Oude Audi-baas gaat Tesla helpen

Auteur: , 34 Reacties

Daar hoeft hij in elk geval niet te liegen over de uitstootcijfers, dat scheelt weer.

Vroem... Oh nee. Dat doen die dingen niet

Tesla is lekker bezig. De Model S is niet meer uit het straatbeeld te denken, de Model X komt er ook aan en de Model 3 is zo populair, dat Tesla heeft besloten om grote orders af te zeggen, zodat meer mensen zo’n auto kunnen gaan rijden. Al dat succes moet natuurlijk wel in goede banen worden geleid, dus daarom heeft Elon Musk besloten een oudgediende van Audi in te laten vliegen. Peter Hochholdinger was 22 jaar productieleider bij het merk met de ringen en was onder meer verantwoordelijk voor de productie van de A4, A5 en Q5.

Tesla kan wel een man met ervaring gebruiken op die plek, want zoals gezegd is er zo ontzettend veel vraag naar de Model 3, dat de fabrikant het zoals het nu gaat never nooit niet gaat halen om dat aantal af te leveren. Hoeveel mensen zich al hebben ingetekend voor zo’n ding, hoor ik u vragen? Ruim 400.000. Ik bedoel maar.

Wanneer Hochholdinger aan de bak gaat is nog niet bekend, maar hij kan maar beter snel beginnen. Vanwege de enorme vraag naar de model 3 moet de productiecapaciteit in 2018 al naar 500.000 auto’s. In 2020 hoopt Tesla een miljoen elektrische auto’s te kunnen afleveren. (via Reuters)



34 reacties

Zal wel een verademing zijn als ie de maagdelijk witte vloeren ziet in de Tesla fabriek in plaats van met olie besmeurde vloeren bij Audi.
@stfu: jij bent echt zo grappig he!
@edgar: Ik kon er wel om lachen.
@edgar: ik vind hem ook wel leuk😂😂
@edgar: iedereen maakt altijd Audi oliegrapjes, nu was het mijn kans. Laat me ;)
@stfu: truestory haha :-)
@stfu: meeste audi werkplaatsen zijn een stuk schoner dan de gemiddelde woonkamer😉
@stfu: briljant!
Ps. Tesla op het plaatje wordt niet meer gebouwd. Zie Motor Trend met een fotoshoot van vernieuwde S, de X en Model 3. Zien AB lezers ook wat meer plaatjes van Model 3 dan die renders.
@stfu: http://www.motortrend.com/news/tesla-model-3-photos-analysis/
@stfu: Absoluut gave platen! Vanwege iets als copyright kunnen we niet elke willekeurige foto plaatsen ;-).
@willeme: begrijpelijk, maar facelift Model S zijn wel persplaten van lijkt me? Staan ook op de Tesla site zelf.
@stfu: Wat een ongelofelijk lelijk ding is die Model 3 eigenlijk van voren…. Als ze nou naast een Duitser voor de productie ook een Italiaan voor het ontwerp binnenhalen gaat het pas echt de goede kant op.
@stfu: Wat @willeme zegt…
Hopelijk komt Tesla ooit met een personalisatie-programma zoals de meeste merken nu hebben. Juist omdat de Tesla’s in redelijk grote mate in het straatbeeld te zien zijn, zou het wel fijn zijn dat je ooit unieke exemplaren kan samenstellen. Want het aantal kleuren, interieur en houtsoorten zijn momenteel maar wat magertjes. Wat extra kleuren zou geen kwaad kunnen, ik mis echt een rood leder voor de Tesla’s, zou super staan. Ook voor de P-modellen mis ik echt een visueel onderscheid met de ‘normale’ modellen. Wat extra aero-pakket zou niet mis staan en een keuze met wat ‘gekke’ kleurtjes en stickers. Immers een standaard 5-serie ziet er compleet anders uit dan een M5.

Maar ja het is nog een vrij jong merk die momenteel wel andere prioriteiten heeft.
@scaglietti612:
BMW, Mercedes en Audi kunnen genoeg leuke en gekke kleurtjes leveren en toch kiest bijna iedereen voor grijs.
Wat is dan het nut voor Tesla om te gaan investeren in kekke kleurtjes als toch geen hond ze koopt.
Wil je iets geks, dan laat je hem toch wrappen.
@talladega: Als iedereen voor de ‘gekke’ kleurtjes zou gaan dan schiet dat concept zijn doel voorbij. Java-green, Almandine Brown metallic,Ruby Black metallic,Twilight Purple, Valencia Orange en Austin yellow zijn enkele voorbeelden van speciale kleuren bij BMW. De bedoeling is om klanten te kunnen aantrekken die speciale wensen hebben. Degene die een unieke wagen wil hebben en geen 13 in een dozijn. Natuurlijk kopen de meesten klanten hun wagen in een standaard zilver of zwart kleur. De liefhebber wil dat juist niet, die wil dat zijn/haar wagen eruit springt en niet verloren staat op de parking tussen al dat ander grijs spul.

Investeren in personalisatie is volgens mijn mening een goede manier om je als merk een breder publiek aan te trekken, ook al betref het een kleine groep. Ook zulke speciale uitvoering krijgen veel meer aandacht en zo kom je als merk wat meer in de spotlights te staan.

Persoonlijk wil ik toch liever voor een BMW/Audi/ Mercedes gaan i.p.v Tesla, ondanks dat ik Tesla ook vrij mooi vind, maar voor mij een beetje ‘gewoontjes’. Als ik mocht kiezen een Java green BMW met wit leder interieur en groene accentjes.
@scaglietti612: een Tesla te gewoontje vinden en dan voor een Audi gaan😂😂😂
@rufctr01: Ik weet dat het gek klinkt. Maar het voordeel is dat je bij bv. de duitse merken het zo saai of zo speciaal kan maken als je dat persoonlijk wilt. Bij Audi tel ik 19 kleuren in het gamma + de mogelijkheid om een eigen kleur te laten samenstellen of verschillende matte tinten en je hebt nog eens een grote keuze aan verschillende velgen. Het interieur kan je met verschillende tinten samenstellen en je kan kiezen tussen verschillende stuurwielen en afwerkingen. Bij Mercedes van het zelfde, grote keuze aan verschillende bumpers, velgen, kleuren, etc… De meesten kiezen voor de standaard uitvoeringen zoals zilver met zwart leder bv. Maar je kan gerust voor een oranje lak gaan met zwarte RS-velgen en stijlvol interieur met keuze uit verschillende soorten afwerkingen. En dat allemaal binnen de prijs van bv een Model S. Wat dacht je van een RS7 of een sakir oranje M5? Opeens zijn ze wat minder saai dan de standaard leasebak. :)
@scaglietti612: Ben het helemaal met je eens. Overal in de verkoop-industrie wordt gehamerd op personalisatie. Klanten willen steeds meer alles uitkiezen, en het zou zeker niet slecht zijn om alleen al de indruk te wekken dat je zoveel mogelijk van de klant zijn wensen wilt vervullen.
Tesla kan weleens de ondergang zijn van veel automerken. Dan heb ik het niet over concurreren met modellen maar eerder met marketing en business model.

Als je kijkt hoe populair de model 3 is zonder dat de auto bestaat dan kun je best wel van een revolutie in de auto-industrie spreken.

Ik denk dat veel autofabrikanten met jaloezie naar Tesla zitten te kijken.

Als ze niet oppassen dan lopen ze echt achter de feiten aan en dan kun je een soortgelijke situatie krijgen als met Nokia en de iPhone. Nokia ooit de grootste mobieltjes maker maar helemaal kapot geconcurreerd door iPhone.

Het momentum ligt gewoon bij Tesla. De markt vindt kwaliteit niet meer echt belangrijk maar vooral wat de laatste gadgets zijn. Dat mensen bijvoorbeeld elk jaar de laatste iPhone moeten hebben illustreert mijn punt.
De oude garde gaat het dadelijk niet meer redden met een i subbrand bijvoorbeeld als het niet een equivalent van Samsung in de autowereld is.
@Rick-dos: Alles valt of staat met het eindproduct straks. Als ze op tijd kunnen leveren en de kwaliteit is direct goed dan zeker. Als ze een intro krijgen met aanloopproblemen en lange levertijden gaat dat momentum snel weg. Zeker omdat een aantal grote jongens inmiddels ook het een en ander in de pijpleiding hebben. Vag komt met het een en ander en de rest zit ook niet stil. Vergeet niet dat de daadwerkelijke leverdatum nog een hele tijd weg is. Wie weet wat er in de tussentijd nog gebeurt. Ik vind het knap als het ze lukt. Heb helemaal niks met dat spul maar vind de zakelijke kant knap en interessant om te volgen.
@E34M5Touring: Ik denk juist dat de klanten tegenwoordig kunnen leven met het later leveren. Het gaat ze meer om het feit dat ze kunnen roepen “ik heb er ook één”.

Het momentum die Tesla nu heeft gaat om de hype. Ik denk niet eens dat de elektrische aandrijving echt interessant is voor de gemiddelde consument. Het gaat ze volgens mij meer om de gadgets. We kennen allemaal de filmpjes van het optrekken of het autonoom rijden. Dat spreekt tot de verbeelding. En hoe makkelijk en snel Tesla upgrades doorvoert. Ik zag laatst een hobbyist die een app op z’n Apple watch had gemaakt waarbij hij middels een voice command z’n garagedeur opende en de auto de garage uitreed.
Bij BMW, Audi en Mercedes komt dat nu pas een beetje door op hun topmodellen.

Ik zie deze ontwikkelingen in de auto-industrie echt als toen met de smartphone.

Ik zit er overigens net zoals jij in. Ik vind de ontwikkelingen daarbuiten interessanter dan het product. Ik ben bijvoorbeeld volgens mij één van de weinige die nog nooit een iPhone of Samsung heeft gehad. Ben niet zo van de hypes maar vind de ontwikkelingen wel interessant.
@Rick-dos: Maar het grote nadeel met mensen die het om de gadgets ed. te doen is, die willen altijd het nieuwste. En als het nieuwste het niet doet of veel te laat geleverd wordt, is iets anders ineens het nieuwste.
En die mensen hebben 1000,-USd aanbetaald, dus de drempel om er uit te stappen is heel laag. Als er straks een aantal spelers dit soort auto’s gaat aanbieden wordt het denk ik lastig de interesse vast te houden.
Online updates wordt straks ook mogelijk met de bekende merken, weet ik zeker. Die internet interface kan dat waarschijnlijk nu al.

Ik denk dat de Model 3 make or break wordt voor Tesla. Als alles goed gaat zijn ze er. Dan kan je er ook niet meer omheen. Krijg je veel aanloopproblemen en lange levertijden vrees ik dat men daar enorm hinder van gaat ondervinden.
Juist omdat de klanten graag het nieuwste en innovatiefste willen hebben.
@Rick-dos: Tesla speelt enorm in op de hype rond hun wagens en ontwikkelingen. Ze zijn ook meer aanwezig op sociale media en maken van elke nieuw model een hele show van om die te presenteren.

Daardoor kunnen ze grote orders boeken voor hun wagens, met name de model 3. Echter komen die orders van de diehard fanboys om het zo maar te noemen en van het ‘hip’ volk, je weet wel dat type die elk jaar de nieuwste I-phone kopen om toch maar te kunnen zeggen ‘ik heb zo’n ding’. Het merendeel van de consument zijn o.a mensen die nog altijd naar hun vertrouwd merk lopen en geen fluit om de technologie geven, zolang het maar een beetje leuk uitziet, zuinig, praktisch en goedkoop is.

De fans kunnen wel leven met de lange wachttijden, de normale consument niet. Zij willen een wagen en ze willen die wagen zo snel mogelijk en niet binnen aantal jaren. En zoals e45touring al zei de concurrent zit ook niet stil. De Leaf wordt dacht ik volgend jaar opgevolgd met een compleet nieuwe EV en een bereik van meer dan 300km, een paar jaar later willen ze 600km. bereik halen. De Chevrolet Bolt die eigenlijk concurrent is voor de Model 3 komt volgend jaar op de markt. De Renault Zoe krijgt ook steeds meer upgrades en VAG komt binnenkort ook met enkele serieuze spelers op de EV-markt.
Dit trio doet mij denken aan een zwaan,ei en een kuiken
En nu nog winst gaan maken.
Lachen hè met Tesla. Ze komen nog wat handjes tekort in de productie maar de marketing afdeling is op volle sterkte! Wat een goede PR voor een bedrijf dat nog nooit een piek heeft verdient en toch honderd duizenden kan laten intekenen op een elektrische auto die over minimaal 2 jaar pas komt! Niemand praat over het feit dat VW dan ook een elektrische Golf heeft met een range van minimaal 300 km!
Mooi voor de oud Audi-baas.
Dat is zeer goed nieuws! Want de bouwkwaliteit is wel nog echt een aandachtspuntje bij Tesla, laten ze daar bij Audi nou net goed in zijn! Lijkt een goede stap te zijn dit!
Eindelijk ’n doorbraak in milieuvriendelijke automobielen zoals het hoort te zijn, er is al genoeg vervuiling veroorzaakt met fossiele verbrandingsmotoren, waar voorlopig nog de olieproducerende landen de baas over zijn, maar stilaan stilaan aan het afbrokkelen is, maar/en ze er niets kunnen tegen doen, en de oliewereld nu ook weer niet bepaald het einde van de wereld is, ook al denken ze dat van zich-zelf wel, geld maakt hen dan ook blind, en zien ze zelf niet, zo is het nu éénmaal . . .
via Android app
@exclusieviteitsfreak: jij doet alles op je eco-fiets en woont in een zelfvoorzienend huis waardoor je zelf part nog deel uit maakt van milieu-vervuiling?
@exclusieviteitsfreak: 10% verantwoordelijk voor de vervuiling, dat is het aandeel van het wegverkeer. De landbouw, energie-sector en de industrie stoten pakken meer uit, maar daar hoor je niet veel over precies. Wat dacht je van China met zijn steenkolen? Je moet niet denken dat alles opgelost geraakt wanneer iedereen op batterijen rond tuft. Goed voor lokale vervuiling dat wel, plug-ins hybrides zijn daar ook goed voor.
@scaglietti612: Klopt ook, maar die sectoren zijn daar volgens mij ook volop mee bezig voor zover ik weet, en de ideale aandrijving is Kernfusie, dat is de echte toekomst : https://www.google.be/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwi_75TOrtzMAhUED8AKHVwvDxUQFggnMAA&url=https%3A%2F%2Fnl.wikipedia.org%2Fwiki%2FKernfusie&usg=AFQjCNFmb2x6IZEuta4-yULIhIDjY3Ri7w . . .

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).