• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Peugeot Exalt Concept: alle specs en informatie

Auteur: sir_smokalot, gepost 10 april 2014 om 10:58 – 19 Reacties

Afbeelding Peugeot Exalt Concept: alle specs en informatieAfbeelding Peugeot Exalt Concept: alle specs en informatieAfbeelding Peugeot Exalt Concept: alle specs en informatieAfbeelding Peugeot Exalt Concept: alle specs en informatieAfbeelding Peugeot Exalt Concept: alle specs en informatieAfbeelding Peugeot Exalt Concept: alle specs en informatieAfbeelding Peugeot Exalt Concept: alle specs en informatieAfbeelding Peugeot Exalt Concept: alle specs en informatie

Peugeot Exalt Concept
Omdat een lekker gekookt eitje zonder zout ook maar flauw smaakt, heeft Peugeot zo’n 70 pk aan elektro-power toegevoegd aan de 270 pk sterkje 1.6 THP in zijn fraaie nieuwste vierdeurs concept, dat heel toepasselijk Exalt heet.

Peugeots strakgelijnde sedan met Onyx-wortels is 4,70 meter lang en slechts 1,31 meter hoog. De rode achterkant is een kunststof die (de eigenschappen van) haaienhuid moet imiteren, en daarom ook Shark Skin heet. Het stropen van echte haaien was kennelijk net een brug te ver voor de Fransen.

De Exalt lekter eerder deze week het net op, vandaag hebben we het volledige verhaal: hij rolt op strakke 20 inch-wielen die ver naar de uiteinden van de auto zijn geplaatst, weegt om en nabij de 1.700 kg, en zou best wel eens een voorbode kunnen zijn op de een of andere Peugeot (vierdeurs) Coupé.

Zijn verbrandingsmotor komt rechtstreeks uit de RCZ R, en drijft de voorwielen aan. De elektromotor neemt de achteras voor zijn rekening, waardoor de auto met recht het predikaat ‘HYbrid4’ draagt.

De aandrijflijn is gekoppeld aan een zestraps automaat en de Exalt laat zich desgewenst ook zuiver elektrisch rijden. Het interieur kenmerkt zich door donker ebbenhout, leer, en lichte vezelverbindingen. Net zoals bij bijvoorbeeld de BMW i3 ligt het accent hier op toepassing van ecologisch verantwoorde materialen.

Ook interessant!

  • Helaas: hete 308 PSE met 300 pk staat op losse schroeven
  • Peugeot 308 SW is even wennen
    Peugeot 308 SW is even wennen
  • Genesis X Concept is woestaantrekkelijk
  • Nieuwe Peugeot 308: dit is de prijs

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Steven Bergwijn in zijn Ferrari Purosangue
  • Video: Toch wel eng, zo’n auto op jouw weghelft
  • Stem op de Autoblog Auto van het Jaar 2025!
  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
FacebookTweetPinLinkedIn

beijing-2014, concept, dieren, exalt, Hybride, Peugeot, two-tone

Vorig bericht: « Dit is/was de laatste geborgen ‘sinkhole’ Corvette
Volgend bericht: Dacia redt Porsche Macan uit de penarie »

Lees Interacties

Reacties

  1. slome51 zegt

    10 april 2014 om 11:02

    Achterkant heeft wel wat weg van een ferrari ff

    Login om te reageren
    • norge zegt

      10 april 2014 om 11:12

      @slome51: Een brilletje is echt zo duur niet hoor.

      Login om te reageren
      • slome51 zegt

        10 april 2014 om 11:22

        @norge: Nee inderdaad…

        Login om te reageren
    • chimaera zegt

      10 april 2014 om 12:00

      @slome51: Hierin moet ik je wel gelijk geven, als je naar de hele vorm kijkt in een vlugge oogopslag.

      Login om te reageren
  2. mrrallycross zegt

    10 april 2014 om 11:05

    Uiterlijk is goed geslaagd, maar een Franse kar met 270pk uit een 1.6. Garantie tot op de hoek?

    Login om te reageren
    • rufctr01 zegt

      10 april 2014 om 12:56

      @mrrallycross: en daar hebben we weer de eerste dooddoener! Als het blok uit een VAG-stal kwam was het dan wel goed?? Die zijn namelijk ook niet heel best…

      Login om te reageren
      • mrrallycross zegt

        10 april 2014 om 14:17

        @rufctr01: nee, vag vind ik ook niks

        Login om te reageren
  3. norge zegt

    10 april 2014 om 11:15

    Is die grote gril eindelijk weg krijg je twee zwarte gaten aan de achterkant…
    Verder best aardig en niks meer.

    Login om te reageren
    • mrrallycross zegt

      10 april 2014 om 11:29

      @norge: die gaten zijn inderdaad wel beetje jammer

      Login om te reageren
  4. arii zegt

    10 april 2014 om 11:36

    Wat ze ook niet maken, het blijft franse meuk

    Login om te reageren
    • jensefrens zegt

      11 april 2014 om 03:16

      @arii: vagfag?

      Login om te reageren
  5. berlinetta zegt

    10 april 2014 om 11:49

    Waarom doen ze zich moeite om de specs uit te brengen als dit ding de conceptfase toch nooit ontgroeit.

    Login om te reageren
    • fiets zegt

      10 april 2014 om 23:41

      @berlinetta:
      Inderdaad, er worden zomaar wat specs de internets opgegooid, terwijl hier toch niks uitkomt.

      Login om te reageren
  6. ViperArry zegt

    10 april 2014 om 11:50

    N concept met een relatief hoog productiegehalte… zo ziet de buitenkant er qua vorm in elk geval uit.

    Doet me denken aan 406-407 lijnen.

    Login om te reageren
  7. fapfap zegt

    10 april 2014 om 11:58

    Ziet er leuk uit, maar in een conceptstadium waarin gericht wordt op een gewicht van 1700kg??

    Login om te reageren
  8. lemster zegt

    10 april 2014 om 14:12

    Yes please, doe mij hem zo maar:

    http://i62.tinypic.com/15fsq3d.jpg

    Login om te reageren
    • lemster zegt

      10 april 2014 om 14:13

      [IMG]http://i62.tinypic.com/15fsq3d.jpg[/IMG]

      Login om te reageren
  9. jensefrens zegt

    11 april 2014 om 03:15

    @arii jij wist echt niks interessanters te melden?

    Login om te reageren
  10. Hupke zegt

    11 april 2014 om 11:06

    Dat die er maar komt, het is al veel te lang geleden dat er nog een mooie peug was.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North