• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Peugeot RCZ – de prijzen

Auteur: Wouter, gepost 18 september 2009 om 12:12 – 43 Reacties

Afbeelding Peugeot RCZ – de prijzenAfbeelding Peugeot RCZ – de prijzenAfbeelding Peugeot RCZ – de prijzenAfbeelding Peugeot RCZ – de prijzenAfbeelding Peugeot RCZ – de prijzenAfbeelding Peugeot RCZ – de prijzenAfbeelding Peugeot RCZ – de prijzenAfbeelding Peugeot RCZ – de prijzen

Peugeot RCZ
Bij het ontvangen van de persberichten van Peugeot zaten we de laatste jaren met geknepen billen achter de PC. Vragen als “hoe groot zou de grille, achterlichten en koplampen deze keer wel niet zijn?” spookten door ons hoofd. Gelukkig heeft Peugeot met de RCZ het pad weer gevonden.

Van de RCZ Limited Edition (200 stuks, alleen via internet te verkrijgen) was de prijs al bekend: 42.650 euro. Niet heel weinig, maar gelukkig wordt de instap-RCZ een hele bak goedkoper. Voor slechts 32.990 euro kun je al in een Peugeot RCZ rijden. Die is dan niet echt karig uitgerust, iedere RCZ krijgt 18-inch lichtmetalen wielen, climate control, parkeersensoren voor en achter, licht- en regensensor, bluetooth en als klap op de vuurpijl: een beweegbare achterspoiler. De instap RCZ heeft een 156 pk en 240 nm sterke variant van de 1.6 THP motor aan boord. Daarmee verbruikt de RCZ 6,9 liter per 100 km en stoot 159 gram CO2 per km uit.

De sterkste RCZ is voorlopig de 2,0-liter HDi FAP turbodiesel met een vermogen van 163 pk en koppel van 340 Nm. De diesel verbruikt 5,4 liter per 100 kilometer en de CO2-uitstoot is 139 gram per kilometer. Zuiniger dus, maar ook duurder met een startprijs van 37.090 euro. Vanaf april 2010 komt de RCZ op de weg en nog later volgt een 200 pk sterke versie van de 1.6 THP.

Ook interessant!

  • De Peugeot e-Partner prijzen zijn bekend
    De Peugeot e-Partner prijzen zijn bekend
  • Peugeot 208 PSE
    Peugeot 208 PSE wordt eerste leuke Hot Hatch EV?
  • Peugeot 308 SW is even wennen
    Peugeot 308 SW is even wennen
  • Gespot - Deze Peugeot kende je nog niet

Nieuwste artikelen

  • Autoblog Spots Uploterij: win een cadeaubon t.w.v. €100
  • Groter, sneller of bizar: BYD doet het
  • Is de nieuwe Mercedes GLB stiekem een omgebouwde Smart?
  • Nieuwe 5 Serie-concurrent met verbrandingsmotor komt uit zeer onverwachte hoek!
FacebookTweetPinLinkedIn

iaa-2009, Peugeot, rcz

Vorig bericht: « Politie gaat niet-handsfree bellen keihard aanpakken
Volgend bericht: Hamann doet de Ferrari California »

Lees Interacties

Reacties

  1. John zegt

    18 september 2009 om 12:17

    Maak van de 18inch, 17 inch, doe alleen sensoren achter en de spoiler niet beweegbaar. Steek dit geld in de moter en zorg dat dat ding minimaal 190 pk heeft. Dan hebben we het pas ergens over.
    Dit is meer een schaap in wolfskleren.

    Login om te reageren
  2. jlachenal zegt

    18 september 2009 om 12:18

    nu weet ik dus zeker dat ik mijn 206 rc hier voor ga inruilen, wat minder snel maar ik vind het zo’n mooie auto!

    Login om te reageren
  3. Mc zegt

    18 september 2009 om 12:20

    @john
    156 pk is toch niet zo slecht? en met deze auto hoef je ook niet hard te rijden, want ik vind het een mooie auto om naar te kijken. Ik snap wel dat je in een leasebak veel pk’s wil, dat zijn lelijke hokken…

    Login om te reageren
  4. Kap zegt

    18 september 2009 om 12:21

    Leuke auto (platgeslagen 308 :) ) maar wanneer komt de roadster versie?

    Login om te reageren
  5. MRStephan zegt

    18 september 2009 om 12:24

    Vragen als “hoe groot zou de grille, achterlichten en koplampen deze keer wel niet zijn?”

    Nou het is voor Peugeot redelijk ingetogen maar ik vind die koplamp nog aardig aan de maat! Iemand een goede reden waarom veel autofabrikanten die dingen steeds groter maken? Nieuwe lampen hebben een hogere lichtopbrengst dus voor die ontwikkeling hoeft men het niet te doen…

    Login om te reageren
  6. John zegt

    18 september 2009 om 12:26

    @Mc, over het uiterlijk ben ik het met je eens, best een mooi ding. Vooral die achterkant is goed gelukt. Doet me een beetje aan de 350Z denken maar dat is niet vervelend.
    Maar als je een auto bouwt die je positioneert als een sportieve auto. De aanduiding RCZ roept associaties op met sportiviteit (denk aan de RC) en een automatische spoiler vind je tegenwoordig alleen op auto’s als een porsche of bv een veyron etc. Als je dat op zo`n auto plakt mag ik toch hopen dat je er ook leuke specificaties aanhangt. En met 190 PK overdrijf ik nog niet eens zo heel erg, zijn er iets meer dan 30 bij, niet overdreven veel maar net wat leuker. Pas beter bij dit geslaagde modelleke.

    Login om te reageren
  7. Benjamin1 zegt

    18 september 2009 om 12:27

    TT 1.8 TFSI kost 40.000 euro. (160pk)

    Das dus ff 8000 euro goedkoper voor evenveel pk’s

    Login om te reageren
  8. Raptor zegt

    18 september 2009 om 12:30

    @ John : ik dacht ook direct aan de 350Z en die vind ik ook niet mooi.

    Login om te reageren
  9. lars zegt

    18 september 2009 om 12:31

    Prachtige auto, ik vind hem er veel beter uitzien dat de audi tt. Ik heb al vaak met die motor gereden en geloof me power zat!

    Login om te reageren
  10. jerry zegt

    18 september 2009 om 12:33

    En is nu al uitverkocht niks meer te koop. Gelimiteerde opgave 200 Stuks.

    Login om te reageren
  11. Nico zegt

    18 september 2009 om 12:33

    @ benjamin1: 8000€ duurder bedoel je???
    De peugeot kost 32000 en 42000 voor de limited edition :/

    Login om te reageren
  12. Citrofiel zegt

    18 september 2009 om 12:36

    Goede uitrusting, leuke motor, voor een niet te hoge prijs. De driedeurs 308 met 175 pk 1.6 THP motor en Féline-uitrusting kost €31.100. Oke, dan heb je iets meer kracht, iets meer uitrusting. Ach, laten we zeggen dat deze carrosserievariant zo’n €5000 duurder is dan een driedeurs. Valt wel mee, voor zo’n mooie auto. :)

    Login om te reageren
  13. John zegt

    18 september 2009 om 12:36

    @ Nico, ligt er aan hoe je het bekijkt. Hij bedoelt dat die Peugeot 8000E goedkoper is, goede berekening lijkt me. Zou wel eens een rijtest willen zien tussen deze twee, het is makkelijk te zeggen dat die peugeot wat sponzig zal rijden tegen het veel strakkere van die audi. Dus alvorens dit te zeggen lees ik liever een test van de 2. @Autoblog, idee?!

    Login om te reageren
  14. Citrofiel zegt

    18 september 2009 om 12:37

    @ Nico; Misschien bedoelde hij wel de Peugeot met goedkoper. ;)

    Login om te reageren
  15. wow zegt

    18 september 2009 om 12:38

    Beter goed goed gejat dan slecht bedacht

    Login om te reageren
  16. Tinus zegt

    18 september 2009 om 12:40

    Hmmm.. 600 euro erbij en je hebt de Scirocco 2.0 TSI met 200 pk

    Je kan een Peugeot tco niet vergelijken met een Audi?

    Login om te reageren
    • Benjamin1 zegt

      18 september 2009 om 13:01

      @Tinus:

      Hoezo niet, omdat aud ”premium” *kots kots* is?

      Het zijn beiden auto’s voor een klein segment, two seaters met een hardtop.

      Login om te reageren
  17. Raoul zegt

    18 september 2009 om 12:42

    Die overhang aan de voorkant… Bwehhh!!

    Er gaat nog steeds niets boven RWD, en niet alleen vanwege de rij-eigenschappen :)

    Login om te reageren
    • Wouter zegt

      20 september 2009 om 00:52

      @Raoul: Ga je toch lekker achteruitrijden. Heb je nog RWS ook. Nou blij?

      Login om te reageren
  18. John zegt

    18 september 2009 om 12:48

    @Tinus, ben ik met je eens maar daarom zou ik het toch eens willen zien.

    Login om te reageren
  19. Rick dos zegt

    18 september 2009 om 12:49

    Leuke auto voor een leuke prijs. En motorisch zit het ook wel goed. Dit soort auto’s hoeven niet honderden pk’s te hebben. Daar hebben we andere auto’s voor.

    Login om te reageren
  20. dotternetta zegt

    18 september 2009 om 13:00

    he! een audi!

    Login om te reageren
  21. SHFT zegt

    18 september 2009 om 13:06

    Hmmm die snoet is echt geen zicht vind ik, voor de rest strak ding!

    Login om te reageren
  22. Tinus zegt

    18 september 2009 om 13:07

    Omdat je een 308 ook niet vergelijkt met een A3..

    Peugeot zit als merk in een ander prijssegment, toegespits op een doelgroep met andere prioriteiten/wensen/eisen.

    Je vergelijkt een Geely toch ook met een Rolls omdat er op lijkt?

    Login om te reageren
  23. Tinus zegt

    18 september 2009 om 13:08

    ik bedoel natuurlijk;

    Je vergelijkt een Geely toch ook NIET met een Rolls omdat er op lijkt?

    Login om te reageren
  24. autogek zegt

    18 september 2009 om 13:08

    vrouwen auto

    Login om te reageren
    • Wouter zegt

      20 september 2009 om 00:54

      @autogek:

      (magneet voor) vrouwen auto.

      Login om te reageren
  25. Prinz Pilz zegt

    18 september 2009 om 13:31

    Waarom is die voorkant zo oerlelijk met die bumperbek? Zien de Peugeot fanbuddies dat dan niet? Hier wil je toch niet in gezien worden?

    Login om te reageren
    • 2good4you zegt

      7 augustus 2010 om 19:10

      @Prinz Pilz: ik denk dat je in deze wagen maar al te graag gezien zou worden ;) hij is gewoon prachtig !

      Login om te reageren
  26. rider zegt

    18 september 2009 om 14:06

    gaaf bakkie. smoeld erg goed en gelukkig hebben ze de lijnen voor 99% overgenomen van de concept car van 2 jaar terug. hulde aan peugeot. beetje aan de prijs is hij wel. zal met 200pk helemaal erg kostbaar worden. zit je al aardig in de richting van een audi TT als je het mij vraagd.

    Login om te reageren
  27. Laurens zegt

    18 september 2009 om 14:13

    Is dit de prijs na 1 januari volgend jaar? Dan zou die Audi ook wel eens wat goedkoper kunnen zijn.

    Login om te reageren
  28. sven2 zegt

    18 september 2009 om 16:39

    ik wil hem!!!

    Login om te reageren
    • BananaFlip zegt

      18 september 2009 om 17:42

      @sven2: Koop hem.

      Login om te reageren
  29. wow zegt

    18 september 2009 om 17:11

    De nieuwe gay auto van het jaar hehe ;) =

    Login om te reageren
  30. BananaFlip zegt

    18 september 2009 om 17:41

    Deze auto heeft toch echt wel iets rond de 250 paarden nodig hoor.
    156 is echt te weinig, daar zou je het niet voor moeten doen.

    Login om te reageren
  31. ErwinLagcher zegt

    18 september 2009 om 18:47

    Iets minder overhang voor, kleinere lampen en meer pk’s en dan pas vind ik hem leuk. Nu mist hij iets en zeker niet zijn neus. ;)

    Login om te reageren
  32. jan van o zegt

    18 september 2009 om 21:57

    Kunnen ze zel fniet wat bedenken. Die TT’s gaan al een poosje mee hoor. Als kopieren al zo lang duurt, dan zal de rest ook wel niet kloppen. 407 melde trots dat’ie een overhang had van een meter, toen reed de A6 al een poosje rond met meer. Gaan ze straks ook nog vierwielaandrijving maken zeker…

    Login om te reageren
    • KippieKnaus zegt

      19 september 2009 om 00:30

      @jan van o: Ohja, Audi maakt met de TT ook een goedkope sportwagen. Dat mag nu verder niemand meer doen. Voor de TT bestonden die nog niet.

      Een vergelijking met de CLS en de A5 sportback is dan ook niet relevant..

      Login om te reageren
  33. clubbtraxx zegt

    19 september 2009 om 00:24

    Dat gezever hier weer over een VAG TT kopie :-(

    Ja het is ook een 2 deurs hardtop, inderdaad!

    Login om te reageren
  34. Maarten zegt

    19 september 2009 om 13:32

    Die 1.6 THP met 200pk zal wel snel genoeg zijn in dit autotje. Feit dat het een turbo is, kun je er met een chip makkelijk veel pk’s bijdoen.

    Login om te reageren
  35. Cantago zegt

    19 september 2009 om 16:26

    Ik vind dit stiekem toch best een gaaf bakkie hoor! Een mooie Audi TT concurrent;)

    Login om te reageren
  36. henk zegt

    4 oktober 2009 om 21:56

    fette bak tog?!!
    dat smoelwerk ziet er nu wel goed uit!

    Login om te reageren
  37. Hedzer Wiersma zegt

    9 augustus 2010 om 00:54

    Afgelopen zaterdag nog een blokje mee omgeweest absoluut puur genot !

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North