• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Pagani Zonda 335.000 euro schade, maar niet total loss

Auteur: Dennis, gepost 25 maart 2010 om 08:42 – 32 Reacties

Pagani Zonda crash


Een proefritje in een Pagani Zonda liep nabij het Britse Aberdeen niet geheel zoals gepland toen de supercar crashte. De exact toedracht van de crash is ons onbekend, maar we weten wel dat de auto door het akkefietje 335.000 euro schade heeft opgelopen.

Zo heftig beschadigd hadden we de Zonda nog niet gezien. Het was enorm schrikken voor de verzekeringsmaatschappij. Die moest namelijk besluiten of de auto total loss verklaard zou worden, of gerepareerd moest worden.

Van de Zonda worden er jaarlijks grofweg slechts twee handjes vol gebouwd welke over de toonbank gaan voor een slordige 6 ton. Dit heeft de verzekeringsmaatschappij doen besluiten om de auto in z’n geboortestad Modena te maar te laten repareren.

De verzekeraar heeft laten weten nog nooit eerder zo’n enorm schadebedrag te hebben uitbetaald voor een privéauto. Gelukkig ging het niet om de Zonda Tricolore, want van dit exemplaar is er slechts één gebouwd met een prijskaartje van 1,3 miljoen euro. (via: bbc)

De Pagani Zonda tijdens één van z’n betere dagen in het zonnige Aberdeen.
Pagani Zonda C12s

Ook interessant!

  • Lewis Hamilton verkoopt Pagani Zonda 760LH
    Lewis Hamilton verkoopt Pagani Zonda 760LH
  • Pagani bouwt tóch weer een nieuwe Zonda
  • Zeldzame Pagani Zonda C12 S gecrasht [video]
    Zeldzame Pagani Zonda C12 S gecrasht [video]
  • Hamilton rijdt V12
    Hamilton belooft ALLEEN EV's te rijden, rijdt toch V12

Nieuwste artikelen

  • Deze F430 op Marktplaats is extreem duur (met een reden)
  • Video: 10x top of flop van de elektrische Porsche Macan
  • Koop de BMW M4 CSL die crashte in Uden
  • Kijk, de échte Smart komt terug
FacebookTweetPinLinkedIn

c12, crash, pagani, Supercars, zonda

Vorig bericht: « Video: het verhaal achter de gouden BMW M6 Individual
Volgend bericht: Fietsersbond start campagne Vriendelijkverkeer.nl »

Lees Interacties

Reacties

  1. Dennis zegt

    25 maart 2010 om 08:47

    Zonde…

    Kon hem zeker niet houden en in de slip geraakt.

    Login om te reageren
  2. QuattroBoy zegt

    25 maart 2010 om 08:57

    Oeps….!

    Login om te reageren
  3. spykerboy zegt

    25 maart 2010 om 09:00

    en dan kan je hem niet meer kopen omdat je eerst de schade moet betalen :P

    Login om te reageren
  4. Leozonderdeo zegt

    25 maart 2010 om 09:13

    Wordt er uberhaupt geld gevraagd voor een testrit in een supercar, die sowieso per kilometer een paarhonderd euro kost.

    Login om te reageren
  5. q-oekje zegt

    25 maart 2010 om 09:20

    zondah!

    Login om te reageren
    • bakkerst zegt

      25 maart 2010 om 09:42

      @q-oekje:

      verrek wat ben jij scherp :D

      Login om te reageren
  6. sjontheking zegt

    25 maart 2010 om 09:34

    @ q-oekje; LOL

    Login om te reageren
  7. roadronner zegt

    25 maart 2010 om 09:48

    Die verzekeraar wist toch wel wat ie had verzekerd? Cataloguswaarde van die wagen is ruim 6 ton! Halloooo….

    Login om te reageren
  8. Lan_Evo zegt

    25 maart 2010 om 09:58

    Dan weet je dat je een goede auto hebt als hij met zo’n bedrag aan schade nog niet total loss verklaard wordt!

    Beetje te veel Doriftooooo?

    Login om te reageren
  9. Hupke zegt

    25 maart 2010 om 10:46

    Lijkt alsof hij een paaltje of een hek ofzo heeft meegenomen.

    Mischien verschoten en de verkeerde rem genomen en dan schuin gegaan. Het lijkt me niet dat je tijdens een testrit ongestraft driften mag met 6 ton.

    Login om te reageren
  10. Jochen zegt

    25 maart 2010 om 10:51

    Is dat den Zonda met nummerplaat 32P?

    Login om te reageren
  11. Markus zegt

    25 maart 2010 om 11:00

    En de volgende eigenaar heeft een ex-schade supercar. Daar wordt je niet vrolijk van denk ik.

    Login om te reageren
  12. stefan zegt

    25 maart 2010 om 11:00

    @ dennis..

    scherpe analyse hoor!

    Login om te reageren
  13. midasracer zegt

    25 maart 2010 om 11:01

    En… is ie verkocht? Nu wel goedkoper natuurlijk.

    Login om te reageren
  14. Freewarefreak zegt

    25 maart 2010 om 11:01

    @Dennis: “Dit heeft de verzekeringsmaatschappij doen besluiten om de auto in z’n geboortestad Modena te maar te laten repareren.” De TE achter Modena moet weg.

    OT: Wat zonde, dit is echt een überbak! Gelukkig wordt hij gemaakt. Zo is hij gelukkig niet verloren. ;) Ben overigens wel benieuwd wat er nou gebeurd is…

    Login om te reageren
  15. Dimglor zegt

    25 maart 2010 om 11:30

    Zonde, zo’n mooie wagen..
    Wel goed van de verzekering dat ze hem laten vermaken en niet zomaar total verklaren….

    Login om te reageren
  16. Blitz zegt

    25 maart 2010 om 12:22

    Dit verhaal klopt niet helemaal… Het was geen test ritje. De eigenaar van de auto in Aberdeen had zijn Zonda uitgeleend aan een tijdschrift die een artikel wilde schrijven. De auto werd bestuurd door een nog onbekende “race car driver” en hij verloor controle van de auto nadat hij door wat modder was gereden op de weg. Waarna de auto van de weg vloog tegen een paal aan.

    Bron: http://www.dailyrecord.co.uk/news/scottish-news/2010/03/25/528k-supercar-owner-tells-how-well-known-professional-racing-driver-pranged-it-causing-300k-of-damage-86908-22137808/

    Login om te reageren
  17. timberleek zegt

    25 maart 2010 om 12:56

    @dimglor

    ik ga er van uit dat hij all risk verzekerd is. Dan is het logisch dat ze hem laten repareren. anders moeten ze 6 ton dokken

    Login om te reageren
  18. Cantago zegt

    25 maart 2010 om 13:20

    Als je 33.500.000 eurocentjes moet betalen voor een reparatie, en je auto is dat waard, dan heb je echt een serieus dure auto! Wat een geweldig ding zo’n Zonda! En wat een zwarte dag voor de verzekeraar…

    Login om te reageren
    • Jokkebrok zegt

      25 maart 2010 om 13:53

      @Cantago: 33.500.000??? Weet je da wel zeker?

      Login om te reageren
      • Cantago zegt

        25 maart 2010 om 16:11

        @Jokkebrok: euroCENTJES! Goed lezen en rekenen;) Want één euro is honderd eurocenten, haha:P

        Login om te reageren
  19. Jokkebrok zegt

    25 maart 2010 om 13:54

    Ow grapje, centen…

    Login om te reageren
  20. Dan zegt

    25 maart 2010 om 14:52

    Aberdeen is een stad met 212.125 inwoners in het noordoosten van Schotland.

    Dus het ”Britse Aberdeen” klopt niet.

    Login om te reageren
    • Supreem zegt

      25 maart 2010 om 15:03

      @Dan:

      Schotland hoort wel degelijk bij Groot-Brittanië. Engeland, Wales en Schotland = Groot-Brittanië

      Login om te reageren
      • Dan zegt

        25 maart 2010 om 15:26

        @Supreem:
        Zo kan je het ook bekijken, ja!

        Login om te reageren
        • 911GT2 zegt

          25 maart 2010 om 22:23

          @Dan: Hoe dan nog meer? Alles in de ‘UK’ is brits… dus Aberdeen ook.

          OT: zo zie je maar, leen nooit je supercar uit ;)

          Login om te reageren
  21. Tom# zegt

    25 maart 2010 om 17:21

    Typfoutje: “…besluiten om de auto in z’n geboortestad Modena TE maar TE laten repareren.’ ??

    On:
    Zonda natuurlijk. Wel mooi dat hij niet zomaar wordt afgeschreven!

    Login om te reageren
  22. de sjonnies zegt

    25 maart 2010 om 19:25

    zonnig Aberdeen? kom er eens in januari……

    Login om te reageren
  23. SimonMc zegt

    25 maart 2010 om 22:20

    @Dennis : “Zo heftig beschadig hadden we de Zonda nog niet gezien”

    Jawel toch?

    http://www.autoblog.nl/archive/2008/04/04/zondaatje-kopen

    Login om te reageren
  24. SimonMc zegt

    25 maart 2010 om 22:21

    Ow wacht, de pagani in de eerste link lijkt dezelfde te zijn.

    Login om te reageren
  25. AudiQuatro zegt

    25 maart 2010 om 22:23

    ja das kut maar verder is het nou ook niet iets om wakker van te liggen! Als het nou een 8c was…

    Login om te reageren
  26. Thijs zegt

    26 maart 2010 om 13:47

    @ Timberleek

    Volgens mij werkt dat niet zo…Als je all risk verzekert dan geeft dat aan wat je zou mogen claimen. In geval van all risk zijn dat de WA schades, de schades die vallen onder het beperkte casco en dan de verkeersschades (even simpel gezegd) Op moment dat zo’n auto beperkt casco zou zijn verzekerd valt er niets te claimen. Buiten het feit dat maatschappijen zulke auto’s alleen maar all risk verzekeren vanwege het diefstalrisico (wat wel onder beperkt casco valt). Daarbij betaalt een klant natuurlijk ook premie over de cataloguswaarde van 6 ton dus een verzekeraar krijgt ook behoorlijk wat premie binnen.

    Verder is het hier vaak zo dat bij een schadebedrag van 60% de catwaarde de auto TL wordt verklaard. In dit geval zou de auto in nederland ook gerepareerd worden. Of je daar nou goed mee af bent is vraag 2. Hij wordt in ieder geval niet naar de eerste de beste schadebeun gebracht….

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North