• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Peperdure Civic Type-R heeft minder vermogen dan het origineel

Auteur: willeme, gepost 12 december 2019 om 18:59 – 14 Reacties

Afbeelding Peperdure Civic Type-R heeft minder vermogen dan het origineelAfbeelding Peperdure Civic Type-R heeft minder vermogen dan het origineelAfbeelding Peperdure Civic Type-R heeft minder vermogen dan het origineelAfbeelding Peperdure Civic Type-R heeft minder vermogen dan het origineelAfbeelding Peperdure Civic Type-R heeft minder vermogen dan het origineelAfbeelding Peperdure Civic Type-R heeft minder vermogen dan het origineelAfbeelding Peperdure Civic Type-R heeft minder vermogen dan het origineelAfbeelding Peperdure Civic Type-R heeft minder vermogen dan het origineel

Civic Type-R TC HPD (FK2) '20
Afhankelijk wat je ermee gaat doen, uiteraard.

De Honda Civic Type-R is een beetje een onbegrepen auto. Het is geen gepolijste allrounder als de Volkswagen Golf R. Maar je hebt ook niet het AWD-spektakel van een Ford Focus RS. En ondanks dat elke Type-R van Honda redelijk goed uit de voeten komt op het circuit, denken wij bij trackday Hot Hatches aan de producten van Renault Sport.

De Civic die je op deze foto’s kunt aanschouwen is 100% afgestemd op circuitgebruik. Het is namelijk de Honda Civic Type R TC. TC staat voor Touring Car en het is de basis voor een raceauto die je gewoon bij Honda kunt kopen. De Civic Type-R TC is onder handen genomen door HPD, wat staat voor Honda Performance Development. Het is een zogenaamde ’turnkey’-raceauto. Dus je koopt ‘m, je schrijft je in voor een race en je kan direct meedoen.

Civic Type-R TC HPD (FK2) '20

De Civic Type-R TC is aangepast op het zwaardere circuit werk. Dus het interieur is deels gestript, er zit een rolkooi in evenals een racekuip. Aan de buitenkant vallen de slicks en het spoiler- en splitterwerk op. Het is trouwens niet zo’n hardcore auto als de Civic Type R TCR van Tom Coronel, zie het als een soort semi-prof raceauto.

Civic Type-R TC HPD (FK2) '20

Nu zou je verwachten dat HPD de motor ook onder heeft genomen en dat klopt helemaal. De manier waarop is echter wél anders, want ondanks het prijskaartje van 90.000 dollar heeft de Civic Type R TC namelijk minder vermogen dan het origineel, namelijk 270 pk. Dit kan overigens variëren per raceklasse. Als je 330 pk nodig hebt en het is toegestaan in de specifieke raceklasse, draait HPD het vermogenskraantje graag voor je open.

Ook interessant!

  • Koop de Honda Civic Type R van Max Verstappen
    Koop de Honda Civic Type R van Max Verstappen
  • Onopvallende Civic Type-R
    Onopvallende Civic Type-R in het echt is incognito
  • nieuwe Civic Type R
    Aankomende Civic Type-R wordt absolute verkoophit
  • Nieuwe Civic Type R
    Nieuwe Civic Type R wordt episch (en minder lelijk)

Nieuwste artikelen

  • Verrassend. Een plan van de overheid dat niet werkt
  • De Chinezen vinden ons oerdom
  • Range Rover ontwikkelt de beste auto voor elke narcist
  • Snelwegblokkeerders lopen straks het risico op een flinke tik
FacebookTweetPinLinkedIn

civic, Honda, Racing, type-r

Vorig bericht: « Ferrari-topman bevestigt gesprekken met Hamilton
Volgend bericht: Deze brute supercar heeft een 9,5 liter V12 »

Lees Interacties

Reacties

  1. skinny058 zegt

    12 december 2019 om 19:27

    90.000 euro is niet eens heel erg gek.

    Login om te reageren
    • 114i210pk zegt

      12 december 2019 om 19:29

      @skinny058: Iets meer dan €81.000, want $90.000 ??

      Login om te reageren
      • skinny058 zegt

        12 december 2019 om 19:30

        @114i210pk: oeps, iets te snel gelezen?

        Login om te reageren
  2. ghost zegt

    12 december 2019 om 20:32

    Heel even dacht ik dat TC stond voor Tom Coronel???

    Login om te reageren
    • hotze zegt

      13 december 2019 om 07:53

      @ghost: nee, bijna goed, het staat voor Tim Coronel

      Login om te reageren
  3. luckylennart zegt

    12 december 2019 om 20:49

    Haha lol, deze of de 75k maar de Renault Megane RS die ook op de weg mag ;-)

    Login om te reageren
    • geenidee zegt

      12 december 2019 om 21:29

      @luckylennart: Lijkt me interessant om die 2 dan eens naast elkaar op circuit te zetten.

      Login om te reageren
    • niex zegt

      13 december 2019 om 02:48

      @luckylennart: een renault of een honda, vraag Max maar naar de verschillen haha

      Login om te reageren
      • melcon zegt

        13 december 2019 om 07:29

        @niex: Ik gok zo dat Max de verschillen tussen deze twee niet kent. Of wou je zeggen dat F1 motoren van de afgelopen 6 jaar representatief zijn voor deze producten welke niet eens uit dezelfde fabriek komen? Een vergelijkbare opmerking die je zou kunnen maken: een honda of een renault vraag Alonso maar naar de verschillen haha… Anyway, ik verwacht dat de Honda op het circuit wel z’n mannetje staat en sneller zal zijn als de Megane RS Trophy-R, net als dat een cup clio sneller zijn als de Trophy-R, op het circuit uiteraard. Waarschijnlijk komt de Trophy-R wel heel erg in de buurt.

        Login om te reageren
        • hotze zegt

          13 december 2019 om 07:55

          @melcon: Geintje van van “niex”? En het is ‘sneller dan’ ?

          Login om te reageren
          • melcon zegt

            13 december 2019 om 08:56

            @hotze: laten we het daar op houden ;-)

            Login om te reageren
  4. Dutchdriftking zegt

    13 december 2019 om 08:27

    Dit soort projecten zie je steeds vaker, zijn er mensen hier met ervaringen in raceclasses voor de hobby? Het lijkt mij best leuk, maar ook idioot duur, en enorm tijdrovend.

    Login om te reageren
  5. RiKe zegt

    13 december 2019 om 09:00

    Ik vraag me nog steeds af of e een aftermarket pakket bestaat om die verschrikkelijke achterkant te verbouwen (behalve een muur), iemand een idee? Want afgezien van die (naar mijn mening) lelijke achterkant is het best een aantrekkelijke auto

    Login om te reageren
    • sudbina zegt

      14 december 2019 om 08:53

      @rike: er is wel een speciale machine die deze auto een stukje fraaier kan maken; https://m.youtube.com/watch?v=bh8j_N0OUSE

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North