• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Ford Capri: oude coupés opnieuw uitbrengen is hip

Auteur: RubenBaeten, gepost 22 maart 2008 om 12:02 – 42 Reacties

Ford Capri Mk1

Nadat VW al de stoffige Scirocco-badge op een nieuw autootje plakte, gaat nu ook Ford meeliften op deze nieuwste trend. Het toeval wil dat ze nog ergens een redelijk succesvolle modelnaam hadden liggen, dus dames en heren houd u vast: de Capri komt terug!

Ford had in de jaren ’60 met de Mustang een enorm succesnummer te pakken. Het leek ze een goed plan om Europa met een soortgelijk model te overspoelen, dus kwam in 1969 de Capri op de markt. Deze zou uiteindelijk in 15 jaar tijd zo’n twee miljoen keer geproduceerd worden.

Ford Capri Mk1

Of Ford dit geintje met de nieuwe Capri kan herhalen moeten we nog maar zien; laten we in ieder geval hopen dat ze het goed doen. Het model staat vooralsnog voor 2012 op stapel. Klik door naar VWvortex voor een impressie!

(bron: Het Nieuwsblad, met dank aan Maarten voor de tip!)

Ook interessant!

  • Deze oude namen van Ford komen terug!
  • Wouter maakt autospotters blij met Ford GT
    Wouter maakt autospotters blij met Ford GT
  • Video: schapen hoeden met Ford Focus RS
    Video: schapen hoeden met Ford Focus RS
  • Te koop. Maar niet deze
    Te koop: 2005 Ford GT met een beetje werk

Nieuwste artikelen

  • Video: Automobilist schrikt zich het apezuur
  • Gespot – De enige echte Rimac op Nederlands kenteken
  • Ford maakt standaard onderdeel een betaalde optie (en met een goede reden)
  • Automerk maakt revven bewust onmogelijk in deze sportcoupé met verbrandingsmotor
FacebookTweetPinLinkedIn

capri, Coupe, Ford, Retro

Vorig bericht: « Hé Jan, hou eens op!
Volgend bericht: ZaMiVideo: Tiff in een NASCAR »

Lees Interacties

Reacties

  1. Thibaut zegt

    22 maart 2008 om 12:04

    fijn!
    zolang ze niet met retro afkomen..

    Login om te reageren
  2. TJ zegt

    22 maart 2008 om 12:04

    Die ziet er vet uit!

    Login om te reageren
  3. VonStroke zegt

    22 maart 2008 om 12:04

    Benieuwd naar de prijs, het uiterlijk en naar het aantal gerecycleerde onderdelen uit andere Ford’s.

    Login om te reageren
  4. flappie zegt

    22 maart 2008 om 12:06

    haha!

    Login om te reageren
  5. Spaz zegt

    22 maart 2008 om 12:07

    Nothing can beat the original…..

    Login om te reageren
  6. lincoln zegt

    22 maart 2008 om 12:17

    in europa was dat ineens helemaal weg en moest alles ineens station ..
    in amerika was dat sinds 1998 ook helemaal verdwenen en moest alles wijken voor SUV ..

    toch hebben de jappen in amerika altijd wel een dikke coupe in hun assortiment gehad ..

    komt vanzelf weer .. moet alleen wel rendabel zijn ..
    toen Renault hun Avantime (mooiste fransoos) op de markt zette flopte dat van alle kanten ..

    Login om te reageren
  7. sacha zegt

    22 maart 2008 om 12:35

    Ik verlang nu al naar de herrijzing van de OPEL MANTA.

    Login om te reageren
  8. wapz zegt

    22 maart 2008 om 13:00

    @sasha

    Je was me net voor. En de Opel Commodore. En de nieuwe senator! Dan is het setje foute kamperbakken weer compleet. Waar houdt het op?

    Login om te reageren
  9. nickel zegt

    22 maart 2008 om 13:01

    @sacha

    Ik denk dat de Manta weinig kans maakt naast de Opel GT (Coupe, die der misschien aankomt)

    Tenzij ze echt een retromodel neer gaan kwakken… dan misschien nog… maar dan wel de eerste Manta, die met die, in een punt lopende voorkant en twee ronde achterlichten aan weerszijden… die was gaaf…

    We want Manta!:P

    Login om te reageren
  10. IlCuoreSportivo zegt

    22 maart 2008 om 13:02

    NEE de manta, laten we die snel vergeten, wat een verschrikkelijke auto.
    Auto’s zouden met wat meer overtuiging bedacht moeten worden dezer dagen, het enige wat telt is meezijn met de trent.
    Ik wil terug pure auto’s, zonder snufjes maar snel en rauw gevaarlijk.

    Login om te reageren
  11. Markus zegt

    22 maart 2008 om 13:39

    De Manta was best leuk! Ben eens door Europa gereden met een paar vrienden in een Manta, hartstikke leuk en dat ding reed ook best lekker hoor.

    Login om te reageren
  12. Jandepandaman zegt

    22 maart 2008 om 13:59

    Wauw, de Capri…
    Als jongetje vond ik het geweldig als ik met mijn oom mee mocht in zijn Capri.
    Ik weet nog dat je achter zelfs als kleintje redelijk in de knel zat op de bank, maar ik vond het toen echt een pracht-auto. Af en toe zie je er nog wel eens eentje rijden en dan blijf ik het mooi vinden.

    …Met een beetje angst en beven ben ik benieuwd naar hoe de nieuwe Capri er uit gaat zien. De New Beetle vond ik al een verkrachting van het origineel. De nieuwe 500 is 2x zo groot als ijn ouwe Panda met 2x zo weinig binnenruimte….

    Login om te reageren
  13. Patrick zegt

    22 maart 2008 om 14:24

    Hopelijk komt de Celica ook terug.

    Login om te reageren
  14. jurrian zegt

    22 maart 2008 om 15:01

    als ze hem maar rwd maken. want dat hoort wel.

    Login om te reageren
  15. Carmaster zegt

    22 maart 2008 om 15:12

    Geef mij maar een Manta inderdaad.
    Als jongetje zat ik ook al achterin een bruine Manta B.
    Mijn vader heeft nog veel van die auto’s gehad en ze jammer genoeg
    allemaal in de prak gereden.

    Ontopic:Ik zou geen bezwaar hebben tegen een nieuwe Capri, als ze maar
    een beetje origineel blijven en geen overdreven gestileerde auto maken.
    Lijkt me wel grappig om een Capri ST in de toekomst te zien.
    Als die auto dan maar niet op de Focus ST gebaseerd is, want FWD zuigt echt! ;)

    Login om te reageren
  16. Kyanite zegt

    22 maart 2008 om 15:13

    Op die photoshop ziet ie er erg goed uit.

    Login om te reageren
  17. mercedesfan zegt

    22 maart 2008 om 15:19

    Hij ziet der niet zo goed als de oude capri.

    Login om te reageren
  18. L-Fred zegt

    22 maart 2008 om 15:58

    1 (C)april !!

    Login om te reageren
  19. bp zegt

    22 maart 2008 om 16:18

    oogt goed

    Login om te reageren
  20. Patrick zegt

    22 maart 2008 om 16:19

    BREAKING NEWS: de Chinezen springen mee op de kar en brengen de Celica terug uit:

    Login om te reageren
  21. six trey zegt

    22 maart 2008 om 16:28

    Ik had toch wel liever de mustang officieel naar europa zien komen

    Login om te reageren
  22. autoblogger zegt

    22 maart 2008 om 16:28

    Toyota gaat zelf ook weer een Celica maken:
    http://www.autoblog.nl/archive/2007/11/25/opvolger-voor-de-celica

    Login om te reageren
  23. Klassiekerrally zegt

    22 maart 2008 om 17:35

    Als ze maar niet met iets als de Probe op de proppen komen. Wat een duf ding was dat zeg…
    Puur moet ‘ie zijn, met veel nadruk op sportiviteit. En niet te zwaar.
    Ach… ik blijf dromen ;)

    Login om te reageren
  24. Arie Nap zegt

    22 maart 2008 om 17:59

    De naam Capri verdient in mijn ogen wel achterwielaandrijving.

    Maar het zal wel een Mondeo worden met een andere koets… maar dat rijd opzich ook niet verkeerd

    Login om te reageren
  25. Patrick zegt

    22 maart 2008 om 18:06

    “oude coupés opnieuw uitbrengen is hip” ………dat doet Porsche al 40 jaar met de 911.

    Login om te reageren
  26. Jesper zegt

    22 maart 2008 om 18:35

    @ Patrick: de celica is nooit uit de productie geweest, hij wordt alleen niet meer geimporteerd door Louwman&Parqui (Toyota).

    @ Sacha: Abso-f*cking-lutely!! Wel de Manta A natuurlijk, en dan die lelijke Astra Coupe of Cabrio of whatever dr uit mikken :D

    Login om te reageren
  27. Patrick zegt

    22 maart 2008 om 18:51

    @Jesper: dat is goed nieuws, en als je ons nu nog een fototje kan tonen van de 2008 Celica kunnen we jou nog geloven.

    Login om te reageren
  28. bruistablet zegt

    22 maart 2008 om 20:51

    @wapz,een senator rijd heerlijk hoor,heb er zelf een jaartje in gereden……wat rij jij zelf wapz.

    Login om te reageren
  29. Svensson zegt

    22 maart 2008 om 20:56

    Wat een spuuglelijk ding die artist’s impression. Lijkt ook in de verste verte niet op de Capri. En als ze het goed willen doen, moeten ze ‘m uiteraard RWD meegeven, wat ik niet zie gebeuren…

    Login om te reageren
  30. nickel zegt

    23 maart 2008 om 07:50

    @Jesper

    De Celica is wel degelijk sinds 2005 uit productie…

    Dit omdat Toyota een té hoog gemiddeld CO2 had. Om dit omlaag te brengen sneuvelde legendes als de Celica en de MR2. Ook de Previa en enkele Verso modellen werden geschrapt. (waar ik niet wakker van lig…) Als Toyota besluit de Celica terug te brengen, dan zullen ze door al die hyrbiedetjes het CO2 gehalte dus danig omlaag hebben gekregen, dat Toyota’s enige échte sportcoupé weer terug kan komen.

    Login om te reageren
  31. L-Fred zegt

    23 maart 2008 om 14:29

    Is dit de Toyota Celica 2008?

    http://www.topspeed.com/cars/car-news/2008-toyota-celica-ar16029.html

    Login om te reageren
  32. Patrick zegt

    23 maart 2008 om 14:59

    @L-Fred : kijk eens wat verder dan de plaatjes, er staat duidelijk bij dat de laatste Celica op 21 April 2006 gebouwd is.

    Login om te reageren
  33. Jesko zegt

    23 maart 2008 om 23:38

    Het zou inderdaad vet zijn als ook de Celica terug kwam. Ik zelf rij het model ’91 – ’94 (T18, 2.0).

    Er heerst wel een soort cultuur onder de oudere sportcoupé’s. Het is leuk als dat meer komt, maar dan met de nieuwe versies ervan.
    Maar als er een nieuwe Celica komt, moet het niet weer zo’n tupperwear achtig plastic aandoent apparaat worden zoals de laatste. (die ik overigens wel mooi vind, maar ik vind hem iets te Need For Speed)

    Login om te reageren
  34. Tombnolz zegt

    23 maart 2008 om 23:57

    Hij wordt nooit cooler dan het origineel. En dat geldt voor alle moderne heruitgaves van (kleine) iconen.

    Login om te reageren
  35. smoke zegt

    25 maart 2008 om 10:59

    ‘Bought a ’69 Capri, failed the M.O.T.’

    Zijn er muziekliefhebbers die deze quote herkennen?

    Login om te reageren
  36. Mattie zegt

    25 maart 2008 om 11:33

    visos is toch al in de richting van carpi…



    Login om te reageren
  37. Erwin zegt

    25 maart 2008 om 12:48

    Weten we ook gelijk waar de C30 van Volvo vandaan komt. Juist, de tekentafel van Ford.

    Login om te reageren
  38. Apache zegt

    25 maart 2008 om 20:36

    @ Erwin

    OMG, jij hebt je dus totaal niet op de hoogte gehouden…

    Login om te reageren
  39. donny marino zegt

    23 mei 2008 om 18:35

    dat is cool!!! heb zelf 6jaar met een capri (laatste model) gereden het was mijn 1ste auto, super gewoon!! 2liter met 2 vaks weber en die lange snoet na 2jaar tuning, side pipe uitlaat,spagheti uitlaat colector,13x8j gepolierde velgen,met 215 banden voorspoiler en achter spoiler op de motor kap lucht inlaat sleuven en een knalrood kleurtje. gewoon super!!! maar om dit te evenaren??????

    Login om te reageren
  40. Roland zegt

    5 juni 2008 om 18:30

    Die Capri op de site van VWvortex die in autobild stond is niet zo mooi als de oudere versies.
    Ik hoop dat autobild ernaars zat en dat er een wat meer sportieve auto komt want deze lijkt nergens op.
    ik hoop ook dat de nieuwe capri een beetje een vlotte motor krijgt

    De scirocco is wel mooi trouwens.

    Login om te reageren
  41. hylke wijnstra zegt

    14 december 2008 om 16:25

    nou.. ik vind er weinig aan! die sierluchthappers voor de achterwielen is het enige verder zie ik er geen capri in.. het lijkt wel een opvolger van de ka!
    LELIJK! geef mij de oude maar!

    Login om te reageren
  42. raadslid zegt

    21 augustus 2009 om 23:15

    ik vind DE MUSTANG geweldig! De capri met een V8 is ook goed! Bij deze nieuwe capri moeten ze er geen hesbag maken maar gewoon een coupe! dat is veel mooier. geoon dat achteraam schuin aflatenlopen.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North