• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Peugeot 308 facelift is officieel

Auteur: ricardo, gepost 7 februari 2011 om 18:10 – 60 Reacties

Peugeot 308 facelift

De verschrikkelijke leeuwenbek, hij is weg!

Peugeot heeft zojuist de gefacelifte 308 onthuld. En in lijn der verwachting hebben ze volmondig ‘adieu’ gezegd tegen de giga-grille van de huidige 308. Deze heeft plaats moeten maken voor een front met minder grote openingen en beschikt ook over LED-verlichting. Overeenkomsten met grote broer -de Peugeot 508– zijn er genoeg te vinden. En hoe ze het gedaan hebben is niet bekend, maar de vernieuwde 308 weegt 25 kg minder. Dat u het even weet.

Ook nieuw is de 308 als e-HDi. Dat wil zeggen: een 1.6L viercilinder diesel aan boord met een start/stop-systeem, 112 pk en gekoppeld aan een (optioneel elektronisch bediende) handbak. Ook worden er bij deze versie 16″ banden met lage rolweerstand gemonteerd, de CO2-uitstoot bedraagt in het gunstigste geval 98 g/km.

In april komt deze Fransman ook bij ons op de markt en mag dan voor een beginprijsje van 20.850 euro de showroom verlaten. Naast de eerdergenoemde mileuriddersdiesel zijn er nog vier benzinemotoren te verkrijgen: de 1.4 VTi met 98 pk, de 1.6 VTi met 120 pk en de 1.6 THP met 156 pk of een whopping 200 pk (de GTi). De overige dieselblokjes zijn de 1.6 HDi (92 pk) en 2.0 HDi (163 pk).

De facelift geldt vanzelfsprekend voor alle 308 modellen (3-deurs, 5-deurs, SW, CC). In Genève worden ze over iets meer dan drie weken onthuld.

UPDATE: Foto’s van de opgevijzelde 308 SW

En plaatjes van de cabrio-coupé, beter bekend als 308 CC.

Ook interessant!

  • Peugeot 308 SW is even wennen
    Peugeot 308 SW is even wennen
  • nieuwe Peugeot 308
    Nieuwe Peugeot 308 is langer en meer premium
  • Nieuwe Peugeot 308: dit is de prijs
  • Peugeot 308 SW
    Dit kost de fraaiste C-segment station van dit moment

Nieuwste artikelen

  • Dikste diesel van Marktplaats kan er maar één zijn
  • Wordt klussen aan je auto dan toch weer makkelijker?
  • Gespot – Extreem foute Mansory Urus
  • Officieel: GEEN ban op verbrandingsmotor na 2035!
FacebookTweetPinLinkedIn

308, geneve-2011, Peugeot

Vorig bericht: « Rijtest en video: Audi A6 3.0 TDI
Volgend bericht: Video: Eminem promoot Chrysler en Detroit »

Lees Interacties

Reacties

  1. MAB zegt

    7 februari 2011 om 18:15

    *Ik zag er 2 seconde een opel corsa erin..

    Login om te reageren
    • rebbels zegt

      7 februari 2011 om 18:25

      @MAB:

      Ik zag er 2 seconden een Opel Corsa in.

      Login om te reageren
      • Yeelen zegt

        7 februari 2011 om 21:14

        @rebbels: Ik zag er direct een Peugeot in ;)

        Login om te reageren
  2. bmwalpina zegt

    7 februari 2011 om 18:16

    @MAB:Ja, inderdaad. De koplampen hebben ook wel een beetje weg van die nieuwe koplampen van de clio facelift? Of zie ik dat verkeerd?

    Login om te reageren
    • KaCh1ng zegt

      7 februari 2011 om 18:19

      @bmwalpina: ja of twingo of die ene wind
      ik zou er dus geen kopen, concurrentie is mooier :)

      Login om te reageren
  3. The360box zegt

    7 februari 2011 om 18:21

    Peugeot mag niet klagen qua verkopen maar die nieuwe 4008 aka C4 is gewoon totaal mislukt, en toch blijven mensen zon ding kopen, ook deze 308 vind ik er vrij mislukt uitzien,geef mij maar een C4.

    Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      7 februari 2011 om 19:05

      @The360box: 4008 aka C4?

      Login om te reageren
      • Yeelen zegt

        7 februari 2011 om 21:14

        @Esprit_de_Flandre: Ik denk dat hij doelt op de C4 (Grand) Picasso.

        Login om te reageren
        • Esprit_de_Flandre zegt

          8 februari 2011 om 13:02

          @Yeelen: Heeft dan nog altijd niets te maken met de 4008. Moet 5008 zijn dat hij bedoelt dan.

          Login om te reageren
          • The360box zegt

            8 februari 2011 om 14:27

            @Esprit_de_Flandre: 5008 dan.

            Login om te reageren
  4. BmwMPower zegt

    7 februari 2011 om 18:22

    Wauw, sexy front!
    Hoort alleen niet op dit model van Peugeot thuis.
    Vraag me ook niet op welk ander model van het merk.
    Maar, geslaagde facelift!

    Login om te reageren
  5. Aquios zegt

    7 februari 2011 om 18:22

    Nou ik wil niet lullig doen maar ik vind die bek van die 308 nog steeds veels te groot.

    Login om te reageren
  6. WolfKrad zegt

    7 februari 2011 om 18:24

    Beter dan de oude, maar nog steeds erg lelijk.

    Login om te reageren
  7. Jipp zegt

    7 februari 2011 om 18:24

    een verbetering tov het huidige model, alleen die achterkant..

    Login om te reageren
  8. dustie94 zegt

    7 februari 2011 om 18:24

    blijft een lelijk frans hok

    Login om te reageren
  9. janklaassen zegt

    7 februari 2011 om 18:24

    ik vind hem lelijk, sorry.

    Login om te reageren
  10. NicoLauda zegt

    7 februari 2011 om 18:24

    Peugeot is lekker op weg… ik vind deze facelift goed gelukt… hoewel dat meestal wel anders is met facelifts..

    Login om te reageren
  11. Damoss zegt

    7 februari 2011 om 18:30

    PEUGEOTTTTTT,,

    Jeeej, kan niet wachten man tot april kan ik lekker aan die bak gaan sleutelen.

    Login om te reageren
  12. gregorius zegt

    7 februari 2011 om 18:31

    Je zou voor de grap een fotoserie moeten maken van de interieuren van 308 (SW) eigenaren thuis. Lijkt me heerlijk om te zien!

    Login om te reageren
  13. Poll zegt

    7 februari 2011 om 18:39

    Gelukkig istie nu veeeel mooier ahum. Wat een gedrocht.

    Login om te reageren
  14. Nico94 zegt

    7 februari 2011 om 18:40

    Wel een mooie auto. De vorige grille was wel erg groot.

    Login om te reageren
  15. laurensje zegt

    7 februari 2011 om 18:45

    3 grammetjes, het zoveelste bewijs dat Nederland geen invloed heeft in de (milieu)wereld. Maar leg dat eens uit aan Jan Kees.

    Login om te reageren
  16. love4sportcars zegt

    7 februari 2011 om 18:48

    dat is niet meer fans dat is japans

    Login om te reageren
  17. Citrofiel zegt

    7 februari 2011 om 18:55

    Ze hebben zijn mondhoeken iets naar elkaar getrokken, maar een flinke bek heeft hij nog steeds. Eigenlijk vind ik het alleen maar vreemder staan, maar dat zal wel gewenning zijn.

    Login om te reageren
  18. As_long_as_it_is_fast zegt

    7 februari 2011 om 18:57

    Eindelijk die lelijke voorkant weg. Nu hebben ze daar vanachter toch nog altijd iets lelijk weg te werken. Jammer, want vooraan ziet het er al beter uit!

    Login om te reageren
  19. gezondverstand zegt

    7 februari 2011 om 19:00

    Volgens mij is er meer voor nodig om dit een mooie auto te maken.
    Dat gat aan de voorkant is nog steeds te dominant groot en de achterkant ziet er nog net zo dom uit als eerst :D

    Login om te reageren
  20. PannE zegt

    7 februari 2011 om 19:12

    Ik vindt nog steeds dat die spiegels als laatste aan die auto zijn geplakt..

    Login om te reageren
  21. gaesdeaud zegt

    7 februari 2011 om 19:16

    O, gelukkig. Die lelleke bek is eindelijk weg. Wat vond ik t altijd een fugly auto! Nu weer te pruimen….

    Login om te reageren
  22. FlighTom zegt

    7 februari 2011 om 19:56

    Wow.., nice! De ‘originele’ 308 vond ik niet zo mooi, maar deze doet het echt stukken beter. Ga zo door Peugeot

    Login om te reageren
  23. Jochempie zegt

    7 februari 2011 om 20:14

    Hm.. wel oké. Ik zou ‘m echt niet aanschaffen, zoveel lelijkheid en gebrek aan karakter is mij de afschrijving niet waard. Maar goed, leaserijders zullen er wel blij mee zijn. Doe mij z’n platte broertje maar.

    Login om te reageren
  24. Dimglor zegt

    7 februari 2011 om 20:30

    Valt eigenlijk best mee.. maar om nu te zeggen of dit een echte verbetering is tov het huidige/vorige model….
    Trouwens vind ik dat die voorlichten toch wat mee hebben van de Renault Fluence…

    Login om te reageren
  25. hess zegt

    7 februari 2011 om 20:30

    het lijkt wel een 307 fase 2 of in dit geval fase 3. geef mijn maar de oude neus. lekker agressief

    Login om te reageren
  26. Atenza zegt

    7 februari 2011 om 20:36

    Nog steeds te grote bek maar ziet er wel veel beter uit!

    Wel beetje Mazda2 GT-M achtig met die koplampen

    Login om te reageren
    • Jochempie zegt

      7 februari 2011 om 20:48

      @Atenza: De Peus komt niet bij de 2 in de búúrt.

      Login om te reageren
      • Atenza zegt

        7 februari 2011 om 20:53

        @Jochempie: ronde pitten in donkere behuizing en nu zo’n ‘ hapje’ in de hoek..

        Login om te reageren
      • Atenza zegt

        7 februari 2011 om 20:55

        @Jochempie: betere pic

        Login om te reageren
        • Jochempie zegt

          7 februari 2011 om 21:02

          @Atenza: Ja, de architectuur van de koplampen komt inderdaad overeen, ik bedoelde niet het in de buurt komen van de overeenkomsten, ik bedoelde het niet in de buurt komen van de gebalanceerde uitstraling van de 2 :)

          Login om te reageren
          • Atenza zegt

            7 februari 2011 om 21:09

            @Jochempie: lol :P tja ik vond de 5d eerlijk gezegd wel prima hoor ;) Alleen de SW is zo walgelijk.

            Login om te reageren
            • Jochempie zegt

              7 februari 2011 om 21:20

              @Atenza: Hmm.. Wel typisch zo’n modelserie die steeds zwakker wordt. De 306 was een plaatje, de 307 was iets te hoog en de 308 heeft last van voetgangersveiligheid (lees: neus even hoog als de kont)

              Login om te reageren
              • Atenza zegt

                7 februari 2011 om 23:14

                @Jochempie: tja 205 was leuk, 206 was mooi, 207 is lomp :S 406 was mooi, 407 niet echt, 408 doorsnee en wat lomp

  27. potver7 zegt

    7 februari 2011 om 20:59

    Goed. Die neus is 1000% opgeknapt. Maar de SW is nog steeds een van de lelijkste stationwagons van de laatste 10 jaar…

    Login om te reageren
  28. florisw zegt

    7 februari 2011 om 21:03

    Ik vond het al een mooie auto. Ook na de facelift.

    Login om te reageren
  29. C220AMG zegt

    7 februari 2011 om 21:28

    Stilletje aan zijn ze aan het bijtrekken, de mondhoeken van de gril! In ieder geval een verbetering, dat zeker.

    Login om te reageren
  30. jippie zegt

    7 februari 2011 om 22:20

    Hè hè! Eindelijk! Die enorme bekken van de Peugeots van de laatste jaren zijn echt wel misbaksels. Dit is zowaar nog mooi ook.

    Login om te reageren
  31. Griffin zegt

    7 februari 2011 om 22:36

    ’t Blijft geen gezicht, zo’n ding dat er uit ziet alsof er een olifant op de voorkant is gaan zitten en ‘m vervolgens achteruit tegen een muurtje aan heeft gezet. Die visbekken zijn er dan wel uit, maar veel beter is het er niet op geworden.

    Login om te reageren
  32. Benjamin1 zegt

    7 februari 2011 om 22:45

    Ziet er al beter uit. Ondanks dat is de achterkant het probleem. Te rond en zonder begin of eind….

    Login om te reageren
  33. Stino zegt

    7 februari 2011 om 23:33

    blijft ugly as hell

    Login om te reageren
    • Freewarefreak zegt

      8 februari 2011 om 22:04

      @Stino: En daar sluit ik mij bij aan.. Peugeot.. echt een merk waar ik nou niks mee heb. Ik kraak hem niet af.. ieder zijn favo merk. Zal ik eens een bekentenis doen? Ik ben nog nooit in een Peugeot showroom geweest, erewoord. Het doet mij niks.

      Login om te reageren
  34. Orichy zegt

    7 februari 2011 om 23:47

    Het is een facelift, maar geen verbetering, wat blijft het een lelijk ding.
    Er was ook nog een gezegde voor; “Ook al draag een aap een gouden ring, het is en blijft een lelijk ding”, nou dat blijft hier ook van toepassing.

    Login om te reageren
  35. Kvgorp zegt

    8 februari 2011 om 00:42

    Al geef je een aap een gouden ring, het is en blijft…

    Login om te reageren
  36. Flamingo zegt

    8 februari 2011 om 00:52

    netjes hoor!nog steeds niks als je m gaat vergelijken met de Golf maar hij is wel verbeterd tov de oude

    Login om te reageren
  37. gregflex zegt

    8 februari 2011 om 01:11

    Enkel en alleen maar commentaar hier op de visbekken van Peugeot, maar ondertussen ontwerpt bijna elke autofabrikant een visbek als grille.

    Van Mazda tot Mitsubishi en van Honda tot Ford, stuk voor stuk aan de visbek, afgekeken van Peugeot.

    On topic, vond de oude visbek-308 iets meer karakter en lef hebben . Dit is vlees noch vis.

    Login om te reageren
  38. paulusrx7 zegt

    8 februari 2011 om 08:28

    minder lelijk

    Login om te reageren
  39. mrdjm zegt

    8 februari 2011 om 09:16

    Ook ik vond direct de koplampen lijken op die van de Mazda 2 GTM, maar dat kan dus alleen maar een compliment zijn. Dat ziet er namelijk gewoon verdomde lekker uit.

    Goede facelift! al mag de kont bij alle versies ook nog wel wat aanpassingen ontvangen. De hatch vind ik dan nog de mooiste, de CC en de SW, bah….

    Login om te reageren
  40. mashell zegt

    8 februari 2011 om 11:36

    Opeens is het een aantrekkelijke auto.

    Login om te reageren
  41. invictus66 zegt

    8 februari 2011 om 12:07

    Ik vind de update een verbetering.
    De nieuwe motor zou wel eens een leasetopper kunnen worden.

    Login om te reageren
  42. Justawheelchairguy zegt

    8 februari 2011 om 21:06

    Zo! Heeft Peugeot een nieuwe designer ofzo? Die 508 is best een lekkerding, die RCZ zal met deze neus ook echt een lekker ding zijn! Goed bezig Peugeot

    Login om te reageren
    • Freewarefreak zegt

      8 februari 2011 om 22:07

      @koen92winterswijk: Ho wacht even.. ik moet even mijn bovenstaande comment iets afzwakken.. de RCZ kan mijn goedkeuring wel wegdragen.. da’s toch een leuke auto om te zien.. maar ik ga hem niet bekijken.. als ik hem een keer in het wild spot zal ik er eens een rondje om lopen. Dat heeft die wel verdiend.

      Login om te reageren
  43. w0o0dy zegt

    9 februari 2011 om 22:18

    122 Peugeot HDI pk’s en toch schoner dan de Golf/Octavia/A3/Leon en de Focus, C4 en Astra.. Die allemaal minder power in huis hebben. Nette prestatie van Peugeot, hiermee doen ze opeens weer echt mee op Dieselgebied. Ben benieuwd of de SW onder de 110grom co2 blijft, die is serieus ruim en de Peugeots rijden uitstekend. VEEL beter dan de Golf imo qua comfort, geluid beter te plaatsen en fijne stuurresponse met de mogelijkheid om met lift-off de achterkant iets te laten helpen in de bochten.

    Login om te reageren
  44. MichaelvdBroek zegt

    14 februari 2011 om 16:15

    ik weet niet hoor, maar ik vind hem nogsteeds verschrikkelijk!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North