• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Pack QV Sportiva: Doe alsof je een snelle Alfa hebt

Auteur: ricardo, gepost 22 juni 2012 om 11:57 – 52 Reacties

Pack QV Sportiva

Financieel niet in staat om een QV (Quadrifoglio Verde) op te pikken bij de Alfa-dealer? Geen nood. Ook de minder bedeelde uitvoeringen kunnen nu over sportievere looks beschikken. Hip man, een MiTo met tweecilindermotor op 18-inch jetsers.

Voorheen waren de QV-looks louter verbonden aan de MiTo 1.4 MultiAir Quadrifoglio Verde (170 pk) en de Giulietta 1.750 TBi Quadrifoglio Verde (235 pk). Maar, zoals bij meer merken het geval is, stellen klanten het op prijs als ze wel de show, maar niet de go kunnen aankruizen op de optielijst. Vanaf vandaag vertrouwen we daarom niet één Alfa meer met het klaverblad op de zijschermen.

Voor de MiTo bestaat het Pack QV Sportiva uit 18-inch porno-voor-de-wielkasten, een achterbumper met diffuser, rode lak op de remklauwen met een Alfa-logootje en monteren ze spiegelkappen, koplampomlijsting en deurhendels met een satijnkleur – je mag het ook grijs noemen. Binnenin heb je witte verlichting op het instrumentenpaneel en stamp je voortaan op aluminium sportpedalen. Alles bij elkaar kost het je €1.350, maar wil je leder in plaats van alcantara, dan komt er nog €1.850 bij. En voor 3.250 euro parkeer jij je achterwerk in sportievere Sabelt-stoelen. Ontzettend nodig, met je 1.3 JTDm.

Het sportpakketje op de Giulietta komt net als bij de Mito met QV-logo’s op de voorspatborden, stuur en instaplijsten. Ook krijg je voor de pakketprijs van 2.450 euro hippe sideskirts en donkere koplampen. De deurgrepen zijn grijzig en dat geldt ook voor de spiegelkappen. Velgen? 18-inch uiteraard, en wel in de vormpjes Turbina, Turbina Titanio en Sport 8C Competizione met daarachter rode remklauwen. Van binnen vinden we geborsteld aluminium op het dash, een leder stuurtje, aluminium op de pedalen en half lederen of volledig lederen bekleding.

Op de Giulietta komt het Pack QV Sportiva in eerste instantie alleen op de 1.4 MultiAir en de 2.0 JTDm (140/170pk). Later dit jaar gaan de goodies ook op de 1.4 Turbo en 1.6 JTDm, en is de marktwaarde van een klaverblad op Alfa-zijschermen definitief gedevalueerd.

Ook interessant!

  • Video: Alfa Romeo Giulia GTAm doet 0-200 km/u
    Video: Alfa Romeo Giulia GTAm doet 0-200 km/u
  • Alfa Romeo draait de boel om met de C41
  • collectables alfa romeo gt
    Alfa Romeo GT 3.2 V6
  • De Alfa Romeo Giulia GTA is goedkoper geworden

Nieuwste artikelen

  • Citroën komt met een eigenwijze, kleine versie van de ID Buzz
  • Kia EV4, GEWAAGD uiterlijk maakt het een gedurfde keuze #test
  • Bugatti krijgt een keiharde primeur van Rimac
  • Volvo XC60 Executive Edition
    Volvo maakt van de XC60 een heerlijke dikzak
FacebookTweetPinLinkedIn

Alfa Romeo, Giulietta, Mito

Vorig bericht: « Nog steeds te koop: Silver Ghost van Tsaar Nicolaas II
Volgend bericht: Tien Ferrari’s in beslag genomen bij vastgoedbedrijf Eurocommerce in Deventer »

Lees Interacties

Reacties

  1. W115 zegt

    22 juni 2012 om 12:07

    Alfa, je zou het haast premium noemen als je de prijzen bekijkt

    Login om te reageren
  2. Hubert zegt

    22 juni 2012 om 12:12

    Doet BMW al jaren met z’n M-pakketje op de basisversies.

    Login om te reageren
    • Laue zegt

      22 juni 2012 om 12:19

      @Hubert:
      net als audi, MB, ford, opel, enz enz alle merken hebben dit toch? De vraag is. Welk merk doet dit eigenlijk niet? kan er zo even geen bedenken.

      Login om te reageren
    • kaasboerin zegt

      22 juni 2012 om 12:39

      @Hubert: Dat is ook zo, al zijn dat bescheidenere pakketjes als dit.. En zeker geen M/AMG (klavertje) sticker o.i.d. en/of rode remklauwen, het is (aardig subtiel) een bumperpakketje met een sportiever stuurtje en korter schakelpookje. Bovendien, de pakketten zijn (bij BMW iig) vooralsnog ánders dan de échte M modellen. Desalniettemin vind ik dit best wel strategisch van Alfa Romeo..

      Login om te reageren
      • E34M5Touring zegt

        22 juni 2012 om 12:46

        @kaasboerin: Nouuu M sportpakketjes worden tegenwoordig ook volop gelabeld hoor. Sierlijsten etc. Audi doet het al een hele tijd met de S-line stickertjes. Volvo met haar R-design. Snap je punt wel hoor daar niet van.

        Login om te reageren
        • kaasboerin zegt

          22 juni 2012 om 12:49

          @E34M5Touring: Ja, is ook zo idd.. Ach ja, marketing, marketing.. Als ze maar geen grote M stickers op ’t exterieur van 114/316’tjes gaan plakken…

          Login om te reageren
          • E34M5Touring zegt

            22 juni 2012 om 12:50

            @kaasboerin: Dat doet de 6e eigenaar wel joh :-)

            Login om te reageren
            • kaasboerin zegt

              22 juni 2012 om 12:52

              @E34M5Touring: Dat klopt helemaal, maar af-fabriek?? Het zit normaal op auto’s waarvan zij willen weten dat die dik/sportief zijn.. Waarom dan op ‘schattige’ massa-productie/budget koekblikjes plakken, zo verkloot je het imago van dat logo, niet? Ik denk ook dat huidige eigenaren van een échte klavertje balen..

              Login om te reageren
              • E34M5Touring zegt

                22 juni 2012 om 12:59

                @kaasboerin: Ahh dat valt wel mee hoor. Zijn zat alfa owners die het doen. Tuurlijk heb je er wel is een ‘Purist’ tussen zitten die het niks vind.Maar dat heb je bij de M club ook. Kreeg een keer commentaar over mijn ‘niet orignele autotelefoon’, het vervelende voor die beste man was dat deze gewoon via het officiele BMW kanaal was gedaan en dus BMW original was.

              • kaasboerin zegt

                22 juni 2012 om 13:11

                @E34M5Touring: Autotelefoon? Dat vind ik wel héél erg ver gaan.. Overigens haal ik ook vrijwel alles OEM.

              • E34M5Touring zegt

                22 juni 2012 om 13:14

                @kaasboerin: Ach hij had wel meer te zeiken. Zo zouden de spiegels niet origineel zijn maar die zijn vanaf 94 pas overgegaan op de welbekende E36 M3 spiegels. Ach, de beste man reed een 84er 318i (wel in showroomstaat btw ding had 46k gelopen ofzo) en moest ff zeiken. You know the drill right. ;)

              • kaasboerin zegt

                22 juni 2012 om 13:17

                @E34M5Touring: De gemiddelde kinderachtige eigenwijze fanboy zo te horen.. Al scheet je dagelijks op ’t dak, men doet met hun eigendom wat die wil.

              • E34M5Touring zegt

                22 juni 2012 om 13:22

                @kaasboerin: Ach je hebt ze overal. Heb op een show een keer meegemaakt dat een mannetje van een jaar of 70, een aantal deelnemers ging vertellen dat ze geen liefhebbers waren…..want die auto’s waren toch niet gepoetst en netjes. Maat….IEDEREEN komt hier naar toe RIJDEN met die auto!!! Die gingen meteen na een rit op een veld om tentoon te stellen. En die man maar zeiken. Whahahahaha wat kom je hier doen dan. Iedereen moest er een beetje om lachen.

      • jordy14 zegt

        22 juni 2012 om 16:49

        @kaasboerin: rode remklauwen kun je toch bij alfa ook bestellen op de minste versie?

        Login om te reageren
        • linuxxx zegt

          22 juni 2012 om 19:57

          @jordy14: Rode remklauwen zijn met het sportpakket bij te bestellen, maar het sportpakket is meestal ook enkel leverbaar op de zwaardere diesels en benzines.

          Login om te reageren
          • jordy14 zegt

            23 juni 2012 om 10:24

            @linuxxx: thanx!

            Login om te reageren
  3. jrk68 zegt

    22 juni 2012 om 12:14

    Gelukkig staat er duidelijk “sportiva” voor het klavertje om verwarring te voorkomen.

    En ach is dit niet hetzelfde als “S-line” of M-line”.
    Alleen wordt er dan niet gezeurd over “show en no go’.

    Login om te reageren
    • BJ zegt

      22 juni 2012 om 12:53

      @jrk68: Door mij wel hoor :-)

      Login om te reageren
  4. Simpson zegt

    22 juni 2012 om 12:19

    dat interieur kan ik me nog iets bij voorstellen, daar kijk je toch het meest tegenaan / zit je het meeste op.

    Maar 18″ voor je koffiemolentje….neem dan gewoon andere buren.

    Login om te reageren
  5. stekel zegt

    22 juni 2012 om 12:20

    haha heb ook een 1.3 JTDm en heb hem wel wat sportief aangekleed, omdat ik dat mooi vind staan,(sideskirts alu instaplijst en er zit al standaard een difuser achterop) maar een klaverblad op je ecodiesel vind ik wel wat ver gaan hoor!

    Login om te reageren
    • E34M5Touring zegt

      22 juni 2012 om 12:35

      @stekel: Hoezo, ik heb ze ook op mijn 147JTD 16V. Kan prima, aangezien de meeste 2.0TDI S lines hem toch niet bijhouden.

      Login om te reageren
      • stekel zegt

        22 juni 2012 om 12:39

        @E34M5Touring: ja oke, maar dat is toch geen ecodieseltje die de sprint naar honderd in 12 seconden doet?

        Login om te reageren
        • E34M5Touring zegt

          22 juni 2012 om 12:44

          @stekel: True, maar toch. Ik vind ze mooi staan namelijk. Ach en zo’n Mito rijd verder prima dus waarom niet?

          Login om te reageren
      • BJ zegt

        22 juni 2012 om 12:54

        @E34M5Touring: S-lines zijn ook show maar geen go…

        Login om te reageren
  6. E34M5Touring zegt

    22 juni 2012 om 12:37

    Snap de ophef niet zo. Zoals @Hubert: al zegt, elk merk doet het. Ik zie veeeeeel meer 520i’s met M pack dan dikke motoren. Kijk naar Volvo met de Drive-e modellen. Zo’n Mito leent zich gewoon goed voor dit soort pakketten.

    Login om te reageren
    • kaasboerin zegt

      22 juni 2012 om 12:45

      @E34M5Touring: Ik denk dat het feit dat er klavertjes op worden geplakt de grootste ergenis/teleurstelling is..

      Login om te reageren
      • E34M5Touring zegt

        22 juni 2012 om 12:48

        @kaasboerin: Zoals ik al zei heb ik ze er ook opzitten. Vind het wel cool staan.

        Login om te reageren
        • kaasboerin zegt

          22 juni 2012 om 12:51

          @E34M5Touring: Vind je dat dan niet ‘fake’?? Ik bedoel, het zit normaal op zeer dikke Alfa’s.. Overigens ik heb er niks op tegen als iemand dat zelf doet hoor.. Maar af-fabriek, daar hebben heel veel mensen wel wat op tegen, dat zie je wel aan de comments.

          Login om te reageren
          • E34M5Touring zegt

            22 juni 2012 om 13:05

            @kaasboerin: Nee hoor. Het is gewoon een Logo uit de racegeschiedenis van Alfa. Ik vind dat prima kunnen. Ik had geen M logo’s op de BMW, stoorde me er niet aan en het helpt het sleeper image van de auto. Maar persoonlijk vind ik het wel mooi staan. Zoals die kleine in de grille. Ach het blijft persoonlijk. Oordeel zelf zou ik zeggen: http://www.autojunk.nl/2012/06/my-new-car

            Login om te reageren
            • kaasboerin zegt

              22 juni 2012 om 13:10

              @E34M5Touring: Mooie bak en een échte vette kleur. Ook deze velgen vind ik altijd mooi op bijna elke Alfa.. Zal vast wel spuiten zo’n ding. Heb wel eens mogen vernemen dat die JTD blokkies goed waren? Oh, en sorry buddy, maar stickert had ik er persoonlijk wel afgelaten, maar joh, dat is zo persoonlijk allemaal.

              Login om te reageren
              • E34M5Touring zegt

                22 juni 2012 om 13:16

                @kaasboerin: I know, no worries! Ja loopt goed hoor t’is een 150pk diesel met ik meen 360nm ofzo. Das maar 40 minder dan de M :). En hij is full options, leer etc net een tonnetje gelopen. Ti onderstel dus rijd als een kart.

          • jeffreym3 zegt

            22 juni 2012 om 16:58

            @kaasboerin: Dat baseer jij op de comments op autoblog? De gemiddelde autoblogger heeft nog niet eens een fiets. Die roepen sowieso maar wat. Dat weet je toch.

            Login om te reageren
  7. desoper zegt

    22 juni 2012 om 12:42

    Iedereen met een alfa, doet toch alsof hij een snelle auto heeft?

    Login om te reageren
    • jrk68 zegt

      22 juni 2012 om 13:38

      @desoper:
      Zo ben jij ff in de war.
      Alfa is geen VW.

      Login om te reageren
  8. darkpluisje zegt

    22 juni 2012 om 12:55

    gelukkig zie je het nog altijd aan de uitlaten, de dubbele uitlaat blijft alleen op de echte QV en sterkste diesel van de guiletta begrijp ik namelijk? Aan de nadere kant jammer dat het niet een optie is gezien het zoveel beter staat

    Login om te reageren
  9. BJ zegt

    22 juni 2012 om 13:07

    Grappig ook dat je op die manier dikke looks kan combineren met lage bijtelling. Soort van gesubsidieerd doen alsof je echt wel snel kan zijn.

    Het is voor mij vooral erosie van je hoge-marge topmodellen, maar blijkbaar is er meer te verdienen aan de wannabe’s met zo’n packages dan de paar fanatiekelingen die voor de real deal gaan.

    Ik zou in ieder geval anytime meer investeren in de echte hardware dan in de tupperware.

    Login om te reageren
  10. ardonjr zegt

    22 juni 2012 om 13:12

    De frustratie druipt van dit artikel af. Erg jammer als je het mij vraagt. Zoals hierboven al door meerderen wordt aangegeven, BMW heeft een M-Line, Audi de S-Line, Volvo de Sport-line.. en ga zo maar door.
    Nu Alfa ook met iets dergelijks de klant tegemoet komt is het een devaluatie?
    Ik zou er zelf ook absoluut nooit voor kiezen om met een QV batch op mn 1.0 te gaan rijden, zo heb ik eveneens een aversie jegens M batches op een 316. Maar als er toch mensen zijn die dit mooi vinden? Waarom niet?

    Login om te reageren
  11. eltee zegt

    22 juni 2012 om 13:34

    Ziet er wel leuk uit, dit schaap in wolfskleren, maar je staat wel voor lul na het stoplichtsprintje…

    Login om te reageren
  12. voytekbe zegt

    22 juni 2012 om 14:07

    Ik vind dit artikel weer een typische autoblog post. Mogen dan alleen de topuitvoeringen er sportief gaan uitzien? Dingen zoals die Alfa hierboven zien er best goed uit!

    Van aftermarket tuning en velgen ben ik geen grote fan maar met dit is toch absoluut niks verkeerd?

    “Ohnee, sportversie met slechts 140pk”
    In zo’n klein ding??? Waarschijnlijk rijdt de schrijver van dit artikel zelf rond met een Golf dieselstoof die wss met moeite de 110pk overschrijdt. Ik zie echt het probleem niet. Dat zijn dezelfde autoliefhebbers die schreeuwen dat je enkel met een 6-in-lijn in een BMW mag rijden, etc, etc… Wat een onzin man

    On-topic: Ziet er echt niet verkeerd uit! Zou zelf nooit een Alfa kopen maar ze hebben best wel een goede designrichting gekozen. Kennis heeft een Alfa 159 en ik ben geen grote fan van dat interieur maar dit interieur ziet er echt niet slecht uit! (Wel serieus een stukje ‘Duitser’ getint natuurlijk)

    Login om te reageren
  13. tweede_woning zegt

    22 juni 2012 om 15:22

    Autoblog en pk”s , veel verder gaat het ook veelal niet . nou ja Audi dan..

    Login om te reageren
  14. jack_abarth zegt

    22 juni 2012 om 15:52

    € 1350,- is niks te veel als er die wielen bij zitten in elk geval.

    Login om te reageren
    • kaasboerin zegt

      22 juni 2012 om 15:58

      @jack_abarth: Dat viel me ook al op, de meest fugly kleine velgies bij BMW kosten al minimaal 1500….

      Login om te reageren
      • jack_abarth zegt

        22 juni 2012 om 16:44

        @kaasboerin:

        Ik heb een keertje bij de Alfa geinformeerd voor een setje 18″ QV wielen van een Mito voor onder m’n Abarth. Daar vroegen ze toen 1.800,- excl. banden voor.
        Het is dan ook bij informeren gebleven.

        Login om te reageren
        • voytekbe zegt

          22 juni 2012 om 17:01

          @jack_abarth: Valt toch keigoed mee? 450 euro per velg?

          Ik ga een extra setje BMW velgen bestellen voor tijdens de wintermaandjes (rij nu met de 19 M’s eronder die er standaard onder zaten) en die kosten 700 excl. band als je ze los zou bestellen bij BMW individual.

          Ik vind 450 excl. band heus niet zo verkeerd voor een 18′ velg.

          Login om te reageren
  15. kickass zegt

    22 juni 2012 om 15:55

    Ziet er nog wel grappig uit.

    Login om te reageren
  16. Dino2400 zegt

    22 juni 2012 om 16:19

    Als mensen dit mooi vinden, wat is dan het probleem?

    Hard rijden mag en kan je hier toch niet, maar aan een beetje aangekleed uiterlijk kun je desondanks nog steeds plezier beleven. Plus, wat Jack Abarth al zegt: zo’n pakket biedt relatief veel waar voor zijn geld. Kruis een paar opties aan en je zit al snel boven dat bedrag.
    En oh ja, die dieseltjes laat je voor iets minder dan €500 even chippen, dan heb je er zo 20% vermogen en bijna 25% koppel bij.

    Ik zeg doen!

    Login om te reageren
  17. meneersander zegt

    22 juni 2012 om 16:48

    Wel een duur pakketje?

    Login om te reageren
    • linuxxx zegt

      22 juni 2012 om 20:11

      @meneersander: Duur? koop eens een aftermarketsetje met deftige banden en je bent er dik over.

      Login om te reageren
  18. jeffreym3 zegt

    22 juni 2012 om 17:04

    Dit soort pakketjes zijn nog altijd voordeliger dan later zelf aftermarket zooi eronder zetten.

    Weetje: Het OPC+ pakket voor de nieuwe Astra OPC bestaande uit OPC sideskirts, grote OPC dakspoiler en de 20” jetsers (overigens lichter dan de standaard 19”) kost je maar 895 incl. btw extra.

    Login om te reageren
  19. ytrewq zegt

    22 juni 2012 om 18:39

    Dit is toch de perfecte kleurencombinatie, @vanquish ?

    Login om te reageren
    • Vanquish zegt

      24 juni 2012 om 17:36

      @ytrewq: Jaja, jij snapt ‘m! ;)

      Login om te reageren
  20. supermario zegt

    8 juli 2012 om 19:53

    Ik baal er wel van dat de GTAs niet meer worden uitgebracht maar men 2 cylindertjes gaat uitbrengen in een Alfa en die dan opleuken. Armoediger kan het haast niet.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North