• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Pastor Maldonado: “Kritiek is onderdeel van mijn leven.”

Auteur: Author, gepost 13 augustus 2015 om 23:18 – 12 Reacties


Ja dat klopt, maar doe er dan ook iets mee.

De coureur uit Venezuela die ooit op wonderbaarlijke wijze een race wist te winnen, is meer dan eens het middelpunt van spot. Niet omdat ’t een onaardige vent is (denken we), maar omdat Maldonado meer dan eens een auto in de poeier rijdt. Da’s nog tot daar aan toe, maar ook de concurrentie moet het regelmatig ontgelden.

Laten we de statistieken er voor de volledigheid effe bij pakken. Slechts 10 finishes in de punten op een totaal van 86 starts. Mind you: dankzij oliedollars heeft de coureur vrijwel nooit in écht trage auto’s gereden, dus deze score is gewoon slecht. Betrouwbaarheid is niet meer zo’n issue als 20 jaar geleden, dus ook dat argument kunnen we van tafel vegen.

Tijdens de afgelopen thriller van een race in Hongarije kreeg hij het voor elkaar om maar liefst drie keer te worden bestraft door de wedstrijdleiding. Een bijna clownesk optreden, maar dergelijke acties dragen wel bij aan het spektakel voor de kijker.

Maldonado haalt ondertussen z’n schouders op en geeft aan dat ’t hem werkelijk geen fluit interesseert wat anderen zeggen. Sterker nog: misschien motiveren alle grappen en grollen hem juist wel. Hij gaat nu eenmaal tot het gaatje en dan gaat er weleens iets mis. Die instelling doet ons overigens een beetje aan Jacques Villeneuve denken. De Canadees ging meer dan eens over de grens bij inhaalpogingen en dergelijke.

Overigens nog een kooktip van een niet nader te noemen AB-redacteur (hij schijnt een hoop weg te paffen): Pasta Maldonado. Genius.

Ook interessant!

  • Strafpunten FIA
    FIA: kritiek op strafpunten is onterecht
  • Nederlandse coureur twijfelt aan toekomst Formule E
  • moedige coureurs
    Moedige Formule 1-coureurs worden straks beloond
  • Dit kun je verwachten van de sprintraces in de Formule 1

Nieuwste artikelen

  • Lexus LFA is terug als gelikte coupé
  • Zo stel je de goedkoopste Tesla Model 3 Standard van je dromen samen
  • Toyota GR GT is hier: V8, 650 pk, 850 Nm en een aluminium frame
  • Wat als je een supercar als schilderij gebruikt?
FacebookTweetPinLinkedIn

crash, Formule 1, Pastor Maldonado, schade

Vorig bericht: « Kies maar: S63 AMG, S8 Plus of Alpina B7
Volgend bericht: BMW 3.0 CSL Hommage R: historisch verantwoord »

Lees Interacties

Reacties

  1. gt500eleanor zegt

    13 augustus 2015 om 23:21

    Zolang hij geld in het laatje brengt vind Bernie alles best.

    Poen poen poen poen……..

    Login om te reageren
    • aronn zegt

      14 augustus 2015 om 00:43

      @gt500eleanor: voor zó veel poen, zou ik dat ook wel doen. Man man man wat een geld

      Login om te reageren
  2. potjak zegt

    13 augustus 2015 om 23:37

    Kritiek of feedback wat ik wat positiever vind klinken is onderdeel van ieders leven. Zonder wrijving… Geen glans

    Login om te reageren
  3. bimmerfanatic97 zegt

    13 augustus 2015 om 23:50

    De eerste zin van het artikel is wel raak

    Login om te reageren
  4. Robert zegt

    13 augustus 2015 om 23:59

    Tja, enerzijds vragen de fans om meer spektakel in de Formule 1, anderzijds wordt afwijkend gedrag bij het minst of geringste al beboet. Zolang de Formule 1 bestaat, wordt deze deels bevolkt door clowns, avonturiers, rijkeluiszoontjes en gelukzoekers. Die niet noodzakelijkerwijs even getalenteerd zijn als coureur als dat ze op andere wijze opvallen. Laat hem z’n ding doen. Vergeet niet, zijn oliedollars laten bijna een heel team rondrijden. Eigenlijk ook nét als vroeger.

    Login om te reageren
  5. jaapiyo zegt

    14 augustus 2015 om 02:29

    Persoonlijk hoop ik dat hij nog vele jaren F1 mag rijden. Dit is nou juist een rijder die wel altijd tot het uiterste gaat. Soms werkt dat briljant uit, soms eindigt het in tranen, maar altijd levert het goed vermaak op.

    Overigens dit: “dankzij oliedollars heeft de coureur vrijwel nooit in écht trage auto’s gereden, dus deze score is gewoon slecht.” is, sorry dat ik het zeg, absolute nonsense. Van de 4 jaar dat hij F1 gereden heeft heeft hij 3 jaar gewoon in een slechte bak gezeten waar zijn teamgenoten ook niks mee klaarspeelden. Ik heb de getallen nog even precies nagezocht:

    2011: WIlliams FW33, teamgenoot Barichello (geen megaheld maar toch een gerespecteerde ervaren coureur). Barichello 2 9de plaatsen, 4 punten. Maldonado 1 tiende plaats, 1 punt. Gewoon een slechte bak dus.

    2012: Williams FW34, teamgenoot Bruno Senna (geen Ayrton, wel 2de in GP2). Senna 10 keer kleine puntjes, in totaal 31. Maldonado 5 keer punten, inc 1 overwinning en een 5de plaats, plus 1 keer uitgevallen met pech vanaf een zekere derde plaats, in totaal 45 punten. Hoewel dit de beste’ auto is die hij gehad heeft werd WIlliams dat jaar 8ste in het WK. Ok, deels kan je zeggen dat als Maldonado vaker gefinished was ze het beter hadden gedaan maar een superauto was het ook zeker niet, ze konden vooral hier en daar gebruik maken van de bandenslijtage die niet alle teams onder de knie hadden.

    2013: Williams FW35, teamgenoot Bottas (de nieuwe Ferrari coureur). Bottas 1 8ste plaats, 4 punten. Maldonado 1 10de plaats, 1 punt. Kortom weer een drollenbak.

    2014: Lotus E22, teamgenoot Grosjean (het jaar ervoor niet ver verwijderd van Kimi). Grosjean 2 8ste plaatsen, 8 punten. Maldonado 1 9de plaats, 2 punten. Weer een grafbak dus.

    2015: Lotus E23, teamgenoot Grosjean. Grosjean to nog toe 3 keer 7de, 1 keer 8ste en 1 keer tiende. Maldonado twee keer 7de. Kortom een redelijke wagen waarmee af en toe punten mogelijk zijn maar meer ook niet.

    Als je die auto’s punten moet geven met een 10 de Mercedes van dit jaar en een 1 de Marussia van dit jaar zou ik zeggen 2, 7, 2, 2, 6. Hij heeft ook de zure pech gehad dat de Lotus van 2012 nog een race won en de helft van de tijd op het podium stond terwijl de Williams dat jaar er slecht was en hij daarin reed en het jaar er op het precies vice versa was (en nu eigenlijk nog zij het in iets mindere mate).

    Ook als je kijkt hoe hij het doet ten opzichte van zijn teamgenoten is het onder de streep best vergelijkbaar, verassend genoeg heeft hij het voorlopig dan nog het moelijkste tegen Grosjean. Dat is eigenlijk het voornaamste wat anders moet. Voor de rest is zijn bad rep mijns insziens (en ik heb zo’n beetje alle races gezien) grotendeels onterecht.

    Login om te reageren
    • yajouri zegt

      14 augustus 2015 om 08:36

      @jaapiyo: qua bakken die wel of niet goed zijn, oke discutabel. Feit is wel dat je er de klok haast op gelijk kunt zetten dat wanneer Crashtor eraan komt, onderdelen airborne gaan of simpelweg sukkelige acties eraan komen (zoals afgelopen race de 350 overtredingen in de pits). Als rookie coureur kan dit nog weggestreept worden onder; hij moet nog leren.
      Crashtor lijkt zo verdomd weinig te leren, er zit werkelijk 0 stijgende lijn in. En dan doel ik enkel op z’n ‘met precisie uitgevoerde inhaalacties’ of het kennen en handelen naar de regels op de baan.
      Spektakel is leuk, voor mij betekend spektakel alleen het goed uitvoeren van gewaagde inhaalmanoeuvres. En vooral dat ‘goed’, schort het meer dan eens aan bij meneer Crashtor. Lijkt me bijzonder irritant voor de mede coureurs ook. Je weet gewoon dat ie je van de baan komt vegen.

      Crashtor, oprotten en laat echt talent rijden!

      Login om te reageren
    • t1mothys zegt

      14 augustus 2015 om 10:14

      @jaapiyo: sorry, de williams van 2014 auto een draak? Wat heb jij gekeken?

      Login om te reageren
      • t1mothys zegt

        14 augustus 2015 om 10:15

        @t1mothys: sorry verkeerd gelezen

        Login om te reageren
  6. Dutchdriftking zegt

    14 augustus 2015 om 07:10

    Ach, spectakel daar hebben wij weer voordeel van toch? Het is in ieder geval een coureur die de tongen los maakt.

    Login om te reageren
  7. awesome zegt

    14 augustus 2015 om 11:12

    http://hasmaldonadocrashedtoday.com/

    Toch vind ik hem wel een baas. Voegt in ieder geval nog een beetje kleur toe aan het clubje, en rijd wel op de limiet.

    Login om te reageren
  8. cthijs zegt

    14 augustus 2015 om 12:54

    Eigenlijk is het jos met een boel geld

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North