• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Oud vs. nieuw: Volkswagen Golf facelift

Auteur: machielvdd, gepost 25 januari 2024 om 17:01 – 19 Reacties

We zetten de Golf 8 en de nieuwe Golf 8.5 naast elkaar, voor een ouderwets potje ‘zoek de verschillen’.

Bij een nieuwe Volkswagen moet je altijd drie keer kijken om de verschillen te zien, en dat geldt nog meer voor een facelift. Daarom kan het geen kwaad om de vernieuwde Volkswagen Golf eens naast de ‘oude’ Golf te zetten, voor een één op één vergelijking.

In het donker zal de vernieuwde Golf nog het best te herkennen zijn, want deze auto heeft nu een verlicht logo. Dat is geen accessoire van AliExpress, maar gewoon een origineel logo. Het is wel optioneel, dus je de Golf 8.5 ook zonder krijgen.

Het is weliswaar een subtiele facelift, maar als je goed kijkt zie je dat er meer is veranderd dan alleen het logo. Er zijn bijvoorbeeld nieuwe koplampen, die naadloos overgaan in de grille. Die lijkt daardoor extra breed. De voorbumper is ook opnieuw vormgegeven.

Oud vs. nieuw: Volkswagen Golf facelift
Oud vs. nieuw: Volkswagen Golf facelift
Oud vs. nieuw: Volkswagen Golf facelift
Oud vs. nieuw: Volkswagen Golf facelift
Oud vs. nieuw: Volkswagen Golf facelift
Oud vs. nieuw: Volkswagen Golf facelift

Als je achter een Golf rijdt gaat het heel lastig worden om te zien of het de nieuwe is. De achterlichten zijn qua vorm nog precies hetzelfde, alleen de indeling van de LED-lampen is iets anders. Voor degenen die een hekel hebben aan nepuitlaten is er goed nieuws: die zijn verdwenen op de Golf 8.5.

Oud vs. nieuw: Volkswagen Golf facelift
Oud vs. nieuw: Volkswagen Golf facelift
Oud vs. nieuw: Volkswagen Golf facelift
Oud vs. nieuw: Volkswagen Golf facelift

Met het uiterlijk van de Golf 8 was verder niet zoveel mis, dus het is logisch dat Volkswagen daar niet te veel mee gerommeld heeft. Op het interieur was echter wel de nodige kritiek. Wat is er daar veranderd?

Het interieur ziet er eigenlijk nog precies hetzelfde uit, op één ding na: er is nu een groter scherm (10,4 inch of 12,9 inch), wat pontificaal op het dashboard is geplaatst. Verder zijn de sliders op het stuur vervangen door fysieke knoppen. Dat zie je op deze foto’s alleen niet, want de instapversie van de Golf 8 had altijd al fysieke knoppen.

De veranderingen zijn dus – zoals gewoonlijk – heel subtiel, al hebben we er toch een paar kunnen vinden. Of deze veranderingen ook verbeteringen zijn? Dat mogen jullie laten weten in de reacties!

Ook interessant!

  • Volkswagen Golf krijgt een lichtgevend logo
  • Mijn Auto: Volkswagen Golf 5 GTI van Renzo
  • Volkswagen pakt nog één keer uit met de Golf GTI
    Volkswagen pakt nog één keer uit met de Golf GTI
  • Mijn Auto video: Volkswagen Golf R 7.5 Variant van Andries

Nieuwste artikelen

  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
  • Peugeot komt met meer GTI’s én goed nieuws
  • Audi’s grote verwarring staat binnenkort bij jou voor de deur?
  • James Bond-klassieker wordt van A tot Z opgefrist
FacebookTweetPinLinkedIn

golf, oud-vs-nieuw, Video, Volkswagen

Vorig bericht: « Gespot – De dikste politieauto van Nederland
Volgend bericht: Heet! Gepersonaliseerde kentekens dichterbij dan ooit »

Lees Interacties

Reacties

  1. Oopelkadet zegt

    25 januari 2024 om 17:39

    Maar kan je voor een domme epi zoals ik even erbij zetten of links nu oud of nieuw is, en idem voor rechts? Ik weet het echt ni.

    Login om te reageren
    • tenaci zegt

      25 januari 2024 om 18:43

      Dat zegt in zichzelf al genoeg over hoe geslaagd de facelift is. Voor mij ook lood om oud ijzer. Na de Golf IV vond ik ze er niet mooier op worden. En dat blijft zo. Maar misschien ben ik inmiddels een ouwe lul….

      Login om te reageren
    • wimof zegt

      25 januari 2024 om 19:38

      Toen ze over de uitlaten begonnen, toen had ik het door.

      Login om te reageren
    • a_buis zegt

      25 januari 2024 om 20:24

      Haha ik dacht hetzelfde. Meestal is het hoe smaller de koplampen en hoe groter de “koel” gaten in de bumper en welk cockpit scherm de meeste inch heeft: de nieuwe.

      Login om te reageren
  2. mjpamsterdam zegt

    25 januari 2024 om 18:05

    Vind de nieuwe best aardig smoelen maar die kermis-verlichting. Hoop dat die hype heel snel overwaait. Als ik dat wil zijn botsauto’s op de kermis de gekozen bestemming

    Login om te reageren
  3. moveyourmind zegt

    25 januari 2024 om 18:49

    Geen vooruitgang dat grotere scherm. Bij de uitgaande versie ziet het dashboard er uit als een cockpit die om de bestuurder heengebouwd is. Vind ik persoonlijk stukken mooier dan het overdreven scherm bij de nieuwe dat nogal aftermarket aandoet.

    Login om te reageren
  4. harrie zegt

    25 januari 2024 om 19:37

    Subtiel gedaan, dat nieuwe scherm…

    Login om te reageren
  5. wimof zegt

    25 januari 2024 om 19:40

    Ze waren in de aanbieding bij AliExpress

    Login om te reageren
  6. slowland zegt

    25 januari 2024 om 20:08

    Hebben ze nou gewoon een laptop op het dashboard geschroefd????

    Ik vind het maar niks, sowieso hoef ik geen scherm met infotainment, als ik bewegende beelden wil zien, ga ik wel naar de bioscoop

    Login om te reageren
  7. a_buis zegt

    25 januari 2024 om 20:21

    Hele wereld viel over model3 scherm. Nu heeft hele wereld een model3 scherm. En eigenlijk vind ik hem alleen in een model3 mooi staan met dat stukje hout erachter. Ja ook dat is verdwenen met de nieuwe model3. Alles moet anders, niemand weet waarom.

    Login om te reageren
  8. kennone zegt

    25 januari 2024 om 21:02

    Vind de pre-facelift mooier. De bumper voor heeft iets Peugeots vind ik.

    Login om te reageren
  9. randy zegt

    25 januari 2024 om 21:56

    Dat scherm lijkt net zo’n veel te groot Chinees aftermarket scherm…

    Voor de rest een prima auto, maar ik wordt er nou niet bepaald warm van. Ook niet van de gti qua looks.

    Login om te reageren
    • JelmerS zegt

      25 januari 2024 om 23:17

      Dit is toch de samenvatting van elke generatie golf?

      Login om te reageren
  10. Roadster1976 zegt

    25 januari 2024 om 22:20

    “ drinkt azijn “ ; Hoeveel artikelen komen er nog van deze nieuwe Golf? Zo spannend is het niet toch?

    Login om te reageren
  11. W115 zegt

    25 januari 2024 om 22:34

    De Richmond velgen maken de golf 8 af.

    Login om te reageren
  12. ytzenv zegt

    25 januari 2024 om 23:31

    Jawel, het front van de Golf 8.5 “lacht” weer, zoals bij eerdere versies gebruikelijk was. In plaats van de gemene blik van versie 8.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      26 januari 2024 om 06:45

      Ik zie gewoon van drie naar twee ribben, weer een stukje goedkoper.

      Login om te reageren
  13. MarcoM zegt

    26 januari 2024 om 00:05

    Kappen met die overjarige Golf, de Opel Kadett is ook al jaren geleden verdwenen.

    Login om te reageren
    • machielvdd zegt

      26 januari 2024 om 09:47

      Opel had inderdaad al lang geleden door dat er in het C-segment niks meer te halen valt. Oh nee, wacht…

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North