• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Peugeot Exalt als station: maken of kraken?

Auteur: CasperH, gepost 11 april 2014 om 10:33 – 46 Reacties

Peugeot Exalt Wagon Concept


Toen Peugeot gisteren de 340 pk sterke Exalt Concept onthulde wilde één van onze lezers wel eens zien hoe een wagon eruit zou zien.

En dus dook hij in Photoshop en creëerde deze Peugeot Exalt Wagon Concept voor ons: een station “omdat wagons nou eenmaal altijd gaver zijn”, aldus Lemster. Ik moet zeggen: ik hou d’r wel van, dit lekker lage en gemene silhouet floats my boat. Wat vinden jullie ervan? Maken of kraken? En beter dan de sedan of juist niet?

Hier klikken voor groter. Roept u maar!

Ook interessant!

  • Tesla Model 3 station beter dan een Model Y?
    Tesla Model 3 station beter dan een Model Y?
  • Peugeot 208 PSE
    Peugeot 208 PSE wordt eerste leuke Hot Hatch EV?
  • Peugeot 308 SW is even wennen
    Peugeot 308 SW is even wennen
  • Gespot - Deze Peugeot kende je nog niet

Nieuwste artikelen

  • Video: en daarom bezuinig je niet op banden en remmen
  • Deze optie heb je nog niet eerder gezien op een Porsche
  • Koop een Brabus SLS AMG op Marktplaats
  • Gespot – Deze Ferrari 512 TR is om te smullen
FacebookTweetPinLinkedIn

concept, exalt, Hybride, Peugeot, photoshop, Schetsen, station

Vorig bericht: « Gespot: McLaren X-1 & P1 van Bahreinse kroonprins
Volgend bericht: Wegwerkers A7 ternauwernood ontsnapt aan wegpiraat »

Lees Interacties

Reacties

  1. hercujes zegt

    11 april 2014 om 10:59

    Van de zijkant zie ik de Volvo Concept Estate, wat ik een bijzonder fraaie auto vind. Dit vind ik ook mooi, omdat ik de Volvo namelijk mooi vond! Maar nee, van mij hoeft het niet..

    Login om te reageren
  2. norge zegt

    11 april 2014 om 11:00

    Respect voor dat je het geen shooting break noemt.
    Verder gewoon een gaaf ding.

    Login om te reageren
    • JvT zegt

      11 april 2014 om 11:20

      @norge:
      Dat komt omdat het geen shooting break IS, flapdrol…

      Login om te reageren
      • E34M5Touring zegt

        11 april 2014 om 11:33

        @JvT: Dat weerhoudt anders maar weinig merken de term te pas en te onpas te gebruiken. Flapdrol…

        Login om te reageren
        • Brutus zegt

          11 april 2014 om 12:18

          @E34M5Touring: Dan begin ik me onderhand toch wel af te vragen wat nou de definitie is van een ‘shooting break’. Wanneer is het een shooting break?

          Login om te reageren
          • Hubert zegt

            11 april 2014 om 12:41

            @Brutus:
            Boven de 300PK.
            Want dan kun je lekker opschieten.

            Login om te reageren
          • Esprit_de_Flandre zegt

            11 april 2014 om 12:54

            @Brutus: Een coupé met een lang gat…

            Login om te reageren
          • norge zegt

            11 april 2014 om 13:06

            @Brutus: Coupe die omgebouwd is tot stationswagen, oftewel een tweedeurs stationswagen met achterklep waaronder je thee kan drinken tijdens de vossenjacht..

            Login om te reageren
          • str8six zegt

            11 april 2014 om 13:07

            @Brutus: op Wiki staat dit: Shooting-brake originated as an early 19th century British term for a vehicle used to carry shooting parties with their equipment and game. The term brake was initially a chassis used to break in horses — and was subsequently used to describe a motorized vehicle.

            The term was later applied to custom-built wagons by high-end coachbuilders and subsequently became synonymous with station wagon or estate.[

            In contemporary usage, the term shooting-brake has broadened to include a range of vehicles from five-door station wagons — to three-door models combining features of a wagon and a coupé.

            Login om te reageren
          • E34M5Touring zegt

            11 april 2014 om 22:21

            @Brutus: Auto’s als een P1800ES Volvo of een Lynx Jaguar XJS zijn mijns inziens echte shooting brake’s. Chevy Bel Air Nomad zou er misschien ook voor kwalificeren. Dat vind ik echte shooting brake’s. Die CLS met KIP opbouw niet bijvoorbeeld.

            Login om te reageren
  3. krokant zegt

    11 april 2014 om 11:01

    Maken! Eindelijk weer eens een ècht mooie Peugeot..

    Login om te reageren
  4. simppa zegt

    11 april 2014 om 11:06

    Ziet er beter uit dan die lelijke 308 station waar ik nu in rijd…

    Login om te reageren
  5. riddertevoet zegt

    11 april 2014 om 11:13

    Sedans zijn altijd mooier en tijdlozer dan burgerlijke stations en hatchbacks.

    Login om te reageren
    • escort77 zegt

      11 april 2014 om 11:53

      @ridder te voet: een paar topics hieronder staat eenn Volvo 850, daarvan is de Estate toch wat mooier en tijdlozer dan de sedan, en dat geldt voor wel meer Volvo’s.

      Login om te reageren
      • mgmgb zegt

        11 april 2014 om 15:24

        @escort77:
        Mercedes E klasse ook. De sedans worden echte pauperbakken terwijl de stations hun klasse behouden.

        Login om te reageren
  6. marussia zegt

    11 april 2014 om 11:16

    Maken a.u.b…..

    Login om te reageren
  7. 230kompr zegt

    11 april 2014 om 11:20

    Niet persé beter dan de sedan. Maar het ziet er aardig uit. Maken dus.

    Login om te reageren
  8. toyotafortuner zegt

    11 april 2014 om 11:21

    Maken! Prachtige soep!

    Login om te reageren
  9. TimoBac zegt

    11 april 2014 om 11:22

    Als Nederlander moet je hier eigenlijk maken tegen zeggen, als echt station-lovers land!

    Login om te reageren
  10. jack_abarth zegt

    11 april 2014 om 11:24

    Maken.

    Er zijn sowieso weinig sedans die ik mooier vind dan de station variant.

    Login om te reageren
    • lemster zegt

      11 april 2014 om 15:26

      @jack_abarth: Klopt. Toch zijn weinig mensen het met me eens. Het gaat zo ver dat de dealer me zelfs vraagt waarom ik de wagon uitvoering wil in plaats van de sedan…

      Login om te reageren
      • jack_abarth zegt

        11 april 2014 om 15:44

        @lemster:

        Heb even zitten denken, maar kom op dit rijtje uit waarbij ik de sedan mooier vind:

        -Opel Insignia (de kont van de station doet me aan een peer denken)
        -Hyundai i40 (station is uit proporties, en de achterste stijl staat de verkeerde kant op)
        -VW Passat b5 (station mist de rondingen achteraan die hij vooraan wel heeft)

        Verder vind ik bij vrijwel alle andere wagens de station mooier.

        Login om te reageren
    • E34M5Touring zegt

      16 april 2014 om 14:36

      @jack_abarth: En de XF? Vind ik een moeilijke. Met R pack vind ik de Estate misschien wel mooier dan de sedan.

      Login om te reageren
  11. autoradio7373 zegt

    11 april 2014 om 11:43

    Gezien de eerdere reacties: ben ik de enige die hem hondslelijk vindt? Die achterkant eigenlijk vooral. Het zij-aanzicht van de neus komt zo van een 3 serie af.

    Login om te reageren
    • MDA zegt

      11 april 2014 om 11:58

      @klephek: Nee, het zij-aanzicht van de neus komt zo van de Exalt concept af… jeez…

      Login om te reageren
  12. EJS zegt

    11 april 2014 om 11:45

    Mooie bak.

    Login om te reageren
  13. follie14 zegt

    11 april 2014 om 12:01

    Maken!!

    Login om te reageren
  14. Kvgorp zegt

    11 april 2014 om 12:02

    Erg mooi, alleen de spoiler boven de achterlichten is mijn iets too much. Ding heeft nu drie spoilers. Boven de achterruit boven de achterlichten en in de achterbumper.

    Login om te reageren
    • lemster zegt

      11 april 2014 om 15:27

      @Kvgorp: Daar heb je een punt inderdaad.

      Login om te reageren
  15. MDA zegt

    11 april 2014 om 12:02

    Ik vind hem gaaf. Maken dat ding. Er is iets ruws en understated aan stations met een goeie ‘stance’ wat ze wel gaaf maakt (van RS6 stations tot CLS63 AMG shooting break…).

    Login om te reageren
    • lemster zegt

      11 april 2014 om 15:25

      @MDA: Helemaal mee eens!

      Login om te reageren
  16. mashell zegt

    11 april 2014 om 12:03

    Beetje saai. Dat achterportier lijkt wel buiten proportie groot.

    Login om te reageren
    • lemster zegt

      11 april 2014 om 15:22

      @mashell: Is hetzelfde formaat gebleven als in de sedan, alleen had de sedan de teruglopende daklijn en deze heeft de teruglopende stijl. Daardoor is het oppervlak qua glas wel groter.

      Login om te reageren
  17. XRI6 zegt

    11 april 2014 om 12:31

    Heel bruut dit! Maken die hapf!

    Login om te reageren
  18. Esprit_de_Flandre zegt

    11 april 2014 om 12:55

    Zou zeker naast de sedan mogen staan.

    Wel vind ik de derde zijruit ietwat vreemd vormgegeven. De lijn buigt plots iets omhoog.

    Login om te reageren
  19. Hupke zegt

    11 april 2014 om 13:00

    De C stijl is wat vreemd (de wagen krijgt zo de indruk extreem lang te zijn maar dat maakt het ook wel een beetje), maar voor de rest een mooie shop.
    Ze zouden niet verder moeten kijken dan dat, gewoon je shop de productie in gooien @lemster.

    Login om te reageren
    • lemster zegt

      11 april 2014 om 15:25

      @Hupke: Bedankt voor je compliment! Lang, laag en duister was waar ik voor ging. Het is niet subtiel om hem juist agressiever te maken dan de gemiddelde wagon. Om nou net als Jaguar de C stijl zwart te maken vind ik een lelijk compromis.

      Login om te reageren
  20. bollegek zegt

    11 april 2014 om 13:03

    Een vleugje Mazda 6, een snufje 3 serie en een flinke dosis Volvo. Maken dat ding, met die 340 PKtjes graag!

    Login om te reageren
  21. kaspertje zegt

    11 april 2014 om 14:40

    Photoshop van Photoshop:

    Achterkant mag wat mij betreft wat minder Aziatisch.

    Login om te reageren
  22. gregorius zegt

    11 april 2014 om 15:10

    SWS maken. Het is echt knap hoe Peugeot altijd iets geks in hun productie modellen stopt waardoor de verhouding gelijk dat ‘goedkoop’ gevoel maken. Een combinatie van een lijnenspel en proporties die het gevoel geven dat het model net niet helemaal af is.
    Combineer dat met het feit dat PSA weigert dikke modellen te maken: zoals 3.0 i / d modellen met >100pk/l. Buiten Nederland, waar geen socialistisch regime word opgelegd waardoor de burger alleen maar koffiemolen versies kan/mag kopen/leasen/bijtellen/aftellen/kastijden; is het nog heel gebruiken dat het gros van de versies per model NIET me de instap moter geleverd wordt.

    Kortom. Leveren, met 4×4 of RWD, een mooie NAV, mooi leer, sport pakket/bumpers, >300 pk en panorama dak.

    Login om te reageren
  23. lemster zegt

    11 april 2014 om 15:20

    Haha grappig om dat ineens terug te zien. Goede punten wel, ik vind inderdaad dat bijvoorbeeld de versie van Kaspertje inderdaad erg netjes is. Rustiger. Ik vond zelf dat lange en lage wel wat hebben, in jouw uitvoering vind ik het een beetje die lijn van de Panamera. Die heeft ook iets gaafs op zichzelf, maar ik vind dat lange iets decadents hebben. Zoals Amerikaanse wagons dat ook hebben.

    Login om te reageren
  24. NLBUURMAN zegt

    11 april 2014 om 16:14

    let de ontwerpafdeling van Peugeot even op? als die dit nou gewoon even knippen/plakken/bouwen is dat een prachtige bak!

    Login om te reageren
  25. wokpan zegt

    11 april 2014 om 20:30

    http://www.bmw.nl Copy – Paste

    Login om te reageren
    • lemster zegt

      11 april 2014 om 21:00

      @wokpan: Welk model dan? Of roep je maar gewoon wat? Want ik zou bij god niet weten over welk model je het zou kunnen hebben.

      Login om te reageren
  26. idzard_kruizinga zegt

    12 april 2014 om 10:22

    Ik zeg maken voorkant vooral

    Login om te reageren
  27. hanzel zegt

    12 april 2014 om 12:42

    http://tiny.cc/y986dx Voor meer feauteau’s, blijft moeilijk om wat extra feauteau’s er bij te zoeken, maar dat ter zijde, buiten het feit om dat ik peuzegotjes gewoonlijk schijtbakken vind, niet om aan te zien, en omdat het een Frans chauvinistisch barrel is, vind ik dit een uitermate geslaagde creatie.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North