• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Peugeot 2008 Concept doet pijn aan je ogen

Auteur: robbie, gepost 11 september 2012 om 15:43 – 29 Reacties

Peugeot 2008 Concept


Met “pijn aan je ogen” doelen we niet zozeer op het design van de Peugeot 2008 Concept, maar meer op het kleurtje dat op deze Urban Crossover is gespoten. Doet mij een beetje denken aan de Mercedes SLS E-Cell. Deze Peugeot 2008 wordt een SUV Crossover op basis van de nieuwe 208 en moet tegelijkertijd ook de Peugeot 207 SW vervangen.

Als deze auto je enigszins bekend voorkomt dan kan dat kloppen. Begin dit jaar presenteerde Peugeot in Beijing de Urban Crossover Concept en deze 2008 Concept is daar een doorontwikkeling van. De Urban Crossover Concept was 4,14 meter lang en 1,74 meter breed, we gokken dat de 2008 Concept daar niet ver vanaf zit.

Als je in het design ook trekjes ziet van de HR1 dan kan dat kloppen, want die conceptcar uit 2010 was het eerst voorproefje. Tijdens de autoshow van Parijs (eind september) zullen we uitgebreid kennis kunnen maken met deze 2008 Concept.

Ook interessant!

  • Genesis X Concept is woestaantrekkelijk
  • Video: crossover versus vrachtwagen
  • Video - Audi RS6 GTO Concept in detail
  • Jeep Magneto Concept is nieuw en volledig elektrisch

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
  • LANDO NORRIS IS DE F1 WERELDKAMPIOEN VAN 2025
  • De enige Bugatti EB110 op Nederlands kenteken is gespot!
FacebookTweetPinLinkedIn

2008, concept, crossover, geel, parijs-2012, Peugeot

Vorig bericht: « Peugeot Onyx Concept is zéér duister & sinister
Volgend bericht: Te grappig: Toyota iQ verbouwd tot Nissan GT-R »

Lees Interacties

Reacties

  1. Jokkebrok zegt

    11 september 2012 om 15:46

    Buhh… Als de concept al niet heel interessant is, moet de productieversie wel heel saai worden!

    Login om te reageren
  2. jrk68 zegt

    11 september 2012 om 15:48

    Het enige wat pijn aan je ogen doet is de kleur, verder is het een leuke frisse auto als je hem vergelijkt met zijn concurrenten als de Opel Mocca en de CrossPolo….

    Login om te reageren
    • robbie zegt

      11 september 2012 om 16:07

      @jrk68: de CrossPolo zou ik niet echt als concurrent willen bestempelen. Dat is gewoon een Polo met andere bumpers.

      Hier is iets meer werk van gemaakt.

      Login om te reageren
      • jrk68 zegt

        11 september 2012 om 16:17

        @robbie:
        Daar denken ze bij VAG heeeeel anders over….
        Maar oké, die zijn de voeling met de realiteit dan ook al jaren kwijt….

        Login om te reageren
        • rufctr01 zegt

          11 september 2012 om 17:07

          @jrk68: niet alleen de fabrikant, ook de klanten. Die denken dat ze een wonder op wielen hebben als ze in hun zoveelste Golfje of A3-tje rijden met alle ramen open op een snikhete dag.

          Login om te reageren
        • masterstig zegt

          11 september 2012 om 17:53

          @jrk68: Nu ga je lullen (te veel anti-VW geblaat, kan me voorstellen dat je er niks mee hebt maar je kan ook overdrijven). Bij VW denken ze niet dat de CrossPolo een concurrent van bijv. de Mokka is, iets met een duim…

          Login om te reageren
          • jrk68 zegt

            11 september 2012 om 17:56

            @masterstig:
            Je reactie lezende denk ik meer aan een klein pikkie of hele lange tenen….

            Login om te reageren
            • masterstig zegt

              11 september 2012 om 20:36

              @jrk68: En dan aan kleine pikkies denken, vieze man…

              Login om te reageren
        • Megakix zegt

          11 september 2012 om 18:56

          @jrk68: Peugeot is spoedig toch ook eigendom van VAG…als ik het nieuws van de laatste maanden moet geloven (en die van vandaag)…

          Login om te reageren
          • jrk68 zegt

            11 september 2012 om 19:04

            @Megakix:
            Mij zou het niet verbazen, bij VAG waart de geest van de grondlegger nog immer voort….
            Ze proberen zijn 67 jaar geleden mislukte plan als nog te voltooien toch?

            Login om te reageren
            • Esprit_de_Flandre zegt

              25 oktober 2012 om 00:10

              @jrk68: Touchée…

              Login om te reageren
      • StijnB zegt

        11 september 2012 om 16:33

        @robbie:
        Hopelijk stoppen ze ook zoveel werk in de fabricage…

        Login om te reageren
  3. slipstreamer zegt

    11 september 2012 om 15:51

    achterkant lijkt beetje op de vw scirocco, niet echt iets om trots op te zijn, van voor dan wel weer heel mooi!

    Login om te reageren
  4. fiets zegt

    11 september 2012 om 16:20

    Liever dit dan een Kubang zeg, of een Cayenne.

    Login om te reageren
  5. Klassiekerrally zegt

    11 september 2012 om 16:31

    Ik vraag me nog steeds af welke slakkenvreter het in z’n bolle harses haalde om afscheid te nemen van Pininfarina… #FAIL

    Login om te reageren
  6. jordy14 zegt

    11 september 2012 om 17:07

    Hij is niet mooi maar pijn aan je ogen is overdreven.

    Login om te reageren
    • reggie-boy_rood zegt

      11 september 2012 om 17:18

      nu is mooi van ver, en ver van mooi! tot dat deze volgend jaar pas uitkomt

      Login om te reageren
  7. davevz zegt

    11 september 2012 om 17:29

    Vind hem wel gaaf in het zwart met panoramadak en dikke velgen!!

    Login om te reageren
  8. potver7 zegt

    11 september 2012 om 17:34

    Waarom nou weer een cross-over? Ik dacht dat downsizen de trend was…

    Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      25 oktober 2012 om 00:19

      @potver7: Cross-overs zijn juist downsizen. Looks van een 4X4, het verbruik van een stadsauto…

      Login om te reageren
  9. bullgod76 zegt

    11 september 2012 om 17:43

    Ik heb juist totaal geen problemen met deze opvallende kleur.
    Bij mij is juist het design dat pijn doet aan mij ogen.

    Login om te reageren
  10. Modus zegt

    11 september 2012 om 18:47

    Dat verhoginkje deed me aan een Matra Rancho denken, maar verder lijkt ie daar niet op natuurlijk. Qua idee wellicht een klein beetje dan.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      13 september 2012 om 10:09

      @Modus: dat is waarom Robbie dit gepost heeft ;)

      Login om te reageren
  11. bert_gort zegt

    11 september 2012 om 18:48

    juk.

    Login om te reageren
  12. moveyourmind zegt

    11 september 2012 om 19:06

    Als er geen logo op had gezeten had deze auto van een willekeurig ander merk kunnen zijn. Deze mist de merkidentiteit van Peugeot, het design is veel te algemeen. Jammer, Peugeot heeft voldoende talent in huis om een mooi ontwerp neer te zetten.

    Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      25 oktober 2012 om 00:21

      @moveyourmind: Het mist geen merkidentiteit, dit is de nieuwe merkidentiteit van Peugeot. Het is even wennen, maar dat komt wel hoor…

      Login om te reageren
  13. jan1666 zegt

    11 september 2012 om 19:33

    @klassiekerrally

    Het management. Ze hebben Pininfarina beledigd, door hun modellen te veranderen. Komt allemaal door de 406 coupe. Eerste was prachtig, maar toen moest de haaienbek-stijl er in doorgevoerd worden (zie bouwjaar 2003 tm 2005) en daar was Pininfarina het niet mee eens. Er was zo’n grote ruzie ontstaan waardoor Peugeot de 407 coupe zelf tekende. Het resultaat is duidelijk.

    Dit is het verhaal van de dame die bij Pininfarina werkte bij het museum in Turijn vertelde, toen ik er met de 406-club was en er naar vroeg. Zal dus geen onzin zijn.

    Login om te reageren
    • Klassiekerrally zegt

      12 september 2012 om 08:20

      @jan1666: Thanks, dat verhaal kende ik niet. Pininfarina had gelijk. De eerste 406 coupe was (en is) een tijdloze schoonheid. De 407 is een lomp hok.

      Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      25 oktober 2012 om 00:26

      @jan1666: Hmm, weet niet hoor. Als je ziet welke muilen Pininfarina zelf op een ferrari durfde plakken in ’59…

      Dat er ‘creatieve meningsverschillen’ waren zal wel waar zijn, die zijn er altijd. Maar meestal zijn de oorzaken meer financieel van aard…

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North