• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Pagani C9 krijgt slechts 690 pk?

Auteur: autoblogger, gepost 23 augustus 2010 om 14:40 – 44 Reacties

Pagani Zonda Tricolore


Horacio Pagani heeft laten weten dat de nieuwe Pagani (C9) een vermogen krijgt van 690/700 pk. De C9 is de opvolger van de bestaande Pagani Zonda, welke een vermogen heeft van 650 pk.

De C9 krijgt de beschikking over 6,0-liter V12 uit de Mercedes SL65 AMG Black Series. De SL65 heeft standaard 670 pk, maar de Pagani zal een slechts slordige 20 a 30 pk extra krijgen (dat kan beter). Het max koppel komt op 1000 Nm. Dit zou de Argentijnse Horacio verteld hebben tegenover lokale media, de nieuwe achterwielaangedreven Pagani zal waarschijnlijk worden onthuld op de autoshow in Genève (2011).

Pagani zal met de C9 voor het eerst de Amerikaanse markt op gaan, voorheen kon dat niet omdat de auto niet voldeed aan de de homologatie-eisen. Dankzij die extra afzetmarkt hoopt Pagani veertig exemplaren per jaar te kunnen bouwen.

UPDATE: het gaat hier om 690 bhp, wat ook gezien kan worden als 700,4 pk of 515 kW. En waar kennen we dat van? Juist, de BRABUS G V12 S Biturbo.

Ook interessant!

  • Hyundai waterstof
    Hyundai presenteert 690 pk waterstof monster
  • Pagani voor bijna een derde in handen van Saoedi-Arabië
    Pagani voor bijna een derde in handen van Saoedi-Arabië
  • Opvolger Pagani Huayra is gelekt!
    Opvolger Pagani Huayra is gelekt!
  • Video: Pagani Huayra R geluid laat kinderen schrikken
    Video: Pagani Huayra R geluid laat kinderen schrikken

Nieuwste artikelen

  • Grote verandering bij elektrisch opladen op komst
  • Gespot – Miami Vice in het kwadraat
  • Meer goed nieuws, merken denken weer aan de echte liefhebbers
  • De meest gewilde occasions worden goedkoper!
FacebookTweetPinLinkedIn

c9, pagani, Supercars

Vorig bericht: « Mahindra gaat Ssangyong kopen
Volgend bericht: Video: Volkswagen Caddy Blind Drive teaser »

Lees Interacties

Reacties

  1. Yeelen zegt

    23 augustus 2010 om 14:42

    Super, alleen spijtig dat het geluid dan niet meer die F1-achtige schreeuw zal zijn, maar een diepe brul…

    Login om te reageren
    • Svensson zegt

      23 augustus 2010 om 15:22

      @Yeelen:

      Inderdaad erg jammer dat ze zonodig voor dat turboblok moesten gaan. Levert natuurlijk heel veel power en koppel, maar de sound van de Zonda is niet te evenaren.

      Login om te reageren
  2. janmartijn zegt

    23 augustus 2010 om 14:44

    “…die heeft een vermogen van 650pk…”

    De huidige of de nieuwe?

    Login om te reageren
    • autoblogger zegt

      23 augustus 2010 om 15:10

      @janmartijn: de huidige.

      Login om te reageren
  3. Fuus zegt

    23 augustus 2010 om 14:45

    @Yeelen, wie zegt dat? De SL73 AMG gromt ook. En heeft geen F1 achtige hoge toon. Kwestie van het uitlatensysteem.

    Login om te reageren
    • M-Power zegt

      23 augustus 2010 om 15:25

      @Fuus: jij bent ook de slimste thuis, hij bedoelt dat hij het schreeuwerige F1 geluid zal missen, omdat nu dat amerikaans geweld onder de kap komt te zitten :)

      Login om te reageren
  4. vwgolf zegt

    23 augustus 2010 om 14:46

    40 auto’s per jaar? Ze hebben de afgelopen 12 jaar maar 115 auto’s gebouwd… En ik heb de werkplaats gezien in Italië, Daar kunnen maar 2 auto’s staan. Ze kunnen natuurlijk uit gaan breiden, maar dat lijkt me sterk…

    Login om te reageren
  5. Buyck zegt

    23 augustus 2010 om 14:49

    Alsof 690pk niets is. De wagen weegt wat meer dan 1000kg en geeft 1000nm koppel! Man, dat zijn waarden om van te tuimelen!!!

    PERFECTIE

    Login om te reageren
  6. vincent_995 zegt

    23 augustus 2010 om 14:49

    @vwgolf:
    Ze hadden toch een nieuwe fabriek gebouwd. Dan zou het natuurlijk wel kunnen.

    ontopic:
    Het zal hoe dan ook een zieke auto worden, en vergeet niet: de eerste zonda had minder dan 500 pk. Dus als hier ook weer 200 pk bij komt in de loop van de tijd, dan gaan we richting de 1000 pk voor de opvolger van de c9.

    Login om te reageren
  7. Tom B. zegt

    23 augustus 2010 om 14:53

    “Slechts 690pk” Wat krijgen we nu? Dat zijn er belachelijk veel!

    Login om te reageren
    • autoblogger zegt

      23 augustus 2010 om 14:57

      @Tom B.: tuurlijk is het veel, maar het is tegenwoordig niet meer bijzonder te noemen. Kijk naar Lamborghini, ik had verwacht dat Pagani er wel wat spannenders van zou maken. Slechts 20 pk(!) extra op de SL65 BS…

      Login om te reageren
  8. StijnB zegt

    23 augustus 2010 om 14:54

    @ vincent_995
    En vergeet niet, de eerste Zonda was een concurrent voor Lambo (Murciélago) met een vrij gelijkaardig prijskaartje maar de prijs van de nieuwe (bron: autoweek.nl) zou 900.000 voor belastingen bedragen…

    Login om te reageren
  9. Laue zegt

    23 augustus 2010 om 14:59

    autoweek heeft het over 700pk, wat is het nu?:P
    –edit: er wordt geschreven over 690bhp, dat is een kwestie van afronden;)–

    Login om te reageren
  10. AQ zegt

    23 augustus 2010 om 15:02

    pk’s pk’s pk’s nooit genoeg.. wacht maar tot je 690pk bestuurt! Meer dan zat haha:D

    Login om te reageren
  11. M-lover zegt

    23 augustus 2010 om 15:11

    @AQ:
    Zeker met dat koppel in die lichte auto. Niet leuk als daily driver als het regent denk ik…

    Login om te reageren
  12. Timmie zegt

    23 augustus 2010 om 15:28

    Dat noem ik niet “slechts” 690 pk. Wanneer begrijpen jullie eens dat vermogen bijlange na niet alles is!!!

    Login om te reageren
  13. Klassiekerrally zegt

    23 augustus 2010 om 15:37

    Goh, da’s toch echt behelpen zeg…

    Login om te reageren
  14. Kevin van Gorp zegt

    23 augustus 2010 om 15:41

    Net of wij “leken”het verschil van 10pk voelen bij dat soort vermogens. Dus wat maakt het uit. Waarschijnlijk slaat hij eerst 3 keer af al jij er mee weg wil rijden en is vervolgens je koppeling te heet om nog weg te komen. (als het ene handbak is)

    Login om te reageren
  15. TweetyV6 zegt

    23 augustus 2010 om 15:45

    Nee, dat verschil merk je ook. 690 of 700 pk.
    Waar gaat het nog over ?

    Login om te reageren
  16. T-Mon zegt

    23 augustus 2010 om 15:49

    dan laat maar zitten…

    Login om te reageren
  17. wimbers zegt

    23 augustus 2010 om 15:50

    maar 690 pk, doe eens niet zo stoer..

    Login om te reageren
  18. Laue zegt

    23 augustus 2010 om 16:00

    @iedereen:
    Ach mensen ik loop autoblog een beetje te jennen. Zijn we nou blij? 10PK voel je overigens wel, JUIST bij dit soort wagen. Je zou eens een cirkelzaag met 13pk in de hand moeten houden dan weet je hoe dat voelt.

    Login om te reageren
  19. alfamannetje zegt

    23 augustus 2010 om 16:04

    Audiblogger , een auto wordt niet beter naarmate deze meer pk heeft . Er is meer…….

    Login om te reageren
    • autoblogger zegt

      23 augustus 2010 om 16:07

      @alfamannetje: klopt, maar het design is nog niet officieel bekend. Tot die tijd kunnen we ons blijkbaar vermaken met het vermogen.

      Login om te reageren
  20. rider zegt

    23 augustus 2010 om 16:08

    meer dan genoeg. het is immers pas het begin van de nieuwe auto. de Zonda begon ook met 394pk, toen 500, 555 en ga zo maar door tot nu 678pk. en aangezien de nieuwe een bi-turbo is gaat dat zeker nog veranderen met allerlei
    “specials”. er is echter nog niets bekend over het gewicht. de Zonda weegt ongeveer 1260 tot 1285kg. als ze daar nog wat vanaf weten te halen dan is 690pk meer dan genoeg om de meeste supercars het nazien te geven. er wordt al gesproken over een automatische versnellingsbak (ook uit de SL65AMG Black Series). als ze daar nog een sportief schakelgedrag aan weten te hangen die sneller schakeld dan zit je helemaal niet slecht in de nieuwe C9. maar helaas, tot nu toe vind ik de Zonda veel beter geslaagd qua design dan de C9 zoals hij er tot nu toe bij staat. ook hoop ik dat ze tractie beter voor elkaar hebben dan Koenigsegg. die krijgt zijn power nauwelijks op straat. ja dan helpt 910pk ook niets. maar ja, ze hebben nog een jaar te gaan met ontwikkelen. dus er kan/gaat nog veel veranderen.

    Login om te reageren
  21. HDM zegt

    23 augustus 2010 om 16:24

    Heeft zo’n pagani dan meer pk nodig dan 700? Denk het niet. Misschien is Pagani wel zo’n man die niet enkel de pk’s wil aanvullen om een leuk getalletje te krijgen.

    Login om te reageren
  22. jorden zegt

    23 augustus 2010 om 17:11

    40 auto’s per jaar!!!
    kom daar maar eens bij ferrari of lambo!

    Login om te reageren
  23. Getl4id zegt

    23 augustus 2010 om 17:58

    De eerste van dit model hadden toch ook maar 450pk als ze er in een paar jaar dan weer 200pk bij doen dan is dat helemaal niet verkeerd.

    Login om te reageren
  24. Cantago zegt

    23 augustus 2010 om 17:59

    Ik blijf wel op die Pagani schreeuw hopen! Anders is de Pagani bij mij ineens uit de fanlist… Maar daar hoef ik me toch niet druk over te maken he?

    Login om te reageren
  25. mastertjen zegt

    23 augustus 2010 om 19:15

    @vwgolf
    Er komt een totaal nieuwe fabriek met ook wat museumruimte. Heb de foto’s/tekeningen gezien en het wordt een echt juweeltje!

    Login om te reageren
  26. D-Racer zegt

    23 augustus 2010 om 19:29

    Één hele lange woord: WAAAATTT?

    Login om te reageren
  27. Timmie zegt

    23 augustus 2010 om 19:50

    Oei… slechts 690 pk. Als de schrijver deze uitspraak echt meent, verban hem/haar dan aub van deze site. Een echte autoliefhebber kijkt niet enkel naar kracht en/of pk-wedlopen.

    Login om te reageren
  28. oranginas zegt

    23 augustus 2010 om 21:08

    Het probleem bij de ‘nieuwe Zonda’ is volgens mij het gewicht, in vergelijking tot het uitgaande model gaat de gewicht/pk verhouding achteruit, in een interview in de EVO las ik zelfs dat de C9 zo’n 200/300 kg zwaarder zal zijn dan de Zonda.. en dat is toch wel jammer.

    Ook het steeds hoger oplopende prijskaartje is vervelend om te zien, het lijkt alsof door de komst van supercars als de Veyron het normaal is E 1.mln te betalen, terwijl de originele Zonda (voor de S) zoals hierboven vermeld echt niet in deze idiote prijsklasse terechtkwam. Maarja het is natuurlijk wat de kopers er voor over hebben, en in hetzelfde EVO interview liet Horatio weten dat de prijs voor zijn klanten nooit een probleem zou zijn.

    Login om te reageren
  29. JanJansen zegt

    23 augustus 2010 om 21:15

    Als ze hoger beginnen kunnen ze nooit 102+ special-editions met meer pk dan de standaard verkopen.
    (uiteraard tegen astronomische meerpijzen)

    Login om te reageren
  30. Bonnoh zegt

    23 augustus 2010 om 21:40

    ik las net dat ie 700 pk krijgt

    Login om te reageren
    • autoblogger zegt

      23 augustus 2010 om 21:48

      @Bonnoh: heb je het hele artikel gelezen? en de update?

      Login om te reageren
      • Bonnoh zegt

        23 augustus 2010 om 21:50

        @autoblogger: nee maar waar heb jij het gelezen dan?? ik heb het nl. geleze op nu.nl

        Login om te reageren
        • autoblogger zegt

          23 augustus 2010 om 22:12

          @Bonnoh: je kan toch het hele artikel lezen, voordat je gaat reageren? En die rode linkjes in het artikel, daar kun je op klikken.

          Welkom op het internet.

          Login om te reageren
          • Bonnoh zegt

            29 augustus 2010 om 21:19

            @autoblogger: sorry hoor ik wist niet dat je boos zou worden…
            dat jij nou alles tot in de puntjes gaat lezen.
            ik zag het toevallig staan bij nu.nl en ik zag dat ie 700 pk kreeg en ik meld het hier alleen even maar ik wist echt niet dat er iemand heel boos om zou worden…
            maar toch bedankt voor de opmerking maar wees volgende keer iets aardiger a.u.b.

            Login om te reageren
  31. JRmiura zegt

    23 augustus 2010 om 22:22

    had t dan net zo gedaan als ferrari door bijna 100 pk er meer onder te knalle..

    Login om te reageren
  32. Bwlian zegt

    23 augustus 2010 om 23:51

    Waar gáát het over…een auto is toch geen goede of slechte auto afhankelijk van het vermogen?

    Login om te reageren
  33. Dimglor zegt

    24 augustus 2010 om 10:01

    Oke ja… het is maar 690 pk…. ??? :roll:
    Die wagens zijn wel pluimgewichtjes… Dus met 690 pk zal die wel snel genoeg zijn ;) Ik hoop enkel dat ze nog altijd hetzelfde geluid zullen maken als die Zonda…
    Want die klinkt gewoon geniaal..

    Login om te reageren
  34. ruben pulles zegt

    24 augustus 2010 om 17:14

    kut!!! dus hij krijgt geen twin-turbo

    Login om te reageren
  35. Esprit_de_Flandre zegt

    25 augustus 2010 om 12:41

    Voor wanneer de diesel en hybride? En dieselhybride?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North