• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Peugeot gaat vernieuwen: dit is de SR1 concept

Auteur: robbie, gepost 8 januari 2010 om 17:04 – 154 Reacties

Peugeot SR1 concept
Peugeot heeft besloten om het roer drastisch om te gooien. Het design met de grote grille gaat de deur uit en Peugeot maakt met de SR1 conceptcar welke designrichting ze opwillen in de toekomst. In Geneve kunnen we voor het eerst kennis maken met deze “GT roadster” die voorzien is van een HYbrid4-technologie (313 pk en slechts 119 g/km CO2-uitstoot), 4-wielaandrijving en 4-wielbesturing.

Gaat Peugeot dan eindelijk aantrekkelijke auto’s bouwen? Ik durf het haast niet te hopen. De SR1 heeft voorin een 1.6 liter THP-benzinemotor met een vermogen van 160 kW (218 pk) en achter een elektromotor van 70 kW (95 pk). Als de auto alleen wordt aangedreven door de elektromotor is de uitstoot nihil en is de auto een volwaardige ZEV (Zero Emission Vehicle). Het gemiddelde verbruik van de auto blijft beperkt tot 4,9 l/100 km en de CO2-uitstoot bedraagt in dat geval 119 g/km.

Dit heeft Peugeot zelf te zeggen over het design:

Elegant, puur, sportief, sterk, termen die voor de volle 100% van toepassing zijn op de Peugeot SR1, de ultieme droomauto.
De esthetische lijnen van het ontwerp geven de trend aan van hetgeen Peugeot qua design en merkidentiteit voor de nabije toekomst in petto heeft.

Deze conceptcar stelt de norm voor de toekomst.

De Peugeot SR1 is een auto met ideale en tijdloze vormen, geheel in de traditie van legendarische GT’s: een grote motorkap, brede spatborden en met een zeer laag zwaartepunt.
Er is bijzonder veel aandacht besteed aan design: gewelfde motorkap en flanken, en een dikke achterkant. De geraffineerde details zoals de speciale vorm van de koplampen, de luchtinlaat en de buitenspiegels zijn in harmonie met het carbon-fiber van de carrosserie.
De speciaal gevormde hardtop sluit naadloos aan en vormt één geheel met de rest van de carrosserie en geeft daarmee de indruk van een volbloed coupé.
De SR1 draagt met trots de nieuw vormgegeven Leeuw van Peugeot.

Verder heeft Peugeot vandaag bekend gemaakt dat ze voor eind 2015 drie plaatsen stijgen op de wereldranglijst van automobielmerken. Nu staat Peugeot op plaats 10. En daarnaast wil Peugeot een referentie worden qua styling en op het gebied van mobiliteitsdiensten toonaangevend zijn. Tussen 2010 en 2012 zal Peugeot wereldwijd veertien nieuwe modellen op de markt brengen.

En Peugeot heeft ook nog eens een nieuwe logo en een nieuwe slogan: Peugeot, Motion & Emotion. Kortom: Peugeot is klaar voor de toekomst! Gaan ze het redden?

Peugeot logo 2010

Ook interessant!

  • Genesis X Concept is woestaantrekkelijk
  • Peugeot 208 PSE
    Peugeot 208 PSE wordt eerste leuke Hot Hatch EV?
  • Peugeot 308 SW is even wennen
    Peugeot 308 SW is even wennen
  • Gespot - Deze Peugeot kende je nog niet

Nieuwste artikelen

  • Buitenkansje: koop deze unieke AMG op Marktplaats!
  • Gespot – De nieuwe Vanquish in het kwadraat
  • R8-bestuurder wordt bijna gespiest bij crash in Hendrik-Ido-Ambacht
  • Politiehelikopter stopt dronken automobilist bij Lelystad
FacebookTweetPinLinkedIn

Cabrio, concept, geneve-2010, HYbrid4, Hybride, Marketinggezeik-en-gebakken-pr, Peugeot, teaser

Vorig bericht: « Nederlanders slechtste chauffeurs van Europa
Volgend bericht: GM begint ontmanteling Saab, maar kan nog steeds verkopen »

Lees Interacties

Reacties

  1. rickiej zegt

    8 januari 2010 om 17:05

    mooie wagen!

    Login om te reageren
  2. Wessee zegt

    8 januari 2010 om 17:06

    Zo, dat is verrassend.

    Login om te reageren
  3. MilleMiglia zegt

    8 januari 2010 om 17:07

    Met die auto, en dat design, zeker weten!!!

    Login om te reageren
  4. laurens324 zegt

    8 januari 2010 om 17:07

    hij is erg mooi, maar wel veel naar Aston MArtin gekeken

    Login om te reageren
    • mrB zegt

      8 januari 2010 om 17:16

      @laurens324: ik dacht ook eerst AM. Dit is idd een stuk beter dan die grote bek van peugeot

      Login om te reageren
  5. ingvar zegt

    8 januari 2010 om 17:08

    Peugeot hééft hele lleuke en sportieve modellen gebouwd, in het verleden. 404, 205, 406 coupe: ze kunnen het dus wel. Hopelijk was het afgelopen decennium een uitzondering, en keren ze terug naar de jaren negentig, toen er wél mooie modellen uit de fabriek rolden. Plaatjes zien er in elk geval hoopgevend uit.

    Login om te reageren
  6. VonStroke zegt

    8 januari 2010 om 17:08

    Peugeot heeft nu wel een probleem, dit herkent niemand meer als zijnde Peugeot.

    Login om te reageren
    • jzaero zegt

      8 januari 2010 om 19:49

      @VonStroke: Ik vind de 406 coupe er wel in terugkomen

      Login om te reageren
  7. bemwe30 zegt

    8 januari 2010 om 17:09

    euhm… Aston Martin Vantage?

    Login om te reageren
  8. Jan-Henk zegt

    8 januari 2010 om 17:09

    6th!!!!

    Maar serieus, mooie bak. Beter dan die zooi die ze nu verkopen.

    Login om te reageren
  9. karate kameel zegt

    8 januari 2010 om 17:09

    peugeot is niet mijn favoriet maar dees ziet er tog wel dik uit;)

    Login om te reageren
  10. Jan-Henk zegt

    8 januari 2010 om 17:09

    8th that was…

    Login om te reageren
  11. JDM__Wotevajjjj zegt

    8 januari 2010 om 17:12

    4-wielbesturing, betekend dit dat als je een beetje pruts met het systeem dat het constant lijkt alsof je drift ?

    Login om te reageren
  12. Ahura zegt

    8 januari 2010 om 17:12

    Ziet er Japans uit! Prachtig!

    Login om te reageren
  13. Robin zegt

    8 januari 2010 om 17:13

    Zozo Peugeot!

    Login om te reageren
  14. spykerboy zegt

    8 januari 2010 om 17:13

    zo dat zou echt de eerste peugeot die ik oook maar een beetje zal overrwegen, ik heb nooit een peugot ge accepteert maar deze mag wel:D

    Login om te reageren
  15. Lucas zegt

    8 januari 2010 om 17:14

    Eindelijk gaat het de goede kant op met het merk…. Het moet wel van ver komen!

    Login om te reageren
  16. BMW_Li zegt

    8 januari 2010 om 17:15

    Mooie peugeot, maar een beetje veel afgeleid van een Aston Martin.

    Login om te reageren
  17. Pantoffeldier zegt

    8 januari 2010 om 17:16

    Kansloos…

    Waar Peugeot nu mee komt, is Aston martin al jaren mee bezig..

    Een goede sportieve sportwagen…
    Peugeot kan alleen afkijken, deze auto koop ik dus nooit.

    Login om te reageren
  18. Zephyr zegt

    8 januari 2010 om 17:18

    Doet me beetje denken aan een Veritas met dak erop.

    Login om te reageren
  19. Laurens zegt

    8 januari 2010 om 17:18

    Absurd mooi.

    OT: altijd goed voor onrealistische verbruikscijfers, een lekker grote batterij in de auto…

    Login om te reageren
  20. Forza! zegt

    8 januari 2010 om 17:19

    Zowaar een zeer mooie Peus!
    Dat Astongedeelte kan ik er niet in terugvinden,
    maar beter slecht gejat hè ;)

    Login om te reageren
  21. NLBUURMAN zegt

    8 januari 2010 om 17:23

    moooooooooooooooooooi :) alleen waar blijft de 907? ik wacht met smart :P

    Login om te reageren
  22. RA999 zegt

    8 januari 2010 om 17:24

    Achja, je vind in elke auto tegenwoordig wel iets van een andere fabrikant. Ik vind ‘m eerder op een BMW Gina lijken maar dat vind ik allemaal vooral vooruitgang.
    .
    Wees blij dat ze eens wat nieuws doen en hun auto’s de mond snoeren…

    Login om te reageren
  23. Search zegt

    8 januari 2010 om 17:24

    Waarom moet iedereen een (niets zeggende) slogan? Kunnen ze niet gewoon peugeot zijn en auto’s bouwen.

    Login om te reageren
  24. Jochempie zegt

    8 januari 2010 om 17:24

    Huh!? Beste vernieuwing deze kar!

    Login om te reageren
  25. freude am fahren zegt

    8 januari 2010 om 17:25

    eindelijk die oversized grille weg! Dat werd tijd!

    Login om te reageren
  26. C6_R zegt

    8 januari 2010 om 17:27

    Goed nieuws dat het oude design de deur uit gaat. Of dit nieuwe design wat we hier zien wat moois gaat brengen kan ik nog niet zeggen, ik zie dit sausje nog niet over een 208 ofzo…

    Login om te reageren
  27. paulusrx7 zegt

    8 januari 2010 om 17:28

    hulde aan 4 wielaandrijving en 4 wielbesturing!!

    Login om te reageren
  28. GerreLekker zegt

    8 januari 2010 om 17:28

    Kan het niet laten: vismuil!

    Login om te reageren
  29. Dev zegt

    8 januari 2010 om 17:28

    Is dit een hoax? Bijna niet te geloven.

    Login om te reageren
  30. Jordi zegt

    8 januari 2010 om 17:29

    Dit is nog eens vooruitgang! Ga zo door Peugeot!

    Login om te reageren
  31. Olle zegt

    8 januari 2010 om 17:29

    Goed hé, marketing.. :-)
    Je zou het bijna gaan geloven..

    Login om te reageren
  32. lincoln zegt

    8 januari 2010 om 17:31

    @vergelijkingsmongolen ..
    op welke punten is dit een Aston Martin ??
    noem en minimaal 6 (anders kom je nog dommer over) ..

    Login om te reageren
  33. LeBron zegt

    8 januari 2010 om 17:31

    Hij is wel mooi, maaaaar ik vind het wel een beetje feakerig. hij lijkt egt op een z4 en een aston martin in een :p

    Login om te reageren
  34. Iceman zegt

    8 januari 2010 om 17:32

    jezus, daar zijn we terug met de vergelijkingen..zucht, dat is zó 2009 jongens :)

    Login om te reageren
  35. HTJ zegt

    8 januari 2010 om 17:32

    @forza
    ik neem aan dat je goed gejat bedoeld? :p

    OT: ik dacht eerst aan een lelijk getunede AM

    Login om te reageren
  36. fubar zegt

    8 januari 2010 om 17:33

    huh valt van zn stoel.peugeot? dus geen flapoor spiegels, en papier hier grille meer?

    Login om te reageren
  37. RDS zegt

    8 januari 2010 om 17:36

    WTF?
    ik bedoel WTF?
    Nee echt WTF?

    Waar komt dit op eens vandaan, dit ziet er geniaal uit!
    Als die komt ben ik de eerste die er een koopt, echt super mooi.

    Login om te reageren
  38. JT zegt

    8 januari 2010 om 17:37

    Van mij krijgt Peugeot een GO! Het is mss id trend van een v8 vantage maar het is er geen hoor, dus ik vind het nog niet zo fel afgekeken

    Login om te reageren
  39. Flapkees zegt

    8 januari 2010 om 17:37

    Verrassend! Maar ultieme droomauto zoals ze zelf beschrijven? No way! Met dak is hij een stuk beter dan de cabrio versie maar echt mooi vind ik hem nog niet.

    Login om te reageren
  40. MrKoenP zegt

    8 januari 2010 om 17:37

    De 1e mooie Coupe-Cabrio!!!

    Login om te reageren
  41. SHFT zegt

    8 januari 2010 om 17:38

    mmm ik weet het nog zo niet, vanuit sommige hoeken ziet hij er idd echt knap uit, maar hij weet me nog niet volledig te verleiden.

    Login om te reageren
  42. RDS zegt

    8 januari 2010 om 17:38

    En ehh oja nog wel even wat aan de rijbeleving doen, vorig jaar een 207 geprobeert, was echt een drama totaal geen gevoel en uitstraling. Heb toen voor een swift gekozen, rijd zoveel beter.

    Login om te reageren
  43. EJS zegt

    8 januari 2010 om 17:38

    Dit ziet eruit alsof Peugeot ook inziet dat je met die haaienbekken op geen enkele manier wat opschiet en dat ’t er nog lelijk uitziet ook.. En deze concept is werkelijk práchtíg, maar ben nog wel benieuwd hoe ze dit naar de gewone modellen gaan vertalen, en of ’t dan nog zó mooi is……

    Login om te reageren
  44. Flapkees zegt

    8 januari 2010 om 17:38

    Het is in ieder geval wel een vooruitgang dit.

    Login om te reageren
  45. Lotus-Omega zegt

    8 januari 2010 om 17:40

    net als wat PSA met citroën gedaan heeft… nieuwe en frisse huis stijl vernieuwt logo, nieuwe design richting,
    bij Citroën pakt het goed uit naar mijn mening… dus wie weet!!

    Login om te reageren
  46. trk zegt

    8 januari 2010 om 17:41

    Oh snap!! Mooi ding zeg, Peugeot heeft het licht gezien

    Login om te reageren
  47. Specht zegt

    8 januari 2010 om 17:41

    Concept heeft nog teveel frutsels en andere nutteloze design grapjes, als ze dat eruit snijden kan het best wel is een top ontwerp worden.

    Login om te reageren
  48. tycho zegt

    8 januari 2010 om 17:43

    Fisker Tramonto kloon.

    Login om te reageren
  49. rick zegt

    8 januari 2010 om 17:43

    keigaaf!

    Login om te reageren
  50. BMW über alles zegt

    8 januari 2010 om 17:44

    I’m Astonished…

    Login om te reageren
  51. Timmie zegt

    8 januari 2010 om 17:46

    Getuige van onzekerheid. Bij Peugeot gaan ze eerst een dozijn concept cars droppen, en nog eens zoveel jaren op hun lauweren rusten, vooraleer ze er nog maar aan denken om het design te veranderen. Maar ja, het is zogezegd crisis, en dan gaan alle bedrijven opeens de markt(en) kapot analyseren.

    Login om te reageren
  52. Mardec zegt

    8 januari 2010 om 17:50

    One for me! Right here, right now!! :D

    Login om te reageren
  53. Mee zegt

    8 januari 2010 om 17:55

    @Pantoffeldier
    … want jij hebt het geld voor een Aston Martin te kopen?

    OT:
    Welcome back Peugeot! De 5008 was al een stap in de juiste richting “grill-wise”, deze doet er nog een grote schep bovenop.

    Login om te reageren
    • JamesBond007 zegt

      8 januari 2010 om 17:58

      @Mee:

      alsof dit een goedkoop peugeotje word. NOT

      Login om te reageren
  54. Prisma zegt

    8 januari 2010 om 17:56

    Schone auto.
    Ik zie daar gene Aston martin in. Maar aan de aston martin fan om me uit te leggen wat er gestolen is.

    Login om te reageren
  55. Robin zegt

    8 januari 2010 om 18:04

    Toen ik het plaatje zag, dacht ik eerst dat het artikel over een eventuele Lexus LF-A cabrio zou gaan :P
    Mooi concept dus, ben benieuwd hoe hun nieuwe 207 etc dan worden!

    Login om te reageren
  56. Dirk zegt

    8 januari 2010 om 18:05

    ik moest gelijk denken aan die GT by Citroën. Maar zeker een geslaagd design!

    Login om te reageren
  57. Greg zegt

    8 januari 2010 om 18:05

    Nu niet met z’n allen gaan doen alsof de grote grille zo dramatisch was voor Peugeot! Ze hebben in hun hele bestaan bijna nog nooit zoveel auto’s verkocht als toen de grote grille z’n intrede deed. Mazda en Honda zijn nu ook al aan de haaienbek gegaan.

    Login om te reageren
  58. Vincent996 zegt

    8 januari 2010 om 18:06

    Wow!!! Schokkend!!!
    Dat ding is mooi! De voorkant lijkt wel een mix van een Fisker en een AMV8. Laat die fransen maar komen. I like it!

    Login om te reageren
  59. tom smits zegt

    8 januari 2010 om 18:09

    Dit is zéker de goede weg in, Peugeot!:D

    Login om te reageren
  60. Lucas zegt

    8 januari 2010 om 18:09

    Eindelijk die belachelijke grill eruit, goed idee!

    Login om te reageren
  61. AlfaGTV zegt

    8 januari 2010 om 18:13

    Cabrio
    4-wielaandrijving
    4-wielbesturing
    Normale motor
    EN een elektromotor…

    Dat ding moet ’n paar ton wegen zeg..

    Login om te reageren
    • EJS zegt

      8 januari 2010 om 18:14

      @AlfaGTV:

      Gij zijt ’t accupakket nog vergeten, dat tikt harder aan dan de electromotor…

      Login om te reageren
  62. York zegt

    8 januari 2010 om 18:23

    Hmmm.. Nee niet verfijnd genoeg.

    Login om te reageren
  63. matthias zegt

    8 januari 2010 om 18:23

    Die cijfers, die looks. Prachtig!

    Login om te reageren
  64. Connaisseur zegt

    8 januari 2010 om 18:23

    Dit is de meest serieuze aanval in tijden op de gevestige de orde: Volkswagen AG, Toyota, GM en Ford.

    Peugeot is van plan om dit keihard te gaan spelen:

    – Motoren samen met BMW en Mitsubishi ontwikkelen.
    – Fantastische designs voor het interieur (nu al in 308 en 3008!!) en wat nog ontbrak: mooie exterieurs aan hun auto’s meegeven.
    – Als krankzinnigen hun auto’s testen en nog eens testen om de betrouwbaarheid te garanderen
    (en het werkt al, zie 308: 2 miljoen testkilometers gemaakt met dat model, en dat resulteert nu goede betrouwbaarheidscijfers)

    Klasse strategie ;-)

    Login om te reageren
  65. Pixed zegt

    8 januari 2010 om 18:31

    Looks van een AM, maar hopelijk prijskaartje van het huis…
    Héél mooi. Chapeau voor de designer.

    Login om te reageren
  66. petervd3 zegt

    8 januari 2010 om 18:38

    Het zijn inderdaad mooie cijfers jha en de looks zijn ook zeker niet verkeerd, maar waarom in godsnaam 4-wielBESTURING? Dan lijkt het net zo’n landbouwvoertuig, zo’n Manitou, komt ook uit Frankrijk. Misschien zijn ze ff op bezoek geweest of zo? Voor onderdelen????

    Login om te reageren
  67. Bonnoh zegt

    8 januari 2010 om 18:39

    hij is mooi

    Login om te reageren
  68. Edward zegt

    8 januari 2010 om 18:40

    (, en )
    (, en )

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      8 januari 2010 om 18:49

      @Edward: wat wil jij je mede-mens precies duidelijk maken ??

      Login om te reageren
  69. cgvdwerf zegt

    8 januari 2010 om 18:40

    Die lijnen zijn schitterend.

    Zal waarschijnlijk maar een tiende van de AM gaan kosten.

    Ik zeg: Doen :lol: =

    Login om te reageren
  70. Edward zegt

    8 januari 2010 om 18:42

    (, en )
    (, en )

    Login om te reageren
  71. Benjamin1 zegt

    8 januari 2010 om 18:47

    mooier dan een aston martin V8 Vantage….

    Login om te reageren
  72. Stephano zegt

    8 januari 2010 om 18:50

    Doet me ook erg denken aan de “GT by Citroën”

    Zelfde designer ? (Takumi Yamamoto)??

    Login om te reageren
  73. kowalsk zegt

    8 januari 2010 om 18:55

    Ik zie er ook een V8 Vantage in. Desalniettemin, mooi ding!

    Foutje in de tekst: ‘Peugeot maakt met de SR1 conceptcar welke designrichting ze opwillen’ ik geloof dat het woord ‘duidelijk’ is vergeten…

    Login om te reageren
  74. HDM zegt

    8 januari 2010 om 19:03

    OMG ik vind een Peugeot mooi :O

    Dit is toch echt wel een ”giant leap for peugeotkind”, het ziet er goed uit…

    Login om te reageren
  75. gasrbij zegt

    8 januari 2010 om 19:12

    Waarom staat hier nou geen H op de motorkap en heet ie geen sr2000?

    Login om te reageren
  76. Vincenzo zegt

    8 januari 2010 om 19:21

    haha serieuze aanval van peugeot…ff bijkomen!

    Login om te reageren
  77. Esprit_de_Flandre zegt

    8 januari 2010 om 19:24

    niet mis, maar ben ook niet echt onder de indruk. Zeker het nieuwe logo vind ik niet echt denderend.

    Login om te reageren
  78. Thijsj zegt

    8 januari 2010 om 19:28

    Mooi :D beter iig dan wat ze nu maken, dus laat het ze maar maken :)

    Login om te reageren
  79. JW zegt

    8 januari 2010 om 19:32

    Heerlijke auto, wat mij betreft een waardige opvolger voor de 406 coupé! Als ik ook een vergelijking zou moeten noemen dan vind ik de neus behoorlijk wat weghebben van de 406 coupé. Ik heb meteen even opgezocht hoe die er ook alweer precies uitziet maar een echte gelijkenis is er niet. Toch zeker een lekkere auto!

    Login om te reageren
  80. Peter zegt

    8 januari 2010 om 19:35

    Het maakt me echt niet uit op wat hij lijkt, hij ziet heel mooi uit en zijn prijs zal beslist heel wat lager zijn dan die van een AM.

    Login om te reageren
  81. recky zegt

    8 januari 2010 om 19:46

    Ik zou mijn 406 coupe er zo voor inruilen, en dat zeg ik niet snel

    Login om te reageren
  82. Seroo zegt

    8 januari 2010 om 19:57

    WOW

    Ik zeg spiegels iets groter en in productie.

    Ze hebben het logo kleiner gemaakt, eindelijk. Hij werd veel te groot zeker op de grotere auto’s en de 308.

    Login om te reageren
  83. Audi R8 zegt

    8 januari 2010 om 19:57

    de binnenkant is echt een ruimtenschip

    Login om te reageren
  84. EnRiCo zegt

    8 januari 2010 om 19:58

    En daarom zijn de Peugeot’s van nu juist zo leuk, omdat ze zich onderscheiden van de rest. Nu wordt deze SR1 gelijk vergeleken met n Aston. maar t ziet er wel puik uit, en eindelijk weer wat Peugeot nieuws

    Login om te reageren
  85. Coubie74 zegt

    8 januari 2010 om 19:59

    Foto 5 van Porsche afgekeken met de teaser voor de Panamera:
    http://www.ridelust.com/wp-content/uploads/porsche_panamera_teaser.jpg

    Login om te reageren
  86. Coubie74 zegt

    8 januari 2010 om 20:00

    Ziet er voor de rest trouwens wel goed uit.
    In ieder geval stukken beter dan de grote gril van de laatste jaren….

    Login om te reageren
  87. getl4id zegt

    8 januari 2010 om 20:02

    kijk dat ziet er stukken beter uit. als ze alleen al dat nieuwe logo zouden gebruiken was het al een hele verbetering

    Login om te reageren
  88. E320cdi zegt

    8 januari 2010 om 20:03

    Kijk, eindelijk van die oversized muil af! Benieuwd hoe de productiemodellen er nu uit gaan zien, met concept cars kan iedereen wel wat vets fabriceren.

    Login om te reageren
  89. rsh zegt

    8 januari 2010 om 20:03

    Mooie wagen.
    Werd ook eens tijd!

    Login om te reageren
  90. jordi zegt

    8 januari 2010 om 20:16

    waarom hebben concepts altijd van die hele toffe futuristische interieurs, en blijft er nooit wat futuristisch van over (behalve bij de Jappen, bijv. met de Civic) ??

    Login om te reageren
  91. Windhoos zegt

    8 januari 2010 om 20:53

    Even de scherpe kantjes en een ander interieur erin en Peugeot kan me sinds lange tijd weer bekoren…

    Login om te reageren
  92. BaRa zegt

    8 januari 2010 om 21:01

    De 406 coupé was niet van Peugeot zelf, maar van Bertone: die hebben hem ontworpen én gebouwd. De 205 was dan weer ontworpen door Pininfarina. De recente iconen van Peugeot zijn dus niet binnenshuis ontworpen. Dat ze met dit nieuwe concept naar buiten komen, is een grote stap vooruit voor Peugeot. Wel jammer dat ze weer met veel te veel vlakken werken, maar het is alvast beter dan hun huidige thematiek: de breedsmoelkikker.

    Login om te reageren
    • PantheraLeo205 zegt

      8 januari 2010 om 21:37

      @BaRa: 2x Fout. De 406 coupé is ontworpen door Pininfarina (daarom staat die naam ook op de flanken) en de 205 is door Peugeot zelf ontworpen, niet door Pininfarina. Pininfarina heeft alleen de 205 CTi voor rekening genomen.
      Hét icoon, de 205, is dus in eigen huis ontworpen.

      Login om te reageren
  93. KippieKnaus zegt

    8 januari 2010 om 21:04

    JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!11!!1!!11!!!!1!!!

    Oke nu serieus:

    keigaafvetcoowl mooimooi makenmakenmaken nu!

    Oke dat was ook niet serieus.. maar het dekt wel wat ik wil zeggen.

    Daar wil ik nog aan toevoegen: Peugeot 406, great succes +1

    Login om te reageren
  94. BartS zegt

    8 januari 2010 om 21:13

    Wow! Verrassend mooi!
    De huidige Peugeots vind ‘k stuk voor stuk vreselijk, hopelijk hebben toekomstige modellen meer overeenkomsten met dit model als met de huidige (is er nu echt iemand die die lichtunits bij bv. een 308 mooi vindt?)

    Login om te reageren
  95. KippieKnaus zegt

    8 januari 2010 om 21:16

    Login om te reageren
  96. dw zegt

    8 januari 2010 om 21:26

    productie model

    [img]http://i49.tinypic.com/2m2gmxv.jpg[/img]

    peugeot kennende :D

    Login om te reageren
  97. Christiaan zegt

    8 januari 2010 om 21:34

    Yo!
    Veel reacties!!! :mrgreen: 8) :D

    Login om te reageren
  98. Eric zegt

    8 januari 2010 om 21:35

    Eindelijk hebben ze het begrepen.

    Login om te reageren
  99. Christiaan zegt

    8 januari 2010 om 21:37

    Vet man!! voorkant van een Aston Martin

    Login om te reageren
  100. RND zegt

    8 januari 2010 om 21:41

    en dan voor een de prijs van een citroen:P

    dan komen ze naam mijn mening zelfs wel in de top 5:)

    Login om te reageren
  101. Khadeem zegt

    8 januari 2010 om 22:17

    Mooi voor een Honda, minder geslaagd voor een Franse sport coupé.

    Login om te reageren
  102. BmwMPower zegt

    8 januari 2010 om 22:32

    Moet een fotoshop zijn van een premium bak ofzo…
    Nee echt, wat een prachtige wagen.

    Login om te reageren
  103. 1NteNSe zegt

    8 januari 2010 om 22:34

    Doen! Zeker doen! Peugeot gaat de goede kant op! En iedereen die zegt, “lijkt op … ” zeur niet. Er zijn tegenwoordig zoveel auto’s dat elke auto haast wel op een andere móét lijken. De ontwerpen die 100% van elkaar verschillen raken simpelweg op, elke auto vertoont wel een gelijkenis met een andere. Maar da’s niet erg, want zo worden alle auto’s ook steeds mooier.

    Login om te reageren
  104. rwnkl zegt

    8 januari 2010 om 22:37

    Schitterende wagen, lijkt ook wel beetje op de 406 coupé
    Offtopic: nu al grootste topic van het jaar?

    Login om te reageren
  105. tvrspeedsix zegt

    8 januari 2010 om 23:01

    even de grill 180graden draaien en dan lijkt het tenminste nog iets,

    ik vind de koplampen ligt van boven gezien op die van een focus lijken, any one?

    Login om te reageren
    • Ahura zegt

      9 januari 2010 om 01:04

      @tvrspeedsix: djeez nee je ziet dingen die er niet zijn.. wat een achterlijke vergelijking

      Login om te reageren
  106. overduidelijkaston zegt

    9 januari 2010 om 02:17

    volgens mij hoef je geen genie te zijn om hier een v8 vantage in te zien. ben geen fan van peugeot zo ook niet van AM maar mensen die hier geen AM trekjes in zien: maak je oogballen eens schoon!

    Login om te reageren
  107. overduidelijkaston zegt

    9 januari 2010 om 02:19

    maar, wel een mooie auto moet ik zeggen. eerste mooie peugeot sinds de pf 406 coupe

    Login om te reageren
  108. arie bom barie zegt

    9 januari 2010 om 02:20

    6 serie, iemand?

    Login om te reageren
  109. savipe zegt

    9 januari 2010 om 02:30

    van een suprise gesproken, nieuwe ontwerpen ofzo?
    dit is toch wel grote sprong voorwaarts:o

    Login om te reageren
  110. Ice zegt

    9 januari 2010 om 06:25

    Aston?!? Nee hoor, ik zie er wel duidelijk de 406 coupe in terug, en een beetje Invicta S1. Erg mooie wagen, klassieke schoonheid.

    Login om te reageren
  111. #Lennard zegt

    9 januari 2010 om 10:37

    Wow! Komt er dan toch eindelijk een echt mooie franse auto :)

    Login om te reageren
  112. bakkerst zegt

    9 januari 2010 om 10:50

    @ redactie,

    dit is de wel bekende druppel die de emmer doet overlopen, ik wil met ingang van morgen een grote rode “vergelijkingsmongool” knop bij iedere reactie.
    die plaatst de reactie dan in een groot rood vergelijkingsmongolen vakje helemaal onderaan de pagina.
    dit gaat me toch echt te ver, Aston Martin???

    knuppels, kom op!! trek je ogen eens open, loop even langs de opticien en kijk dan nog eens. én profil komt de omtrek misschien bij elkaar in de buurt, maar f8ck dat wil nog niet zeggen dat ze op elkaar lijken, hou toch op zeg.
    zelfde geld voor de knuppel die aankomt met de Fisker..
    denk eerst eens na voordat je een afbeelding gaat googlen, wat hebben beide auto’s gemeen, welke onderdelen lijken, op elkaar, en waarom, en als je daar een fatsoenlijk antwoord op kunt geven mag je een reactie plaatsen, maar onderbouw het dan vrdomme eens.. “hij lijkt echt wel op een aston” is nogal een nutteloze reactie, vind je ook niet??

    ontopic,

    het neusje staat nog iets te ver naar voren naar mijn smaak, en is het iemand op gevallen dat er maar twee van de 24 foto’s van de achterkant zijn, en dat die eigenlijk heel weinig info geven over die achterkant? de neus is heel spectaculair, maar hoe loopt het zaakje door? wat voor dikke bobbel lijkt er daar achteraan de kofferdeksel te hangen?

    meer foto’s meer antwoorden svp.

    En nog een keertje @ redactie,

    kunnen voor dergelijke persbericht-copy-pastes (erg vermakelijk, daar niet van) even een “bullshit alert” plaatsen, want dat is echt het grootste stukkie onzin dat ik in lange tijd gezien heb.

    Login om te reageren
  113. GND zegt

    9 januari 2010 om 10:52

    Wat een ding eindelijk weer is een mooie peugeot

    Login om te reageren
  114. Ghettoblaster zegt

    9 januari 2010 om 10:56

    Dat ziet er heel wat beter uit. Dat idioot uitzicht met die koplampen en die grille was niks.
    Niet dat ik nu een Peugeot ga kopen hoor.
    De overstap van een Japanner naar een Peugeot doe je niet zomaar………….

    Login om te reageren
  115. MrHyde zegt

    9 januari 2010 om 11:04

    LF-A meets AM, met een sausje Fisker.En een grilletje van Saab Concept. En toch, het zou het wegbeeld een stuk verbeteren. Ziet er in ieder geval niet zo gecloond uit als de chinezen.
    Alle mensen die zeggen dat hij op 1 bepaalde auto lijkt: niet echt helemaal waar. Het ontwerp is juist zo sterk door van heel veel (mooie) auto’s iets te nemen en het op een goede manier samen te voegen.

    Login om te reageren
  116. PCCB zegt

    9 januari 2010 om 11:26

    Inderdaad, er zijn vele mooie ontwerpen in te herkennen. Maar het doet me vooral denken aan deze:

    De mooiste cabrio die Peugeot ooit gebouwd heeft, de 504. Trouwens, waar gaat dit eindigen als Peugeot ineens GT’s begint te bouwen en Aston Martin kleine stadswagentjes?

    Login om te reageren
  117. Samsonzondergert zegt

    9 januari 2010 om 11:34

    Ik erger mij ook kapot aan de vergelijkingsmongolen hier. Nooit gehoord van design-tijdperken? In de jaren 70 en 80 was alles hoekig. Pik je dan ook als je in die tijd met een hoekige auto afkwam? zo kan je ook zeggen dat de aston martin lagonda lijkt op de delorean. of op de pantera. Ikzelf zie ook veel auto’s erin, fisker, tesla, aston, ferrari, opel insignia, citroen, mazda,… hoe zou dat komen? omdat we nu eerder in een tijdperk zitten waarbij zulke ontwerpen worden gesmaakt. De technologie zit ook zover dat zulke ontwerpen kunnen gemaakt worden zonder dat het nog uberveel kost (bepaalde plooien zijn nu mogelijk met productietechnieken etc. die er vroeger niet waren). Jullie snappen blijkbaar gewoon design niet. Design is nu ook eenmaal niet oneindig. Je kan dat vergelijken met muziek. Na een tijd heb je gewoon alles al. Dan kan je enkel maar nog stijl x met stijl y mengen en dergelijke.

    Login om te reageren
  118. mashell zegt

    9 januari 2010 om 11:40

    Maak dit de 408 coupe, sil vous plait.

    Login om te reageren
    • EJS zegt

      9 januari 2010 om 11:45

      @mashell:

      Volgens mij is ’t een cabrio.. Maar miss kunnen ze er de 408 CC van maken…

      Login om te reageren
  119. bassienator zegt

    9 januari 2010 om 11:56

    vind die voorkant erg amerikaans

    Login om te reageren
  120. 8C_Competizione zegt

    9 januari 2010 om 12:05

    Apparte mengeling van verschillende stijlen…Ik vind deze concept niet kloppen, maar hij spreekt me wel aan in de zin van “de nieuwe Peugeot”, want ik zie er ook wel dingen in die ik wel mooi vindt! En yes, eindelijk af van die belachelijk grote koplampen + kikkermond(voorbumper/grill).
    Kom maar op met de eerste schetsen!

    Login om te reageren
  121. Dimglor zegt

    9 januari 2010 om 12:18

    kuch kuch Fisker kuch kuch

    Login om te reageren
  122. Dimglor zegt

    9 januari 2010 om 12:18

    en de titel van dit artikel mag anders…
    peugeut gaat kopiëren in plaats van vernieuwen ;)

    Login om te reageren
  123. recky zegt

    9 januari 2010 om 12:30

    Jammer dat het een concept studiemodel is die nooit zoals hier in productie genomen zal worden. Hooguit zullen de kenmerken van deze auto terugkomen in de nieuwere modellen van Peugeot. Helaas, ik zou deze best in het wild rond willen zien tijden.

    Login om te reageren
    • recky zegt

      9 januari 2010 om 12:31

      @recky: tijden = rijden

      Login om te reageren
  124. pieter zegt

    9 januari 2010 om 12:39

    Ik hoor de verkoper al weer zeggen: “Nu hebben we de kwaliteit en betrouwbaarheid echt onder controle”. Hybrid en 4WS geregeld door Franse elektronica? Dat wordt elke week een tripje naar de dealer.

    Login om te reageren
    • Dimglor zegt

      9 januari 2010 om 13:52

      @pieter: Jij leeft zo in een tijd van 1 keer iets slecht gedaan, altijd slecht….. Jij bent wss weer zo 1 van die mensen die nooit Frans gereden hebt en zweert bij Duits of Japans… Leer volwassen worden… De Franse merken zijn stukken verbeterd!

      Login om te reageren
      • pieter zegt

        9 januari 2010 om 17:31

        @Dimglor: Droom jij maar lekker verder, meneer de Peugeotverkoper. Ik heb meerdere Franse auto’s gehad en woon en werk in Frankrijk, dus ik maak de “Franse slag” dagelijks mee. De Fransen worden superenthousiast als ze zoveel mogelijk foefjes, gadgets en complexiteit in hun ontwerpen kunnen stoppen (met een giga gewicht als gevolg, maar dat terzijde), maar als de testfase begint is het na 5 minuten al: “Bon, ça marche”. Lees de betrouwbaarheidsonderzoeken van de laatste 20 jaar er nog maar eens op na. Bij Citroën en Renault gaat het idd iets stuk beter de laatste twee jaar (en Dacia is het beste bewijs dat simpele technologie het beste werkt in Franse ontwerpen), maar Peugeot krijgt het maar niet voor elkaar.

        Login om te reageren
        • Dimglor zegt

          9 januari 2010 om 19:34

          @pieter: Ik had het over Franse auto’s in het algemeen.. Ik ben zeker geen Peugeot/Citroën fan… Als het Frans is geef dan maar Renault.. Mijn pa rijdt sinds januari 2008 met het nieuwe model van de Laguna en ik heb gezien hoeveel moeite Renault gedaan heeft om dit tot een kwalitatief product te maken en daarom zeg ik dat ze beter worden..

          Login om te reageren
          • pieter zegt

            9 januari 2010 om 19:46

            @Dimglor: De Laguna 3 is – dankzij de Braziliaanse Libanese Fransman Ghosn – kwalitatief inderdaad erg goed – itt zijn voorganger. Helaas voor Renault verkoopt hij voor geen meter omdat veel mensen nog steeds verblind worden door een zwarte Audi. Heb zelf nog wel een zwak voor simpele Franse auto’s uit de jaren 80, licht, met nog echt gevoel in de besturing en met raamslingers.

            Login om te reageren
            • Dimglor zegt

              9 januari 2010 om 19:52

              @pieter: Ik vind het een beetje jammer, want de laguna is inderdaad een kwalitatief product maar hij verkoopt inderdaad niet zo goed. De Megane doet het in België dan toch beter. (Best verkochte wagen 2009… ook al zie ik ze minder rondrijden dan vw golf, audi a6, merc c,…)

              Login om te reageren
  125. GOD zegt

    9 januari 2010 om 13:21

    vind het meer op deze lijken:

    Login om te reageren
    • toyotaprius zegt

      9 januari 2010 om 14:20

      @GOD: Plaatje komt mij bekend voor…

      Login om te reageren
  126. s2000 zegt

    9 januari 2010 om 14:16

    Zoals ie op de grote foto staat zou het de opvolger van de s2000 kunnen zijn en dat is echt een mega compliment.

    Login om te reageren
  127. sven2 zegt

    9 januari 2010 om 14:20

    echt leuke bak! zowel in coupé als cabrio stand,maar 12 modellen voor 2012, dat is wel gigantisch veel eh!

    Login om te reageren
  128. Mr. Dj M. zegt

    9 januari 2010 om 15:41

    Eindelijk een teken van Peugeot waarbij het aan mooie auto’s werkt! :D

    Login om te reageren
  129. Cantago zegt

    9 januari 2010 om 17:54

    Vind hem een beetje op een Aston Martin lijken, en dat is zeker een compliment!

    Login om te reageren
  130. eric zegt

    9 januari 2010 om 18:20

    @ Pieter
    Ben geen peugeotverkoper. En heb ook al meerdere franse auto’s gehad. Xsara, 206, 307 en was er zeer tevreden over.
    Nooit geen storing of iets dergelijks gehad.
    Nu kun je wel zeggen dat ik veel geluk heb gehad en jij precies veel pech maar hoe jij het stelt zal toch(zwaar) overdreven zijn. Trouwens verkoopsstatistieken spreken jou tegen want peugeot is één van de beter verkopende merken.
    Dus zo erg zal het allemaal wel niet zijn!

    Login om te reageren
    • pieter zegt

      9 januari 2010 om 19:49

      @eric: Verkoopstatistieken zeggen niets over de kwaliteit en betrouwbaarheid van de auto. McDonalds verkoopt ook veel meer dan (… vul maar in).

      Login om te reageren
  131. PeugeotGTI zegt

    9 januari 2010 om 23:35

    Er is hoop!

    Login om te reageren
  132. eric zegt

    10 januari 2010 om 11:07

    @ Pieter,

    Een hamburger vergelijken met een auto!
    Echt origineel, maar ik denk inderdaad als ze zo slechte auto’s maken bij Peugeot dat het snel afgelopen zou zijn met de verkoop ervan.

    Login om te reageren
  133. clubbtraxx zegt

    11 januari 2010 om 23:29

    @Pieter, die electronica komt gewoon bij Bosch vandaan hoor dus zeur niet. Ik heb heel wat jaartjes in Peugeots gereden en ben nog nooit blijven staan, eigenlijk helemaal nooit problemen gehad. Na de 407 zijn alle modellen lelijk geworden, dus dit concept is zeer welkom. Als het deze kant uitgaat is mijn volgende auto weer zo’n slechte, roestende en onbetrouwbare peugeot (om eens wat achterlijke vooroordelen te noemen van de VAG fanboys).

    Login om te reageren
  134. Tqueen zegt

    13 januari 2010 om 10:54

    op zich ziet die bak er wel lekker uit, behalve dan dat verschikkelijke peugotlogo op de voorkant dat je meteen verteld, tja, het blijft een peugot

    Login om te reageren
  135. circlestorm69 zegt

    17 januari 2010 om 14:08

    Een hele mooie auto.

    Ook ik ga vergelijken; Aston Martin Vantage, Lexus LF-A en zie ook een stukje BMW 6 (maar dat komt misschien ook door het type lichtmetaal dat er onder ligt)

    Enige dingetje dat een beetje raar overkomt is het knikje in de koplampen. Lijkt alsof het voorste deel, met de gril, eraan vastgeplakt zit als je de lijn van de knik naar beneden gaat volgen. (snappen jullie m nog?)

    Ze zijn goed bezig bij Peugeot. De RCZ is een mooie verschijning. Wat bouwwijze betreft zijn ze goed op weg met de 308, 3008 en 5008.

    Ik ben altijd Peugeot fan geweest maar de laatste jaren werd het toch minder. Na m’n 206 GTI (2003) ben ik afgehaakt. Van inmiddels klassieke modellen als de 504 coupe en cabrio, de 406 coupe, maar ook sportieve versies als de 306 S16/GTI, 205 GTI/Turbo 16 Rally 4WD gaat mijn hart sneller kloppen als ik ze ergens tegen kom.

    Login om te reageren
  136. newbie zegt

    27 januari 2010 om 16:07

    niet mis voor een peugeot

    Login om te reageren
  137. jacob zegt

    14 februari 2010 om 13:57

    je neemt een aston martin en een fisker tramonto duwt ze in elkaar plakt een leeuw op de voorkant en je hebt een prachtige peugeot

    Login om te reageren
  138. cindy zegt

    8 juli 2010 om 12:56

    Ik had graag geweten wat dit monster bakje nog mag kosten :)

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North