• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Overtreffende trap: Maserati MC12 Corsa EDO Competition

Auteur: robbie, gepost 10 augustus 2007 om 21:00 – 33 Reacties

Maserati MC12 Corsa EDO Competition


Oeh lala, we wisten al dat EDO Competition de “normale” Maserati MC12 aangepakt hadden. Maar ze zijn nu nog een stapje verder gegaan en hebben de limited edition MC12 Corsa ook nog even verder verfijnt.

Het belangrijkste is misschien wel dat de MC12 Corsa nu road legal is! En dat verklaart ook gelijk waarom de heren een nose lift function ingebouwd hebben, wel zo handig met al die verkeersdrempels tegenwoordig. De overige aanpassingen op een rijtje.

Sport suspension with nose lift function
Specially designed high-flow exhaust system
New high-performance brake system
New tire & wheel package
Road-legal

Maserati MC12 Corsa EDO Competition

Maserati MC12 Corsa EDO Competition

Maserati MC12 Corsa EDO Competition

De Maserati MC12 XX en de MC12 Corsa gebroederlijk naast elkaar.

Maserati MC12 Corsa EDO Competition

Veel meer foto’s van dit beest kan je HIER & HIER vinden.

En het complete persbericht voor de liefhebber.

Introduction of the edo MC12 Corsa

Sport suspension with nose lift function
Specially designed high-flow exhaust system
New high-performance brake system
New tire & wheel package
Road-legal

During last year’s FIA GT championship Maserati drove their competitors into the ground with the MC12 GT1 (which already spawned the MC12). On the occasion of the overall victory, Maserati introduced the limited edition (12 units) MC12 Corsa.

The Über-Maserati weighs nearly 400 kg (880 lbs) less than the base MC12 (1,150 instead of 1,531 kg [2530 lbs instead of 3368 lbs]). This corresponds to a power-to-weight ratio of 1.5 kg / hp (3.36 lb / hp). With 755 hp and 740 Nm (546 ft-lb) of torque, the Corsa will run circles around the regular MC12 (632 hp).

edo competition does not shy away from extreme sports cars such as this one; instead it gives them finishing touches! Consequently a special suspension system developed by edo competition and manufactured by KW was fitted. The independently adjustable compression and rebound damping permits truly individual suspension setups. The unique system, with its three different adjustments, allows for low-speed compression damping characteristics to be altered while the high-speed settings, having a strong influence on ride-quality, remain constant. True racing technology for the road! Additionally the nose lift function available on the regular MC12 is carried over to avoid front and underbody damage.

Engine-wise, edo competition leaves the 755 hp–strong MC12 Corsa untouched. However, the 6.0-liter V12 now announces its power through a newly developed edo competition high-flow exhaust system – and it does so with a soundtrack guaranteed to induce goose bumps! The sports exhaust system with electronically controlled butterfly valves provides visual cues to the MC12 Corsa’s power thanks to dual exhaust tips, each with a diameter of 100 mm (4 in). edo competition put a strong emphasis on quality during its construction. The muffler and exhaust tips are made from durable V2A stainless steel. And, not to be overlooked: a remote control to adjust the sound intensity has been installed!

For better cold braking properties during road use, edo competition employed a ceramic composite high-performance brake system with 396 mm (15.6 in) rotors in the front and 360 mm (14.2 in) rotors in the rear along with special brake pads at both ends.

edo competition had newly developed forged wheels (in black) custom made for the edo MC12 Corsa. On the front axle they’re of size 10 J x 19 and on the rear axle of size 13 J x 20. The wheels employed by edo competition are shod with 265/35 ZR19 (front) and 335/30 ZR20 (rear) tires.

An official approval for road service is in preparation so that this unique edo MC12 can also be admired outside of the race track.

edo MC12 Corsa Specifications

Engine 6.0-ltr. V12
Power 755 hp (555 kW) at 8000 rpm
Torque 740 Nm (546 ft-lb) at 5500 rpm
Top speed 326 km/h (203 mph) (source: Maserati)
0 – 100 km/h (0 – 62 mph) < 3 seconds (source: Maserati) 0 – 200 km/h (0 – 124 mph) 6 seconds (source: Maserati) Curb weight 1,150 Kg (2535 lb) Body Carbon fiber, monocoque Transmission F1, 6-speed Production 12 + 3 prototypes Price > 1.200.000 Euro

Modifications edo competition on request

UPDATE Speciaal voor jullie ook nog een filmpje met dat heerlijke uitlaatgeluid!

UPDATE 2, speciaal voor jullie lopen speuren naar nog een EXTRA FILMPJE, met meer geluid!

Ook interessant!

  • Gespot: Maserati MC12 op Nederlandse bodem
  • Gespot: de allereerste Maserati MC20 in Nederland
  • Zo bruut zag je de Maserati MC20 nog niet eerder
  • Video: Maserati Quattroporte Trofeo rij-impressie
    Video: Maserati Quattroporte Trofeo rij-impressie

Nieuwste artikelen

  • Gespot – De eerste 12Cilindri Spider op Nederlandse bodem?
  • Hoera: Lamborghini gaat ”zo lang mogelijk” door met plofmotor
  • Nieuwe Xpeng G6 en G9 kunnen het goede voorbeeld niet volgen
  • Waarom je volgende auto een extra remlicht op de voorkant kan hebben
FacebookTweetPinLinkedIn

edo-competition, Maserati, mc12, Supercars, tuning, Video

Vorig bericht: « Subaru Impreza met 650 pk
Volgend bericht: Preview: Bavaria City Racing »

Lees Interacties

Reacties

  1. M Freak zegt

    10 augustus 2007 om 21:03

    Ik vind al die reclame niet echt mooi op deze zeer exclusieve Italiaan.

    Login om te reageren
  2. BW zegt

    10 augustus 2007 om 21:05

    1.2 miljoen euro. Prikkie. :)

    Login om te reageren
  3. PieterA zegt

    10 augustus 2007 om 21:08

    Ziet er toch helemaal NIET uit. Een ware verkrachting, koop dan een gewone, die moet met een paar aanpassingen ook road legal te maken zijn.

    Login om te reageren
  4. DiDi zegt

    10 augustus 2007 om 21:10

    w000000t
    knettergek zeg ik je
    kzou er wel eens in willen rijden :)

    Login om te reageren
  5. robbie zegt

    10 augustus 2007 om 21:11

    UPDATE Filmpje geplaatst

    Login om te reageren
  6. Warrie zegt

    10 augustus 2007 om 21:13

    Geweldig om mee te rijden en te hebben. Maar fuck wat zijn ze lelijk. Een kleuter van 2 had ze mooier kunnen maken. Was dat nu zo moeilijk geweest? Kan me niet inbeelden dat iemand zo iets lelijks koopt. Terwijl ze standaard toch wel mooi zijn. Gelukkig zal je ze ook wel met normaal uiterlijk kunnen krijgen.

    Login om te reageren
  7. kees-jan zegt

    10 augustus 2007 om 21:14

    wat lelijk ?

    Login om te reageren
  8. Rvh zegt

    10 augustus 2007 om 21:15

    WOW 0-200 in 6 seconden!!

    toch maar een ander kleurtje en andere velgen

    Login om te reageren
  9. Coolguy zegt

    10 augustus 2007 om 21:19

    0-200 in 6s op een Street Legal car?
    Dag Veyron :p (7.3s)

    Wat is de topsnelheid van dit ding?

    Login om te reageren
  10. Jos zegt

    10 augustus 2007 om 21:25

    326km/h

    Login om te reageren
  11. Klassiekerrally zegt

    10 augustus 2007 om 21:27

    Lelijk? Misschien…

    Leuk voor als je alles al hebt.

    Login om te reageren
  12. Fruitcake zegt

    10 augustus 2007 om 21:36

    Lijkt me wel een leuk bedrijf om te werken dat EDO Competition :o

    Lekker naar je werk om aan de dikste auto’s te knutselen :D

    Login om te reageren
  13. Poekie Lauda zegt

    10 augustus 2007 om 21:37

    Volgens mij wil je de MC12 Corsa helemaal niet op de weg rijden, het is een volbloed race-auto met minimale aanpassingen klaar gemaakt voor de straat, dat kan gewoon niet te doen zijn (op het geluid waarschijnlijk na;))

    Login om te reageren
  14. Nick zegt

    10 augustus 2007 om 21:38

    Als ik dan een straatlegale raceauto moest nemen, dan werd het toch een Dauer 962 LM.

    Login om te reageren
  15. LC zegt

    10 augustus 2007 om 21:38

    Maak het helemaal zwart of oranje maak tog een keuze want dit ziet er matig uit

    Login om te reageren
  16. christian zegt

    10 augustus 2007 om 21:50

    Bij een Corsa denk ik aan een andere auto ;)

    Login om te reageren
  17. w0o0dy zegt

    10 augustus 2007 om 22:10

    nog een video van de EDO Mc12
    http://videos.streetfire.net/video/fecaa3a5-aacc-41e9-80bd-aff1df8bcb0c.htm

    Login om te reageren
  18. Mikeee zegt

    10 augustus 2007 om 22:15

    @ Artikel:
    “….verder VERFIJND.”

    On topic: ziet er zeeer gelikt uit. Zou het bijna zonde vinden om ermee over straat te rijden.

    Login om te reageren
  19. Bramzel zegt

    10 augustus 2007 om 22:27

    Waar halen ze bij EDO in godsnaam al het geld vandaan? Die lui die hebben een wagenpark om u tegen te zeggen, en van elke nieuwe exoot hebben ze in no-time eentje in de garage staan om te tunen (en ja, ik weet dat de MC12 Corsa al even op de markt is, maar toch).

    Login om te reageren
  20. w0o0dy zegt

    10 augustus 2007 om 22:35

    @Christian; geeft niet, maar om je opvoeding een beetje bij te spijkeren….
    http://www.youtube.com/watch?v=BYBk81K-lpU

    http://www.youtube.com/watch?v=IyymJGQqGvI

    Login om te reageren
  21. Birger zegt

    10 augustus 2007 om 23:02

    Die gaat wel heel erg snel, maar ik vind hem het mooist orgineel. Wel jammer dat ze er zo gas mee geven met een koude motor.

    Login om te reageren
  22. robbie zegt

    11 augustus 2007 om 01:30

    UPDATE 2, speciaal voor jullie lopen speuren naar nog een EXTRA FILMPJE, met meer geluid!

    Login om te reageren
  23. Davidov zegt

    11 augustus 2007 om 03:56

    heeft die Edo MC12 evenveel vermogen als de gewone MC12 Corsa? :-/

    Login om te reageren
  24. Pannekoek zegt

    11 augustus 2007 om 09:34

    Hoppa je kan hem dus kopen en hij is straat legaal, dagje TG circuit dan maar?

    Login om te reageren
  25. R. zegt

    11 augustus 2007 om 09:40

    ik heb deze auto ook in de 24 uurs vav Spa-Francorchamps zien rijden.->leuk dingetje, maar doe me toch maar de enzo F60

    Login om te reageren
  26. Polomen zegt

    11 augustus 2007 om 10:17

    Doe mij maar de GT of quatroporte

    Login om te reageren
  27. Klassiekerrally zegt

    11 augustus 2007 om 10:22

    “Doe mij maar de GT of quatroporte”

    Ja, of misschien een Fiat Panda…

    Ik geef je wel gelijk: de GT of Quatroporte vind ik ook mooier, maar dat zijn heel andere auto’s. Die mag je niet met elkaar vergelijken.

    Login om te reageren
  28. Henk zegt

    11 augustus 2007 om 10:39

    hebben :D

    Login om te reageren
  29. natan zegt

    11 augustus 2007 om 10:54

    volgens mij hebben ze bij deMC12 XX een letter vergeten, het is voor mij XXX
    Shit zeg wat een strakke kleuren
    Wordt papa toch heel erg lief aankijken denk ik

    Login om te reageren
  30. Jordey zegt

    11 augustus 2007 om 14:13

    INT zwart.. oja ik doe het wel meteen goed :-)

    In het zwart ziet deze wagen er gigantisch beest-achtig uit!
    En met die oranje kleur erbij, is het net een duivel.

    -Iemand een vergelijking tussen Ferrari FXX en Maserati MC12 Corsa Edo Competition?? Ik stem JA!

    Login om te reageren
  31. David A. zegt

    13 augustus 2007 om 15:20

    deze auto is zo super bruut. hij is gaat onder 3 seconden naar 100 maar kan helaas maar 326 km/h (nouja helaas:P) maar de MC12XX kan bijna 400!
    ik zou voor de MC12XX gaan die ziet er vetter uit. Je gaat tog niet met je MC12 Corsa EDO Competition naar je werk.
    En de Enzo is LELIJK!!!!!!!

    Login om te reageren
  32. christian zegt

    13 augustus 2007 om 19:04

    @wo0ody: jammer de links werken bij mij niet… En de filmpjes op autoblog ook niet… :(

    Login om te reageren
  33. rider zegt

    11 februari 2008 om 10:47

    dat die Corse in onder 3sec naar de 100km/h gaat en maar 326 haald is makkelijk te verklaren. hij heeft een korte dogbox versnellingsbak speciaal voor circuit gebruik. daar heb je niks aan extreem lange overbrengingen voor 400km/h omdat de rechte stukken te kort zijn voor dat.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North