• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Oud tegen nieuw: Cadillac crashen voor de lol

Auteur: CasperH, gepost 28 november 2011 om 12:50 – 34 Reacties

Cadillac boemcrash


Waar kan je beter in zitten bij frontale crash? De loodzware ’62 Cadillac Sedan of de veel lichtere maar ook nieuwere ’02 Cadillac DeVille?

Ik zou (als het moest) blind in de modernere DeVille (zo één die Tim Allen heeft) gestapt zijn als we met 50 mijlen per uur botsautootje gingen spelen, maar is dat eigenlijk wel terecht? Ondanks de vele veiligheidsmaatregelen is de ’62 Caddy namelijk wel een stuk langer en het ding weegt ook nog eens 2040 kilo versus de 1590 kilo van de DeVille. Hoe dit afloopt? Dat zie je hieronder.

Ook interessant!

  • Cadillac wil je het summum van relaxt rijden geven
  • Cadillac toont officiële Lyriq en kondigt afscheid ICE aan
  • Dit is de goedkoopste Cadillac ATS van Marktplaats
  • Cadillac richt pijlen op GLS 63 met retedikke Escalade V

Nieuwste artikelen

  • Video: Automobilist schrikt zich het apezuur
  • Gespot – De enige echte Rimac op Nederlands kenteken
  • Ford maakt standaard onderdeel een betaalde optie (en met een goede reden)
  • Automerk maakt revven bewust onmogelijk in deze sportcoupé met verbrandingsmotor
FacebookTweetPinLinkedIn

Cadillac, crash, Funny, Klassiekers, Video

Vorig bericht: « Lamborghini LP670-4 SV Setaro van PUR Wheels
Volgend bericht: Hamann friemelt aan de Range Rover Supercharged »

Lees Interacties

Reacties

  1. Vanquish zegt

    28 november 2011 om 12:54

    Beetje voorspelbaar.

    Login om te reageren
    • betonstaal zegt

      28 november 2011 om 14:32

      @Vanquish: en zonde van die 62 caddy

      Login om te reageren
      • henkbobsjon zegt

        28 november 2011 om 16:36

        @betonstaal: Hij was al niet meer te redden, helemaal verroest en alles. En er zijn heel veel mooiere modellen dan een ’62.

        Login om te reageren
      • Vanquish zegt

        28 november 2011 om 23:23

        @betonstaal: Ik vind ‘m bijzonder lelijk. Net als een heleboel andere Amerikaanse sleeën.

        Login om te reageren
  2. Burdy zegt

    28 november 2011 om 12:57

    Ze rijden zo goed als fontaal tegen elkaar. Als ze de auto’s net iets verder vanaf het middenpunt tegen elkaar aan zetten, zou het verschil veel groter geweest zijn. Zoiets als ze hier met de botsproeven doen, daar is het dan alleen een blok.

    Login om te reageren
  3. bozewolf zegt

    28 november 2011 om 12:59

    Nieuw 1 – 0 Oud

    Login om te reageren
  4. E34M5Touring zegt

    28 november 2011 om 13:09

    Die oude blijft nog aardig stevig. Jammer dat het hele interieur in je borstkas zit.

    Login om te reageren
    • Citrofiel zegt

      28 november 2011 om 13:20

      @E34M5Touring: Dat is alleen maar efficiënt, als je net je prachtige klassieker tot gort hebt gereden wil je toch niet meer verder leven. Scheelt weer een paar treinvertragingen door een ‘aanrijding met een persoon’. :twisted:

      Login om te reageren
      • E34M5Touring zegt

        28 november 2011 om 13:27

        @Citrofiel: you know what. you’re right!

        Login om te reageren
      • betonstaal zegt

        28 november 2011 om 14:00

        @Citrofiel: zo man, laatst 3 uur vertraging door zo’n egoist.

        Login om te reageren
      • jzaero zegt

        28 november 2011 om 14:26

        @Citrofiel: Ik snap het echt niet dat mensen het in hun hoofd halen om het complete treinnetwerk plat te leggen als ze zelf graag dood willen. Beter spring je van een brug af in een ravijn of rijd je jezelf met 200 tegen een boom, maar waarom moeten tien duizenden reizigers de dupe zijn van jouw fucked up life..

        Login om te reageren
        • Citrofiel zegt

          28 november 2011 om 14:35

          @jzaero: @betonstaal: Ik haalde zomaar een voorbeeld aan hoor, niet om een discussie te starten… ;) Maar het is inderdaad vreemd, alsof die lui nog één keer de aandacht op zich gevestigd willen hebben, nog één keer een grote invloed willen uitoefenen…

          Login om te reageren
          • xilver zegt

            28 november 2011 om 21:58

            @Citrofiel: Als je gaat dan wil je toch gaan met een knaller ;-)

            Login om te reageren
            • Citrofiel zegt

              28 november 2011 om 22:04

              @xilver: Waarom? Je bent dan dood, dus daar heb je niks aan… :roll:

              Login om te reageren
        • kaasboerin zegt

          28 november 2011 om 14:38

          @jzaero: Ehm, dan moet de weg afgezet worden om al dat staal van die boom af te schrapen.. Ik zeg een pilletje, injectie of verstikking d.m.v. een zak ofzo.. Niemand last van.

          Login om te reageren
        • koenmb zegt

          28 november 2011 om 18:27

          @jzaero: Iemand kan zijn/haar hele leven gepest zijn op school en op het werk. Je voelt je heel ongemakkelijk en uitgesloten door de maatschappij. Als zelfmoord dan al een tijdje door je hoofd spookt, kan ik het goed begrijpen dat iemand voor een trein springt om wraak te nemen op diezelfde maatschappij waarin je nooit aanvaard werd.

          Login om te reageren
          • Hupke zegt

            28 november 2011 om 18:37

            @koenmb:

            Dus de maatschappij kan ze dan nog harder terugpakken door te doen alsof er niets gebeurt is?
            Ik zeg doen, maar hang dan wel ff luchtverfrissers in de treinen en verduister de ramen van de machinist, is wel zeker zo prettig.

            Login om te reageren
          • masterstig zegt

            28 november 2011 om 21:28

            @koenmb: Dat waren dan een paar mensen, en dan is heel NL ineens slecht, ik hou niet van zulke mensen.

            Login om te reageren
          • jzaero zegt

            29 november 2011 om 10:21

            @koenmb: Met alle respect voor persoonlijke problemen van mensen, ik vind het echt heel erg voor die machinisten die met hun trein weer eens iemand doodrijden omdat er iemand zonodig van zijn leven af wilt. De machinist houdt hier trauma’s aan over. De economische schade is dan nog een side-issue. Als ik iemand met mijn auto doodrijd die voor mijn auto springt, houd ik er ook een trauma aan over. Liever niet dus.. Maar er zijn vele motieven inderdaad waardoor je dit soort dingen uithaalt, dus ik kan er ook vrij weinig over zeggen.

            @kaasboerin: Lekker in het bos rally rijden en tegen een boom aanknallen dan, buiten de bewoonde wereld, of inderdaad een overdosis aan pillen.

            Login om te reageren
  5. Brammer zegt

    28 november 2011 om 13:17

    Lijkt me dat er toch een foutje is gebeurd in de omzetting, 1590kg leek me al weinig voor zo’n grote Cadillac:
    http://www.google.be/search?gcx=w&ix=c1&sourceid=chrome&ie=UTF-8&q=3800+pounds+to+kilogram

    Ongeveer 1724kg dus! De voorkant is met 2040kg echter wel juist. Verder is het resultaat zoals je kan verwachten hé, oud en zwaar wil niet persé zeggen veiliger…

    Login om te reageren
    • Brammer zegt

      28 november 2011 om 13:19

      @Brammer: De voorkant? Waar was ik met mijn hoofd… Het gewicht van de oude Cadillac bedoelde ik..

      Login om te reageren
  6. sacha zegt

    28 november 2011 om 13:36

    Dan is dit toch beter:

    http://www.youtube.com/watch?v=_p1c8d_Hieg

    Login om te reageren
    • Northwestern zegt

      28 november 2011 om 15:29

      @sacha: Haha die blijft leuk

      Login om te reageren
    • mdemooistelettervanhetalfabet zegt

      28 november 2011 om 19:46

      @sacha: Het zou nog zowat echt kunnen zijn ook. Onverwoestbare asobak. Over 300 jaar zullen de G-klasses nog wel rondrijden.

      Login om te reageren
  7. texter zegt

    28 november 2011 om 13:43

    Meer een 30 mph crash…

    Login om te reageren
  8. betonstaal zegt

    28 november 2011 om 13:58

    Jammer dat het niet met draaiende motoren, benzine- en olielekkages en alles was.

    Nee, levenonde mensen, gaat mij te ver.

    Login om te reageren
  9. betonstaal zegt

    28 november 2011 om 14:02

    En nu een 1943 Panzer Tiger tegen een 2011 S-Klasse.

    Login om te reageren
  10. robert-123 zegt

    28 november 2011 om 14:16

    Grappig, daar zijn oude auto’s zwaarder dan de nieuwe. In Europa zijn oude auto’s juist lichter.

    Login om te reageren
    • six-trey zegt

      28 november 2011 om 21:48

      @robert-123:
      dat zijn nog echte cadillacs natuurlijk zijn die zwaarder, ze hebben een zwaardere motor, zijn langer, breder.
      maar nu bestaan er geen echte cadillacs meer dus kun je ze niet vergelijken. Als je kijkt naar andere amerikanen zo als de mustang, mijn 66er weegt 300kg minder dan een 2011 model

      Login om te reageren
    • lincoln zegt

      28 november 2011 om 21:51

      @robert-123:

      noem eens 1 Audi/MB/BMW die lichter is geworden dan ??

      Login om te reageren
    • lincoln zegt

      28 november 2011 om 21:53

      @robert-123:

      sorry .. had je verkeerd gelezen ..

      Login om te reageren
  11. anakiet zegt

    28 november 2011 om 19:02

    Ik vind deze mooier. Oude Volvo tank tegen een nieuwe Euro Ncap 5 sterren “tank”

    http://www.youtube.com/watch?v=qBDyeWofcLY

    Van een auto uit 62 verwacht je niets, maar van een grote Volvo die toch niet heel oud is, verwacht je toch iets meer.

    Login om te reageren
    • dafmaf zegt

      29 november 2011 om 09:31

      @anakiet: Ik wilde al over deze crashtest Volvo 940-Renault Moodus beginnen. Men is er inmiddels redelijk zeker van dat deze is gemanipuleerd: de motor is uit de 940 gehaald, waardoor de auto veel van zijn stevigheid verliest.

      http://renault.cheap-performance-parts.co.uk/fifth-gear-renault-modus-v-volvo-940-crash-test/

      Login om te reageren
  12. anakiet zegt

    28 november 2011 om 19:06

    En heb ook een winnaar gevonden….

    http://www.youtube.com/watch?v=lMijkLp6sX4&NR=1

    Gewoon ergens in het midden gaan zitten en hopen dat je niet op een spoorweg overgang stil komt te staan ;)

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North