Peugeot Exalt als station: maken of kraken?

Auteur: , 46 Reacties

Toen Peugeot gisteren de 340 pk sterke Exalt Concept onthulde wilde één van onze lezers wel eens zien hoe een wagon eruit zou zien.

Peugeot Exalt Wagon Concept

En dus dook hij in Photoshop en creëerde deze Peugeot Exalt Wagon Concept voor ons: een station “omdat wagons nou eenmaal altijd gaver zijn”, aldus Lemster. Ik moet zeggen: ik hou d’r wel van, dit lekker lage en gemene silhouet floats my boat. Wat vinden jullie ervan? Maken of kraken? En beter dan de sedan of juist niet?

Hier klikken voor groter. Roept u maar!



46 reacties

Waarom de Opel Vivaro de ideale bus voor jou is, bekijk het hier!.
Van de zijkant zie ik de Volvo Concept Estate, wat ik een bijzonder fraaie auto vind. Dit vind ik ook mooi, omdat ik de Volvo namelijk mooi vond! Maar nee, van mij hoeft het niet..
Respect voor dat je het geen shooting break noemt.
Verder gewoon een gaaf ding.
@norge:
Dat komt omdat het geen shooting break IS, flapdrol…
@JvT: Dat weerhoudt anders maar weinig merken de term te pas en te onpas te gebruiken. Flapdrol…
@E34M5Touring: Dan begin ik me onderhand toch wel af te vragen wat nou de definitie is van een ‘shooting break’. Wanneer is het een shooting break?
@Brutus:
Boven de 300PK.
Want dan kun je lekker opschieten.
@Brutus: Een coupé met een lang gat…
@Brutus: Coupe die omgebouwd is tot stationswagen, oftewel een tweedeurs stationswagen met achterklep waaronder je thee kan drinken tijdens de vossenjacht..
@Brutus: op Wiki staat dit: Shooting-brake originated as an early 19th century British term for a vehicle used to carry shooting parties with their equipment and game. The term brake was initially a chassis used to break in horses — and was subsequently used to describe a motorized vehicle.

The term was later applied to custom-built wagons by high-end coachbuilders and subsequently became synonymous with station wagon or estate.[

In contemporary usage, the term shooting-brake has broadened to include a range of vehicles from five-door station wagons — to three-door models combining features of a wagon and a coupé.
@Brutus: Auto’s als een P1800ES Volvo of een Lynx Jaguar XJS zijn mijns inziens echte shooting brake’s. Chevy Bel Air Nomad zou er misschien ook voor kwalificeren. Dat vind ik echte shooting brake’s. Die CLS met KIP opbouw niet bijvoorbeeld.
Maken! Eindelijk weer eens een ècht mooie Peugeot..
Ziet er beter uit dan die lelijke 308 station waar ik nu in rijd…
Sedans zijn altijd mooier en tijdlozer dan burgerlijke stations en hatchbacks.
@ridder te voet: een paar topics hieronder staat eenn Volvo 850, daarvan is de Estate toch wat mooier en tijdlozer dan de sedan, en dat geldt voor wel meer Volvo’s.
@escort77:
Mercedes E klasse ook. De sedans worden echte pauperbakken terwijl de stations hun klasse behouden.
Maken a.u.b…..
Niet persé beter dan de sedan. Maar het ziet er aardig uit. Maken dus.
Maken! Prachtige soep!
Als Nederlander moet je hier eigenlijk maken tegen zeggen, als echt station-lovers land!
Maken.

Er zijn sowieso weinig sedans die ik mooier vind dan de station variant.
@jack_abarth: Klopt. Toch zijn weinig mensen het met me eens. Het gaat zo ver dat de dealer me zelfs vraagt waarom ik de wagon uitvoering wil in plaats van de sedan…
@lemster:

Heb even zitten denken, maar kom op dit rijtje uit waarbij ik de sedan mooier vind:

-Opel Insignia (de kont van de station doet me aan een peer denken)
-Hyundai i40 (station is uit proporties, en de achterste stijl staat de verkeerde kant op)
-VW Passat b5 (station mist de rondingen achteraan die hij vooraan wel heeft)

Verder vind ik bij vrijwel alle andere wagens de station mooier.
@jack_abarth: En de XF? Vind ik een moeilijke. Met R pack vind ik de Estate misschien wel mooier dan de sedan.
Gezien de eerdere reacties: ben ik de enige die hem hondslelijk vindt? Die achterkant eigenlijk vooral. Het zij-aanzicht van de neus komt zo van een 3 serie af.
@klephek: Nee, het zij-aanzicht van de neus komt zo van de Exalt concept af… jeez…
Mooie bak.
Maken!!
Erg mooi, alleen de spoiler boven de achterlichten is mijn iets too much. Ding heeft nu drie spoilers. Boven de achterruit boven de achterlichten en in de achterbumper.
@Kvgorp: Daar heb je een punt inderdaad.
Ik vind hem gaaf. Maken dat ding. Er is iets ruws en understated aan stations met een goeie ‘stance’ wat ze wel gaaf maakt (van RS6 stations tot CLS63 AMG shooting break…).
@MDA: Helemaal mee eens!
Beetje saai. Dat achterportier lijkt wel buiten proportie groot.
@mashell: Is hetzelfde formaat gebleven als in de sedan, alleen had de sedan de teruglopende daklijn en deze heeft de teruglopende stijl. Daardoor is het oppervlak qua glas wel groter.
Heel bruut dit! Maken die hapf!
Zou zeker naast de sedan mogen staan.

Wel vind ik de derde zijruit ietwat vreemd vormgegeven. De lijn buigt plots iets omhoog.
De C stijl is wat vreemd (de wagen krijgt zo de indruk extreem lang te zijn maar dat maakt het ook wel een beetje), maar voor de rest een mooie shop.
Ze zouden niet verder moeten kijken dan dat, gewoon je shop de productie in gooien @lemster.
@Hupke: Bedankt voor je compliment! Lang, laag en duister was waar ik voor ging. Het is niet subtiel om hem juist agressiever te maken dan de gemiddelde wagon. Om nou net als Jaguar de C stijl zwart te maken vind ik een lelijk compromis.
Een vleugje Mazda 6, een snufje 3 serie en een flinke dosis Volvo. Maken dat ding, met die 340 PKtjes graag!
Photoshop van Photoshop:

http://plaatjesdump.nl/upload/fccc196eaabfcd0bc6cfb96e34edfa59.jpg

Achterkant mag wat mij betreft wat minder Aziatisch.
SWS maken. Het is echt knap hoe Peugeot altijd iets geks in hun productie modellen stopt waardoor de verhouding gelijk dat ‘goedkoop’ gevoel maken. Een combinatie van een lijnenspel en proporties die het gevoel geven dat het model net niet helemaal af is.
Combineer dat met het feit dat PSA weigert dikke modellen te maken: zoals 3.0 i / d modellen met >100pk/l. Buiten Nederland, waar geen socialistisch regime word opgelegd waardoor de burger alleen maar koffiemolen versies kan/mag kopen/leasen/bijtellen/aftellen/kastijden; is het nog heel gebruiken dat het gros van de versies per model NIET me de instap moter geleverd wordt.

Kortom. Leveren, met 4×4 of RWD, een mooie NAV, mooi leer, sport pakket/bumpers, >300 pk en panorama dak.
Haha grappig om dat ineens terug te zien. Goede punten wel, ik vind inderdaad dat bijvoorbeeld de versie van Kaspertje inderdaad erg netjes is. Rustiger. Ik vond zelf dat lange en lage wel wat hebben, in jouw uitvoering vind ik het een beetje die lijn van de Panamera. Die heeft ook iets gaafs op zichzelf, maar ik vind dat lange iets decadents hebben. Zoals Amerikaanse wagons dat ook hebben.
let de ontwerpafdeling van Peugeot even op? als die dit nou gewoon even knippen/plakken/bouwen is dat een prachtige bak!
http://www.bmw.nl Copy – Paste
@wokpan: Welk model dan? Of roep je maar gewoon wat? Want ik zou bij god niet weten over welk model je het zou kunnen hebben.
Ik zeg maken voorkant vooral
http://tiny.cc/y986dx Voor meer feauteau’s, blijft moeilijk om wat extra feauteau’s er bij te zoeken, maar dat ter zijde, buiten het feit om dat ik peuzegotjes gewoonlijk schijtbakken vind, niet om aan te zien, en omdat het een Frans chauvinistisch barrel is, vind ik dit een uitermate geslaagde creatie.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).