• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Hamann doet de Ferrari California

Auteur: Wouter, gepost 18 september 2009 om 12:43 – 31 Reacties

Afbeelding Hamann doet de Ferrari CaliforniaAfbeelding Hamann doet de Ferrari CaliforniaAfbeelding Hamann doet de Ferrari CaliforniaAfbeelding Hamann doet de Ferrari CaliforniaAfbeelding Hamann doet de Ferrari CaliforniaAfbeelding Hamann doet de Ferrari CaliforniaAfbeelding Hamann doet de Ferrari CaliforniaAfbeelding Hamann doet de Ferrari CaliforniaAfbeelding Hamann doet de Ferrari CaliforniaAfbeelding Hamann doet de Ferrari CaliforniaAfbeelding Hamann doet de Ferrari CaliforniaAfbeelding Hamann doet de Ferrari CaliforniaAfbeelding Hamann doet de Ferrari CaliforniaAfbeelding Hamann doet de Ferrari CaliforniaAfbeelding Hamann doet de Ferrari CaliforniaAfbeelding Hamann doet de Ferrari CaliforniaAfbeelding Hamann doet de Ferrari CaliforniaAfbeelding Hamann doet de Ferrari CaliforniaAfbeelding Hamann doet de Ferrari CaliforniaAfbeelding Hamann doet de Ferrari California

Hamann Ferrari California
Alleen een setje wielen was een beetje karig, dus heeft Hamann de Ferrari California nu de volledige behandeling gegeven.

Om dat deze CC eens een keer niet alleen voor poseurs op de boulevard is, beloofd Hamann de 4,3 liter grote, atmosferische V8 van meer vermogen te voorzien. Standaard levert het direct ingespoten blok 460 pk, maar Hamann denkt en 552 pk uit te kunnen toveren. Een aangepast motormanagement en een sportuitlaat zouden dat mogelijk moeten maken, maar dat lijkt me iets te enthousiast. De motorenbouwers bij Ferrari zijn ook niet echt prutsers, dus heel makkelijk zullen er niet veel pk’s uit te peuren zijn.

De aerodynamic kit zorgt voor wat meer venijn en hopelijk ook een daadwerkelijke betere stroomlijn. De kit bestaat uit een voorbumper die lift reduceert, een carbon motorkap, sideskirts, achterspoiler en een driedelige diffuser. De wielen kennen wel al, maar voor de volledigheid toch nog even de specs. Voor zijn de banden 245/30ZR21 groot en achter wordt de gezellige maat 345/25ZR21 gemonteerd.

Ook interessant!

  • Ferrari crasht
    Ferrari crasht bij proefrit, blijft niets van over
  • DMC Ferrari Roma
    DMC Ferrari Roma is net dat tandje agressiever
  • Ferrari Portofino Mansory
    Mansory pakt de Ferrari Portofino aan
  • Ferrari SP48 Unica wordt een unieke Ferrari

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
  • LANDO NORRIS IS DE F1 WERELDKAMPIOEN VAN 2025
  • De enige Bugatti EB110 op Nederlands kenteken is gespot!
FacebookTweetPinLinkedIn

california, Ferrari, hamann, iaa-2009, tuning

Vorig bericht: « Peugeot RCZ – de prijzen
Volgend bericht: Robbie’s vrijdagmiddag Quiz, IAA 2009 [bekend] »

Lees Interacties

Reacties

  1. Rick dos zegt

    18 september 2009 om 12:46

    Je zou bijna denken dat het Hamann is die is doorgeschoten v.w.b. de uitlaten…maar nee.

    Login om te reageren
  2. wankel zegt

    18 september 2009 om 12:46

    ik vind dit één van Ferrari’s meest geslaagde modellen, en Hamann levert weer eens mooi werk

    Login om te reageren
  3. racerx zegt

    18 september 2009 om 12:47

    Het was al geen schoonheid, maar dit is helemaal om van over je nek te gaan…

    Login om te reageren
  4. John zegt

    18 september 2009 om 12:47

    De uitlaten a la Lexus IS-F blijf ik mooi vinden. Leuke auto voor Wesley!

    Login om te reageren
  5. Vincegail zegt

    18 september 2009 om 12:49

    BeloofT

    Login om te reageren
  6. vla zegt

    18 september 2009 om 12:52

    Überbelachelijk. Meer heb ik écht niet te zeggen…

    Login om te reageren
  7. MRStephan zegt

    18 september 2009 om 12:53

    Ze schroeven er zeker een compressor op om die vermogenswinst te behalen? Met enkel uitlaat en ecu lijkt me ook wat optimistisch!

    Login om te reageren
    • Wouter zegt

      18 september 2009 om 12:59

      @MRStephan: Nope, volgens eigen zeggen niet.
      “In Vorbereitung ist eine Anpassung des Motor-managements, eine eigens für das Auto entwickelte Sportauspuffanlage kommt ebenfalls ins Programm. Beides zusammen soll die Ausbeute des 4,3-Liter-V8 mit 460 PS in der Serie um bis zu 20 Prozent steigern.”

      Login om te reageren
  8. BmwMPower zegt

    18 september 2009 om 13:00

    Een zeer geslaagde cratie van Hamann!

    Login om te reageren
  9. Mr. V8 zegt

    18 september 2009 om 13:05

    Al geef je een aap een gouden ring….

    Login om te reageren
  10. Thijs zegt

    18 september 2009 om 13:32

    niet alle onderdelen die er op geschroefd zijn vind ik even mooi, maar overall hebben ze een al mooie auto nog mooier gemaakt :)

    Login om te reageren
  11. Timmie zegt

    18 september 2009 om 13:40

    Wederom een verkrachting… Ik wacht nog altijd op het eerste model dat NIET aangepakt wordt. Wanneer stelt iemand een tuningverbod in?

    Login om te reageren
  12. JEffrey zegt

    18 september 2009 om 13:55

    jammer van dat carbon op de motorkap anders vette wagen..

    Login om te reageren
  13. Carlos zegt

    18 september 2009 om 14:20

    552 PK lijkt me ook wat te optimistisch, maar er zullen vast nog flink wat PK’s bij komen. Bij de 599 GTB stijgt het vermogen ook tot 668,7 PK en 692,1 Nm (std. 631 PK, 635,5 Nm) door enkel een Supersprint uitlaatsysteem te monteren.
    http://www.supersprint.com/USPG00000fer14.asp

    Login om te reageren
  14. roadronner zegt

    18 september 2009 om 14:29

    “gezellige maat” hahah! Lekker dik is het zeker.

    Login om te reageren
  15. johnny m zegt

    18 september 2009 om 14:52

    Ferrari heeft er alles aan gedaan zo’n downforce te genereren dat deze geen spoiler nodig heeft……
    een gevangenis straf zit ik aan te denken.

    Login om te reageren
  16. matthisl zegt

    18 september 2009 om 15:10

    beter dan het origineel

    Login om te reageren
  17. sab993s zegt

    18 september 2009 om 15:34

    Zulke vermogenswinst is wel te behalen uit een ECU en uitlaat als het standaard systeem “geknepen” is ivm milieu-en geluidseisen.

    Login om te reageren
  18. DrDarwin zegt

    18 september 2009 om 16:03

    Hier rest maar een vraag; waarom?

    Login om te reageren
  19. GuidoBmw zegt

    18 september 2009 om 16:16

    @ vla,

    wat maakt dit voor jou zo gedrochtelijk?:P

    Login om te reageren
    • vla zegt

      18 september 2009 om 16:33

      @GuidoBmw:
      Alles wat de auto niet nodig heeft: het overdadige carbon, de ronduit vreemd gevormde spoilertjes… En de diffuser die helemaal afgeschermd is (?).

      Login om te reageren
  20. GuidoBmw zegt

    18 september 2009 om 17:33

    Hmm, normaal ben ik helemaal niet zo van extra tupperware maar deze keer vind ik het best mooi. Nu je het zegt, die diffuser ziet er idd vreemd uit zo..

    Login om te reageren
  21. BananaFlip zegt

    18 september 2009 om 17:45

    Netjes gedaan hoor, maar zou iemand nou eens dat lelijke stuk plastic om die nummerplaat achterop weg kunnen soepen?

    Login om te reageren
  22. AQ zegt

    18 september 2009 om 17:46

    voorkant = peugeot!

    Login om te reageren
  23. Nijntje_ zegt

    18 september 2009 om 17:50

    Ik vind het eigenlijk gewoonweg mooi.
    Ziet er een stuk stoerder uit als ’t origineel, hoewel ik mijn beklag ook niet zou doen moest iemand hier een originele voor de deur parkeren voor me …

    Login om te reageren
  24. Thys zegt

    18 september 2009 om 18:17

    Dit is wel een REDELIJKE creatie. Maar.. als ik echt een Ferrari zou kunnen betalen dan zou ik dat ding niet willen associëren met zoiets achterlijks als Hamann tuning.

    Login om te reageren
  25. F355GTB zegt

    18 september 2009 om 20:10

    Een Ferrari tunen vind ik sowieso heiligschennis.
    Al vind ik de California toch al geen Ferrari-logo waard… Dus dat scheelt dan al weer… I guess…

    Login om te reageren
  26. CarWasher zegt

    18 september 2009 om 20:21

    uhm
    ik vind het zonde, de lijnen die de auto hadden waren zeer mooi
    en nu ze zelfs het embleem eraf gehaalt hebben
    zeg ik NEE!.

    het is een ferarri, blijf dan AUB van het logo af.

    Login om te reageren
  27. jorden zegt

    19 september 2009 om 15:47

    vorrige week zondag Stond ik oog in oog met een geparkeerde calafornia (donker grijs) en jah… ik stond er wel even van versteld hoe mooi deze auto in het echt is!!! had ik niet verwacht

    Login om te reageren
  28. MichaelvdBroek zegt

    19 september 2009 om 22:34

    heerlyke bak !!
    keep going hamann !:)

    Login om te reageren
  29. Thijsj zegt

    23 september 2009 om 21:02

    waarom vind ik dit nou een echt mooie auto? ik vond de standaard california überlelijk, maar dit is supergaaf!!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North