• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Peugeot 106 is een lekker ding?

Auteur: autoblogger, gepost 11 juli 2009 om 19:00 – 71 Reacties

Peugeot 106 Rallye


De meest ondergewaardeerde occasion van dit moment? De Peugeot 106 Rallye!

Van 1991 tot 2003 werd de Peugeot 106 geproduceerd, in die tijd zijn er maar liefst 2.798.300 units van de band gerold! De meest populaire uitvoering was de driedeurs. Het leek even dat Peugeot in 1998 wilde stoppen met de 106 (toen men de 206 lanceerde), maar Peugeot bleef het kleinste model gewoon produceren en bood de auto aan naast de 206. Na twaalf jaar productie werd de 106 door de 107 en 1007 opgevolgd.

De Peugeot 106 was verkrijgbaar in diverse benzine versies, de dikste variant was de 1.6 liter. Denk daarbij aan de Peugeot 1.6 GTI, XSI en Rallye. Deze sportversies waren vergelijkbaar met de sportieve uitvoeringen van de Citroen AX, Renault Clio en Volkswagen Polo (sommige halen zelfs de Golf erbij). Allemaal lichte en kleine auto’s die destijds relatief veel vermogen hadden.

Ook de Citroen Saxo VTS hoort in het rijtje met concurrenten, daarmee kun je overigens leuke dingen doen en hij heeft veel technische overeenkomsten met de 2e serie van de Peugeot 106 (in 1996 kreeg de 106 een update).

De Peugeot 106 Rallye en 106 XSI hadden een vermogen van ongeveer 103 pk, het max koppel ligt rond de 110 Nm. Best leuke specs voor een auto die 875 kilo weegt. De 106 schijnt een goede wegligging te hebben, alleen bij nat wegdek heeft ie snel last van onderstuur (het blijft een voorwielaandrijver). De auto is wel goedkoop qua wegenbelasting en onderhoud. Ervaringen kunnen hieronder in de comments…

Video-bonus: Peugeot 106 Maxi – Eye Of The Tiger…

Ook interessant!

  • Mijn Auto: Peugeot 106 Rallye van Gijs
    Mijn Auto: Peugeot 106 Rallye van Gijs
  • Koop de dikste Peugeot 206 occasion op Marktplaats
  • Goedkoopste Peugeot 208 GTI
    De goedkoopste Peugeot 208 GTI heeft een kleurtje
  • SPOTiCAR, het nieuwe occasionlabel voor Peugeot, Citroën en Opel!

Nieuwste artikelen

  • Hoeveel zakelijke youngtimers zijn er eigenlijk?
  • Duurste Nissan van Marktplaats kan er maar eentje zijn
  • WTF: Invalidenplek rondom auto geverfd, parkeerder krijgt toch boete
  • Autoblog-lezer bezoekt prachtige verzameling
FacebookTweetPinLinkedIn

106, occasion, Peugeot

Vorig bericht: « VW en Qatar verhogen bod op Porsche (speeeciale aanbieding)
Volgend bericht: Mercedes 280 SE cabrio uit The Hangover te koop »

Lees Interacties

Reacties

  1. The_12oach zegt

    11 juli 2009 om 19:03

    Hey die witte rally op de voorgrond met die OZ’jes ken ik, helaas heeft de eigenaar hem verkocht omdat ie te vaak kapot ging.

    Login om te reageren
  2. luukvankaathoven zegt

    11 juli 2009 om 19:04

    Ben toevallig een beetje aan het kijken naar dit soort auto’s als ‘een eerste’. Clio 16v, of een Rallye?

    Login om te reageren
  3. The_12oach zegt

    11 juli 2009 om 19:07

    16v is beter want die 8v blokken hebben helaas veelal pannen, maar zowiezo is het lastig een goeie te vinden die niet helemaal kapot is getrapt.

    Login om te reageren
  4. 2009 zegt

    11 juli 2009 om 19:08

    heb er zelf ook 1 rijd fantastisch

    blaast ook in een paar seconden naar de 100 , getinte ramen booskijksers lexus achterlichten O.Z velgen ENZ ENZ

    Login om te reageren
  5. Remonvdh zegt

    11 juli 2009 om 19:18

    Rij zelf een Clio 16v GrandPrix en moet zeggen dat ik eerst ook getwijfeld heb over een Rallye! Hele leuke karretjes zijn dat. Maar ben toch wel echt superblij met mijn 16v die ik nu ruim 1,5 jaar rij!

    Login om te reageren
  6. 106R zegt

    11 juli 2009 om 19:21

    Ik heb er 1 gehad in 1996, was mijn eerste auto. Heel erg gaaf vooral met de dubbele remus uitlaat en K&N filter die erop zat. Veel toeren ook 7400 kan ik me herinneren.

    Ben er een paar keer mee met vakantie geweest maar je wordt wel doof als je langere tijd 160-180 rijdt. Maar die auto heeft er geen problemen mee. Er ging inderdaad wel af en toe iets kapot.

    Wegligging fenomenaal! Laatst dacht ik erover om er weer eentje bij te nemen maar ja ik zou er toch nauwelijks in rijden. Net mijn s2000 verkocht om dezelfde reden, maar dat is een ander verhaal :)

    Login om te reageren
  7. AlexZjuH zegt

    11 juli 2009 om 19:28

    Paar kleine aanpassingen:

    de witte op de voorgrond is mijn oude Rallye (HR-HD-82) en alle afgebeelde 106 Rallye’s op de foto zijn dus dee 1.3 8v injectieblokjes (toerenbegrenzer op 7200 en max vermogen op 7K) overigens wel met 101 pk. Daarnaast hebben ALLE Rallyemodellen uit de 106 serie een verkorte versnellingsbak, en zijn het officieel homolopgatiemodellen voor de <1400cc Ralleyklasse.

    Herkenbaar aan de PTS (Peugeot Talbot Sport) Striping.
    Woog geen 875kg (das de GTI) maar 816kg
    Daarnaast standaard fabrieksaf geleverd op Michelin steelies in 14 inch met witte lak :)

    De Rallye ’s zijn over het algemeen niet zo verschrikkelijk rap in een rechte lijn, maar het bochtenwerk maakt dat meer dan goed.

    Login om te reageren
  8. _Eend_ zegt

    11 juli 2009 om 19:29

    En bedankt… Mijn kansen om een leuke Rallye op de kop te tikken worden vanaf nu met de dag kleiner. Helaas zijn die dingen al afgetrapt.

    Login om te reageren
  9. The_12oach zegt

    11 juli 2009 om 19:29

    handig yo zo een wikipedia boek over peugeot :D

    Login om te reageren
  10. AlexZjuH zegt

    11 juli 2009 om 19:31

    @ Eend,

    als je een echte goede van een liefhebber wil kopen, dan moet je gewoon op Rallye.nl registreren. Op dit moment een dikke 800 leden en altijd wel 1 of 2 te koop. Daarnaast een (nog niet actief) register zodat er altijd wel wat achtergrond info of technische hulp te vinden is.

    Login om te reageren
  11. JanJansen zegt

    11 juli 2009 om 19:35

    @ AlexZjuH

    De 106 Rallye series 1 woog toch 825kg?
    bron: http://www.rallyeregister.co.uk/specs.htm

    Login om te reageren
  12. Jeffrey rallye zegt

    11 juli 2009 om 19:37

    Ey,

    Ze hebben vast die foto gepakt ofzo van ons forum!

    Die rode bijna als laaste die is van mij :P

    Login om te reageren
  13. AlexZjuH zegt

    11 juli 2009 om 19:41

    Overigens zeker een vermelding waard; Lars Oosterveen is de fotograaf van de foto’s: http://www.larsoosterveen.com/

    Login om te reageren
  14. #Lennard zegt

    11 juli 2009 om 19:43

    Leuke auto’s. Heb er zelf ook 1 gehad.
    Jammer dat ze tegenwoordig bijna allemaal afgetrapt zijn.

    Login om te reageren
  15. Lars Oosterveen zegt

    11 juli 2009 om 19:43

    Lol, dat is mijn foto.
    http://www.larsoosterveen.com

    Over de Rallye, een erg leuk autotje wat een super wegligging heeft en een leuk karakter. De storingen die er zijn, zijn goed op te lossen (na enige moeite).

    Er is veel info op http://www.rallye.nl te vinden

    Login om te reageren
  16. Sander Prinsen zegt

    11 juli 2009 om 19:44

    Tsja, wat kan ik zeggen als oprichter van Rallye.NL, helemaal mee eens natuurlijk! Leuk om te lezen dat ook hier waardering voor dit leuke wagentje te vinden is!

    Login om te reageren
  17. Matthijs zegt

    11 juli 2009 om 19:46

    Mijn witte ex-rallye staat ook op de foto:P

    Login om te reageren
  18. Maxx zegt

    11 juli 2009 om 19:54

    106, is een lekker wagentje

    Login om te reageren
  19. Gekke G. zegt

    11 juli 2009 om 19:55

    Petjesauto, bestuurders rijden alsof ze een porsche hebben.
    Waarschijnlijk omdat ze maar al te graag moeten laten zien dat hun auto toch wel snel is.

    Login om te reageren
  20. M5_Power zegt

    11 juli 2009 om 19:57

    zelf zou ik eerder voor een saxo vts gaan maar vind het ook wel wijze bakskes:d

    Login om te reageren
  21. JP zegt

    11 juli 2009 om 20:01

    Doet het goed op de Nordschleife als Ringtool (tu)

    Login om te reageren
  22. Lan_Evo zegt

    11 juli 2009 om 20:09

    Zat zelf ook o.a. naar een 106 GTI te kijken als eerste auto. Maar uiteindelijk kwam ik uit op een Toyota Starlet Glanza V (Turbo), heb er ook al soort van een gereserveerd. Eigenlijk een beetje de Japanse tegenhanger. Ding weegt ongeveer 925 kg, maar heeft wel 133 pk standaard al en 157 Nm koppel, dus dat wil wel. En dat met climate control en alles elektrisch etc. Plus dat ze echt nog veel potentieel hebben en technisch ook sterk, wat bij die iets oudere (en vaak afgetrapte) Franse modellen nog wel eens anders wil zijn. Daarnaast was de versnellingsbak van de 106 GTI blijkbaar erg klote (van 1 naar 2).

    Login om te reageren
  23. autoblogger zegt

    11 juli 2009 om 20:09

    @AlexZjuH & Lars: thanks! De foto had ik via autojunk.nl:
    http://www.autojunk.nl/pix/view/141726
    Ik heb daar ook nog even je naam/site toegevoegd.

    Login om te reageren
  24. C6_R zegt

    11 juli 2009 om 20:20

    Ja, de 106 is een lekker ding, MITS in rallye trim!

    Login om te reageren
  25. TR zegt

    11 juli 2009 om 20:27

    Top auto´s, heb er twee gehad. Maar goedkoop onderhoud? Niet de specifieke onderdelen!

    Login om te reageren
  26. Tieme zegt

    11 juli 2009 om 20:31

    M’n broertje heeft er ook 1 gehad, 106 XSI. Best gaaf dingetje, remus sportauspuff eronder, K&N Filter.. alleen maar gezeik mee gehad, dat ding stond meer stil dan dat -ie reed zovaak als -ie kapot ging. Daarna had hij een 205 CTI, ook alleen maar gezeik mee gehad.

    Login om te reageren
  27. Autogek zegt

    11 juli 2009 om 20:31

    Ik heb er 2 gehad. Het waren beide fulltime opt. 1.4tjes en waren heerlijke autotjes. Ikmoest helaas automaat gaan rijden en daarom zijn ze weggegaan.

    Login om te reageren
  28. sacha zegt

    11 juli 2009 om 21:15

    Mijn eerste auto (lease auto) was een 106 Rallye. Afdankertje van een partner van het toenmalige bedrijf waar ik voor werkte. Top auto’tje!

    Login om te reageren
  29. KoguchiPower zegt

    11 juli 2009 om 21:28

    ondergewaardeerde bommetjes

    Login om te reageren
  30. Qwerty12 zegt

    11 juli 2009 om 21:45

    @The_12oach: Die 8v blokjes zijn ook ook redelijk kogelvrij hoor, er zit weinig aan zo’n blok wat kapot kan. Aandrijfasjes gaan wel eens… maarja, voor 7 tientjes per stuk en te monteren in een kwartiertje ben je weer helemaal het mannetje.

    Login om te reageren
  31. Mas-Estate zegt

    11 juli 2009 om 21:59

    Het lijkt wel of iedereen ineens zo’n wagentje heeft gehad. Ik zeg lang leve de Nissan Micra 1.2 LX. Niet kapot te krijgen! (Helaas niet zo snel als bovenstaande wagentjes…)

    Login om te reageren
  32. BmwMPower zegt

    11 juli 2009 om 22:00

    Ik ben nooit zo’n fan geweest van de normale 106’jes.
    Maar de dikkere versies bekoren mij wel!
    Ziet er heerlijk, zo’n dikke Rallye :)

    Login om te reageren
  33. BART! zegt

    11 juli 2009 om 22:04

    Mijn allereerste echte auto was ook een 106, een XSI, metallic-blue…..Fantastisch ding alleen jammer dat de vorige eigenaar een klapper had gemaakt en dat dat niet door de garage aan mij medegedeeld was. Na 3 maal een aandrijfas te hebben (laten, onder garantie) vervangen was ik er spuugzat van en heb m ingeruild.

    Maar iedere keer als ik er weer eentje zie krijg ik weer heimwee. Heb er zelfs aan gedacht om eentje voor erbij te kopen, een Sport dan maar is er tot nu toe nog niet van gekomen. Misschien later dit jaar…misschien…..heel misschien!

    Login om te reageren
  34. BART! zegt

    11 juli 2009 om 22:06

    Ik bedoelde dus een Rallye

    Login om te reageren
  35. Gideon zegt

    11 juli 2009 om 22:09

    En bedankt he, nu schieten de prijzen weer met honderden euro’s omhoog…

    Login om te reageren
  36. 205GTI16 zegt

    11 juli 2009 om 22:23

    Gewoon op zoek gaan naar zijn voorganger de 205 rallye 1.3 :)

    Van de 106 vind ik de fase1 rallye het dichtst bij de voorganger passen, licht hoogtoerig en soms wat nukkig…

    Login om te reageren
  37. Jo zegt

    11 juli 2009 om 22:40

    Koop toch gewoon lekker een BMW 325i. Achterwielaandrijver/inlijn 6 geluid/BMW kwaliteit. Ik heb is een peugeot 205 gehad, na één dag was er al gelijk iets goed mis, gelijk teruggebracht dat ding. Franse auto’s.. Nog steeds geen vertrouwen in.

    Login om te reageren
  38. Svensson zegt

    11 juli 2009 om 23:00

    Heb de oudere broer van deze gehad, de 205 Rallye 1.3. In principe hetzelfde motorblok, maar dan met 2 dubbele Weber carbs i.p.v. de injectie van de 106. Maakte een machtige sound, ook in combinatie met de Supersprint uitlaat, alleen heeft ie me veel geld gekost door allerhande motorische problemen.. waarschijnlijk goed afgetrapt geweest :? Maarja, als eerste autootje kon ik me geen leuker bommetje wensen!

    Check die lekkere inlaat-grom van de Weber carbs:

    http://www.youtube.com/watch?v=GAOkRCy-XpI&fmt=18

    Login om te reageren
  39. sacha zegt

    11 juli 2009 om 23:19

    Toch had ik liever een Clio Williams gehad…

    Login om te reageren
  40. Rolf zegt

    11 juli 2009 om 23:21

    Uiterlijk leuk autootje, maar technisch zeer slechte auto!
    Bevestigingspunten van de voorstoelen scheurt gewoon kapot,
    koelvloeistof potje smelt aan radiateur.
    Belachelijke mankementen!

    Login om te reageren
  41. Top zegt

    11 juli 2009 om 23:30

    Ik rij zelf een Citroen Saxo VTR, geweldig wagen!! Schroefset, open luchtfilter en het ding rijdt als een kart. Beter dan een 106 Ralleye, wat ik ook een leuk wagentje vind, maar er gaat niks boven een Saxo of het moet een Clio Williams zijn die ik bijna had gekocht, maar helaas was die behoorlijk afgetrapt. Dus dan maar Saxo!!

    Login om te reageren
  42. T16 zegt

    11 juli 2009 om 23:34

    Video is van de 106 Maxi van HART, het HTS Autotechniek Rally Team.
    Een serieus snelle en succesvolle rallywagen met een ongelukkig einde.
    Ze rijden nu met een Ford Puma S1600.
    http://www.htsrallyteam.nl/history/

    Het seizoen 2003 staat in het teken van een peugeot 106 Maxi kitcar met 235 pk en in 4 seconden naar de 100 km/h. Deze auto is door Peugeot Sport opgebouwd en het is dus een echte fabrieksauto. Met de komst van deze auto is een heleboel veranderd, alles is op een hoger niveau komen te staan, techniek, sponsering, bestuurstaken. De rallysprints worden echter niet allemaal uitgereden, de 106 heeft veel technische problemen. Helaas knalt de equipe ook op een onoverzichtelijk betonblok dat in de binnenbocht geplaatst was. De 106 komt op zijn dak terecht, en de schade is groot. De equipe komt met de schrik vrij.
    In seizoen 2004 heeft het HART de 106 Maxi steeds beter onder controle, zowel de equipe als de techniek. Seizoen 2005 liep zeer goed, de auto was volledig onder controle. Er werden 2 eerste plaatsen genoteerd tijdens de rallysprints. Het eind van het seizoen werd afgesloten met een 1e plaats in het formule 2 kampioenschap. En ook heeft de 106 alle rallysprints uitgereden. Dit is een prestatie waar het HART ontzettend trots op kan zijn.
    Vlak na het kampioenschap vloog de 106 Maxi tijdens een testrit in de brand. Beide personen hebben hierbij ernstige brandwonden opgelopen. Met name de bestuurder heeft lange tijd nodig gehad om te herstellen. De peugeot 106 is volledig uitgebrand. Het HART heeft besloten door te gaan met de rallysport ondanks dit ongeluk. Er zal HART gewerkt moeten worden om alles weer op rails te krijgen.

    Veel succes HART, van een oud HTS A-er.

    Login om te reageren
  43. Simon zegt

    11 juli 2009 om 23:40

    Mooie foto’s Lars!

    Login om te reageren
  44. VTEC Tedje zegt

    12 juli 2009 om 00:01

    Het gooi-en-smijtwerk is met die superlichte auto’s echt geweldig! De rijbeleving is heel sportief en je hebt veel controle. En als je af en toe normaal rijdt, is het brandstofverbruik ook nog redelijk.

    Toch vind ik de 135kg extra voor mn CRX VTEC gerechtvaardigd. Die gaat namelijk toch een stuk harder en heeft allerlei leuke goodies aan boord, zoals de double wishbones rondom :-D 150pk en 7,2s 0 – 100 anyone? :-D

    Login om te reageren
  45. Marc zegt

    12 juli 2009 om 02:30

    super om een video van ons team hier tegen te komen. Het was inderdaad een monster van een machine. de 106 maxi kit car van alle verhalen die ik van oud team leden heb gehoord. De puma waar we nu mee rijden is ook een klasse apart.

    Ben zelf sinds dit jaar lid van het hart en zie mooie sprongen qua prestatities van de equipe en het team er om heen.

    we zijn net terug van de exotic green rally. is ook super gegaan.
    op youtube staan alle filmpjes van ons.

    sorry is een beetje off topic maar moest het ff kwijt :)

    ik ga maffen. was weer een lange dag.

    Login om te reageren
  46. #Lennard zegt

    12 juli 2009 om 08:40

    Ik heb zelf ook een 106 Rallye gehad. En daarna een Clio 16v.
    Allebei zo onbetrouwbaar als de pest, maar wat heb ik daar een lol mee gehad zeg :D

    Nu toch maar voor duitse degelijkheid gekozen. BMW 325i coupe.
    En die gaat er binnekort ook uit ivm aankoop motor.
    Misschien dat ik nu maar iets kleins en goedkoop uit japan probeer.

    Als ik snel wil gaan pak ik toch wel de motor :)

    Login om te reageren
  47. Sonny Snepvnagers zegt

    12 juli 2009 om 10:05

    Ik heb zelf ook een rallye S2, en wat de mensen zeggen over betrouwbaarheid ben ik het compleet NIET mee eens natuurlijk heeft de auto onderhoud nodig maar dit ligt ook veel aan de rijstijl. Mijn rallye heeft bijna 50% meer vermogen als standaard en natuurlijk gaan er dan dingen kapot. Maar om nu te zeggen rare dingen nee. Het is een auto die je onderschat doe ik zelf ook vaak. Als ik er een paar dagen /weken niet in gereden heb denk ik soms ik koop iets anders gewoon om afwisseling. Maar dan stap ik in mijn 106 start ik hem en ga ik een paar boswegjes op en dan kom ik met een grote glimlach thuis. En laten we eerlijk zijn misschien is een duitse rakker wel degelijker maar goed die 100 euro die je per maand bespaard aan verzekering en wegenbelasting kan je wel leuk anders besteden.

    Kortom auto met emotie die echt flink onderschat wordt

    Login om te reageren
  48. arokh zegt

    12 juli 2009 om 10:18

    ik ben heel groot Peugeot liefhebber, rij nu een bloedmooie 306 cabrio, maar de 106 heb ik laten staan ten faveure van een Nissan Micra omdat ik met mijn 1,86 m er echt niet inpaste. heb er 2 geprobeerd, ging echt niet! wel leuke auto!

    Login om te reageren
  49. Gioor zegt

    12 juli 2009 om 10:49

    Een vriend van me gebruikt een 106 XSI voor de autocross.
    Super geschikt daarvoor!

    Login om te reageren
  50. MrH zegt

    12 juli 2009 om 11:16

    @ Arokh; Zeker een PHI 106 geweest? (voor 1996). De PHII zou je wel in passen, ik heb er ook een, ben net zo lang ;)

    Login om te reageren
  51. Jeffrey rallye zegt

    12 juli 2009 om 11:40

    Niet in passen hahaha.. :P

    Ben 1.96 lang heb de s1.

    Login om te reageren
  52. bengelke zegt

    12 juli 2009 om 11:53

    Is het geen peugout 205 op de foto?

    Login om te reageren
  53. Sander Prinsen zegt

    12 juli 2009 om 11:55

    @bengelke: Nope, alleen maar 106jes op de foto. Is de fase 1, die lijkt nog wel wat op de 205, de fase 2 is een stuk ronder.

    Login om te reageren
  54. Terry zegt

    12 juli 2009 om 12:57

    Ook mijn eerste auto.. :-)

    Zwarte 1.3 uit 1995..
    Dubbele sebring pijp en k&n 57i kit.. I LOVE IT 8-)
    heerlijke tijd mee gehad!!! (L)

    Login om te reageren
  55. Tombnolz zegt

    12 juli 2009 om 13:28

    Aha! Toen ik m’n rijbewijs moest halen, reed m’n moeder met een mooie metallic groene 106 vijfdeurs XT, 1.4, 75 pk, elektrische ruitjes en schuifdak… Echt waar, dat had een goeie weglegging! Maar ook oppassen met nat weer, met die kleine wieltjes & bandjes. Karretjes had ook prima zetels en 75 pk was krachtig genoeg. Man wat heb ik daar hard mee gereden. Jammer genoeg na een paar jaar weggedaan omdat m’n grootvaders 307 vrij kwam… Doe mij maar zo’n klein gooiding!

    Login om te reageren
  56. Thomas Bol zegt

    12 juli 2009 om 13:29

    Binnekort staat er hier een Saxo VTS 16v voor de deur uit 2001 :) Maar een 106je is ook leuk

    Login om te reageren
  57. robin l zegt

    12 juli 2009 om 13:39

    hadden de eerste rallys geen dubelle carburateur? en later injectie?

    Login om te reageren
  58. EntityNL zegt

    12 juli 2009 om 13:41

    @robin l:
    De 205 1.3 Rallye (geleverd in ’88 en ’89) had dubbele Weber carburateurs (ik weet het, ik heb er 1). Er is ook een 205 1.9 Rallye, die had injectie en is in NL niet geleverd (rijden wel wat geïmporteerde exemplaren rond). De 106 Rallye (zowel fase 1 1.3 en fase 2 1.6) heeft altijd injectie gehad.

    Login om te reageren
  59. Elwin zegt

    12 juli 2009 om 14:20

    Als Autoblog lezer toch leuk om je eigen auto terug te zien. (Zwarte rallye)

    Het is mijn eerste auto, inmiddels zo’n 20.000 kilometer gereden zonder vreemde mankementen!
    De auto is fenomenaal in het bochtenwerk, maar moet wel op toeren gehouden worden.
    Ik heb voor deze auto gekozen juist omdat deze zo ondergewaardeerd is, bijna niemand herkent deze auto en zijn bijzondere eigenschappen.

    Zie zandvoort 2008

    Login om te reageren
  60. micheloo0 zegt

    12 juli 2009 om 14:38

    Mene buurjongen heeft er een geweldige sound en snel hij is er zelfs in de finale van het belgisch driftkampoenschap meegraakt en dat met voorwielaandrijvng tussen de skylines en de m3’s :D

    Login om te reageren
  61. Dinges zegt

    12 juli 2009 om 17:35

    Peugeot 106 is een lekker ding? Uhmmm, Nee

    Een lekker ding is iets waarvoor je omkijkt, een Peugeot 106 duidelijk niet…

    Login om te reageren
  62. Gideon zegt

    12 juli 2009 om 19:24

    @ sacha:

    Dat bommetje kost nu een fortuin door zijn zeldzaamheid….

    Login om te reageren
  63. Oelewappert zegt

    12 juli 2009 om 23:56

    Mijn eerste auto was de afgetrapte 911 van een half jaar oud die mijn pa niet meer wilde rijden. De lul, ben blij dat hij dood is.

    Maar goed, ik heb dus nooit een 106 gehad, onze familie heeft namelijk geld.

    (best grappig om zo stoer achter de computer te blaten terwijl ik eigenlijk maar gewoon een doodordinaire pauper met een suf kantoorbaantje ben en in een Hyundai Accent rondrij)

    Login om te reageren
  64. Joeri zegt

    13 juli 2009 om 08:56

    Inderdaad leuke autootjes. Ik rij zelf al bijna 4,5 jaar in een Peugeot 106 GTI 2e fase. Nog steeds niet op uitgekeken! Heerlijke auto!

    Login om te reageren
  65. erikjuhh zegt

    13 juli 2009 om 09:43

    Hmm,
    Mijn eerste S2 rallye was een rampenplan.. Onderhoud onderhoud onderhoud..

    Toen overgestapt naar een BMW 318TI met zéér weinig KM’s op de klok..
    Die weer verkocht en in een S1 rallye gaan rijden..
    Heb er nu een circuit BMW naast maar de rallye zit toch weer helemaal in m’n hartje hoor! Die gaat niet zo maar weg..

    Deze aankomende 3 weken nieuwe versn.bak ed eronder, want die vond ’t nu wel weer leuk geweest..

    Die HR-HD-82 vooraan op de foto is trouwens ook nog in mijn bezit geweest!:)

    rallye.nl is the way to go!:)

    Login om te reageren
  66. DRU zegt

    13 juli 2009 om 10:10

    Prachtige auto! Hij blijft leuk. Ik was altijd al verliefd op de paarse Gentry met full leather interior, maar zo een witte Rallye is natuurlijk ook heel tof.

    Login om te reageren
  67. Tenck zegt

    13 juli 2009 om 10:49

    Ah ja, goeie ouwe tijd :).

    Heb zelf 5 jaar probleemloos in een 106 Rallye phase II gereden, blauw met witte OZ supertourismo’s, verlaagd, in de uitlaatlijn alleen een einddemper etc etc.

    Ben 3 jaar geleden overgestapt op een Civic Type-r. Maar af en toe mis ik het blauwe blerijzer nog wel!

    Login om te reageren
  68. GRK zegt

    13 juli 2009 om 12:54

    Heb een originele 106 GTI, 1.6 16v dus over de ralley kan ik niet oordelen, maar ik wil niets anders… met gemak tik je de 215 aan en sprinten naar 100 doet ie binnen 7 seconden

    zeker een goede auto!

    Login om te reageren
  69. vnms zegt

    18 juli 2009 om 16:32

    @ VTEC Tedje.

    CRX is altijd leuk idd. Toch gaat mijn 106 GTI uit 2002 sneller naar de 100. 7,0 secs rond (gemeten met G-Tech).. dat met 139 pk :)..

    Aanpassing die zijn gedaan, spuitstuk van Supersprint. ECU Aangepast en custom airbox (DIY).

    Bovendien een heerlijke auto! Rijdt echt fantastich :). Mag van geluk spreken om een zo goed als nieuwe 106 gekocht te hebben met maar 44k op de teller.

    Login om te reageren
  70. Rachel zegt

    20 juli 2009 om 23:35

    Van het weekend een zwarte rallye gekocht nadat mn alfa het niet meer deed, nog steeds een beetje huiverig, de auto heeft dan ook redelijk wat deukjes en krasjes, de vorige eigenaar had misschien moeite met rijden… Hoop dat ie een tijdje mee gaat!!!

    Login om te reageren
  71. SjonnieKroket zegt

    31 juli 2009 om 10:52

    @ Lan_Evo

    Dat hij kut van z’n 1 naar de 2 schakelt heb je hoogst waarschijnlijk aan jezelf te danken of de vorige eigenaar. Te ruw omgaan met de bak…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North