• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Peugeot 207 meest betrouwbaar, Audi A6 het minst

Auteur: Dennis, gepost 12 april 2011 om 20:49 – 125 Reacties

Peugeot 207

Heb je een Duitse auto, dan zal het met de kwaliteit wel goed zitten. Althans, dat wordt nog weleens gedacht. Zet een Peugeot 207 tegenover een Audi A6 en vraag aan mensen welke auto zij denken dat het meest betrouwbaar is. Kans is niet gering dat de A6 het dan wint, maar de praktijk blijkt anders.

Bij verzekeraar Autotrust kun je garantie kopen op een tweedehands auto. Dat kan handig zijn voor jezelf, maar bijvoorbeeld ook wanneer je je auto wilt verkopen, want een auto met garantie kan voor een koper aantrekkelijker zijn. Autotrust geeft samen met een Engelse collega verzekeraar een betrouwbaarheidsindex uit. Samen hebben zij 20.000 Europese auto’s in hun database in de leeftijd tussen de 3 tot 7 jaar oud.

De Peugeot 207 blijkt de meest betrouwbaarste auto, terwijl de Audi A6 de allerminst betrouwbare auto is. Van de 207 modellen moet het afgelopen jaar slechts 1 op de 17 naar de garage voor de reparatie van een onverwacht defect.

Gemiddeld veroorzaakte iedere Audi A6 vorig jaar meer dan 1 claim, wat zeer ongebruikelijk is. Daar komt bij dat de kosten voor reparaties aan de A6 zo hoog waren dat voor iedere euro premie die Autotrust voor een A6 ontving, meer dan 2 euro uitgekeerd moest worden. Het ging daarbij vooral om motorische en elektronische defecten.

Andere “hoofdpijndossiers” zijn de Porsche Cayenne en Renault Laguna. Van de Duitse premium merken presteerde BMW verreweg het beste. Ook de gangbare Mercedes Benz modellen blijken betrouwbaar, maar de ML en SL modellen trokken het gemiddelde naar beneden. De Japanse merken Honda, Subaru en Lexus bleven statistisch overigens de meest betrouwbare merken in de garantie. (via: autoplus)

Top 5 meest betrouwbare modellen:
1. Peugeot 207 (bj 2006 – heden) 6% reparatie gevallen
2. Fiat Panda (bj 2004 – heden) 14% reparatie gevallen
3. Peugeot 206 CC (bj 2000 – 2007) 17% reparatie gevallen
4. Volkswagen Polo (bj 2005 – heden) 18% reparatie gevallen
5. Renault Clio (bj 2005 – heden) 21% reparatie gevallen

Ook interessant!

  • kaatsheuvel audi a6 brand
    Audi A6 brandt volledig af in Kaatsheuvel
  • gefacelifte Audi A6 L
    Gefacelifte Audi A6 L voorbode op 'onze' facelift A6
  • Deze lekker samengestelde Audi A6 heeft een basismotor
  • onthulling elektrische Audi A6
    Onthulling elektrische Audi A6 komt eerder dan verwacht

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Steven Bergwijn in zijn Ferrari Purosangue
  • Video: Toch wel eng, zo’n auto op jouw weghelft
  • Stem op de Autoblog Auto van het Jaar 2025!
  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
FacebookTweetPinLinkedIn

207, a6, Audi, autoverzekering, lijstjes, Peugeot, top5

Vorig bericht: « Volvo V70, XC70 en S80 subtiel bij de tijd gebracht
Volgend bericht: Antieke Datsun op één na meest populair in Forza 3 »

Lees Interacties

Reacties

  1. hape zegt

    12 april 2011 om 20:55

    En toen bleef het stil bij de VAG fanboys.

    Login om te reageren
    • RickB zegt

      12 april 2011 om 20:58

      @hape: Tja, m’n vader heeft hiervoor vrijwel alleen maar Franse wagens gehad (Renault en Citroën) en af en toe een Duitse auto tussendoor (Ford) en nu een Skoda, dit is de enige auto samen met de Ford die het minst in de garage heeft gestaan, ja voor kleine dingen, zoals lampjes of de spiegelkap die er bij de levering niet juist op zat :) Allemaal netjes opgelost door de dealer!

      Login om te reageren
      • wilson zegt

        12 april 2011 om 21:20

        @RickB: Volgens mij is Ford amerikaans !
        Omdat Nissan onderdeel uitmaakt van Renault is het toch ook niet Frans ? Het blijft toch japans ?!? Of ben ik gek ?
        Ford en duits.. Hoe durf je

        Login om te reageren
        • 240sx zegt

          12 april 2011 om 22:15

          @wilson: de Mondeo is 100% Deutch, dan is dat maar 1 voorbeeld ;)

          Login om te reageren
          • clubbtraxx zegt

            14 april 2011 om 23:33

            @240sx: Alleen jammer dat de Mondeo uit belgie komt, althans de mijne is echt in Belgie gebouwd. Dus 100% Duits? Misschien het design dan.

            Login om te reageren
        • babbaloerie zegt

          12 april 2011 om 22:24

          @wilson: Europese Ford’s zijn wel degelijk Duits. Ford Europe heeft qua geproduceerde auto’s weinig te maken met de VS.

          Login om te reageren
        • RickB zegt

          12 april 2011 om 22:41

          @wilson: En omdat Chevrolet, Daewoo heeft opgekocht word het automatisch Amerikaans? In hart en nieren Zuid-Koreaans!

          Login om te reageren
        • RickB zegt

          12 april 2011 om 22:47

          @wilson: Ford is inderdaad Amerikaans. Maar Ford Europa zie ik meer als een Duits merk dan een Amerikaans merk! ;)

          Login om te reageren
        • pier zegt

          12 april 2011 om 22:56

          @wilson: Sorry maar alle Europese Fords komen gewoon uit Duitsland. Ja, Ford is Amerikaans, maar alle Mondeo’s etc. komen gewoon bij Ford of Europe GmbH vandaan.

          Login om te reageren
        • Esprit_de_Flandre zegt

          13 april 2011 om 22:33

          @wilson: Onze Fords zijn Europees. Al decennia lang…

          Login om te reageren
    • norge zegt

      12 april 2011 om 21:54

      @hape: Grootste verrassing is eigenlijk de polo voor mij ,nooit verwacht dat die zo hoog zou eindigen.

      Login om te reageren
    • Vanquish zegt

      12 april 2011 om 22:31

      @hape: Hahaaaa! :D

      Login om te reageren
  2. Pixed zegt

    12 april 2011 om 20:55

    Onlangs klapband gehad net voor Amsterdam, en de kerel van de takeldienst liet mij verstaan dat hij vooral veel Franse wagens in panne had, Peugeot voorop. Dit lijstje lijkt me dan ook bij het haar gegrepen.

    Login om te reageren
    • potver7 zegt

      12 april 2011 om 21:07

      @Pixed: En hoe oud waren die auto’s? Dit gaat over auto’s tussen 3 en 7 jaar oud, dat is een vrij specifieke leeftijdscategorie. Als je wel eens naar de JD Power lijstjes hebt gekeken, kun je zien dat de betrouwbaarheid relatief (t.o.v. leeftijdsgenoten) behoorlijk kan veranderen naarmate een auto ouder wordt.

      Login om te reageren
      • macready zegt

        12 april 2011 om 21:14

        @potver7:
        Nog los van het feit dat de aantallen van de takeldienst nooit maatgevend kunnen zijn omdat dan inderdaad de verschillende aantallen op de weg meespelen.

        Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      13 april 2011 om 22:37

      @Pixed: En de man van de takeldienst is natuurlijk beter ingelicht dan een database van enkele duizenden auto’s waarvan elk schadegeval, ongeval en technisch probleem gedetailleerd wordt bijgehouden…

      Login om te reageren
  3. RickB zegt

    12 april 2011 om 20:56

    Heeft dat er ook mee te maken dat mensen met een 207 minder vaak op stap gaan dan bijvoorbeeld zo’n lease topper van een Audi A6 die elke dag op de weg zit?

    Login om te reageren
    • potver7 zegt

      12 april 2011 om 21:17

      @RickB: Dit gaat over tweedehands wagens, geen leasetoppers. Buiten dat, 207’s zijn ook behoorlijk populair als leasewagens.
      Kilometerstanden worden niet genoemd in dit lijstje, dus naar de invloed daarvan kunnen we slechts gissen…

      Login om te reageren
  4. mrbones zegt

    12 april 2011 om 20:57

    wauw totaal niet verwacht

    Login om te reageren
  5. SDM zegt

    12 april 2011 om 20:59

    Ik kwam laatst iemand tegen en die zei, alle franse auto’s zijn klote. Dat laat maar weer zien dat dit onderzoek slecht is. Jullie hebben het vast ook wel eens iemand horen zeggen, dus dan is het zo. Laat je niet bedotten door officiële cijfers en echte onderzoeken waaruit keer op keer blijkt dat franse auto’s helemaal zo slecht niet zijn. Luister naar die ene man die je nog nooit eerder hebt gezien en geloof hem! Langzaam op de achtergrond hoor je langzaam het geluid opzwellen… deutchland deutchland uber alles….

    Login om te reageren
    • potver7 zegt

      12 april 2011 om 21:21

      @SDM: Ik heb er even onderzoek naar gedaan, en heb officieel vastgesteld dat je hier een behoorlijk onsamenhangend verhaal ophangt

      Login om te reageren
    • Svenska_Aeroplan_AB zegt

      12 april 2011 om 21:45

      @SDM: hahahaha! Briljant stukje, en goed asmengevat hoe de gemiddelde AB.nl’er denkt…

      Login om te reageren
    • mashell zegt

      12 april 2011 om 22:12

      @SDM: grappig en inzichtsvol, een zeldzame combinatie, goed gedaan.

      Login om te reageren
    • C6_R zegt

      13 april 2011 om 18:32

      @SDM: You rock!

      Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      13 april 2011 om 22:39

      @SDM: Mijn Frans bakske valt toch tegen hoor… :cry:

      Login om te reageren
  6. Northwestern zegt

    12 april 2011 om 21:00

    Lachen, ik rij al een tijdje Laguna en heb helemaal niets gehad. Vind hem eigenlijk heel betrouwbaar.

    Login om te reageren
  7. alcantara zegt

    12 april 2011 om 21:01

    Een A6 wordt gemiddeld genomen ook harder getrapt en door bochten gegooid dan een 207 of Panda scootmobiel.

    Login om te reageren
    • mbman zegt

      12 april 2011 om 21:21

      @alcantara: Wat een gelul.Moet een auto tegen kunnen.Is gewoon een premium prijs die je betaalt voor een gemiddeld product!

      Login om te reageren
    • Atenza zegt

      12 april 2011 om 21:33

      @alcantara: wat een onzin. In een A6 zit meestal ook gewoon een leasepik van boven de 40 die gewoon naar werk en huis rijdt..

      Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      13 april 2011 om 22:41

      @alcantara: Voor het geld dat je voor een A6 betaalt moet dat er tegen bestand zijn. Maw, als je met een A6 rijdt zoals je met een Fiat Panda zou rijden, moet ie veel minder problemen hebben. Als je dan ziet dat ELKE A6 die aangesloten was 1 of meerdere problemen heeft gehad, rijdt iedereen met een A6 dan als een zot? Denk het niet…

      Login om te reageren
  8. Lan_Evo zegt

    12 april 2011 om 21:01

    Kreeg al bijna een beroerte, maar toen zag ik dat Japanse auto’s hier niet inbegrepen zitten. :roll:

    Login om te reageren
  9. KaCh1ng zegt

    12 april 2011 om 21:02

    ik vertrouw autotrust niet :)

    Login om te reageren
    • KaCh1ng zegt

      12 april 2011 om 21:03

      @KaCh1ng: en het is meer dan normaal dat een A6 rijder iets laat repareren dan een 207 rijder

      Login om te reageren
      • Svenska_Aeroplan_AB zegt

        12 april 2011 om 21:46

        @KaCh1ng: inderdaad, want bij de 207 gaat minder stuk..

        Login om te reageren
        • KaCh1ng zegt

          12 april 2011 om 22:15

          @Svenska_Aeroplan_AB: omdat daar niks in zit :)

          Login om te reageren
          • Northwestern zegt

            12 april 2011 om 22:35

            @KaCh1ng: Als je er iets aanhangt moet het ook werken.

            Login om te reageren
          • BmwMPower zegt

            12 april 2011 om 22:51

            @KaCh1ng: Ik denk dat je voor het geld van een kale Audi een dikke Peugeot kan kopen.
            Doe mij de Fransoos maar.

            Login om te reageren
            • KaCh1ng zegt

              12 april 2011 om 22:53

              @BmwMPower: lol serieus? liever een volle peugeot dan een kale audi? ik heb liever een kale audi :) verander audi door BMW in jou situatie

              Login om te reageren
              • BmwMPower zegt

                12 april 2011 om 22:57

                @KaCh1ng: Nee hoor, ik vind dat als je een merk zoals Audi, BMW of Mercedes eigenlijk hoort te rijden met wat extra’s.
                Als je kaal rijdt, wil je gewoon laten zien dat je een ‘premium’ wagen hebt.

              • RickB zegt

                12 april 2011 om 23:05

                @BmwMPower: Tja, of je koopt een kale Audi en hangt hem later vol als je wat geld hebt gespaard! :) Word ook vaak zat gedaan bij Mercedes, vraag maar aan Sacha.
                Deze meneer word daar vaak voor ingehuurd!
                http://www.mbenznl.nl/

              • KaCh1ng zegt

                13 april 2011 om 00:15

                @BmwMPower: imo echt kaal is een standaard auto niet, ik hoef niet alle opties op een auto , enkel de belangrijke :)

              • 406_v6 zegt

                13 april 2011 om 10:58

                @KaCh1ng: Maar waarom vergeet je dan altijd richting aanwijzers mee te bestellen? Zoals de meeste Audi rijders?

              • KaCh1ng zegt

                13 april 2011 om 12:35

                @406_v6: dan ben ik een van de weinige die altijd zijn pinkers gebruikt :)

              • Esprit_de_Flandre zegt

                13 april 2011 om 22:44

                @406_v6: Zo zijn er veel. In alle soorten auto’s. De wereld krioelt van dommekloten…

  10. mercedesfan zegt

    12 april 2011 om 21:03

    Wel een vreemd lijstje, vooral Franse en Italiaanse wagens.
    Volgens mij is de reden dat vooral de Mercedes ML en SL het slecht doen, het feit dat deze modellen geïntroduceerd zijn in het kwalitatief slechte tijdperk van Mercedes 1997 – 2005.

    Login om te reageren
    • mbman zegt

      12 april 2011 om 21:22

      @mercedesfan: 1998 tot 2002 zijn volgens mij de mindere jaren.

      Login om te reageren
    • potver7 zegt

      12 april 2011 om 21:23

      @mercedesfan: En het helpt vast niet dat de ML in de States (of was het nou Mexico?) in elkaar geschroefd wordt.

      Login om te reageren
      • mercedesfan zegt

        14 april 2011 om 12:51

        @potver7: Ja, de huidige ML wordt inderdaad in de VS geassembleerd.

        Maar volgens mij zijn vooral het de vorige ML’s (1997-2005) die het meeste problemen veroorzaken. Hoewel er sommige in Oostenrijk, samen met de G-klasse werden geassembleerd. Is de mindere kwaliteit het gevolg van het feit dat ze geproduceerd zijn in de slechte periode van Mercedes.

        Zelf heb ik daar ervaring mee onze vorige wagen een ML270 uit 2001 had constant problemen. Eigenlijk een Mercedes onwaardig, die kwaliteit.

        Login om te reageren
  11. deVia zegt

    12 april 2011 om 21:04

    hebben ze bij autotrust al bedacht dat a6 rijders misschien de grootste oplichters in de autowereld zijn? :-P

    Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      13 april 2011 om 22:45

      @deVia: Of de Audi-dealers…

      Login om te reageren
  12. Benjamin1 zegt

    12 april 2011 om 21:07

    @pixed en een simpele takelaar is natuurlijk beter ingelicht dan de verzekeringsmaatschappij ;)

    Login om te reageren
  13. rufctr01 zegt

    12 april 2011 om 21:09

    Haha…die VAGboys vertrouwen het in een keer niet!
    Ik vertrouw het lijstje niet waar een VW/Audi in de top 3 staat.

    Login om te reageren
  14. Tommy2 zegt

    12 april 2011 om 21:12

    Logisch, als je ziet wat voor volk er in die A6’en rondtuft!

    Login om te reageren
  15. Jantje_555 zegt

    12 april 2011 om 21:15

    waarom zou het stil blijven aan de VAG kant, Toyota, zogezegd het beste wat er is staat toch ook niet op de lijst…maar een VW Polo wel…

    Login om te reageren
    • potver7 zegt

      12 april 2011 om 21:22

      @Jantje_555: Het gaat dan ook over Europese auto’s….

      Login om te reageren
  16. rufctr01 zegt

    12 april 2011 om 21:17

    @Jantje 555: klopt, Toyota is wel erg goed! Daar mankeert over het algemeen weinig aan…

    Login om te reageren
  17. G-Ammo zegt

    12 april 2011 om 21:19

    ”De Japanse merken Honda, Subaru en Lexus bleven statistisch overigens de meest betrouwbare merken in de garantie.”
    That’s what I’m saying! Jappaners ftw!

    Login om te reageren
    • G-Ammo zegt

      12 april 2011 om 21:20

      @G-Ammo: Japanners*

      Login om te reageren
  18. oxje zegt

    12 april 2011 om 21:20

    Sja logisch, de meeste peugeots vliegen al in de fik voordat ze uberhaupt bij een garage aan kunnen komen.

    Toyota is de laatste jaren ook niet goed meer (en nee dan heb ik het niet over de rem en gaspedaal problemen maar over kapotte turbo’s en motorrevisies).

    Login om te reageren
    • BmwMPower zegt

      12 april 2011 om 22:50

      @oxje: Ik dacht Ferrari en Lamborghini wel van fikpartijtjes waren… ;)

      Login om te reageren
  19. jobh zegt

    12 april 2011 om 21:23

    Waar staan jaguar en volvo?

    Login om te reageren
    • SaabTURBO zegt

      12 april 2011 om 21:48

      @jobh: Mijn persoonlijke ervaring is: Volvo V70 2.4 uit 2007 na een halve ton te hebben gelopen een kapotte kop (en al veel eerder gewoon helemaal niet starten bij winterse temperaturen), en een Jaguar XF uit 2008 bij een ton pas één (bekend Jaguar XF-)probleem, namelijk blijven hangen in park. Verder alleen service. Of was Volvo bijzonder goed en Jaguar zwaar beroerd niet het punt dat je probeerde te maken?

      Login om te reageren
  20. the-budel-guy zegt

    12 april 2011 om 21:31

    ag wij hebben meer last met onze Citroën c2 dan onze A6. maar zijn altijd uitzondering.

    Login om te reageren
    • 240sx zegt

      12 april 2011 om 22:19

      @the-budel-guy: zeker bij Nijskens in onderhoud, die Citroen. En de A6 zeker bij de goede buren van Mossel.

      Login om te reageren
      • the-budel-guy zegt

        12 april 2011 om 22:38

        @240sx: citroën bij de dealer en de a6 ook

        Login om te reageren
        • 240sx zegt

          12 april 2011 om 23:06

          @the-budel-guy: maar niet in Weert dus.

          Login om te reageren
          • the-budel-guy zegt

            13 april 2011 om 07:53

            @240sx: nee Audi doen we net over de grens in duitsland ivm duitse platen. en Citroën in belgië

            Login om te reageren
            • 240sx zegt

              13 april 2011 om 10:41

              @the-budel-guy: ah, ok ;)

              Login om te reageren
  21. Jantje_555 zegt

    12 april 2011 om 21:45

    Toyota heeft het echt wel gehad met hun trg roepacties, mensen die niets van auto’s kennen hebben nu hun waarschuwing wel gehad, iedereen is nu bezig over Kia en dergelijke. Want daar krijg je 7 jaar garantie (en als je zoals autoleken weinig km’s doet per jaar is 7j mooi meegenonmen)

    Subaru is nog steeds samen met Porsche het beste ter wereld maar dat zal door de boxer komen he.

    Login om te reageren
    • mbman zegt

      12 april 2011 om 21:46

      @Jantje_555: ook door de verkoopaantallen.Die zijn nogal gering.

      Login om te reageren
  22. SaabTURBO zegt

    12 april 2011 om 21:45

    Ik denk dat leeftijd van de auto een heel belangrijke rol speelt. Mercedes en Volvo zullen nieuw in de jaren ’60 tot en met ’80 echt niet de betrouwbaarste auto’s zijn geweest, maar het zijn nu wél de enige auto’s uit hun tijd die je nog in relatief grote aantallen als dagelijks vervoersmiddel ziet rondrijden. Ik geloof best dat de hard aan kwaliteit werkende Fransen in deze periode de meest betrouwbare auto’s hebben gebouwd. The underdog always tries harder!

    Login om te reageren
  23. vanKampen zegt

    12 april 2011 om 21:46

    Ongelooflijk hoe een dergelijke rangorde kan ontstaan….!

    Wat denkt men van merken met een eigen (verlengbare) merk- en occasiongarantie. (zie je dus niet op de lijst)
    Normaliter draagt de dealer zelf de garantiekosten voor zijn merk-occasions; heb je echter geen vertrouwen in je eigen merk, dan ga je je garanties zgn. verzekeren en verschijnt je merk vanzelf op de lijst van AutoTrust….!
    Nr.1 positie is in deze dus beslist geen garantie voor kwaliteit, maar wel goed voor de kwalificatie: beste van de slechtste.

    Login om te reageren
  24. Laue zegt

    12 april 2011 om 21:46

    Elke organisatie/instantie heeft zijn of haar eigen lijstje met voorkeuren. Wij van de Dodge fanboy club nederland adviseren al jaren Dodge. Chevy komt op de laatste plaats bij ons.

    Login om te reageren
  25. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    12 april 2011 om 21:48

    Heerlijke reacties allemaal! Iedereen over de zeik door zo;n onderzoekje waar er dagelijks 5684592 van gemaakt worden en waar telkens andere winnaars en verliezers zijn…

    Hoe zat het ook alweer? Er zijn leugens, grove leugens en dan statistiek??

    PS: voor de Audi-fanboys: jullie zijn 1 argument vergeten: de gemiddelde A6 rijder rijdt veeeeeeel meer kilometers dan de 207 rijder. Komt niet terug in het onderzoek dat het gerelateerd is aan de km-ers!

    Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      13 april 2011 om 22:49

      @Svenska_Aeroplan_AB: Meer kilometers, en dan? Een A6 moet daar tegen kunnen. Je betaalt er ook de prijs voor. Kan ie het niet, dan is hij z’n geld niet waard…

      Login om te reageren
  26. bmwalpina zegt

    12 april 2011 om 21:49

    Gek dat 3 Franse auto’s de top-5 van meest betrouwbare modellen vertegenwoordigen. We hebben momenteel een Citroën C4 Grande Picasso en dat is op zijn minst een rampmodel te noemen. De Espace daarvoor was al niet veel beter. Maar dit zijn persoonlijke ervaringen, dus of deze erg relevant zij met de top-5?Denk het niet.

    Login om te reageren
  27. janklaassen zegt

    12 april 2011 om 21:52

    Erg merkwaardig, gewoon niet verwacht!

    Login om te reageren
  28. janklaassen zegt

    12 april 2011 om 21:58

    Haha, als je uit een A6 stapt kijken de mensen anders naar je dan als je uit een 207 zou stappen, imago is onbetaalbaar, en laat zich niet leiden door zo’n lullig onderzoekje.

    Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      13 april 2011 om 22:50

      @philipzuidijk: Ik laat me niet leiden door wat mensen denken als ze me zien uitstappen. Dat is maar lullig…

      Login om te reageren
  29. w0o0dy zegt

    12 april 2011 om 22:00

    tjonge wat een stel zwamhoofden hierboven…. allerlei redenen verzinnen om hun merkje te verdedigen, bijkans zielig.
    Zou het misschien met de hoeveelheid electronica te maken kunnnen hebben? 207 zo goed als niets en een a6 een heleboel van die meuk?

    Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      13 april 2011 om 22:52

      @w0o0dy: Misschien, maar, weeral, wat je erin steekt moet werken. Als het niet goed werkt, zorg dan dat het wel werkt, of steek het er niet in…

      Login om te reageren
  30. bmwpowerm5 zegt

    12 april 2011 om 22:07

    als bmw verreweg de beste duitse auto is dan moet het met de andere duitse merken bar slecht gesteld zijn
    man man wat een elende heb ik met bmw’s mee gemaakt, ik kan er wel een boek zo dik als de bijbel over schrijven

    Login om te reageren
    • mbman zegt

      12 april 2011 om 22:11

      @bmwpowerm5: Je moet het ook treffen met een merk.En heel belangrijk,hoe lost de dealer het op.Hier laat bmw juist steken vallen.Spreek uit ervaring

      Login om te reageren
      • Esprit_de_Flandre zegt

        13 april 2011 om 22:53

        @mbman: Dealer is idd van groot belang. En goeie dealer zorgt dat je nergens last van hebt. Dan is een klant tevreden, ook al staat ie drie keer per jaar in de garage…

        Login om te reageren
  31. love4sportcars zegt

    12 april 2011 om 22:12

    kgeloof er nik van! tis omgekeerd zeker, en nee ik ben geen audi fanboy

    Login om te reageren
  32. mashell zegt

    12 april 2011 om 22:24

    “Met een Fiat Panda lach je iedereen uit”. Die reclame slogan uit de jaren 80 blijkt anno nu nog steeds de waarheid.
    Het kan natuurlijk ook zo zijn dat de dure premium rijder veel minder storingtolerant is. Ik heb het idee dat de 206 en 207 rijder veel ontspannener in het leven staan, veel meer kunnen tolereren en de “Joie de vivre” nog kennen.

    Login om te reageren
  33. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    12 april 2011 om 22:40

    ‘Mij oom hat een Peusjo 207 en die ging altijd kaapot, nu heeft hij een Audi en daar hebt die nooit niks mee’…

    #sukkels

    Login om te reageren
  34. retetikker zegt

    12 april 2011 om 22:43

    Bij het ene onderzoek is de A6 het betrouwbaarste, bij een ander het onbetrouwbaarste en bij anderen er tussen in.
    Dus… Wat moet ik geloven?

    Conclusie: erg leuk en aardig deze onderzoeken, maar uiteindelijk is het onmogelijk te bepalen welke auto het betrouwbaarste is….

    Login om te reageren
  35. BmwMPower zegt

    12 april 2011 om 22:48

    En de Top 5 minst betrouwbaarste?
    Ik had eigenlijk wel een Toyota (lees niet: rempedalenfail…) verwacht op 1.

    Login om te reageren
    • 240sx zegt

      12 april 2011 om 23:10

      @BmwMPower: onderzoek betreft Europese merken en modellen ;)

      Login om te reageren
  36. cocoloco zegt

    12 april 2011 om 23:29

    Ford europe heeft zowel een Duitse als Engelse tak(Engelse bestond overigens eerder) Dat is mede de reden dat Top Gear altijd zo positief is over Ford.

    Login om te reageren
    • Northwestern zegt

      13 april 2011 om 08:33

      @cocoloco: Dat slaat nergens op. Vauxhall is ook Engels en werd volledig afgekraakt.

      Login om te reageren
      • mashell zegt

        13 april 2011 om 14:55

        @Northwestern: Vauxhall is weinig meer dan een logo plakker. Ford heeft het hele enorme powertrain ontwikkelcentrum in Dunton, Essex zitten. En Fords zijn natuurlijk ook gewoon leuker dan Vauxhalls.

        Login om te reageren
        • Northwestern zegt

          13 april 2011 om 17:29

          @mashell: Haha ja, maar logo plakken is bij GM de standaard werkwijze.

          Login om te reageren
    • brinky zegt

      13 april 2011 om 22:20

      @cocoloco:

      En omdat fords gewoon goed rijden, daar houden onze topgear mannen wel van.

      Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      13 april 2011 om 23:04

      @cocoloco: Ford UK bestaat al enkele decennia niet meer. Ford UK en Ford Duitsland zijn samengevoegd in Ford Europe, met het zwaartepunt in Duitsland. Ford is tegenwoordig Duits dus…

      Login om te reageren
  37. speedie zegt

    12 april 2011 om 23:46

    Toch raar en bedenkelijk die statistieken. Volgens Dekra ( http://www.hln.be/hln/nl/940/Autonieuws/article/detail/561202/2008/12/18/Audi-A6-meest-betrouwbare-auto-volgens-Duitsers.dhtml ) is juist de A6 de meest betrouwbare wagen over alle leeftijdscategorieën. Rapport is wel van enkelen jaren terug maar ondertussen is de nieuwe A6 nog maar net te koop. De peugeot 207 ????? Lach me een kriek. Waarschijnlijk krjgt autotrust A6’s te verzekeren die totaal versleten zijn en peugeokes die gebruikt zijn om naar de bakker en terug te rijden. Statistieken hebben alleen belang wanneer het totale wagenpark in rekening wordt gebracht en niet bij één bepaalde verzekeraar. Dus deze ook met grove korrel zout te nemen zoals alle statistieken. Ook te bedenken dat het over een bestand gaat van 20.000 wagens, slechts 20.000 wagens op totaal van miljoenen ??? Een oordeel vellen op basis 0,0x % is echt onwetenschappelijk.

    Login om te reageren
  38. db87 zegt

    12 april 2011 om 23:57

    Audi A6 was bij Dekra onderzoek het meest betrouwbaar. En nu dit onderzoek de Audi A6 minst betrouwbaar. Ik zie de bomen door het bos al lang niet meer. Al die marketing en slinkse statistische trucjes.
    Het wordt tijd voor een onafhankelijke instantie.

    Hier is geen touw aan vast te knopen.

    Maar durf stellig te beweren dat de Audi A6 geen slechte auto is, heb ondanks al het denkbare bedenkingen de Dekra wel wat hoger zitten dan een autoverzekeraar…

    Login om te reageren
    • schellekens006 zegt

      18 april 2011 om 13:56

      @db87: Dekra is Duits

      Login om te reageren
  39. raphael zegt

    13 april 2011 om 00:32

    Ja maar wacht eens even. Ten eerste hebben kleinere auto een enorme hoeveelheid minder onderdelen, dus ook minder wat fout kan gaan. De top 5 wordt gedomineerd door kleine auto’s.
    Ten tweede heb je nog het psychologische aspect. Mensen met een goedkopere auto zullen minder snel een defect of een gebrek melden omdat ze bang zijn dat hun premie omhoog gaat. Mensen met duurdere auto’s zijn sneller geneigd die te later repareren, oa als statussymbool en zijn ook bereid meer premie te betalen.

    Onderzoeken moet je nooit 1 op 1 over nemen alleen omdat het onderzoeken zijn.

    Login om te reageren
    • reinier73 zegt

      13 april 2011 om 18:54

      @raphael: juist. Kheb je reactie net te laat gelezen voor dat ik mijn reactie postte. Is ongeveer hetzelfde verhaal.

      Login om te reageren
  40. mattraket zegt

    13 april 2011 om 00:58

    Rijd nu 4 jaar A6 (Allroad), 149.000 km afgelegd en 0 x iets mee gehad. Dat zegt natuurlijk niks over de A6 in het algemeen, maar ik kan me bij dit verhaal dus helemaal niets voorstellen. Ik ben geen Audi-fanboy hoor – de Fisker komt over 3 maanden – maar dat Peugeot betere auto’s zou afleveren bestaat niet. Leer me de Fransen kennen en leer me de Duitsers kennen. Diep in ons hart weten we het allemaal.

    Login om te reageren
  41. tr81passat zegt

    13 april 2011 om 01:07

    Wat een onzin. Ik werk naast mijn school bij de ANWB en ik krijg dagelijks franse auto’s. Ik wordt er zelfs gek van, de 207, de megane en de Renault. Me schoonvader rijdt tevens een A6. Per jaar 100.000km en nog NOOIT, werkelijk NOOIT problemen gehad met de auto. Gewoon op tijd naar dealer klaar.

    Login om te reageren
  42. drivingpleasure zegt

    13 april 2011 om 01:23

    Wat heerst er toch een heerlijke stilte bij de VAG fanboys! goed praten kunnen we allemaal maar de feiten liegen niet!

    Login om te reageren
  43. Northwestern zegt

    13 april 2011 om 08:36

    Wat maakt het uit hoe betrouwbaar een auto is? Als je een auto gekocht hebt waar je erg blij mee bent is dat toch goed? Als je een keer een pechauto koopt kan dat gebeuren. Ik heb zelf 200.000 km probleemloos in een Golf IV gereden, maar ook ruim 170.000 km probleemloos in een Renault Espace. En nu al vrij lange tijd probleemloos in een Laguna.

    Login om te reageren
  44. desjonnies zegt

    13 april 2011 om 09:23

    Het is genetisch onmogelijk dat een land vol communisten, stakers en revolutionairen, wijndrinkers en sexliefhebbers een goed industrieel product kan neerzetten.
    Peugeot maakt pas 14 jaar auto’s en daarvoor stonden ze bekend om hun staafmixers , waterslangen en pepermolens.

    Alles wat ze in hun productiewagens zetten is gekocht in Duitsland, er werken 80% Duitsers bij Peugeot (de Fabriek staat immers in de Elzas die aan Duitsland grenst)

    Peugeot heeft geen heritage, heeft nog nooit ene Safari Rallye gewonnen en van het WRC hebben ze ook nog nooit gehoord aldaar.

    Verder heeft Peugeot zich niet kunnen bezig houden met de GTI generatie uit de tachtiger jaren, in plaats daarvan bouwden ze een doorontwikkelde 2CV motor in hun 205

    Zo…….alle Duitse fanboys kunnen nu weer gerust zijn en kwijlend hun VAG productjes door koesteren, de boze heks van de betrouwbaarheid heb ik weggejaagd.

    Login om te reageren
    • 406_v6 zegt

      13 april 2011 om 11:04

      @desjonnies: roflll…. inderdaad, kdf fanboys vergeten vaak (of weten niet) dat Peugeot al ruim 120 jaar auto’s maakt.

      Login om te reageren
  45. Sorcerer zegt

    13 april 2011 om 09:26

    Ik denk dat een A6 gemiddeld meer gereden zal hebben dan een 207. Als men bij de A6 ook de oude modeljaren meetelt (gebeurt vaak wel) dan vertekent het beeld al helemaal. De huidige A6 gaat volgens mij ook al langer mee dan de 207. Daarnaast zal de gemiddelde A6-rijder meer kms rijden dan de gemiddelde 207-rijder, of wellicht gestresster en meer slijtage-veroorzakend rijden.

    Statistieken zoals deze zeggen niet heel veel zonder dat andere factoren helemaal uitgesloten worden. En wil je alle factoren uitsluiten, dan zul je zien dat dat je totaal niet gaat lukken omdat er simpelweg te veel zijn.

    Login om te reageren
  46. 130peeka zegt

    13 april 2011 om 09:54

    Geweldig motoren kunnen ze bouwen. Nu nog leren mooie auto’s ontwikkelen en ze zijn de bom. Tyfus-fransen.

    Login om te reageren
  47. sjazz zegt

    13 april 2011 om 10:28

    is dit relatief? dus in verhouding tot het aantal gereden km’s, start/stops etc.

    Verder denk ik audi baaaaaaaaaaaah

    Login om te reageren
  48. Haakie zegt

    13 april 2011 om 11:12

    Van de 207 modellen moet het afgelopen jaar slechts 1 op de 17 naar de garage voor de reparatie van een onverwacht defect.

    Maw elk defect aan die Franse zooi had je kunnen zien aankomen?

    Login om te reageren
    • Citrofiel zegt

      13 april 2011 om 12:52

      @Haakie: :lol: Die is dan wél leuk gevonden.

      Login om te reageren
      • Haakie zegt

        13 april 2011 om 14:57

        @Citrofiel: Thnx

        Login om te reageren
  49. quattroporte zegt

    13 april 2011 om 12:37

    franse bakken betrouwbaar ? LOL autoblog gtfo please

    Login om te reageren
  50. mashell zegt

    13 april 2011 om 14:56

    Dit onderzoek zegt niks over betrouwbaarheid, is ook niet de intentie. Het zegt dat A6 rijders vooral veel garantieclaims indienen.

    Login om te reageren
  51. Benno zegt

    13 april 2011 om 16:03

    >>Van de Duitse premium merken presteerde BMW verreweg het beste<< En zo is het!

    Login om te reageren
  52. reinier73 zegt

    13 april 2011 om 18:47

    Als ik meer geld aan iets besteedt ga ik er ook eerder mee terug als iets niet werkt. Als ik iets voor minder geld koop ga ik niet zo snel terug naar de dealer/garage als iets niet werkt. Misschien ga ik dan geeneens naar een officiele dealer maar naar autoreperatie piet&co om de hoek. Die zullen dit waarschijnlijk ook niet registreren. Dit onderzoek kan je dus met een korreltje zout nemen.

    Login om te reageren
  53. luwek zegt

    13 april 2011 om 18:58

    wat een kul onderzoek.. veel te weinig factoren waar rekening mee gehouden is. A6 rijdt waarschijnlijk meer kilometers, verder, minder boodschappendoen verkeer.. duurdere materialen.. gevoeligere techniek.. etc

    Login om te reageren
  54. oli4k zegt

    13 april 2011 om 21:40

    Wat betekend betrouwbaar nou helemaal? Als je erop rekent dat je auto het gaat begeven in de komende 1000 km, en hij doet dat ook, dan is ‘ie toch ook betrouwbaar? :-)

    Login om te reageren
  55. deltabelg zegt

    16 april 2011 om 16:33

    haha zie ze draaien en keren die duitse fanboys…

    niet leuk hé…in het vervolg effe nadenken vooraleer jullie italiaanse/franse auto’s de grond in boren…

    ik zeg btw niet dat duitse auto’s slecht zijn enkel denken jullie dat ze “de beste” zijn en dat zijn niet ,nooit geweest en zullen ze nooit zijn.

    voorsprong door techniek…

    Login om te reageren
  56. Cantago zegt

    18 april 2011 om 00:49

    Peugeot 2 keer en 1x Renault in de top 5? Ik kan dit gewoon niet geloven…

    Login om te reageren
  57. schellekens006 zegt

    18 april 2011 om 13:54

    Ik heb dit van Audi altijd al gevonden. Let maar eens op al ze wat kilometers hebben gemaakt en vergelijk ze dan maar eens met een mercedes of bmw dan is de audi niet zo premium meer. Het klopt gewoon deze test!!

    Login om te reageren
  58. advan zegt

    18 april 2011 om 15:56

    Kan helemaal kloppen, Afgezien van het feit dat Audi spuuglelijke auto’s maakt wordt de kwaliteit zwaar overschat. Ik heb ervaring met deze lelijke frietsnijders.

    Login om te reageren
  59. fr4545 zegt

    18 april 2011 om 20:15

    dat een audi onbetrouwbaar is daar kunnen we over mee praten, goed gebouwde auto bleef roestvrij, i.v.m. verzinkte carroserie, maar pompriem van diesel 2.5 tdi b.j. 1994, 3 x gebroken ,reed dan alleen maar niet meer, 3 x distribustie riem(pje) gebroken , dit leek een heel iel riempje net van een klein japannertje, moest wel een zware 5 cylinder diesel aandrijven, hoor je vreselijk vaak bij deze auto ,ook bij vw transporter met deze motor,riem en schade aan kleppen gemiddeld 2250 euro per keer, en erg duur in onderhoud, Wat dat betreft doet een bmw 530 d het veel beter, distriebutie ketting in pl. van riem. geen onderhoud, onderdelen zijn relatief goedkoop.

    Login om te reageren
  60. ocean zegt

    8 augustus 2011 om 13:49

    wel ik heb een peugeot 207 1.6 hdi 110 pk premium van bj 2006.met 68000km en ik ben wat teleur gesteld in die auto.ik heb al 3x startproblemen gekend hij heeft dan geen kik meet.wat nu.ik heb een nieuwe baterij laten zeten.een poos later weer hetzelfde.dan een niewe startmotor.en nu is het weer zo geen kik meer.en alles werk nog zoals ruiten radio lichten.het spijt me maar ik kan niet zeggen dat peugeot betrouwbaar is. vroeger had ik een renault clio van 1990 en dat was een goede wagen 15 jaar mee gereden.geen grote kosten .aleen de normale kosten. zoals baterij banden.onderhoud. mijn dank.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North