• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Slim: Peugeot 508 behoudt 14% bijtelling

Auteur: ricardo, gepost 16 mei 2012 om 16:34 – 37 Reacties

Hij behoudt de status van leaseslet

Per 1 juli gaan de bijtellingsregels op de schop waardoor een lading automotive verkooptoppers, waaronder de 508 van Peugeot, niet meer meedoen aan het 14% bijtellingsfeestje. “Merde!” Aldus Peugeot, en ging daarom aan de slag om de 508 Hybrid4 een klapje zuiniger te maken voor Nederland. En dat is nu gelukt.

Voorheen stootte de zuinigste 508 (zien jullie ‘m ook zo vaak in het wit rondrijden?) 95 gram CO2 per kilometer uit. Precies genoeg om zakelijke rijders te laten profiteren van lage bijtelling. Vanaf 1 juli stelt de staat deze grens echter naar onder bij tot “minder dan 92 gram”. En tadaa, Peugeot komt net op tijd met een 508 HYbrid4 die exact 91 gram CO2 uitstoot. What kind of sorcery is this? De aanpassingen die deze paar grammen CO2 eraf schrapen zijn overigens niet bekend gemaakt.

Resumerend: De 508 HYbrid4 is uitgerust met een 163 pk sterke 2.0-liter HDi-diesel, die wordt bijgestaan door een 37 pk sterke elektromotor bij de achterwielen. Een soort pussy-4X4, maar wel eentje die het merk geen windeieren legt. Hij verkoopt hier zelfs beter dan het uberleasehok van Volkswagen. De vanafprijs van de 508 HYbrid4 gaat per 1 juli wel iets omhoog, en komt uit op €40.670 (was €39.720).

Ook interessant!

  • Peugeot 508 PSE rijtest en video
  • Prijs Peugeot 508 PSE
    Video - Peugeot 508 PSE vs BMW M2 is verrassend spannend
  • Polestar 2 Single Motor rijtest video
    Bijtelling voor 2022 gaat omhoog!
  • Peugeot 208 PSE
    Peugeot 208 PSE wordt eerste leuke Hot Hatch EV?

Nieuwste artikelen

  • Deze F430 op Marktplaats is extreem duur (met een reden)
  • Video: 10x top of flop van de elektrische Porsche Macan
  • Koop de BMW M4 CSL die crashte in Uden
  • Kijk, de échte Smart komt terug
FacebookTweetPinLinkedIn

14%-bijtelling, 508, HYbrid4, Hybride, Peugeot

Vorig bericht: « De Nederlandse Subaru Impreza op waterstof is stuk
Volgend bericht: Supercarvideo: LFA vs MP4-12C vs Aventador vs Veyron »

Lees Interacties

Reacties

  1. Alwood zegt

    16 mei 2012 om 16:42

    Zie hem echt nooit rijden eigenlijk… of het ding valt totaal niet op. Zou toch denken dat je hiermee helemaal doodgegooid wordt op een willekeurige snelweg linkerbaan.

    Login om te reageren
    • 911GT2 zegt

      16 mei 2012 om 17:06

      @Alwood: Zoek de prijs maar eens op, en het feit dat hij niet als SW leverbaar is helpt ook wel mee. Hij stond bij mij op de short-list totdat ik er achter kwam wat hij moest kosten en dat ik daarvoor niet eens een SW kon krijgen. Toen was het vrij snel exit!

      Login om te reageren
    • CasperH zegt

      16 mei 2012 om 17:42

      @Alwood: knap! Is verkooptopper in z’n segment, misschien je lenzen eens laten checken? ;)

      Login om te reageren
      • 911GT2 zegt

        16 mei 2012 om 18:15

        @CasperH: dat strookt dan in ieder geval met zijn tweede stelling! Heb je ook een bron dat het de verkooptopper is? Ik had daar de passat verwacht…

        Login om te reageren
    • Brokkenpiloot zegt

      16 mei 2012 om 21:04

      @Alwood: Hierbij dan de mijne!

      Login om te reageren
      • RoT___ zegt

        16 mei 2012 om 22:50

        @Brokkenpiloot: Mooi ding! Dikke uitvoering ook zo te zien. Wat heb je er in liggen?

        Login om te reageren
        • Brokkenpiloot zegt

          17 mei 2012 om 11:39

          @RoT___: Bakstenen, ik werk voor een baksteen fabrikant.

          O, de motor? ;) Het is een HYbrid4, dus 200 pk, 4wd en de 2T semi-automaat. En 14% bijtelling dus.

          Login om te reageren
    • kickass zegt

      16 mei 2012 om 21:58

      @Alwood: Ik zie ze eigenlijk ook niet zo vaak rijden. In ieder geval minder dan de Passat.

      Login om te reageren
    • deuxani zegt

      17 mei 2012 om 07:51

      @Alwood: als je de 508 nooit ziet rijden dan kom je blijkbaar nooit op een snelweg. Je ziet er tig per dag.

      Login om te reageren
  2. Justawheelchairguy zegt

    16 mei 2012 om 16:42

    “Merde!” Aldus Peugeot. :lol: Mooie wagen wel indien die met leuke velgen wordt uitgerust -zoals op de foto- wat niet vaak het geval is.

    Login om te reageren
    • RoT___ zegt

      16 mei 2012 om 22:56

      @kp92: Putain, la marche Hollandaise!

      Login om te reageren
  3. bigcar zegt

    16 mei 2012 om 16:44

    Ik wist niet dat zo’n ‘slagschip’ zo spotgoedkoop was, maar dat terzijde: hulde voor dit merk. begin een beetje de laatste tijd mijn afkeer tegen die franse bakken te verliezen :O

    Login om te reageren
    • Justawheelchairguy zegt

      16 mei 2012 om 18:06

      @bigcar: Ik ook! De Ds lijn van Citroen is erg leuk, Peugeot heeft met deze 508 en de 208 2 leuke autootjes (en mijn Partner natuurlijk :lol:), bij Renault kunnen echter alleen de Rs’jes mij bekoren.

      Login om te reageren
  4. robinio zegt

    16 mei 2012 om 16:44

    Bij mij staan er 2 in de straat, maar dan de station versie in het zwart. Ik vind het een prachtige wagen.

    Login om te reageren
  5. E34M5Touring zegt

    16 mei 2012 om 16:47

    En toch nog in 0 sec naar de 100. Volgens mij de snelste A label die er is niet :)

    Login om te reageren
    • kaasboerin zegt

      16 mei 2012 om 16:52

      @E34M5Touring: 0 sec, 1 minuut.. :lol:

      Login om te reageren
      • phaeton zegt

        16 mei 2012 om 18:43

        @kaasboerin: Zegt iemand met een image 318..

        Login om te reageren
        • jzaero zegt

          16 mei 2012 om 21:23

          @phaeton: Zo langzaam zijn die niet eens. 9 sec plus minus tot de 100. Een Mercedes E240 met een 2.6 liter V6 doet er langer over.

          Login om te reageren
        • kaasboerin zegt

          17 mei 2012 om 08:36

          @phaeton: De wat?? Ten 1e; het was een grap, ten 2e wat bedoel je met “image”? Ik probeer nergens op te lijken hoor.. En het is nog láng geen “image”, daarvoor is ‘ie voorlopig nog te duur.

          Login om te reageren
  6. W115 zegt

    16 mei 2012 om 16:51

    Zie hem ook nergens rond rijden, de polo bluemotion zie je wel vaak

    Login om te reageren
  7. harrie zegt

    16 mei 2012 om 16:55

    Hebben ze snel gefixt, andere/smallere bandjes erom gelegd?

    Login om te reageren
  8. 2SLOW4ME zegt

    16 mei 2012 om 16:56

    het idee van die bijtelling vond ik prachtig. Maar die 55k die ik voor dat hok neer moet gaan tellen schiet me toch echt het verkeerde keelgat in.

    Login om te reageren
  9. Mee zegt

    16 mei 2012 om 17:17

    Da’s wel heel knap, een 163 pk motor + 37 pk aan elektriciteit (200 pk dus!) in zo’n grote en dus zware auto, en dan toch maar 91g CO2 (of zelfs die 95)!

    Login om te reageren
  10. johanw zegt

    16 mei 2012 om 17:20

    hier in de straat staan de station of SW varianten….best een mooie auto om te zien, maar op den duur denk al gauw wat oudbollig gelet op de lange lijnen, maar dat is persoonlijke smaak.

    wel knap zo een grote auto 14% bijtelling.

    Login om te reageren
  11. jordy14 zegt

    16 mei 2012 om 17:24

    Ok vind de achterkant niet zo mooi. Verder mooie bak en redelijke prijs.

    Login om te reageren
    • Brokkenpiloot zegt

      16 mei 2012 om 21:21

      @jordy14: wat is er mis met de achterzijde?

      Login om te reageren
      • redbeams zegt

        16 mei 2012 om 23:14

        @Brokkenpiloot:

        Valt best mee…is meer de sw die er raar uit ziet.

        Login om te reageren
        • Brokkenpiloot zegt

          17 mei 2012 om 11:40

          @redbeams: Ik heb de letters er af laten halen. Alleen ‘508’ging niet, daar zit het knopje van de achterklep in.

          Login om te reageren
  12. solz zegt

    16 mei 2012 om 17:25

    inderdaad vreemd dat je hem niet vaker ziet, het is (zeker in een donkere kleur) best een stijlvolle verschijning, en als het rijcomfort iets van zijn voorgangers heeft, zit het helemaal snor!

    Ik ben in elk geval blij om te zien dat peugeot terug de weg van het understated design inslaat, een muil als de ‘bermuda triangle’ lichtblokken tot aan de A-stijl, spiegels die zowat op de achterdeuren stonden, the horror, the horror :)

    Login om te reageren
  13. akrapovic zegt

    16 mei 2012 om 17:56

    Wat een onzin.. Ze roepen dat hij wel 14% bijtelling blijft houden, maar wordt wel ongeveer 1000 euro duurder.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      16 mei 2012 om 18:12

      @akrapovic: dat zijn toch ook nogal verschillende zaken: CO2 uitstoot/bijtellingspercentage en cataloguswaarde.

      Login om te reageren
      • akrapovic zegt

        16 mei 2012 om 20:32

        @mashell: nou ik heb er niet zoveel verstand van, maar zie het artikel van de gt-86. Na 1 juli wordt die ongeveer 1000 euro duurder. Weet niet of dit te vergelijken is, maar hij houdt dus 14% bijtelling maar wordt alsnog 1000 euro duurder

        Login om te reageren
  14. Jesper zegt

    16 mei 2012 om 19:15

    Dat ze veel verkocht zijn betekend niet noodzakelijk dat je er (nu al) veel ziet rijden. Het merendeel moet waarschijnlijk nog uitgeleverd worden ;)

    Login om te reageren
    • Brokkenpiloot zegt

      16 mei 2012 om 21:15

      @Jesper: Je het (deels) wel gelijk. Als je op http://www.peugeot508club.nl kijkt, zie je dat inmiddels de stroom leveringen goed op gang is gekomen.

      Login om te reageren
  15. RoT___ zegt

    16 mei 2012 om 22:55

    Hoe zit het met de e-HDi 110, blijft die in de 20% categorie? Vermoed dat die beter zal gaan dan deze versie. Vond de 110pk diesel nog goed doorrijden trouwens, alleen die robotbak…

    Login om te reageren
  16. jeanclaude zegt

    16 mei 2012 om 23:05

    Afschaffen die handel, ken genoeg mensen die er maar net 1:17/18 mee halen, dat is niet eens genoeg voor de 20% catogorie, schande is het.

    Login om te reageren
    • Brokkenpiloot zegt

      17 mei 2012 om 11:41

      @jeanclaude: Jaloers?

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North