Over Lamborghini en wat het merk van plan is

Auteur: , 27 Reacties
Over Lamborghini en wat het merk van plan is

Een vierde model ligt op de keukentafel. Net als de Urus geen volbloed supercar, maar een praktischere auto.

Na jaren van concepts en teasers verschijnt de Lamborghini Urus langzaam in het straatbeeld. Het straatbeeld van Laren of de PC Hooftstraat welteverstaan. Het is de gewoonste Lamborghini van de afgelopen jaren. Dat de exclusiviteit van het Italiaanse merk minder wordt zal Lamborghini CEO Stefano Domenicali een worst zijn. Er moet immers geld in het laatje komen.

In dat kader bestaat de kans dat er meer ‘gewone’ modellen van Lamborghini. In een interview met Autonews laat Domenicali weten dat een 2+2 Grand Tourer op de agenda staat. De vraag is alleen welke agenda, want op de korte termijn hoeven we nog niets concreets te verwachten.

Het moderne Lamborghini kennen we van auto’s als de Gallardo, Murciélago en later de Huracán en Aventador. De Urus wordt als een soort moderne LM002 gezien en deze nieuwe 2+2 kan als opvolger van de Espada gaan dienen. Nog voordat Lamborghini zich enkel ging bezighouden met supercars maakte het merk tal van ‘praktischere’ modellen. Een moderne Espada zou in dat opzicht prima zijn.

Domenicali licht wel een tipje van een sluier. Zo moet die 2+2 performance gaan combineren met comfort. Een moeilijke markt die niet zomaar uitgevogeld is. De CEO laat weten dat Lamborghini deze markt op z’n vroegst tussen 2025 en 2027 wil benaderen. Toekomstmuziek dus, want bijna 10 jaar vooruit kijken is zeer lastig met de huidige ontwikkelingen in de auto-industrie.

Één ding is zeker. De opvolger van de Espada gaat een plug-in hybride worden met techniek van de Volkswagen Groep. De Aventador is in dat opzicht de laatste der mohikanen. De V12-opvolger zal de eerste (plug-in) hybride van het merk worden. Een Urus PHEV zit er wat Lamborghini betreft voorlopig nog niet in. De vraag naar de reguliere Urus is op dit moment zo groot, dat het merk hier de handen vol aan heeft.

Foto: grijze Urus via @720s op Autojunk



27 reacties

Een Lamborghini A7 pana-espada dus.
Zou jammer zijn, maar wie weet. Hopelijk durven ze toch wel extreem te gaan en lijkt dit ook echt op zo’n bloedmooie Espada.
@reactief: Precies, ik snap niet dat ze hier 10 jaar voor nodig hebben.
@atrak: Gaan jullie hem kopen dan?
@simon550i: Wie weet hoe het leven er over 10 jaar uit ziet?
@reactief: De Lamborghini Empanada :)
@hiostu: enchilada
Gewoon de Estoque in productie nemen. Wat een mooie bak is dat zeg!
Offtopic: is dit dé Stefano Domenicali? Je weet wel; de man die de Scuderia Ferrari om zeep heeft geholpen.
@str8six: Ja, dat is dé Stefano Domenicali.
@str8six: Idd, zeer jammer dat de Estoque er niet gewoon gekomen is. En hoewel het design nog steeds zeer knap is, is het toch te oud om nu nog op de markt te brengen. Maar het zou van veel lef getuigen moest Lamborghini durven om zo’n sedan in de “ouderwetse” vorm te brengen. En het zou vast ook heel wat navolging krijgen, want het zou daarmee plots weer “cool” worden, zo’n drievolumer…
Jezus, wat een kutauto is die Urus toch.
Jup, de Estoque verjaart goed. Als ‘echte’ Espada-opvolger lijkt mij een Asterion-esque auto ook nog steeds gaaf. Over dikke concepts gesproken.

OT: toffe artikelfoto ;)
@720s: ja dat was ook zo’n strakke concept!
Dan zie ik liever een nieuwe Islero dan een Espada. Heb die achterkant van de Espada nooit gegraven. Daarmee vallen de Jarama en de Urraco eigenlijk ook meteen af. En daarmee ook een interpretatie van een RS7 met die lelijke afhangende reet van dat ding 😋
Even inhaken op “Nog voordat Lamborghini zich enkel ging bezighouden met supercars maakte het merk tal van ‘praktischere’ modellen. ” – Lamborghini maakt anno nu nog steeds praktische trattori http://www.lamborghini-tractors.com/en-nd/
@lacker: Je bedoelt die rebadges van Deutz-Fahr? Ja, ik zie de link met die veredelde Volkswagentjes…
“Zo moet die 2+2 performance gaan combineren met comfort. Een moeilijke markt die niet zomaar uitgevogeld is.”
Hoezo? In het concern is de Bentley Continental op Porsche Panamera basis een auto die precies dat biedt. Hoekig Lamborghini koetsje er om, hoekig dashboard er in en klaar. De Audi knoppen in de Bentley kunnen zelfs gewoon blijven zitten.
@mashell: veel octagons heel veel octagons
@ikleesookoverautos: hexagon… Hex = 6. Octa = 8. Bijna, nog iets meer lezen ;)
RIP Lamborghini
@competition102: nee zo blijven ze tenminste bestaan. Jij snapt het klaarblijkelijk nog niet zo goed.
@ikleesookoverautos: kennelijk snap je mij niet zo goed, maar je mag me gewoon vragen wat ik bedoel, dan leg ik het je uit.
@ikleesookoverautos: Denk even na over het woord “ze” dat je gebruikt.

Echt, niet antwoorden, alleen lang denken…
Ze hadden gewoon de Estoque in productie moeten nemen…
Als je op het thuisscherm zo de Lambo urus en daaronder de maserati suf ziet staan, weet je direct waarom het slecht gaat met maserati
Een Mustang met Lambo badges dus maar dan met een premium interieur en met een slechtere bouwkwaliteit.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).