
Heb je een Duitse auto, dan zal het met de kwaliteit wel goed zitten. Althans, dat wordt nog weleens gedacht. Zet een Peugeot 207 tegenover een Audi A6 en vraag aan mensen welke auto zij denken dat het meest betrouwbaar is. Kans is niet gering dat de A6 het dan wint, maar de praktijk blijkt anders.
Bij verzekeraar Autotrust kun je garantie kopen op een tweedehands auto. Dat kan handig zijn voor jezelf, maar bijvoorbeeld ook wanneer je je auto wilt verkopen, want een auto met garantie kan voor een koper aantrekkelijker zijn. Autotrust geeft samen met een Engelse collega verzekeraar een betrouwbaarheidsindex uit. Samen hebben zij 20.000 Europese auto’s in hun database in de leeftijd tussen de 3 tot 7 jaar oud.
De Peugeot 207 blijkt de meest betrouwbaarste auto, terwijl de Audi A6 de allerminst betrouwbare auto is. Van de 207 modellen moet het afgelopen jaar slechts 1 op de 17 naar de garage voor de reparatie van een onverwacht defect.
Gemiddeld veroorzaakte iedere Audi A6 vorig jaar meer dan 1 claim, wat zeer ongebruikelijk is. Daar komt bij dat de kosten voor reparaties aan de A6 zo hoog waren dat voor iedere euro premie die Autotrust voor een A6 ontving, meer dan 2 euro uitgekeerd moest worden. Het ging daarbij vooral om motorische en elektronische defecten.
Andere “hoofdpijndossiers” zijn de Porsche Cayenne en Renault Laguna. Van de Duitse premium merken presteerde BMW verreweg het beste. Ook de gangbare Mercedes Benz modellen blijken betrouwbaar, maar de ML en SL modellen trokken het gemiddelde naar beneden. De Japanse merken Honda, Subaru en Lexus bleven statistisch overigens de meest betrouwbare merken in de garantie. (via: autoplus)
Top 5 meest betrouwbare modellen:
1. Peugeot 207 (bj 2006 – heden) 6% reparatie gevallen
2. Fiat Panda (bj 2004 – heden) 14% reparatie gevallen
3. Peugeot 206 CC (bj 2000 – 2007) 17% reparatie gevallen
4. Volkswagen Polo (bj 2005 – heden) 18% reparatie gevallen
5. Renault Clio (bj 2005 – heden) 21% reparatie gevallen
En toen bleef het stil bij de VAG fanboys.
@hape: Tja, m’n vader heeft hiervoor vrijwel alleen maar Franse wagens gehad (Renault en Citroën) en af en toe een Duitse auto tussendoor (Ford) en nu een Skoda, dit is de enige auto samen met de Ford die het minst in de garage heeft gestaan, ja voor kleine dingen, zoals lampjes of de spiegelkap die er bij de levering niet juist op zat :) Allemaal netjes opgelost door de dealer!
@RickB: Volgens mij is Ford amerikaans !
Omdat Nissan onderdeel uitmaakt van Renault is het toch ook niet Frans ? Het blijft toch japans ?!? Of ben ik gek ?
Ford en duits.. Hoe durf je
@wilson: de Mondeo is 100% Deutch, dan is dat maar 1 voorbeeld ;)
@240sx: Alleen jammer dat de Mondeo uit belgie komt, althans de mijne is echt in Belgie gebouwd. Dus 100% Duits? Misschien het design dan.
@wilson: Europese Ford’s zijn wel degelijk Duits. Ford Europe heeft qua geproduceerde auto’s weinig te maken met de VS.
@wilson: En omdat Chevrolet, Daewoo heeft opgekocht word het automatisch Amerikaans? In hart en nieren Zuid-Koreaans!
@wilson: Ford is inderdaad Amerikaans. Maar Ford Europa zie ik meer als een Duits merk dan een Amerikaans merk! ;)
@wilson: Sorry maar alle Europese Fords komen gewoon uit Duitsland. Ja, Ford is Amerikaans, maar alle Mondeo’s etc. komen gewoon bij Ford of Europe GmbH vandaan.
@wilson: Onze Fords zijn Europees. Al decennia lang…
@hape: Grootste verrassing is eigenlijk de polo voor mij ,nooit verwacht dat die zo hoog zou eindigen.
@hape: Hahaaaa! :D
Onlangs klapband gehad net voor Amsterdam, en de kerel van de takeldienst liet mij verstaan dat hij vooral veel Franse wagens in panne had, Peugeot voorop. Dit lijstje lijkt me dan ook bij het haar gegrepen.
@Pixed: En hoe oud waren die auto’s? Dit gaat over auto’s tussen 3 en 7 jaar oud, dat is een vrij specifieke leeftijdscategorie. Als je wel eens naar de JD Power lijstjes hebt gekeken, kun je zien dat de betrouwbaarheid relatief (t.o.v. leeftijdsgenoten) behoorlijk kan veranderen naarmate een auto ouder wordt.
@potver7:
Nog los van het feit dat de aantallen van de takeldienst nooit maatgevend kunnen zijn omdat dan inderdaad de verschillende aantallen op de weg meespelen.
@Pixed: En de man van de takeldienst is natuurlijk beter ingelicht dan een database van enkele duizenden auto’s waarvan elk schadegeval, ongeval en technisch probleem gedetailleerd wordt bijgehouden…
Heeft dat er ook mee te maken dat mensen met een 207 minder vaak op stap gaan dan bijvoorbeeld zo’n lease topper van een Audi A6 die elke dag op de weg zit?
@RickB: Dit gaat over tweedehands wagens, geen leasetoppers. Buiten dat, 207’s zijn ook behoorlijk populair als leasewagens.
Kilometerstanden worden niet genoemd in dit lijstje, dus naar de invloed daarvan kunnen we slechts gissen…
wauw totaal niet verwacht
Ik kwam laatst iemand tegen en die zei, alle franse auto’s zijn klote. Dat laat maar weer zien dat dit onderzoek slecht is. Jullie hebben het vast ook wel eens iemand horen zeggen, dus dan is het zo. Laat je niet bedotten door officiële cijfers en echte onderzoeken waaruit keer op keer blijkt dat franse auto’s helemaal zo slecht niet zijn. Luister naar die ene man die je nog nooit eerder hebt gezien en geloof hem! Langzaam op de achtergrond hoor je langzaam het geluid opzwellen… deutchland deutchland uber alles….
@SDM: Ik heb er even onderzoek naar gedaan, en heb officieel vastgesteld dat je hier een behoorlijk onsamenhangend verhaal ophangt
@SDM: hahahaha! Briljant stukje, en goed asmengevat hoe de gemiddelde AB.nl’er denkt…
@SDM: grappig en inzichtsvol, een zeldzame combinatie, goed gedaan.
@SDM: You rock!
@SDM: Mijn Frans bakske valt toch tegen hoor… :cry:
Lachen, ik rij al een tijdje Laguna en heb helemaal niets gehad. Vind hem eigenlijk heel betrouwbaar.
Een A6 wordt gemiddeld genomen ook harder getrapt en door bochten gegooid dan een 207 of Panda scootmobiel.
@alcantara: Wat een gelul.Moet een auto tegen kunnen.Is gewoon een premium prijs die je betaalt voor een gemiddeld product!
@alcantara: wat een onzin. In een A6 zit meestal ook gewoon een leasepik van boven de 40 die gewoon naar werk en huis rijdt..
@alcantara: Voor het geld dat je voor een A6 betaalt moet dat er tegen bestand zijn. Maw, als je met een A6 rijdt zoals je met een Fiat Panda zou rijden, moet ie veel minder problemen hebben. Als je dan ziet dat ELKE A6 die aangesloten was 1 of meerdere problemen heeft gehad, rijdt iedereen met een A6 dan als een zot? Denk het niet…
Kreeg al bijna een beroerte, maar toen zag ik dat Japanse auto’s hier niet inbegrepen zitten. :roll:
ik vertrouw autotrust niet :)
@KaCh1ng: en het is meer dan normaal dat een A6 rijder iets laat repareren dan een 207 rijder
@KaCh1ng: inderdaad, want bij de 207 gaat minder stuk..
@Svenska_Aeroplan_AB: omdat daar niks in zit :)
@KaCh1ng: Als je er iets aanhangt moet het ook werken.
@KaCh1ng: Ik denk dat je voor het geld van een kale Audi een dikke Peugeot kan kopen.
Doe mij de Fransoos maar.
@BmwMPower: lol serieus? liever een volle peugeot dan een kale audi? ik heb liever een kale audi :) verander audi door BMW in jou situatie
@KaCh1ng: Nee hoor, ik vind dat als je een merk zoals Audi, BMW of Mercedes eigenlijk hoort te rijden met wat extra’s.
Als je kaal rijdt, wil je gewoon laten zien dat je een ‘premium’ wagen hebt.
@BmwMPower: Tja, of je koopt een kale Audi en hangt hem later vol als je wat geld hebt gespaard! :) Word ook vaak zat gedaan bij Mercedes, vraag maar aan Sacha.
Deze meneer word daar vaak voor ingehuurd!
http://www.mbenznl.nl/
@BmwMPower: imo echt kaal is een standaard auto niet, ik hoef niet alle opties op een auto , enkel de belangrijke :)
@KaCh1ng: Maar waarom vergeet je dan altijd richting aanwijzers mee te bestellen? Zoals de meeste Audi rijders?
@406_v6: dan ben ik een van de weinige die altijd zijn pinkers gebruikt :)
@406_v6: Zo zijn er veel. In alle soorten auto’s. De wereld krioelt van dommekloten…
Wel een vreemd lijstje, vooral Franse en Italiaanse wagens.
Volgens mij is de reden dat vooral de Mercedes ML en SL het slecht doen, het feit dat deze modellen geïntroduceerd zijn in het kwalitatief slechte tijdperk van Mercedes 1997 – 2005.
@mercedesfan: 1998 tot 2002 zijn volgens mij de mindere jaren.
@mercedesfan: En het helpt vast niet dat de ML in de States (of was het nou Mexico?) in elkaar geschroefd wordt.
@potver7: Ja, de huidige ML wordt inderdaad in de VS geassembleerd.
Maar volgens mij zijn vooral het de vorige ML’s (1997-2005) die het meeste problemen veroorzaken. Hoewel er sommige in Oostenrijk, samen met de G-klasse werden geassembleerd. Is de mindere kwaliteit het gevolg van het feit dat ze geproduceerd zijn in de slechte periode van Mercedes.
Zelf heb ik daar ervaring mee onze vorige wagen een ML270 uit 2001 had constant problemen. Eigenlijk een Mercedes onwaardig, die kwaliteit.
hebben ze bij autotrust al bedacht dat a6 rijders misschien de grootste oplichters in de autowereld zijn? :-P
@deVia: Of de Audi-dealers…
@pixed en een simpele takelaar is natuurlijk beter ingelicht dan de verzekeringsmaatschappij ;)
Haha…die VAGboys vertrouwen het in een keer niet!
Ik vertrouw het lijstje niet waar een VW/Audi in de top 3 staat.
Logisch, als je ziet wat voor volk er in die A6’en rondtuft!
waarom zou het stil blijven aan de VAG kant, Toyota, zogezegd het beste wat er is staat toch ook niet op de lijst…maar een VW Polo wel…
@Jantje_555: Het gaat dan ook over Europese auto’s….
@Jantje 555: klopt, Toyota is wel erg goed! Daar mankeert over het algemeen weinig aan…
”De Japanse merken Honda, Subaru en Lexus bleven statistisch overigens de meest betrouwbare merken in de garantie.”
That’s what I’m saying! Jappaners ftw!
@G-Ammo: Japanners*
Sja logisch, de meeste peugeots vliegen al in de fik voordat ze uberhaupt bij een garage aan kunnen komen.
Toyota is de laatste jaren ook niet goed meer (en nee dan heb ik het niet over de rem en gaspedaal problemen maar over kapotte turbo’s en motorrevisies).
@oxje: Ik dacht Ferrari en Lamborghini wel van fikpartijtjes waren… ;)
Waar staan jaguar en volvo?
@jobh: Mijn persoonlijke ervaring is: Volvo V70 2.4 uit 2007 na een halve ton te hebben gelopen een kapotte kop (en al veel eerder gewoon helemaal niet starten bij winterse temperaturen), en een Jaguar XF uit 2008 bij een ton pas één (bekend Jaguar XF-)probleem, namelijk blijven hangen in park. Verder alleen service. Of was Volvo bijzonder goed en Jaguar zwaar beroerd niet het punt dat je probeerde te maken?
ag wij hebben meer last met onze Citroën c2 dan onze A6. maar zijn altijd uitzondering.
@the-budel-guy: zeker bij Nijskens in onderhoud, die Citroen. En de A6 zeker bij de goede buren van Mossel.
@240sx: citroën bij de dealer en de a6 ook
@the-budel-guy: maar niet in Weert dus.
@240sx: nee Audi doen we net over de grens in duitsland ivm duitse platen. en Citroën in belgië
@the-budel-guy: ah, ok ;)
Toyota heeft het echt wel gehad met hun trg roepacties, mensen die niets van auto’s kennen hebben nu hun waarschuwing wel gehad, iedereen is nu bezig over Kia en dergelijke. Want daar krijg je 7 jaar garantie (en als je zoals autoleken weinig km’s doet per jaar is 7j mooi meegenonmen)
Subaru is nog steeds samen met Porsche het beste ter wereld maar dat zal door de boxer komen he.
@Jantje_555: ook door de verkoopaantallen.Die zijn nogal gering.
Ik denk dat leeftijd van de auto een heel belangrijke rol speelt. Mercedes en Volvo zullen nieuw in de jaren ’60 tot en met ’80 echt niet de betrouwbaarste auto’s zijn geweest, maar het zijn nu wél de enige auto’s uit hun tijd die je nog in relatief grote aantallen als dagelijks vervoersmiddel ziet rondrijden. Ik geloof best dat de hard aan kwaliteit werkende Fransen in deze periode de meest betrouwbare auto’s hebben gebouwd. The underdog always tries harder!
Ongelooflijk hoe een dergelijke rangorde kan ontstaan….!
Wat denkt men van merken met een eigen (verlengbare) merk- en occasiongarantie. (zie je dus niet op de lijst)
Normaliter draagt de dealer zelf de garantiekosten voor zijn merk-occasions; heb je echter geen vertrouwen in je eigen merk, dan ga je je garanties zgn. verzekeren en verschijnt je merk vanzelf op de lijst van AutoTrust….!
Nr.1 positie is in deze dus beslist geen garantie voor kwaliteit, maar wel goed voor de kwalificatie: beste van de slechtste.
Elke organisatie/instantie heeft zijn of haar eigen lijstje met voorkeuren. Wij van de Dodge fanboy club nederland adviseren al jaren Dodge. Chevy komt op de laatste plaats bij ons.
Heerlijke reacties allemaal! Iedereen over de zeik door zo;n onderzoekje waar er dagelijks 5684592 van gemaakt worden en waar telkens andere winnaars en verliezers zijn…
Hoe zat het ook alweer? Er zijn leugens, grove leugens en dan statistiek??
PS: voor de Audi-fanboys: jullie zijn 1 argument vergeten: de gemiddelde A6 rijder rijdt veeeeeeel meer kilometers dan de 207 rijder. Komt niet terug in het onderzoek dat het gerelateerd is aan de km-ers!
@Svenska_Aeroplan_AB: Meer kilometers, en dan? Een A6 moet daar tegen kunnen. Je betaalt er ook de prijs voor. Kan ie het niet, dan is hij z’n geld niet waard…
Gek dat 3 Franse auto’s de top-5 van meest betrouwbare modellen vertegenwoordigen. We hebben momenteel een Citroën C4 Grande Picasso en dat is op zijn minst een rampmodel te noemen. De Espace daarvoor was al niet veel beter. Maar dit zijn persoonlijke ervaringen, dus of deze erg relevant zij met de top-5?Denk het niet.
Erg merkwaardig, gewoon niet verwacht!
Haha, als je uit een A6 stapt kijken de mensen anders naar je dan als je uit een 207 zou stappen, imago is onbetaalbaar, en laat zich niet leiden door zo’n lullig onderzoekje.
@philipzuidijk: Ik laat me niet leiden door wat mensen denken als ze me zien uitstappen. Dat is maar lullig…
tjonge wat een stel zwamhoofden hierboven…. allerlei redenen verzinnen om hun merkje te verdedigen, bijkans zielig.
Zou het misschien met de hoeveelheid electronica te maken kunnnen hebben? 207 zo goed als niets en een a6 een heleboel van die meuk?
@w0o0dy: Misschien, maar, weeral, wat je erin steekt moet werken. Als het niet goed werkt, zorg dan dat het wel werkt, of steek het er niet in…
als bmw verreweg de beste duitse auto is dan moet het met de andere duitse merken bar slecht gesteld zijn
man man wat een elende heb ik met bmw’s mee gemaakt, ik kan er wel een boek zo dik als de bijbel over schrijven
@bmwpowerm5: Je moet het ook treffen met een merk.En heel belangrijk,hoe lost de dealer het op.Hier laat bmw juist steken vallen.Spreek uit ervaring
@mbman: Dealer is idd van groot belang. En goeie dealer zorgt dat je nergens last van hebt. Dan is een klant tevreden, ook al staat ie drie keer per jaar in de garage…
kgeloof er nik van! tis omgekeerd zeker, en nee ik ben geen audi fanboy
“Met een Fiat Panda lach je iedereen uit”. Die reclame slogan uit de jaren 80 blijkt anno nu nog steeds de waarheid.
Het kan natuurlijk ook zo zijn dat de dure premium rijder veel minder storingtolerant is. Ik heb het idee dat de 206 en 207 rijder veel ontspannener in het leven staan, veel meer kunnen tolereren en de “Joie de vivre” nog kennen.
‘Mij oom hat een Peusjo 207 en die ging altijd kaapot, nu heeft hij een Audi en daar hebt die nooit niks mee’…
#sukkels
Bij het ene onderzoek is de A6 het betrouwbaarste, bij een ander het onbetrouwbaarste en bij anderen er tussen in.
Dus… Wat moet ik geloven?
Conclusie: erg leuk en aardig deze onderzoeken, maar uiteindelijk is het onmogelijk te bepalen welke auto het betrouwbaarste is….
En de Top 5 minst betrouwbaarste?
Ik had eigenlijk wel een Toyota (lees niet: rempedalenfail…) verwacht op 1.
@BmwMPower: onderzoek betreft Europese merken en modellen ;)
Ford europe heeft zowel een Duitse als Engelse tak(Engelse bestond overigens eerder) Dat is mede de reden dat Top Gear altijd zo positief is over Ford.
@cocoloco: Dat slaat nergens op. Vauxhall is ook Engels en werd volledig afgekraakt.
@Northwestern: Vauxhall is weinig meer dan een logo plakker. Ford heeft het hele enorme powertrain ontwikkelcentrum in Dunton, Essex zitten. En Fords zijn natuurlijk ook gewoon leuker dan Vauxhalls.
@mashell: Haha ja, maar logo plakken is bij GM de standaard werkwijze.
@cocoloco:
En omdat fords gewoon goed rijden, daar houden onze topgear mannen wel van.
@cocoloco: Ford UK bestaat al enkele decennia niet meer. Ford UK en Ford Duitsland zijn samengevoegd in Ford Europe, met het zwaartepunt in Duitsland. Ford is tegenwoordig Duits dus…
Toch raar en bedenkelijk die statistieken. Volgens Dekra ( http://www.hln.be/hln/nl/940/Autonieuws/article/detail/561202/2008/12/18/Audi-A6-meest-betrouwbare-auto-volgens-Duitsers.dhtml ) is juist de A6 de meest betrouwbare wagen over alle leeftijdscategorieën. Rapport is wel van enkelen jaren terug maar ondertussen is de nieuwe A6 nog maar net te koop. De peugeot 207 ????? Lach me een kriek. Waarschijnlijk krjgt autotrust A6’s te verzekeren die totaal versleten zijn en peugeokes die gebruikt zijn om naar de bakker en terug te rijden. Statistieken hebben alleen belang wanneer het totale wagenpark in rekening wordt gebracht en niet bij één bepaalde verzekeraar. Dus deze ook met grove korrel zout te nemen zoals alle statistieken. Ook te bedenken dat het over een bestand gaat van 20.000 wagens, slechts 20.000 wagens op totaal van miljoenen ??? Een oordeel vellen op basis 0,0x % is echt onwetenschappelijk.
Audi A6 was bij Dekra onderzoek het meest betrouwbaar. En nu dit onderzoek de Audi A6 minst betrouwbaar. Ik zie de bomen door het bos al lang niet meer. Al die marketing en slinkse statistische trucjes.
Het wordt tijd voor een onafhankelijke instantie.
Hier is geen touw aan vast te knopen.
Maar durf stellig te beweren dat de Audi A6 geen slechte auto is, heb ondanks al het denkbare bedenkingen de Dekra wel wat hoger zitten dan een autoverzekeraar…
@db87: Dekra is Duits
Ja maar wacht eens even. Ten eerste hebben kleinere auto een enorme hoeveelheid minder onderdelen, dus ook minder wat fout kan gaan. De top 5 wordt gedomineerd door kleine auto’s.
Ten tweede heb je nog het psychologische aspect. Mensen met een goedkopere auto zullen minder snel een defect of een gebrek melden omdat ze bang zijn dat hun premie omhoog gaat. Mensen met duurdere auto’s zijn sneller geneigd die te later repareren, oa als statussymbool en zijn ook bereid meer premie te betalen.
Onderzoeken moet je nooit 1 op 1 over nemen alleen omdat het onderzoeken zijn.
@raphael: juist. Kheb je reactie net te laat gelezen voor dat ik mijn reactie postte. Is ongeveer hetzelfde verhaal.
Rijd nu 4 jaar A6 (Allroad), 149.000 km afgelegd en 0 x iets mee gehad. Dat zegt natuurlijk niks over de A6 in het algemeen, maar ik kan me bij dit verhaal dus helemaal niets voorstellen. Ik ben geen Audi-fanboy hoor – de Fisker komt over 3 maanden – maar dat Peugeot betere auto’s zou afleveren bestaat niet. Leer me de Fransen kennen en leer me de Duitsers kennen. Diep in ons hart weten we het allemaal.
Wat een onzin. Ik werk naast mijn school bij de ANWB en ik krijg dagelijks franse auto’s. Ik wordt er zelfs gek van, de 207, de megane en de Renault. Me schoonvader rijdt tevens een A6. Per jaar 100.000km en nog NOOIT, werkelijk NOOIT problemen gehad met de auto. Gewoon op tijd naar dealer klaar.
Wat heerst er toch een heerlijke stilte bij de VAG fanboys! goed praten kunnen we allemaal maar de feiten liegen niet!
Wat maakt het uit hoe betrouwbaar een auto is? Als je een auto gekocht hebt waar je erg blij mee bent is dat toch goed? Als je een keer een pechauto koopt kan dat gebeuren. Ik heb zelf 200.000 km probleemloos in een Golf IV gereden, maar ook ruim 170.000 km probleemloos in een Renault Espace. En nu al vrij lange tijd probleemloos in een Laguna.
Het is genetisch onmogelijk dat een land vol communisten, stakers en revolutionairen, wijndrinkers en sexliefhebbers een goed industrieel product kan neerzetten.
Peugeot maakt pas 14 jaar auto’s en daarvoor stonden ze bekend om hun staafmixers , waterslangen en pepermolens.
Alles wat ze in hun productiewagens zetten is gekocht in Duitsland, er werken 80% Duitsers bij Peugeot (de Fabriek staat immers in de Elzas die aan Duitsland grenst)
Peugeot heeft geen heritage, heeft nog nooit ene Safari Rallye gewonnen en van het WRC hebben ze ook nog nooit gehoord aldaar.
Verder heeft Peugeot zich niet kunnen bezig houden met de GTI generatie uit de tachtiger jaren, in plaats daarvan bouwden ze een doorontwikkelde 2CV motor in hun 205
Zo…….alle Duitse fanboys kunnen nu weer gerust zijn en kwijlend hun VAG productjes door koesteren, de boze heks van de betrouwbaarheid heb ik weggejaagd.
@desjonnies: roflll…. inderdaad, kdf fanboys vergeten vaak (of weten niet) dat Peugeot al ruim 120 jaar auto’s maakt.
Ik denk dat een A6 gemiddeld meer gereden zal hebben dan een 207. Als men bij de A6 ook de oude modeljaren meetelt (gebeurt vaak wel) dan vertekent het beeld al helemaal. De huidige A6 gaat volgens mij ook al langer mee dan de 207. Daarnaast zal de gemiddelde A6-rijder meer kms rijden dan de gemiddelde 207-rijder, of wellicht gestresster en meer slijtage-veroorzakend rijden.
Statistieken zoals deze zeggen niet heel veel zonder dat andere factoren helemaal uitgesloten worden. En wil je alle factoren uitsluiten, dan zul je zien dat dat je totaal niet gaat lukken omdat er simpelweg te veel zijn.
Geweldig motoren kunnen ze bouwen. Nu nog leren mooie auto’s ontwikkelen en ze zijn de bom. Tyfus-fransen.
is dit relatief? dus in verhouding tot het aantal gereden km’s, start/stops etc.
Verder denk ik audi baaaaaaaaaaaah
Van de 207 modellen moet het afgelopen jaar slechts 1 op de 17 naar de garage voor de reparatie van een onverwacht defect.
Maw elk defect aan die Franse zooi had je kunnen zien aankomen?
@Haakie: :lol: Die is dan wél leuk gevonden.
@Citrofiel: Thnx
franse bakken betrouwbaar ? LOL autoblog gtfo please
Dit onderzoek zegt niks over betrouwbaarheid, is ook niet de intentie. Het zegt dat A6 rijders vooral veel garantieclaims indienen.
>>Van de Duitse premium merken presteerde BMW verreweg het beste<< En zo is het!
Als ik meer geld aan iets besteedt ga ik er ook eerder mee terug als iets niet werkt. Als ik iets voor minder geld koop ga ik niet zo snel terug naar de dealer/garage als iets niet werkt. Misschien ga ik dan geeneens naar een officiele dealer maar naar autoreperatie piet&co om de hoek. Die zullen dit waarschijnlijk ook niet registreren. Dit onderzoek kan je dus met een korreltje zout nemen.
wat een kul onderzoek.. veel te weinig factoren waar rekening mee gehouden is. A6 rijdt waarschijnlijk meer kilometers, verder, minder boodschappendoen verkeer.. duurdere materialen.. gevoeligere techniek.. etc
Wat betekend betrouwbaar nou helemaal? Als je erop rekent dat je auto het gaat begeven in de komende 1000 km, en hij doet dat ook, dan is ‘ie toch ook betrouwbaar? :-)
haha zie ze draaien en keren die duitse fanboys…
niet leuk hé…in het vervolg effe nadenken vooraleer jullie italiaanse/franse auto’s de grond in boren…
ik zeg btw niet dat duitse auto’s slecht zijn enkel denken jullie dat ze “de beste” zijn en dat zijn niet ,nooit geweest en zullen ze nooit zijn.
voorsprong door techniek…
Peugeot 2 keer en 1x Renault in de top 5? Ik kan dit gewoon niet geloven…
Ik heb dit van Audi altijd al gevonden. Let maar eens op al ze wat kilometers hebben gemaakt en vergelijk ze dan maar eens met een mercedes of bmw dan is de audi niet zo premium meer. Het klopt gewoon deze test!!
Kan helemaal kloppen, Afgezien van het feit dat Audi spuuglelijke auto’s maakt wordt de kwaliteit zwaar overschat. Ik heb ervaring met deze lelijke frietsnijders.
dat een audi onbetrouwbaar is daar kunnen we over mee praten, goed gebouwde auto bleef roestvrij, i.v.m. verzinkte carroserie, maar pompriem van diesel 2.5 tdi b.j. 1994, 3 x gebroken ,reed dan alleen maar niet meer, 3 x distribustie riem(pje) gebroken , dit leek een heel iel riempje net van een klein japannertje, moest wel een zware 5 cylinder diesel aandrijven, hoor je vreselijk vaak bij deze auto ,ook bij vw transporter met deze motor,riem en schade aan kleppen gemiddeld 2250 euro per keer, en erg duur in onderhoud, Wat dat betreft doet een bmw 530 d het veel beter, distriebutie ketting in pl. van riem. geen onderhoud, onderdelen zijn relatief goedkoop.
wel ik heb een peugeot 207 1.6 hdi 110 pk premium van bj 2006.met 68000km en ik ben wat teleur gesteld in die auto.ik heb al 3x startproblemen gekend hij heeft dan geen kik meet.wat nu.ik heb een nieuwe baterij laten zeten.een poos later weer hetzelfde.dan een niewe startmotor.en nu is het weer zo geen kik meer.en alles werk nog zoals ruiten radio lichten.het spijt me maar ik kan niet zeggen dat peugeot betrouwbaar is. vroeger had ik een renault clio van 1990 en dat was een goede wagen 15 jaar mee gereden.geen grote kosten .aleen de normale kosten. zoals baterij banden.onderhoud. mijn dank.