• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Peugeot 108: volwassener en 14% bijtelling

Auteur: robbie, gepost 14 februari 2014 om 08:35 – 37 Reacties

Afbeelding Peugeot 108: volwassener en 14% bijtellingAfbeelding Peugeot 108: volwassener en 14% bijtellingAfbeelding Peugeot 108: volwassener en 14% bijtellingAfbeelding Peugeot 108: volwassener en 14% bijtellingAfbeelding Peugeot 108: volwassener en 14% bijtelling

Peugeot 108
Na ruim 8 jaar mag de Peugeot 107 eindelijk met pensioen en dit is zijn opvolger. De Peugeot 108 is ten opzichte van zijn voorganger een stuk volwassener geworden en beschikt zelfs over opties als een achteruitrijcamera, Climate Control en Keyless Entry & Start. Zakelijke rijders zullen blij zijn met het feit dat de 108 in aanmerking komt voor 14% bijtelling.

Peugeot heeft veel moeite gestoken in het individualiseren van de 108. Kopers kunnen kiezen uit veel kleuren en ’themas’ en het is zelfs mogelijk om je 108 in twee kleuren uit te voeren. Dat iedereen tegenwoordig een smartphone heeft is Peugeot ook niet ontgaan en daarom is het optioneel mogelijk om de functies van je smartphone op het grote touchscreen in de auto weer te geven (Mirror Screen functie).

Mensen die van frisse lucht houden kunnen kiezen voor de Peugeot 108 Top! die is voorzien van een canvas schuifdak met een afmeting van 80 cm breed en 76 cm lang.

De Peugeot 108 weegt 840 kilo, is 3,47 meter lang en 1,62 meter breed. De bagageruimte heeft een inhoud van 196 liter en als je de rugleuning van de achterbank plat legt is dat zelfs 750 liter.

Onder de motorkap vinden we twee motoren, een 1.0 VTi met 68 pk die gekoppeld kan worden aan een handgeschakelde 5-bak of een elektronisch gestuurde versnellingsbak met 5 versnellingen. Mensen die wat meer pit willen kunnen kiezen voor de nieuwe 1.2 VTi PureTech-motor met 82 pk.

De Peugeot 108 komt op met de markt met zowel drie als vijf deuren. Dit in tegenstelling tot de nieuwe Renault Twingo die altijd vijf deuren heeft, maar die Renault heeft wel achterwielaandrijving.

Nu alleen nog even wachten op de nieuwe Citroën C1 en op volger van de Toyota Aygo.

Ook interessant!

  • Video - Peugeot komt even binnenvallen
  • Polestar 2 Single Motor rijtest video
    Bijtelling voor 2022 gaat omhoog!
  • Peugeot 208 PSE
    Peugeot 208 PSE wordt eerste leuke Hot Hatch EV?
  • Peugeot 308 SW is even wennen
    Peugeot 308 SW is even wennen

Nieuwste artikelen

  • Lexus LFA is terug als gelikte coupé
  • Zo stel je de goedkoopste Tesla Model 3 Standard van je dromen samen
  • Toyota GR GT is hier: V8, 650 pk, 850 Nm en een aluminium frame
  • Wat als je een supercar als schilderij gebruikt?
FacebookTweetPinLinkedIn

108, 14%-bijtelling, geneve-2014, Peugeot, two-tone

Vorig bericht: « Te koop: extreem dure parkeerplaatsen in Londen
Volgend bericht: Accijnsverhoging kost de overheid €180 miljoen »

Lees Interacties

Reacties

  1. workhardplayhard zegt

    14 februari 2014 om 08:46

    Ziet er beter uit als de vorige, ben benieuwd naar interieur foto’s

    Login om te reageren
  2. Kvgorp zegt

    14 februari 2014 om 08:51

    -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

    Login om te reageren
  3. vliegendetosti zegt

    14 februari 2014 om 08:58

    Mwa, vind hem eigenlijk niet zo geslaagd. Opzich niet verkeerd, alleen er is iets wat niet klopt, ik denk dat de neus te prominent aanwezig is. Het is net alsof het een gekrompen 208 voor de 3e wereldlanden is

    Login om te reageren
    • Design_Driven zegt

      14 februari 2014 om 09:56

      @vliegendetosti: +1 De nieuwe Peugeot styling is er wel erg op geforceerd. Eigenlijk ik er geen ruimte voor de grill + de details van de koplampen, bumber en dat malle stukje voor de spiegels maar ze hebben het er toch maar opgezet.

      Jammer, maar wel beter dan de vorige.

      PS: Als ze een nieuwe auto presenteren vol met stickers zoals deze (streep op schouder en rare bloemetjes) dan weet je al dat ze er zelf ook niet helemaal zeker over zijn.

      Login om te reageren
  4. pindakoning zegt

    14 februari 2014 om 09:02

    Sinds het artikel gister over de Twingo, kan er in dit segment geen een auto tegenop

    Login om te reageren
  5. mout zegt

    14 februari 2014 om 09:12

    Lijkt inderdaad best op de 208. Daarom ben ik vooral benieuwd hoe ver de drie merken gaan in het geven van een eigen smoel aan de nieuwe drieling.
    Ik heb een paar keer een lange rit gemaakt in een 107 en een Panda, en ben onder de indruk van de huidige A-segmenters, inclusief de voorlopers van de 108: Eenvoudig en ruim, direct en bijna speels sturend. Benieuwd hoeveel volwassener het nog kan gaan voelen – zonder ruimte te maken voor weer een segment eronder.

    Login om te reageren
    • potver7 zegt

      14 februari 2014 om 09:25

      @mout: Ik verwacht ongeveer hetzelfde patroon als de oude serie: de Peugeot en Citroen verschillen eigenlijk alleen in voor- en achterkant, de Toyota heeft wat meer veranderingen om meer het eigen familiegezicht te tonen (recente Toyota’s zijn toch wat hoekiger dan dit).

      De auto is trouwens behoorlijk zwaarder dan de 107 (840 vs 785 kg), het is inderdaad te hopen dat het speelse karakter daar niet onder te lijden heeft gehad.

      Login om te reageren
    • gedece zegt

      14 februari 2014 om 12:43

      @mout: ik hoop dat de nieuwe C1 een Picasso of Cactus neusje meekrijgt en de Aygo zo een klein Auris smoeltje.

      Login om te reageren
  6. screamer zegt

    14 februari 2014 om 09:24

    Ziet er goed uit in two-tone met 3 deuren, stuk beter dan de vorige generatie. Ik ben het alleen niet eens met de achterkant.

    Ik vraag me wel af of de basisversie nog steeds zo goedkoop is als de 107, want hij oogt een stuk duurder

    Login om te reageren
  7. peugeot205 zegt

    14 februari 2014 om 09:27

    Net als de Twingo ziet deze 108 er erg goed uit. Ben zeer benieuwd naar de prijzen en of die nog zo concurrerend zijn als nu. Als ik de foto’s bekijk dan gok ik op hogere prijzen waardoor dit segment zijn doel voorbij schiet en de deur Open zet voor goedkopere Japanners en Koreanen.

    Login om te reageren
  8. Brammer zegt

    14 februari 2014 om 09:29

    Mirror Screen moet MirrorLink zijn.

    Login om te reageren
  9. Brum zegt

    14 februari 2014 om 09:40

    Die zwarte vlakjes achter de spiegels, die de lijn van de A-stijl moeten bepalen: Die zijn zó lelijk! Altijd.
    Verder wel een grappig karretje, maar hij wint het niet van de Up! en de nieuwe Twingo.

    Login om te reageren
  10. baasbas zegt

    14 februari 2014 om 09:42

    LOL, achteruitrijcamera… Wat voegt dat nog toe bij het parkeren. De keyless-go is wel handig, dan hoeven de dames niet meer voor het instappen 3 minuten in de tas te grabbelen op zoek naar de sleutels

    Login om te reageren
  11. lemster zegt

    14 februari 2014 om 09:43

    Erg benieuwd naar de invulling van Toyota. De Ayga vond ik van de drie origineel het mooiste, nu ze nog meer eigen identiteit hebben ben ik benieuwd wat de Aygo gaat doen. Ook erg benieuwd naar het interieur, want dat was in de vorige uitvoeringen toch wel heel erg plastic.

    Login om te reageren
  12. lacker zegt

    14 februari 2014 om 09:45

    Is er al bekend dat er ook een Peugeot 101 gaat komen (de budget-variant)?
    http://www.autoblog.nl/peugeot-301-en-een-nieuwe-namenstrategie

    Login om te reageren
    • robbie zegt

      14 februari 2014 om 10:10

      @lacker: nog niks over gehoord. Denk ook niet dat die er gaat komen op korte termijn.

      Login om te reageren
  13. oskaar7 zegt

    14 februari 2014 om 09:47

    Wauw ziet er vet uit. Achterkant doet mij ook een beetje denken aan de nieuwe Twingo. Ben heel erg benieuwd naar de nieuwe C1, Citroën is natuurlijk nog meer gedurfd qua design.

    Login om te reageren
  14. lada4ever zegt

    14 februari 2014 om 09:49

    Een grote vooruitgang. Hopen dat de binnenkant ook verbeterd is maar dat is het al snel. Hopen dat de prijs ook concurrerend is en dan de dealer nog wat leuks geeft voor mn 1 jaar oude 107.

    Login om te reageren
    • TimoBac zegt

      14 februari 2014 om 10:03

      @lada4ever: Misschien brutaal maar waarom heb je in vredesnaam een nieuwe peugeot 107 gekocht een jaar geleden? Het was allang duidelijk dat de opvolger erg snel zou komen, en dat dit is gebeurt is zonde van de waarde van jou 107 toch?

      Login om te reageren
      • lada4ever zegt

        14 februari 2014 om 10:08

        @TimoBac: mijn vrouw had snel een nieuw autootje nodig (oude had geen zin meer) en kregen een mooi aanbod. Vandaar de aanschaf van dat gedrocht

        Login om te reageren
        • TimoBac zegt

          14 februari 2014 om 10:39

          @lada4ever: Ah okè, ja erg mooi is ie niet.

          Login om te reageren
          • lada4ever zegt

            14 februari 2014 om 11:25

            @TimoBac: hij is afschuwelijk maar kost geen drol om te rijden. Hopen dat we nog er straks npg wat voor krijgen. De 108 ziet er al een stuk beter uit.

            Login om te reageren
      • motoragent zegt

        14 februari 2014 om 10:51

        @TimoBac: Op het eind van de levencyclus van een auto worden meestal de kwalitatief beste auto’s gemaakt voor een redelijk gunstige prijs. En inderdaad, als je een auto nodig hebt kun je moeilijk nog anderhalf jaar wachten.

        Login om te reageren
  15. robert110 zegt

    14 februari 2014 om 09:54

    Sinds waneer zijn Franse auto’s weer leuk geworden? Eerst die Renault en nu deze.

    Login om te reageren
  16. oxymoron zegt

    14 februari 2014 om 10:03

    Glazen achterklep die niet tot de bumper doorloopt. Ik snap dat dat goedkoper is dan metaal plus ruit, maar dit is een stadsauto voor boodschappen. De tildrempel is 77 cm, hoger dan een tafel. De oude Renaults 4 en 5 gingen tot aan de vloer open; daar schoof je zware spullen zo in. De nieuwe Twingo heeft overigens dezelfde hoge drempel, alleen al vanwege de motor eronder. De achterportieren zijn merkwaardig kort, op de foto’s tenminste.

    Login om te reageren
  17. flutterby zegt

    14 februari 2014 om 10:44

    Die mirror screen functie is toch wel ideaal. Geen hoofdprijs betalen voor navigatie en smartphones zijn langer up-to-date.

    Login om te reageren
    • mout zegt

      14 februari 2014 om 14:05

      @flutterby: Yup. bovendien hoeven mensen die niet al te nerdy zijn minder verschillende menu-tjes aan te leren.

      Login om te reageren
  18. lamborgfan zegt

    14 februari 2014 om 10:52

    Nee bedankt.. Toch liever zo’n dikke vette Twingo!! (Nooit gedacht zoiets te zeggen..)

    Login om te reageren
  19. nickelb zegt

    14 februari 2014 om 11:15

    Erg leuk. Maar die 14% bijtelling, waar is die op gebaseerd, er word niet over verbruik gepraat namelijk. Wat bij deze autos toch wel belangrijk is

    Login om te reageren
  20. mcpeek zegt

    14 februari 2014 om 11:15

    Franse Lancia Ypsilon?

    Login om te reageren
  21. wheelerjorn zegt

    14 februari 2014 om 13:22

    Allemachtig… die gruwelijk lelijke wielen, die lelijke vormen, die 3-kleurige lak… mag ik even kotsen?

    Login om te reageren
  22. gop1 zegt

    14 februari 2014 om 13:37

    Lijkt me erg leuk met de 82 pk motor.

    Login om te reageren
  23. norge zegt

    14 februari 2014 om 13:50

    Leuk die kleuren optie’s Verwacht dat de meeste mensen voor grijs met donkergrijs en grijze stickers gaan..

    Login om te reageren
  24. toyotafortuner zegt

    14 februari 2014 om 23:15

    Tjonge, 8 jaar en dan pas een opvolger. Dat is zowat normaal in Zuid-Oost Aziatische landen, maar in Europa? Naja, volgens mij ging het pas echt rap met de 107 en consorten toen ze zuunge wagens gingen promoten door belastingvoordelen.

    Deze 108 ziet er eigenlijk niet verkeerd uit

    Login om te reageren
  25. canon4ever zegt

    14 februari 2014 om 23:41

    Ziet er modern uit ! maar … een leuke blondine past meer achter het stuur dan heh , net zoals bij de Mini . en wij mannen mogen uiteraard wel ernaast gaan plaats nemen . naar mijn mening …

    Login om te reageren
    • misspeugje zegt

      21 februari 2014 om 15:46

      @canon4ever:kan een kastanje bruine moeder met twee dochters ook in zo’n autootje rijden? Ipv een leuke blondine

      Login om te reageren
  26. misspeugje zegt

    21 februari 2014 om 15:44

    De 108 top met de 82 pk motor lijkt me geweldig…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North