• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Peugeot dealer Shanghai geeft meer… veel meer

Auteur: maru, gepost 7 mei 2013 om 20:12 – 35 Reacties

Lekker chillen bij de dealer.


“Doe alsof je thuis bent” lijkt het motto te zijn van deze dealer in Shanghai. Met een gratis lunch, browsen op het Internet via één van de openbare computers en een filmpje kijken komt dat wel goed.

Oh, en die heerlijke grote luie stoelen! Vergeet die niet. Hier in Nederland mag je van geluk spreken als er een kussentje op het klapstoeltje ligt. Een kop koffie kan er doorgaans ook niet vanaf. Misschien is het tijd om het roer om te gooien en nèt even wat meer moeite te doen voor de klant. Het zou zomaar een geweldige succesformule kunnen zijn.

Na je kind bij de crèche gedropt te hebben, kun je een kop thee of colaatje bestellen bij de bemande bar, en zak je weg in een heerlijk zachte leren stoel om een film te kijken. Ondertussen speelt er een rustgevend klassiek muziekje op de achtergrond. Hoofd marketing Yan Wang zegt dat het niet ongebruikelijk is dat er doordeweeks 30 tot 40 mensen gebruik maken van de ruimte. In het weekend zitten er meer dan 50. Terwijl zij aan het chillen zijn, wordt hun verzekering verlengd en hun auto nagekeken of gerepareerd.

Kijk rustig rond.

Met deze behandeling krijgt de dealer veel vaste klanten, die meerdere keren per jaar langskomen voor het één of het ander. En nee stelletje Nederlanders, niet alleen voor de gratis lunch. Per jaar worden bij deze dealer alleen al 1.600 nieuwe auto’s verkocht. Met een winstmarge van 4,5% kan er nog wel iets teruggegeven worden aan de klant.

Met de tegenvallende autoverkopen in Nederland (en de rest van Europa) blijft er wellicht wat minder geld over, maar een kleine investering in klanttevredenheid zou wel eens een goede boost kunnen zijn. Of zie ik dat verkeerd?

Ook interessant!

  • Peugeot 208 PSE
    Peugeot 208 PSE wordt eerste leuke Hot Hatch EV?
  • Peugeot 308 SW is even wennen
    Peugeot 308 SW is even wennen
  • Gespot - Deze Peugeot kende je nog niet
  • Video - Peugeot komt even binnenvallen

Nieuwste artikelen

  • Autoblog-lezer showt z’n dikke Fiesta
  • Video: BMW X5 koppen voelt zo
  • Deze Bentley is de beste wintersportbeuker, hier is het bewijs
  • Europese specs Tesla Model Y L bekend, dit moet je weten
FacebookTweetPinLinkedIn

China, dealers, Peugeot, shanghai

Vorig bericht: « Te koop: 1933 Lancia Astura met Nederlands tintje
Volgend bericht: Video: mama rijdt 910+ pk Evo X »

Lees Interacties

Reacties

  1. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    7 mei 2013 om 20:15

    Waar te beginnen… Kom je wel eens ergens anders dan bij de Occasionsjonnie op de hoek?? Ik zie niks wat mijn dealers niét hebben hoor!

    Login om te reageren
    • rikus zegt

      7 mei 2013 om 20:21

      @Svenska_Aeroplan_AB: Ik wel.
      Mijn dealer heeft geen Peugeot’s.

      Login om te reageren
    • Jochen zegt

      7 mei 2013 om 20:27

      @Svenska_Aeroplan_AB: 1600 nieuw per jaar is HEEL pittig hoor

      Login om te reageren
  2. E34M5Touring zegt

    7 mei 2013 om 20:17

    Ekris Arnhem. Perfecte service. Met de M5 jaren geweest. Niks is te gek. Auto ophalen en wegbrengen. Reparatie uitvoeren op zaterdag zodat ik zondag met de auto weg kon en ga zo maar door. En altijd dezelfde monteur die de auto vertroeteld.

    Login om te reageren
  3. pv544 zegt

    7 mei 2013 om 20:17

    je kind bij de crash? ernstige crash? :P

    Login om te reageren
    • jweelden zegt

      7 mei 2013 om 20:31

      @pv544: haha ja zag t ook al maar snapte snel wat ze bedoelde. Helemaal vergeten te melden, haha maar goede hoor!

      Login om te reageren
    • rubend zegt

      7 mei 2013 om 20:33

      @pv544: dat is voor moeilijk opvoedbare kinderen die uit de crèche gezet zijn.

      Login om te reageren
    • maru zegt

      7 mei 2013 om 23:59

      @pv544: Oeps! Gefixt. :)

      Login om te reageren
  4. 4x4wheels zegt

    7 mei 2013 om 20:21

    Ook ik moet zeggen dat ik in Nederland een bijzonder prettige service ervaar bij Subaru Kien. Ook voor het testrijden bij andere merkdealers werd ik niet met de neus aangekeken

    Login om te reageren
    • 4x4wheels zegt

      7 mei 2013 om 20:22

      @4x4wheels: plus een komma elders in de eerste zin

      Login om te reageren
  5. lambo4all zegt

    7 mei 2013 om 20:23

    Doen ze gewoon erg goed daar! Als je de klanten tevreden houdt dan wordt een probleempje af en toe ook niet zo erg gevonden.

    Login om te reageren
  6. jweelden zegt

    7 mei 2013 om 20:29

    Wij komen zo nu en dan bij PON Porsche. Daar staat vaak ook iemand aan de bar (vaak ook nog een blonde dame van zo een 25 jaar) en de mooie leren stoelen zijn ook aanwezig maar die andere onzin hoeft niet want je geniet vanuit die stoel of aan de bar toch van die vreselijk mooie auto’s. Met geluk staat er een Carrera GT, GT2 RS of iets dergelijks.

    Login om te reageren
  7. rufctr01 zegt

    7 mei 2013 om 20:37

    Dit ziet er goed uit!

    Login om te reageren
  8. e21e30 zegt

    7 mei 2013 om 20:54

    Komt misschien omdat de Nederlander dan gaat zeiken dat de dealer kennelijk zat verdient en daarom de facturen te hoog zijn … hoe vaak lees je immers niet als het over onderhoud en prijzen gaat dat het “luxe glazen pand toch ergens betaald van moet worden, maar niet van mijn centen”. Wij hebben liever korting of gaan naar de universeel, als het maar goedkoop is …

    Login om te reageren
    • Svenska_Aeroplan_AB zegt

      7 mei 2013 om 21:00

      @e21e30: Hoho, ook in Nederland zijn normale mensen hoor… Je hebt voor de meerderheid gelijk misschien maar de kunst is om je bedrijf laagdrempelig te houden voor de plebs EN de goede klanten optimale service te bieden. En ik ken aardig wat dealers die dat kunstje prima verstaan.

      Login om te reageren
      • e21e30 zegt

        7 mei 2013 om 21:05

        @Svenska_Aeroplan_AB: ik werk zelf in de autobranche en zulke dingen werken hier niet, Nederlanders worden aangetrokken door grote kortingen en voordelig. Mensen vinden zulke showrooms wel leuk maar zodra er een keer een duurdere rekening van de werkplaats komt, begint het gezeur … idem met korting op een nieuwe auto. Die mooie showroom moet ergens van betaald worden, maar de Nederlander koopt liever daar waar het onderhoud goedkoop is en de hoogste korting gegeven wordt, en dat kan niet als je zo’n showroom wilt neerzetten.

        Login om te reageren
        • Svenska_Aeroplan_AB zegt

          7 mei 2013 om 21:08

          @e21e30: ik word als marketeer ingehuurd door autobedrijven om dit voor elkaar te krijgen. Misschien moet je eens bellen ;)

          Login om te reageren
    • betonstaal zegt

      7 mei 2013 om 21:09

      @e21e30: de Nederlander bestaat niet. Wens me er ook niet mee geassocieerd te worden.

      Login om te reageren
    • mashell zegt

      8 mei 2013 om 18:50

      @e21e30: het kan natuurlijk ook zo zijn dat de Nederlander gewoon gelijk heeft. Ik vind het maar raar dat de dealers in luxe glazen panden zitten die allemaal bij elkaar op een saai industrie terein zotten. De IVA doet goed werk want de verkoop praatjes zijn ook overal het zelfde. Het is algemeen bekend dat het geld in de werkplaats verdiend wordt en dat de rekeningen daar soms wel absurd hoog kunnen uitvallen.

      Login om te reageren
  9. ferrari94tr zegt

    7 mei 2013 om 20:57

    Galeria Bert Stemerdink is ook prettig. Heb ik als student een proefrit in een MiTo mogen maken. Terwijl ik geen cent te makken heb. Koffie en alles kreeg ik er ook bij.

    Login om te reageren
    • betonstaal zegt

      7 mei 2013 om 21:08

      @ferrari94tr: en nu heb je een Ferrari uit 1994! Goed gedaan.

      Login om te reageren
      • ferrari94tr zegt

        7 mei 2013 om 21:18

        @betonstaal: Bedankt, maar dat moet ik enigszins nuanceren. De Ferrari is namelijk een trekker. Misschien kun je het zien in mijn avatar.

        Login om te reageren
  10. betonstaal zegt

    7 mei 2013 om 21:07

    Cars and Coffee.

    Ja, die trendT komt er aan.

    Login om te reageren
  11. zender zegt

    7 mei 2013 om 21:41

    Goede klanten krijgen net iets meer service.. zo gaat het over het algemeen.

    Login om te reageren
  12. kaasboerin zegt

    7 mei 2013 om 21:41

    Zullen de fabrieksmedewerkers (en fransen) in Frankrijk vast leuk vinden, die stikken in hun stokbroodje, lol.

    Login om te reageren
    • norge zegt

      7 mei 2013 om 21:46

      @kaasboerin: Stokbroodje met kaas natuurlijk.

      Login om te reageren
  13. norge zegt

    7 mei 2013 om 21:48

    Lijkt wel premium. Bij die klxte tent waar ik mijn Caddy gehaald heb hebben ze nog geeneens klapstoeltjes….

    Login om te reageren
    • ferrari94tr zegt

      7 mei 2013 om 22:16

      @norge: Waarom heb je überhaupt een caddy gekocht?

      Login om te reageren
      • norge zegt

        7 mei 2013 om 22:33

        @ferrari94tr: Op het moment dat ik de auto “kocht” was dit de enige in zijn grote met 4×4 en verlengde laad ruimte.Juist, ik heb een Caddy Maxi met fourmotion. En het lease contract met onderhouds afspraak was tegen een redelijke prijs.Probleem is dat de Dealers hier door hun succes mateloos arrogant zijn.

        Login om te reageren
  14. dvt093 zegt

    7 mei 2013 om 22:30

    “Na je kind bij de crash gedropt te hebben”… Zo, zo, jij gaat er vanuit dat er een auto-ongeluk gebeurt voordat de showroom wordt bezocht? En dan ook nog je kind daar achterlaten!

    Flauwe benadering, maar punt is dat het ‘crèche’ moet zijn.

    Login om te reageren
    • maru zegt

      8 mei 2013 om 00:01

      @dvt093: Haha, ik heb het gezien. Gefixt. :)

      Login om te reageren
  15. Onehp zegt

    8 mei 2013 om 08:49

    Mijn Zweedse dealer geeft mij een persoonlijke technieker met wie ik contact houdt om mn auto door de jaren. Hele moderne werkplaats en je mag bij je auto blijven als je dat intressant vind (ja dus). Terwijl onderhoud gedaan wordt krijg je ontbijtbuffet of lunch in de bar/het restaurant met uitzicht, gratis wifi. Ga je vliegen doen ze onderhoud terwijl je weg bent, incl. auto halen en terugbrengen naar vliegveld.

    Ze verkopen zo’n 40 autos vermoed ik. Per dag. Geen BMW of Porsche, maar gewoon Volvo en Ford…

    Login om te reageren
    • kaasboerin zegt

      8 mei 2013 om 10:30

      @Onehp: 40 per dag…………… Vergis je je misschien met een fabriek ofzo?

      Login om te reageren
  16. china zegt

    8 mei 2013 om 09:32

    Er worden in Chinese zelfs koelkasten en televisies aan chaufeurs gegeven, indien zij de auto van hun baas naar de dealer voor service brengen. Zodra de chaufeur tegen de baas zegt dat er iets mis is met de auto en zijn veiligheid in het geding komt, stelt hij voor om deze voor de zekerheid maar even langs de dealer te brengen.

    Login om te reageren
  17. desjonnies zegt

    8 mei 2013 om 11:27

    Simpel
    In China is een auto nog “beleving”

    Hier is een auto tot een ding aan het degraderen, meer a la koelkast of wasmachine,
    hij moet het doen en hij moet er staan.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North