• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Over Lamborghini en wat het merk van plan is

Auteur: RubenPriest, gepost 20 november 2018 om 08:45 – 27 Reacties

Over Lamborghini en wat het merk van plan is


Een vierde model ligt op de keukentafel. Net als de Urus geen volbloed supercar, maar een praktischere auto.

Na jaren van concepts en teasers verschijnt de Lamborghini Urus langzaam in het straatbeeld. Het straatbeeld van Laren of de PC Hooftstraat welteverstaan. Het is de gewoonste Lamborghini van de afgelopen jaren. Dat de exclusiviteit van het Italiaanse merk minder wordt zal Lamborghini CEO Stefano Domenicali een worst zijn. Er moet immers geld in het laatje komen.

In dat kader bestaat de kans dat er meer ‘gewone’ modellen van Lamborghini. In een interview met Autonews laat Domenicali weten dat een 2+2 Grand Tourer op de agenda staat. De vraag is alleen welke agenda, want op de korte termijn hoeven we nog niets concreets te verwachten.

Het moderne Lamborghini kennen we van auto’s als de Gallardo, Murciélago en later de Huracán en Aventador. De Urus wordt als een soort moderne LM002 gezien en deze nieuwe 2+2 kan als opvolger van de Espada gaan dienen. Nog voordat Lamborghini zich enkel ging bezighouden met supercars maakte het merk tal van ‘praktischere’ modellen. Een moderne Espada zou in dat opzicht prima zijn.

Domenicali licht wel een tipje van een sluier. Zo moet die 2+2 performance gaan combineren met comfort. Een moeilijke markt die niet zomaar uitgevogeld is. De CEO laat weten dat Lamborghini deze markt op z’n vroegst tussen 2025 en 2027 wil benaderen. Toekomstmuziek dus, want bijna 10 jaar vooruit kijken is zeer lastig met de huidige ontwikkelingen in de auto-industrie.

Één ding is zeker. De opvolger van de Espada gaat een plug-in hybride worden met techniek van de Volkswagen Groep. De Aventador is in dat opzicht de laatste der mohikanen. De V12-opvolger zal de eerste (plug-in) hybride van het merk worden. Een Urus PHEV zit er wat Lamborghini betreft voorlopig nog niet in. De vraag naar de reguliere Urus is op dit moment zo groot, dat het merk hier de handen vol aan heeft.

Foto: grijze Urus via @720s op Autojunk

Ook interessant!

  • Wat moeten we van deze Lamborghini Urus maken?!
    Wat moeten we van deze Lamborghini Urus maken?!
  • Video: eerste onderdelen voor de Lamborghini Urus uitpakken
  • Video: Novitec make-over voor de Lamborghini Urus
    Video: Novitec make-over voor de Lamborghini Urus
  • Novitec Esteso
    Rijden met de Novitec Esteso (Lamborghini Urus)

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Steven Bergwijn in zijn Ferrari Purosangue
  • Video: Toch wel eng, zo’n auto op jouw weghelft
  • Stem op de Autoblog Auto van het Jaar 2025!
  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
FacebookTweetPinLinkedIn

espada, Hybride, Lamborghini, plug-in, stefano-domenicali, urus

Vorig bericht: « Het gaat niet goed met Maserati
Volgend bericht: Deze 911 GT3 RS in Limburg heeft een bijzondere kleur »

Lees Interacties

Reacties

  1. reactief zegt

    20 november 2018 om 09:09

    Een Lamborghini A7 pana-espada dus.
    Zou jammer zijn, maar wie weet. Hopelijk durven ze toch wel extreem te gaan en lijkt dit ook echt op zo’n bloedmooie Espada.

    Login om te reageren
    • atrak zegt

      20 november 2018 om 09:31

      @reactief: Precies, ik snap niet dat ze hier 10 jaar voor nodig hebben.

      Login om te reageren
      • simon550i zegt

        20 november 2018 om 10:22

        @atrak: Gaan jullie hem kopen dan?

        Login om te reageren
        • atrak zegt

          20 november 2018 om 10:40

          @simon550i: Wie weet hoe het leven er over 10 jaar uit ziet?

          Login om te reageren
    • hiostu zegt

      20 november 2018 om 09:38

      @reactief: De Lamborghini Empanada :)

      Login om te reageren
      • wjeurs zegt

        20 november 2018 om 11:43

        @hiostu: enchilada

        Login om te reageren
  2. str8six zegt

    20 november 2018 om 09:10

    Gewoon de Estoque in productie nemen. Wat een mooie bak is dat zeg!
    Offtopic: is dit dé Stefano Domenicali? Je weet wel; de man die de Scuderia Ferrari om zeep heeft geholpen.

    Login om te reageren
    • Edge zegt

      20 november 2018 om 10:53

      @str8six: Ja, dat is dé Stefano Domenicali.

      Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      20 november 2018 om 20:49

      @str8six: Idd, zeer jammer dat de Estoque er niet gewoon gekomen is. En hoewel het design nog steeds zeer knap is, is het toch te oud om nu nog op de markt te brengen. Maar het zou van veel lef getuigen moest Lamborghini durven om zo’n sedan in de “ouderwetse” vorm te brengen. En het zou vast ook heel wat navolging krijgen, want het zou daarmee plots weer “cool” worden, zo’n drievolumer…

      Login om te reageren
  3. 87sandyd zegt

    20 november 2018 om 09:13

    Asterion plssss !!

    https://hips.hearstapps.com/amv-prod-cad-assets.s3.amazonaws.com/images/media/51/2019-lamborghini-asterion-concept-top-inline-photo-657624-s-original.jpg?crop=1xw:1xh;center,top&resize=800:*

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      20 november 2018 om 10:36

      @87sandyd: Heeft wel wat weg van een Ford GT.

      Login om te reageren
  4. karaya zegt

    20 november 2018 om 09:14

    Jezus, wat een kutauto is die Urus toch.

    Login om te reageren
  5. Loek zegt

    20 november 2018 om 09:15

    Jup, de Estoque verjaart goed. Als ‘echte’ Espada-opvolger lijkt mij een Asterion-esque auto ook nog steeds gaaf. Over dikke concepts gesproken.

    OT: toffe artikelfoto ;)

    Login om te reageren
    • str8six zegt

      20 november 2018 om 09:22

      @720s: ja dat was ook zo’n strakke concept!

      Login om te reageren
  6. Gulli zegt

    20 november 2018 om 10:05

    Dan zie ik liever een nieuwe Islero dan een Espada. Heb die achterkant van de Espada nooit gegraven. Daarmee vallen de Jarama en de Urraco eigenlijk ook meteen af. En daarmee ook een interpretatie van een RS7 met die lelijke afhangende reet van dat ding ?

    Login om te reageren
  7. lacker zegt

    20 november 2018 om 10:07

    Even inhaken op “Nog voordat Lamborghini zich enkel ging bezighouden met supercars maakte het merk tal van ‘praktischere’ modellen. ” – Lamborghini maakt anno nu nog steeds praktische trattori http://www.lamborghini-tractors.com/en-nd/

    Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      20 november 2018 om 21:04

      @lacker: Je bedoelt die rebadges van Deutz-Fahr? Ja, ik zie de link met die veredelde Volkswagentjes…

      Login om te reageren
  8. mashell zegt

    20 november 2018 om 10:07

    “Zo moet die 2+2 performance gaan combineren met comfort. Een moeilijke markt die niet zomaar uitgevogeld is.”
    Hoezo? In het concern is de Bentley Continental op Porsche Panamera basis een auto die precies dat biedt. Hoekig Lamborghini koetsje er om, hoekig dashboard er in en klaar. De Audi knoppen in de Bentley kunnen zelfs gewoon blijven zitten.

    Login om te reageren
    • ikleesookoverautos zegt

      20 november 2018 om 15:58

      @mashell: veel octagons heel veel octagons

      Login om te reageren
      • alex1589 zegt

        20 november 2018 om 19:12

        @ikleesookoverautos: hexagon… Hex = 6. Octa = 8. Bijna, nog iets meer lezen ;)

        Login om te reageren
  9. competition102 zegt

    20 november 2018 om 10:14

    RIP Lamborghini

    Login om te reageren
    • ikleesookoverautos zegt

      20 november 2018 om 15:59

      @competition102: nee zo blijven ze tenminste bestaan. Jij snapt het klaarblijkelijk nog niet zo goed.

      Login om te reageren
      • competition102 zegt

        20 november 2018 om 17:30

        @ikleesookoverautos: kennelijk snap je mij niet zo goed, maar je mag me gewoon vragen wat ik bedoel, dan leg ik het je uit.

        Login om te reageren
      • Esprit_de_Flandre zegt

        20 november 2018 om 21:05

        @ikleesookoverautos: Denk even na over het woord “ze” dat je gebruikt.

        Echt, niet antwoorden, alleen lang denken…

        Login om te reageren
  10. ArnoldH zegt

    20 november 2018 om 10:17

    Ze hadden gewoon de Estoque in productie moeten nemen…

    Login om te reageren
  11. 560pk zegt

    20 november 2018 om 10:42

    Als je op het thuisscherm zo de Lambo urus en daaronder de maserati suf ziet staan, weet je direct waarom het slecht gaat met maserati

    Login om te reageren
  12. O plaat zegt

    20 november 2018 om 12:45

    Een Mustang met Lambo badges dus maar dan met een premium interieur en met een slechtere bouwkwaliteit.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North