.

Hyundai Tucson N-Line

Agieler

Natuurlijk is het uiterst dubbel om een crossover sportiever te maken, maar het is nu eenmaal wat de markt wil. De N-Line zit een beetje tussen de gewone modellen in de echte Hyundai N-modellen. Toch is dit model ietsje sportiever ten opzichte van de reguliere Tuscons. Het onderstel is opnieuw afgestemd voor een betere wegligging. Volgens Hyundai is de auto nu ook een stuk agieler dan voorheen. Het ECS-systeem (de elektronica voor het onderstel) is opnieuw gekalibreerd. Dit moet ook koetswerkbewegingen tegen gaan als je een potje gaat boenderen.

  • Hyundai Tucson N-Line
  • Hyundai Tucson N-Line

Aangepaste besturing

Dat niet alleen, ook het stuurgedrag is verbeterd. De stuurinrichting is namelijk aangepast. Dit moet ervoor zorgen dat de auto beter reageert op de input van de bestuurder. Aanpassingen aan het onderstel en de besturing zijn best bijzonder bij een dergelijke auto met een dergelijk pakketje. Normaliter is het dikke bumpers en grotere wielen met een paar badges.

Hyundai Tucson N-Line

Bodykit

Natuurlijk krijg je dat óók bij de Hyundai Tucson N-Line. Er zijn dubbele uitlaten, een dikkere bodykit en de verplichte grote 19″ lichtmetalen velgen. Helemaal nieuw én uniek voor deze uitvoering is de kleur: Shadow Gray. Je kan kiezen voor een dak in Phantom Black. Naast de nieuwe grijze kleur is de N-Line leverbaar in Engine Red, Polar White, Sunset Red, Dark Knight, Shimmering Silver en Phantom Black. Bij die laatste twee is het zwarte dak niet mogelijk.

  • Hyundai Tucson N-Line

Interieur

Ook in het interieur is het een en ander aangepast. Denk aan de sportstoelen met rode stiksels en de N-Line logo’s. Daarnaast heeft de Hyundai Tucson N-Line wat hoogglans zwarte afwerking. Helemaal volgens de mode dus.

Hyundai Tucson N-Line

Dan de motoren van de sportieve Tucson. De deze versie loopt geen streep harder dan een andere Tucson. Er is keuze uit een 1.6 T-GDI motor met 48V-ondersteuning. Deze levert 150 pk. Een stapje hoger staat de 1.6 T-GDI Hybrid met 230 pk. De topper is de 1.6 T-GDI PHEV, met 265 pk.

Video Hyundai Tucson N-Line

Uiteraard zijn er ook bewegende beelden:

De Hyundai Tucson N-Line is vanaf de lente leverbaar.

Ook interessant!

  • Hyundai Tucson XRT
    Hyundai Tucson XRT is ruigere crossover-versie
  • Hyundai Tucson (2021) rijtest video
  • Maken of kraken: Hyundai Tucson met widebody
  • Hyundai Santa Cruz is een Tucson als pickup

Nieuwste artikelen

  • Deze iconische auto’s brachten dit weekend miljoenen op
  • Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Staat de toekomst van de eigen auto op het spel?
  • Max Verstappen staat er voortaan alleen voor
FacebookTweetPinLinkedIn

Hybride, Hyundai, n-line, plug-in, tucson

Vorig bericht: « Video: ‘naast de weg’-misbruikers doen dom
Volgend bericht: Video: zo maak je een Taycan met 3D pen »

Lees Interacties

Reacties

  1. Dutchdriftking zegt

    27 januari 2021 om 11:20

    De pedalen zijn gewoon gejat van een Golf 5 GTI met DSG. 1 op 1 het zelfde… Verder is 265pk in een relatief kleine auto natuurlijk altijd fijn.

    Login om te reageren
  2. leonlampe zegt

    27 januari 2021 om 12:18

    Ik hoop dat de volgende i30 ook iets van dit design meekrijgt, vind het echt geslaagd

    Login om te reageren
    • erce zegt

      27 januari 2021 om 12:30

      Absoluut. Ik heb de nieuwe Tuscon nu al een paar keer in het echt gezien en het is gewoon een ontzettend mooie auto.

      Login om te reageren
  3. mashell zegt

    27 januari 2021 om 12:36

    “De stuurinrichting is namelijk aangepast. Dit moet ervoor zorgen dat de auto beter reageert op de input van de bestuurder”
    Als het er zo staat wordt ik er bang van. Een stiksplinter nieuw model wordt “verbetert” op zo’n essentiële functie als de besturing. Wat was er niet goed?
    Waarschijnlijk is het helemaal niet verbetert maar preciezer. Dus de gevoeligheid rond de middenstand is verhoogd, dat is sportiever maar maakt de besturing wel wat nerveuzer. Overigens vind ik sportiever meestal niet hetzelfde als beter.

    Login om te reageren
  4. v10m5 zegt

    27 januari 2021 om 12:48

    Wat een jatwerk
    Mustang achter
    Eqc front
    Q8 bumper
    Pfffff

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North