• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Pas op! Trajectcontrole A20 weer actief vanaf morgen

Auteur: rynnus, gepost 22 februari 2016 om 10:02 – 20 Reacties

Volvo V50 op de A20


Zeg maar doei tegen het gastrappen op de ring van Rotterdam.

Niet dat dat nou echt mogelijk is op de ring, en al net zo onwenselijk natuurlijk, maar we worden weer in de smiezen gehouden. 24/7. Het gaat om het stuk van Kleinpolderplein naar het beruchte Terbregseplein. Op dat traject van 3,5 km zul je -starend naar je snelheidsmeter- niet harder dan 80 km/u mogen rijden. Of nou ja, het kan natuurlijk wel, want je kunt gewoon 160 knallen. Moet je de andere helft van het traject wel even de krant lezen of 10 km/u rijden. Voor de die-hards dus.

Overigens is het niet gezegd dat die tactiek gaat werken. Het traject bestaat namelijk uit 3 secties waarin je snelheid wordt gemeten. Mocht je in één van die secties het schuddende wijsvingertje van de overheid negeren, dan ontvang je een prent voor die betreffende sectie, ook al is je gemiddelde netjes 80 km/u. Zieke geesten.

De trajectcontrole aan de andere kant van de weg gaat trouwens pas in de loop van dit jaar weer aan. Wij verzoeken uiteraard iedereen om niet flauw te doen en daar gewoon netjes 80 km/u te blijven rijden…

Foto: koninklijk vervoer op de A20, autojunk.nl

Ook interessant!

  • Zo blaas je ongestraft mokerhard door de trajectcontrole heen
  • Video: overige verkeer plaagt supercar
    Video: overige verkeer plaagt supercar
  • Trajectcontroles op N-wegen leveren veel boetes op
    Trajectcontroles op N-wegen leveren veel boetes op
  • Deze trajectcontroles leveren de meeste boetes op [2020]

Nieuwste artikelen

  • Welke Porsche met turbo kies jij?
  • Autoblog-lezer showt z’n dikke Fiesta
  • Video: BMW X5 koppen voelt zo
  • Deze Bentley is de beste wintersportbeuker, hier is het bewijs
FacebookTweetPinLinkedIn

a20-rijksweg, trajectcontrole, Verkeer

Vorig bericht: « Dit is de nieuwe Renault Mégane Estate
Volgend bericht: Mercedes-Maybach S600 Guard is de veiligste »

Lees Interacties

Reacties

  1. bmwm3gtr zegt

    22 februari 2016 om 10:10

    Haha een koninklijke v50 voor het personeel?

    Login om te reageren
    • Dutchdriftking zegt

      22 februari 2016 om 10:15

      @bmwm3gtr: ja ja, een echte 116pk sterke DriveE…..

      Login om te reageren
      • bmwm3gtr zegt

        22 februari 2016 om 11:01

        @dutchdriftking: ja de boodschappen auto moet wel zuinig zijn ivm met bijtelling ?

        Login om te reageren
  2. Dutchdriftking zegt

    22 februari 2016 om 10:16

    Kortom, nog een reden om 010 te mijden. In Nederland word rijden pas leuk als je de randstad verlaat, maar dat is geen nieuws gok ik.

    Login om te reageren
    • sbelali zegt

      22 februari 2016 om 10:20

      @dutchdriftking: ook daarbuiten is het (ondanks de geweldige wegen) doodsaai vind ik.

      Login om te reageren
      • Dutchdriftking zegt

        22 februari 2016 om 10:31

        @sbelali: ach ja, altijd beter dan België….

        Login om te reageren
        • sbelali zegt

          22 februari 2016 om 15:00

          @dutchdriftking: en gelukkig maar

          Login om te reageren
  3. lekbak zegt

    22 februari 2016 om 10:49

    Ik wist niet eens dat die uit stond. Verklaart wel waarom ik nog geen papiertjes heb gekregen. Op de auto valt het wel mee maar op de motor vind ik het verdomde lastig om zo langzaam te rijden. Mede omdat ik het liefst links rij om de facebookende bestuurders te ontwijken.

    Login om te reageren
    • lekbak zegt

      22 februari 2016 om 10:49

      @lekbak: ook in de auto valt het wel mee trouwens.

      Login om te reageren
      • stephane8200 zegt

        22 februari 2016 om 11:56

        @lekbak: was mij ook niet bekend maar viel me wel op dat zo af en toe iemand me aanzienlijk sneller voorbij komt. Maar op die paar honderd meter van Centrum tot Crooswijk v.v. is het toch altijd druk dus hard rijden is nagenoeg onmogelijk, als je dat al zou willen.

        Login om te reageren
        • krankjorem zegt

          22 februari 2016 om 12:46

          @stephane8200: iemand in een zwarte swift?
          Voor info over trajectcontroles https://www.om.nl/onderwerpen/verkeer/handhaving-verkeer/snelheid/trajectcontrole/

          Login om te reageren
          • stephane8200 zegt

            22 februari 2016 om 17:47

            @krankjorem: geen flauw idee. Mijn punt is dat je toch niet hard kan rijden daar, ook al doet de controle het niet.

            Login om te reageren
            • krankjorem zegt

              22 februari 2016 om 22:55

              @stephane8200: je komt daar alleen tijdens de spits zeker? Vanaf oprit 14 tot crooswijk word niet gemeten.

              Login om te reageren
              • stephane8200 zegt

                22 februari 2016 om 23:08

                @krankjorem: ik woon al 20 jaar in Rotterdam. En weet ook precies waar die lampjes hangen. Lees mijn punt nu gewoon even, wijsneus.

  4. s62b50 zegt

    22 februari 2016 om 11:16

    Als je de helft van het traject 160 rijdt, zul je de diezelfde tijd stil moeten staan en je weg vervolgen met 80 km/h.. de 2e helft 40 rijden zet je op n te hoog gemiddeldem.. (100 km/h)

    Login om te reageren
    • rynnus zegt

      22 februari 2016 om 11:36

      @s62b50: Stom! Is aangepast ;-)

      Login om te reageren
    • kapitein187 zegt

      22 februari 2016 om 11:39

      @s62b50: dat gaat dus niet werken. Traject controlles zijn opgedeeld in aparte segmenten.

      Login om te reageren
  5. kapitein187 zegt

    22 februari 2016 om 11:41

    Dat 160 rijden de eerste helft gaat niet werken hè. Het is opgedeeld in verschillende segmenten. Dus dan ben je alsnog de sjaak.

    Login om te reageren
  6. poes zegt

    22 februari 2016 om 11:55

    Och, momenteel houdt iedereen zich er al min of meer aan. Dus in de praktijk zal er weinig veranderen.

    Ik vraag me altijd wel af hoe dat zit m.b.t. de “dynamische” snelheid. Soms mag je er namelijk 80 en soms 100. Als de snelheid verandert terwijl je binnen het traject rijdt, hoe gaat het systeem daar dan mee om?

    Login om te reageren
    • stephane8200 zegt

      23 februari 2016 om 08:17

      @poes: volgens mij worden die metingen gewist. Te ingewikkeld om een correcte meting te doen dan omdat moment van omschakelen en positie van de auto, en dus de resterende gemiddelde snelheid over de resterende afstand, niet nauwkeurig genoeg te bepalen zijn.

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North