Pagani Zonda R Evolution is verkocht en afgeleverd

Auteur: , 44 Reacties

Het bruutste stuk speelgoed dat Horacio Pagani tot nu toe heeft bedacht koop je al voor 1,8 miljoen euro. Eén lucky bastard heeft hem net binnen.

Vrijgesteld van BPM of CO2 belasting, met een 800 pk V12 achterin en breder, luider en sneller. Eén voorwaarde is er wel: je mag er niet mee op de openbare weg rijden. Omdat een of andere droogkloot dan bij je naar binnen kan komen rijden én het ding simpelweg geen typegoedkeuring heeft. Pagani’s Zonda R zijn allemaal circuit-only beestjes.

Natuurlijk is het in de praktijk alleen maar leuk om met/op een UNIMOG, zelf je Zonda R Evolution (sound) naar een vooraf gereserveerde Nordschleife te rijden.

Eenmaal op de Nordschleife kan je met een beetje oefening namelijk sneller dan 6 minuut 47 rond. Dat was de tijd die een ‘R zonder EVO’ neerzette. De ‘Evolution’ heeft 50 pk meer dan de ‘R’, daarmee komt het totaal op 800 pk te liggen. Accelereren van 0 naar 100 km/u gaat in 2,7 seconden. Er is een topsnelheid van meer dan 350 km/u mogelijk maar dit hangt natuurlijk sterk af van de spoilerinstellingen. In totaal zal Pagani 5 Zonda R Evolutions maken. (foto: Marco Solari, via gtspirit.com)

UPDATE: het is niet “R Evolution” maar “Revolucion“!



44 reacties

zo zo .. da,s knap ..

en dan jezelf maar wijsmaken dat V.Muller een charlatan is ..
@lincoln: Wat ik knapper vind is je zelf wijsmaken dat V. Muller geen charlatan is….
@Rick-dos:

nou nou .. geen charlatan ..
o.k. hij is minder goed in charlatanteren dan Pagani ..
Kan je zoiets niet in Amerika op showkenteken krijgen? Iets van 2000 miles per jaar mag je er dan mee op de weg? Of heb ik dat gedroomd..
@m19nl:

nope .. California law ..
@lincoln: Ho ho niet zo snel, je hebt wel de “Show and Display” law. Een persoonlijke lobby van Bill Gates voor zijn 959(S). Al denk ik dat zelfs voor deze wet de Zonda R een brug te ver is.

Niet echt sjiek, maar hier de wiki.

http://en.wikipedia.org/wiki/Show_and_Display
@KUYL:

dank u .. wist ik niet ..

er gaat wel wat veranderen binnenkort (denk ik) ..
zijn een hoop invallen gedaan bij hotrod bouwers die liepen te kutten met oude chassis nummers op hagelnieuwe hotrods ..
ik geloof ook bij Boyd Coddington ..

dus alles gaat weer effe op de schop ..
@lincoln: Boyd Coddington is al 5 jaar niet meer onder ons. Als bovenstaande klopt, zou de wetgeving dan nu niet reeds aangepast zijn?

*disclaimer: Tenzij de overheid in de US net zo snel werkt als onze eigen helden…
@awesome:

bij een voorzetsel van zijn nalatenschap ofzo ..
ik weet het fijne er ook niet van ..
weet wel dat er een flinke razzia is geweest iig ..
@lincoln: Wat jij bedoeld zijn de bodies van Dynacorp en ook replica`s die amper van het origineel afwijken. Die kun je in Ohio dacht ik zo, een soort van vervangend kenteken krijgen. Dus een 67 camaro in klassieke stijl opgebouwd vanaf een nieuw chassis, krijgt dan ook 1967 op kenteken. Daarnaast heb je natuurlijk ook het ouderwets omkatten. Dus zo goed als verotte 67 camaro, alleen de nummers en papieren gebruiken in Dynacorn body en klaar is kees. Dat mag soms volgens mij wel legaal maar zoals de invallen al doen vermoeden, gaan er altijd nog een hoop over de schreef voor die paar extra (illegale) centen.
@awesome: Het bedrijf bestaat nog wel, dus of dhr. Boyd nog leeft of niet, ze kunnen er wel een inval doen.
“Eenmaal op de Nordschleife kan je met een beetje oefening namelijk sneller dan 6 minuut 47 rond”.
Ja ja, en dan nog 15 minuten bezig zijn om de auto op de trailer te zetten (want niet straatlegaal) als iedereen al bijna weg is.
@bsxc2:

ik heb binnen 6 minuut 46 besloten helemaal niet naar die schleife toe te gaan ..
toch effe een seconde sneller .. dusssssss ..
@bsxc2: Lol het is geen wedstrijd ;)
@bsxc2:
Met een beetje goede wil krijg je in de UK alles met een single vehicle approvement op kenteken. Even langs Halfords voor een paar knipperlichtjes en klaar is Clara.
@bsxc2: Ik kom aan op circuit. Stap uit mijn auto, doe mijn raceoveral aan en stap daarna in de R. Aan het eind van de dag stap je uit de R en rij je lekker confortabel in je straatauto weer terug.
Als je 1.8 aan een enkele auto uit kan geven dan kun je daar wel een raceteampje voor inhuren om hem te vervoeren en klaar te zetten.
@bsxc2: Is een beetje kortzichtig als je het mij vraagt…
Dit gaat hem ook volledig over de beleving van het rijden en om je rondetijd te verbeteren.
Dit is een wagen speciaal gebouwd voor op het circuit en dat heeft net z’n charme…
Het is ook de tijd op de Nordschleife die telt, niet hoelang het duurt om hem op de trailer te krijgen…
Welke idioot koopt er nou een wagen voor 2 miljoen die alleen op het circuit mag rijden? Als je dan toch naar het circuit moet afreizen is het dan niet leuker om voor een fractie van dat bedrag een racelicentie te halen en mee te doen aan de DNRT zomeravondcompetitie oid? Racen in een 325i E30 tegen andere coureurs is nog altijd 1000x beter dan eenzaam rondjes draaien op de Ring in een 2 miljoen supercar.
@alcantara: Geef mij maar de Zonda R (zonder evo mag ook) krijg jij mijn Trackprepped E36 kan jij die competitie doen. Doe liever me eigen rondjes in zo’n uber auto dan een 3 series :)
@alcantara: dnrt… Dat is zoiets als naar de costa del sol gaan in een all in hotel als je geld genoeg hebt voor een 5 sterren hotel in Monaco.
Ik moet even mijn onderbroek verschonen hoor!
@spykerboy:

ga je gang knul ..

want je bent inmiddels oud genoeg om dat zelf te doen ..
Heel straf. De eerste Zonda koste ongeveer 300.000-400.000 euro in 1999 en 14 jaar later staan er mensen op de stoep bij Horacio te bedelen of ie alsjeblieft 1,8 miljoen wil hebben om een auto voor hen te maken. Je moet het maar kunnen.
@Vincegail: Daar zeg je wat! Bizar eigenlijk.
@Vincegail: Het zijn dan ook verdomd goeie en mooie wagens.
Gebouwd met een uitzonderlijk oog voor detail… Mensen houden daar wel van denk ik.
En zoals ze eens in Top Gear hebben gezegd: Vroeger hadden jongetjes foto’s van een Lamborghini in hun kamer hangen, nu zou het al goed kunnen zijn dat er een Pagani hangt ;-)
de Zonda R is mijn all time favorite.
Wat een monster.. Als ik het geld had dan had deze R zeker in m’n collectie gestaan.
Zonda > Hiuachu
@sacha: Leg eens uit?
@sacha: Is het niet Huayra? ;-)
Jesus wat een gaaf ding!
De Nurburgring mag je ook niet op zonder kenteken. Niet de touristenfahrten in ieder geval. Dus dat wordt afhuren voor een privé rondje.
@mynameisjeroen: Lezennn… “Zelf je Zonda R Evolution naar een vooraf gereserveerde Nordschleife te rijden”
@VeniVidiVici: 1-0 voor jou
Zo, de Zonda leeft nog steeds… (niet dat ik anders had verwacht).

Ik spaar nog even door voor een Evolution Evo ultimate almost final special limited R edition XI…
@Carreza: Hé en dan zeggen dat Porsche zijn modellen uitmelkt ;-)
Moet je wel maken dat er genoeg dinero op je bankrekening staat, want de prijs gaat met 100 mille omhoog per verandering die ze aan de wagen doen ;-)
Pagani blaast foute eind jaren 80 striping nieuw leven in!?
@davelepeef: Er is helemaal niks mis met eind jaren 80 striping, mits je een auto hebt uit die tijd natuurlijk ;)

Op een nieuwe auto is het kwestie van smaak, maar ik denk, als je het lief vraagt, dat ze voor die 1,8 miljoen hem ook wel af willen leveren zonder striping.
waarom heeft pagani met zn amg motoren nou een echt dik jankend geluid maar de mercedesen niet..?
@reggie-boy_rood: Over het geluid van Mercedes Amg valt nou ook niet meteen te klagen ;-)
@Dimglor: zeker weten van niet ! Mercedes is heeft sowieso
@reggie-boy_rood: Er staat ergens een pre-facelift Mercedes S600 (zonder turbo) op youtube met F1 exhaust.. Die lijk behoorlijk veel op het geluid van de zonda.

(kan geen link plaatsen typ nu op mn tel.)
hoe snel doet deze bazen auto een rondje nurnburgring?
@blackking:

Dat leg er aan wie er rijdt. Ik wil het wel een keer voordoen, regel jij de waggie?

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).