• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Peugeot 108/Citroën C1 prijzen: instappen onder 10 mille

Auteur: sir_smokalot, gepost 5 maart 2014 om 12:43 – 28 Reacties

Peugeot 108


De nieuwe PSA/Toyota-mini’s hebben veel potentieel in Nederland. Daarom dachten we dat jullie de zojuist bekend gemaakte nieuwprijzen wel kunnen waarderen.

Als het echt helemaal niets mag kosten, en je coûte que coûte voor de bodemprijs gaat, dan moet je bij Citroën zijn: de vanafprijs van de nieuwe C1 is €9.490 tegenover 9.690 euro voor de Peugeot 108. Voor dit geld krijg je de e-VTi 68 variant met 14% bijtelling.

Citroën levert zijn C1 in 3 uitrustingsniveaus: Live, Feel en Shine, bij Peugeot heten deze Acces, Active en Allure. Daarnaast kan je nog allerhande customvarianten laten maken en/of voor een canvasdakje gaan. Alle prijzen worde volgende week bekend gemaakt.

Standaard krijg je de volgende features: 6 airbags, ESP & ASR, Hill start assist, LED dagrijverlichting en stuurbekrachtiging.

Met deze vanafprijzen wordt onder de huidige varianten gedoken: de 107 is er vanaf 9.890 euro, de goedkoopste C1 koop je nu nog vanaf 10.090 eypo. Prijzen van de nieuwe Aygo zijn nog niet bekend gemaakt.



Ook interessant!

  • Video: Nederlandse Citroën C1 is pure driewieler
  • Video - Peugeot komt even binnenvallen
  • SPOTiCAR, het nieuwe occasionlabel voor Peugeot, Citroën en Opel!
  • Video - Citroën C5 doet Adriaan van Bassie na

Nieuwste artikelen

  • Deze iconische auto’s brachten dit weekend miljoenen op
  • Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Staat de toekomst van de eigen auto op het spel?
  • Max Verstappen staat er voortaan alleen voor
FacebookTweetPinLinkedIn

108, 14%-bijtelling, Autoshows, c1, Citroen, geneve, geneve-2014, Peugeot

Vorig bericht: « BMW M3 is er ook nog
Volgend bericht: Ford Focus facelift oogt van voren beter »

Lees Interacties

Reacties

  1. dotternetta zegt

    5 maart 2014 om 13:02

    Bah, wat saai. Doe mij de Toyota maar!

    Login om te reageren
    • stamp zegt

      5 maart 2014 om 13:05

      @dotternetta: Ja.. want daar is het saai een stuk minder vies?
      When was the last time you dragged your ass into a Toyota dealership? Must have been long long ago. Boring with a capital B.

      Login om te reageren
      • dotternetta zegt

        5 maart 2014 om 13:19

        @stamp: wie heeft het over een dealer?

        Login om te reageren
        • stamp zegt

          5 maart 2014 om 14:19

          @dotternetta: Als ik mij niet vergis, ben ik over de dealer begonnen… toch? :-P

          maar mijn ‘pun’ is wel ‘intended’. Als je naar die nieuwe Aygo kijkt denk je dat het om een fris en fruitig karretje gaat. Tot je bij de dealer binnenloopt: grijs en grauw. niet hip-and-happening.
          Is ook niet voor niets dat het standaard ‘kruis’ van de Aygo ‘zwart’ is, en bij de-luxe uitvoeringen zilver-grijs. Een frivool rode auto met een wit kruis zoals op de beursvloer ga je niet aantreffen bij de grauwbak-nederlandse-dealer. Vergelijk die rood-witte auto ook eens met de eveneens rood-met-witte Citroën Swiss-and-me: Dan ziet die laatste er toch een stuk knapper uit qua detailering.

          Login om te reageren
          • dotternetta zegt

            5 maart 2014 om 14:37

            @stamp: Ik kom nooit bij een dealer, en 99,9999999% van alle auto’s die ik zie staan niet bij een dealer, dus ik snap jou niet.

            Login om te reageren
            • stamp zegt

              5 maart 2014 om 14:45

              @dotternetta: Goed zo, en houden zo!

              Login om te reageren
          • redbeams zegt

            5 maart 2014 om 18:29

            @stamp:

            Ga toch knikkeren joh…ding staat nog geeneens bij de dealer en meneertje weet er nu al alles van.

            Login om te reageren
  2. partyeffects zegt

    5 maart 2014 om 13:03

    De Fransen dit wel mooi gedaan, zo veel mooier dan de Aygo XX.
    Gemiste kans van Toyota.

    Login om te reageren
    • partyeffects zegt

      5 maart 2014 om 13:06

      @partyeffects:
      (hebben)

      Login om te reageren
  3. TheMaster zegt

    5 maart 2014 om 13:07

    “ESP & ASR”.
    Ja, want OMG, die 70pk’s zijn écht niet onder controle te houden!!!

    Login om te reageren
    • partyeffects zegt

      5 maart 2014 om 13:10

      @TheMaster:
      Ja als al die pk’s in eens los gaan…
      Trouwens, hoeveel wegen deze apparaten?

      Login om te reageren
      • sir_smokalot zegt

        5 maart 2014 om 13:17

        ‘amper 840 kilogram’, aldus Peugeot. Citroen houdt het op 860 kg.

        Login om te reageren
        • Corrado16v zegt

          5 maart 2014 om 14:37

          @sir_smokalot: Dat zijn behoorlijk zware kikker ogen op die C1 dan.

          Login om te reageren
          • sir_smokalot zegt

            5 maart 2014 om 15:03

            @Corrado16v: Lol!

            Login om te reageren
    • sir_smokalot zegt

      5 maart 2014 om 13:13

      Blame Europe… Elke auto moet tegenwoordig ESP hebben, dus ook deze sardienenblikjes.

      Login om te reageren
    • motoragent zegt

      5 maart 2014 om 13:15

      @TheMaster: Op nat wegdek, in combinatie met de smalle bandjes en het lage gewicht. Of ijzel, sneeuw, of je staat net op een witte lijn bij stoplicht. geloof me, zelfs met 70pk kun je flink wielspin krijgen.

      Daarnaast ESP heeft niets met het vermogen te maken, en is zelfs verplicht.

      Login om te reageren
      • sir_smokalot zegt

        5 maart 2014 om 13:19

        @motoragent: Zeker. Ik heb constant wielspin als mijn schoonmoeder bij me achterin de auto zit.

        Login om te reageren
    • redbeams zegt

      5 maart 2014 om 18:30

      @TheMaster:

      ESP heeft niks met vermogen te maken.

      Login om te reageren
  4. screamer zegt

    5 maart 2014 om 13:09

    Hoe ruim zijn ze van binnen trouwens? want ik kan met mijn 1m95 best ruim en comfortabel zitten in de huidige generatie. Is deze 2e generatie net zo ruim, of zorgt wat extra luxe ervoor dat ze weer krapper zijn van binnen?

    Login om te reageren
    • sir_smokalot zegt

      5 maart 2014 om 13:21

      @screamer: “De auto zelf groeide met 25 millimeter en is nu 3.455 millimeter lang. Het dak ligt 5 millimeter lager, en het passagierscompartiment groeide met bijna 1 centimeter in de lengte én de breedte. “

      Login om te reageren
  5. spidermann zegt

    5 maart 2014 om 14:47

    Wellicht beter om te weten wat je NIET krijgt bij deze sardienenblikken, zoals rijplezier, trekkracht “van beneden”, radio/cd/usb, soepel en souverein weggedrag en ga maar door.

    Login om te reageren
    • Brammer zegt

      5 maart 2014 om 20:05

      @spidermann: Ivm radio/cd (wie gebruikt dat nog??)/usb.. zou maar eens wat opzoekwerk verrichten want de radio is nu net één van de zaken die WEL goed op orde zijn bij deze nieuwe wagens ;-) Toch de touch screen variant :-)

      Login om te reageren
  6. Alfarobert zegt

    5 maart 2014 om 14:50

    En over de grens kosten ze nog eens minimaal 3000euro minder zeker?

    Login om te reageren
  7. meneersander zegt

    5 maart 2014 om 15:59

    Wow, standaard stuurbekrachtiging!

    Login om te reageren
    • redbeams zegt

      5 maart 2014 om 21:08

      @meneersander:

      En jij maar denken dat dit ook op een tesla roadster zit?

      Login om te reageren
  8. E34M5Touring zegt

    6 maart 2014 om 09:49

    Wel een flinke klap meer dan eerder. Toen stapte je in voor rond de 7-8k. Dan had je echter niet die standaarduitrusting. Wordt dus toch wel een stapje hoger geplaatst dan de vorige.

    Login om te reageren
  9. kaeser zegt

    6 maart 2014 om 09:50

    Ontwerp van de 108 staat er maar wat braafjes bij in vergelijking met andere twee. Denk wel dat Citroën het beste zal scoren.

    Login om te reageren
  10. michelinman zegt

    6 maart 2014 om 19:44

    Dat interieur van de citroën doat me denken aan dark vader, mits hij oranje zou zijn dan

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North